Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Autoiluun liittyvä kysymys. Huomenna autolla helsingin keskustaan viettämään päiväretkiä. Pysäköinti johonkin keskelle keskustaa olevaan parkkihalliin. Europarkin kluuvin parkkihalli näyttäisi hyvältä. Ymmärsinkö oikein, että hinta on 1,1eur alkava tunnilta?
 
Autoiluun liittyvä kysymys. Huomenna autolla helsingin keskustaan viettämään päiväretkiä. Pysäköinti johonkin keskelle keskustaa olevaan parkkihalliin. Europarkin kluuvin parkkihalli näyttäisi hyvältä. Ymmärsinkö oikein, että hinta on 1,1eur alkava tunnilta?
Kyllä.
 
Autoiluun liittyvä kysymys. Huomenna autolla helsingin keskustaan viettämään päiväretkiä. Pysäköinti johonkin keskelle keskustaa olevaan parkkihalliin. Europarkin kluuvin parkkihalli näyttäisi hyvältä. Ymmärsinkö oikein, että hinta on 1,1eur alkava tunnilta?
Niinhän se näyttäisi olevan. Tarkan euron mies laittaa kadunvarsipaikalle, koska ne ovat enimmäkseen ilmaisia sunnuntaisin.
 
Osaako kukaan sanoa mistä pääkaupunkiseudulla voi vuokrata peräkärryn, jolla saa siirtää maa-ainesta? Ainakin Puuilo ja Motonet sanoo ei. Tarve ei ole iso, mutta välttämätön.
 
Auto on kohtalaisen törkyinen lokasuojien alta, renkaiden läheltä. Onko järkevää käyttää tuonne painepesuria, vai voiko johtaa ruostumiseen?

Talven se lilluu suolalitkussa, niin painepesuri on parasta mitä voit sille näyttää…
 

tollanen biltema flekti, vaikka ropellin käänsi en saanu sitä imeväksi, mutta jos vaihan kytkennästä mustan ja sininen johtoa ropelli pyörii toiseen suuntaa ja kysmys kuuluu saako sen tehdä niin tollasessa 2vaihe ropellissa? flekti on on/off kytkimen kautta.
 
E9x Bemariin pitäisi löytää laadukkaita alustakomponentteja. Tarkoitus on uusia kaikki puslat ja nivelet. Kun nyt varaosien laatu on yleisesti romahtanut, niin voiko mihinkään merkkiin enää luottaa? Näissä kun on myös automerkkikohtaisia eroja. Lemförder oli ennen luottomerkki, vaan ei ole enää. Onko viralliset alkuperäisosat vielä jossain määrin laadukkaita? Yritän siis mennä laatu edellä enkä hinta edellä, mutta voiko mistään saada enää laatua edes rahalla?
 
JDM autojen omistajat, heittäkääs vinkkiä mitä huomioida, mitä tehdä, mitä ei tehdä RHD auton kanssa. Nyt kolmea tai neljää koeajanut, mutta arkiajoa ei ole koskaan tullut kokeiltua. Pakittaen parkkihalliin, vai mennäänkö jollain roskapoimijalla lippuja poimien? Itsellä kun ei pituus riitä kurottamaan kuin juuri ja juuri kuskin paikalta apparin ikkunaan tuossa Crownissa minkä ostin.
 
Ohitukset tympeitä, kun ei tahdo nähdä. Lisäksi piti ihan erikseen opetella, että ajaa tien oikeaa reunaa eikä kaistan vasemmassa laidassa. Parkkitalot joo olihan ne vähän hankalia, samoin pesuautomaatit. Mutta aika pieniä juttuja. Parhaimmillaan rhd on mielestäni motarilla ja yllättäen kaupunkiajossa, ikävimmillään jollain maaseututiellä, jolla on esim traktoreita. 5v oli Lexus Ls 400 rhd ajossa Suomessa.
 
Ohitukset tympeitä, kun ei tahdo nähdä. Lisäksi piti ihan erikseen opetella, että ajaa tien oikeaa reunaa eikä kaistan vasemmassa laidassa. Parkkitalot joo olihan ne vähän hankalia, samoin pesuautomaatit. Mutta aika pieniä juttuja. Parhaimmillaan rhd on mielestäni motarilla ja yllättäen kaupunkiajossa, ikävimmillään jollain maaseututiellä, jolla on esim traktoreita. 5v oli Lexus Ls 400 rhd ajossa Suomessa.
Miten ratkoit nuo parkkihallit? Ohitukset nyt voivat olla mitä ovat jos kyseessä kaksikaista ja rekka, mutta niistä kyllä takuulla selviää kun pitää hiukan väliä ja kuikuilee. Mutta nuo parkkihallit mitä PK-seutu on puolillaan, osa vaatii lätkän, osalle riittää kilpi. Osaavatko muuten lukea pätkäkilpiä? Muistan aikanaan kun oli ongelmia oman auton kanssa kun ei osannut lukea yhdessä hallissa viisimerkkisiä ja jouduin aina näyttämään lätkää vs muut.
 
Sitä autoa oppii ajamaan n. tunnissa. Ohitukset välillä perseestä kun ei oikeasti näe, mutta ei sitä koko ajan yleensä tartte olla ohittelemassa. Mikäli manuaali niin ainakin omissa oli vaihdekaavio silti sama, niin senkin oppi hetkessä vasurilla tekemään.

Itselle suurin ärsytys tuli kun vilkku ja pyyhkijöiden viikset on "väärin päin", niin ei niitä meinannut muistaa kun joka toinen reissu meni vasurilla ja joka toinen postiautolla.
 
Sitä autoa oppii ajamaan n. tunnissa. Ohitukset välillä perseestä kun ei oikeasti näe, mutta ei sitä koko ajan yleensä tartte olla ohittelemassa. Mikäli manuaali niin ainakin omissa oli vaihdekaavio silti sama, niin senkin oppi hetkessä vasurilla tekemään.

Itselle suurin ärsytys tuli kun vilkku ja pyyhkijöiden viikset on "väärin päin", niin ei niitä meinannut muistaa kun joka toinen reissu meni vasurilla ja joka toinen postiautolla.
Juu lähinnä tosiaan noita erikoistilanteita yms mietin. Ajaminen nyt oli helppoa niin manuaalilla kuin tomaatilla, paitsi nuo pyyhkimet/vilkku :D.
 
w211 om646 2003vuoden, lueskellut imusarjan läppä juttuja, niin nyt ei oo aikaa eika paikka niitä fyysisesti poistella, niin tästä 4.7k resistorista porukka puhuu paljon, mutta usein tuosta om642 koneesta, nii käykö sama modi tuohon mun kulkineeseen?



monessa paikkaa sanotaa alavääntöö tulee ja kone käy paremmin ku läpät on auki tiettyy kierroslukuun asti/kuormitus
 
Pitäisi keskiviikkona hakea tuoreella leimalla oleva Toyota Crown liikkeestä. Mitäs kaikkea tulee mieleen että voisi hankkia etukäteen, niin saisi pahinta odotusvimmaa hiukan hillittyä? Digitaalinen parkkimittari, ehkä pyyhkijät, huomioliivit... Plus onko jotain spessua mitä japsiautosta puuttuu?
 
Pitäisi keskiviikkona hakea tuoreella leimalla oleva Toyota Crown liikkeestä. Mitäs kaikkea tulee mieleen että voisi hankkia etukäteen, niin saisi pahinta odotusvimmaa hiukan hillittyä? Digitaalinen parkkimittari, ehkä pyyhkijät, huomioliivit... Plus onko jotain spessua mitä japsiautosta puuttuu?

Uudet matot jalkatiloihin?
 
Uudet matot jalkatiloihin?
Kumimatot pitää hommata talveksi. Tehtaan omat Crowniin kuuluvat matot ovat hyvässä kunnossa joten niitä nyt ei kesäksi tarvitse vaihtaa. Hajusteita ei kiitoksia, tuossa on jo aiempi tupakointi (about jokainen tuon ikäinen japsi on tupakoitu) peitetty jollain, otsonoinnin lisäksi.

Eilen tuli hankittua sähköinen parkkikiekko, tupakansytytin-usb adaptereita pari, nahanhoitokamat ja pari muuta pientä juttua. Saa nähdä menikö nätisti leimasta läpi tänään, saa sitten huomenna ajoon jos ongelmia ei löytynyt.

EDIT: Ja tulipa sitä haettua kännykkäteline ja pissapojan täyttöön aineet. Bonuksena saan auton sittenkin jo tänään. Eli tiistai yö meneekin cruisaillessa ja ihmetellessä japaninkielistä mankkaa yms.
 
Viimeksi muokattu:
Miten jarrulevyjen paksuus mitataan oikeaoppisesti ja mistä saan tietää minimipaksuuden? Kyseessä on 2018 Skoda Octavia 1.6 TDI, jolla on ajettu 196tkm koskematta jarruihin.

Nopealla mittauksella työntömitta kertoi takalevyn paksuudeksi 10mm ja rullamitalla edessä 23mm. Kun katsoo Motonetin levyvalikoimaa, on niissä jonkun verran eroja minimeissä. Rupesin kuitenkin miettimään, että levyn ulkoreunallahan on korkeampi kohta ja työntömitalla ei saa mitattua sisempää.
 
Miten jarrulevyjen paksuus mitataan oikeaoppisesti ja mistä saan tietää minimipaksuuden? Kyseessä on 2018 Skoda Octavia 1.6 TDI, jolla on ajettu 196tkm koskematta jarruihin.

Nopealla mittauksella työntömitta kertoi takalevyn paksuudeksi 10mm ja rullamitalla edessä 23mm. Kun katsoo Motonetin levyvalikoimaa, on niissä jonkun verran eroja minimeissä. Rupesin kuitenkin miettimään, että levyn ulkoreunallahan on korkeampi kohta ja työntömitalla ei saa mitattua sisempää.

Joo sen ulkoreunan takia on tämmösiä mittareita MTX Automotive Paksuusmitta jarrulevylle | Motonet Oy mutta työntömitta käy jos ei ole sitä kaulusta.

Yleensä joku 5mm kun on kulunut uudesta niin se alkaa olla jo melko paljon, mutta kyllä sen yleensä näkee kun alkaa olemaan vähän huonossa kunnossa.
 
Miten jarrulevyjen paksuus mitataan oikeaoppisesti ja mistä saan tietää minimipaksuuden? Kyseessä on 2018 Skoda Octavia 1.6 TDI, jolla on ajettu 196tkm koskematta jarruihin.

Nopealla mittauksella työntömitta kertoi takalevyn paksuudeksi 10mm ja rullamitalla edessä 23mm. Kun katsoo Motonetin levyvalikoimaa, on niissä jonkun verran eroja minimeissä. Rupesin kuitenkin miettimään, että levyn ulkoreunallahan on korkeampi kohta ja työntömitalla ei saa mitattua sisempää.
Ei ole kokemusta noin uudesta autosta, mutta auton huolto-ohjekirjassa ainakin vanhemmissa luki minimipaksuudet. Ohje taitaa nykyään "säästöaikakaudella" olevan joku 2-3mm kulunut = uusi tilalle
Mutta mitä itse äkkiä netistä kaivoin niin auton minimit edessä olisi 20mm ja takana 8mm. Jarruosien valmistajat kai antaa vähän erilaisia, kun tekevät myös hieman eri paksuisia.
 
Onko tullut vastaavaa tilannetta vastaan? Ei oma tilanne. Autoliikkeen huutokauppaan laittama auto, myydään tieliikennekelpoisena. Nyt 2kk jälkeen huomataan että on ohjelmoitu ja saastelaitteet poistettu. Asia vasta alussa mutta liike haluton ekalla yhteydenotolla mihinkään, tai ainakin lähdettiin huumorilinjalla liikenteeseen liikkeen puolesta ehdottamalla että vika ja korvausvastuu on huutokauppa.comilla.
 
Onko tullut vastaavaa tilannetta vastaan? Ei oma tilanne. Autoliikkeen huutokauppaan laittama auto, myydään tieliikennekelpoisena. Nyt 2kk jälkeen huomataan että on ohjelmoitu ja saastelaitteet poistettu. Asia vasta alussa mutta liike haluton ekalla yhteydenotolla mihinkään, tai ainakin lähdettiin huumorilinjalla liikenteeseen liikkeen puolesta ehdottamalla että vika ja korvausvastuu on huutokauppa.comilla.

Selvä homma, että vastuu kuuluu myyjälle. Ja siinä liike on ihan oikeassa , että homma selvitetään huutokaupat.comin kautta. Tuota reittiä kun ostat auton, niin liike on vain ilmoittaja ja siirtää auton kauppojen syntyessä Mezzoforte Oy:n nimiin, joka tekee sen varsinaisen kaupan kuluttajan kanssa.
 
Onko tullut vastaavaa tilannetta vastaan? Ei oma tilanne. Autoliikkeen huutokauppaan laittama auto, myydään tieliikennekelpoisena. Nyt 2kk jälkeen huomataan että on ohjelmoitu ja saastelaitteet poistettu. Asia vasta alussa mutta liike haluton ekalla yhteydenotolla mihinkään, tai ainakin lähdettiin huumorilinjalla liikenteeseen liikkeen puolesta ehdottamalla että vika ja korvausvastuu on huutokauppa.comilla.

Selvä homma, että vastuu kuuluu myyjälle. Ja siinä liike on ihan oikeassa , että homma selvitetään huutokaupat.comin kautta. Tuota reittiä kun ostat auton, niin liike on vain ilmoittaja ja siirtää auton kauppojen syntyessä Mezzoforte Oy:n nimiin, joka tekee sen varsinaisen kaupan kuluttajan kanssa.

Ompas ylläri, että automyyjä myy sutta ja sekundaa huutiksessa :rolleyes: kaikki Huutokaupat.com:ssa olevat autot on enemmän tai vähemmän paalukunnossa. Kolme autoa sieltä ostaneena, jokaisen rikkonaisena saaneena, en suosittele kenellekkään tuolta autoa hommaamaan, ellei ole valmis isoihin ja kalliiseen remonttiin. Mutta, onneksi tuo Mezzoforte tosiaan on todella reilu ja heidän kanssa pystyyn asiasta käymään kunnolliset korvauskeskustelut. Yhden auton lunastivat minulta takaisin kokonaan, toisesta sain ihan ok kompensaation, mutta yksi jäi kokonaan minun piikkiin...

Kaikissa näissä tapauksissa oli siis vika täysin myyjäliikkeen, ei Huutokauppa.comin. Käsittääkseni ei kaikki mene ns. heidän nimissään vaan myyjä on tosiaan se autoliike joka auton on toimittanut.
 
Ompas ylläri, että automyyjä myy sutta ja sekundaa huutiksessa :rolleyes: kaikki Huutokaupat.com:ssa olevat autot on enemmän tai vähemmän paalukunnossa. Kolme autoa sieltä ostaneena, jokaisen rikkonaisena saaneena, en suosittele kenellekkään tuolta autoa hommaamaan, ellei ole valmis isoihin ja kalliiseen remonttiin. Mutta, onneksi tuo Mezzoforte tosiaan on todella reilu ja heidän kanssa pystyyn asiasta käymään kunnolliset korvauskeskustelut. Yhden auton lunastivat minulta takaisin kokonaan, toisesta sain ihan ok kompensaation, mutta yksi jäi kokonaan minun piikkiin...

Kaikissa näissä tapauksissa oli siis vika täysin myyjäliikkeen, ei Huutokauppa.comin. Käsittääkseni ei kaikki mene ns. heidän nimissään vaan myyjä on tosiaan se autoliike joka auton on toimittanut.
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.
 
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.

Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, siinä sitten kun niitä ostokertoja alkoi kertyä ja jokainen osoittautui pommiksi, niin kuvio alkoi selkiytyä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, mutta toisen kohdalla alkoi jo hälytyskellot soimaan, että nyt ei ole kyllä kaikki kunnossa.
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?
 
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?

Morkkaa vaan, jos koet sillä saavasi jotenkin ylemmyydentunnetta itsellesi, raukat tekevät noin. Ei siellä nyt sentään tuhansia euroja halvemmalla mitään myydä, vaan kuvio on hyvin suunniteltu myyjän puolelta.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
 
Morkkaa vaan, jos koet sillä saavasi jotenkin ylemmyydentunnetta itsellesi, raukat tekevät noin. Ei siellä nyt sentään tuhansia euroja halvemmalla mitään myydä, vaan kuvio on hyvin suunniteltu myyjän puolelta.
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.

Kaikki tavara siellä on aivan käyttökelpoista, mutta vaatii DIY henkeä saada ne tiptop kuntoon.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Kyllä, ostavalla yrityksellä ei ole kuluttajasuojaa
 
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.

Kaikki tavara siellä on aivan käyttökelpoista, mutta vaatii DIY henkeä saada ne tiptop kuntoon.

Niin, että sinusta ei löydy miestä edes sen vertaa, että myöntäisit morkanneesi, go figure..

Kokoajan autofoorumit täyttyy uusista uhreista, koska selvästikään kaikilla ei ole tietoa millaista autokauppaa tuolla harjoitetaan. Mutta, pitäähän sinun päästä pätemään.
 
Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.

Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.
 
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.

Varmasti ostaakin, hintataso voi kyllä laskea entisestä nyt kun yksityiset ei pääse huutelemaan hulvattomia hintoja, no aikahan sen näyttää miten menee.

 
Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.

Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.

Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, siinä sitten kun niitä ostokertoja alkoi kertyä ja jokainen osoittautui pommiksi, niin kuvio alkoi selkiytyä.
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.

Itse meinasin kerran huutaa porvoolaisen liikkeen laittama diiselivolvo. Työmatka onneksi sattui sinneppäin niin kävin autoa vilkaisemassa niin huomasi kattienkin puutuvan autosta. Ensikertalaisena kun satuin lukemaan kaikki tekstit, et käy itse tarkastamassa auton kunto/oikeellisuus yms eli juuri kai tuo vastuuvapautuslauseke jonka toimivuutta en itse viitsinyt lähtä testaamaan. Nyt vaan selailen sitä ja naureskelen hintoja mitä välillä huudetaan eri tuotteista
 
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.

Itse meinasin kerran huutaa porvoolaisen liikkeen laittama diiselivolvo. Työmatka onneksi sattui sinneppäin niin kävin autoa vilkaisemassa niin huomasi kattienkin puutuvan autosta. Ensikertalaisena kun satuin lukemaan kaikki tekstit, et käy itse tarkastamassa auton kunto/oikeellisuus yms eli juuri kai tuo vastuuvapautuslauseke jonka toimivuutta en itse viitsinyt lähtä testaamaan. Nyt vaan selailen sitä ja naureskelen hintoja mitä välillä huudetaan eri tuotteista

Nuo minun tapaukset on jo vanhoja ja kauan sitten hoidettu. Aikaisemmassa viestissä mainitsinkin jo, että yhden auton lunastivat minulta takaisin, kun valitin räikeistä vioista, myyjäliike ei halunnut autoa itselleen enää, joten Huutokaupat.com ilmeisesti otti sen sitten omaan myyntiin, nyt toki näillä uusilla vioilla ilmoitettuna. Toisesta autosta sain kompensaatiota, kun löytyi piileviä vikoja jotka jostain ihmeen syystä oli menneet jopa katsastuksesta läpi.

Varsinaiset myyjät siis pesi kätensä kaikista vioista, mutta Huutokaupat.com tuli aina vastaan reilusti, mistä isot pojot heille.
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Otat sen missä on pitkä takuu ja katsot. AGM jos on tarve rajummalle käynnistysvirralle olosuhteissa kun olosuhteissa. Olen huomannut että ainoastaan tyyliin Optima on akku mihin voi aina luottaa, muut vaihtelevat. Yhtenä vuotena Exide on pomminvarma ja kestää 10v ja kymmeniä syväpurkuja, seuraavana se samanlainen leviää parin kuukauden jälkeen.
 
Tuli ostettua käytettyinä vanteet joista haluaisin pienet kulumat pois, ennen kuin vaihdan uudet renkaat päälle ja auton alle. Paljonkohan noiden jälkien paikkailu maksaisi jossain pajalla?
Tai jos haluaisi itse paikkailla niin mitä se vaatii?

Jälkiä lähinnä vaan kahdessa vanteessa, toiset kaksi sen verran hyvässä kondiksessa että kestää oman katseen.
20250628_172427.jpg
20250628_172319.jpg

20250628_172413.jpg
 
Tuli ostettua käytettyinä vanteet joista haluaisin pienet kulumat pois, ennen kuin vaihdan uudet renkaat päälle ja auton alle. Paljonkohan noiden jälkien paikkailu maksaisi jossain pajalla?
Tai jos haluaisi itse paikkailla niin mitä se vaatii?

Jälkiä lähinnä vaan kahdessa vanteessa, toiset kaksi sen verran hyvässä kondiksessa että kestää oman katseen.
20250628_172427.jpg
20250628_172319.jpg

20250628_172413.jpg
Pulverimaalaus jossain pikkupajassa 200e luokkaa. Paikkamaalaus taitaa olla vaikeaa tuollaiselle sävylle.
 
Itse ottaisin vain pokkana sävyyn sekoitetun sprayn ja maalaisin vain nuo pienet kohdat. Teslassa oli mustat vanteet ja vetäisin ekana päivänä hipaisten kanttaria ja vedin pokkana mattamustalla tussilla piiloon. Ei nähnyt jos et tiennyt ja kesti myös autonpesuaineet.
 
Itse ottaisin vain pokkana sävyyn sekoitetun sprayn ja maalaisin vain nuo pienet kohdat. Teslassa oli mustat vanteet ja vetäisin ekana päivänä hipaisten kanttaria ja vedin pokkana mattamustalla tussilla piiloon. Ei nähnyt jos et tiennyt ja kesti myös autonpesuaineet.
No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?
 
Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.

Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Merkeistä en tiedä, exideä on tullut käytettyä ennen. Mut mikäli auto ei vaadi agm-akkua ei se silti välttämättä mikään huono ostos olisi. Focus mikä vaati agm-akun ja ei enää starttia pyörittänyt niin se akku pelaa edelleen toisessa focuksessa, joka ei vaadi agm-akkua.
 
No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?
Jos oikeaoppisesti tekee, pese, hio hiukan, pohjamaali, lakka.

Itse saattaisin noin pienissä jäljissä ottaa jopa sienellä levittämisen töpytellen vain nuo arvet. Lakkaa jos näyttää pahalta. Itselle riittää että näyttää hyvältä kun seisot auton vieressä etkä kiinnitä huomiota.

Itse pitäisi repiä harrasteesta vanteet, purkaa ne (kaksiosaiset) ja viedä lipat koneistettavaksi ja miettiä maalaako lipat vai pitääkö koneistettuna pintana (todennäköisesti kyllä). Ei nyt unelmavanteet, mutta kuitenkin JDM merkkivanteet jotka ansaitsevat korjauksen. Tai sitten myyn nuo tuommoisina ja ostan mieleisemmät. Mutta saa olla ensi kesän juttuja. Tänä kesänä vain nautitaan. Etenkin kun ensimmäinen oma oikealta ohjattava, takuulla tulee jossain ahtaissa tiloissa tai parkkeeratessa jokunen vekki vaikka niitä yrittääkin välttää. Bonuksena kun ovat vielä matalimman profiilin omaavat renkaat mitä omissa autoissa on koskaan ollut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 028
Viestejä
4 897 363
Jäsenet
78 903
Uusin jäsen
Onsloww

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom