Monesti merkintä löytyy akun navan päältä leimattuna/stanssattuna.Tietääkö joku että miten tästä akusta löytää valmistusajan?
Monesti merkintä löytyy akun navan päältä leimattuna/stanssattuna.Tietääkö joku että miten tästä akusta löytää valmistusajan?
0121 3876 näyttäisi olevan. 01/21 valmistettu siis?Mitä noissa navan viereen kaiverretuissa hieroglyyffeissä lukee?
Voi olla. Kokeile vielä tätä.0121 3876 näyttäisi olevan. 01/21 valmistettu siis?
Laskee. Painotetun keskiarvon laskeminen tuottaa tähän tapaukseen ihan riittävän tarkan tuloksen.Jos on kesälasipesunestettä esim. -4 asteen lämpötilaan kestävää 3litraa ja siihen lisätään 1-3litraa esim. -57 asteeseen kestävää lasinpesunestettä, niin eikös kesälasinpesunesteen pakkasenkestävyys laske tuosta reippaasti alaspäin?
Katselin tuossa lähikaupassa olisi tarjouksessa -4 asteeseen kestävää 3litraa kesälasipesunestettä ja ajattelin hakea lisäksi 1-2l lähelle -60 asteeseen kestävää lasinpesunestettäLaskee. Painotetun keskiarvon laskeminen tuottaa tähän tapaukseen ihan riittävän tarkan tuloksen.
-60 on varmaankin tarkoitettu joka tapauksessa lantrattavaksi. Itse ostaisin sitä ja sekoittaisin ohjeen mukaan veteen. Yleensä kesälasinpesunesteet on optimoitu poistamaan orgaanista likaa eli hyttysiä ja talvinesteet taas pitämään lasi sulana eli niissä on alkoholia.Katselin tuossa lähikaupassa olisi tarjouksessa -4 asteeseen kestävää 3litraa kesälasipesunestettä ja ajattelin hakea lisäksi 1-2l lähelle -60 asteeseen kestävää lasinpesunestettä
Ja sekoitella ne keskenään.
Merc on jenkeissä myös MercuryJag = Jaguar
Pug = Pösö
Merc = Mersu
Ihan vitusti. Ehkä niitä ei haluta vaan elokuvissa tuoda esiin, syistä että.. Tuli mieleen taannoinen työkaluvideo, missä Cryobi, Milfuckee ja Fuckita ottivat testiä toisistaan. Dashburger, ömm.. Onhan noita.Onko muissa kuin suomen kielessä yleisessä käytössä näitä lempinimiä kuten rellu pösö sitikka bemari volkkari jne ?
Jenkeistäkin tulee mieleen vain ’beamer’ vaikka aika paljon jenkkileffoja katsonut. Ja sukulainen joka asunut 10v Hollannissa väitti että ei sielläkään ole oikein vastineita tuollaisille kuten rellu ja pösö.
Aina ne on noita olleet. Maksamalla enemmän on sitten tarjolla 2,5 myös.Lyhensin keittiön jatkojohtoa, muttei nuo johtimet olleet kuin 1,5`. Onko tuo joku uusi normi?
Ledivaloja on ollut jo niin pitkään tien päällä että tuskin kenellekään tulevat yllätyksenä.Itselläni on nyt alla ensimmäinen auto, jossa on LED ajovalot. Tänään kotiin tullessa (pimeällä) ihmiset väläyttelivät minulle pitkiä, vaikka minulla oli vain normi ajovalot päällä, ei pitkiä. Onko tämä kuinka yleistä, onko nuo LED-valot niin paljon kirkkaammat että ihmiset luulevat normi ajovaloja pitkiksi? Vai pitääkö tässä pian suunnata liikkeeseen säädättämään noita ajovaloja.
Jees, no onneksi takuuta on vielä 4 vuotta jäljellä niin luulisi siihen menevän. Olisihan se ollut kiva jos valot olisivat vuoden vanhassa autossa kunnossa.Ledivaloja on ollut jo niin pitkään tien päällä että tuskin kenellekään tulevat yllätyksenä.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ne valot on suunnattu liian ylös ja häikäisee lyhyilläkin vastaantulevia.
Tahtoo jatkuvasti nähdä tapauksia joissa tojotapapat on ruuvanneet ne valot itse taivasta kohden, koska ne "näyttää liian alas". Perään valitetaan että nykyautojen pitkätkin on perseestä, tajuamatta että ne pitkät valaisee omien puuhailujen seurauksena männynlatvoja, ja ruuvataan koko auton levyisiä lisävalopaneeleja keulaan.
Todellisuudessa se ledivalojen lyhyt on vaan niin tarkkaan rajattu että valokeila vaan näyttää pirun hyvin lähelle, muttei hajavaloa yhtään pidemmälle...
Eiköhän nuo muuten ole kunnossa ja vaikkei takuuseen menisikään (niinkuin ei varmaan menekään) niin ajovalojen säätö missä tahansa korjaamolla on jotain 10€ luokkaa...Jees, no onneksi takuuta on vielä 4 vuotta jäljellä niin luulisi siihen menevän. Olisihan se ollut kiva jos valot olisivat vuoden vanhassa autossa kunnossa.
En tiedä, mutta omien havaintojeni perusteella tankin luukun sisäpuolelle tarran sijaintipaikkaan ei ole ikinä katsottu.Tuleeko katsastuksessa auton rengaspainetarran olla ehjä? Omasta menopelistä hieman revennyt. Ei siis tyyppikilvestä kyse, sen pakollisuuden tiedän. En löydä ainakaan Traficomin sivuilta tietoa tuon pakollisuudesta.
Sahanpuru auttaa yleensä noihin jos ei muuta imeytysraetta tms löydyLäikytin tasoitetulle betonilattialle dieseliä. Haisee tietysti koko koppi nyt siltä. Miten hajun saisi pois? Voinko jotekin nopeuttaa dieselin haihtumista lattiasta?
Traficomin sivuille kirjautumalla pystyy muuttamaan laskutusta.Kakkosautosta pärähti verot viimein postissa, ongelmana on se että pitäisi vuosi maksaa kerralla eikä ole vaihtoehtoa maksaa 2 tai 4 erässä. Voiko trafiin yhteyttä ottamalla saada tuon esim. 2 osaan? Kellään kokemuksia? Puhutaan liki tonnista ja semmoista summaa ei tahdo kertyä kovin äkkiä.
Kiitoksia homma hoidossa nyt!Traficomin sivuille kirjautumalla pystyy muuttamaan laskutusta.
Ei pinnassa ole enä mitään imettävää. Imeytyi betoniin ja haisee siellä.Sahanpuru auttaa yleensä noihin jos ei muuta imeytysraetta tms löydy
Vai käykö niin, että imeytyy myös brake cleaner betoniin ja ohentaa siellä jo olevaa naftaa, jolloin imeytyy vain syvemmälle?tai osta 5l tonkka brake cleaneria ja moppaa pois
Ota toho käteen ja polta epäpuhtaudet pois lattiasta, hieman betonin rakenteesta riippuen vaatii hyviä hermoja ja paljon tupakkaa, mutta toimii.Ei pinnassa ole enä mitään imettävää. Imeytyi betoniin ja haisee siellä.
Vai käykö niin, että imeytyy myös brake cleaner betoniin ja ohentaa siellä jo olevaa naftaa, jolloin imeytyy vain syvemmälle?
4. Ottaa kertakorvauksen ja vaihtaa umpion uuteen sekä myllyttää nirhaumat pois.Sattui lievä kolahdus peuran kanssa. Vauriot ajovalon umpion murtuma, maalipinnassa nirhauma, peltien saumoissa pientä heittoa (kuvan yläreunassa ja pyörän koteloinnin saumassa). Mitä tekisitte?
1. Jos ulkonäkö ei haittaa, ei tee mitään. Toisaalta kosteutta pääsee umpion sisään. Tiivistäminen jollain massalla kuulostaa vähän epäilyttävätä.
2. Vaihtaa umpion itse ja jättää muun ennalleen. ~200€
3. Pistää korjauksen vakuutuksiin. Omavastuu 300€. Auton arvo 10k. Kuinka täydellisesti pienet peltien heitot saadaan korjattua?
Lämmityslaitteen läppien moottorit ehjänä ja akselit & läpät ehjät.Apuva! MB c200cdi korimallia w204. Ei tule lämmintä! Laturin vaihdon jälkeen kapiini ollut kylmänä, samassa yhteydessä ainostaan vain käännetty vesiletkuja mutta ei mitään irroitettu. Termostaatti vuosi sitten vaihdettu. Lämmöt nousee normaalisti mittariin. Kiertovesipumppua ei ole kyseisessä mallissa eikä minkään näköistä vesiventtiiliä. Vesipumppu vaihdettu. Koitettu ilmata kennoa suoraan letkun suusta. Mutta ei... hetken hönkii lämmintä mutta kun käännät kovemmalle puhallinta ni johan alkaa tulla kylmä... Kennon edessä oleva vastuspaketti on vikakoodien perusteella rikki. Voiko olla niin huono tuuri että laturi hajottanut vastuspaketin ja sisäkenno on ollut jo valmiiksi tukossa??? Kuulin että vastuspaketti lämmittää sisälle menevää ilmaa niin paljon että ei huomaisi vaikka joku olisi keikannut kennon välistä... En ymmärrä. Hienoja nämä nyky autot.
On joo, pitääpäs kattoa mitä se näyttää, kiitti vinkistä.Onko automaatti-ilmastointi? Jos kyllä, niin sisäilma-anturi rikki.? Luulee sisällä olevan jo riittävän lämmintä ja alkaa puhaltimen tehon kasvaessa jäähdyttämään?
Joo, pistetään kertakorvaus harkintaan. Käytännössä kaikki vauriot näkyy jo tossa kuvassa ja pelkkä umpion vaihto riittäisi itselle.4. Ottaa kertakorvauksen ja vaihtaa umpion uuteen sekä myllyttää nirhaumat pois.
Jos pellit eivät ole oikeasti solmussa, niin tuo on kannattavin vaihtoehto, varsinkin jos autolla meinaa ajaa itse vielä pidempään ja keula näyttää kuitenkin äkkiä katsottuna ehjältä.
Laita kuva koko keulasta, niin nähdään miltä se näyttää kokonaisuutena.
Valitettavasti on ihan peltipajan ja -sepän viitseliäisyydestä kiinni, tulevatko paneelien raot kohdilleen vaiko eivät.
Piikkaa betonin pois dieseleineen ja paikkaa kolon.Läikytin tasoitetulle betonilattialle dieseliä. Haisee tietysti koko koppi nyt siltä. Miten hajun saisi pois? Voinko jotekin nopeuttaa dieselin haihtumista lattiasta?
En kyllä viitsi. Tohoa koitan, kun olen seuraavaksi pelipaikalla.Piikkaa betonin pois dieseleineen ja paikkaa kolon.
Oon käyttänyt brake cleaneria niinkuin @TeknoR :kin neuvoi. Tuosta tohostakin olen kuullut, en kokeillut mutta jos sattuu tilassa olemaan lattialämmitys niin jättäisin väliin tai ainakin konsultoisin Ammattilaista ennen.En kyllä viitsi. Tohoa koitan, kun olen seuraavaksi pelipaikalla.
Jos kyseessä on Bilteman tunkki ( kuten oletan ) ja varsinkin se vanhempi versio t-liitoksella, niin sitä ei pitäisi käyttää nostamiseen, Tukes totesi sen vaaralliseksi jo vuosia sitten.
Tuollainen tunkki, muuten ihan ok, mutta tuo veivi irtoaa koko ajan tunkatessa. Se ei ole ihan tuollainen kuin kuvassa, vaan siinä on sellainen t-liitos joka menee reijän läpi. Ts miten tuon saisi jotenkin järkevästi korjattua, niin ei tarvisi tunkkia vaihtaa. Saako noita veivejä ostaa jostain erikseen?
Brake cleaner ei oikein nosta betoniin imeytyneitä epäpuhtauksia ylös, jolloin ainut vaihtoehto on betonin hionta tai betonin lämmitys siten, että aineet haihtuvat.Oon käyttänyt brake cleaneria niinkuin @TeknoR :kin neuvoi. Tuosta tohostakin olen kuullut, en kokeillut mutta jos sattuu tilassa olemaan lattialämmitys niin jättäisin väliin tai ainakin konsultoisin Ammattilaista ennen.
Ostamalla uuden tunkin....miten tuon saisi jotenkin järkevästi korjattua?
Joo se tosiaan toimii parhaiten jos heti puhdistaa, mutta koittaisin silti sillä jos hajuhaitta on se mitä yritetään poistaa. Todennäköisesti pintakerroksen liuottaa/haihduttaa/laimentaa jos sitä levittää, hieroo rätillä ja kuivaa pois pariin kertaan.Brake cleaner ei oikein nosta betoniin imeytyneitä epäpuhtauksia ylös, jolloin ainut vaihtoehto on betonin hionta tai betonin lämmitys siten, että aineet haihtuvat.
Maalasin tuossa kesällä harrastehallin lattian ja poltin siitä hionnan jälkeen muutaman syvemmälle imeytyneen öljytahran pois, lattiassa on vesikiertoinen lattialämmitys, mutta toki huolehdin siitä, ettei lattian pintalämpö noussut yli 60 asteen, joka on lattiassa käytetylle lämmitysputkelle annettu maksimilämpötila.
Ehdottomasti vakuutus? Pitääkö tuota edes kysyä?Sattui lievä kolahdus peuran kanssa. Vauriot ajovalon umpion murtuma, maalipinnassa nirhauma, peltien saumoissa pientä heittoa (kuvan yläreunassa ja pyörän koteloinnin saumassa). Mitä tekisitte?
1. Jos ulkonäkö ei haittaa, ei tee mitään. Toisaalta kosteutta pääsee umpion sisään. Tiivistäminen jollain massalla kuulostaa vähän epäilyttävätä.
2. Vaihtaa umpion itse ja jättää muun ennalleen. ~200€
3. Pistää korjauksen vakuutuksiin. Omavastuu 300€. Auton arvo 10k. Kuinka täydellisesti pienet peltien heitot saadaan korjattua?
Toki jos tuoreeltaan pyyhkii, niin silloin brake cleaner toimii ihan kohtuullisesti.Joo se tosiaan toimii parhaiten jos heti puhdistaa, mutta koittaisin silti sillä jos hajuhaitta on se mitä yritetään poistaa. Todennäköisesti pintakerroksen liuottaa/haihduttaa/laimentaa jos sitä levittää, hieroo rätillä ja kuivaa pois pariin kertaan.
OT: Millä maalasit lattian ? Mitään hyvää kompromissia en ole keksinyt liukkauden ja "imeväisyyden" suhteen joten on tyydytty mastertoppiin ja siivoamaan öljyt heti pois vahinkojen sattuessa.
Linglongeissa ei välttämättä suuria heittoja ole suuntaan tai toiseen.Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.
Linglong kuluu silmissä loppuun, jospa joku toinen merkki.Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.