Oletan että L500:t ollut korvilla?
Mä noita L500:ia ja L700:ia olen itsekin hifiliikkeessä lyhyesti kokeillut ja tässä omia huomioita ja vertailua HD 800/800S:
-L 500 ja L 700 ovat hyvin lähellä toisiaan, L700 vain hivenen verran pontevampi, yksityiskohtaisempi ja cleanimpi soundiltaan.
-Sanoisin että HD800/HS800S äänikuvaltaan merkittävästi parempi. Onhan tämä hieman makukysymyskin, mutta minulle on tärkeätä että kuuloke sijoittaa kuuntelijan sinne eturiville, bändin eteen, eikä suuren salin takapenkeille kuten nuo Staxit tuntui tekevän.
-Elektrostaatit ovat tosiaan verrattoman nopeita ja täsmällisiä soinniltaan, kalvon liike pysyy mainiosti kontrollissa käytetyt teknologian johdosta vrt 'perus'-dynaamiset kuulokkeet kuten HD 800/800S.
Hyvän valinnan teet, ihan sama onko L500 vaiko L700 jos tosiaan emäntä pystyy sulattamaan nuiden varsin karun ulkoasun
Hyvin kiteytetty. Aika monista muistakin hyvistä kuulokkeista puuttuu juuri tilantuntua. Onneksi voi hankkia useita erityyppisiä kuulokkeita eri tarkoituksiin
Hifimaneja ja Audezet on tullut kokeiltua, joten sikäli tiesin jo hieman ennalta, millaisia eroja dynaamisiin verrattuna voi odottaa.
Nämä ovat itseasiassa halvimmat L300, mutta eroa L500-malliin tuntuu olevan yleisen käsityksen mukaan vain pääpannassa ja korvapehmusteissa. L300 pääpannan liukusäätö on mielestäni toimiva ja riittävä.
Minulla on suuret korvat, niin tilaan pehmusteiden väliin nuo Socas3D spacerit kunhan nyt osaan päättää otanko 12mm vai 6mm.
Yllättävän vähän korvien litistyminen käy ärsyttämään, joten 6mm lisätilaa voisi riittää, eikä vaikuttaisi niin paljoa ääneen.