Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 257
Osaisikojoku selittää mitä tarkoittaa kaupunkiajotila autossa? Olen yrittänyt googlettaa mutta aihe on silti minulle mystinen?
Laita youtubeen city drive mode ja auton malli. Jos ei löydy, niin joku muu automalli. Muuttaa vaihteiston, kaasupolkimen yms toimintaa paremmin kyseiseen käyttöympäristöön sopivaksi.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
555
Osaisikojoku selittää mitä tarkoittaa kaupunkiajotila autossa? Olen yrittänyt googlettaa mutta aihe on silti minulle mystinen?
Tosiaan auton merkistä/mallista tietämättä arvelisin, että tunnoton ohjaus vielä tunnottomampi (lue kevyempi) ja varmaankin jotain muita "kaupunkimaisia" ominaisuuksia otetaan käyttöön.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
262
Mitä puhelimia myyvät kaupat tekee esittelypuhelimille, kun eivät enää kyseistä mallia aio pitää esillä?

Osa noista esittelypuhelimista mitä itse oon nähnyt on ollut sen verran huonossa kunnossa (pieniä naarmuja jne. eli lähinnä kosmeettista vikaa, mutta onhan se naarmuinen näyttö aika iso vika puhelinta ostaessa) niin mietin, että meneekö ne sellaisenaan myyntiin (en itse kylläkään huomannut missään outlet-osiossa olleen myynnissä) sitten joskus vai lähteekö ne korjattavaksi/valmistajalle palautuksena tms.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 348
Mitä puhelimia myyvät kaupat tekee esittelypuhelimille, kun eivät enää kyseistä mallia aio pitää esillä?

Osa noista esittelypuhelimista mitä itse oon nähnyt on ollut sen verran huonossa kunnossa (pieniä naarmuja jne. eli lähinnä kosmeettista vikaa, mutta onhan se naarmuinen näyttö aika iso vika puhelinta ostaessa) niin mietin, että meneekö ne sellaisenaan myyntiin (en itse kylläkään huomannut missään outlet-osiossa olleen myynnissä) sitten joskus vai lähteekö ne korjattavaksi/valmistajalle palautuksena tms.
Ei niillä ole mitään käyttöarvoa, kun samsungilla ainakin ovat puhelimia millä ei voi soittaa ja oletan applen demojen myös olevan samanlaisia. Olen joskus ostanut esillä olevia puhelimia ja silloin ne oli ihan normaaleita, mutta nykyään ovat ruvenneet olemaan puhelimia mistä on karsittu soittaminen pois.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 117
Ei niillä ole mitään käyttöarvoa, kun samsungilla ainakin ovat puhelimia millä ei voi soittaa ja oletan applen demojen myös olevan samanlaisia. Olen joskus ostanut esillä olevia puhelimia ja silloin ne oli ihan normaaleita, mutta nykyään ovat ruvenneet olemaan puhelimia mistä on karsittu soittaminen pois.
Tuskin tuota on hardistasolla tehty. Tulisi tarpeettoman kalliiksi. Ja jos se on softajuttu, sen voi varmasti ohittaa/kiertää.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 533
Oliko eilen vai toissapäivänä yle x:llä tai ehkä x3m biisi joka meni kutakuin "dj and bass goes boom" oli iltavuorossa enkä löytänyt playlistissä? halp?! sanoi että amerikkalais-turkkilainen ja lyriikat oli naisäänet
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
153
Meinaatko sitä tiivistettä mikä tulee siitä putkesta suihkun letkuun? Katoinkin että on kyllä sen näköinen riekale että onkohan sillä mitään virkaa... Kiristin kuitenkin tiukalle ja totesin ettei vuoda mistään kun pistin paineet takaisin päälle. Tosin en kyllä sitä varmaan huomaisikaan kun suihkuun menen.

Jos näin on, niin rautakaupan kautta ilmeisesti sitten.

On mulla toinenkin kysymys aiheeseen liittyen, mutta asia kerrallaan nyt kun asiantuntija löytyi :)
Ei, vaan vaihtimen tiiviste.
Tässä vastaava vaihdin: Oras, 209695, Vaihdin

Edit: Ohje vaihtoon samalla sivulla https://storage.googleapis.com/inriver-data/oras/master/ready/files/original/133834_943081-02-18.pdf, tämä on malliesimerkki. Sinulla varmaan hieman eri tavalla, mutta hiffaat mistä on kyse. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 848
Ei, vaan vaihtimen tiiviste.
Tässä vastaava vaihdin: Oras, 209695, Vaihdin

Edit: Ohje vaihtoon samalla sivulla https://storage.googleapis.com/inriver-data/oras/master/ready/files/original/133834_943081-02-18.pdf, tämä on malliesimerkki. Sinulla varmaan hieman eri tavalla, mutta hiffaat mistä on kyse. :)
Jahans, pitääpä tutkia - mutta joo, olin väärillä jäljillä, kiitän :)

E: asiaan tulikin pikku muutos mitä epäilinkin vähän, tuohan ei ole Oras. Maanantaina selvinnee mikä se on kun härpäke kädessä menin rautakauppaan. Itsehän en siinä kohtaa huomannut ottaa kuvaa laitoksesta, myyjä otti ja selvittelee mikä se on tai ei ole. Ostin kuitenkin sopivan tiivisteen mikä on nyt siinä mihin suihkuletku tulee, vanha tiiviste oli tosiaan parhaat päivänsä nähnyt - siis yksi tiiviste mitä en ollut tajunnut kattoakaan.
Tässä kohtaa pitää tunnustaa että ekaa kertaa oon tekemässä jotain LVI hommiin liittyvää :whistling:

Sittenhän tuo selviää kun meen suihkuun huomenna, nyt en jaskanu kaiken muun säätämisen ohessa alkaa kylppäriä kuivaamaan.

E2: Termostaattihana amme, c-c 150

Pienen sattuman kautta löytyikin kyseinen hana. Tähän ei nähtävästi ole saatavana mitään varaosia, tai edes räjäytyskuvaa. Siinähän on sellainen pikkuvika myös että lämmönsäätö on melko jäykkä minkä takia sainkin tuon ilmaiseksi. Sikäli ei haittaa käyttöä kun lämpö on kohdillaan joten siihen ei tarvitse sen koskea. Ellen tarvitse kylmää tai erittäin kuumaa vettä joskus harvoin. Tokihan tuonkin voisi vilkaista jos tietäisi onko miten tai edes purettavissa.

V*ttu näitä mun säätämisiä. Joo uus hana olis sen parisataa eikä mikään biltema.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Mazda Soul Red Crystal

Mielestäni ainut hienon värinen punainen mitä näkee liikenteessä.
Tuo vaikutti tosiaan hienolta kun liikenteessä autoja tsekkailin. Valitettavasti maalaus ei ole ihan yksinkertaista, pitää varmaan jättää tuo pois laskuista, ei onnistu ihan joka maalarilta välttämättä.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
122
Akseli tarvitsee tiukata niin, että sen momentti on 1.1Nm. Akseli o halkaisijaltaan 35mm. Pyöritän ympärille narua. Laitan narun päähän kalavaan ja alan vetää narusta noin 60rpm. Kuinka paljon kalavaaka näyttää kun akselissa on tuo oikea 1.1Nm momentti?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 257
Akseli tarvitsee tiukata niin, että sen momentti on 1.1Nm. Akseli o halkaisijaltaan 35mm. Pyöritän ympärille narua. Laitan narun päähän kalavaan ja alan vetää narusta noin 60rpm. Kuinka paljon kalavaaka näyttää kun akselissa on tuo oikea 1.1Nm momentti?
1694245991591.png


Kierrosnopeudella ei ole merkitystä, sillä on merkitystä että kierrosnopeus pysyy tasaisena. Olettaen tietysti, että ohjeissa on sanottu että se on nimenomaan pyörimismomentti.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
122


Kierrosnopeudella ei ole merkitystä, sillä on merkitystä että kierrosnopeus pysyy tasaisena. Olettaen tietysti, että ohjeissa on sanottu että se on nimenomaan pyörimismomentti.
Kiitos, tähän tulokseen tulin itsekkin mutta oli varmistettava.:D Kyseessä on tosiaan laakereiden preloadin mittauksesta (rolling torque).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Sanokaapas viherpeukalot millaista kasviravinnetta kannattaisi laittaa tällaiseen vesikiertoiseen yrtti/salaattiruukkuun?

1694338174875.png


Aiemmin meillä on käytetty valmistajan omia ravinnepusseja (linkki alla), kun niitä on saanut mm. verkkokauppa.comista, mutta niitä ei näytä olevan enää saatavilla kuin valmistajalta itseltään suolaisella hinnalla ja vielä suolaisemmilla postikuluilla (toimitus Liettuasta tms).


Edit.
Tällaista löytyy näköjään nestemäisenä. Varmaan ajaa asiansa?

 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 090
Katos, Tregren on palannut konkurssistaan.

Plantuilta saa niiden ravinnetta isompaan pakkaukseen pakattuna. Itse olen sitä laittanut Tregreninkin pönttöön ja on mielestäni parempaakin kuin Tregrenin oma oli, mutta tiedä sitten onko harhaa vain.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Katos, Tregren on palannut konkurssistaan.
Jep, näyttää sijaitsevan nykyään Liettuassa. Lieneeköhän taustalla jotain konkurssipesän yrityskauppaa tms?

Plantuilta saa niiden ravinnetta isompaan pakkaukseen pakattuna. Itse olen sitä laittanut Tregreninkin pönttöön ja on mielestäni parempaakin kuin Tregrenin oma oli, mutta tiedä sitten onko harhaa vain.

Tuollakin lukee, että "varasto loppu". Taidan käydä hakemassa tuota Nelson Gardenin nestemäistä ravinnetta, kun sitä saa kätevästi kauppareissun yhteydessä. Tuskin sillä nyt niin paljon on väliä mitä litkua sinne laittaa.

1694343669029.png
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 090
Tuollakin lukee, että "varasto loppu". Taidan käydä hakemassa tuota Nelson Gardenin nestemäistä ravinnetta, kun sitä saa kätevästi kauppareissun yhteydessä. Tuskin sillä nyt niin paljon on väliä mitä litkua sinne laittaa.
Olisi pitänyt näköjään katsoa se tuotesivu itsekin tarkemmin... No, ehkä sitä vielä tulee saataville, ainakin yrttikapselien saatavuus tuolla elää voimakkaasti.

Jos muistat, niin laita jotain kommenttia tuosta Nelsonista myöhemmin, kun kokemusta on kertynyt. Onhan se selkeästi Plantuinkin ravinnetta halvempaa.

Edit. Ei kun Plantuilla näyttääkin olevan jokin yleisempi ongelma ja bannerikin sanoo, ettei tuotteiden ostaminen ole tällä hetkellä mahdollista.

Edit2. " Plantui Oy (jäljempänä yhtiö) on asetettu konkurssiin 29.8.2023. "
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 392
Mitkä ovat tämän vuoden arkipyhät?

Poikkeuksellisesti google tarjoaa "väärän vastauksen", eli useamman vaihtoehdon.

Osassa

"

6.1.(perjantai)Loppiainen
7.4.(perjantai)Pitkäperjantai
10.4.(maanantai)Toinen pääsiäispäivä
18.5.(torstai)Helatorstai
23.6(perjantai)Juhannusaatto (epävirallinen)
24.6.(lauantai)Juhannuspäivä
4.11.(lauantai)Pyhäinpäivä
6.12.(keskiviikko)Suomen itsenäisyyspäivä
25.12.(maanantai)Joulupäivä
26.12.(tiistai)Tapaninpäivä eli toinen joulupäivä
"
ja toisissa

"
  • 6.1.2023 Loppiainen (pe)
  • 7.4.2023 Pitkäperjantai (pe)
  • 10.4.2023 Toinen pääsiäispäivä (ma)
  • 1.5.2023 Vapunpäivä (ma)
  • 18.5.2023 Helatorstai (to)
  • 6.12.2023 Suomen itsenäisyyspäivä (ke)
  • 25.12.2023 Joulupäivä (ma)
  • 26.12.2023 Tapaninpäivä eli toinen joulupäivä (ti)
"

Eli onko niitä paljonko? 9 ? (jos juhannus epävirallinen). Vai montako?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Onko jotain yleistä kohtaa jääkaappipakastimissa, missä se kompressori/tjms. sijaitsee? Itsellä on sellainen, niin et pakastin osasto on pohjalla ja jääkaappi (3/4 osaa) ylhäällä. Oon nyt havahtunut ongelmaan et jääkaapin yläosiin on muodostunut n. 50x50cm jäätynyt kohta (paino sanalla jääkaappin).
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 141
Onko jotain yleistä kohtaa jääkaappipakastimissa, missä se kompressori/tjms. sijaitsee? Itsellä on sellainen, niin et pakastin osasto on pohjalla ja jääkaappi (3/4 osaa) ylhäällä. Oon nyt havahtunut ongelmaan et jääkaapin yläosiin on muodostunut n. 50x50cm jäätynyt kohta (paino sanalla jääkaappin).
Kompressori on yleensä kaapin pohjalla takana. Sijainti ei kyllä vaikuta jäätymiseen.
Jos jääkaappi on muutenkin liian kylmä niin vika on ennemmin termostaatissa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Kompressori on yleensä kaapin pohjalla takana. Sijainti ei kyllä vaikuta jäätymiseen.
Jos jääkaappi on muutenkin liian kylmä niin vika on ennemmin termostaatissa.
Ei se liian kylmäkään ole. Hämmentää vaan se et se jäätyny kohta takaseinässä on niin tarkkarajainen. Sekä nestepakkaukset on kosteita/märkiä sen pakkauksen nesteen kohdilta (esim. 1L mehupurkissaon 5cm [pohjasta kanttiin asti mitattuna] jäljellä), niin se kosteus kertyy sille 5cm matkalle kautta purkin, ei muualle.

Tosin nyt on ollu täälläpäin on ollut todella kostea ilma kautta kesän, mut se ei taas selitä sitä jääkaapin jäätynyttä takaseinää...

Jääkaappipakasitimissa on varmaan myös jokin lauhdutin, tjms. joka yrittää hukata sitä kuumaa/lämmintä pois koneesta. Onko se takana ylhäällä?
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 322
Miksi noi TTK-ohjelman tanssiparit lääppii toisiansa kuin rakastavaiset? Tanssin jälkee siis. Kuuluuko se formaattiin vai mikä homma? Itsellä ei itse ohjelmaa tuu seurattua ellei satu just silloin tv:n ääreen (harvoin)

esim tässä tanssin jälkee palautetta kuunnellessaan silittelee/hipelöi peukulla/sormilla, poskipusua selän takaa jne. Vissii heistä läheisiä tulee, ku tuntikausia treenaavat kahestaan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 336
Ei se liian kylmäkään ole. Hämmentää vaan se et se jäätyny kohta takaseinässä on niin tarkkarajainen. Sekä nestepakkaukset on kosteita/märkiä sen pakkauksen nesteen kohdilta (esim. 1L mehupurkissaon 5cm [pohjasta kanttiin asti mitattuna] jäljellä), niin se kosteus kertyy sille 5cm matkalle kautta purkin, ei muualle.

Tosin nyt on ollu täälläpäin on ollut todella kostea ilma kautta kesän, mut se ei taas selitä sitä jääkaapin jäätynyttä takaseinää...

Jääkaappipakasitimissa on varmaan myös jokin lauhdutin, tjms. joka yrittää hukata sitä kuumaa/lämmintä pois koneesta. Onko se takana ylhäällä?
Sulata se jää ja kuivaa käsin. Jos siihen on kertynyt liikaa vettä, niin jääkaappi ei pysty sitä itse sulattamaan, tai siis ei kerkeä, ennen kuin se jäätyy uudestaan. Jäätä voi kertyä mm. jos ruoat osuu takaseinään, eli ei saa työntää liian kiinni seinään ruokia.

Puhdista sulavesiaukko ja kaukalo. Aukko on jääkaapin sisällä ja siitä tiivistynyt kosteus (vesi) valuu kaapin ulkopuolelle kaukaloon, josta se haihtuu huoneilmaan. Eli vedä kaappi esiin ja puhdista kaukalo. Samalla imuroi kaapin takaa kaikki pöly pois mikä on jäänyt kaappiin, se kannattaisi muutenkin tehdä vähintään vuosittain, mieluummin useimmin.

Tarkista myös oven tiiviste, ettei vuoda mistään.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
199
Onko jotain yleistä kohtaa jääkaappipakastimissa, missä se kompressori/tjms. sijaitsee? Itsellä on sellainen, niin et pakastin osasto on pohjalla ja jääkaappi (3/4 osaa) ylhäällä. Oon nyt havahtunut ongelmaan et jääkaapin yläosiin on muodostunut n. 50x50cm jäätynyt kohta (paino sanalla jääkaappin).
Onko joku erikoisempikin malli? Eikö noissa pienissä jääkaappipakastimissa ole järjestään pakastinosa ylhäällä? Puolet ja puolet -malleissa toki yleensä pakastin alhaalla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Onko joku erikoisempikin malli? Eikö noissa pienissä jääkaappipakastimissa ole järjestään pakastinosa ylhäällä? Puolet ja puolet -malleissa toki yleensä pakastin alhaalla.
Ei ole erikoisempi malli.

Hävettää nyt sanoa, et toi 3/4-osaa oli ihan mun omaa mielikuva masiinasta, kun se on oikeasti aikalailla sen puolet ja puolet kun kävin nyt tarkistamassa :oops::redface::redface::sori::facepalm:... Ei pitäis kännisä kirjoitella tänne ollenkaan... No sitä on myöhästä katua...

Anyway, laite on Siemens KG36VNW20.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 912
Keittiöön on alkanut ilmestymään pieniä banaanikärpäsen näköisiä öttiäisiä. Eivät tykkää lennellä, vaikka siivet omaavatkin. Kiipeilevät vain pitkin kaappeja.

Mikäköhän laji kyseessä ja tarviiko näitä myrkyttää?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 017
Keittiöön on alkanut ilmestymään pieniä banaanikärpäsen näköisiä öttiäisiä. Eivät tykkää lennellä, vaikka siivet omaavatkin. Kiipeilevät vain pitkin kaappeja.

Mikäköhän laji kyseessä ja tarviiko näitä myrkyttää?
Taitaa olla joka syksyinen ilmiö ja itse pääsin niistä eroon parissa päivässä kun laitoin pakasturasiaan väkiviinaetikkaa, vettä, hunajaa ja pari tippaa astianpesuainetta.

Haisee hiton pahalta, mutta se on pieni haittaa siitä, että pääsee niistä sontiaisista eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 848
Keittiöön on alkanut ilmestymään pieniä banaanikärpäsen näköisiä öttiäisiä. Eivät tykkää lennellä, vaikka siivet omaavatkin. Kiipeilevät vain pitkin kaappeja.

Mikäköhän laji kyseessä ja tarviiko näitä myrkyttää?
Tiedäpä noista, itsellä oli ongelmaa banaanikärpäsistä. Kyllä niitä meni etikka-ansalla muttei kaikki kuitenkaan. Sitten huomasin että mulla on iso jääviileäkaappi missä on tyhijiä lokeroita. Pistin sitten banaaninkuoret tms hevi osaston muovipussiin ja kaappiin missä on tilaa liikaakin. Eipä oo näkynyt sen jälkeen. Muovipussi toki roskiin ja ulos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 764
Miksi viitattaisiin? Tuohan oli Remontti-Reiska ja teki ihan hyvää jälkeä.
Niin olikin joo Remontti-Reiska ja Rakentaja-Rane oli huuliveikkojen parodiahahmo siitä ysärillä.


Mutta edelleen veikkaan että ranetus liittyy Piisiseen mutta ei siksi että Piisinen olis tehny huonoa jälkeä vaan siksi että moni leikki ranea ja jälki oli mitä oli.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
439
Miksi noi TTK-ohjelman tanssiparit lääppii toisiansa kuin rakastavaiset? Tanssin jälkee siis. Kuuluuko se formaattiin vai mikä homma?
Hyvillä kysymyksilläsi mielestäni vastasitkin jo omiin kysymyksiisi. Tuntitolkulla ja päivittäin treenattaessa tulee tutuiksi ja liikunta lisää endorfiinia, joten poskipusut saattavat lipsahtaa. Ehkä tanssinopettaja on vielä niin tunteissaan ja onnistumisen hekumoissaan, että kiittää suorituksestaan noin. Oppilaan puolisona olisin minäkin ehkä hieman mustasukkainen.

Oman kokemukseni mukaan tanssipiireissä ollaan aika estottomia ja ehkä se johtuu juuri tuosta, että kehot ovat aika liki ja puristuksissaan useissa tansseissa, esim. tangossa tai rumbassa.

Poskipusu meni ehkä hieman överiksi tanssiopettajalta. Samaa mieltä. Lääppimistä en ole havainnut tai siksi tulkinnut. Siinähän pari koittaa olla edustuksellisesti Vappu Pimiän ja Ernest Lawsonin haastattelussa. Vertaisin ko. poseerausta ihan vain vaikkapa tanssiasentoon, jossa ollaan.

Tällä kaudella näyttäisi olevan ihan mukava setti bööniä. Lawson tuonut mukaan tanssilajiesittelyt. Kyllä tätä katsoo mieluummin kuin realityä, Salkkareita tai lauluskaboja, joissa jokainen kuvittelee osaavansa laulaa. ;-)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 055
Mitä käytännön eroa on varainkeruulla ja joukkorahoituksella? Jos esim järjestetään Kickstarteriin kampanja, jossa kerätään rahoitusta Kielinaisen uusiin silikoneihin, joten onko tällöin kyseessä varainkeruu vai joukkorahoitus?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 688
Voiskohan sen sanoa niin että joukkorahoituksessa ostat jotain ja varainkeruussa lahjoitat.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
33
Osaako joku sanoa onko mahdollista asettaa kuinka monta viestiä näytetään per thread? Ei osunut silmään asetuksissa, mutta voi hyvin olla että mennyt ohi.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 322
Löytyykö youtubelle jotain lisäosaa chromeen, notta sais kommentit luettavampaan muotoon? Tarkoitan, että vastaukset ryhmittyis tyyliin reddit. Kumma, ku eivät vieläkää ole tehneet asialle mitää. Vaikea seurata pidempiä kommenttiketjuja, ku syvyyttä löytyy vain kahden tason verran; päätason kommentit ja niiden alla oleva keskustelu pelkillä nimimerkki-tageilla
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
553
Osaako joku sanoa onko mahdollista asettaa kuinka monta viestiä näytetään per thread? Ei osunut silmään asetuksissa, mutta voi hyvin olla että mennyt ohi.
Mä en muista nähneeni moista asetusta millään Xenforoa hyödyntävällä foorumilla, ei ei taida onnistua natiivisti. Tapatalkilla sai tuota kierrettyä ainakin ennen, mutta se on sitten tietenkin oma softansa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 343
Olisiko jollain jotain helppoa kikkaa miten saisin pizzauuniin rakennettua pyörivän kiven? (35cm kiven)
Ei mitään sähköistä (koska paristokäyttöisiä vartaita ei tunnu mistään löytyvän, enkä välttist haluis porailla tota uunia) vaan ihan sellanen manuaalisesti pyöritettävä.
Ei tarvitsisi olla edes mikään kiinteä asennus, kunhan on systeemi mikä suht hyvin paikallaan pysyy.
Eikä saa olla useita senttimetrejä korkea vaan niin että osasta tulee se 1-2cm max lisää korkeutta, muuten on pizza kiinni katossa :D



Tämän tyyppinen nyt esim (1min 28sec näkee yksityiskohtaisesti), tai mikä tahansa muu vastaava, mutta sellanen että kaikki osat löytyis ihan kivijalkamyymälöistä eikä maksa älyttömästi.

Vierestä löytyy biltema, puuilo, byggmax ja k-rauta että jos jotain osia niistä löytyy millä onnistuisi.
 
Liittynyt
17.12.2022
Viestejä
265
Olisiko jollain jotain helppoa kikkaa miten saisin pizzauuniin rakennettua pyörivän kiven? (35cm kiven)
Ei mitään sähköistä (koska paristokäyttöisiä vartaita ei tunnu mistään löytyvän, enkä välttist haluis porailla tota uunia) vaan ihan sellanen manuaalisesti pyöritettävä.
Ei tarvitsisi olla edes mikään kiinteä asennus, kunhan on systeemi mikä suht hyvin paikallaan pysyy.
Eikä saa olla useita senttimetrejä korkea vaan niin että osasta tulee se 1-2cm max lisää korkeutta, muuten on pizza kiinni katossa :D



Tämän tyyppinen nyt esim (1min 28sec näkee yksityiskohtaisesti), tai mikä tahansa muu vastaava, mutta sellanen että kaikki osat löytyis ihan kivijalkamyymälöistä eikä maksa älyttömästi.

Vierestä löytyy biltema, puuilo, byggmax ja k-rauta että jos jotain osia niistä löytyy millä onnistuisi.
Rakenna pyörityskoneisto vanhasta mekaanisesta herätyskellosta. Välityksen tulee olla pieni, jotta momentti on riittävän suuri kiven pyörittämiseen. Pyörimisnopeuden ei muutenkaan tarvitse olla suuri, ehkäpä muutama varvi lätyn paiston aikana.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 343
Rakenna pyörityskoneisto vanhasta mekaanisesta herätyskellosta. Välityksen tulee olla pieni, jotta momentti on riittävän suuri kiven pyörittämiseen. Pyörimisnopeuden ei muutenkaan tarvitse olla suuri, ehkäpä muutama varvi lätyn paiston aikana.
Ihan hyvä idea mutta pari ongelmaa:
En omista vanhaa mekaanista herätyskelloa ja hyvin paljon epäilen että toi olisi kauhean helppo omilla taidoilla toteuttaa :(
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 017
@GoDi
Mitä jos rakentaisit täysin sähköttömän laakerin varassa pyörivän alustan pizzakiven alle :hmm:

Sitten vaan pyörittelee kiveä sen reunasta vaikka metallilastalla, eikä tarvitse miettiä mitään moottoreita sekä kierrosnopeuksia.

Mutta joo. Nämä keskustelut kuuluisivat enemmän tähän ketjuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 343
@GoDi
Mitä jos rakentaisit täysin sähköttömän laakerin varassa pyörivän alustan pizzakiven alle :hmm:

Sitten vaan pyörittelee kiveä sen reunasta vaikka metallilastalla, eikä tarvitse miettiä mitään moottoreita sekä kierrosnopeuksia.

Mutta joo. Nämä keskustelut kuuluisivat enemmän tähän ketjuun.
No tuollaista juuri tarkoitinkin että on sähkötön ja laakerin varassa.
Mietin tonne ketjuun kirjoittamista mutta päädyin tänne koska koen että tuolla keskustellaan siitä itse ruoasta melkein pelkästään ja täällä sitten yleensä etsitään teknisiin pulmiin vastauksia.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 257
Amerikanpoikien tekemä softa, PTC Mathcad, jossa ei voi vaihtaa numeroiden desimaaliksi pilkkua pisteen sijaan.

Millä softalla saan vaidettua pisteen ja pilkun toimimaan väärin päin, mutta vain silloin kun tämä yksi softa on aktiivinen? Eli kun painan näppäimistöstä pilkkua, niin Matchcad tekee pisteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 316
Viestejä
4 310 376
Jäsenet
72 016
Uusin jäsen
MMSK

Hinta.fi

Ylös Bottom