Kysymyksiä & Vastauksia

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Itse olen hakenut eri konttoreilta siirtokilpiä n. 15 kertaa, ensimmäisellä kerralla kirjottelin tarkkaa reittiä jne. vaan katsastusmies nauroi ja kirjoitti päivän sekä lähtö kaupungin että päämääränä olevan kaupungin lappuun. Näin olen siitä lähtien toiminut ja on aina kelvannut. Saman kunnan sisällä lähtöosoite ja päämäärän osoite.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 320
Mitenkäs noiden siirtolupien kanssa jos niitä tarvisi useammin niin kannattaako edes ostella? Ymmärtääkseni 70e tulee sakkoa katsastamattomalla autolla ajosta (joka on liikennekäytössä)? Eli kolmet kilvet ostat niin sama asia maksella sakko. Kilvet toki voi sitten lähteä, mutta tuleeko muuta noottia poliiseilta? Ihan siis taloudellisesti ajatellen. Vai voiko jostain ostaa jotkut pysyvämmät puuhakilvet millä voisi noita omia ja 10 muum kaverin harrasteita venkslailla tarpeentullen?

Viimevuosien aikana on tullut toistakymmentä autoa siirreltyä katsastamattomana pitkiäkin matkoja korjaukseen tms tai juuri ostettuja varaosaromuja, poliisien vähäisestä määrästä johtuen ei niitä ole juuri vastaantullut ja jos on tullut vastaan niin ei ole kiinnostanut (ei liene ollut kilpilukulaite päällä).

Ja onko joku testannut mikä on tuomio ajelusta autolla joka on katsastuksessa tuomittu ajokieltoon? (mulla yksi ajokiellossa kun ei kässäri toimi, herranjumala kun on vaarallista?!)
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
648
Mitkä asiat vaikuttaa katsastuksessa autosta mitattavaan CO% arvoon? Kun katsoo edellisten vuosien papereita, niin kaikki arvot ovat muuten samat, mutta kierroksilla CO on uusimmassa lapussa maksimissa. Ennen ne on siinä ollut 0.0
Päästöt kierroksilla:
CO% 0.2
CO2% 14.4
HC ppm 13
02% 0.13
Lamba 1.00
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 827
Mitkä asiat vaikuttaa katsastuksessa autosta mitattavaan CO% arvoon? Kun katsoo edellisten vuosien papereita, niin kaikki arvot ovat muuten samat, mutta kierroksilla CO on uusimmassa lapussa maksimissa. Ennen ne on siinä ollut 0.0
Päästöt kierroksilla:
CO% 0.2
CO2% 14.4
HC ppm 13
02% 0.13
Lamba 1.00
Palaminen (seossuhde)
Katalysaattori (kuinka tehokkaasti muuttaa Co% muiksi kaasuiksi)

 

Liitteet

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
560
Onko autokaupoilla yleensä minkälaisia Black Friday tarjouksia ? Olen nyt ensimmäistä kertaa etsimässä hiukan kalliimpaa autoa, mahdollisesti jopa uutta. Asian kanssa ei kuitenkaan ole mikään kiire, ja ajattelin josko myös autoista tulee jotain tarjouksia tuossa marraskuun lopulla.

Jos tarjouksia on, niin minkälaisia ne yleensä ovat? Enemmän uusien autojen varusteisiin liittyvää tjsp? Käytettyjä autoja pienemmillä koroilla? Black Friday tarjouksia on jo monen monta vuotta tullut kytättyä mutta koskaan aikaisemmin ei ole silmiin sattunut autotarjouksia, siksi jotenkin vaikea edes osata ennakoida mitä voisi olla luvassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Onko autokaupoilla yleensä minkälaisia Black Friday tarjouksia ? Olen nyt ensimmäistä kertaa etsimässä hiukan kalliimpaa autoa, mahdollisesti jopa uutta. Asian kanssa ei kuitenkaan ole mikään kiire, ja ajattelin josko myös autoista tulee jotain tarjouksia tuossa marraskuun lopulla.

Jos tarjouksia on, niin minkälaisia ne yleensä ovat? Enemmän uusien autojen varusteisiin liittyvää tjsp? Käytettyjä autoja pienemmillä koroilla? Black Friday tarjouksia on jo monen monta vuotta tullut kytättyä mutta koskaan aikaisemmin ei ole silmiin sattunut autotarjouksia, siksi jotenkin vaikea edes osata ennakoida mitä voisi olla luvassa.
Varmaan jotain tarjouksia jostain, voi saada vaikka talvipakettia, halpaa rahoitusta tai viime vuonna taisi olla sähköautosta ja jostain muustakin ihan edullinen diili. Voi olla jotain tonni pois hinnasta tai muuta, minkä saattaisi saada vaikka tänäänkin neuvoteltua.

Ei siellä kuitenkaan mitään elektroniikan tyylistä tarjouskauppaa ole. Jos jotain hyviä tarjouksia on, niin siinä on vähän se huono puoli ettei ne välttämättä ole siihen autoon minkä haluaisit. Tai niillä varusteilla jne. Tietämättä juuri sitä mitä olet hakemassa, niin en pitäisi odotuksia kovin korkealla.

Uusien autojen listahinnoistakin saattaa saada ihan tuntuvia alennuksia ympäri vuoden. Enemmän kannattaa sitten noita rahoitustarjouksia kärkkyä, jos on tarve.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Varmaan jotain tarjouksia jostain, voi saada vaikka talvipakettia, halpaa rahoitusta tai viime vuonna taisi olla sähköautosta ja jostain muustakin ihan edullinen diili. Voi olla jotain tonni pois hinnasta tai muuta, minkä saattaisi saada vaikka tänäänkin neuvoteltua.

Ei siellä kuitenkaan mitään elektroniikan tyylistä tarjouskauppaa ole. Jos jotain hyviä tarjouksia on, niin siinä on vähän se huono puoli ettei ne välttämättä ole siihen autoon minkä haluaisit. Tai niillä varusteilla jne. Tietämättä juuri sitä mitä olet hakemassa, niin en pitäisi odotuksia kovin korkealla.

Uusien autojen listahinnoistakin saattaa saada ihan tuntuvia alennuksia ympäri vuoden. Enemmän kannattaa sitten noita rahoitustarjouksia kärkkyä, jos on tarve.
Juurikin näin. Metsästää rahoitus ja/tai lisätakuu yms tarjouksia eikä pelkkää ostohintaa. Ostohinnan saa aina tingittyä muulloinkin mutta esim 0% korkoa et aina onnistu saamaan.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
462
Kyseessä on juuri ostettu auto jossa TRW/Lucas jarrut.
Ilmeni jarruremonttia tehdessä, että alempi liukutappi on jonkin verran lyhyempi kuin ylempi.
Päätin sitten ostaa uudet tapit. Uudet ovat molemmat samanmittaiset.
Onko kenelläkään mitään hajua, miksi vanhat oli eri mittaiset?
Selkeästi tuntui vanhassa alemmassa tapissa väljyyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Kyseessä on juuri ostettu auto jossa TRW/Lucas jarrut.
Ilmeni jarruremonttia tehdessä, että alempi liukutappi on jonkin verran lyhyempi kuin ylempi.
Päätin sitten ostaa uudet tapit. Uudet ovat molemmat samanmittaiset.
Onko kenelläkään mitään hajua, miksi vanhat oli eri mittaiset?
Selkeästi tuntui vanhassa alemmassa tapissa väljyyttä.
Joku jossain on mokannut. Turha sitä sen enempää pohtia.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kyseessä on juuri ostettu auto jossa TRW/Lucas jarrut.
Ilmeni jarruremonttia tehdessä, että alempi liukutappi on jonkin verran lyhyempi kuin ylempi.
Päätin sitten ostaa uudet tapit. Uudet ovat molemmat samanmittaiset.
Onko kenelläkään mitään hajua, miksi vanhat oli eri mittaiset?
Selkeästi tuntui vanhassa alemmassa tapissa väljyyttä.
VW Caddysta kun uusin takasatulaa, niin vanhan takasatulan tapit olivat eri mittaiset, mutta uuden takasatulan tapit saman mittaiset. Ulkoisesti ihan saman näköiset satulat samoilla VAG leimoilla. Voi olla että sinunkin automalliisi on ollut eri vuosina tai eri varaosavalmistajilta erilaisia satuloita, joissa on ollut erilaisia liukutappeja.
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
560
Varmaan jotain tarjouksia jostain, voi saada vaikka talvipakettia, halpaa rahoitusta tai viime vuonna taisi olla sähköautosta ja jostain muustakin ihan edullinen diili. Voi olla jotain tonni pois hinnasta tai muuta, minkä saattaisi saada vaikka tänäänkin neuvoteltua.

Ei siellä kuitenkaan mitään elektroniikan tyylistä tarjouskauppaa ole. Jos jotain hyviä tarjouksia on, niin siinä on vähän se huono puoli ettei ne välttämättä ole siihen autoon minkä haluaisit. Tai niillä varusteilla jne. Tietämättä juuri sitä mitä olet hakemassa, niin en pitäisi odotuksia kovin korkealla.

Uusien autojen listahinnoistakin saattaa saada ihan tuntuvia alennuksia ympäri vuoden. Enemmän kannattaa sitten noita rahoitustarjouksia kärkkyä, jos on tarve.
Thanks! Joo, mitään -50% tyylisiä elektroniikkatarjouksia en edes odottanut, mutta tosiaan hyvä hiukan tietää tarkemmin.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
328
Kyseessä on juuri ostettu auto jossa TRW/Lucas jarrut.
Ilmeni jarruremonttia tehdessä, että alempi liukutappi on jonkin verran lyhyempi kuin ylempi.
Päätin sitten ostaa uudet tapit. Uudet ovat molemmat samanmittaiset.
Onko kenelläkään mitään hajua, miksi vanhat oli eri mittaiset?
Selkeästi tuntui vanhassa alemmassa tapissa väljyyttä.
Tappien kuuluukin olla eri mittaiset ja halkaisijaltaan poikkeavat. Jarrupalalla on leading edge ja trailing edge (en tiedä suomalaisia termejä). Leading on se puoli josta jarrutus alkaa ja trailing on se puoli johon jarrutus loppuu. Liukutapeissa se täysi mittainen ja täysi kokoinen tappi kuuluu leading puolelle. Sitten lyhyempi ja mahdollisesti kartiollinen tappi kuuluu trailing puolelle. Leading puolen tapin kuuluu olla kohtuu tiukka siellä satulan reiässä kun taas trailing puoli on väljä. Kun esim jarrupaloja vaihdetaan niin avataan vain leading puolen tappi ja käännetään satula trailing tapin varassa sivuun.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Mitkä asiat vaikuttaa katsastuksessa autosta mitattavaan CO% arvoon? Kun katsoo edellisten vuosien papereita, niin kaikki arvot ovat muuten samat, mutta kierroksilla CO on uusimmassa lapussa maksimissa. Ennen ne on siinä ollut 0.0
Päästöt kierroksilla:
CO% 0.2
CO2% 14.4
HC ppm 13
02% 0.13
Lamba 1.00
Edellä mainittujen lisäksi ilmanputsari tukossa, polkematon kylmä moottori .
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
2007 H-astrasta meni yhdestä etupyöränpultista kierteet renkaanvaihdossa, ei kestänyt vetää aluvannetta 100nm momenttiin. Onkohan noi auton mukana tulleet ainoat liian lyhyet aluvanteille, kun kiertyy vaan 3-4 kierrosta pohjaan? Kesäpeltivanteella noita saa pyöritellä varmaan 6-7 kierrosta ennenkö pohjassa. Saa nähdä menikö tossa navasta kierteet samalla...
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
328
2007 H-astrasta meni yhdestä etupyöränpultista kierteet renkaanvaihdossa, ei kestänyt vetää aluvannetta 100nm momenttiin. Onkohan noi auton mukana tulleet ainoat liian lyhyet aluvanteille, kun kiertyy vaan 3-4 kierrosta pohjaan? Kesäpeltivanteella noita saa pyöritellä varmaan 6-7 kierrosta ennenkö pohjassa. Saa nähdä menikö tossa navasta kierteet samalla...
Pultin pitäisi kiertyä vähintään yhtä paljon kuin pultin halkaisija on. Jos siellä on M12 pultti 1,5mm nousulla niin silloin sen pitäisi kiristyä 8 kierrosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Eli pidempää pulttia sitten joka reikään. Kaippa noita tarvikeliikkeestä löytyy, kunhan nousu ja kartio on sopivan kokoinen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Vanhan pituinen uusi pultti ei ainakaan auttanut, joten navasta taitaa olla kierteet paskana. Kehtaako tolla ajella 4/5 pultista kunnolla kiinni, vai kannattaako pikimmiten vaihdattaa toi napa? Korjaamot tuskin alkaa noita helicoililla paikkaamaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
56
Vanhan pituinen uusi pultti ei ainakaan auttanut, joten navasta taitaa olla kierteet paskana. Kehtaako tolla ajella 4/5 pultista kunnolla kiinni, vai kannattaako pikimmiten vaihdattaa toi napa? Korjaamot tuskin alkaa noita helicoililla paikkaamaan.
Siis ei kiristynyt ollenkaan vai saitko edes kierteille (vanhan pultin jämät kierteissä)?
Itse kyllä ajelesin menemään neljälläkin, jos ovat momentissaan. Onhan noita neljällä pultin napoja vakionakin.
Kannattaa toki se viideskin järkevällä aikataululla värkäillä paikoilleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Siis ei kiristynyt ollenkaan vai saitko edes kierteille (vanhan pultin jämät kierteissä)?
Itse kyllä ajelesin menemään neljälläkin, jos ovat momentissaan. Onhan noita neljällä pultin napoja vakionakin.
Kannattaa toki se viideskin järkevällä aikataululla värkäillä paikoilleen.
Sai kierteille ja kiristyy ~40Nm mutta sitten ei vaan tule loppua pyörimiselle eikä vastus kasva.

E: Voishan tuon pyörän ottaa pois ja kierretapilla käydä kierteet läpi navasta jos tuosta mitään hyötyä enää on. Näkisi samalla missä kunnossa ne navan kierteet on.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kun uuden navan saa muutaman röökiaskin hinnalla, niin ei maksane vaivaa ottaa ennen sitä edes rengasta pois, saati väkerrellä jotain kierretappeja tai helicoileja?
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
803
Ja samallahan tulis uusi laakeri?
Halvalla saa noita RIDEX yms. napoja.
Itse tuli jeeppiin ostettua etukardaanin takapäähän ridex vakionopeusnivel ja sopivuus oli täydellinen.
Toki ajoa ei ole vielä tullut paljoa, varsinkaan neliveto päällä(pyörii kyllä etukardaani takavedollakin).
Hintaan nähden olen tyytyväinen, jos edes sen 2v kestäisi.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
648
Mikä on kätevin tapa tutkia vetoakselin tukilaakerin kunto? Keula ylös, vaihde vapaalle ja pyörittää akselia?

Äipän focus -08 nyt omassa käytössä, kun hän tarvi peräkoukullista autoa. Niin ajossa kuuluu laakerimainen ääni, mutta suht tasainen. Ääni tuntuisi tulevan etuoikealta ja se ei muutu mutkitellessa. Toisinaan ääntä ei ole, mut kun menee päälle 120km/h se alkaa viimeistään kuulua ja sen jälkeen yli 60km/h nopeuksissa selvästi kuulolla. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa, kun niitä ekana testailin tunkin varassa.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Mitkä asiat vaikuttaa katsastuksessa autosta mitattavaan CO% arvoon? Kun katsoo edellisten vuosien papereita, niin kaikki arvot ovat muuten samat, mutta kierroksilla CO on uusimmassa lapussa maksimissa. Ennen ne on siinä ollut 0.0
Päästöt kierroksilla:
CO% 0.2
CO2% 14.4
HC ppm 13
02% 0.13
Lamba 1.00
Katalysaattori hyvin kuumaksi, uusi ilmanputsari, uudet öljyt, sytytys eli tulpat, johdot, puola yms... Lambda-anturi. Imuvuoto, pakoputki. Eli kaikki vaikuttaa päästöihin.
 
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
142
Tuli hommattua pitkästä aikaa VAG-konsernin vehje alle ja yrittänyt tässä selvitellä tuota hifi/radio puolta.
Autona siis Audi A6 vuosimallia 08, Bosen äänipaketti löytyy + 6CD vaihtaja hanskalokerosta ja värinäyttö missä navigaatio ynnä muuta.

Tarkoituksena olisi saada musiikki kuulumaan Aux tai Bluetoothin kautta. Tuntuu, että mitä enemmän tuota asiaa yrittää selvittää sitä sekavammalta tuo tuntuu.
Puhutaan AMI:sta ja MMI:stä, sekä jossain videossa asennetaan CD-vaihtajan taakse jonkinnäköinen lisäpalikka, joka ilmeisesti luo ylimääräisen CD "paikan", jota voi käyttää AUX lähtönä.

Tällä hetkellä käytössä hinnat alkaen FM-lähetin mikä tottakai pelaa, mutta äänenlaatu ei mitään kummoista ole.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Tuli hommattua pitkästä aikaa VAG-konsernin vehje alle ja yrittänyt tässä selvitellä tuota hifi/radio puolta.
Autona siis Audi A6 vuosimallia 08, Bosen äänipaketti löytyy + 6CD vaihtaja hanskalokerosta ja värinäyttö missä navigaatio ynnä muuta.

Tarkoituksena olisi saada musiikki kuulumaan Aux tai Bluetoothin kautta. Tuntuu, että mitä enemmän tuota asiaa yrittää selvittää sitä sekavammalta tuo tuntuu.
Puhutaan AMI:sta ja MMI:stä, sekä jossain videossa asennetaan CD-vaihtajan taakse jonkinnäköinen lisäpalikka, joka ilmeisesti luo ylimääräisen CD "paikan", jota voi käyttää AUX lähtönä.

Tällä hetkellä käytössä hinnat alkaen FM-lähetin mikä tottakai pelaa, mutta äänenlaatu ei mitään kummoista ole.
Joihinkin saa cd-vaihtajan tilalle sellaisen bluetooth-palikan. Itselläni oli sellainen mini cooperissa ja se toimi kyllä loistavasti eli rattinapeista pystyi vaihtamaan kappaleita, yhteys muodostui automaattisesti jne. Ei mitään valitettavaa. Ebaysta ostin ja maksoi jotain 50€. Merkki saattoi olla "BlueMusic", mutta Saksasta ebayn kautta ostin. Suosittelen melkein sellaista ellei soittimessa ole valmiina aux-in tuloa.

EDIT: Nämä siis ovat autokohtaisia, mutta veikkaisin että löytyy Audiinkin.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Joihinkin saa cd-vaihtajan tilalle sellaisen bluetooth-palikan. Itselläni oli sellainen mini cooperissa ja se toimi kyllä loistavasti eli rattinapeista pystyi vaihtamaan kappaleita, yhteys muodostui automaattisesti jne. Ei mitään valitettavaa. Ebaysta ostin ja maksoi jotain 50€. Merkki saattoi olla "BlueMusic", mutta Saksasta ebayn kautta ostin. Suosittelen melkein sellaista ellei soittimessa ole valmiina aux-in tuloa.

EDIT: Nämä siis ovat autokohtaisia, mutta veikkaisin että löytyy Audiinkin.
Ainakin relluissa löytyy alkuperäiseen radioon lisälaite kytketään CD-vaihtajan pistokkeeseen eli löytyy USB, SD-kortti sekä AUX. 4gigan muistitikulle sopii aika reippaasti MP3 musiikkia.
Itse ratkaisin sen vaihtamalla JVC:een CD-sottimeen (MP3/WMA-tuki) ja radiokanavat rupesivat löytymään aivan eri tahtiin paremmalla äänenlaadulla.
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Autolla ajaessani motarilla kruiserilla(oikeastaan ei liity tähän kysymykseeni), ja ylämäessä moottori vääntää lisää tehoa äänekkäästi. Johtuisko kytkimen luistamisesta vai jotain muuta tehoon liittyvää?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Autolla ajaessani motarilla kruiserilla(oikeastaan ei liity tähän kysymykseeni), ja ylämäessä moottori vääntää lisää tehoa äänekkäästi. Johtuisko kytkimen luistamisesta vai jotain muuta tehoon liittyvää?
Vääntää tehoa.. Mutta johtuisko se siitä ylämäestä jossa vauhti putoais muuten. :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Jos kytkin oikeasti luistaa, niin ajot loppuu aika pian. Ensin se luistaa vähäsen ja sitten enemmän ja lopulta ei liikuta mihinkään edes tasaisella.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Jää vanteilta ylimääräiseksi 245/45/19 Bridgestone Turanza T005 30tkm ajettuna. Näkyy olevan abt 200e/rengas nettikaupoissa. Mitähän noista voisi saada myydessä?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Etummaisen vetoakselin ulompi suojakumi rikki. Kysyin huoltotarjouksia liikkeestä ja menivät tuohon noin 300€ tienoille (BMW 520d '16). Samalla ehdotettiin vahvasti, että kannattaa uusia kerralla koko vetoakseli, koska vesi saattaanut päästä rikkinäisen suojakumin ohi (~ +300e). Koetteko tarpeelliseksi uusia koko vetoakselin vai koittaako ensin uusia vain suojakumin ja katsoo myöhemmin jos auto alkaa oireilemaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Etummaisen vetoakselin ulompi suojakumi rikki. Kysyin huoltotarjouksia liikkeestä ja menivät tuohon noin 300€ tienoille (BMW 520d '16). Samalla ehdotettiin vahvasti, että kannattaa uusia kerralla koko vetoakseli, koska vesi saattaanut päästä rikkinäisen suojakumin ohi (~ +300e). Koetteko tarpeelliseksi uusia koko vetoakselin vai koittaako ensin uusia vain suojakumin ja katsoo myöhemmin jos auto alkaa oireilemaan?
Riippuu hieman kuinka kauan se on ollut repaleina. Mutta omat kokemukset on että ei se ihan herkästi hajoa vaikka kuukauden on ehtinyt repaleisella kumilla ajamaan, varsinkin jos sinne vaihtaa rasvat samalla ja vetelee ne pahimmat pölyt pois...

Voi olla kallis vetari (kuulostaa toi pelkkä suojakumikin vaihtoineen ihmeen kalliilta)...
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Riippuu hieman kuinka kauan se on ollut repaleina. Mutta omat kokemukset on että ei se ihan herkästi hajoa vaikka kuukauden on ehtinyt repaleisella kumilla ajamaan, varsinkin jos sinne vaihtaa rasvat samalla ja vetelee ne pahimmat pölyt pois...

Voi olla kallis vetari (kuulostaa toi pelkkä suojakumikin vaihtoineen ihmeen kalliilta)...
Täyttä varmuutta ei ole siitä kauanko se on rikki ollut ja kuinka pahasti. Katsastuksessa tuli ilmi. Mitään ulinaa tai muuta oiretta ei ole tosiaan vielä ilmaantunut.

Tuossa hinnassa oli itse suojakumi joko 50e tai 80e ja loput työtä. Toisin sanoen työt on siis yli 200e, mikä kyllä kuulostaa aika isolta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Täyttä varmuutta ei ole siitä kauanko se on rikki ollut ja kuinka pahasti. Katsastuksessa tuli ilmi. Mitään ulinaa tai muuta oiretta ei ole tosiaan vielä ilmaantunut.

Tuossa hinnassa oli itse suojakumi joko 50e tai 80e ja loput työtä. Toisin sanoen työt on siis yli 200e, mikä kyllä kuulostaa aika isolta.
Jos tuo vetari itsessään ei ole tajuttoman kallis mutta töitä tulee pelkästään kumiin asti pääsemisestä vaihtaisin ehkä koko paskan ihan vain ettei tule turhaa työtä tuplana. Juu ei sen pitäisi ihan heti hajota mutta jotta voisi itse arvioida vaihtotarpeen itse vetarille olisi pitänyt nähdä kumin kunto, miltä rasva ja nivel näyttivät/näyttävät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jos tuo vetari itsessään ei ole tajuttoman kallis mutta töitä tulee pelkästään kumiin asti pääsemisestä vaihtaisin ehkä koko paskan ihan vain ettei tule turhaa työtä tuplana. Juu ei sen pitäisi ihan heti hajota mutta jotta voisi itse arvioida vaihtotarpeen itse vetarille olisi pitänyt nähdä kumin kunto, miltä rasva ja nivel näyttivät/näyttävät.
Riippuu kai mistä roikkuu. Se on kuitenkin äkkiä 200-350 lisää osasta ja työt päälle niin saattaa olla 500 eur "varoiksi". :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Riippuu kai mistä roikkuu. Se on kuitenkin äkkiä 200-350 lisää osasta ja työt päälle niin saattaa olla 500 eur "varoiksi". :D
Juu ei siis lähinnä juuri tuo että jos kerran noin paljon töitä ja hankala paikka päästä käsiksi niin parempi vain vaihtaa ennakoivasti ellei tiedä ns varmaksi että ollut vain tovin tai nähnyt että rasvat pysyneet sisällä ja nivel siisti. Mikään ei vituta yhtä paljon kuin juuri korjattua osaa irti vain koska ajatteli että eihän tuossa nyt mitään voi olla paskana ja tuloksena että maksaa tuplat/tekee tuplatyöt.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Tuleeko toi vetoakselin ja suojakumin kunto katsastuksessa ilmi? Millaista oireita viallisena ne pitävät? Oma poloni katsastus lähestyy, ja jotain outoa siellä alustassa on..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Nyt olisi jännä kysymys tulossa, nimittäin sisko kyseli että onko normaalia, että ajon jälkeen jäähdytinnesteen paisuntasäiliö on aika reilusti lämmintä. Näin äkkiseltään veikkasin, että normaaliahan se on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
848
Nyt olisi jännä kysymys tulossa, nimittäin sisko kyseli että onko normaalia, että ajon jälkeen jäähdytinnesteen paisuntasäiliö on aika reilusti lämmintä. Näin äkkiseltään veikkasin, että normaaliahan se on.
Ei se varoitus "do not open when hot" tms ei siinä ihan turhaan ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Kun kysymykset on tätä luokkaa, niin suosittelen unohtamaan pohdinnat ja viemään sen sinne katsastukseen. Siellä ne viat sitten selviää.
Tai ostaa joku tsekkaus+katsastus paketti korjaamolta.

Ei kannata sitten työntää sormea sinne säiliöön, nimittäin lämmintä se on.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
648
Jää vanteilta ylimääräiseksi 245/45/19 Bridgestone Turanza T005 30tkm ajettuna. Näkyy olevan abt 200e/rengas nettikaupoissa. Mitähän noista voisi saada myydessä?
Enemmän niiden kumien paistomerkintä ja urasyvyys merkkaa varmaan ostajalle. Mut sarja satasella niin saattaa kelvata jollekin.


Tuleeko toi vetoakselin ja suojakumin kunto katsastuksessa ilmi? Millaista oireita viallisena ne pitävät? Oma poloni katsastus lähestyy, ja jotain outoa siellä alustassa on..
Suojakumin rikkoutuminen ei oireile ja kyllä tulee ilmi katsastuksessa. Villisti veikkaisin et Polon alustassa on alapallonivel välhä tai raidetangon pää väljä, ehkä koiranluukin, riippuu ihan mitä outoa siellä on. Tuurilla voi olla jousikin poikki tai iskari tyhjä. Voit joko hakea vikalistan katsastajalta tai joskus, kun ei ole ruuhkaa he katsovat maksuttakin et mitä alustassa on vikaa. Kun kiltisti kysyt et onnistuuko. Itse käytin kyseistä tapaa syksyn alussa, kun en itse vikaa löytänyt ja perä oli löysä. Alatukivarren ja korin pusla oli kulunut väljäksi sekä jousikin poikki ekasta alakierteestä.

Nyt olisi jännä kysymys tulossa, nimittäin sisko kyseli että onko normaalia, että ajon jälkeen jäähdytinnesteen paisuntasäiliö on aika reilusti lämmintä. Näin äkkiseltään veikkasin, että normaaliahan se on.
Sitten on huolta, jos ajon jälkeen paisari on tyhjä.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Autolla ajaessani motarilla kruiserilla(oikeastaan ei liity tähän kysymykseeni), ja ylämäessä moottori vääntää lisää tehoa äänekkäästi. Johtuisko kytkimen luistamisesta vai jotain muuta tehoon liittyvää?
Noin se ainakin itselläni ilmeni kun ostin vanhemman ihmisen käytöstä auton, eli ylämäkeen kierrokset nousee ja vauhti pysyy samana.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Tuleeko toi vetoakselin ja suojakumin kunto katsastuksessa ilmi? Millaista oireita viallisena ne pitävät? Oma poloni katsastus lähestyy, ja jotain outoa siellä alustassa on..
No se kumi on rikki, alkaa pienestä reiästä ja loppujen lopuksi se on kahdessa osassa. Ei siitä alkuunsa sen kummempia oireita ole, katsastushenkilöoletettu näkee kyllä sen ihan silmällä kun pienestäkin reiästä rasvat tulee ulos.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 827
Mä olen joskus, kun olen ollu laiska/köyhä, niin vaa puhdistanu reiän ja ympäristön siinä suojakumissa, ja iskeny siihen sikaflex 221 -nöölin päälle. Kelpaa leimalle, kun ei vuoda rasvoja ulos enää.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
34
Nyt saattaa tulla turhakin kysymys, mutta kysynpäs silti.

Ostin toukokuussa uuden Octavian ja kävin eilen vaihdattamassa nastat alle. Tänään huomasin trippimittarista, että työmatkani on pidentynyt noin 5 kilometrilla. Mistähän tämä johtuu?

Vauhdin eron ymmärrän, kesärenkailla mittari näyttää 2km/h liian vähän, mutta nyt talvirenkailla 10km/h.

Kesärenkaat on 17" ja nastat 16". Onko tämä normaalia vai pitäisikö ottaa yhteyttä myyjään/huoltoon?

Muissa omistamissani autoissa ei sentään trippimittari ole alkanut heittää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Nyt saattaa tulla turhakin kysymys, mutta kysynpäs silti.

Ostin toukokuussa uuden Octavian ja kävin eilen vaihdattamassa nastat alle. Tänään huomasin trippimittarista, että työmatkani on pidentynyt noin 5 kilometrilla. Mistähän tämä johtuu?

Vauhdin eron ymmärrän, kesärenkailla mittari näyttää 2km/h liian vähän, mutta nyt talvirenkailla 10km/h.

Kesärenkaat on 17" ja nastat 16". Onko tämä normaalia vai pitäisikö ottaa yhteyttä myyjään/huoltoon?

Muissa omistamissani autoissa ei sentään trippimittari ole alkanut heittää.
Jos ja kun nopeus heittää, niin ihan samalla heittää matkakin. Luultavasti noi 16" talvirenkaat ei ole lähellekään alkuperäiskokoiset tuohon autoon.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
520
Nyt saattaa tulla turhakin kysymys, mutta kysynpäs silti.

Ostin toukokuussa uuden Octavian ja kävin eilen vaihdattamassa nastat alle. Tänään huomasin trippimittarista, että työmatkani on pidentynyt noin 5 kilometrilla. Mistähän tämä johtuu?

Vauhdin eron ymmärrän, kesärenkailla mittari näyttää 2km/h liian vähän, mutta nyt talvirenkailla 10km/h.

Kesärenkaat on 17" ja nastat 16". Onko tämä normaalia vai pitäisikö ottaa yhteyttä myyjään/huoltoon?

Muissa omistamissani autoissa ei sentään trippimittari ole alkanut heittää.
Eli pienemmät talvirenkaat nyt paikallaan. Samasta kehän pyörimisestä se ottaa nopeuden ja matkamittarilukeman. Samalla huomaat myös kulutuksen kasvavan ja isomman kierrosnopeuden samalla GPS-nopeudella. Joku viisaampi osais tämän perusteella laskea myös sun työmatkan pituuden.

Edit: Ja eihän se mittari liian vähän näytä, vaan liikaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 112
Viestejä
4 195 925
Jäsenet
70 850
Uusin jäsen
kalmari69

Hinta.fi

Ylös Bottom