Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Auto kävi jakohihnarempassa, ja rempan jälkeen kuuluu ääni mitä ei aiemmin kuulunut. Ei ole kovin voimakas ääni, mutta radion ja tuulettimen kun laittaa pois niin tyhjäkäynnillä kuuluu autoon sisälle. Kuvailisin sitä ehkä laahaavaksi/kihnuttavaksi ääneksi, kokeilen jos sen saisi puhelimen tallentimella kuuluviin. Voiko olla ihan normaali ääni, esim. onko osissa eroja niin, että eri merkkiset saattaisivat olla hiljaisempia kuin toiset? Autoon vaihtui samalla siis jakohihna, vesipumppu ja apulaitehihna.

Korjaamohan antoi työlleen 1 vuoden ja varaosille 3 vuoden takuun ja käyttää sanomansa mukaan laadukkaita osia. Puntaroin tässä juuri, että pitäisikö asiasta kysyä heiltä, vai vielä odotella muuttuuko tuo jotenkin. On muutakin autosta juuri korjattu ja siitäkin olisi valitettavaa, mutta tulee olo, että olenko vaan hankala asiakas ja kuuntelenko liian tarkkaan.

Mitä nuo korjaamoiden takuut käytännössä tarkoittaa? Jos esim. hihna hinkkaa johonkin ja hajoaa puolen vuoden sisällä, korvaako tuo takuu myös muut korjaukset mitä hajoaminen aiheuttaa?
 
Auto kävi jakohihnarempassa, ja rempan jälkeen kuuluu ääni mitä ei aiemmin kuulunut. Ei ole kovin voimakas ääni, mutta radion ja tuulettimen kun laittaa pois niin tyhjäkäynnillä kuuluu autoon sisälle. Kuvailisin sitä ehkä laahaavaksi/kihnuttavaksi ääneksi, kokeilen jos sen saisi puhelimen tallentimella kuuluviin. Voiko olla ihan normaali ääni, esim. onko osissa eroja niin, että eri merkkiset saattaisivat olla hiljaisempia kuin toiset? Autoon vaihtui samalla siis jakohihna, vesipumppu ja apulaitehihna.

Korjaamohan antoi työlleen 1 vuoden ja varaosille 3 vuoden takuun ja käyttää sanomansa mukaan laadukkaita osia. Puntaroin tässä juuri, että pitäisikö asiasta kysyä heiltä, vai vielä odotella muuttuuko tuo jotenkin. On muutakin autosta juuri korjattu ja siitäkin olisi valitettavaa, mutta tulee olo, että olenko vaan hankala asiakas ja kuuntelenko liian tarkkaan.

Mitä nuo korjaamoiden takuut käytännössä tarkoittaa? Jos esim. hihna hinkkaa johonkin ja hajoaa puolen vuoden sisällä, korvaako tuo takuu myös muut korjaukset mitä hajoaminen aiheuttaa?

Ehdottomastin reklamoit. Turha jäädä odottelemaan josko jotain hajoaa.
 
Ottaa varmaan joku hihna kiinni johonkin suojamuoviin tai muuhun.

Ei muutakuin vinkumaan korjaamolle.
 
Huomasin että auton akku oli päässyt tyhjenemään, eikä ole verkkovirtaa lähistöllä jotta voisi akkulaturia käyttää. Omistan starttiboosterin jossa 17Ah/600A lyijyakku. Boosteri ei jaksanut suorilta isoa dieseliä käynnistää, mutta ilmeisesti tuolla pikkuhiljaa voi ladata auton tyhjää akkua jotka sitten yhdessä jaksaisi käynnistää auton. Kysymys kuuluukin kuinka nopeasti täydempi lyijyakku lataa toista että jännite-erot tasoittuvat? Tunteja vai lyhyempi aika?
 
Pitänee ottaa yhteyttä korjaamoon. Alla vielä linkki, miltä kuulostaa:

Vocaroo | Voice message

Eli tuo taustalla kuuluva jurnuttava ääni.

Mulla kuului tuontyyppinen ääni jakohihnarempan jälkeen, kun yksi hihnapyöristä oli vääntynyt purun/kasauksen aikana. Hihnapyörän vaihtamisen jälkeen ääni poistui. Itselläni se oli vesipumpun hihnapyörä, joka pyöriessä vatkasi selvästi silmämääräisestikin katsottuna.
 
Saattaa olla abs-anturi menossa tai sen tunnistinkehässä ruostetta esim.
Omassa e90 bemarissa takaa toinen tunnistinkehä oli turvonnut ruosteesta ja se aiheutti sen että esp puuttui ihan ihmeellisissä tilanteissa menoon ja vakkari putoili pois.
Anturin puhdistus näytti aika helpolta niin sen voisi suorittaa joku päivä, toivottavasti kehä ei ole paskana kun ymmärryksen mukaan pitäis melkein koko hubi vaihtaa.
 
Huomasin että auton akku oli päässyt tyhjenemään, eikä ole verkkovirtaa lähistöllä jotta voisi akkulaturia käyttää. Omistan starttiboosterin jossa 17Ah/600A lyijyakku. Boosteri ei jaksanut suorilta isoa dieseliä käynnistää, mutta ilmeisesti tuolla pikkuhiljaa voi ladata auton tyhjää akkua jotka sitten yhdessä jaksaisi käynnistää auton. Kysymys kuuluukin kuinka nopeasti täydempi lyijyakku lataa toista että jännite-erot tasoittuvat? Tunteja vai lyhyempi aika?
Jos akku ei ole ihan uusi, niin on suuri mahdollisuus että se on mennyt pilalle jos se on päässyt syvätyhjenemään (ellei ole esim. AGM-akku). Voisi olla helpompi / fiksumpi hakea uusi, täysi akku ja vaihtaa se sinne?
 
Jos akku ei ole ihan uusi, niin on suuri mahdollisuus että se on mennyt pilalle jos se on päässyt syvätyhjenemään (ellei ole esim. AGM-akku). Voisi olla helpompi / fiksumpi hakea uusi, täysi akku ja vaihtaa se sinne?
Jep katoin yleismittarilla niin akun jännite tippunut 6,5 volttiin, eipä tuota varmaan enää elvytä. Pääsi viime talven kovilla pakkasilla tyhjenemään niin tainnut sen jälkeen aika huonossa hapessa olla, vaikka silloin sen vielä sain hierottua käyttökuntoon.
 
Ei linkki toiminut, ainakaan mitään ääntä kuulunut....:think:

Googlen Chrome selaimella ainakin avautuu suoraan mullakin. Jos sulla on esim. Microsoftin Internet Explorer käytössä, joka vaatii erikseen flashin hyväksymisen tai joku mainoksenestosofta päällä, niin voi vaatia ylimääräisiä klikkauksia.
 
Googlen Chrome selaimella ainakin avautuu suoraan mullakin. Jos sulla on esim. Microsoftin Internet Explorer käytössä, joka vaatii erikseen flashin hyväksymisen tai joku mainoksenestosofta päällä, niin voi vaatia ylimääräisiä klikkauksia.
Allekirjoituksessani mainittu Firefox käytössä.... ;)
Ei se nyt maailmaa kaada jos yksi ohjelma ei avaudu.... :vihellys:
 
Onko muilla ollut ongelmia ruohonleikkurin bensojen kanssa?
Tuli ostettua 98 ja laitettua työnnettävään 9kk vanhaan leikkuriin (leikkuri ollut tyhjä talvisäilytyksen aikana), niin moottorista kuului vaan ikävää kolinan tapaista ääntä (nakutustako?). Leikkurissa vielä lukee että 98 tai pienkonebensa. Bensat pois leikkurista ja ostamaan pienkonebensaa niin sillä kävi nätisti, mutta ei sitä raaskisi koko kesäksi ostaa kun se 5l riittää ehkä kuukaudeksi.
 
Onko muilla ollut ongelmia ruohonleikkurin bensojen kanssa?
Tuli ostettua 98 ja laitettua työnnettävään 9kk vanhaan leikkuriin (leikkuri ollut tyhjä talvisäilytyksen aikana), niin moottorista kuului vaan ikävää kolinan tapaista ääntä (nakutustako?). Leikkurissa vielä lukee että 98 tai pienkonebensa. Bensat pois leikkurista ja ostamaan pienkonebensaa niin sillä kävi nätisti, mutta ei sitä raaskisi koko kesäksi ostaa kun se 5l riittää ehkä kuukaudeksi.

Täällä Sawossa päin ainakin käy kaikki vehkeet mönkkäristä ruohonleikkuriin ihan normi mittaribensalla (Prisman mittari eli ABC). Moottorisahaan ihan suosiolla sitten valmiit 2t-pienkonebensat kun sitä niin harvoin tarvii, ei tarvi ölppien kanssa läträillä. Oiskohan mahollista koittaa eri ketjun ainetta, jos vaikka on jollain tapaa ominaisuuksiltaan viallinen erä?
 
Tuoreella bensalla varmasti käykin paremmin. Toki missäänhän ei mainita oliko bensa miten vanhaa, lähinnä tuosta sain käsityksen että kysyjä oli vasta ostanut ko. polttoaineen.

/takaisin aiheeseen
 
Eipä ole niin nirsoa vehjettä vastaan tullut, että bensojen "vanheneminen" haittaisi yhtään mitään. Aina seisoo niin ajettava, lykättävä ja 4t kiinatrimmeri ihan tavalliset 98:t tankissa kylmässä pressutallissa talvet. Joka kerta kaikki vehkeet lähtee keväällä ihan normaalisti käyntiin ja ei mitään eroa tuoreeseen bensaan nähden.
 
Jos bensa ollut ylitalvista (kanisterissa - konetta ei ollut tankattu) niin se on pilalla. Nyky perusbensa ei säily yhtään.
Shellin V-Power on säilynyt omassa käytössä esim. harrasteauto talviseisonnassa, mökillä pienkoneet.... :think:
 
Täällä Sawossa päin ainakin käy kaikki vehkeet mönkkäristä ruohonleikkuriin ihan normi mittaribensalla (Prisman mittari eli ABC). Moottorisahaan ihan suosiolla sitten valmiit 2t-pienkonebensat kun sitä niin harvoin tarvii, ei tarvi ölppien kanssa läträillä. Oiskohan mahollista koittaa eri ketjun ainetta, jos vaikka on jollain tapaa ominaisuuksiltaan viallinen erä?

Tuli tuo 98 juuri edellisenä päivänä ostettua (samalla kun auton tankkasi), mut kyllä se autossa hyvin pelaa. Sitä tuossa vain ihmettelin et miksei se sitten ruohonleikkurissa. Kotoa myös löytyy kyllä viime syksynä ostettua 95, joka toimii ajettavassa leikkurissa loistavasti mutta tuota työnnettävää en sillä ole edes kokeillut (ajettavalla ei pääse kaikkialle leikkaamaan). Harrastevehkeissäkin bensat seisovat parhaimmillaan 9kk ilman mitään ongelmia, toki niissäkin käytän vain tuota 98 tai "parempia" joilta odotankin parempaa säilyvyyttä kun ei ole biolitkuja niinpaljoa seassa.
 
Mitäs jengi sanoo tämmöisestä korjaamon toiminnasta:

Sain huollolle hinta-arvion 710e. Määräaikais + jakohihna kilkkeineen. Kesken huollon soittavat, että hinta nousee 150e, koska varaosatoimittajalta jäi itse jakohihna kiristimineen pois toimituksesta. Huoltoliike sanoo, että vahvistivat toimittajalta vielä, että onko kaikki osat alkuperäisessä tilauksessa. Sanoivat, että paketissakin luki vielä, että vesipumppu + jakohihnasarja (näyttivät pakettia mulle). Varaosatoimittaja vetosi, että järjestelmässä virhe.

Onko oikein, että tämmönen virhe tulee asiakkaan maksettavaksi? Ymmärrän, että hinta-arvio on arvio, mutta kuluttajasuojalain mukaan tuokaan ei saisi ylittyä yli 15%, ja täasä ylitys oli 21%. Toisaalta ajattelisin myös, että arvion ylittyminen on ok jos autosta esim löytyy jotain yllättävää, tai työmäärä onkin suurempi kuin arveltiin. Eikä siis silloin, että arviota varten tilatuista osista puuttuukin puolet toimittajan mokan vuoksi?
 
Minun mielestä tuo on pelkästään huoltoliikkeen ja varaosatoimittajan välinen asia, josta ei huoltoliikkeen asiakkaalle pitäisi kuluja tulla. Jo asiakaspalvelun nimissä noinkin pieni summa pitäisi huoltoliikkeen ottaa omaksi tappiokseen.
 
Minun mielestä tuo on pelkästään huoltoliikkeen ja varaosatoimittajan välinen asia, josta ei huoltoliikkeen asiakkaalle pitäisi kuluja tulla. Jo asiakaspalvelun nimissä noinkin pieni summa pitäisi huoltoliikkeen ottaa omaksi tappiokseen.
Tilanne toki nyt se, että maksoin jo ja huoltoliike lupasi selvitellä toimittajan kanssa ja toki maksavansa minulle takaisin tuon korotuksen jos asia selkenee. En tässä vaiheessa enää sen enempää vängännyt kun piti saada auto pois eikä siitä apua tuntunut olevan.

Nyt vain muistin, ettei ole pariin viikkoon mitään liikkeestä kuulunut.
 
Millä edes etäisesti tyylikkäällä tai näkymättömällä ratkaisulla saisi autoon parempaa tuoksua suht pitkäkestoisesti? Wunderbaumit roikkumassa peilistä ei hirveästi napostele...
 
Millä edes etäisesti tyylikkäällä tai näkymättömällä ratkaisulla saisi autoon parempaa tuoksua suht pitkäkestoisesti? Wunderbaumit roikkumassa peilistä ei hirveästi napostele...
Onko tarkoitus saada jotain tuoksua vai peittää/päästä eroon toisesta? Ainakin otsonointilaitteita on kehuttu, pääsevät ilmeisesti eroon melko pinttyneestäkin hajusta.

Edit: tosin näistä on ilmeisesti puhuttu, että tuottavat mahdollisesti haitallisia yhdisteitä. Motonetissä joskus myytiin autoon tarkoitettuja otsonaattoreita, mutta en nyt tiedä kiellettiinkö ne sitten.
 
Kauanko moottoriöljy on käytettävää?

Peräkontissa on muutaman vuoden pyörinyt vajaa pullo moottoriöljyä, arvaako sen kaataa koneeseen vai haenko suosiolla uuden purnukan ja lisään siitä vajauksen verran.
 
Jos bensa ollut ylitalvista (kanisterissa - konetta ei ollut tankattu) niin se on pilalla. Nyky perusbensa ei säily yhtään.

Säilyy jos säilytys lämpimässä, mulla oli pätkässä tankki puolillaan edellisen kesän bensoja mutta kävi ihan normaalisti keväällä, vain kaasarit olin ajanut tyhjäksi.
 
Mulla on ollut ajokortissa monenlaista kirjainta jo 10 vuotta, mutta nyt on aika hankkia moottoripyöräpätevyys nykyisten päälle. Ajattelin kysyä että minkä sorttisia kysymyksiä A-kortin teoriakokeessa on? Selviääkö niistä maalaisjärjellä, vai onko oikeasti suositeltavaa ostaa esim www.netreeni.fi käyttöoikeus teoriakokeen harjoitteluun? Autokoulussa on luvassa 5 ajotuntia eikä yhtään teoriaa.
 
Mulla on ollut ajokortissa monenlaista kirjainta jo 10 vuotta, mutta nyt on aika hankkia moottoripyöräpätevyys nykyisten päälle. Ajattelin kysyä että minkä sorttisia kysymyksiä A-kortin teoriakokeessa on? Selviääkö niistä maalaisjärjellä, vai onko oikeasti suositeltavaa ostaa esim www.netreeni.fi käyttöoikeus teoriakokeen harjoitteluun? Autokoulussa on luvassa 5 ajotuntia eikä yhtään teoriaa.
Jos sulla ei ole pitkää aikaa edellisestä kokeesta, niin varmaan ihan turha, koska eihän noi nyt niin paljon ole muuttunut. Ja onhan nää kokeet muutenkin tosi subjektiivinen kokemus ja ihmiset hanskaa ne eri tavalla. Omasta kokemuksesta mun mielestä oli hyötyä, mutta en nyt tarkoita että kuukausitolkulla hakataan otsa hiessä harjoituksia. Lähinnä sellainen sopiva varmuus ettei tarvii sitä stressata koetilanteessa, ja oppii nopealla silmäyksellä näkemään kuvista ne oleelliset asiat.

En nyt muista softan nimeä mitä itse käytin, mutta siihen sai ostaa päivä kerrallaan käyttöaikaa, ja taisi maksaa jonkun hassun 5e nakutella pari-kolme päivää.
 
Mistäs hemmetistä näkee auton rekisteriotteen tiedot kun ei noita enää nykyään paperilla ole? Trafin sivuilta koitin katsoa mutta ei onnea.
 
Bilteman sivuilta voi rekkarilla ainakin etsiä jotain tietoja, esim VIN numeron saat rekkarilla haettua ja sitten voi googlettaa VIN numeroa, että löytyykö esim kolarikuvia yms.
 
Meinasin vaan katsoa oman auton vetomassan paljonko saa vetää jarrutonta kärryä jos vetokoukun hankin.

Editti: 550kg, eli aika kuppasesti mutta kyllä tolla nyt pitkät laudat ja puutarhajyrsimet kuskaa kun on jatkoaisa.

Onko suositusta noista koukkumerkeistä? Porukoilla 5v vanha thulen koukku astrassa ja ihan ruosteessa jo, onko muissa parempi maali vai pitäiskö noi ite hioa ja maalata heti tehtaalta uusiksi?
 
Meinasin vaan katsoa oman auton vetomassan paljonko saa vetää jarrutonta kärryä jos vetokoukun hankin.

Editti: 550kg, eli aika kuppasesti mutta kyllä tolla nyt pitkät laudat ja puutarhajyrsimet kuskaa kun on jatkoaisa.

Onko suositusta noista koukkumerkeistä? Porukoilla 5v vanha thulen koukku astrassa ja ihan ruosteessa jo, onko muissa parempi maali vai pitäiskö noi ite hioa ja maalata heti tehtaalta uusiksi?

Omat autot näkee suoraan traficomin nettipalvelusta. Jos taas jonkin ostettavan auton tietoja pitää tarkastaa niin soittamaan joutuu, koska nettipalvelut on edelleen pois käytöstä trafin sähläyksien jäljiltä.
 
Omat autot näkee suoraan traficomin nettipalvelusta. Jos taas jonkin ostettavan auton tietoja pitää tarkastaa niin soittamaan joutuu, koska nettipalvelut on edelleen pois käytöstä trafin sähläyksien jäljiltä.
Jep, ja samaan aikaan kaikki yksityiset, maksulliset palvelut kyllä toimiii moitteetta...

Hmm... Mikäs ministeri se olikaan joka älähti asiasta? ;)

Uskomatonta miten Trafilla on kestänyt jo ikuisuuden saada tuo ilmainen palvelu toimimaan - josta oli hyötyä veronmaksajille...
 
Meinasin vaan katsoa oman auton vetomassan paljonko saa vetää jarrutonta kärryä jos vetokoukun hankin.

Editti: 550kg, eli aika kuppasesti mutta kyllä tolla nyt pitkät laudat ja puutarhajyrsimet kuskaa kun on jatkoaisa.

Onko suositusta noista koukkumerkeistä? Porukoilla 5v vanha thulen koukku astrassa ja ihan ruosteessa jo, onko muissa parempi maali vai pitäiskö noi ite hioa ja maalata heti tehtaalta uusiksi?

Jotain auton tietoja näkee trafin autoilija beta sovelluksella.

550kg on aika helvetin vähän kärryn painaessa jo 200-300kg.
 
Jotain auton tietoja näkee trafin autoilija beta sovelluksella.

550kg on aika helvetin vähän kärryn painaessa jo 200-300kg.

Jep, mutta kun kärry on 2m aku jossa jatkoaisa ja painaa 150-170kg rekisterissä, niin kyllä tuohon 400kg vielä jää hyötypainoa. Ei tolla corsalla oikein muuten kuskata puutahrajyrsintä ja muita härpäkkeitä ja 6m pitkää lautaa kun kärryssä :cigar2: Jatkoaisalla tuo 6m tulee vielä alle 2m peräylityksellä ja aisalla pysyy painoa.
 
Jos sulla ei ole pitkää aikaa edellisestä kokeesta, niin varmaan ihan turha, koska eihän noi nyt niin paljon ole muuttunut. Ja onhan nää kokeet muutenkin tosi subjektiivinen kokemus ja ihmiset hanskaa ne eri tavalla. Omasta kokemuksesta mun mielestä oli hyötyä, mutta en nyt tarkoita että kuukausitolkulla hakataan otsa hiessä harjoituksia. Lähinnä sellainen sopiva varmuus ettei tarvii sitä stressata koetilanteessa, ja oppii nopealla silmäyksellä näkemään kuvista ne oleelliset asiat.

En nyt muista softan nimeä mitä itse käytin, mutta siihen sai ostaa päivä kerrallaan käyttöaikaa, ja taisi maksaa jonkun hassun 5e nakutella pari-kolme päivää.

Niin siis edellisestä kokeesta (CE) on noin kymmenen vuotta, mutta nyt onkin kyse ihan uudesta asiasta eli moottoripyörään liittyvistä teoriakysymyksistä. Yleiset liikennesääntöihin liittyvät handlaan kyllä, mutta sitä tässä pohdin että pitääkö kokeessa osata jotain sellaista prätkänippelitietoa joka ei automaattisesti selviä ajotunneilla.
 
Meinasin vaan katsoa oman auton vetomassan paljonko saa vetää jarrutonta kärryä jos vetokoukun hankin.

Editti: 550kg, eli aika kuppasesti mutta kyllä tolla nyt pitkät laudat ja puutarhajyrsimet kuskaa kun on jatkoaisa.

Onko suositusta noista koukkumerkeistä? Porukoilla 5v vanha thulen koukku astrassa ja ihan ruosteessa jo, onko muissa parempi maali vai pitäiskö noi ite hioa ja maalata heti tehtaalta uusiksi?
Westfalia on Subarussa ja Saabista löytyy Bosal. Kaikkihan nuo ruostuu kun nupista hieroutuu maalit pois ja siitä lähtee kukka sitten leveämään. Ehkä jollakin öljyllä saa vähän pelattua aikaa lisää, mutta ei nuo läpi asti kuitenkaan ruostu. Pyyhkäisee paskat pois käytön jälkeen, öljyää ja heittää hatun päälle. Suolakylvyt sitten talvella varmasti nopeuttaa ruostumista.
 
Niin siis edellisestä kokeesta (CE) on noin kymmenen vuotta, mutta nyt onkin kyse ihan uudesta asiasta eli moottoripyörään liittyvistä teoriakysymyksistä. Yleiset liikennesääntöihin liittyvät handlaan kyllä, mutta sitä tässä pohdin että pitääkö kokeessa osata jotain sellaista prätkänippelitietoa joka ei automaattisesti selviä ajotunneilla.
Jos perusliikennesäännöt on hallussa niin tuskin on tarvetta millekkään ylimääräisille kursseille. Moottoripyörällä kulkiessa ei tarvitse ottaa huomioon oikeastaan mitään erikoisia liikennemerkkejä(painorajoitukset, ajoneuvon leveydet, siltojen korkeudet jne.). Ainoastaan "Moottoripyörällä ajo kielletty" -merkki ja jos jossain kiellossa on moottoripyörä -lisäkilpi.
 
Pari viikkoa sitten ostetun auton liikkeessä laitetut vahat kuluneet pois (tai lähtivät pesussa), ja alta paljastui surkean myllytyksen tulos. Maalipinta ihan hologrammeja täynnä, näkyy hyvin mustassa autossa. Yllätyksenä tuli, liikkeessä toki kiilteli uutuuttaan juuri pestynä, ja kai siinä jokin parit tihkusateet kestänyt vahakin oli pinnassa.

Eihän tuota viitsi tuommoisena katsella, joten jotain sille pitää tehdä. Paljonko pitäisi varautua maksamaan auton myllytyksestä jotta saa hyvän lopputuloksen? Halvimmillaan olen nähnyt reilun 200e pintaan myllytys + kestopinnoite -paketteja, mutta kun toisaalla pyydetään jopa 500e niin tuo 200e hinta vaikuttaa hyvin epäilyttävältä?
 
Puuttuu vaan laitteisto ja taito tuon tekemiseen, eikös osaamattoman käsissä noilla saa maalipinnankin puhki?
 
Niinno no niinno, mitä leikkaavampi aine niin sitä helpommin se onnistuu, mutta tolla ko. aineella melkein mahdotonta. Pitää vaan malttaa olla hinkkaamatta liian kauan, ja katsoa usein onko tehonnut. Eikä siihen välttämättä konetta tarvii, on vaan hitaampaa.
 
Onkos kellään tietoa mikä mahtaa tämä liitin olla bemaria on?
14705233.t.jpg
[/url][/IMG]
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom