Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
Nii en tiiä kuulin tuosta itsekin ja sitten kuulin että olisi vikakoodin lukijalle, otappa selvää kun manuaalikaan sano mitään
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 151
Kokemuksia BMW 116:sta? Onko 150t km liikaa, jos huollettu kunnolla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Mikähän kumma kun mutkaan ajoin niin pelkääjän puolen eturengas rupesi jarruttamaan itsestään? Ei siinä kohdin nyt mikään hirveän huono pitokaan pitäisi olla että ajovakautus/sutimisen esto aktivoituisi. '04 Avensis kyseessä.
Vastaan wanhaan.

Joskus -06 Focus teki minulle saman. Jarrutus oli kestoltaan aika lyhyt, kuin myös näytössä välähtänyt info jostain häiriöstä. Seuraavat 150-200 tkm meni ongelmitta. Sen jälkeisestä ajasta en tiedä, auto meni tuolloin vaihtoon.

Jos jää kertaluontoiseksi, en vaivaisi päätäni. Lisäksi mainittakoon, että omalla kohdallani mutkassa jarrutus tapahtui liukkaalla kelillä, mutta auto olisi pysynyt lapasessa vaikka äidilläni. Ei siis pyörähtänyt tai aiheuttanut muutakaan vaaraa / uhkaavaa tilannetta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
419
Mikä idea on sivuikkunoiden tuuliohjaimilla? Pienellä googlettelulla ainoa syy olisi, ettei sade pääse sisään, kun on pakko vetää röökiä kelissä kuin kelissä. Yhtä käytettyä selatessa tuli vain vastaan. Pistääkö liikkeet käytettyihin sellaiset hajusteet, että tupakanhaju peittyy, mutta sitten paljastuu myöhemmin?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Yksi syy niihin on myös se, että niiden pitäisi estää sen 'hakkaavan" ilmavirran muodostuminen ikkunan ollessa auki, ja auton maantienopeudessa.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
986
Vanhemmilla on kakkosautona Fiat Stilo ja siitä tyhjenee akku suunnilleen kahdessa viikossa. Eli johonkin se varmaan purkaa sitä. Onko syyllisen löytäminen kotikonstein mahdollista? Yleismittari löytyy, mutten oikein tiedä mitä sillä tekisin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Vanhemmilla on kakkosautona Fiat Stilo ja siitä tyhjenee akku suunnilleen kahdessa viikossa. Eli johonkin se varmaan purkaa sitä. Onko syyllisen löytäminen kotikonstein mahdollista? Yleismittari löytyy, mutten oikein tiedä mitä sillä tekisin...
Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Itse eon videota katsonut, mutta tuossa on neuvottu yksi vinkki. Hatusta heitettynä alottaisin etsimisen jälkiasennusradiosta, mikäli sellainen on.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
63
Otinpa tuossa viimeviikolla työn alle jonkun vuoden seisoneen kiinan skootterin 4T.

Sain sen eilen jotenkuten käymään ja tänään syötin paineilmaa tulpanreijästä sisään, kokoajan kuuluu tasainen sihinä ja venttiilien kautta se ei tullut, eli ei kai siinä sitten muuta vaihtoehtoa ole kuin, että männänrenkaat falskaa?
 

RedBaron

IT-mies
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
310
Miten autonvaihto liikkeen kanssa toimii jos on rahoitusta jäljellä vanhasta autosta?

Eli jos nykyisestä biilistä on rahoitusta 12ke jäljellä ja saan liikkeessä siitä 14ke vaihdossa, niin miten saan tuon 2ke käsirahaa uuteen autoon? Jos uuden auton hinta on 18ke, niin otanko rahoitusta 16ke, maksan vanhan rahoituksen pois ja annan auton ja 16ke:stä jäävän 4ke autoliikkeelle ja näin 12ke rahoitus muuttuu 16ke rahoitukseksi ja minulla on uusi 18ke biili?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Aina kun olen itse vastaavassa tilanteessa ollut, niin autoliike on kyllä hoitanut kaiken tuon puolestani. Ei ole tarvinnut omaa päätä asialla vaivata.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Juonitteli tuossa vähän sähköikkuna. Parkkiin ajaessa yritin nostaa ylös, niin nousi puoliväliin ja sit jostain syystä takaisin auki. Sama varmaan 30 kertaa putkeen. Yritin erilaisia nitkuttelutekniikoita, vähän kerrallaan jne, mut aina tietyn kohdan jälkeen alas. Lopulta kädellä auttamalla sai ylös. Pitää huollossa kertoa seuraavan kerran.

Mutta tästä tuli mieleen kysymys että mitä pitäisi tehdä jos sähköikkuna jäisi alas, olisi esim yöaika tai kiire, ja auto pitäisi jättää taivasalle. Vaikka lomamatkan ajaksi lentoparkkiin. Saako sähköikkunan runtattua väkisin ylös aina?

On meinaa itselläki auto katuparkissa varkausherkällä alueella, niin täällä ei voi kyllä jättää sekunniksikaan ikkunoita yksin auki. Niin mitä ihmettä pitäisi tehdä jos ikkuna jäisi alas? Kai sen saa väkisin runtattua ylös?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Jaahas. Sanoisin, että kannattaa etsiä muovikalvoa ja roudarinteippiä, jos lasi jää alas, ja toivoa parasta.
Ylös se ei taida noista ilman korjaustoimenpiteitä. Hätäensiapuna ylitä voidella ne urat vaikka silikonilla.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Juonitteli tuossa vähän sähköikkuna. Parkkiin ajaessa yritin nostaa ylös, niin nousi puoliväliin ja sit jostain syystä takaisin auki. Sama varmaan 30 kertaa putkeen. Yritin erilaisia nitkuttelutekniikoita, vähän kerrallaan jne, mut aina tietyn kohdan jälkeen alas. Lopulta kädellä auttamalla sai ylös. Pitää huollossa kertoa seuraavan kerran.

Mutta tästä tuli mieleen kysymys että mitä pitäisi tehdä jos sähköikkuna jäisi alas, olisi esim yöaika tai kiire, ja auto pitäisi jättää taivasalle. Vaikka lomamatkan ajaksi lentoparkkiin. Saako sähköikkunan runtattua väkisin ylös aina?

On meinaa itselläki auto katuparkissa varkausherkällä alueella, niin täällä ei voi kyllä jättää sekunniksikaan ikkunoita yksin auki. Niin mitä ihmettä pitäisi tehdä jos ikkuna jäisi alas? Kai sen saa väkisin runtattua ylös?
jos se jää oikeasti alas nii ei siitä saa ees kiinni purkamatta ovea. sama on ihan manuaalisessaki jos vaijeri katkeaa. Sillon soitetaan hinuri viemään laakkoselle jos ei ite kerkiä hoitamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Jos on ulkomaille lähtö edessä tai jokin muu vastaava meno niin ei aukaise huonosti toimivaa ikkunaa.Eihän nykyään kun on ilmastointi ikkunaa muutenkaan tarvitse aukoa.Jos toiminta on epävarmaa niin voi varmistaa imukupilla kiinnipysymisen esim.Pienoisimukuppi 60 mm | Motonet Oy
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Juonitteli tuossa vähän sähköikkuna. Parkkiin ajaessa yritin nostaa ylös, niin nousi puoliväliin ja sit jostain syystä takaisin auki. Sama varmaan 30 kertaa putkeen. Yritin erilaisia nitkuttelutekniikoita, vähän kerrallaan jne, mut aina tietyn kohdan jälkeen alas. Lopulta kädellä auttamalla sai ylös. Pitää huollossa kertoa seuraavan kerran.

Mutta tästä tuli mieleen kysymys että mitä pitäisi tehdä jos sähköikkuna jäisi alas, olisi esim yöaika tai kiire, ja auto pitäisi jättää taivasalle. Vaikka lomamatkan ajaksi lentoparkkiin. Saako sähköikkunan runtattua väkisin ylös aina?

On meinaa itselläki auto katuparkissa varkausherkällä alueella, niin täällä ei voi kyllä jättää sekunniksikaan ikkunoita yksin auki. Niin mitä ihmettä pitäisi tehdä jos ikkuna jäisi alas? Kai sen saa väkisin runtattua ylös?
Todennäköisesti ikkunakiskot ahdistaa/jumii sen verran, että litistymisturva-automatiikka avaa sen alas asti. (Eihän volvo ollut?) Hyvällä tuurilla korjaantuu putsaamalla ja voitelemalla, huonommalla uusitaan koko hissi. Oven purkamisen se vaatii enikeis.

Ja kuten sanottu, ei sitä ikkunaa enää kiinni saa jos sähkömekanismi pettää. Vaatii aina oven purkamisen ja ikkunan manuaalisen nostamisen ja ylös kiilaamisen tai mekanismin korjauksen. Ainoa turvallinen vaihtoehto yllättävän rikkoutumisen tilanteessa on saada auto johonkin sisätiloihin talteen, oli se sitten oma talli tai korjaamohalli.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Mistä virtaa pölynimurille?, kun tolpasta ei saa kuin talvisin ja kärry siinä kunnossa, että ainakin tunti menee tuohon hommaan, niin ei oikein viitsi maksella minuuttitaksoja huoltoasemilla.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Missä noin tyhmät tolpat on? Kyllä täällä saa aina sähköä niistä.
Eikä siinä vielä kaikki. Tolpissa on siis termostaatti joka lopettaa virran annon, kun kelit on ainakin +5C ja muutenkin virtaa saa vain tiettyinä kellonaikoina :D seuraavaksi sitten kuun asentotunnistin varmaan...

Mutta niin, mistä sähköä? :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Mistä virtaa pölynimurille?, kun tolpasta ei saa kuin talvisin ja kärry siinä kunnossa, että ainakin tunti menee tuohon hommaan, niin ei oikein viitsi maksella minuuttitaksoja huoltoasemilla.
Jostain sisätiloista väliaikaisesti, jos vaan jostain löytyy riittävän pitkä kulkokäyttöön sopiva roikka. Jos vaan löydät sopivan maadoitetun pistorasian?

Itse oon kerran ottanut rapusta sähköä, kun kytkivät vasta seuraavaksi päiväksi sähköt päälle.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Onko takaovea taloyhtiöllä? Kyllä asukkaan pitää saada sähköä kun tarvii, pölynimuriin, akkulaturin, tai mihin vaan. Vähintään tilapäisesti.

Pistä etuovelle, ja roikka sisään. On siellä jossain virtaa saatavilla siivoojia varten.

Ja kun naapurin kyylä tulee valittamaan, sano sille suorat sanat.
Jostain sisätiloista väliaikaisesti, jos vaan jostain löytyy riittävän pitkä kulkokäyttöön sopiva roikka. Jos vaan löydät sopivan maadoitetun pistorasian?

Itse oon kerran ottanut rapusta sähköä, kun kytkivät vasta seuraavaksi päiväksi sähköt päälle.
Niin, kyllähän tuo itselläkin kävi mielessä, että alarappukäytävästä virran ottaisin, mutta tiedän jo lähes varmaksi, että joku osakas tulee tuosta haloon nostamaan ja kun itse vuokralla asun, niin ei paljon ole sananvaltaa. Käsittääkseni, joku korjatkoon jos tietää paremmin, kerrostalossa virran ottaminen taloyhtiötä asukkaan käyttöön on luvatonta.

Mitenhän nuo ostoskeskusten parkkihallit? saako sieltä ottaa virtaa töpselistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Niin, kyllähän tuo itselläkin kävi mielessä, että alarappukäytävästä virran ottaisin, mutta tiedän jo lähes varmaksi, että joku osakas tulee tuosta haloon nostamaan ja kun itse vuokralla asun, niin ei paljon ole sananvaltaa. Käsittääkseni, joku korjatkoon jos tietää paremmin, kerrostalossa virran ottaminen taloyhtiötä asukkaan käyttöön on luvatonta.

Mitenhän nuo ostoskeskusten parkkihallit? saako sieltä ottaa virtaa töpselistä?
Itse varmaan vaan riskillä ja kiireellä imuroisin taloyhtiön sähköllä. Jos valmistelee auton hyvin, että ottaa kaikki matot jo valmiiksi pois ja imuroi tosi nopeasti. Jos siitä ei kauheasti valitettaisi?

Itse varastin sähköä vain puhelimen laturiin, että sai akkuun virtaa ja pystyi soittamaan sähköyhtiölle. Sekin oli luksusta, kun sai puhelimen henkiin. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Mistä virtaa pölynimurille?, kun tolpasta ei saa kuin talvisin ja kärry siinä kunnossa, että ainakin tunti menee tuohon hommaan, niin ei oikein viitsi maksella minuuttitaksoja huoltoasemilla.
Ei muuta kun repullinen niitä poletteja kassalta....? :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Ei kaikissa kerrostaloissa ole siivouspistorasioita rappukäytävissä eikä kaikilla alueilla hyvällä katsota ulko-ovien auki pönkkäämistä.Ja miksi tehdä asiasta muutenkaan vaikeaa kun voi ostaa auto/ akkuimurin millä voi auton siivota vaikka joka viikko vaivattomasti.
 
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
78
Mistä virtaa pölynimurille?, kun tolpasta ei saa kuin talvisin ja kärry siinä kunnossa, että ainakin tunti menee tuohon hommaan, niin ei oikein viitsi maksella minuuttitaksoja huoltoasemilla.
Ei sitten olisi yhtään ystävää,jonka luo mennä imuroimaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Voiko auton tuulilasista hioa pois pyyhkimen jättämän rannun. Ei tunnu kynnellä mutta on ärsyttävästi suoraan näkökentässä. Ja paljonkohan mahtaisi maksaa jos teettäisi työn.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
On meinaa itselläki auto katuparkissa varkausherkällä alueella, niin täällä ei voi kyllä jättää sekunniksikaan ikkunoita yksin auki. Niin mitä ihmettä pitäisi tehdä jos ikkuna jäisi alas? Kai sen saa väkisin runtattua ylös?
Tässä pari vuotta sitten piti lähteä porukalla ajelemaan etelästä Leviä kohti laskettelemaan ja päätin sitten edellisenä iltana käydä halilla vaihtamassa käyttöpakuni luotettavaan joukkojenkuljetus relluun, jonka olin huoltanut ja tarkastanut ko. reissua varten.

Pääsin harrastehallilta noin 3 kilometrin matkan kaupan pihaan, kunnes vasen takaikkuna putosi yllättäen oven sisään, ei siinä auttanut kuin kääntää keula takaisin hallille ja ottaa ovipahvi irti, purkaa ikkunamekanismi pöydälle ja varaosien puutteessa lukita ikkuna yläasentoon parilla kiskoihin ruuvatulla peltiruuvilla.


Aggregaatti vuokralle, ellet muuta keksi...
Tästä tulikin mieleeni yksi hieman fanaattisempi pösö harrastaja, joka ei kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi sijoittaa rahaa harrastustilojen ostoon / vuokraamiseen.
Hänellä oli aina 306:sen GTi pösön kontissa käsi- ja sähkötyökalut, 2x2 metrin varikkoteltta, työvalaisimia ja aggregaatti.

Tämä kaveri ajeli sitten iltaisin / öisin sopivalle kaupan tai vastaavan parkkipaikalle ja teki siellä kaikki remontit ja tuunaukset.
Kuulemma oli vaihtanut pösöön koneen ja taka-akselin Vermon raviradan parkkipaikalla ja joskus talviaikaan oli käynyt Vantaan Ikean alakerrassa olevalla parkkipaikalla tekemässä tukivarsi ja jarruremontin.
Muutaman kerran oli kuulemma tullut vartijat / poliisi ihmettelemään touhuja, mutta aina on kuulemma saanut tehdä hommat loppuun, että on saanut autonsa ajettua pois.

Hiilikuituosia ja uuden kireämmän koneen pösöön oli sitten rakennellut kuulemma kotonaan ihan keittiön pöydän ääressä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ei kaikissa kerrostaloissa ole siivouspistorasioita rappukäytävissä eikä kaikilla alueilla hyvällä katsota ulko-ovien auki pönkkäämistä.Ja miksi tehdä asiasta muutenkaan vaikeaa kun voi ostaa auto/ akkuimurin millä voi auton siivota vaikka joka viikko vaivattomasti.
Moppaamalla ne näyttää vetelevän rappukäytäviä ja isommatkin käytävät, vaikka pistorasioitakin löytyy. Imuri saattaa olla epäkäytännöllinen.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Tarkistin asian isännöitsijältä, virranotto käytävästä ehdottomasti kielletty, kuten muualtakin taloyhtiön piikkiin menevästä.

Olen myymässä nykyisen koslan niin siksi ei ihan perusmattotamppaus onnistu, pikkasen siistimpää pitäisi saada.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Tarkistin asian isännöitsijältä, virranotto käytävästä ehdottomasti kielletty, kuten muualtakin taloyhtiön piikkiin menevästä.

Olen myymässä nykyisen koslan niin siksi ei ihan perusmattotamppaus onnistu, pikkasen siistimpää pitäisi saada.
No voi herrajumala, nykyään on joka nurkka täynnä noita autonpuunajien TI-halleja joista monista löytyy se imurikin omasta takaa ja hinnat on jotain 15€/h.
Siinäpä ideaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Autoverhoilijasta suosituksia PK-seudulla?
Kuskin nahkapenkki kaipaisi vähän fiksaamista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Ostat hiomatahnaa ja rätin kanssa hinkutat pois. Voihan sen myllyttää myös.
Testasin ensin asiaa itse, Autoglym Glass cleaner yms mikä se olikaan, ei lähtenyt naarmu. Sitten kysyin tuulilasiliikkeen mielipidettä, ei mene vakuutuksen piikkiin tuollainen, joten uusi lasi olisi n. 600e. Viimeisenä kävin sitten sellaisessa autonpesuliikkeessä, jossa ihan koneella vedettiin hiontatahnan kanssa, mutta ei sekään onnistunut, ei tosin mitään maksanutkaan.

Nyt siis pitää joko toivoa että lasissa olevassa kiveniskelmästä lähtee lasi halkeamaan tai sitten kustantaa uusi lasi itse.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Testasin ensin asiaa itse, Autoglym Glass cleaner yms mikä se olikaan, ei lähtenyt naarmu. Sitten kysyin tuulilasiliikkeen mielipidettä, ei mene vakuutuksen piikkiin tuollainen, joten uusi lasi olisi n. 600e. Viimeisenä kävin sitten sellaisessa autonpesuliikkeessä, jossa ihan koneella vedettiin hiontatahnan kanssa, mutta ei sekään onnistunut, ei tosin mitään maksanutkaan.

Nyt siis pitää joko toivoa että lasissa olevassa kiveniskelmästä lähtee lasi halkeamaan tai sitten kustantaa uusi lasi itse.
Ei sen ole tuolla autoglym tarkoitus pois lähteäkään. Ei ole siihen tarkoitukseen tehty. Lasille on ihan omia hioma-aineita olemassa ja ne jäljet on kyllä pois saatavissa osaavissa käsissä ja oikeilla aineilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Juu en osaa nyt sanoa millä aineilla se autonpesuliikkeen kaveri otti, varmaan aika varmanpäälle. Pitää vielä käydä kysymässä jostain uudesta paikasta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Testasin ensin asiaa itse, Autoglym Glass cleaner yms mikä se olikaan, ei lähtenyt naarmu. Sitten kysyin tuulilasiliikkeen mielipidettä, ei mene vakuutuksen piikkiin tuollainen, joten uusi lasi olisi n. 600e. Viimeisenä kävin sitten sellaisessa autonpesuliikkeessä, jossa ihan koneella vedettiin hiontatahnan kanssa, mutta ei sekään onnistunut, ei tosin mitään maksanutkaan.

Nyt siis pitää joko toivoa että lasissa olevassa kiveniskelmästä lähtee lasi halkeamaan tai sitten kustantaa uusi lasi itse.
Sitä saa käsin tai perus kiilloyusmömmöillä ja myllyllä hinkuttaa vaikka loppuvuoden, eikä tilanne muutu miksikään. Lasille löytyy ihan eri kaliiberin hiontatuotteet.

Jotkin lasiliikkeet tarjoaa lasinhiontaa ja sitten on olemassa vielä ihan siihen erikoistuneita pientoimijoita. En kuitenkaan suosittele sitä hiontaa, lähes aina muuttaa lasin optiikkaa ja lopputulos on alkuperäistä huonompi, vaikka lasin pinta itsessään olisikin taas kirkas...
Ainakin oman paikkakunnan hiojat on aikalailla kaikki lopettaneet ko. palvelun juurikin siksi, ettei se lopputulos kelpaa kuin sille 80-luvun paskanissanin omistavalle penninvenyttäjäpapalle :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 299
Viestejä
4 197 302
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom