Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Ei tartte edes ostaa parempia kuulokkeita, siirtyy vaan kuuntelemaan häviötöntä musiikkia ämpeekolmosten sijaan, itse ainakin erotan paljon enemmän detaileja häviöttömästä musasta. Pitää katsella sitten joskus kun planarit ehtii amerikasta tänne asti että mitä tapahtuu, alkaako itkettämään.
Mä taas en kuule eroja lossless FLACin ja Applen AAC256:n kesken. Vaikka tiedän kumpi soi. Saati sokkona.
Syynä uskon olevan sen että toi Applen kodekki vaan on niin helkkarin hyvä. Ja kuulostaa pirun hyvältä. Spottarin 320 taas on kehnompi.

Ja muutenkin keskityn mieluummin musiikkiin kuin äänellisten erojen bongailuun.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Sama homma, tein tuon AXB-testin 320kbps vs. FLAC välillä ja taisin saada 70% oikein, mutta kyllä joutui oikeesti pinnistelemään että eron kuuli.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
183
Tarkoittaako 70 pinnaa oikein AXB-testissä, että arvaamalla meni?
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Ei, riippuu montako vetoa teki. Jos on jotain 15 vetoa niin tuo 70% on about niin että sulla on ollut 6% mahdollisuus arvata oikein jne. 85% on jo tosi vakuuttava näyttö että kuulet eroa.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Itse tein tämän testin aikanaan ja helppoa oli mutta vasta hifimanin anandoilla. Esim LCD 2C:llä ei onnistunut oikein millään.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Taisin tehdä tuon pilipalitestin jokunen vuosi aiemminkin ja aivan kuin olisi tullut tismalleen samat valinnat eri laitteistolla. Eli neljä kuudesta oikein. Neil Youngissa valitsin 128 ja Vegasta 320. Asiaa vaikeuttaa kyllä se, että ei ole yhtään tuttuja biisejä, joten vaikea edes tietää mitlä niiden 'pitäisi' kuulostaa. Muistan varsinkin tuon Vegan siitä aiemmasta kokeilusta, että ihmettelin miksi valitsin tuon 320 kompresoimattoman sijaan... Nyt oli alla putkietunen ja Sundara.

EDITTInä vielä, että toi eka Coldplay ja viimeinen Jay Z on kyllä jotain muuta kuin optimaalisia äänenlaadun arviointiin :D

EDIT2 kokeilin vielä Spotifysta tota Coldplayta ja siellä soi tuhdimmin, erottelevammin ja kirkkaammin. hmm...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Tein verrokiksi tuon Terozzzin laittaman testin ja tuo oli jostain syystä mulle aika paljon helpompi kuin tämä testi jonka tein aiemmin: Is your audio system really ready for lossless?

Tuossa testissä huomasin ainakin omalla kohdallani pari aika mielenkiintoista juttua. Tein testin alusta loppuun 6 kertaa, ekassa meni oikein 3/6 ja viimeiset neljä kiekkaa luotettavasti 5 tai 6/6. Paskimman laadun kuuli kyllä helposti alusta lähtien, mutta 320 vs. FLAC oli jo aika paljon vaikeampaa. Jouduin myös nostamaan volyymin selkeästi normaalia kuunteluvoimakkuutta kovemmalle.

Eli tulos parani harjoittelemalla aivan selkeästi ja mua helpotti huomattavasti kun pääsin vertailemaan eri laatuvaihtoehtoja keskenään. Vertailun jälkeen oli helpompi bongata sokkotestissä biiseitä niitä paljastavia juttuja, jotka ainakin mulla vaihteli ihan biiseittäin. Esim tossa Neil Youngissa kuulen hyvinkin luotettavasti eron tosta "All God's children" kohdasta ja Susanne Vegan biisissä kuuntelin että miten selkeästi nuo suun liikkeistä kuuluvat äänet kuuluu. Coldplayssa kuuntelin yleistä dynamiikkaa ja että miten selkeästi instrumentit erottuvat toisistaan. Sitten oli toi Mozart-pätkä joka oli jostain syystä mulle aivan kryptoniittia ja veikkasin alkuun useamman kerran jopa tota 128kbps vaihtoehtoa. Koetin vielä erikseen refreshata tota sivua ja kuuntelin pätkän varmaan 10 kertaa, mutta menee aina arvalla FLAC ja 320kbps välillä o_O.

Tein testin vielä huvikseen muutaman kerran ATH-M50X:llä, Sennheiser Momentum In-Eareilla, Sennheiser PC373D:llä ja lopuksi tyttären 40e JBL Tuneilla, joista kahdella ensimmäisellä tulokset oli kovemmalla pinnistelyllä samaa tasoa kuin HD6XX:llä, mutta jo PC373D:llä FLAC vs. 320kbps erottaminen oli aika arpapeliä.

Mitä tästä jäi mulle käteen? Ainakin se, että nykyisellä setupilla mun harjaantumattomille tuohikorville ei henkilökohtaisesti ole väliä että onko laatu 320 vai FLAC, erot äänenlaadussa on niin marginaalisia ettei se vaikuta mun musiikkinautintoon millään tavalla. Toinen juttu on se, että itse lähdemateriaali ja tuotannon laatu yllättäen vaikuttaa aivan helvetisti. Esim. tota Jay-Z:n tai Katy Perryn biisiä voisin kuunnella ihan hyvin vaikka 128kbps laadulla koska musiikki on yhdentekevää kertakäyttömusiikkia ja ei herätä juurikaan tunteita. Mutta jos materiaali on tuttua hyvin tuotettua lempimusaa ja tietää että mistä niitä eroja etsiä, niin äänenlaadullakin on isompi merkitys.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Voisin jossain kohtaa tehdä itekin jonkun tuollaisen testin. Spottaria ja Tidalin Hifiä vertasin jossain kohtaa lyhkäisesti AKG K812 -luureilla ja samaan suuntaan on muistikuvat, että ei ne erot tosiaan naamalle hyppää ja erojen hakeminen vaatinee tosiaan tuttua ja ehkä tietynlaistakin matskua kuin myös keskittyneen ja rauhallisen tilanteen.

Minä sanon kyllä hyvin nopsaan, jos jotkut instrumentit eivät soi vireessä ja saan muutenkin bongailtua aika hyvin pieniäkin yksityiskohtia musan seasta (kohteena siis silloin itse musa, sävelkulut jne.), mutta nää taajuusbalanssiin ja resoluutioon liittyvät jutut on paljon vaikeampia, jos ei ole mitään referenssiä, johon verrata. Tarkoitan siis, että jos lyödään päälle vaikka filtteri, joka tiputtaa olkoon nyt vaikka 4 kilohertsin ympäriltä kapeasti 3dB kaikesta musasta, niin jos oot kuunnellut yksinomaan tuota soundia pitkän aikaa putkeen, niin on hyvin vaikea sanoa, miltä toi dippi kuulostaa, jos et pysty vertaamaan sitä soundiin, jossa tota dippiä ei ole. Mutta heti kun on verrokki, niin erosta tulee kohtuullisen ilmeinen.

Jonkin verran soundiin kouliintunee, ts. jää joku pysyvämpi muistijälki, miltä esim. joidenkin akustisten instrumenttien kuuluu soundata, mutta yleisesti ihmisen kuulomuisti / auditiivinen muisti taitaa olla melko lyhytkestoinen. Ts. jos leikkii vaikka tuollaisen dipin / filtterin kanssa ja napsuttelee sitä päälle ja poies, niin pysyy yllättävän vähän aikaa päässä, miltä toinen noista soundeista oikeasti kuulosti.

muoks. tai tuossa vikassa puhutaan varmaan käytännössä auditiivisesta työmuistista, mutta alkaa karkaamaan jo aika rankasti meikäläisen kompetenssin ulkopuolelle nää asiat :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Jaa niin, hyvät uutiset: Toraudion Balanced on Suomessa. Huonot uutiset: enpä sitten viittiny kattoa tilatessani, että Ukraina ei oo EU-maa, joten vajaa pari sataa taas alveihin. Ja vielä on Atticuksenkin verot maksamatta..



muoks. tai siis en tiedä, miten ei lamppu syttynyt, kun hintakin oli dollareissa.. kai ajattelin vaan, että Euroopan maa, ei ALVia :D

ZMF on ruvennut näyttämään euromääräisiä hintoja näköjään sivuillaan. Ihan mukava parannus Eurooppalaisen kuluttajan kannalta. Toki verot pitää edelleen laskea kokonaiskustannusta miettiessä, mutta auttaa tuokin jo hahmottamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Jos jollain testaajista on mahdollisuus verrata Apple Musicin 256AAC:tä muihin, kokeilkaa?
Oman kokemuksen mukaan se vaikuttais erittäin hyvältä kodekilta.
Ainakin omenaympäristössä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Lisää havaintoja HE5XX:n suhteen. Teippimodi on ainakin mun makuun hyvä lisä, muuttaa ääntä tummempaan suuntaan. Täytyy myös todeta, että dynamiikka ei ole näiden parhaita puolia. Lisäksi välillä törmään musiikkiin joka ei vaan kuulosta mun makuun hyvältä näillä. Vaatisi ehdottomasti kaveriksi jotain vaikka LCD-2C:n tyylistä.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
ehdotuksia suljetuista kuulokkeista alle 600e? tekis mieli ostaa jotkut suljetut millä sois hyvin nimenomaan boris brejchan tyylinen minimal techno. vois autistisesti kuunella kaikkia kilkkeitä ja bassoja.
Käytetyt TH900:t voisi saada tuohon hintaan tai pienellä lisäpanostuksella. Parempia kuulokkeita en keksi jos kunnon basso kiinnostaa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Noita TH900:ta oli paritkin ihan just myynnissä Hifiharrastajien palstalla käytettyinä, mutta molemmat näköjään menneet. Pyyntikin oli kyllä hiukka yli tuon rajan kummissakin.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Itse vaihdoin omani päittäin KEF LS50:iin viime kesänä kun laitoin pitkästä aikaa lähes kaikki hifit uusiksi. Ankarasti yksityisviesteissä tarjottiin n. 500€ niistä, mutta en tarttunut. Johonkin 700-750€ pintaan kuvittelisi ainakin vanhemman mallin lähtevän.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Käytetyt TH900:t voisi saada tuohon hintaan tai pienellä lisäpanostuksella. Parempia kuulokkeita en keksi jos kunnon basso kiinnostaa.
Onhan noita sit viel ether cx ja denonin mallit mut ilmeisesti fostexit saattais olla se paras vaihtoehto
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Onhan noita sit viel ether cx ja denonin mallit mut ilmeisesti fostexit saattais olla se paras vaihtoehto
Ethereistä olen ymmärtänyt, että olisivat vähän kevyemmät alapään toiston suhteen. En ole toki kuullut niitä, niin voin hyvin olla väärässäkin. Denonit ja Fostexin halvemmat mallit ovat hyviä vetoja. Jos kuitenkin TH900:t tulevat oikeaan hintaan vastaan, niin suosittelen vahvasti.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Ethereistä olen ymmärtänyt, että olisivat vähän kevyemmät alapään toiston suhteen. En ole toki kuullut niitä, niin voin hyvin olla väärässäkin. Denonit ja Fostexin halvemmat mallit ovat hyviä vetoja. Jos kuitenkin TH900:t tulevat oikeaan hintaan vastaan, niin suosittelen vahvasti.
Katsellaan noita th900 malleja jos sattuis jostai suht edullisesti löytyyn. Focal elareita ostaessani kuuntelin noit jotain halvemman pään denoneita ja ne kuulosti kyl ihan koko äänialueeltaan hirveältä. alapään toisto oli sellanen hyvin kova ja kireä ja sellanen pehmeys loisti poissaolollaan. Mut pakko niistäkin uskoa et kalliimmat denonit on kuitenkin ihan hyviä kun niitä monet kehuu ja eikö fostexit ole denoneille jonkinlaista sukua.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Noita TH900:ta oli paritkin ihan just myynnissä Hifiharrastajien palstalla käytettyinä, mutta molemmat näköjään menneet. Pyyntikin oli kyllä hiukka yli tuon rajan kummissakin.
Meikeläinen nuo MK2 poimi, pitäisi alkuviikosta saapua. Aryat lähti kiertoon aikaisemmin joten budjetissa oli "löysää" ja Fostexit kokonaan testaamatta. Täytynee sulatella soundia hetki jahka saapuvat ja kirjoitella kokemuksia tänne. Tykkäillyt kohtuu neutraaleista kuulokkeista (mm HE500 + Focuspad-A tämän hetken lemppari). Liekkö shokkia luvassa:)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Katsellaan noita th900 malleja jos sattuis jostai suht edullisesti löytyyn. Focal elareita ostaessani kuuntelin noit jotain halvemman pään denoneita ja ne kuulosti kyl ihan koko äänialueeltaan hirveältä. alapään toisto oli sellanen hyvin kova ja kireä ja sellanen pehmeys loisti poissaolollaan. Mut pakko niistäkin uskoa et kalliimmat denonit on kuitenkin ihan hyviä kun niitä monet kehuu ja eikö fostexit ole denoneille jonkinlaista sukua.
Denonit käyttää Fostexin biocellulose-drivereitä. Oon samaa mieltä ainakin AH-D5200:n suhteen. Se kuulosti liikkeessä Marantzin HD DAC1:n kautta aika perseeltä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Meikeläinen nuo MK2 poimi, pitäisi alkuviikosta saapua. Aryat lähti kiertoon aikaisemmin joten budjetissa oli "löysää" ja Fostexit kokonaan testaamatta. Täytynee sulatella soundia hetki jahka saapuvat ja kirjoitella kokemuksia tänne. Tykkäillyt kohtuu neutraaleista kuulokkeista (mm HE500 + Focuspad-A tämän hetken lemppari). Liekkö shokkia luvassa:)
Noni, kirjoittelehan tokkiinsa :thumbsup: Mua kiinnostais kanssa niiden basso, mutta sitten taas niiden kuuleman mukaan tosi terävä yläpää arveluttaa. Ja kun Atticukset tosiaan itelle tuloillaan, niin suljin silmäni ite noilta, vaikka toki hetken tuumin minäkin ilmot nähdessäni :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Meikeläinen nuo MK2 poimi, pitäisi alkuviikosta saapua. Aryat lähti kiertoon aikaisemmin joten budjetissa oli "löysää" ja Fostexit kokonaan testaamatta. Täytynee sulatella soundia hetki jahka saapuvat ja kirjoitella kokemuksia tänne. Tykkäillyt kohtuu neutraaleista kuulokkeista (mm HE500 + Focuspad-A tämän hetken lemppari). Liekkö shokkia luvassa:)
900:n yläpää voi olla sitten aika murhaa. Padien vaihto tekee kyl ihmeitä sen suhteen.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Täällä kun on uusia luureja osteltu, niin oisko kenelläkään tarvetta kuuloketelineelle? :D Multa lähtis tommonen Sievekingin ihan siisti puinen, ei oo montaa viikkoa vanha, eikä tossa oo ollu edes kuulokkeita viimeiseen ~pariin viikkoon.



Mulla taitaa olla vastaavaa väriä kuin toi vika. Tarkan hinnan saa yksärillä, mutta puoleen hintaan (tai kauppapaikasta riippuen allekin) irtoaa uuteen verrattuna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onko noi Sievekingin telineet jotenkin oleellisesti parempia kuin ne vastaavat mitä saa parilla kympillä vaikka amazonista? Tilasin aikoinaan sellasen huvin vuoksi testiin ja totesin tosi hienoksi. Odotin jotain läppä-luokan laatua, mutta se oliki tosi jykevä ja erittäin nätti laitos. En ole koskaan omistanut noita Sievekingin telineitä niin en tiedä yhtään onko niissä jotain erityistä eroa.

Lopetin muuten tuon tyyppisten telineiden käytön kun huomasin niiden lyttäävän useimpia padeja, mikä lyhensi niiden käyttöikää. Tuli siirryttyä telineisiin missä luurit roikkuu pannastaan, ja yksi sellainen tuli itsekin tehtyä isäukon kanssa pienenä projektina. Noissa pitää toisaalta varoa sträpin venymistä, jos sellainen löytyy ja luurien paino on luokkaa Audeze.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 750
Eikös nuo uudemmat denonit saata olla jotain muuta alkuperää kuin fostexit? Tasa tonni-sarjalaisethan on tosi saman näköisiäkin, satasia haukuttiin ja kaksisataset on saanut taas ihan ok arvioita. Mutta vuosien varrella tullut muutoksia enkä tiedä onko ne enää samaa alkuperää.

Mulla on nyt olleet jonkin aikaa nuo AHD5200, en koe ollenkaan hirveiksi ja hyvin helpot kuunneltavat. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Jos jollanin on jotain siistiä säilytysjärjestelmää useammille luureille, niin kuvia / ideoita otetaan mieluusti vastaan. Itsellä 4kpl luureja + xm3 ja parit napit. Tällähetkellä ovat ikean billykaapissa kuuloketelineissä ja ahdettuna vähän miten sattuu. Varmaan vuoden päivät miettinyt millaiset koukut noille rakentaisi mitkä olisi vaikkapa helposti muokattavissakin vähän luurien mukaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Onko noi Sievekingin telineet jotenkin oleellisesti parempia kuin ne vastaavat mitä saa parilla kympillä vaikka amazonista? Tilasin aikoinaan sellasen huvin vuoksi testiin ja totesin tosi hienoksi. Odotin jotain läppä-luokan laatua, mutta se oliki tosi jykevä ja erittäin nätti laitos. En ole koskaan omistanut noita Sievekingin telineitä niin en tiedä yhtään onko niissä jotain erityistä eroa.

Lopetin muuten tuon tyyppisten telineiden käytön kun huomasin niiden lyttäävän useimpia padeja, mikä lyhensi niiden käyttöikää. Tuli siirryttyä telineisiin missä luurit roikkuu pannastaan, ja yksi sellainen tuli itsekin tehtyä isäukon kanssa pienenä projektina. Noissa pitää toisaalta varoa sträpin venymistä, jos sellainen löytyy ja luurien paino on luokkaa Audeze.
Joo noita saman näköisiä on kaupan ulkomaisissa verkkokaupoissa just tyyliin pariin kymppiin. Kotimaisissa hifikaupoissa ~100-120€ ton Sievekingin hinta. Ite oon miettiny samaa, kun selannu Amazonista noita. En ehkä ite viittis tilata mitään Ukrainalaista vaneria itelleni, mutta ei siinä välttämättä mitään eroa näihin ole :D

Ja joo, tuo pädejä koskeva kannattaa nähtävästi kyllä tiedostaa tän tyyppisten telineiden kanssa. Ite en voi sanoa tuosta mitään, kun en oo pitäny tuossa luureja kokonaisuudessan kuin muutamia päiviä. Ei menny ainakaan siinä ajassa lyttyyn.

muoks. mutta siis ostakaa joku yks multa nää, niin loput voi tilata Aliexpressistä bambutelineen :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Sen verran jyystän pilkkua että denon käytti Fostex (Foster) drivereitä vanhoissa d2000/d5000/d7000 malleissa. Nykyisin ne tekee joku muu. Ovat kyllä vieläkin bio-cellulose elementit. Tuossa marantzissa on muuten 95ohmin lähtöimpedanssi. Voi kyllä aika totaali paskoa 24ohmiset kuulokkeet tommonen paritus. Jos käyt siellä liikkeessä vielä niin kannattaa varmaan kuunnella vaikka puhelimella ennemmin :)
Ahaa, tää olikin ihan uus juttu mulle. Luulin, että kaikki uudemmatkin x200 Denonit käyttäisi Fostexin kamaa. Kiitos korjauksesta! En ole kans ikinä älynnyt että tuossa DAC1:ssä olisi noin älytön lähtöimpedanssi, pitääköhän tässä astella takaisin Hifistudioon vaikka NX4DSD:n kanssa kunhan liikkumiskyky palaa taas ja ehtii saada koronarokotteen.

Eikös nuo uudemmat denonit saata olla jotain muuta alkuperää kuin fostexit? Tasa tonni-sarjalaisethan on tosi saman näköisiäkin, satasia haukuttiin ja kaksisataset on saanut taas ihan ok arvioita. Mutta vuosien varrella tullut muutoksia enkä tiedä onko ne enää samaa alkuperää.

Mulla on nyt olleet jonkin aikaa nuo AHD5200, en koe ollenkaan hirveiksi ja hyvin helpot kuunneltavat. :)
Joo, makuasioitahan nämä on. Kuten tossa todettiin, niin mulla saattaa myös olla väärä kuva noista luureista johtuen vahvistimesta. Pitänee kokeilla ne uudelleen toisella setillä ennen kuin sanon niistä mitään muuta. Ei sillä että mun mielipiteellä olisi muka jotain erityistä painoarvoa, yksi pieru saharassa kuten muutkin. :rofl2:
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Noniin 5XX tuli, alustavasti ei jää hifiman anandoija ikävä. Hieman on huonompi erottelevuus mutta soundstage on minusta parempi näissä. Bassoissa on on puhtia mutta ei nämä mitkään jytkyt ole.
Myöskin SMSL SU-9 tuli ja sekin mukavaa tasoa, on parempi kuin SMSL SP200.
No näin äkkiä tuumailtuna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin 5XX tuli, alustavasti ei jää hifiman anandoija ikävä. Hieman on huonompi erottelevuus mutta soundstage on minusta parempi näissä. Bassoissa on on puhtia mutta ei nämä mitkään jytkyt ole.
Myöskin SMSL SU-9 tuli ja sekin mukavaa tasoa, on parempi kuin SMSL SP200.
No näin äkkiä tuumailtuna.
Vaikka ne ei ole mitkään bassojyrät niin sanoisin, että niiden bassosta löytyy sitä massaa ja dynamiikkaa mitä esimerkiksi Ananda kaipaa. Mitä erottelevuuteen tulee vs Ananda, niin se ero on mun mielestä treblen osalta selvintä, mutta muuten menee tiukemmaksi. Äänenväriltään ja keskialueen suhteen 5XX on mun mielestä sitten taas parhaita suorituksia Hifimanilta. Jos saisivat yhdistettyä 5XX:n ja Anandan parhaat puolet niin siinä olisi voittaja.

Teippimodi tuli muuten mulle jäädäkseen - tummempi, smoothimpi soundi ja bassoa tuli lisää. Kuulostaa myös siltä, että ylä-keskialueelta olisi mahdollisesti hävinnyt joku piikki. Kuunteluväsymys on helpottanut teippaamisen jälkeen. Sai kyllä olla aika varovainen kun nuo magneetit on niin hauraita.

edit: Mites tuo SU-9 suorituu vs SP200? SP200 oli mun korviin välillä vähän rakeinen ja eloton. Eikun hetkinen, onko tuo SH-9? Eikös SU-9 ollut DAC?
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Juu SMSL SX-9 stakki. Toimii yhdessä todella namuisesti. Omasta mielestä selkeä ero tuohon SP200:een.
Jätän ton teipille leikin sikseen ja korjaan vaan EQ:lla hieman.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
900:n yläpää voi olla sitten aika murhaa. Padien vaihto tekee kyl ihmeitä sen suhteen.
Jepulis, ilta kuunneltu suu hymyssä. Diskantti on esillä, erotteleva, tasainen ja laadukas! odotin korvanhalkaisijaa (terve modaamaton HD800, HD700 ja DT1990 analytical padeillä...) ei ongelmia siinä. Dac/amp voi tietty vaikuttaa ripauksen suuntaansa.

Bassot kohokohtana, määrältään runsas muttei tilannetta että häiritsisi kappeleissa, auktoriteettia löytyy ja tömähdystä. Aivan "jalat alta" reaktiota ei tullut vaikka hyvin vakuuttunut olenkin, jotkin planaarit parin db korostuksella jumauttavat kovasti myös. Basson runsas määrä sijoittuu fiksusti ala-bassoihin, keski-basso korostuksen ylin ystävä en ole.

Keskiäänetkin yllättivät, se oli toinen akilleenkantapää mitä odotin diskantin ohella mutta ei mitään vikaa, mukavan soljuvat, vähän hajuttomat ja mauttomat mutteivat tee mitään väärinkään. HE500 "unenomaisiin" tai HD800 kristallin kirkkaiden lauluäänten tasolle ei päästy muttei tämän kuulokkeen idea ollutkaan.

Äänikuva hyvä/isonpuoleinen muttei massiivinen (Arya,HD800) eikä tarvikkaan, samoin soitinten sijoitteli sinne.

Lopputuloksena vaikea sanoa muuta kuin ylistää TH900mk2, energisin ja mukaansatempaavin kuuloke mitä olen kuullut samalla pitäen paketin tiukasti kasassa. Ehdottamasti nro1 Rock kuuloke itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Nyt koitin EQ:lla säätää näitä 5XX harman targetin mukaiseksi ja hupsista, nämähän alkoi laulamaan. Eroittelukin parani kun yläpäätä sääti, vähän 5Khz piikkiä alas ja +6Khz-8Khz ylös ja sub bassoihin rohkeasti +8db. :D
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Tässä sitten Sony wh-1000xm3 "sinne päin" asetukset. Paljon kapeampi ääni näissä, momentum 2 vielä äänenlaadun suhteen aika rajusti.

Onhan nää hifijutut myös subjektiivisia. Kuitenkin, korvavahan määrä korvakäytävässä vaikuttaa "hieman" enemmän kuin hevosenjouhilla pinnoitettu kaapeli.
XM3:set kuulostaa ekaa kertaa ihan hyviltä. Kiitti asetusvinkeistä.

Säädin nuo asetukset ja kuuntelen Tidalista Radio Moscowia, rokki antaa lienee enemmän anteeksi. Nyt soi siihen tyyliin etten taidakaan näitä myydä. Onko nämä rokkikuulokkeet. :cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
331
Nyt koitin EQ:lla säätää näitä 5XX harman targetin mukaiseksi ja hupsista, nämähän alkoi laulamaan. Eroittelukin parani kun yläpäätä sääti, vähän 5Khz piikkiä alas ja +6Khz-8Khz ylös ja sub bassoihin rohkeasti +8db. :D
Posti toi tännekin Dropin lähettämät 5XX:t. Onhan nämä käsittämättömän hyvät hinta-laatu suhteeltaan. Ensi puraisut tosin vasta otettu, pitää kuunnella lisää. Rakenne on luokkaa ämpärimuovi, mutta mitä sillä on väliä kunhan luurit kuulostaa hyvältä. SH-9 + SU-9 kombolla mennään...
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Tota öö. Nyt meni pasmat sekaisin ukolla :D FiiO FD5 tuli nyt postista, huoh..
Nyt on lähellä että lähtee heti noin 5XX kiertoon :p
Käsittämätöntä miten noista lähtee ÄÄNTÄ.
Edit: Voiko johtua balansoidusta piuhasta mutta helkutarallaa.. Korvavaikut irtosi heti ekasta basarin potkusta :p Menee alaaaaassss.... Erottelu eikä soundstage ei ole 5XX tasolla mutta toi basari on maukas. On nämä ilmavat, tosi ilmavat IEM:ksi.
Noh katellaan viikko ensin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 596
Eipä oo Sir Elwoodin Hiljaiset Värit kuulostanu millään vehkeillä niin hyvältä, mitä tänään LCD kolmosilla. Jonkin verran aikaakin kyllä, kun oon noita viimeksi soitellut. Vähän tuollaista nuoruuden nostalgiamusaa itelle ko. bändi. Mutta kannattaa tsekata, vaikka nyt Vanha valokuva -biisillä. Tuossa on sounditkin aika kohdallaan.

Vähän vertailin taas LCD kolmosta ja Aeolustakin ja kyllä se tässä pääsetissä vaan kääntyy LCD kolmosen voitoksi useimmiten. Aeolus on vähän jotenkin sumuisen ja epätarkan kuuloinen siinä missä tää LCD kolmonen puhtaampi, erottelevampi ja bassoiltaan tiukempi. Joissain biiseissä se Aeoluksen pehmeämpi ja pyöreämpi basso toimii oikein hyvin, mutta joissain taas tulee aika meh olo LCD kolmosen jäljiltä.

Mutta sitten taas ton Teacin dacin kanssa, ZMF:n omalla johdolla ja ilman mitään crossfeedejä yms. kilkkeitä, mitä tässä olkkarissa on, se kuulostaa tosi hyvältä. Ts. Aeolus on jäänyt duuniluureiksi, soittelen niillä työpäivän aikana musat.

Ja katotaan nyt, kun saisivat sen Atticuksen meikäläiselle asti, että mihin se asettuu. Pakko se on myöntää, että aivan hirveä kuume ois päästä kuulemaan myös Verite.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
XM3:set kuulostaa ekaa kertaa ihan hyviltä. Kiitti asetusvinkeistä.

Säädin nuo asetukset ja kuuntelen Tidalista Radio Moscowia, rokki antaa lienee enemmän anteeksi. Nyt soi siihen tyyliin etten taidakaan näitä myydä. Onko nämä rokkikuulokkeet. :cool:
Tosiaan, EQn mikrosäätöä kannattaa harrastaa. Yks palkki vaikuttaa kaikkiin. Pitkällä viilauksella saa parempaa tulosta aikaan. Kannattaa antaa aikaa kokeilulle. Ei nuo xm3:t ole huonot kuulokkeet. Momentum 2:ssa on myös omat huonot puolensa. Ultimaattinen kuuloketesti on mielestäni Shadow of Intent: melancholy. Siinä on dynamiikkaa ja kitararaitoja.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Jos vähääkään joku on arponut, niin nyt jos koskaan kannattaa tilata Sash Tres -luurit. Tänään tilattuna valmistaja tarjoaa syntymäpäivänsä kunniaksi 50$ pois hinnasta.



Naurettavan hyvät luurit nyt vielä naurettavampaan hintaan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Oon itseasiassa tässä juuri vertaillut Tresiä ja LCD-2C:tä dekonin padeilla. Vaikka nuo dekonin padit parantaakin omaan korvaan Audezen soundia niin Tresit vie vielä voiton.

Oon testaillut aliexpressistä tilattuja pehmeämpiä nahkapehmusteita. Midit tasoittui hieman mutta treble piikki pahentui. Täytyy jatkaa tutkimuksia.

Tuota 8khz aluetta lukuunottamatta Tresit kiinapadeilla on aika lähellä Audezea Dekonin padeilla.
Tres_Alipads_vs_LCD2C_Dekoni_pads.jpg
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Paljonko noi Tresit maksaa? Onko vakiotyynyilläkin noin jäätävä piikki 8kHz kohdalla?
Jonkin verran on piikkiä vakio padeillakin mutta vähempi. Nuo korkeampien taajuksien mittaukset on minidsp:llä vähän arpapeliä. Semmoset 3-5db sähäkämmin soivat kuin hd650 eli ei ne aivan kauheat treble tykit ole.
Tres_vs_HD650.jpg

Tres vs Sundara
Tres_vs_Sundara.jpg

$350 on tosiaan normaalihinta. $20 tulee vielä posteja tuohon päälle. Muistaakseni tullausarvon saa sovittua mieleisekseen. Tällä euro-usd kurssilla ja $50 alennuksella ei tosiaan paha diili. :)
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Oiskohan järkeä ostaa näitä HD6XX kaveriksi? Haussa olisi vähän sähäkämmät luurit isommalla soundstagella ja nopean Googletuksen perusteella nämä voisivat vastata siihen huutoon. Harkitsin myös Hifimanin H5EXX:iä, mutta nämä ilmeisesti on vähän paremmat luurit?

edit: YOLO, laitetaan tilaukseen. Pääseehän niistä eroon sitten jos ei miellytä :D
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 686
Viestejä
4 208 619
Jäsenet
70 936
Uusin jäsen
HMV69

Hinta.fi

Ylös Bottom