Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 910
Lupasivatkin yrittää korjata lämmittämällä, jos eivät katoa. Ei paljoa kiinnostaisi viedä samalle henkilölle "korjattavaksi".

Sanoi myöskin, että ovipahvit menee vaihtoon jos eivät jäljet lähde.

Tässä myös kalvotuksen tasosta kuva:

Mitähän nuo mahtaisi tuumata, kun tuon asennuksesta komeilisi iltapäivälehdissä tai hesarissa juttu? Todennäköisesti tulisi firmalta äkkiä soittoa sulle päin
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 803
Mitähän nuo mahtaisi tuumata, kun tuon asennuksesta komeilisi iltapäivälehdissä tai hesarissa juttu? Todennäköisesti tulisi firmalta äkkiä soittoa sulle päin
Miksi tähän pitäisi jokin hesari sotkea, hehän lupasivat korjaavansa jälkensä?
Virheitä sattuu.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Miksi tähän pitäisi jokin hesari sotkea, hehän lupasivat korjaavansa jälkensä?
Virheitä sattuu.
On se tosin vähän huvittavaa, että kun vien tummennukset korjattavaksi, niin ne tulee vielä huonompana takasin ja ovipahvit nussittuna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
No eihän tuo nyt millään lailla putkeen ole mennyt, mutta aivan järjetöntä ehdotella jotain hesaria tähän.
Onhan toi ihan vituiksi mennyt ja todennäköisesti hyvinkin moni autonomistaja pääsisi samaan lopputulokseen. Mutta niin pitkään, kun tekijäosapuoli on halukas korjaamaan virheet, niin mielestäni on todellakin turhaa sotkea tätä palstaa mukaan tai ylipäätään mitään ylimääräistä tahoa.

Toki sitten kun hommat on saatu kunnialla(toivottavasti) maaliin, niin esimerkkinä voi tällaisen postata, että kuinka hyvin ja helposti virheet korjataan, koska kaikille meille niitä saattuu. Tässähän ei ollut mainintaa tekijästä, mutta monesti tekijä tulee ilmi ja lynkkaaminen tapahtuu ihan välittömästi ja vaikka homma on saatu korjauksien jälkeen kunnialla maaliin, se ei enää korjaa sattunutta vahinkoa tekijäpuolelle.

Mutta, jos ei homma luonaa millään tavalla ja tasolla, niin sitten julkiseksi täysin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 706
Onhan toi ihan vituiksi mennyt ja todennäköisesti hyvinkin moni autonomistaja pääsisi samaan lopputulokseen. Mutta niin pitkään, kun tekijäosapuoli on halukas korjaamaan virheet, niin mielestäni on todellakin turhaa sotkea tätä palstaa mukaan tai ylipäätään mitään ylimääräistä tahoa.

Toki sitten kun hommat on saatu kunnialla(toivottavasti) maaliin, niin esimerkkinä voi tällaisen postata, että kuinka hyvin ja helposti virheet korjataan, koska kaikille meille niitä saattuu. Tässähän ei ollut mainintaa tekijästä, mutta monesti tekijä tulee ilmi ja lynkkaaminen tapahtuu ihan välittömästi ja vaikka homma on saatu korjauksien jälkeen kunnialla maaliin, se ei enää korjaa sattunutta vahinkoa tekijäpuolelle.

Mutta, jos ei homma luonaa millään tavalla ja tasolla, niin sitten julkiseksi täysin...
Kuka tän nyt aloittikin, niin puskaradiot facessa. Kakka osuu tuulettimeen ja siitä leviää. Media tai paikalliset lehdet ottaa kopin, näin se menee nykyään.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Tekijää ei tosiaan ole mainittu ja juurikin siitä syystä, että asia on kesken. Enkä tekijää varmaan täällä edes mainitsisi, vaikka asiat eivät hoituisikaan hyvin.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Oliko edes se halvin mahdollinen tekijä vai ihan reiluilla hinnoilla?
Ei ollut halvin mahdollinen. Lähes samalla hinnalla kuin esim. Restyling pointissa, jossa edelliset tummennukset teetin. Siellä taso on aivan jotain muuta kuin tämä. Kahden kuukauden jonon takia en tällä kertaa sinne vienyt.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Tarkoitus ei nyt muutenkaan ollut/ole lynkata ketään, vaan kerätä tietoa asian hoitamista varten. En ole vastaavanlaisista jäljistä kuullutkaan ovissa ikkunoiden tummennuksien jäljiltä.

En tiedä onko mahdollista, että tuollaiset jäljet kuumentamalla tai ajan kanssa katoaisivat. Epäilin ja epäilen kyllä että eivät katoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Kuka tän nyt aloittikin, niin puskaradiot facessa. Kakka osuu tuulettimeen ja siitä leviää. Media tai paikalliset lehdet ottaa kopin, näin se menee nykyään.
Puskaradio osannee kertoa, että paaliin vaan koko romu. Kuka nyt tuollaisella ajaisi.

Tai vaihtoehtoisesti tuomio olisi, että ei haittaa käyttöä ja muutenkin ovat vähäisiä kosmeettisia poikkeamia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Kellään vinkata sivustoa mistä löytyisi moottorien ja sen eri järjestelmien (tässä tapauksessa lämmittimen veden kierron letkuista ja siihen liittyvistä komponenteista) räjäytyskuvia? Pitäis saada tietoon mihin kuuluu letkut kiinni ja miten päin. BMW 520d E61 moottorina N47, itse en ole aiemmin tarvinnut ja en oikein googlestakaan löytänyt..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Kellään vinkata sivustoa mistä löytyisi moottorien ja sen eri järjestelmien (tässä tapauksessa lämmittimen veden kierron letkuista ja siihen liittyvistä komponenteista) räjäytyskuvia? Pitäis saada tietoon mihin kuuluu letkut kiinni ja miten päin. BMW 520d E61 moottorina N47, itse en ole aiemmin tarvinnut ja en oikein googlestakaan löytänyt..
Oisko tästä apuja?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 414
Millä helmat saisi suojattua kivisuihkulta? Kiveniskuteippi tuskin pysyy epätasaisessa pinnassa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 425
Ihmettelen, kun CLK Mesen (taka)iskarin alapultti löystyy. Siitä sitten aiheutuu kolinaa. Alkoi jousien vaihdon jälkeen, toinen puoli korjaantui korjaamolla, mutta toinen puolikin on nyt löystynyt. Auttaisiko joku lukite asiaan vai miten pitäisi asiaa lähestyä, kerran olen jo pulttia työkaverin kanssa kiristänyt ja aikansa pysyi ääni poissa, mutta löystyi sitten uudestaan.

Lisäksi ulkolämpömittari aloittaa mittaamisen pakkasen puolelta, ajoittain. Olen vaihtanut uuden anturin, mutta tilanne ei ole muuttunut. Voikohan tuohon jotain muuta miettiä vai antaako olla. Yleensä anturi näyttää kuitenkin oikein, mutta ei aina. Vm 2000 CLK on auto.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 835
Aika usein alustan pultit on venyviä ja kertakäyttöisiä. Onko se vaihdon yhteydessä kasattu uusilla pulteilla JA oikeilla kiristysmomenteilla + asteilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 425
Hyvä kysymys, en kyllä osaa sanoa kun en itse jousia vaihtanut. Veikkaan, että ei välttämättä ole uudet pultit käytössä.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 835
Kokeilisin korjauksena hakea uudet pultit ja vaihtaa ne sinne.

Jos muistan niin voin kattoa jossain vaiheessa WISsistä mikä noiden oikea momentti on ja pitääkö pultit vaihtaa uusiin vai ei.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Niinhän sen tietysti voisi. Helmoissa on luultavasti maalin alla massat, mutta eihän se maali kestä kivisuihkua loputtomasti.

Mikä idea on mättää tie täyteen sormenpään kokoista soraa?
Roiskeläpät ja kiveniskumassa, niillä saa parhaimman suojan
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 835
Auttaisiko joku lukite asiaan vai miten pitäisi asiaa lähestyä, kerran olen jo pulttia työkaverin kanssa kiristänyt ja aikansa pysyi ääni poissa, mutta löystyi sitten uudestaan.
Oikea kiristysmomentti alapään pultille on aika pieni, 55Nm. Mutta se onkin lukkomutterilla joten se pitäisi vaihtaa joka kerta uuteen. Useimmat nyrkkipajat eivät juuri pultteja vaihtele remppoja tehdessään. Merkkiliikkeen pajalle jos vie niin silloin yleensä noudatetaan ohjeita, vaihdetaan pultit ja kiristetään oikeaan momenttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Roiskeläpät on, ne eivät vaan suojaa riittävästi, pitäisi jatkaa 5cm.
Laita "ralliversiot" (sellainen löysä, kokoonleikattava) tilalle. Taitaa olla ainoa keino estää iskut jos auton omat roiskeläpät eivät riitä. Ei tuolla oikein mikään lakkakaan, tms päällä auta pitkälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 414
Laita "ralliversiot" (sellainen löysä, kokoonleikattava) tilalle. Taitaa olla ainoa keino estää iskut jos auton omat roiskeläpät eivät riitä. Ei tuolla oikein mikään lakkakaan, tms päällä auta pitkälle.
Ohutta kumimattoa löytyisi, voi näyttää vaan liian rujolta. Toisaalta antaisi periksi jos sattuu osumaan maahan. Plastidip voisi suojata maalipintaa, senhän saa myös pois?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Pitääkö sakot maksaa, ennen kun kortin saa takaisin poliisiasemalta? En nyt ole kauheaa kiirettä pitänyt, kun laskussa ei ollut eräpäivää, eikä kukaan vielä ole niitä rahoja kaipaillut...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 706
Pitääkö sakot maksaa, ennen kun kortin saa takaisin poliisiasemalta? En nyt ole kauheaa kiirettä pitänyt, kun laskussa ei ollut eräpäivää, eikä kukaan vielä ole niitä rahoja kaipaillut...
No jos ajokielto on päättynyt, niin hae kortti takasin :kahvi: Ilman sitä ajamisesta voi tulla jotain sanomista, jostain julkkisjuorusta muistan noin. Kai ne sanoo jos pitää sakko maksaa.
Ai niin, itse sain kortin takaisin ennenkun asia oli edes käsitelty, sakot sitten myöhemmin...
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Tuttava kerran kyseli, että onko öljynvaihto hyvä suorittaa mihin aikaan vuodesta? Hän siis päätteli, että moottorissa olisi hyvä olla mahdollisimman tuoreet öljyt talvikauteen. Itte en tuommoista koskaan ole tullut mieleen. Mitäs näkemyksiä teillä muilla on?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Ei tuolla vaihtoajalla ole nykyöljyillä jatkuvassa käytössä olevan auton kohdalla merkitystä. Jos auto jätettäisiin seisomaan talveksi niin siinä tapauksessa ennen seisomaan jättämistä laitetaan puhtaat öljyt sisään.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
521
Prätkillähän jotkut pistää erikseen talveksi uudet öljyt seisontaan ja vielä varmuuden vuoksi keväällä vaihtavat tuoreet öljyt ajoon. Kyllä tuossa joku logiikka on öljyn pilaantumisella, mutta tämän kannattavuuteen en ota enempää kantaa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Syksyllä ennen seisontaa pitäisi vaihtaa puhtaat öljyt siksi ettei likaisiin öljyihin tarttuneet epäpuhtaudet syövyttäisi konetta sisältäpäin, luonnollisesti moottoria ei saisi enää käynnistää öljynvaihdon jälkeen.

Koskee myös ruohonleikkuria jne.

Tämä on siis virallinen ohje, ei tule itsellänikään tuolla tavalla toimittua.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Tuttava kerran kyseli, että onko öljynvaihto hyvä suorittaa mihin aikaan vuodesta? Hän siis päätteli, että moottorissa olisi hyvä olla mahdollisimman tuoreet öljyt talvikauteen. Itte en tuommoista koskaan ole tullut mieleen. Mitäs näkemyksiä teillä muilla on?
Autoissa ei väliä jos on ympärivuotisessa käytössä eikä kesäauto. Ehkä siinä jotain ajatusta voi ollakin, että talvella olisi mahdollisimman tuoreet öljyt ja joku marginaalinen vaikutus johonkin, ainakin jos on pätkäajoa. Mutta siis kilometrien mukaan vaan vaihdot.
MP:ssä eri asia kun ne seisoo talven. Siihenkin tosin löytyy monta koulukuntaa. Toiset vaihtaa kilometrien mukaan ja toiset joka syksy uudet. Toiset seisottaa koko talven ja toiset käyttää kerran kuussa lämpimäksi. Itse olen vaihtanut uudet syksyllä/alkutalvella ja käyttänyt silloin tällöin lämpimäksi. Tärkeintä (kai) olisi, että koneen silloin käyttää oikeasti käyttölämpötiloihin asti eikä vaan hetken.
 

Z69

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
53
Mitenkäs moottoriöljynsekaan kondensoituu vettä? Voisko tällä olla jokin selitys miksi joku voisi suositella öljyjen vaihtoa talveksi. Ehkä ei jähmettyisi yms niin helposti?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Mitenkäs moottoriöljynsekaan kondensoituu vettä? Voisko tällä olla jokin selitys miksi joku voisi suositella öljyjen vaihtoa talveksi. Ehkä ei jähmettyisi yms niin helposti?
Juurikin tämä ja tuo paskaisen öljyn aiheuttamat ongelmat ovat syynä suositukseen vaihtaa tuoreet öljyt jos autolla ei aja kuin pätkää tai auto seisoo. Lämpö ei ehdi haihduttaa vettä seasta lyhyissä pätkissä vaikka autoa käynnistelisikin/ajaisi pientä lenkkiä pitkin talvea.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
25
Onko hybridissä järkeä jos työmatka on 60km per suunta eli 120km yhteensä? Onko olemassa vaihtoehtoa joka jaksaa matkan sähköllä eikä lisää hankinta hintaan kymppitonneja vs polttis mallit? Mersulla on uusia plugareita isoilla akuilla mutta samaan hintaan sais sähköauton...

e: niin ja käytettyä auto täs katselemassa. Tuolle matkalle diesel taitaa olla fiksuin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 425
Olin henkisenä tukena kaverille kun Kia Ceediin vaihdettiin taakse palat ja levyt. Tai no ainakin yritettiin. Auto on vm 2014. Tukivarsi piti irroittaa, että pääsi jarrusatulan pultteihin käsiksi. Hienoa suunnittelua, juu ei.

No saatiin levy paikalleen ja muuten se kasattua, mutta sitä satulaa ei saatu kierrettyä sisäänpäin. Siinä on sellainen työkalu, eli sitä ei paineta sisälle vaan kierretään. No hyvin sitä saatiin kierrettyä, mutta eipä mene sisälle päin se satula, ulospäin kyllä pyöri ihan hyvin.

Käsijarru ei ollut päällä ja jarrunesteen korkki oli auki, joten mikäköhän tuossa voisi nyt olla vikana? Saisi palat takaisin paikalleen, niin olis taas turvallista ajella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Siinä on sellainen työkalu, eli sitä ei paineta sisälle vaan kierretään. No hyvin sitä saatiin kierrettyä, mutta eipä mene sisälle päin se satula, ulospäin kyllä pyöri ihan hyvin.
Tämähän on nyt tyhmä kysymys, mutta tehän siis PAINOITTE ja kierititte sitä sisäänpäin? Ulospäin tulee kyllä pelkästään kierittämällä, mutta sisällepäin vaatii painamista ja kierittämistä. Ja voimaa.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
900
Syksyllä ennen seisontaa pitäisi vaihtaa puhtaat öljyt siksi ettei likaisiin öljyihin tarttuneet epäpuhtaudet syövyttäisi konetta sisältäpäin, luonnollisesti moottoria ei saisi enää käynnistää öljynvaihdon jälkeen.
...
Nimenomaan pitää vielä käyttää lämpimäksi tuoreilla öljyillä ennen seisotusta. Muutenhan vanhat öljyt jäävät kaikille voideltaville pinnoille ja uusi öljy on vain öljypohjassa.

Käytännössä en silti jaksa uskoa vanhan öljyn syösvyttäviin ominaisuuksiin seisonnassa. Öljyssä pitäisi olla paljon kosteutta ja epäpuhtauksia, jotta se olisi mahdollista.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Perhana kun löytäisin sen jutun missä tuosta oli ihan virallisempaa kirjoitusta. Moottoria ei saa käynnistää uusilla öljyillä siksi ettei siihen joutuisi sieltä voideltavilta pinnoilta taas uusia epäpuhtauksia jotka aiheuttavat syöpymistä. Öljykalvohan siellä jokatapauksessa on.

Periaatteessa jos haluaisi hifistellä niin pyöräyttäisi uudet öljyt koneessa jonka jälkeen vielä vaihtaisi öljyt joilla ei käynnistäisi...menee harvinaisen turhauttavaksi ja työlääksi mutta tuollaisiakin ihmisiä varmasti on.

En rupea tästä sen enempää kirjoittelemaan tai väittelemään koska tuo oli todellakin vain jostakin artikkelista jäänyt päähäni, itsellä tahtoo jäädä vaihtamatta uudehkoon ajoleikkuriinkin öljyt vaikka tiedän kuinka nopea ja helppo homma se siinä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Perhana kun löytäisin sen jutun missä tuosta oli ihan virallisempaa kirjoitusta. Moottoria ei saa käynnistää uusilla öljyillä siksi ettei siihen joutuisi sieltä voideltavilta pinnoilta taas uusia epäpuhtauksia jotka aiheuttavat syöpymistä. Öljykalvohan siellä jokatapauksessa on.

Periaatteessa jos haluaisi hifistellä niin pyöräyttäisi uudet öljyt koneessa jonka jälkeen vielä vaihtaisi öljyt joilla ei käynnistäisi...menee harvinaisen turhauttavaksi ja työlääksi mutta tuollaisiakin ihmisiä varmasti on.

En rupea tästä sen enempää kirjoittelemaan tai väittelemään koska tuo oli todellakin vain jostakin artikkelista jäänyt päähäni, itsellä tahtoo jäädä vaihtamatta uudehkoon ajoleikkuriinkin öljyt vaikka tiedän kuinka nopea ja helppo homma se siinä on.
Niin siis öljypohjaako tässä oli ideana estää syöpymästä vai mikä homma?

:speak:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Noniin, tämä oli selkeä vastaus, kiitos :btooth: Mietin jos loput maksaisi sitten palkkapäivänä. Se on vaan pari päivää kortin haun jälkeen. Valtio saa kuitenkin rahansa, niin ei kai siinä maksamisella kannata kiirettä pitää, jos kiire ei ole.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 107
Paljonko auto saa purkaa akkua? Mittasin yleismittarilla akun navan ja kengän välistä, niin virtaa meni 10 mA.
Kyseinen kulkupeli on vuodelta 1990, eli sähköjen puolesta puoli-nykyaikainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 796
Viestejä
4 203 883
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom