Jos diesel, niin voi vaikuttaa käyttövoimaveron määrään, mikäli myös kokonaismassa on merkattu farmarin mukaan. Samoin jos auto on vuosimalliltaan 2000 tai vanhempi, niin voi vaikuttaa myös perusveron määrään.Jostain syystä omistamani Volkswagen Golf on rekisteröity traficomin sivuilla farmariksi (AC). Mikähän voisi olla syy tälle ja onko siitä mitään haittaa? Kyseessä on ihan normaali 5-ovinen hatchback.
Bensakone ja vm. 2019. Nettiautosta katsonut muita vastaavia, niin siellä ilmoitetaan ajoneuvoveroksi 137e/vuosi, tosin en tiedä miten tarkka tuo laskuri on. Itse maksan 140e, niin ei kovin suurta heittoa oleJos diesel, niin voi vaikuttaa käyttövoimaveron määrään, mikäli myös kokonaismassa on merkattu farmarin mukaan. Samoin jos auto on vuosimalliltaan 2000 tai vanhempi, niin voi vaikuttaa myös perusveron määrään.
Bensavehkeissä vero menee tuon ikäisissä co2-päästöjen mukaan ja päästöihin vaikuttaa varusteet esimerkiksi ensiasennus rengaskoko.Bensakone ja vm. 2019. Nettiautosta katsonut muita vastaavia, niin siellä ilmoitetaan ajoneuvoveroksi 137e/vuosi, tosin en tiedä miten tarkka tuo laskuri on. Itse maksan 140e, niin ei kovin suurta heittoa ole
Jep, ihan perus MK7 Golf 1.0 TSI koneella.Onko se ihan perus golf eli ei sportsvan tjs?
Jos on Peugeot, niin se on tankin aktiivihiilisäiliön toimintaan. Tankkiin tulee sitä kautta korvausilmaa, mutta ei päästä polttoainehöyryjä ilmaan. Vaan palaa moottorissa. Viherpiipertäjät vaatineetJos kovin suhisee kun tankin korkin aukaisee niin voi olla huohotuskin. Toki silloinkin helppo testata, kun alkaa rykiä niin käyttää korkkia auki ja kattoo paraneeko
Ainakin -18 mallin mondeossa pelasi moitteetta diiselin rinnalla 130tkm. Eikös ne pahimmat ongelmat olleet -12-16 vuosien malleissa ja kuivalla kytkimellä? Jäänyt kuvitelma et näis uudemmis ois märkäkytkin. Mut ei mitään varmempaa käryäOnko nuo Fordin powershiftit parantuneet jossain vaiheessa, vai mikä noiden tilanne on?
Onko nuo Fordin powershiftit parantuneet jossain vaiheessa, vai mikä noiden tilanne on?
Mondeossa pitäisi olla aina märkäkytkin.Ainakin -18 mallin mondeossa pelasi moitteetta diiselin rinnalla 130tkm. Eikös ne pahimmat ongelmat olleet -12-16 vuosien malleissa ja kuivalla kytkimellä? Jäänyt kuvitelma et näis uudemmis ois märkäkytkin. Mut ei mitään varmempaa käryä
Oliko muka näin? Itsellä kyllä mielikuva että esim entisen Focus ST dieselin ongelmilla mainostettu (itsellä toimi kyllä hyvin myös lisätehojen ja aika rajun väännön kanssa) olisi täysin sama kuin saman ikäisessä Mondeossa jossa oli myös samoja ongelmia.Mondeossa on kestävämpi kaksoiskytkinvaihteisto kuin focus/fiestassa. Bensoissa sitten taitaakin olla momentinmuunninlaatikko. Näin ainakin viimeisimmässä korimallissa 2015->
Juu tuo etenkin jenkeissä suosittu kuiva tuplakytkin oli se pääasiallinen ongelma mutta ei nuo isommat askitkaan ongelmattoman maineessa olleet.En mene minäkään vannomaan kuinka nuo vaihteistot meni, pitäisi googlettaa ja virkistää muistia. Ongelmia jokatapauksessa taisi olla enemmän noiden pikkumoottoreiden yhteydessä olevissa kuivissa kaksoiskytkinvaihteistoissa. Isomman dieselin yhteydessä olevan märän laatikon ongelmina taisi olla ainakin alkuaikoina pyörimisnopeusanturi joka aiheutti ennenaikaista kytkimen kulumista.
Joskus seurailin noiden myynti-ilmoituksia ja huomattavan monessa mondeossa oli aika tarkkaan 300tkm kohdalla vaihdettu/rempattu laatikko.
No perskeles! Tämähän se täytyy olla. PMC Gloria / PMC Skyline 1500 nimellä noita on Suomeen wikipedian mukaan rahdattu. Hyvin tiedetty.Tämähän onkin mielenkiintoinen arvoitus, auto ei ole mikään yllämainituista mutta en kyllä saa päähänikään että mikä olisi.
Edit: ääh, eihän tuo edes ole isomman luokan auto, auto näyttää vain isommalta koska kuva on poikki tuon tolpan kohdalta.
Veikkaan vahvasti pmc skylineä (myöhemmin datsun/nissan)
Tässä farmarina, halvemmissa malleissa kylkilista päättyi samalla tavalla myös sedaneissa.
Tässä sedanina mutta paremmin varusteltuna
W211:stä tuut aina vaihtelee niitä usein. Varsinkin jos pakoputket puskurin takana ja osoittaa maahan, kerää kosteutta puskurin taakse ja syö antureita ku näkkileipää.Peruutustutka- antureista sen verran, et kun mulla on Mersussa(w211, vm2008) takatutka pimeänä, niin mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras tutka-anturi ja mielellään vielä se laatu edellä, ettei tartteis vaihdella niin usein.
Niin onko siinä koko tutka pimeänä vai vaan yksi niistä? Marmoriltahan varmaan ne laadukkaimmat saa. Ja saattaa olla jopa valmiiksi maalattuja.Peruutustutka- antureista sen verran, et kun mulla on Mersussa(w211, vm2008) takatutka pimeänä, niin mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras tutka-anturi ja mielellään vielä se laatu edellä, ettei tartteis vaihdella niin usein.
Mulla on siis etu ja taka tutka. Etututka toimii moitteetta. Ne on niillä ledeillä sekä kojelaudassa, että takana sisäkatossa. Takatutkan sisimmäiset ledit muistaakseni palaa mutta mitäännreagointia ei tapahdu, eli kaikki anturit varmaan paskana tai saattaahan olla, et jos niiden maa onnyhtenäinen, kuten varmasti onkin, niin sekin voisi olla poikki. Mut varmaan ne anturi myös. Muistaakseni niitä on 4 jos en vääriin muista. Ja montakos sulla niitä antureita on ylimääräisiä?Niin onko siinä koko tutka pimeänä vai vaan yksi niistä? Marmoriltahan varmaan ne laadukkaimmat saa. Ja saattaa olla jopa valmiiksi maalattuja.
Mulla ois kyllä semmosia edullisempia malleja, ihan toimivia enkä joutunut uudelleen vaihtamaan. Siksi niitä vielä muutama olisikin...
Sulla on siis todennäköisesti vain yksi niistä antureista hajalla, koska silloin se heittää sen koko päädyn pois pelistä. Testerillä näkee mikä niistä on rikki tai vaihtamalla uutta järjestyksessä löytyy se hajalla oleva.Mulla on siis etu ja taka tutka. Etututka toimii moitteetta. Ne on niillä ledeillä sekä kojelaudassa, että takana sisäkatossa. Takatutkan sisimmäiset ledit muistaakseni palaa mutta mitäännreagointia ei tapahdu, eli kaikki anturit varmaan paskana tai saattaahan olla, et jos niiden maa onnyhtenäinen, kuten varmasti onkin, niin sekin voisi olla poikki. Mut varmaan ne anturi myös. Muistaakseni niitä on 4 jos en vääriin muista. Ja montakos sulla niitä antureita on ylimääräisiä?
Ohmialueellako olet testannut? Mikäs noissa on vastus arvo? Ne kait toimii jollain tietyllä taajuudella. Se taajuusko ne rikkoo vai miten niitä hajoilee? Luulis että noikin voitaisiinntehdä hajoamattomiksi, mut laitan sulle privana ton auton rekkarin jos siitä pystyt tsiigaamaanSulla on siis todennäköisesti vain yksi niistä antureista hajalla, koska silloin se heittää sen koko päädyn pois pelistä. Testerillä näkee mikä niistä on rikki tai vaihtamalla uutta järjestyksessä löytyy se hajalla oleva.
Kyllä niitä on useampi ylimääräisenä, mutta noita on erilaisia. Jos tiedät osakoodin sille tai annat VINin/rekkarin niin voin katsoa mikä osa sulle sopii.
Muuten voidaan jatkaa privalla jos on kiinnostusta noita ostaa. Täytyy tsekata hinta, mutta olisiko ollut 20€/kpl tjsp.
Itse olen tietyn tyyppisiä myös kuunnellut äänestä. Korva kiinni anturiin...Eikös ehjä anturi värise, jos siihen lykkää sormensa?
Meinaan siis että mersun testerillä sen muistaakseni näkee, mikä niistä on hajalla.Ohmialueellako olet testannut? Mikäs noissa on vastus arvo? Ne kait toimii jollain tietyllä taajuudella. Se taajuusko ne rikkoo vai miten niitä hajoilee? Luulis että noikin voitaisiinntehdä hajoamattomiksi, mut laitan sulle privana ton auton rekkarin jos siitä pystyt tsiigaamaan
Ok, missäs tuo varsinainen tutkaboxi sijaitsee? Mulla.on farkku malli. Ja onko yhteisboxi etu ja takatutkalle vai onko molemmille oma? Jos antureita vaihtaa, niin tuota boxia ei kait tartte mitenkään nollaa?Näkyy muistaakseni myös autocomilla, ei tarvitse siis välttämättä staria.
Ei tarvitse nollailla, uudemmissakaan.Ok, missäs tuo varsinainen tutkaboxi sijaitsee? Mulla.on farkku malli. Ja onko yhteisboxi etu ja takatutkalle vai onko molemmille oma? Jos antureita vaihtaa, niin tuota boxia ei kait tartte mitenkään nollaa?
Pitääpä testaaEi tarvitse nollailla, uudemmissakaan.
Rikkinäisen anturin saa helpoiten selville kun kuvaa kännykällä; kameran mikki nauhoittaa anturin äänen jonka kuulee playbackissä (ainakin iPhone 7, Moto-G 5, tms mitä on tullut etsittyä C/E-sarjaan). Edit: uudemmissa W204 ja W212 anturit toimii siis vaikka mutama olisi rikki.
Laatu tuntuu olevan melkein yhtä kuraa kaikissa, SKV:n sensorit Aero Motorsilta laitettiin viimeksi (3kpl) niin nuo nyt ainakin ovat toimineet "tovin".
Jos joku on pielessä, niin alustassa. Paikat löystyy, hyvä olisi tarkastaa jos löytyy jotain vaihtokuntoista.Tässä pari viikon ajan olen huomannut, että ratti ei ole niin suorassa kuin voisi olla, enemmän oikealla puolella on. Onko ratissa joku juttu pielessä vai suoristuisko esim.ohjauskulmien säädöillä?
Ihan ekana; puoltaako auto? Jos niin rengaspaineet jos on poskellaan, niin ratin asento muuttuu hiukan. Jos paineet on ok eikä puolla, niin syitä voi olla mnia, mm alapallo, raidetangon pääTässä pari viikon ajan olen huomannut, että ratti ei ole niin suorassa kuin voisi olla, enemmän oikealla puolella on. Onko ratissa joku juttu pielessä vai suoristuisko esim.ohjauskulmien säädöillä?
En jotenkin usko että noin uuteen saa tarvikkeena. Luultavasti ihan marmoritiskin kamaa mikä ei välttämättä halvinta ole. Voihan sitä toki soveltaa itse ja rakentaa moisen tai yrittää metsästää käytettynä.Mistä voisi alkaa metsästämään takakontin hattuhyllyä/verhoa varaosana. Remonttisiivouksen yhteydessä on kyseinen osa hävinnyt. Auto kohtuu uusi Huyndai i30 2018vm.
Oiskohan toi oikeaMistä voisi alkaa metsästämään takakontin hattuhyllyä/verhoa varaosana. Remonttisiivouksen yhteydessä on kyseinen osa hävinnyt. Auto kohtuu uusi Huyndai i30 2018vm.
Ainakin samanlaiselta näyttää kiinnitys ja tuote muutenkin. Kiitos, tutkin asiaa lisää ja laitan tilauksee jos vaikuttaa sopivalta.
Tossa on postit ~50 eur ja mahdolliset tullit + ALVit päälle, niin kannattaa myös käydä marmorilta kysymässä. Joskus (harvoin ) nekin yllättää hinnoilla.Ainakin samanlaiselta näyttää kiinnitys ja tuote muutenkin. Kiitos, tutkin asiaa lisää ja laitan tilauksee jos vaikuttaa sopivalta.
Käytetty hattuhylly ruotsista reilulla satasella Bildelsbasen - Sök begagnatMistä voisi alkaa metsästämään takakontin hattuhyllyä/verhoa varaosana. Remonttisiivouksen yhteydessä on kyseinen osa hävinnyt. Auto kohtuu uusi Huyndai i30 2018vm.
Lupasivatkin yrittää korjata lämmittämällä, jos eivät katoa. Ei paljoa kiinnostaisi viedä samalle henkilölle "korjattavaksi".@jaakoppi Ei nuo todellakaan oo normaalijälkiä ja eikä korjaannu ajan kanssa. Jos ovat sössineet asennuksessa, niin heidän kuuluu myöskin jäljet korjata