Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Menin nyt vielä ihmettelemään sinne ja olisiko verotuspäätös sama asia?
Mutta sekin olisi siis 2018 ja voi muuttua, kun tekee muutoksia esitäytettyyn verotuspäätökseen. Täytyy ottaa selvää, että kelpaisiko tuo.
Mutta vanhempia vuosia en kyllä löydä mistään. Onko niin ettei tarvitsekaan?
Mulla löytyy ihan ”verotustodistus” otsakkeella postilaatikosta. Eipä multa ainakaan ole missään kyselty muuta kuin viimeisintä. Eikä äkkiseltään tule mieleenkään mitään syytä, miksi jotain tahoa hirveästi kiinnostaisi aiempien vuosien verotukseen vaikuttava omaisuus.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mulla löytyy ihan ”verotustodistus” otsakkeella postilaatikosta. Eipä multa ainakaan ole missään kyselty muuta kuin viimeisintä. Eikä äkkiseltään tule mieleenkään mitään syytä, miksi jotain tahoa hirveästi kiinnostaisi aiempien vuosien verotukseen vaikuttava omaisuus.
Niinpä löytyy multakin.
Oli jotenkin mennyt silmien ohi ja kun nyt koitti etsiä, niin ei tullut mieleen katsoa postilaatikkoa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 224
Pyykkikoneen rst kudottu tulovesiletku. Näkeekö tästä mitenkään kuntoa tai ikää päältä? Prässätyissä liitoksissa on merkinnät E-P ja LUX, joka on ilmeisesti valmistaja/malli, sekä IO tai 01. Näyttää enemmän 01 joka vois olla 2001, mutta sitten se ois printattu merkillisesti ylösalaisin.

Vuokranantajalle huomautun huonokuntoisesta letkusta ja toi tilalle jostain varastonperältä "uuden"..
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mistä näkee milloin on viimeksi laittanut koneen lukkoon?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Event vieweristä itse moista lähtisin etsimään, mikä lie suomeks, tapahtumienvalvonta kai.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 272
Missä kohtaa veroilmoituksessa on "perustelut" -mahdollisuus muille tulonhankkimiskuluille? Viime vuonna oli minusta selkeästi merkitty, mutta nyt antaa laittaa vain summat - eikä voi kirjoittaa perusteluja kuin km-korvaus kohtaan.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Pystyykö Googlen Street Viewistä suodattamaan pois käyttäjien omat kuvat jotenkin?

Eräs etukirjaimien A.I takana oleva henkilö on ajanut autollaan hirvittävän määrän ympäri Suomea paskan kameransa kanssa, ja nyt joka vitun paikassa alkaa tulla vastaan näitä hänen sumeita kuvia. Jos siis tavallisesti vedän ukon kadulle, niin aukeaa hänen kuvamateriaali. Vittu että vituttaa, miksi Google on edes hyväksynyt tätä materiaalia palveluun. Ja eniten ihmetyttää tää tyyppi et jos lähtee ajelemaan ympäri suomea niin ostais edes kunnon kameran. Vittu.

Esimerkki: hakuun Pudasjärvi, ja sitten klikkaa Ouluntielle Kuusamoonpäin menevälle kaistalle.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Tällä forumilla taisi aikanaan olla jonkun postaamana tai linkittämänä "vihreiden tulevaisuusvisio" tms. täydellisen älytön ja kusipäinen suunnitelma Suomen muuttamiseksi takaisin 1900-luvun alun kaltaiseksi maatalousyhteiskunnaksi, jossa työ tehdään pääosin hevosilla ja käsityönä ja koulua käydään neljä vuotta. Oliko se parodiaa vai kenties totta? Kiinnostaisi uudelleen lukea koko paska mutten löydä sitä enää.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Tällä forumilla taisi aikanaan olla jonkun postaamana tai linkittämänä "vihreiden tulevaisuusvisio" tms. täydellisen älytön ja kusipäinen suunnitelma Suomen muuttamiseksi takaisin 1900-luvun alun kaltaiseksi maatalousyhteiskunnaksi, jossa työ tehdään pääosin hevosilla ja käsityönä ja koulua käydään neljä vuotta. Oliko se parodiaa vai kenties totta? Kiinnostaisi uudelleen lukea koko paska mutten löydä sitä enää.
Kuulostaa epäilyttävästi Linkolan horinoilta. Oisko "Vihreän liikkeen tavoiteohjelma" En kyllä tiedä löytyykö netistä
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 272
Onko veroilmoituksen "muut tulonhankkimisvähennykset" välilehdellä mahdollisuutta perustella vähennyksiä? Ei löydy "perustelut" -kohtaa, vaikka esim. km kohdassa se löytyy.
Viime vuona se oli selkeästi siinä samassa yhteydessä, nyt kysyy vain summaa ja onko ns. pistotarkastusasia vai?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Onko haitallista silmille jos vuosia on ilman silmälaseja ja omaa huonon näön?
Eihän monet edes huomaa näkönsä huononemista kun se on pikku hiljaa tehnyt sitä, ihmettelevät päänsärkyä/migreeniä tarkkuutta vaativissa tehtävissä.... :confused2:
-Eli saattaa tulla päänsärkyjä, ärtymystä, ainakin itselle.... :shifty:
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Eihän monet edes huomaa näkönsä huononemista kun se on pikku hiljaa tehnyt sitä, ihmettelevät päänsärkyä/migreeniä tarkkuutta vaativissa tehtävissä.... :confused2:
-Eli saattaa tulla päänsärkyjä, ärtymystä, ainakin itselle.... :shifty:
Itsellä kaukonäön heikkeneminen tuli huomattua kun ajoin toistuvasti yli 400km matkoja ja niissä tuli aina pää kipeäksi ja loppumatkasta kun silmät väsyi alkoi myös tarkan näkemisen etäisyys laskemaan samaa tahtia.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
624
Pystyykö Googlen Street Viewistä suodattamaan pois käyttäjien omat kuvat jotenkin?

Eräs etukirjaimien A.I takana oleva henkilö on ajanut autollaan hirvittävän määrän ympäri Suomea paskan kameransa kanssa, ja nyt joka vitun paikassa alkaa tulla vastaan näitä hänen sumeita kuvia. Jos siis tavallisesti vedän ukon kadulle, niin aukeaa hänen kuvamateriaali. Vittu että vituttaa, miksi Google on edes hyväksynyt tätä materiaalia palveluun. Ja eniten ihmetyttää tää tyyppi et jos lähtee ajelemaan ympäri suomea niin ostais edes kunnon kameran. Vittu.

Esimerkki: hakuun Pudasjärvi, ja sitten klikkaa Ouluntielle Kuusamoonpäin menevälle kaistalle.
En tiedä vastaako tämä kysymykseesi (eli varmaan tiesitkin tämän jo), mutta sieltä vasemmasta yläkulmasta voi "kellon" kuvasta klikkaamalla valita vanhempia kuvia. Tässä tapauksessa toiseksi uusimmat kuvat löytyy syksyltä 2011. Mutta sitä en tiedä saako noita uusia kuvia pysyvästi suodatettua pois, eli tuo valinta pitää aina tehdä sen jälkeen kun on ottanut street viewin käyttöön.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Meneekö spray hiuskiinne jotenkin huonoksi vanhetessaan?

Itsellä kuluu hiuskiinnettä vähän ja harvoin, joten kaapissa on tuollainen X-tra Hiuskiinne Superstrong, jossa pohjassa 'Parasta ennen: 07/2014'.

Suihkutin kuitenkin taas tänään tuota päähän, ja ihan normaalilta kamalta tuntuu edelleenkin, vaikka päiväys tosiaan mennyt 5 vuotta sitten.

Onko jotain syytä miksi tuota purkkia ei saisi käyttää loppuun?
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Meneekö spray hiuskiinne jotenkin huonoksi vanhetessaan?

Itsellä kuluu hiuskiinnettä vähän ja harvoin, joten kaapissa on tuollainen X-tra Hiuskiinne Superstrong, jossa pohjassa 'Parasta ennen: 07/2014'.

Suihkutin kuitenkin taas tänään tuota päähän, ja ihan normaalilta kamalta tuntuu edelleenkin, vaikka päiväys tosiaan mennyt 5 vuotta sitten.

Onko jotain syytä miksi tuota purkkia ei saisi käyttää loppuun?
Mun käsittääkseni korkeintaa tehoaineet laimenevat ei niistä vaikkapa mitään myrkyllistä pitäisi tulla.
Itsehän sen huomaa, jos aine toimii tarpeeksi hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Mun käsittääkseni korkeintaa tehoaineet laimenevat ei niistä vaikkapa mitään myrkyllistä pitäisi tulla.
Itsehän sen huomaa, jos aine toimii tarpeeksi hyvin.
Näin itsekin luulisin, paljon löytyy omastakin kylppäristä noita melko vanhoja tuotteita mutta hyvin toimii ja hengissä ollaan :)
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Näin itsekin luulisin, paljon löytyy omastakin kylppäristä noita melko vanhoja tuotteita mutta hyvin toimii ja hengissä ollaan :)
Toki en itse käyttäisi mitään sellaista vanhentunutta tuotetta, millä pitää olla tehoa. Kuten vaikka lääkkeitä ja aurinkovoiteita. Tai mitään mitä syödään.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Tai mitään mitä syödään.
Syön usein vanhentuneita tuotteita. Päivämäärän mukaan siis. Jos vaikka jossain säilykepurkissa on päiväys laitettu johonkin parin vuoden päähän, niin melkoisella varmuudella säilyy 48kk:n sijaan myös 49kk. Samoin kaiken maailman kuivatuotteissa on säilyvyys todella pitkä eikä varmasti mene heti pilalle, kun pakkaukseen laitettu päiväys tulee vastaan. Tuoretuotteistakin voi käyttää järkeä ja omia aisteja eikä tuijottaa vaan päiväystä. Ne päivämäärät pelataan varman päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Ekaa kertaa elämässä pitäs mennä ryhmähaastatteluun (noin pari tuntia kuulemma kestää), vähän googlaillut, että millaisia nuo yleensä on, mutta melkoinen kirjo kaikenlaisia. Porukalla mitään perusvinkkejä moiseen?

Ja joo, vaatetus ja muutenkin ulkoinen habitus laitetaan kuosiin, näistä nyt turha vinkata.

Lisäys: iso konserni kyseessä ja tekninen myyjä/myyntiedustajan paikka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Ekaa kertaa elämässä pitäs mennä ryhmähaastatteluun (noin pari tuntia kuulemma kestää), vähän googlaillut, että millaisia nuo yleensä on, mutta melkoinen kirjo kaikenlaisia. Porukalla mitään perusvinkkejä moiseen?

Ja joo, vaatetus ja muutenkin ulkoinen habitus laitetaan kuosiin, näistä nyt turha vinkata.

Lisäys: iso konserni kyseessä ja tekninen myyjä/myyntiedustajan paikka.
Yhdessä ryhmäkeskustelutilanteessa opiskelupaikkaa hakiessa olen ollut ja mua prepattiin näin (mitä nyt vuosien jälkeen muistan):

- ryhmäkeskustelun aloittaja saa yleensä pisteitä koska kaikkia jännittää tilanne. Aloittaja antaa itsestään itsevarman kuvan.
- osallistu keskusteluun aktiivisena keskustelijana mutta myös aktiivisena kuuntelijana. Kuuntele mitä muilla on sanottavaa äläkä puhu toisten päälle.
- Muista katsekontakti siihen henkilöön jolle puhut

Muuten ihan normikuviot, siisti vaatetus ja miellyttävä habitus muutenkin. Rauhallinen ulosanti jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Yhdessä ryhmäkeskustelutilanteessa opiskelupaikkaa hakiessa olen ollut ja mua prepattiin näin (mitä nyt vuosien jälkeen muistan):

- ryhmäkeskustelun aloittaja saa yleensä pisteitä koska kaikkia jännittää tilanne. Aloittaja antaa itsestään itsevarman kuvan.
- osallistu keskusteluun aktiivisena keskustelijana mutta myös aktiivisena kuuntelijana. Kuuntele mitä muilla on sanottavaa äläkä puhu toisten päälle.
- Muista katsekontakti siihen henkilöön jolle puhut

Muuten ihan normikuviot, siisti vaatetus ja miellyttävä habitus muutenkin. Rauhallinen ulosanti jne.
Joo, tuommoset pääpointit itekin tässä pähkäillyt. Kiitän. Pitääpä käydä hoitamassa homma kotiin!
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
äläkä puhu toisten päälle.
Tää voi muuten olla pirun vaikeaa riippuen muista hakijoista.

Olen kerran aikoinaan ollut ryhmähaastattelussa S-ryhmälle ruokakauppaan töihin, ja meitä oli joku 8 ihmistä pöydän ympärillä. Omalta osalta se meni ihan täysin penkin alle, kun 3-4 sosiaalisinta tapausta kontrolloi täysin keskustelua, eikä antanut vuoroa meille muille. Olen huono lukemaan ihmisiä että milloin joku lopettaa puhumisen, niin tuollaisessa tilanteessa ei haastattelusta vaan tullut mitään. Odotin monta minuuttia että saisi vuoron, sitten yritin olla napakkana että kun edellinen lopettaa alan puhumaan, ja joku 2 kertaa aloitin puhumisen niin joku kerkesi samaan aikaan 0.5 sekuntia aiemmin, ja korotti ääntään kun huomasi että minäkin yritin jotain sanoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Missä saan nykyään lukea asiallisia uutisia ja artikkeleita ilman klikkiotsikointia? Pääasissa kiinnostaa hyvä lähde englanniksi - globaalit, euro- ja amerikkapainotteiset uutiset (vaikka useammasta lähteestä). Toisaalta kiinnostaa myös fiksut suomalaismediat.

Luulin bbc:n olevan jollain tavalla laadukas, mutta BBC ohjasi minut aiemmin bbc.co.uk (hyvin brittipainotteista) ja nyt sitten bbc.comiin, joka vaikuttaa olevan tyypilliselle internet-lukijalle suunnattua 90% klikkiotsikointia, jossa otsikko ei kerro yhtään mitään ja suurin osa asioita ei vaikuta edes uutisoinnin arvoiselta. "The strange fate of a person falling into a black hole", "An easy trick for making the most of your time asleep", "Why airlines lengthen trips on purpose".

Suomessa tuntuu, ettei laatujournalismiä saa ainakaan ilmaiseksi enää lainkaan. Yle käyttää ihan samanlaista otsikkotaktikointia kuin Iltalehti. Helsingin Sanomat tarjoaa toisinaan ihan laadukkaita uutisia, mutta yleensä ne ovat joko a) jostain hyvin kriittisistä asioita kuten terrori-iskuista, jolloin otsikkoa ei kehtaa muotoilla klikkien saalistamiseksi tai b) ovat maksumuurin takana. Helsingin Sanomia tilaamaan en ryhdy, koska en halua tilaamisellani tukea muun roskan tuottamista. Ylen kyselyt ym. ovat myös suoraansanottuna laaduttomia, ja Helsingin Sanomissakin paistaa hyvin vahvasti semmonen viherfeministiagenda - jota osin kannatan, mutta en toisaalta halua minulle painostettavan ja tyrkytettävän. En myöskään erityisesti kaipaa niitä samoja arvoja (tai muitakaan arvoja) hyvin vahvasti painottavia mielipidetekstejä, kolumneja tai pakinoita.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Kyssäri HSL/julkisiin liittyen. Junassa kun usein kävelee noita keltaliivisiä puhelimella lukevia työntekijöitä, onko mitään velvoitetta heille näyttää matkakorttiani? "Voinko" sanoa heille että ette ole lipuntarkastajia enkä suostu näyttämään lippuani? Onko heillä oikeuksia "heittää" minua pois junasta vaikka minulla on lippu mutta en heille suostu näyttämään?

Omasta mielestäni koko touhu on ihan älytöntä, miksi eivät vain korvaa tarkastajilla kyseisiä turhuuksia?
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Kyssäri HSL/julkisiin liittyen. Junassa kun usein kävelee noita keltaliivisiä puhelimella lukevia työntekijöitä, onko mitään velvoitetta heille näyttää matkakorttiani? "Voinko" sanoa heille että ette ole lipuntarkastajia enkä suostu näyttämään lippuani? Onko heillä oikeuksia "heittää" minua pois junasta vaikka minulla on lippu mutta en heille suostu näyttämään?

Omasta mielestäni koko touhu on ihan älytöntä, miksi eivät vain korvaa tarkastajilla kyseisiä turhuuksia?
Kyllä heillä on oikeus poistaa liputon matkustaja junasta. Tarkastusmaksua eivät käsittääkseni voi määrätä.

He ovat siis konduktöörejä, jotka eivät jostain kumman syystä myy lippuja enää.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Kyssäri HSL/julkisiin liittyen. Junassa kun usein kävelee noita keltaliivisiä puhelimella lukevia työntekijöitä, onko mitään velvoitetta heille näyttää matkakorttiani? "Voinko" sanoa heille että ette ole lipuntarkastajia enkä suostu näyttämään lippuani? Onko heillä oikeuksia "heittää" minua pois junasta vaikka minulla on lippu mutta en heille suostu näyttämään?

Omasta mielestäni koko touhu on ihan älytöntä, miksi eivät vain korvaa tarkastajilla kyseisiä turhuuksia?
Miksi luulet olevasi oikeutettu matkustamaan liputta?
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 142
Olen nyt koodari ja kauppatieteen maisteri. Onko mitään järkeä tehdä väitöskirjaa?

Pointtina on ehkä se, et nyt tälle alalle on työpaikkoja, mutta miten tohtorin tutkinto vaikuttaisi. Olisinko sit ylikoulutettu perus koodariksi? Löytyyköhän tohtoreille aina töitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Mikähän ihme muista selaimista(Opera, Vivaldi, Chrome) puuttuu, kun ei kaikista youtube pätkistä kuulu ääntä ollenkaan, mutta kuitenkin Microsoft Edgessä kuitenkin. Kuitenkin noita selaimia tullut päiviteltyä ja ei apua niin tosi mystinen juttu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Mikähän ihme muista selaimista(Opera, Vivaldi, Chrome) puuttuu, kun ei kaikista youtube pätkistä kuulu ääntä ollenkaan, mutta kuitenkin Microsoft Edgessä kuitenkin. Kuitenkin noita selaimia tullut päiviteltyä ja ei apua niin tosi mystinen juttu.
Firefoxilla toimii ainakin minulla.... :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Pitäisi lähteä ensiviikolla Jyväskylään päin työreissulle. Joko uskaltaa vaihtaa kesägummit? Yöt näyttävät olevan kovinkin pakkasen puolella (aamuyöstä olisi tarkoitus lähteä täältä etelästä päin).
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Pitäisi lähteä ensiviikolla Jyväskylään päin työreissulle. Joko uskaltaa vaihtaa kesägummit? Yöt näyttävät olevan kovinkin pakkasen puolella (aamuyöstä olisi tarkoitus lähteä täältä etelästä päin).
Ehdoton ehkä. Voi olla kyllä kyllä tai ehkä ei. Tai sitten voi olla toisinpäin. Tai olla olematta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Ehdoton ehkä. Voi olla kyllä kyllä tai ehkä ei. Tai sitten voi olla toisinpäin. Tai olla olematta.
:D

Samaan olen itsekkin päätynyt. Jos ei tartteisi niin aikaseen lähteä, voisi vaihtaakkin jo. Kelikameroita kun kattelee, niin kyllähän Jyväskylän suunnilla aika lumiselta viellä näyttää...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
156
Vastaus kysymykseen lienee se, että HBO on kusinen katiska, mutta kysytään nyt kuitenkin. Tietokoneella katsoessa vähän väliä ääni ja kuva menevät epäsynkkaan. Siihen auttaa sivun päivitys, mutta pian taas äänet menee miten sattuu. Tietokoneelta televisioon chromecastilla peilatessa toimii aivan normaalisti ja ilmeisesti myös pelkällä puhelimella. Jotain kikkakolmosta?

E: Tuota tapahtuu kyllä twitchissäkin. Uusimmat ajurit on käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 142
Saako jääkiekossa jyrätä maalivahdin, jos se on maalin takana a) kiekon kanssa b) ilman kiekkoa?
 

J23

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
67
Muunmuassa läppärin laturin mukana johdossa on sellainen tarranauha, jolla johdon saa kivasti nippuun. Myydäänkö sellaisia jossain erikseen?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Käytössä ollut pitkään Outlook Google Calendar Sync -sovellus Windows 10:ssä (Outlook 2010).

Kalenterimerkinnät synkronosoituvat Android puhelimeen Google kalenterin kautta ongelmitta ja päinvastoin, mutta itse puhelin ei anna mitään muistutusta tehdyistä kalenterimerkinnöistä.

Sovelluksesta ei löydy mitään asetusta hälytyksien säätämiseen.

Onko sovelluksen ominaisuus vai mistä tämä voisi johtua?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Pitääkö takuukuitin olla alkuperäinen, jotta se kelpaa takuuehdoissa?
Esim. kopio tai valokuva ei kelpaa jälleenmyyjälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Pitääkö takuukuitin olla alkuperäinen, jotta se kelpaa takuuehdoissa?
Esim. kopio tai valokuva ei kelpaa jälleenmyyjälle.
Eikös sitä melkein sanota että kannattaa ottaa kopio tai kuva kuitista, kun ne tuppaa haalemaan ajan saatossa. Myyjäliikkeelläkin voi olla tiedostoissaan "kuitti". Yks verme hajosi ja en muistanu milloin sen olin ostanut, niin ihan nimellä löytyi ostopäivä. Tiedä sitten saako noita nykyään olla tallessa, kun gdpr.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 564
Viestejä
4 190 825
Jäsenet
70 767
Uusin jäsen
Toloppainen

Hinta.fi

Ylös Bottom