Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kaksoismassavauhtipyörä tai jokin moottorin sisällä oleva osa on antautumassa tai vaihtokunnossa niin tuleeko noista jotain vikakoodia josta voisi niin päätellä? Tää mesen konetilasta kuuluva naputus alkaa käydä sillain hermoille jo, että tekis mieli ajaa kalliota päin ja laittaa se lunariin..
Toi outoääni ei siis ole jatkuvaa, ei ainakaan selkeästi.
 
Jos kaksoismassavauhtipyörä tai jokin moottorin sisällä oleva osa on antautumassa tai vaihtokunnossa niin tuleeko noista jotain vikakoodia josta voisi niin päätellä? Tää mesen konetilasta kuuluva naputus alkaa käydä sillain hermoille jo, että tekis mieli ajaa kalliota päin ja laittaa se lunariin..
Toi outoääni ei siis ole jatkuvaa, ei ainakaan selkeästi.

Kannattaa lukea täältä eli enemmän juttua:

TIETOA VAUHTIPYÖRISTÄ
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.

Minkälaista autoa sä olet ostamassa kun pohja pitää tarkistaa ja mitä sieltä erityisesti? Vähänkin tuoreempi auto niin muovilevyjähän siellä vaan on, myyjä tuskin tykkää jos alat niitä irrottelemaan.

 
Minkälaista autoa sä olet ostamassa kun pohja pitää tarkistaa ja mitä sieltä erityisesti? Vähänkin tuoreempi auto niin muovilevyjähän siellä vaan on, myyjä tuskin tykkää jos alat niitä irrottelemaan.


10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.
 
10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.

Muistan, kun kävin paikallisella korjaamolla, niin siellä oli se 10v vanha mersun iso pakettiauto ja toinen johtajista oli pohjaa hitsaamassa.
 
10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.
Jos tiedät koeajopäivän niin sovi jonkin pikkupajan kanssa että saako tulla nosturille tsekattavaksi.
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.

Aina on tietysti perusteellinen ja maksullinen kuntotarkastus, tsekkaavat vähän laajemmin, ainakin tietää mitä on ostamassa.

Autotohtori
 
Jos olet laiha poika, niin ajat jonkun rotvallin päälle toisen puolen ja könyät siitä alle. Tai otat muutaman pätkän lautaa mukaan ja koeajolla laitat ne eturenkaiden alle.
 
10-15k haarukan paku haussa harrastuksia varten. Vitot ja transitit oikein nauttivat ruostumisesta. Ranskalaiset ei ruostu, mutta niitä ei uskalla ostaa.
Miksi niitä ranskalaisia ei uskalla ostaa, mutta ruostuvat vitot ja transitit on ok? Lähteenä oletettavasti lähin esson baari.
 
Miksi niitä ranskalaisia ei uskalla ostaa, mutta ruostuvat vitot ja transitit on ok? Lähteenä oletettavasti lähin esson baari.
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
 
Aina on tietysti perusteellinen ja maksullinen kuntotarkastus, tsekkaavat vähän laajemmin, ainakin tietää mitä on ostamassa.

Autotohtori
Itte aikoinaan olin myymässä sitikkaa c4 niin yksi ostajaehdokas ehdotti tuota autotohtori juttua. Appiukko oli kuulemma katsurina niin olisi saanut tarkastuksen halvemmalla. Oli valmis maksattamaan tarkistuksen sillä ehdolla, että auto menisi tarkastuksesta läpi. Tämä tarkastus olisi ollut hyvä mutta jostain syystä en siihen sitten suostunut..
 
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.
Löytyykö lähistöltäsi easygarage talleja? 3h passilla(joitain kymppejä maksaa) saat siellä tallissa tutkittua auton pohjaa aika hyvin, ja jos päätät ottaa auton niin samalla saat sen pohjan pestyä. Itte myyjänä olisin mielihyvilläni jos ostajaehdokas sellaista tulisi ehdottelmaan.
 
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
Onko olemassa joku adblue laitteisto joka ei ole ihan susipaska?

Noista renun 1,6 koneista en tiedä, mutta ne vanhemmat pattikatot 2,0l koneella ovat kyllä ihan jees. Niihin saa laittaa takajarruja ja etupään niveliä, mutta ovat kuitenkin helppoja laittaa ihan pihallakin.

Ranskisten sähköviat ovat mulla jääneet vain pykiviin ovikaiuttimiin (alkavat taas kuulua kun käyttää radiota kovalla??), en tiedä pitääkö koputtaa peltiä, vai onko tuo samanlainen myytti jostain 70-luvulta kuin niiden rapsakka ruostuminenkin.

Omia kokemuksia porttereista ei ole, mutta tukun kahvipöydän kollegoilla tuntuu yllättävän monella olevan volkkarissa moottori vaihdettu, tai tehty jokin laaja remppa moottoriin.

Väittävät että uudemmat vitot ei ruostu.. Tosin noinhan on aina väitetty, eihän ne tosiaan uutena ruosteessa ole, en tiedä saako 15k budulla Vitoa joka olisi ei-ruostealtis.
 
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
Mitä on pakumaiset lukemat?
Itselläni oli sama tilanne edessä kun myin T4 pois. Päädyin ostamaan Trafic III ihan siitä syystä että omalla budjetilla sai 6 vuotiaan noin 100tkm ajetun auton, kun vastaavat transporterit olisi vähänkään varusteltuna olleet yli kymppitonnin kalliimpia.
Luulisi että mikä tahansa moottori kestää ainakin sinne 250-300tkm lukemiin. Eikä tuo 1,6dci edes tietääkseni ole missään ihan paskimman moottorin maineessa.

Vitosta en taas tykkää ollenkaan, mielestäni sitä ostaessa ei kyllä maksa muuta kuin merkistä. Meluisa, ruosteherkkä ja ahdas ohjaamo. T6 tai T7 porterilla ajaisin mieluiten mutta vähänkään varusteltuna ihan järkyttävät hinnat ja tekniikka ei tunnu sen kummoisemmin kestävän kuin missään muussakaan.
 
Expert, vivaro, proace ja jumpperissa on aivan susi adblue systeemi, jota saa korjata usein ja nautiskella 1500-3500 hintaisesta lystistä.

Trafic ja nv300 omaa 1.6 litrasen koneen, joka ei tunnu kestävän kilometrejä pakumaisiin lukemiin. 2020+ siirtyivät takaisin 2.0 litrasiin koneisiin. Arvelisin luotettavuuden olevan niissä parempi.

Ranskalaisten erikoiset sähköviat pelottaa myös. Transportter, vito ja transit vaikuttaa luotettavilta
Adblue kommentin voin allekirjoittaa 100% meillä talossa proaceja ja experttejä ja kaikki on ollut pajalla jo vähän ajettuina moneen otteseen ja ei vaan tunnu tulemaan kuntoon pitkäksi aikaa, hienoa ku vika tulee päällä ruotsin reissulla ja lasket kilsoja et pääsee takas suomeen ja huoltoon ennen kuin ei enää käynnisty (adblue vika siis aloittaa ~1500km laskurin jonka jälkeen ei enää käynnisty)
 
Pitäisi lähettää kaksi auton ovea toiselle puolelle suomea.Mikä olisi paras tapa pakata nuo kuljetusta varten ? Ovien korkeus n.112 cm,leveys n.115 cm ja paksuus n.25 cm. Mietin että pakkaisi ne päällekkäin 120x120 kuormalavalle,mahdollisesti vanerista kaulus suojaamaan ja pitämään paikoillaan.
 
Ajoreissulta tullut lika ei lähde millään pois vanteista, vaikka olen ampunut niitä painepesurilla. Mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla?
Raudanpoisto, pienpoisto, vannehappo. Nyt jäi epäselväksi että teitkö mitään muuta kuin vesipesun?
 
Hinkkasin myös rätillä mutta paska ei tahdo lähteä irti. Mitään kemikaaleja tai mömmöjä ei ole vielä kokeiltu.
Se selittää, tarvitsee aineita että lähtee kiinni palaneet liat ja pölyt. Lähimmästä motonetista tai tokmannista joku raudanpoisto / vannepesuaine. Ja jos se likamäärä tuli yllättäen yhden ajoreissun aikana niin voisi olla hyvä tarkistaa jarrut että on vielä paloja jäljellä.
 
Onko joku euromääräinen raja vai muu syy, miksi aina ei vahinkohistoria näy esim. Carverticalin raportista?

Teidän, koska auto ollut minulla useamman vuoden ja kaksi kertaa vakuutusyhtiötä tarvittu. Eikä raportista näy mitään vahinkoihin viittaavaa.



Hieman kiristänyt pitemmän aikaa, kun useat "tubettajat" markkinoi tuota Carverticalia suht aggressiivisesti ja pitävät sitä kaiken tietävänä.
Nyt palvelu alkanut mainostaa isommalla kädellä radiossa, yms ja muistaa tuoda, ainakin rivien välistä esiin että tämä näyttää varmasti kolarihistorian, yms. luotettavasti.
 
Onko joku euromääräinen raja vai muu syy, miksi aina ei vahinkohistoria näy esim. Carverticalin raportista?

Teidän, koska auto ollut minulla useamman vuoden ja kaksi kertaa vakuutusyhtiötä tarvittu. Eikä raportista näy mitään vahinkoihin viittaavaa.



Hieman kiristänyt pitemmän aikaa, kun useat "tubettajat" markkinoi tuota Carverticalia suht aggressiivisesti ja pitävät sitä kaiken tietävänä.
Nyt palvelu alkanut mainostaa isommalla kädellä radiossa, yms ja muistaa tuoda, ainakin rivien välistä esiin että tämä näyttää varmasti kolarihistorian, yms. luotettavasti.
Ei siellä näy suomen osalta muut, kuin trafille asti menevät merkinnät eli käytännössä lunastustukset. Ei suomen vakuutusyhtiöt myy tietojaan eteenpäin niin siinä syy miksei tuo paikka kerro mitään. Ei tuolla palvelulla ole Suomi auton osalta mitään arvoa.
 
Ei siellä näy suomen osalta muut, kuin trafille asti menevät merkinnät eli käytännössä lunastustukset. Ei suomen vakuutusyhtiöt myy tietojaan eteenpäin niin siinä syy miksei tuo paikka kerro mitään. Ei tuolla palvelulla ole Suomi auton osalta mitään arvoa.

Juu. Oli mulla mielikuva tästä takavuosilta, aattelin vaan varmistaa, että onko tilanne muuttunut tämän suhteen tai onko tuo carverticali jotenkin poikkeus.


Ärsyttää vaan tuo Carverticalin markkinointi, joka nyt laajentunut reilusti somen ulkopuolelle ja luodaan mielikuvaa, että raportin ostettua on "turvassa" (ts saat auton tiedot selville). Nytkin tuli just telkkarista tuo mainos.
Varmasti moni, kuka haksahtaa tähän mainokseen ja on parhaillaan autoa etsimässä, ostaa usean raportin paketin autoja vertaillessaan ja lopulta voi käydä niin, että saattaa skipata hyvänkin tuontiauton raportin perusteella jossa näkyy vaikka 5tonnin edestä korjauksia (tähän riittää esim. joku pienempi kopasu jossa vaikka ajovalo menny vaihtoon ja/tai vähän puskuria, tms).
Sitten ostaa tyytyväisenä raportin mukaan kolaroimattoman suomiauton, joka saattaa olla käyny kolarikorjauksessa useampaan kertaan ja nippanappa välttynyt lunarilta.


Olen käyttänyt noita carverticalin tyylisiä palveluita joskus, kun tarkistanut ulkomailta ostettavaa tavaraa, tai tuontivehkeistä. Kertaakaan en suomiautojen tapauksessa.
Jokunen vuosi sitte käytin myös jotain venäläistä ja arabian sivuilla olevaa palvelua ja ilmatteeksi näki onko kolarihistoriaa ja muita tietoja (suuremmat/lisäkuvat, yms maksoi tuolla arabian kielellä olevalla). Nämä löysi tapauksia joita ei silloiset suositut/tunnetut palvelut löytäneet. Kerran vinkkasin yhdelle Hollannissa olevalle pyörän myyjälle, kun mainosti pyöräänsä kolaroimattomana ja raportti oli ilmossa. Laitoin sille pari kuvaa kun etupamput mutkalla ja eturengas syylärin sisässä. Äkkiä hävisi Ilmo myynnistä...


Edit. Nimenomaa US tuoduista ajoneuvoista näkyi noilla yllämainituilla paremmin mahdolliset tiedot, mitä ei muut löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni kyssäri liikenneympyrästä.
Jos on yksi kaistainen ympyrä mistä poistuminen kaksikaistainen, niin saako ajaa suoraan oikealle kaistalle vaikka kaistaviivat ohjaa vasemmalle?
 
Varmaankin tämän yksikaistaisesta ympyrästä poistuminen kaksikaistaiselle on rakennettu sillä motiivilla että saadaan läpäisykyky parannettua siksi että tälle ulommaiselle poistumiskaistalle voi ajaa samanaikaisesti autoja tätä poistumissuuntaa edeltävästä sisäänmenosta.

Tällainen on esim Vantaalla kun Flamingosta lähdetään Tammiston suuntaan ja siinä on kyllä tärkeää että ympyrästä poistuvat menee vasemmalle poistumiskaistalle. Tosin tätä saa aina pelko perseessä jännittää että uskaltaako tässä itse ajaa käyttäen tätä vapaata kaistaa heti sisäänmenosta ulostuloon oikealle kaistalle ettei se ympyrästä poistuva merkinnöistä poiketen aja kylkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaankin tämän yksikaistaisesta ympyrästä poistuminen kaksikaistaiselle on rakennettu sillä motiivilla että saadaan läpäisykyky parannettua siksi että tälle ulommaiselle poistumiskaistalle voi ajaa samanaikaisesti autoja tätä poistumissuuntaa edeltävästä sisäänmenosta.

Tällainen on esim Vantaalla kun Flamingosta lähdetään Tammiston suuntaan ja siinä on kyllä tärkeää että ympyrästä poistuvat menee sisemmälle poistumiskaistalle. Tosin tätä saa aina pelko perheessä jännittää että uskaltaako tässä itse ajaa käyttäen tätä vapaata kaistaa heti sisäänmenosta ulostuloon ettei se ympyrästä poistuva merkinnöistä poiketen aja kylkeen.
Tuo Tammiston liikenneympyrä on kaksi kaistainen ja siinä pitää olla tarkkana, varsinkin silloin kun tiemerkinnät ovat kuten kuvassa.

sdfhg.PNG


Kysyjä puhui yksikaistaisesta liikenneympyrästä, mikä erkanee tiehen missä kaksi kaistaa.
 
Tuo ympyrä on muista kohdista kaksikaistainen paitsi yksi segmentti ympyrässä joka on sinun kuvassa vasemmalla ylhäällä on yksikaistainen. Ja tämä on se ympyrän kohta josta voi tulla tasetieltä tammiston kauppatielle ulommaista kaistaa ajavien kylkeen.

Toinen kohta samassa ympyrässä alhaalla on myös yksikaistainen mutta siinä merkinnät on niin että ympyrä pakottaa kaistanvaihdon ulommalle kaistalle ja siis ympyrään sisääntulevien pitää kaikkien pysähtyä väistämään.

Eli ei ole helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä kannattaisi alkaa etsiä järkevän hintaisia lukkomuttereita Toyota Crownin? Aftermarket vanteet joten Toyotan vakiot ei käy. Vanhat jouduttiin tuhoamaan kun avain oli jäänyt Japaniin. Ei kuitenkaan viitsisi Suomessa hiukan harvinaisempia vanteita jättää liian helposti vietäväksi (juu tiedän että kaiken saa aina pöllittyä, mutta se pieni hidaste voi saada siirtymään seuraavaan autoon).
 
Vero tuli e laskuna.. uusi auto ja en haluaisi maksaa koko vuotta kerralla. Menin trafi asiointiin ja muutin sen 4krt/vuos.
Siitä on nyt 1.5vko.. saanko uutta 1/4laskua mistään?
 
Eikö siinä saapuneessa laskussa ole ohjeet minkä verran maksat jos haluat maksaa osissa? Ainakin itselleni tulleissa laskuissa on taulukko tähän erikseen.
 
Vero tuli e laskuna.. uusi auto ja en haluaisi maksaa koko vuotta kerralla. Menin trafi asiointiin ja muutin sen 4krt/vuos.
Siitä on nyt 1.5vko.. saanko uutta 1/4laskua mistään?
Eikö sulla mene laskut omapostiin? Sieltä näkisi myös ''paperi version'', jossa on maksuohjeet.
 
Vero tuli e laskuna.. uusi auto ja en haluaisi maksaa koko vuotta kerralla. Menin trafi asiointiin ja muutin sen 4krt/vuos.
Siitä on nyt 1.5vko.. saanko uutta 1/4laskua mistään?

Katsot sieltä e-laskusta sen alkuperäisen laskun (pdf). Sielä on ne eri vaihtoehdot maksuerille. Tuskin tuolla ensimmäisellä eräpäivällä olevasta erästä enää uutta laskua tulee. Ainakin omassa edellisessä laskussa lukee, että e-laskusopimus astuu voimaan seuraavasta ajoneuvoverolipusta lähtien. Ajoneuvoveron voi myös käydä maksamassa suoraan traficom sivujen kautta, jos olet jo poistanut tuon kyseisen laskun etkä saa sitä näkyviin.
 
Katsot sieltä e-laskusta sen alkuperäisen laskun (pdf). Sielä on ne eri vaihtoehdot maksuerille. Tuskin tuolla ensimmäisellä eräpäivällä olevasta erästä enää uutta laskua tulee. Ainakin omassa edellisessä laskussa lukee, että e-laskusopimus astuu voimaan seuraavasta ajoneuvoverolipusta lähtien. Ajoneuvoveron voi myös käydä maksamassa suoraan traficom sivujen kautta, jos olet jo poistanut tuon kyseisen laskun etkä saa sitä näkyviin.
Ei ole vaihtoehtoja alkuperäisessä e-laskussa..
 
Ikkunoiden tummentaminen on uusi asia itselle. Onko sellaisesta suosituksia jos haluaa takapenkillä oleville lapsille suojaa auringolta ja ehkä vähemmän kuumenevaa sisäilmaa?
 
Ikkunoiden tummentaminen on uusi asia itselle. Onko sellaisesta suosituksia jos haluaa takapenkillä oleville lapsille suojaa auringolta ja ehkä vähemmän kuumenevaa sisäilmaa?

Etsitkö siis enemmän DIY-tyylisiä ratkaisuja vai hyväksi todettuja ammattilaisia? En siis asiasta itse mitään tiedä, mutta kysymys oli melko avoin.
 
Ikkunoiden tummentaminen on uusi asia itselle. Onko sellaisesta suosituksia jos haluaa takapenkillä oleville lapsille suojaa auringolta ja ehkä vähemmän kuumenevaa sisäilmaa?

Taisin 150€ maksaa farkun lasien tummentamisesta, takakontti ja sen sivulasit 5% ja takaovien lasit 20% kalvolla

PXL_20240625_055551613.jpg
 
Se vaan kannattaa huomioida että nuo todella tummat sivulasit vaikeuttavat pimeällä havainnointia. Tuli ainakin itse huomattua kun Crownissa oli sivulasit niin tummat kun olla ja voi. Nätti ulkoa, mutta auringon paistaessakin olivat todella tummat.
 
Ikkunoiden tummentaminen on uusi asia itselle. Onko sellaisesta suosituksia jos haluaa takapenkillä oleville lapsille suojaa auringolta ja ehkä vähemmän kuumenevaa sisäilmaa?
Se vaan kannattaa huomioida että nuo todella tummat sivulasit vaikeuttavat pimeällä havainnointia. Tuli ainakin itse huomattua kun Crownissa oli sivulasit niin tummat kun olla ja voi. Nätti ulkoa, mutta auringon paistaessakin olivat todella tummat.
Joo. Liian mustaksi ei kannata vetää. Mutu tuntumalla vaikka 20% kalvo kaikkiin ikkunoihin (paitsi ei tuulilasi ja etusivulasit).

Tai sitten 35%? Volvoon taisi tulla 35% ja etusivut 50% (niitä ei saa tummentaa millään kalvolla).

Screenshot_2025-07-16-15-09-24-24_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Myös niistä yrityksistä saa vinkkiä, mutta hyvä tiedostaa, että tumma kalvo ei ole aina hyvä?
 
Se vaan kannattaa huomioida että nuo todella tummat sivulasit vaikeuttavat pimeällä havainnointia. Tuli ainakin itse huomattua kun Crownissa oli sivulasit niin tummat kun olla ja voi. Nätti ulkoa, mutta auringon paistaessakin olivat todella tummat.
Aivan riittävän hyvin ainakin itse näen ulos ja peruuttaessa kamera kertoo loput.
 
Aivan riittävän hyvin ainakin itse näen ulos ja peruuttaessa kamera kertoo loput.
Osittain mielipideasioita, osittain taas ihan faktaa että toisesta näkee huonommin ulos. Pimeällä lasit olivat taakse katsoessa ihan hyödyttömät. Eli ei paljoa kuolleita kulmia katsottu.
 
Aivan riittävän hyvin ainakin itse näen ulos ja peruuttaessa kamera kertoo loput.
Ihan mistä itse tykkää :)

Muutenhan kalvot saa poistettua (ja laitettua toiset mahdollisesti). Mutta takalasin lämmittimen vastuslangat voi olla heikkoa tekoa, jos kalvon haluaisi irrottaa?

Tumma blokkaa lämpöä parhaiten, mutta jo joku vähemmän tummakin jo aika hyvin sekin?
 
Osittain mielipideasioita, osittain taas ihan faktaa että toisesta näkee huonommin ulos. Pimeällä lasit olivat taakse katsoessa ihan hyödyttömät. Eli ei paljoa kuolleita kulmia katsottu.
No jos vetää kaikki lasit 5%, niin varmasti näin, siksi takaovissa 20% mistä näkee ihan hyvin ulos, myös pimeällä.
 
Kiitos kommenteista, tuo 20% vaikuttaisi hyvältä kompromissilta. Eiköhän se auta hieman, ilman että sisältä on huono näkyvyys itsellä tai matkustajilla
 
Kiitos kommenteista, tuo 20% vaikuttaisi hyvältä kompromissilta. Eiköhän se auta hieman, ilman että sisältä on huono näkyvyys itsellä tai matkustajilla
Yksi kompromissi on vetää laseja eri tummuuksilla. Itsellä on monessa ovilasit olleet tummemmat ja takalasit hieman kirkkaammat. Ja niin "typerältä" kuin se kuulostaa, noita imukuppi varjostimia saa ja toimivat semi ok. Juu, eivät ole kaunein tai täydellinen ratkaisu, mutta saisi säädeltyä tarpeen mukaan.
 
Yksi kompromissi on vetää laseja eri tummuuksilla. Itsellä on monessa ovilasit olleet tummemmat ja takalasit hieman kirkkaammat. Ja niin "typerältä" kuin se kuulostaa, noita imukuppi varjostimia saa ja toimivat semi ok. Juu, eivät ole kaunein tai täydellinen ratkaisu, mutta saisi säädeltyä tarpeen mukaan.
Hyvä pointti, Polestarin takalasi vähän kauempana, niin ei samaa tarvetta auringon blokkaamiselle. Mutta ehkä ulkonäön kannalta kiva jos samaa sävyä, tiedä häntä.
 

Meillä oli edellisessä farkussa nämä. Talvikaudella otettiin pois, kesäkaudella olivat paikallaan. Toimivat ja kätevät ellei tarvitse takaikkunoita aukoa.

Monessa autossa mulla on ollut tuulilasia lukuunottamatta melko vaaleat kalvot, etulaseissa joko ne vaaleimmat tai toisiksi vaaleimmat. Hyvin eristävät ja torjuvat lämpöä, eikä sisältä ulos katsottaessa etulaseissa käytännössä edes huomaa kalvoa olevan. Ovat toki laittomat etulaseissa, mutta mikä täällä nyt ei olisi laitonta.
 

Meillä oli edellisessä farkussa nämä. Talvikaudella otettiin pois, kesäkaudella olivat paikallaan. Toimivat ja kätevät ellei tarvitse takaikkunoita aukoa.

Monessa autossa mulla on ollut tuulilasia lukuunottamatta melko vaaleat kalvot, etulaseissa joko ne vaaleimmat tai toisiksi vaaleimmat. Hyvin eristävät ja torjuvat lämpöä, eikä sisältä ulos katsottaessa etulaseissa käytännössä edes huomaa kalvoa olevan. Ovat toki laittomat etulaseissa, mutta mikä täällä nyt ei olisi laitonta.

Onko noi solarplexius todella noin plug and play ilman mitään säätöä, tai mitä pitäisi ottaa huomioon? Omaan vähän harkinnut. Eikä takalaseja tarvi availla ikinä.

Melkein satasen säästö omaan autoon vs. kalvot.
 
Onko noi solarplexius todella noin plug and play ilman mitään säätöä, tai mitä pitäisi ottaa huomioon? Omaan vähän harkinnut. Eikä takalaseja tarvi availla ikinä.

Melkein satasen säästö omaan autoon vs. kalvot.
Riippuu varmaan autosta millanen homma. E90 bemarissa takalasia ei saanut pysymään kohdillaan millään, sivupikkulaseista ei saa varmaan millään ehjänä pois, aukeavat takalasit meni aika helposti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 289
Viestejä
4 867 418
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom