Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 152
Asiasta kananmunankeittimeen. sain noin 10v sitten semmoisen 7 munan keittimen (joku lidl 10€ malli) Parempaa asiaa en voisi keittiöön toivoa.
Aina täydellisiä munia eikä tarvitse kelloa vahtia ja käsittääkseni on energia ystävällisempi vaihto ehto myös.
Ei voi kuin suositella
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 804
Asiasta kananmunankeittimeen. sain noin 10v sitten semmoisen 7 munan keittimen (joku lidl 10€ malli) Parempaa asiaa en voisi keittiöön toivoa.
Aina täydellisiä munia eikä tarvitse kelloa vahtia ja käsittääkseni on energia ystävällisempi vaihto ehto myös.
Ei voi kuin suositella
Olen myös munankeitintuuletin, omassa kyl häiritsee sen järkyttävän kova merkkiääni kun vesi on kiehunut hitoille, mut ei häiritse ihan niin paljon ett oisin saanut aikaseks asialle jotain muuta tehdä kuin valittaa. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 855
Raaka kananmuna voi säilyä yllättävän pitkään viileässä. Meillä oli unohtunut mökille yksi kenno viime tammikuun päiväyksellä, ja kun paikalle mentiin seuraavan kerran huhtikuun lopussa, oli kymmenestä munasta muistaakseni seitsemän vielä täysin syömäkelpoisia. Liittynee kuoren eheyteen, niissä ei ole päässyt mitään sisäilmasta läpi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 623
Asiasta kananmunankeittimeen. sain noin 10v sitten semmoisen 7 munan keittimen (joku lidl 10€ malli) Parempaa asiaa en voisi keittiöön toivoa.
Aina täydellisiä munia eikä tarvitse kelloa vahtia ja käsittääkseni on energia ystävällisempi vaihto ehto myös.
Ei voi kuin suositella
Asiasta tärkeeseen, ostin riisin keittimen (OBH Nordica Versatile) ja lidlistä paketin parsaa. Mites vitussa tuo nyt kannattais höyrykypsentää siinä, vai
heitänkö molemmat ikkunasta pihalle? Ei ole mikään trolli, vähän outo tuo keitin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
718
Asiasta tärkeeseen, ostin riisin keittimen (OBH Nordica Versatile) ja lidlistä paketin parsaa. Mites vitussa tuo nyt kannattais höyrykypsentää siinä, vai
heitänkö molemmat ikkunasta pihalle? Ei ole mikään trolli, vähän outo tuo keitin..
Eikös siinä ole se hassu reikäkori? Laitat parsat sinne, vettä sisään ja jonkun ohjelman
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Asiasta tärkeeseen, ostin riisin keittimen (OBH Nordica Versatile) ja lidlistä paketin parsaa. Mites vitussa tuo nyt kannattais höyrykypsentää siinä, vai
heitänkö molemmat ikkunasta pihalle? Ei ole mikään trolli, vähän outo tuo keitin..
Ei keittimessä käyttöohjetta tullut mukana? Noh, tuolta löytyy tietoa ja käyttöohjeet: Rice Cooker Versatile
Näyttökuva 2023-1-8 kello 11.17.49.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 458
Siis viskaanko mä ne perkeleen kaalit samaan kippoon veden kanssa (1-rajaan asti?) vai puuttuuko multa joku tärkeä osa?

T. En ymmärrä suomea
Sen laitteen mukana tulee sellainen rimpula kehikko, joka asettuu sen kipon päälle. Se oli aika ohkainen, että ainakin teoriassa sen voi heittää menemään pakkausmaterialina.

Also, hidas.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Joo on toi jossain täytyy kaivella kiitoksia :)
Itse miettiny riisikeittimen hommaamista. Mitäs riisiä tuohon pitää ostaa, tietääkseni riisipaketeilla on paljon merkitystä, mutta tullut ostettua halvinta aina kun riisinkeittäminen ei koskaan meinaa onnistua.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 122
Miten poistetaan täällä omalla tilillä annettu kauppiaspalaute?

Tänään on ollut jotain outoa toimintaa tällä tilillä ja nyt salasanojen vaihdon jälkeen koitan etsiä miten nuo toimet saisi peruttua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 623
Itse miettiny riisikeittimen hommaamista. Mitäs riisiä tuohon pitää ostaa, tietääkseni riisipaketeilla on paljon merkitystä, mutta tullut ostettua halvinta aina kun riisinkeittäminen ei koskaan meinaa onnistua.
Ei kai sillä riisillä niin ole väliä.. Jotkut hifistelijät varmaan ostaa 25KG säkkejä aasia-marketeista jotain erikoiskuivaa, mutta ihan hyvää on tullut perus risella risottoriisistäkin kun kaikki muut loppu :) Muistaa vaan kattoo sen veden määrän about kohdilleen.

Nuohan taitaa kaikki toimia sillä periaatteella että aistii lähinnä sitä kosteutta/veden määrää.

Kaikki keittimet vähintäänkin sekavia, tuossa OBH Nordic Versatilessa ei ole mitään virtanappia ja ei se juuri ilmoittele 15min että tekeekö yhtään mitään,
tiedä sit oisko joku 200e zojirushi sen parempi, tuossa versatilessa on ainakin näyttö yritetty suomentaa jotenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Itse miettiny riisikeittimen hommaamista. Mitäs riisiä tuohon pitää ostaa, tietääkseni riisipaketeilla on paljon merkitystä, mutta tullut ostettua halvinta aina kun riisinkeittäminen ei koskaan meinaa onnistua.
Onhan siinä riisipaketisssa ohjeet montako desiä riisiä, montako vettä. Sitten tulille ja välillä maistaa onko kypsää.

Ja mä oon sentään maailman paskin kokki, mutta esim riisi sentään onnistuu.

E: hidas - ja halvinta ostan itsekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
728
Sain S-ryhmän lahjakortin joululahjaksi. Miten sillä maksetaan, kun kortissa ei ole sirua tai NFC-tagia? Pelkkä magneettijuova toisella puolella (ei kai sellaisia maksupäätteitä enää edes ole?) ja joku viivakoodi, that’s it.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Pelkkä magneettijuova toisella puolella (ei kai sellaisia maksupäätteitä enää edes ole?
About joka kaupan maksupäätteestä löytyy rako, josta voi vetäistä läpi. Bonuskortteja noissa ainaki paljon käytettäneen edelleen. Vai eikö ole ja lähimuistini tekee tepposet? En itsekkää kyl ole magneettijuovaa käyttänyt..öö milloin lie viimeksi. Korttiakaa ole käyttänyt ku satunnaisesti viimevuosina. Mut kuvittelis olevan käytössä, ku ei välttis kaikilla turisteilla mm. ole sirullista korttia?

Mut eiköhä se siellä kassalla selviä, jos ei ole lukijaa, nii sit lukevat viivakoodin. Jos sekään ei onnistu, nii sit naputtelevat sen numerosarjan manuaalisesti.
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Maksupäätteet ovat kaiketi tällaisia https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4542599_k291020_1200.jpg
Miten tuosta vedetään läpi? Keskustelujen perusteella sillä kyllä pystyisi maksamaan ihan itsepalvelukassallakin, en siis edes käytä niitä, mutta pitäisi onnistua maksaa antamatta kassalle. Eli kai samalla tavalla jotenkin kuin kylkeen viemällä, vai täh?
Joo ei noita vissii sit olekkaan. Ei oo tullu asiaa ajateltua, nii aattelin siinä edelleen sen raon olevan :D Mut varmasti oon vastikkään jonku nähny vetävän bonarikortin laitteen läpi jossain. Ellei se sit ole nykyää erillisenä yksikkönä tai jotain..Pitääpä tiedostaa asia enskerralla kassalla. Alko ärsyttään kuinka automaattimoodilla sitä kassalla asioi.

Mut joo, menisin kassalle ja näyttäisin, että mulla on tämmönen. Eiköhän se siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Maksupäätteet ovat kaiketi tällaisia https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4542599_k291020_1200.jpg
Miten tuosta vedetään läpi? Keskustelujen perusteella sillä kyllä pystyisi maksamaan ihan itsepalvelukassallakin, en siis edes käytä niitä, mutta pitäisi onnistua maksaa antamatta kassalle. Eli kai samalla tavalla jotenkin kuin kylkeen viemällä, vai täh?
Hauskaa kyllä mutta parisen päivää sitten olin S-marketissa normikassalla. Samaan aikaan saman myymälän työntekijä pähkäili itsepalvelukassalla vissiin eväiden kanssa että voiko tällä lahjakortilla maksaa tässä. Huuteli siinä samalla kassalle missä itse olin että mitenkäs - ja varsinainen kassakin oli vähän epävarma tilanteesta mutta oli sitä mieltä että siitä vaan pitäis mennä. Kai se siitä onnistui vaikka en jäänyt seuraamaan miten se meni. Ei tiedä henkilökuntakaan noita kaikkia näköjään.

Asiakkaatkin näyttävän jäävän totaalisen jumiin tuonne itsepalveluun, mihin ei ole saatavana mitään palvelua vaikka mitä nappia painaisi ja punaiset valot palaisi. Ei ale tuotteita, ei pullonpalautusta, ei alkoholia tai mitään, prismassa tuo kyllä toimii mutta ei pikkukaupassa ole palvelua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 623
Tossa lähi K-supermarketissa on pari itsepalvelukassaa, ja ihan mielenkiintonen juttu.. Eli kun sä maksat eka ostokset niihin deviceihin, niin se printtaa sulle kuitin. Ja siinä on rautaportit edessä, jotka aukeaa vain näyttämällä lukijalle sitä kuitin QR-koodia.

En tiedä kuinka yleistä tuollanen on, toistaalta kai sillä yritetään vähän estää juoksukaljottelijoita, joita uskoisin tuolla olevan tavallista enemmän..
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Ja siinä on rautaportit edessä, jotka aukeaa vain näyttämällä lukijalle sitä kuitin QR-koodia.
Mitähä tuollakaa saavutetaan muutaku turhaa vaivaa asiakkaalle? Joku henkilökunnastahan siinä on valvomassa joka tapauksessa. Siltiki voi sujahtaa kalja jos toinen ohi viivakoodien. Kunhan nyt edes jotain on koneelle näytettävää, nii kaikki ok? Entä, jos vain haluaa kävellä pois kaupasta? Ketään ei voi pakottaa ostaan mitään (toki sit pitää kiertää sieltä ahtaammilta kassoilta). En vain ymmärrä mikä tossa on ideana.

Itse en ole tuollaiseen vielä törmännyt, että oisko jotain kokeilua? Kyllähä siinä jokatapauksessa jonku pitää valvoa, että ei vedetä viivanlukijan läpi vaa yhtä kaljaa kolmestasadasta? Mielummin tervehdin ja kiitän sitä ihmistä, ku vilkuttelen viivakoodeja robotille (joka ei ymmärrä, että sitä kusetettiin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Mitähä tuollakaa saavutetaan muutaku turhaa vaivaa asiakkaalle? Joku henkilökunnastahan siinä on valvomassa joka tapauksessa. Siltiki voi sujahtaa kalja jos toinen ohi viivakoodien. Kunhan nyt edes jotain on koneelle näytettävää, nii kaikki ok? Entä, jos vain haluaa kävellä pois kaupasta? Ketään ei voi pakottaa ostaan mitään (toki sit pitää kiertää sieltä ahtaammilta kassoilta). En vain ymmärrä mikä tossa on ideana.

Itse en ole tuollaiseen vielä törmännyt, että oisko jotain kokeilua? Kyllähä siinä jokatapauksessa jonku pitää valvoa, että ei vedetä viivanlukijan läpi vaa yhtä kaljaa kolmestasadasta? Mielummin tervehdin ja kiitän sitä ihmistä, ku vilkuttelen viivakoodeja robotille (joka ei ymmärrä, että sitä kusetettiin).
Niinkun äsken mainitsin niin lähi S-marketissa ei ole ketään valvomassa yhtään mitään, joten voisin kävellä siitä kassissa kymmenen keppanaa ja maksaa nakit ja muusit itsepalvelussa. Oikea kassa siinä vieressä ei mitään huomaisi.

Rautaportit tuli nyt ihan uutena. Toki varmaan alueella on jotain merkitystä missä noin toimitaan, eikä siinä liene kait väärää jos varastelua esiintyy.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 816
Moi. Haluaisin varmuuskopioida kaiken mun datan (useammalta) kiintolevyltä ulkoiselle kiintolevylle. Windowsin oma kopiointi tuottaa tuskaa, jatkuvasti kyselee jotain diipa daapa oikeuksia. Haluaisin niiden olevan erillisinä asemina siellä luettavissa, mikä on tähän helpoin tapa? Ilmaiseksi tietty
Todella paljon myöhässä, mutta itse olen käyttänyt vuosia ja vuosia Fbackupia. Keräilee haluamasi kansiot ja tunkee ne asema kirjaimen mukaisiin kansio rakenteisiin esim sinne ulkoiselle kovalevylle. Free Backup Software & Data Protection: FBackup

Mista porukka ostaa komponentteja, takoitan esim.resistors, microcontrollers yms.? Oon tilannu aikaisemmin aliexpressista ja niiden tuloissa aina kestaa ja valilla ei saavu ollenkaan. Olisiko Suomessa, varsinkin kivijalkakauppoja josta saisi?
Jos 50e menee yli niin Mouser -Elektroniikka tukulta tullut ostettua. Valikoima on miltei loputon ja yli 50e ilmaiset postit. https://www.mouser.fi/

Muuten sitten bebek jos muutamia komponentteja vaan tarvitsee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
718
Maksupäätteet ovat kaiketi tällaisia https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4542599_k291020_1200.jpg
Miten tuosta vedetään läpi? Keskustelujen perusteella sillä kyllä pystyisi maksamaan ihan itsepalvelukassallakin, en siis edes käytä niitä, mutta pitäisi onnistua maksaa antamatta kassalle. Eli kai samalla tavalla jotenkin kuin kylkeen viemällä, vai täh?
Oikealla puolella on rako josta vedetään magneettijuova kortti läpi. Ei näy hyvin kuvassa mutta on siellä semmoinen.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Maksupäätteet ovat kaiketi tällaisia https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4542599_k291020_1200.jpg
Miten tuosta vedetään läpi? Keskustelujen perusteella sillä kyllä pystyisi maksamaan ihan itsepalvelukassallakin, en siis edes käytä niitä, mutta pitäisi onnistua maksaa antamatta kassalle. Eli kai samalla tavalla jotenkin kuin kylkeen viemällä, vai täh?
Näkyy se rako tuossa kuvassa NFC-lukijan takana. Helpointen huomaa oikeasta reunasta.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 087
Maksupäätteet ovat kaiketi tällaisia https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4542599_k291020_1200.jpg
Miten tuosta vedetään läpi? Keskustelujen perusteella sillä kyllä pystyisi maksamaan ihan itsepalvelukassallakin, en siis edes käytä niitä, mutta pitäisi onnistua maksaa antamatta kassalle. Eli kai samalla tavalla jotenkin kuin kylkeen viemällä, vai täh?
Näissä on juurikin tuossa oikealla puolella rako, jostai lahjakortti vedetään. Ainakin täällä kaupoissa on jokaisessa..
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Niinkun äsken mainitsin niin lähi S-marketissa ei ole ketään valvomassa yhtään mitään, joten voisin kävellä siitä kassissa kymmenen keppanaa ja maksaa nakit ja muusit itsepalvelussa. Oikea kassa siinä vieressä ei mitään huomaisi.

Rautaportit tuli nyt ihan uutena. Toki varmaan alueella on jotain merkitystä missä noin toimitaan, eikä siinä liene kait väärää jos varastelua esiintyy.
Nii sitä just mietin, että mitä se rautaportti auttaa tuossa tilanteessa? Nakkien ja muusien kuittia vaa portille ja homma menee kuin porttia ei oliskaan? Ehkä suoria ohikulkuja vähentää.. who knows.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 644
Eikö sitä lahjakorttia käytetä kuin käteistä, annetaan kassalle joka piippaa sen tai itsepalvelukassalla laitetaan lukijaan kuin pullokuitti.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 231
Nii sitä just mietin, että mitä se rautaportti auttaa tuossa tilanteessa? Nakkien ja muusien kuittia vaa portille ja homma menee kuin porttia ei oliskaan? Ehkä suoria ohikulkuja vähentää.. who knows.
Eihän se estä mitään muuta kuin vahinkoja, lähimaksua vilauttaa koneelle mutta tuleekin hylätty eikä huomaa asiaa tms. En tiedä paljonko tuollaisia keissejä tapahtuu, mutta kyllä se itteä jotenkin vituttaa että pitää portin läpi mennä. Mielummin menen muualle ostoksille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 435
Eikö sitä lahjakorttia käytetä kuin käteistä, annetaan kassalle joka piippaa sen tai itsepalvelukassalla laitetaan lukijaan kuin pullokuitti.
Juu, niin minä ainakin viimeksi Prismassa tuollaisen S-lahjakortin käytin. Mielestäni se on kaupan ongelma kuinka lahjakorttinsa lukee, tähän mennessä ovat ainakin onnistuneet siihen kassalla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
Nii sitä just mietin, että mitä se rautaportti auttaa tuossa tilanteessa? Nakkien ja muusien kuittia vaa portille ja homma menee kuin porttia ei oliskaan? Ehkä suoria ohikulkuja vähentää.. who knows.
Täällä pikkukylällä just tuollainen systeemi. Itsepalvelukassaa ei juurikaan vahdita, liukuhihnakassat siinä suht vieressä muutaman metrin päässä. Kuitilla portista ulos. Ei mee sekuntia kauempaa itselläni, joten ei pyllyä kutita. Välillä tulee ilmoitusta "Myyjä kutsuttu tarkistamaan ostokset, esittele ostokset myyjälle" jolloin leipääntynyt myyjä tulee ja piippaa jotain henkilökunnan korttia siinä tarkistamatta ostoksia. Tuossa pointtina olis vissiin nuo mahdolliset ohipiippaukset ratsata. Itse rehtinä kansalaisena en koskaan ole jättänyt mitään piippaamatta.

Yleensä ostosten esittelyn aikaan aloitan "Tässä on Timo Tomaatti, mukava tutustua. Tässä on Herra Hernemaissipaprika..." Moni kassa repeää, jotkut kattoo vihaisesti.

S-kaupassa on sitten pullonpalautukseen liittyen sellainen ihme säiliö näytön alapuolella. Sinne pitää viivakoodin lukemisen jälkeen laittaa se kuitti oikeinpäin. Monesti jäänyt herjaamaan et kuittia ei oo pömpeliin laitettu. Siinä mennyt hermot pari kertaa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 326
Oman kokemuksen mukaan K-ryhmän kaupoissa on tuo karjaportti systeemi, kuten Biltemassakin. S-ryhmän kaupoissa en ole porttisysteemiä nähnyt.
Ehkä karjaporttien puute s-ryhmän kaupoissa johtuu osittain siitä että osalla asiakkaita on käytössä paperikuititon maksu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
Oman kokemuksen mukaan K-ryhmän kaupoissa on tuo karjaportti systeemi, kuten Biltemassakin. S-ryhmän kaupoissa en ole porttisysteemiä nähnyt.
Ehkä karjaporttien puute s-ryhmän kaupoissa johtuu osittain siitä että osalla asiakkaita on käytössä paperikuititon maksu.
Hetkonen. Itelläni on sähköinen kuitti käytössä mutta saako jostain siis sen paperisen kikkareen pois kokonaan? Lentänyt roskiin vuoden ajan.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
681
"Paperisista kuiteista voit luopua kokonaan, kun käytössäsi on S-Etukortti Visa Debit tai Credit."
Ei ole eli ei taida onnistua.
Mulla on S-Visa, se on ilmainen, pelkästä debit kortista pitää maksaa. Käytännössä en s-kortilla maksa mitään, vaan kuittaan bonukset ja nähtävästi tuon kuitittomuuden. Käyttötili ihan eri pankissa, josta maksan.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
Mulla on S-Visa, se on ilmainen, pelkästä debit kortista pitää maksaa. Käytännössä en s-kortilla maksa mitään, vaan kuittaan bonukset ja nähtävästi tuon kuitittomuuden. Käyttötili ihan eri pankissa, josta maksan.
Pitää puolisolta pyytää, että avaa itelleki tuollaisen. Nyt pelkkä käteiskortti käytössä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 326
Itse taas maksan aina s-visalla ja sitten kerran kuussa kuittaan palkkatililtä tyhjäksi. Siis S-ryhmän paikoissa
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Itse taas maksan aina s-visalla ja sitten kerran kuussa kuittaan palkkatililtä tyhjäksi. Siis S-ryhmän paikoissa
Meillä proaktiivinen tapa eli laitellaa pitkin kuuta sinne rahaa jos näyttää että menee tili alas ja maksellaan suoraan rahalla. Visat ja Masterit on sitten jos tulee jotain hämmentävää tai hotelliöitä vastaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 458
Oman kokemuksen mukaan K-ryhmän kaupoissa on tuo karjaportti systeemi, kuten Biltemassakin. S-ryhmän kaupoissa en ole porttisysteemiä nähnyt.
Ehkä karjaporttien puute s-ryhmän kaupoissa johtuu osittain siitä että osalla asiakkaita on käytössä paperikuititon maksu.
Mulla on koossa paperikuititon maksaminen päällä, mutta niitä portteja varten se tulostaa jotain, kun jossain tuli vastaan portti, en muista onko vaan viivakoodi, vai koko kuitti.

...ekalla kerralla vastaan tullessa meinasin kävellä portista läpi, kun oletin sen olevan vain kulkusuuntaa varten, enkä katsellut kylttejä...
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 326
Mulla on koossa paperikuititon maksaminen päällä, mutta niitä portteja varten se tulostaa jotain, kun jossain tuli vastaan portti, en muista onko vaan viivakoodi, vai koko kuitti.

...ekalla kerralla vastaan tullessa meinasin kävellä portista läpi, kun oletin sen olevan vain kulkusuuntaa varten, enkä katsellut kylttejä...
Olen tainut unohtaa tuon että k-ryhmässä saa kanssa paperittoman, ehkä koska en ole viitsinyt laittaa k-ruoka sovellusta.

Milloin Suomesta tulee Naton jäsen?
Natolle taisi olla oma ketju, ehkä kannattaa mennä sinne kyselemään eikä tuoda Nato keskustelua tänne.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 330
Milloin Suomesta tulee Naton jäsen?
Ei varmaan koska tehtiin sillei tymästi että päätettiin hirttää oma prosessimme Ruotsiin ja Ruotsin suurehko kurdivähemmistö ei tule ikinä hyväksymään mitään myönnytyksiä Turkin suuntaan, jolloin Turkki vastavuoroisesti voi pitää meitä löysässä hirressä halutessaan käytännössä loputtomasti.
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
454
Saako normaalin (suoran) tietoturvasuojan kiinnitettyä kaarevaan näyttöön? Näytön koko 31,5".
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
244
Pitäisi selaimella katsoa video, mutta tämän avaamiseksi sivusto sanoo:
"Requires Macromedias Flash 8 player"

Osaisiko joku neuvoa mistä tuollaisen playerin saa jos videon haluaisi katsoa vaikka Chromella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 435
Pitäisi selaimella katsoa video, mutta tämän avaamiseksi sivusto sanoo:
"Requires Macromedias Flash 8 player"

Osaisiko joku neuvoa mistä tuollaisen playerin saa jos videon haluaisi katsoa vaikka Chromella?
Flash on kuollut ja kuopattu jo jokin aika sitten, joten virallista playeria tuskin enää Adoben sivuilta saa mutta jostakin netin uumenista saattaa vielä jonkun flash-playerin asennuspaketin saada ladattua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 170
Viestejä
4 214 361
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom