Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä on toimiston pihalla vapaassa käytössä lämpötolpat. Nämä on kuitenkin kiinteistön toimesta ajastettu toimimaan vain muutamia tunteja päivästä. Kukaan ei tunnu tietävän mitkä tunnit on kyseessä.

Tuleeko kenellekään mitään ideaa miten voisi näppärästi lokittaa tai seurata minä tunteina tolpista saa virtaa, ilman että tarvitsee ravata koko päivää testaamassa? Vai onko ainoa vaihtoehto olla hankalasti tavoitettavaan kiinteistönhuoltoon yhteydessä (joka ei tunnu olevan perillä sen enempää asioista)?
 
Meillä on toimiston pihalla vapaassa käytössä lämpötolpat. Nämä on kuitenkin kiinteistön toimesta ajastettu toimimaan vain muutamia tunteja päivästä. Kukaan ei tunnu tietävän mitkä tunnit on kyseessä.

Tuleeko kenellekään mitään ideaa miten voisi näppärästi lokittaa tai seurata minä tunteina tolpista saa virtaa, ilman että tarvitsee ravata koko päivää testaamassa? Vai onko ainoa vaihtoehto olla hankalasti tavoitettavaan kiinteistönhuoltoon yhteydessä (joka ei tunnu olevan perillä sen enempää asioista)?

Lähtökohtana ei varmaan löydy mittaria josta voisi seurata jännitettä ja aikaa. Näetkö ikkunasta tolppapaikalle? Laita joku valo kiinni ja seuraa milloin se palaa. Toinen vaihtoehto laita puhelin lataukseen tolppaan ja katso puhelimen lokista milloin akkua ladatru.
 
Eiköhän moottori pyörähtele noilla ajoilla normaalissa käyntilämpötilassa vähintään sen 15 kilometrin ajan, joten en uskoisi asiasta muodostuvan ongelmia. Vai onko siis todettu, että tästä huolimatta jotain asiaan liittyvää ongelmaa ilmenee?
Toistaiseksi mitään ilmiöön liittyvää vikaa ei ole ollut. Kerran oli päästöön liittyvä vikakoodi mutta syitä sille eivät vehossa keksinneet.
Normaalisti öljyä pitäisi lisäillä matkan varrella seuraavaan huoltoon mutta tässä bensamersussa öljyn mittatikku näyttää aina yli full maxia.
 
Lähtökohtana ei varmaan löydy mittaria josta voisi seurata jännitettä ja aikaa. Näetkö ikkunasta tolppapaikalle? Laita joku valo kiinni ja seuraa milloin se palaa. Toinen vaihtoehto laita puhelin lataukseen tolppaan ja katso puhelimen lokista milloin akkua ladatru.
Ei näy tolppapaikalle meikäläisen työpisteeltä. Tuo puhelimen kytkentä tolppaan muuten voisi olla ihan fiksu ratkaisu, yhdessä tolpista on meinaan ihan toimiva lukkokin, pitää vaan sattua plussapäivä kohdalle ettei puhelin sammuta itsesään. Meillä notkuu hyllyt vanhoja android-puhelimia, varmaan play-kaupasta löytyy joku latauksen seuranta appi jos ei puhelimen oma ole riittävän hyvä?
 
Vw golf mk6 vm. - 12 ja auton alkuperänen radio.
Jostain syystä ei puhelimet tms löydä bluetoothia, vaikka on asetuksista päällä. Millä saa yhdistettyä? Olen ohjekirjan mukaan kokeillut tehdä.
IMG_20241228_134021_874.jpg
 
Vw golf mk6 vm. - 12 ja auton alkuperänen radio.
Jostain syystä ei puhelimet tms löydä bluetoothia, vaikka on asetuksista päällä. Millä saa yhdistettyä? Olen ohjekirjan mukaan kokeillut tehdä.
IMG_20241228_134021_874.jpg
Vaikka radiosta tuo asetus löytyy niin autosta voi silti bluetooth puuttua. Työkaverilla oli ihan sama homma ja osti uuden vw radion missä bt oli sisäänrakennettuna. Jos auton mittariston valikosta ei löydy bt niin autosta puuttuu se silloin.
 
Vaikka radiosta tuo asetus löytyy niin autosta voi silti bluetooth puuttua. Työkaverilla oli ihan sama homma ja osti uuden vw radion missä bt oli sisäänrakennettuna. Jos auton mittariston valikosta ei löydy bt niin autosta puuttuu se silloin.

Näyttävästi juu on sellanen, ettei ole bluetoothia tässä mallissa. Onpa typerästi, kun asetuksista löytyy kuitenkin.
 
Näyttävästi juu on sellanen, ettei ole bluetoothia tässä mallissa. Onpa typerästi, kun asetuksista löytyy kuitenkin.

Tai sitten jos edellisen omistajan BT luuri on vielä auton tiedoissa, kokeiles poistaa jos sellaista sieltä löytyy. Fordissa akun irroitus saa jo mankan sellaiseen tilaan ettei löydä sitä ja samaa luuria mikä siihen on liitetty aikaisemmin. Yksi on sitten jos ko. soitin ei enää tue nykyistä BT luuria.
 
Tai sitten jos edellisen omistajan BT luuri on vielä auton tiedoissa, kokeiles poistaa jos sellaista sieltä löytyy. Fordissa akun irroitus saa jo mankan sellaiseen tilaan ettei löydä sitä ja samaa luuria mikä siihen on liitetty aikaisemmin. Yksi on sitten jos ko. soitin ei enää tue nykyistä BT luuria.
Tässä kyseisessä mallissa ei sitä bluetooth palikkaa fyysisesti ole tuolla kuulemma kun googlaili tarkemmin mallin kanssa. Pitää fm lähettimellä bluetooth sitten hoitoo vua.
 
Tässä kyseisessä mallissa ei sitä bluetooth palikkaa fyysisesti ole tuolla kuulemma kun googlaili tarkemmin mallin kanssa. Pitää fm lähettimellä bluetooth sitten hoitoo vua.

Okei. Motonetissä jotain vaihtoehtoja näköjään, ja netti täynnä kaikenlaista mitä ennen tullut vilkuiltua. Kerro sitten mihin päädyit. Ite vähän siinä ja siinä että pitäiskö jotain tuollaista hankkia, käyttö kyllä on niin vähäistä itellä. Mutta jos edullisesti jotain kunnollista saa niin sitten ehkä.
 
Tässä kyseisessä mallissa ei sitä bluetooth palikkaa fyysisesti ole tuolla kuulemma kun googlaili tarkemmin mallin kanssa.
Mikä se sellainen malli on josta googlella pystyy varmistamaan onko autossa bluetooth vai ei?

Mk6 golfissa bluetoothia hallitaan mittariston valikoista joten sieltä sitä pitäisi etsiä. Tosin jos ei ole ratissa nappuloita niin pitää osata seikkailla valikoissa pyyhkijän viiksen napeilla ja suurin osa ei osaa käyttää niitä joten useimmiten valikko jää löytämättä vaikka autossa olisikin bluetooth (en minäkään enää osaisi, pitäisi jostain manuaalista ensin verestää muistoja).
 
Onko sellainen ilmiö tyypillinen, että öljynvaihdon jälkeen autolla pitää ajaa jonkin verran, että öljytikku näyttää todellista lukemaa? Eli kun vaihdat öljyn ja suodattimen, niin ensimmäisen käynnistyksen ja vaikkapa minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tikku näyttää vajaata, vaikka oikeasti se ei ole? Siis silloinkin, kun auton antaa käymisen jälkeen seistä 10 minuuttia tai vaikka puolikin tuntia, antaen öljylle aikaa valua.

Kävin juuri parinkymmenen kilsan lenkillä öljynvaihdon jälkeen ja tikku näyttää puoltaväliä, vaikka auto ei ehtinyt lenkin jälkeen seistä viittä minuuttiakaan. Ennen lenkkiä näytti alle minimin.

Liittyyköhän jotenkin uuden suodattimen painehäviön alenemiseen ensimmäisten käyttöminuuttien aikana eli öljyä jää suodattimen tulopuolelle aluksi reilummin?

Ilmiö on omassa autossa tuttu ja siihen on tottunut, mutta olisi kiva tietää, mistä johtuu. Ylitäyttövaarahan tuossa on. :)
 
Ainakin silloin kun verrataan mittaustulosta kylmän ja täysin lämmenneen moottorin välillä, niin sama öljymäärä voi näyttää tikussa kylmänä puoltaväliä ja lämpimänä täyttä. Ilman mitään öljynvaihtoja välissä.
 
Ainakin silloin kun verrataan mittaustulosta kylmän ja täysin lämmenneen moottorin välillä, niin sama öljymäärä voi näyttää tikussa kylmänä puoltaväliä ja lämpimänä täyttä. Ilman mitään öljynvaihtoja välissä.
Mittasin nyt aamulla. Oli sama öljymäärä kuin eilen pari minuuttia parinkymmenen kilsan lenkin jälkeen. Auto seissyt yön yli käynnistämättä.
 
Mittasin nyt aamulla. Oli sama öljymäärä kuin eilen pari minuuttia parinkymmenen kilsan lenkin jälkeen. Auto seissyt yön yli käynnistämättä.
Aika jännä. Just toissapäivänä tein tuon mainitsemani kokeilun ja oli tosiaan puolet mittatikun mittavälistä ero kylmän ja lämpimän välillä.
 
Huoh. Mazda 6 -08 ja tänään sytty keltainen moottorivalo. Mikähän tossa paskassa taas on? No, torstaina saa vikakoodinlukijaa. Kun ei hyytyis sitä ennen.
 
Huoh. Mazda 6 -08 ja tänään sytty keltainen moottorivalo. Mikähän tossa paskassa taas on? No, torstaina saa vikakoodinlukijaa. Kun ei hyytyis sitä ennen.
Ilman mitään oirekuvaa on näillä tiedoilla mahdoton sanoa mikä siinä on. Vikakoodien luvulla todennäköisesti viisastuu.

Monessa autossa on myös auton omat diagnostiikkatyökalut millä pystyy lukemaan "vikakoodeja". Tyyliin painat x + y + z nappuloita/polkimia tietyn aikaa niin auto vilkuttaa tiettyjä valoja tietyssä järjestyksessä = vikakoodi.
 
Ilman mitään oirekuvaa on näillä tiedoilla mahdoton sanoa mikä siinä on. Vikakoodien luvulla todennäköisesti viisastuu.

Monessa autossa on myös auton omat diagnostiikkatyökalut millä pystyy lukemaan "vikakoodeja". Tyyliin painat x + y + z nappuloita/polkimia tietyn aikaa niin auto vilkuttaa tiettyjä valoja tietyssä järjestyksessä = vikakoodi.
Joo näinhan se on.. lähinnä vituttaa vaan
 
Ilman mitään oirekuvaa on näillä tiedoilla mahdoton sanoa mikä siinä on. Vikakoodien luvulla todennäköisesti viisastuu.

Monessa autossa on myös auton omat diagnostiikkatyökalut millä pystyy lukemaan "vikakoodeja". Tyyliin painat x + y + z nappuloita/polkimia tietyn aikaa niin auto vilkuttaa tiettyjä valoja tietyssä järjestyksessä = vikakoodi.
Vanhassa c4 sitikassa oli sellainen ominaisuus, tosin ne olivat aika ylimalkaisia tyyliin tarkista jäähdytin..mutta tyhjää parempi ja kuski itte sitten tulkitsee sen onko kuinka turvallista vielä ajella.
 
Uutisesta tuli mieleen, että missä maissa(top 3) ajellaan eniten uusilla autoilla?
En löytänyt kovin virallista taulukkoa, mutta muistan joskus aiemmin lukeneeni, että Kiina olisi kärjessä tai hyvin lähellä kärkeä tuossa tilastossa.
Tämän sivun mukaan kolmen kärki on Saudi-Arabia, Kiina ja UAE:

edit: Euroopan maiden osalta luvut ovat aika erilaisia kuin yllä olevassa viestissä.
 
Toi Kiina olisi aika uskottava. Siellä talous on viimeiset 15-20v ollut niin nousujohteista ja porukalla on nykyään varaa parempaan kuin kolmipyöräiseen mopediin. Ja joskus olen kuullut, että Japanissa autoja vaihdellaan uusiin myös aika paljon. Ei kuulemma maksa vaivaa korjailla kuluvia osia. Korkeintaan perheen jälkipolvi voisi ajella sellaista ensiautona.
 
Vaimolle hankinnassa yksityismyyjältä käytetty auto. Se on kuitenkin tällä hetkellä vielä rahoitusyhtiön omaisuutta. Kertokaa kokemuksia tällaisesta tapauksesta. Miten kannattaa toimia, ettei mikään mene itse kaupanteossa vikaan? Ostaja haluaa maksaa auton käteisellä, ei siis rahoituksen siirtoja tms.
 
Toi Kiina olisi aika uskottava. Siellä talous on viimeiset 15-20v ollut niin nousujohteista ja porukalla on nykyään varaa parempaan kuin kolmipyöräiseen mopediin. Ja joskus olen kuullut, että Japanissa autoja vaihdellaan uusiin myös aika paljon. Ei kuulemma maksa vaivaa korjailla kuluvia osia. Korkeintaan perheen jälkipolvi voisi ajella sellaista ensiautona.
Lisäksi siellä ei varmaan niitä vuoristokylien itserakenneltuja kolmipyöräisiä edes pidetä missään kirjoissa niin ei myöskään ole tilastoissa
 
Toi Kiina olisi aika uskottava. Siellä talous on viimeiset 15-20v ollut niin nousujohteista ja porukalla on nykyään varaa parempaan kuin kolmipyöräiseen mopediin. Ja joskus olen kuullut, että Japanissa autoja vaihdellaan uusiin myös aika paljon. Ei kuulemma maksa vaivaa korjailla kuluvia osia. Korkeintaan perheen jälkipolvi voisi ajella sellaista ensiautona.
Olen ymmärtänyt, että Japanissa auton vuosittaiset verot kasvavat iän mukana, minkä vuoksi tietyn ikäiset ja vanhemmat autot sitten ovat halpoja ja niitä myydään sen takia paljon ulkomaille.
 
Vaimolle hankinnassa yksityismyyjältä käytetty auto. Se on kuitenkin tällä hetkellä vielä rahoitusyhtiön omaisuutta. Kertokaa kokemuksia tällaisesta tapauksesta. Miten kannattaa toimia, ettei mikään mene itse kaupanteossa vikaan? Ostaja haluaa maksaa auton käteisellä, ei siis rahoituksen siirtoja tms.
Myyjänä pitää olla rahoitusyhtiö. Älkää maksako suoraan tolle yksityishenkilölle. Menetätte rahat ja auton. Näin niinkuin lähtökohtaisesti.
 
Toi Kiina olisi aika uskottava. Siellä talous on viimeiset 15-20v ollut niin nousujohteista ja porukalla on nykyään varaa parempaan kuin kolmipyöräiseen mopediin. Ja joskus olen kuullut, että Japanissa autoja vaihdellaan uusiin myös aika paljon. Ei kuulemma maksa vaivaa korjailla kuluvia osia. Korkeintaan perheen jälkipolvi voisi ajella sellaista ensiautona.

Olen ymmärtänyt, että Japanissa auton vuosittaiset verot kasvavat iän mukana, minkä vuoksi tietyn ikäiset ja vanhemmat autot sitten ovat halpoja ja niitä myydään sen takia paljon ulkomaille.
Pari knoppitietoa näistä listan kärkimaista.

Japanissa Shaken-niminen katsatus on melko tiukka ja kallis. Autot ovat oman maan tuotannon takia ilmeisesti suhteessa edullisia, joten vanhemman auton ylläpito (=korjaukset, jotta shaken menee läpi) ei vain kannata/kiinnosta.

Singaporessa on COE (Certificate of Entitlement) lupa, joka vaaditaan auton omistamiseen. Tämä lupa maksaa noin 70k€ ja on voimassa 10 vuotta (autokohtainen). Käytännössä kukaan ei uusi tuota lupaa yli kymmenvuotiaille autoille, vaan auto myydään ulkomaille ja ostetaan uusi auto ja uusi COE.

Kiinassa taas suurkaupungeissa on ihan hallituksen kielloilla pakotettu siirtymä uudempiin ja esim. sähköautoihin. Esimerkiksi Shanghaissa rekisterikilpi maksaa paljon ja polttomoottoriautojen määrää sännöstellään sillä kuinka paljon kilpiä myydään. Sähköautoille kilpiä saa ihan eri tapaan, edullisemmin/ilmaiseksi sekä ilman/pienemmillä määrärajoituksilla.
 
Myyjänä pitää olla rahoitusyhtiö. Älkää maksako suoraan tolle yksityishenkilölle. Menetätte rahat ja auton. Näin niinkuin lähtökohtaisesti.
Vastaavan rahoitetun auton myyneenä ilmoitin kaupasta rahoitusyhtiölle, sinne toimitettiin kauppakirja ja ostajan maksettua rahoituksen pois hoitivat keskenään kaupat ja paperit. Minulle riitti että sain tililleni rahoituksen ja kauppahinnan erotuksen. Lisäys: Tarkistin vielä niin dokumentti oli traficomilta ladattu Luovutuskirja. Tähän ostajan ja myyjän tiedot sekä kaupan ehdot ja allekirjoitettuna rahoitusyhtiölle niin hoitavat eteenpäin kun saavat rahansa.
 
Vaimolle hankinnassa yksityismyyjältä käytetty auto. Se on kuitenkin tällä hetkellä vielä rahoitusyhtiön omaisuutta. Kertokaa kokemuksia tällaisesta tapauksesta. Miten kannattaa toimia, ettei mikään mene itse kaupanteossa vikaan? Ostaja haluaa maksaa auton käteisellä, ei siis rahoituksen siirtoja tms.
Ihan täysin luottamuksesta se oli kiinni silloin 6v sitten, kun poika osti yksityiseltä rahoitusauton. Myyjänä olivat sellainen ihan tavallinen (duunissa käyvä) rivarissa asuva perheellinen. Poika oli se riskin ottajana.
Tekivät kauppakirjan ja (maksu)ehdot, myyjä toimitti rahoitusyhtiölle(op pankki) ostajan tiedot ja ostaja sai spostilla suojattu linkin maksutietoihin. Myyjän kanssa sitten ottivat pankkiin yhteyttä jossa varmistivat maksun vahvistettuksi ja laittoivat omistajan tiedot vaihtoon trafille. Poika maksoi vielä välirahat myyjälle jonka jlk avaimet vaihtoivat omistajaa.
 
Mikähän on halvin tieturvapalvelu nykyään? Redgo näyttäisi olevan nopealla etsinnällä edullisin 89€.
 
Mikähän on halvin tieturvapalvelu nykyään? Redgo näyttäisi olevan nopealla etsinnällä edullisin 89€.
Mitä palveluita tältä haluat? Jos vaan hinausturva riittää, niin IFin osakasko taitaa sisältää sen kaiken ikäisiin autoihin.
 
Mitä tää tarkottaa, vaikuttaako bonuksiin?

"Palveluntuottaja REDGO:lla on oikeus veloittaa autopalveluvakuutuksesta korvattavat kustannukset vakuutusyhtiöltäsi."
Jos autossa on vakuutus mihin sisältyy hinauspalvelu/tiepalvelu niin veloittavat vakuutusyhtiöltä suoraan ne kulut. Kaikki noiden palveluthan ei sisälly vakuutukseen kuuluvaan palveluun. Ei vaikuta bonuksiin eikä ole omavastuuta.
 
Mitä palveluita tältä haluat? Jos vaan hinausturva riittää, niin IFin osakasko taitaa sisältää sen kaiken ikäisiin autoihin.

Haluan vaan romun kotipihaan tai korjaamolle jos jättää tienpäälle:D

Näyttää tuo Mekonomen tiepalvelu olevan edullisin. Harmi että tuohon hintaan vain ensimmäiselle vuodelle.
 
Vaikuttaako liikennevakuutuksen bonuksiin sellainen tapahtuma, josta olen jo tehnyt vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön syyllisenä osapuolena, mutta vastapuoli ilmoittaakin, että hänellä ei ole korvausvaateita, koska vahingot ovat niin pienet? Kyseessä auton ja ulkorakennuksen välinen "pusu". Eli mitään korvattavaa ei olekaan.

Vakuutusyhtiö vastailee hyvin hitaasti, siksi kysyn täältä.
 
Vaikuttaako liikennevakuutuksen bonuksiin sellainen tapahtuma, josta olen jo tehnyt vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön syyllisenä osapuolena, mutta vastapuoli ilmoittaakin, että hänellä ei ole korvausvaateita, koska vahingot ovat niin pienet? Kyseessä auton ja ulkorakennuksen välinen "pusu". Eli mitään korvattavaa ei olekaan.

Vakuutusyhtiö vastailee hyvin hitaasti, siksi kysyn täältä.

Eli törmäsit rakennukseen :D Jos näin, ja vastapuoli ei halua mitään, niin ei kyllä pitäisi vaikuttaa bonuksiin. Ellei autossa ole jotain korjattavaa mikä vaatii korjauksen vakuutuksen piikkiin. Jos autokaan ei kaipaa hoitoa syystä tai toisesta, niin käytännössä mitään ei ole tapahtunut. Luulisi että vakuutusyhtiö on vaan tyytyväinen kun ei joudu mitään makselemaan.

Vahinkohistoriasta riippuen ensimmäinen vahinko ei edes välttämättä pudota bonuksia,, riippuu yhtiöstä kait.
 
Jos autossa on vakuutus mihin sisältyy hinauspalvelu/tiepalvelu niin veloittavat vakuutusyhtiöltä suoraan ne kulut. Kaikki noiden palveluthan ei sisälly vakuutukseen kuuluvaan palveluun. Ei vaikuta bonuksiin eikä ole omavastuuta.

Ok kiitoksia. Tuli nyt otettua tuo Mekonomen/Redgo 59e/v, kiitoksia @Hemi88 muistutuksesta :)

Aiemmin joskus ollut Falckin tieturva mikä lienee nykyään tuo sama Redgo, lähinnä mielenrauhaa että saa romun pois tieltä jos leviää kesken työmatkan tms, kun alkanut vikoja pikkuhiljaa ilmetä.. Ja sitä kautta sijausauton ehkä vähän vaivattomammin muutamaksi päiväksi.
 
Autossa vakiona led ajovalot. Jos haluaa ajovalot halogeeni polttimoilla niin vissiin pitää vaihtaa koko umpio?
Tässä autossani valo on kirkas ja leveä ajovalot mutta tosi lyhyet. Perheen kakkosautossa H4 osramin night breaker polttimoilla ja valo kantaa huomattavasti pidemmälle kuin led valo. Itselleni toi valon heijastaminen pitemmälle on suurempi merkitys kuin toi leveys
 
Autossa vakiona led ajovalot. Jos haluaa ajovalot halogeeni polttimoilla niin vissiin pitää vaihtaa koko umpio?
Tässä autossani valo on kirkas ja leveä ajovalot mutta tosi lyhyet. Perheen kakkosautossa H4 osramin night breaker polttimoilla ja valo kantaa huomattavasti pidemmälle kuin led valo. Itselleni toi valon heijastaminen pitemmälle on suurempi merkitys kuin toi leveys
Kannattaa tarkastuttaa onko umpioiden korkeussäädöt oikein sillä ne on saatettu säätää osoittamaan liian alas. Umpioista löytyy leimat paljonko valojen kallistuksen pitäisi olla.
 
Kannattaa tarkastuttaa onko umpioiden korkeussäädöt oikein sillä ne on saatettu säätää osoittamaan liian alas. Umpioista löytyy leimat paljonko valojen kallistuksen pitäisi olla.
Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppi
 
Huoh. Mazda 6 -08 ja tänään sytty keltainen moottorivalo. Mikähän tossa paskassa taas on? No, torstaina saa vikakoodinlukijaa. Kun ei hyytyis sitä ennen.

Ilman mitään oirekuvaa on näillä tiedoilla mahdoton sanoa mikä siinä on. Vikakoodien luvulla todennäköisesti viisastuu.

Monessa autossa on myös auton omat diagnostiikkatyökalut millä pystyy lukemaan "vikakoodeja". Tyyliin painat x + y + z nappuloita/polkimia tietyn aikaa niin auto vilkuttaa tiettyjä valoja tietyssä järjestyksessä = vikakoodi.
Koodinlukijalla katottu että: P0133 ja P2195 löytyi, eli happipakokaasuemmätiiä vikoja. Pitää nollata koodi ja katsoa tuleeko vielä uudelleen ja jos tulee niin pitää viedä lääkäriin josko siellä on lambda tai joku muu vaihtokunnossa.
 
Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppi
Ledeissä ja xenoneissa on yleensä automaattinen säätö. Se, että on manuaalisesti säädettävä rulla kabiniissa, ei meinaa että valo olisi yhtään sen oikeammin asennettu. Sekä manuaali-että automaattisäädön tehtävä on huomioida kuorman vaikutus, perussäätö pitäisi silti tehdä oikein asennusvaiheessa.
 
Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppi
Se säätönuppi on kuormausta varten ja silläkin saa valoja vain alas päin. Lastattaessa autoon tavaraa tai enemmän ihmisiä, auton perä painuu alas ja nokka nousee ylös niin sillä nupilla saadaan laskettua valoja että ne osoittaisi oikeaan.

Umpiosta pitäisi löytyä säädöt jos valojen perusasetus on virheellinen.
 
Jos auton keskuslukitus jäätyy jokaisella kovemmalla pakkasjaksolla, niin missähän on vika ja miten korjata? Peugeot 308 vm. 2022 ja aamulla kun kävelin autolle, niin taaskaan yksikään ovi ei auennut, vain takakontti. Keskuslukituksen loksahdusta ei myöskään kuulunut kun avaimen nappeja rämppäsin.
Voiko lukkopesän lisäksi lukkomekanismiin suihkuttaa öljyävää lukkosulaa, kun ovet jälleen aukeaa, vai meneekö siellä mekanismissa jotain rikki öljystä?
 
Jos auton keskuslukitus jäätyy jokaisella kovemmalla pakkasjaksolla, niin missähän on vika ja miten korjata? Peugeot 308 vm. 2022 ja aamulla kun kävelin autolle, niin taaskaan yksikään ovi ei auennut, vain takakontti. Keskuslukituksen loksahdusta ei myöskään kuulunut kun avaimen nappeja rämppäsin.
Voiko lukkopesän lisäksi lukkomekanismiin suihkuttaa öljyävää lukkosulaa, kun ovet jälleen aukeaa, vai meneekö siellä mekanismissa jotain rikki öljystä?
Niin, eikö ovi aukea, vai eikö lukko avaa ovea?

Toki, kaikki liikkuvat osat kaipaa voitelua, myös lukko, mutta usein käy niin että lukko kyllä aukeaa, mutta ovi on jäätynyt tiivisteistä kiinni.
 
Jos auton keskuslukitus jäätyy jokaisella kovemmalla pakkasjaksolla, niin missähän on vika ja miten korjata? Peugeot 308 vm. 2022 ja aamulla kun kävelin autolle, niin taaskaan yksikään ovi ei auennut, vain takakontti. Keskuslukituksen loksahdusta ei myöskään kuulunut kun avaimen nappeja rämppäsin.
Voiko lukkopesän lisäksi lukkomekanismiin suihkuttaa öljyävää lukkosulaa, kun ovet jälleen aukeaa, vai meneekö siellä mekanismissa jotain rikki öljystä?
Pitäisi ihan rehdisti öljytä, ei sulattaa ja "öljytä".
 
Niin, eikö ovi aukea, vai eikö lukko avaa ovea?

Toki, kaikki liikkuvat osat kaipaa voitelua, myös lukko, mutta usein käy niin että lukko kyllä aukeaa, mutta ovi on jäätynyt tiivisteistä kiinni.
Luulenpa, että lukko on ihan mekaanisesti jäätynyt. Eli voiko sinne lukitusmekanismeihin suihkuttaa öljyä, kun saan ovet auki?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 085
Viestejä
4 894 076
Jäsenet
78 932
Uusin jäsen
rosaka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom