Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Meinaa mennä vitossarjan bemariin hermot, ylläpito maksaa puoli sielua per kuukausi ja tottakai rahat tililtä päälle. Autolla alkaa olla ikääkin, ajattelin josko olisi ihan uuden auton vuoro.

Onko kellään kokemusta uudesta Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG kaasu+bensahybridistä? Yleisesti ottaen löytyy tosin vähän mitään juttua g-tec mallista, tdi:stä löytyy kyllä (sanomista lähinnä) mutta ei muista. Olisi nimittäin aika halpaa ajoa, pelkästään erotuksella nykyisen bensankulutukseen maksaisi autolainaakin pois sen 300e/kk, puhumattakaan huoltokuluista ja vakuutuksista. Kärryhän maksaa vain sen 30ke, aika hyvillä varusteilla jo.

Laittelinkin jo viestiä tutulle VAG elämäntapamekaanikolle mutta ei ole vielä vastaillut mitään..
 
Iltasanomissa oli kaasuautoista juttu ja siinä luki: "Gasum on laskenut, että jos keskikokoista autoa tankkaa 10 eurolla, pääsee bensiinillä 135 kilometriä ja dieselillä 184 kilometriä, kun taas biokaasulla pääsee 202 kilometriä ja maakaasulla jopa 241 kilometriä."

Pitääkö tuo paikkaansa vai onko tuo vain Gasumin propagandaa? Kaasuautohan alkaa vaikuttamaan ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta, jos tankkausasemia on lähellä.
 
Iltasanomissa oli kaasuautoista juttu ja siinä luki: "Gasum on laskenut, että jos keskikokoista autoa tankkaa 10 eurolla, pääsee bensiinillä 135 kilometriä ja dieselillä 184 kilometriä, kun taas biokaasulla pääsee 202 kilometriä ja maakaasulla jopa 241 kilometriä."

Pitääkö tuo paikkaansa vai onko tuo vain Gasumin propagandaa? Kaasuautohan alkaa vaikuttamaan ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta, jos tankkausasemia on lähellä.
Polttoainefirma repäisee upouudella mallilla: Tankkaa autoasi puolitoista vuotta kiinteällä kk-hinnalla
"Kaasuautoiluun alkuvuodesta 2017 siirtyvät uudet yksityisautoilijat voivat nimittäin tankata jatkossa maakaasua 69 euron tai biokaasua 89 euron kiinteällä kuukausihinnalla."

Pitää tuolta hieman tiedustella koskeeko tuo myös vanhan bensa-auton muuttamista kaasukäyttöiseksi. Olisi aika hyvä diili kun muutos parin tonnin luokkaa ja sitten saisi ajella 69€/kk 18kk melkein niin paljon kuin lystää.
 
Ajellu tovin tuommosella Toyota Avensis T25 niin olen ihmetelly sitä että miksi tuo on ainoa avensis jossa on eriväriset puskurit kun vertaa koriin?
Täällä noita tulee päivittäin ainakin 5 vastaan ja jokaisessa on puskurit samanväriset korin kanssa mutta tuossa on jotakin pielessä.
Liekkö joskus pitäny vaihtaa ja vaihtaja paskat välittäny ja heittäny jotenkuten samanväriset vai voiko väri muuttua noinkin paljon auringon valosta?

K8M13c0.jpg


Kuvassa ei niin vahvasti näy mutta kyllä tuostakin näkee ettei ole ihan sävy sävyyn.
Eihän tuolla nyt hirveästi väliä ole mutta eteenpäin myydessäkin olisi varmaan parempi jos puskurit näyttäisivät vähän paremmilta :D
 
Onko pääkaupunkiseudun liepeillä mitään paikkaa, jossa voi antaa kortittoman kokeilla autoa "turvallisesti"? Eli haussa joku suurempi kenttä, jossa voi harjoitella perusjuttuja (liikkeelle lähtö, jarrutus, ohjaaminen) turvallisesti. Tietysti sen kokoinen alue, että jos sinne joku tulee, on aikaa pysäyttää leikki ennen kohtaamista.
 
Onko pääkaupunkiseudun liepeillä mitään paikkaa, jossa voi antaa kortittoman kokeilla autoa "turvallisesti"? Eli haussa joku suurempi kenttä, jossa voi harjoitella perusjuttuja (liikkeelle lähtö, jarrutus, ohjaaminen) turvallisesti. Tietysti sen kokoinen alue, että jos sinne joku tulee, on aikaa pysäyttää leikki ennen kohtaamista.
Eiks tommosen pikkuiseen testailuun riitä ihan joku ison marketin/messuhallin/jäähallin piha?
 
Eiks tommosen pikkuiseen testailuun riitä ihan joku ison marketin/messuhallin/jäähallin piha?
Kyllä varmaan riittää, mikäli on sellaisia, missä ei kukaan liiku, eikä ole tolppia siellä ja täällä (markettien parkkiksilla yleensä on).
Jos ihan pykäliä tuijotetaan niin pitäisi kai olla suljettu alue ja parkkipaikat eivät semmoiseksi lukeudu.

Päättelin tuosta "turvallisesti" - sanasta, että suljettu alue ei ole hakusessa.
Sen verran "venytän" pykäliä, etten kaipaa varsinaista suljettua aluetta. Kunhan on sellainen, mihin kukaan ei voi eksyä viidessä sekunnissa eteen. Kaippa noita joitain suurempia hiljaisia pihoja jossain on. Ei kiinnostaisi kuitenkaan ihan keskellä yötä mennä leikkimään.
 
Mercedes-Benz E 240 Elegance 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Täältä varmasti löytyy mersumiehiä? Itse en ole, ainakaan vielä. Jostain tullut pinttymä päähän, että E mersu pitää saaha. Mitäs nuista kannattaa tutkia kun käy katsomassa ja kojolla, esim tuo linkin yksilö? Taatusti kalliimmaksi tulee autoilu tuolla kuin nykyisen ruoskani kanssa mutta ihan yhtä varmasti kyytikin paranee. Jarruista olenkin lukenut, mutta mitäs muuta, lyönkö käteni paskaan vai?
 
Mitäs nuista kannattaa tutkia kun käy katsomassa ja kojolla, esim tuo linkin yksilö? Taatusti kalliimmaksi tulee autoilu tuolla kuin nykyisen ruoskani kanssa mutta ihan yhtä varmasti kyytikin paranee. Jarruista olenkin lukenut, mutta mitäs muuta, lyönkö käteni paskaan vai?
No ainakin se vihoviimeinen ruoste. Tuo yksilö näyttää päällepäin viimeisen päälle fiksatulta, mutta pohjassa voi piillä yllätys. SBC-jarruyksikön päiväys kannattaa myös tarkastaa, jos sitä ei ole vaihdettu se tulee pian eteen ja se on luokkaa tonnin laaki. Alustan kuntoa kannattaa myös tutkia ja testata, W211 on iso ja painava auto ja alustan osia kuluu jonkin verran. Voimalinjahan noissa on suht ongelmaton.
 
No ainakin se vihoviimeinen ruoste. Tuo yksilö näyttää päällepäin viimeisen päälle fiksatulta, mutta pohjassa voi piillä yllätys. SBC-jarruyksikön päiväys kannattaa myös tarkastaa, jos sitä ei ole vaihdettu se tulee pian eteen ja se on luokkaa tonnin laaki. Alustan kuntoa kannattaa myös tutkia ja testata, W211 on iso ja painava auto ja alustan osia kuluu jonkin verran. Voimalinjahan noissa on suht ongelmaton.
Läheistäkin kokemusta vai perinteistä MuroMutua (tm) (tai pitäiskö sanoa "IoMutua" nykyään?)?

Väyrynen ruostuu, joo. C-sarja (W203) ruostuu, joo. Tuollainen 2003 mallin E-sarjalainen on appiukolla ollut jo joku 6-7 vuotta eikä ruostetta tippaakaan missään (ei erikseen suojattu ja suomi-auto, sininen ei-metallivärikin vielä). Lisäksi tuon surullisen kuuluisan SBC-yksikön laukeamista olen odotellut, mutta ei näytä ainakaan 13 vuoden iässä vielä lauenneen...

Eniten noissa olisin ollut huolissani Valeon öljyjäähystä joka sekoitteli nesteet vaihteistö-öljyyn 2003-2004 saakka, mutta sekään ei ole realisoitunut...
 
Sen verran monta 2000-luvun vaihteen ruosteista mersua on tullut nähtyä ihan parkkipaikalla, kun pitää vaan silmänsä auki, että katsoisin kyllä tosi tarkalla silmällä auton läpi jos ostamassa olisin. Muutamia sellaisia yksilöitä on tullut vastaan, että ihme että on edes liikenteessä enää. Mm. edessä lokarien yhteydessä oleva sauma on useammassa ollut täysin ruosteessa ja muutenkin ruostetta on ihan ihme paikoissa esillä, mitä ei monessa nykyautossa näe.

Itseä kiinnostaisi tuo SLK mutta tälläiset esimerkit saa kyllä varovaiseksi:
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor A AMG-Styling Avoauto 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mulla oli 98 LS joka lähti ruostumaan takanurkasta, joten mielenkiinto ostaa toinen auto jossa ruosteen kanssa ongelmia on kyllä täysin nolla.
 
Läheistäkin kokemusta vai perinteistä MuroMutua (tm) (tai pitäiskö sanoa "IoMutua" nykyään?)?

Väyrynen ruostuu, joo. C-sarja (W203) ruostuu, joo. Tuollainen 2003 mallin E-sarjalainen on appiukolla ollut jo joku 6-7 vuotta eikä ruostetta tippaakaan missään (ei erikseen suojattu ja suomi-auto, sininen ei-metallivärikin vielä). Lisäksi tuon surullisen kuuluisan SBC-yksikön laukeamista olen odotellut, mutta ei näytä ainakaan 13 vuoden iässä vielä lauenneen...

Eniten noissa olisin ollut huolissani Valeon öljyjäähystä joka sekoitteli nesteet vaihteistö-öljyyn 2003-2004 saakka, mutta sekään ei ole realisoitunut...
Kyllä noita jokunen on nähty ja enempivähempi ruosteessa ne on kaikki, facelift-mallit ehkä hiukan vähemmän. Jopa seuraajamallissa W212 alkaa olla noita ongelmia. Valeo-probleema tosiaan koskee automaattivaihteistoisia, mutta suurimmasta osasta se on korjattu jo ajat sitten.
 
Kyllä noita jokunen on nähty ja enempivähempi ruosteessa ne on kaikki, facelift-mallit ehkä hiukan vähemmän. Jopa seuraajamallissa W212 alkaa olla noita ongelmia. Valeo-probleema tosiaan koskee automaattivaihteistoisia, mutta suurimmasta osasta se on korjattu jo ajat sitten.
No jos pitäisi valita niin mieluummin W211 kuin samanikäinen tai vanhempi C- tai muu pikkumersu. Huomattavasti paremmin tuntuu kestävän - varsinkin esim. tosiaan väyryseen verraten.

Ruostuuko W212 muualtakin kuin niistä paikoista noissa maali pääsee hankautumaan pois - eli yleensä listojen, ym. lähistöltä?
 
No jos pitäisi valita niin mieluummin W211 kuin samanikäinen tai vanhempi C- tai muu pikkumersu. Huomattavasti paremmin tuntuu kestävän - varsinkin esim. tosiaan väyryseen verraten.

Ruostuuko W212 muualtakin kuin niistä paikoista noissa maali pääsee hankautumaan pois - eli yleensä listojen, ym. lähistöltä?
Joo, vähän ehkä väärän kuvan saattaa saada näistä mun viesteistä; W211 on tosiaan huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä tuon ruosteen suhteen, mutta yksilöitä nää on kaikki.

W212:ssa on omat mystiset ruostepaikkansa, ainakin takapyörän kotelon etureunaan pääsee kerääntymään hiekkaa ja kuraa yms. josta kaari sitten lähtee hiljalleen ruostumaan. Samoin sedanissa on ollut alkavaa ongelmaa takalasin alanurkassa/kontin luukun ylälaidassa. Mutta loppujen lopuksi aika pieniä ongelmia nämäkin.
 
Mistäs löytäsin Ford Focus 2016 Wagon takaoven korkeuden? Eli olisi tarvetta hankkia autoa lähitulevaisuudessa ja mietityttää meneekö tarpeeksi korkea esine (n. 80 cm) takapenkille pystyyn (kun penkit nostaa pystyyn). Takakontin korkeus ei kaiketi riitä tuohon..
 
Mistäs löytäsin Ford Focus 2016 Wagon takaoven korkeuden? Eli olisi tarvetta hankkia autoa lähitulevaisuudessa ja mietityttää meneekö tarpeeksi korkea esine (n. 80 cm) takapenkille pystyyn (kun penkit nostaa pystyyn). Takakontin korkeus ei kaiketi riitä tuohon..

Voin huomisen aikana mitata korkeudet. Sattuu juuri tuollainen auto olemaan pihassa.
 
Niro ainakin näyttää paljon paremmalta kuin IONIQ, veikkaisin että helpompi päästä eroonkin muutaman vuoden päästä, kun eikös se oli jonkinlainen hitti nyt.
 
Onko pääkaupunkiseudun liepeillä mitään paikkaa, jossa voi antaa kortittoman kokeilla autoa "turvallisesti"? Eli haussa joku suurempi kenttä, jossa voi harjoitella perusjuttuja (liikkeelle lähtö, jarrutus, ohjaaminen) turvallisesti. Tietysti sen kokoinen alue, että jos sinne joku tulee, on aikaa pysäyttää leikki ennen kohtaamista.

Hyvin myöhässä kyllä mutta Vihdintien varressa espoon puolella Luukin parkkipaikka n kohtuu kokoinen ja syrjäinen juuri tuollaiseen toimintaan. Tullut itsekkin kyseisessä paikassa "harjoiteltua" nelivedon käytöstä liukkaalla.
 
Niro ainakin näyttää paljon paremmalta kuin IONIQ, veikkaisin että helpompi päästä eroonkin muutaman vuoden päästä, kun eikös se oli jonkinlainen hitti nyt.
Eroon pääsystä samaa mieltä, lähinnä siksi, että Kia tuntuu jostain syystä (en tiedä miksi?) olevan Suomessa selvästi kovempaa huutoa. Tietysti kolmen vuoden päästä voi olla tasaisempaa.
Hyvin myöhässä kyllä mutta Vihdintien varressa espoon puolella Luukin parkkipaikka n kohtuu kokoinen ja syrjäinen juuri tuollaiseen toimintaan. Tullut itsekkin kyseisessä paikassa "harjoiteltua" nelivedon käytöstä liukkaalla.
Ei tule myöhässä lainkaan. Täytyy käydä vilkaisemassa. Kiitän. :kippis:
 
Eroon pääsystä samaa mieltä, lähinnä siksi, että Kia tuntuu jostain syystä (en tiedä miksi?) olevan Suomessa selvästi kovempaa huutoa. Tietysti kolmen vuoden päästä voi olla tasaisempaa.

Delta on onnistunut tekemään parempaa markkinointia ja sitä kautta myyntiä. Hyundain maahantuoja Simetron Oy - nykyiseltä nimeltään on nönnönnöö jotain, mutta ei suoraan hyundai motor finland vaan hetkinen...

Hyundai Motor Finland Oy on osa Bassadone Automotive Groupia, joka on vuonna 1904 perustettu autoalalla Espanjassa, Englannissa ja Gibraltarilla toimiva yritysryhmä.

Siis noin. Suomen päässä on sössitty homma maahantuojan toimesta ja päästetty Kia edelle. Hienosti hoidettu, sikäli että hyundai on 5. suurin merkki maailmalla.

Mitä Deltaan taas tulee niin sen talous alkaa olla sen verran pakkasen puolella että konkurssi uhkaa, taas vaihteeksi. Siitä aasinsiltana, jos autokauppa käy jatkossakin yhtä nihkeästi, niin voi tulla tilanne että Kialla ja monella muulla merkillä ei hetkeen ole edes maahantuojaa. Uusi toki löytyy varmaan nopeaan, haluttu merkki kuitenkin. Ja mitäs siihen ryppääseen kuuluu.. Renault, Dacia, Kia, Suzuki, Sssayong, Isuzu...
Tuon yrityksen himmeli on kyllä sellainen että jätän vastuun lukijalle, voihan siellä olla alafirmoja eri merkille emt.

Delta Auto Oy | 0872076-6 | Yrityshaku

Omavaraisuusastetta voi käydä kurkkimassa tuolta. Jos se on pakkasella, niin eihän se hyvä asia ole.

Edit. Ja kyllä kirjoitin rankasti pieleen eilen. Meni kaksi firmaa sekaisin. :facepalm: Siis Bassanode tuo maahan Renault, Dacia, Kia, Suzuki, Sssayong, Isuzu...+ Hyundai. Ei siis Delta.

Täyden palvelun autotalo Delta Auto Oy myy ja huoltaa Kia-, Mitsubishi-, Mazda- ja Opel-autoja 26 toimipisteessään ympäri Suomen. Delta Bavaria myy ja huoltaa BMW-malleja. Olemme myös yksi maan suurimmista käytettyjen autojen myyjistä.

Delta Auto tarjoaa merkkihuoltopalveluja useilla paikkakunnilla myös Chevrolet-, Opel- ja Saab-autoille, sekä Konalassa Jaguar- ja Land Rover -autoille. Voit kuitenkin tuoda autosi aina huoltoon Deltalle – oli sen merkki mikä tahansa.

Tietoa Deltasta - Delta Auto

Hupsista juu, ja linkin jos olisin lukenut loppuun niin siinä sanotaan että Delta maahantuo Kiaa ja Mitsubishia.
Voi myydä muitakin merkkejä...

Ei saatana että sotkin firmat ja merkit näinkin hyvin:vihellys::rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka paskoja ja epäluotettavia ovat 2017 uudet citroenit? Oon tosiaan uutta autoa katsomassa ja piruuttani menin vilkaisemaan autoja merkiltä jota pidän ehkä ennakkoluuloisesti mutta kuitenkin, paskimpana tekniikaltaan eli citroenia. Yllätyksekseni tuo uusi 2017 Citroën C3 on niin pervon siisti ulkonäöltään että alkoi kiinnostamaan.

c3_01.jpg
 
Mitäs porukka on tälläsestä autosta mieltä? Ajettu 232000Km, hinta 13,900€.

Ident. number (FIN) WDD2040081F008455
VIN WDD2040081F008455
Baumuster 204008
Sales name C 220 CDI
Permanent link Checking VIN for Mercedes-Benz WDD2040081F008455 | CARInfo
Order number 0 7 214 75002 (Destination: Branch Dortmund)
Delivery date 02 05 2007
PAINT1 197U OBSIDIAN BLACK
Interior color 001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine 646811 30 065008
Gearbox 722640 06 921890
General data for model code 204008


Baumuster Модель Платформа Модель Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
204008 C-class W204 C220CDI Дизель
646.811 АКП
722.640
4
204008 C-class W204 C220CDI Дизель
646.811 МКП
716.657
4
SA codes
Parameter Value
000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
645 WINTER TIRES M + S
808 AEJ 07/1
808 *1 204____ 20050721 AEJ 07/1
808 *2 646.8__ 20060621 YOM 17/1
808 *3 722.6__ 19960119 YOM 17/1
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F204 MODEL SERIES 204
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H80 PLASTIC TRIM PARTS
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
N91 CONTROL CODE BREMEN PLANT
N99 CONTROL CODE BREMEN PLANT
R25 17" LT ALLOY WHEEL 7 DOUBLE-SPOKE DES. MIXED TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V21 SPEED- + LOADINDEX 91H
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
 
Mitäs porukka on tälläsestä autosta mieltä? Ajettu 232000Km, hinta 13,900€.
Mitäs tuosta mitään mieltä, varmoja vehkeitähän ne. 646 + 722.6 varmaan luotettavin tekniikka mitä ko. koppaan on saanut ja varusteita ihan kivasti. Jos kangaspenkit miellyttää ja auto on muuten fiksussa kunnossa niin osta pois vaan, tuskin petyt.
 
Mitäs porukka on tälläsestä autosta mieltä? Ajettu 232000Km, hinta 13,900€.

Sales name C 220 CDI
Pari pre-faceliftiä on lähipiirissä joilla on tullut jokunen tuhat ajeltua. Toinen 2008 220CDI aut ja toinen 2010 250CDI man.

220CDI:stä meni vaihdelaatikko jossain hieman yli 200tkm:ssä ja jouduttiin korjailemaan ~2500 eurolla (venttiilikoneistoa, tms). 250:ssä (sama mottihan tuo on eri viritysasteella) on nyt n. 225tkm mittarissa ja kylmällä ilmeisesti toinen turboista "rääkyy". Hiljattain meni uusiksi myös melkein koko käsijarrun mekaniikka renkaiden päästä sekä yksi peruutustutkan sensori (yllättävän kalliita, kappaleelta).

Tuo kahden ahtimen pakettihan sekä mahdollinen ketjun löystyminenhän noissa on se kallein ongelma. En menisi moottoria kehumaan mersun luotettavimmaksi, mutta kyllä noilla järjestään tuon 200-300tkm näyttää porhaltavan ilman suurempia remontteja. Puoli milliä? En menisi laittamaan vetoa sen puolesta... :D
 
Pari pre-faceliftiä on lähipiirissä joilla on tullut jokunen tuhat ajeltua. Toinen 2008 220CDI aut ja toinen 2010 250CDI man.

220CDI:stä meni vaihdelaatikko jossain hieman yli 200tkm:ssä ja jouduttiin korjailemaan ~2500 eurolla (venttiilikoneistoa, tms). 250:ssä (sama mottihan tuo on eri viritysasteella) on nyt n. 225tkm mittarissa ja kylmällä ilmeisesti toinen turboista "rääkyy". Hiljattain meni uusiksi myös melkein koko käsijarrun mekaniikka renkaiden päästä sekä yksi peruutustutkan sensori (yllättävän kalliita, kappaleelta).

Tuo kahden ahtimen pakettihan sekä mahdollinen ketjun löystyminenhän noissa on se kallein ongelma. En menisi moottoria kehumaan mersun luotettavimmaksi, mutta kyllä noilla järjestään tuon 200-300tkm näyttää porhaltavan ilman suurempia remontteja. Puoli milliä? En menisi laittamaan vetoa sen puolesta... :D
Muuten oikein, mutta '10 250CDI on jo 651-koneella joka on aivan eri tapaus kuin 646.
Porukoilla on tommonen 08 200CDI automaatti, ostivat 180tkm ajettuna ja nyt 260tkm menty eikä mitään isompaa tehty, perushuoltoja ja pari polttimoa. Nettiautossa muutama 400tkm ajettu nytkin myynnissä ja saksassa jopa 600tkm mentyjä kaupan.
 
Muuten oikein, mutta '10 250CDI on jo 651-koneella joka on aivan eri tapaus kuin 646.
Porukoilla on tommonen 08 200CDI automaatti, ostivat 180tkm ajettuna ja nyt 260tkm menty eikä mitään isompaa tehty, perushuoltoja ja pari polttimoa. Nettiautossa muutama 400tkm ajettu nytkin myynnissä ja saksassa jopa 600tkm mentyjä kaupan.
Myös tuo pre-facelift 2010?

Faceliftihän tuli juuri 2010...
 
Alustavasti pyöritellyt auton vaihtoa mielessä. Sanotaan että olisi arvoltaan noi 10 000 euron auto jonka kaupasta hakisi. Itsellä on vanha auto 15 vuotta vanha ja arvoltaan jotain 1000-1500 euron väliltä jos itse myisi pois.

Saisiko vanhalla sen verran alennusta että kannattaisi mennä helpoimmalla ja jättää liikkeeseen? Varmaan rahoituksella mentäisiin.
 
Kuinka paskoja ja epäluotettavia ovat 2017 uudet citroenit? Oon tosiaan uutta autoa katsomassa ja piruuttani menin vilkaisemaan autoja merkiltä jota pidän ehkä ennakkoluuloisesti mutta kuitenkin, paskimpana tekniikaltaan eli citroenia. Yllätyksekseni tuo uusi 2017 Citroën C3 on niin pervon siisti ulkonäöltään että alkoi kiinnostamaan.

c3_01.jpg
Kyllä Citikka on ihan laadukas peli. Jos vaan auton ajettavuus miellyttää. Itsellä on kaksi pököttiä ja yksi citikka. 17 vuotta vanha Xantia hdi diesel jossa on se citikan kaasunestejousitus. Itse ihan tykkään vaikka auto onkin ikivanha ja vähän "huonompi" kuin toinen uudempi 407 pökötti.

Yhden C4 Cactus auton oon nähnyt parkkipaikalla ja se kyllä kääntää ulkonäöllään päitä. Tai ei ainakaan ole "tavallisen" näköinen. Osta C3 pois vaan :) C5 mallia saa rautajousilla tai kaasunestejousituksella. Niitäkin saa kait melko edullisesti käytettynä. Omalla citikalla on ajettu 350 tkm ja tekniikka toimii vielä ihan hyvin.

Citroen C3 PureTech 82 Shine Viistoperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Alustavasti pyöritellyt auton vaihtoa mielessä. Sanotaan että olisi arvoltaan noi 10 000 euron auto jonka kaupasta hakisi. Itsellä on vanha auto 15 vuotta vanha ja arvoltaan jotain 1000-1500 euron väliltä jos itse myisi pois.

Saisiko vanhalla sen verran alennusta että kannattaisi mennä helpoimmalla ja jättää liikkeeseen? Varmaan rahoituksella mentäisiin.
Epäilen että kannattaa vaan itse myydä auto pois ja sitten katsella joku auto tilalle. On niin vanha auto ja 1000€ myyntihintakin on tosi alhainen. Itse maksoin 17 vuotta vanhasta 370€ + katsastus 80€.

edit:
Huoltokulut oli 11€ joku pusla ja muutoskatsastus pakuksi oli 47€. Eli 510€ mutta saa sentään reulun vuoden ajaa, jos auto sattuu vain kestämään :D Edellinen omistaja oli kuulemma huollattanut 4000€ verran noin 9 vuoden aikana. Eli jotain 450€/vuosi huoltokulut, jos piti paikkansa. Ei siinä juuri mitään ollut uusittu, eli normaali huoltoja oli vain. Auto oli tuotu ranskasta 2004, eli suolaa ei ole ehkä saanut aivan 17 vuotta?
 
Viimeksi muokattu:
Mistä syystä jarrupoljin voi olla jäykkä?

Jarrutehoa kyllä sinänsä löytyy, mutta poljin on vaan kova.

Pääsylkyn vaihdoin, ei hyötyä...
 
Piti viedä auto määräaikaishuoltoon, mut tuliki vähän lisää juttuja. Turbossa oli tehottomuutta jne aina välissä. Ja huollossa takajarrut oli ilmeisesti ihan muusina, itse en kyl ollu huomannu ajossa mitään.

Näyttääkö tää kuitti legitiltä:
http://up.hiillos.org/jnd/lasku.jpg

Autona siis VW Golf TSI 1.4 07

Hyvin se pörrää kyl nyt, ei varmaan koskaan näin hienosti.
 
Piti viedä auto määräaikaishuoltoon, mut tuliki vähän lisää juttuja. Turbossa oli tehottomuutta jne aina välissä. Ja huollossa takajarrut oli ilmeisesti ihan muusina, itse en kyl ollu huomannu ajossa mitään.

Näyttääkö tää kuitti legitiltä:
http://up.hiillos.org/jnd/lasku.jpg

Autona siis VW Golf TSI 1.4 07

Hyvin se pörrää kyl nyt, ei varmaan koskaan näin hienosti.
Paljonhan tuossa on moottorityötä, tosin en tiedä miten suuritöisiä nuo puhdistustyöt on. Toisaalta työ sisältänee pitkälti myös vian etsintää.

Ainoa mikä tuossa minua ihmetyttää on laskutettu jarrutyösylinteri, vaikka työn mukaan jarrusatula on vaihdettu. Loppusummaan tämäkään ei paljoa vaikuta, vaikka olisi ihan oikeasti virheellisesti laskutettu; motonetissa satula alveineen 120e.

Jäähdytinnestettä on näköjään myös kirjattu kahteen kohtaan. Ilmeisesti ensin longlife-huollon tiimoilta lisätty ja sitten moottorityön ohessa jouduttu vaihtamaan kokonaan. (vaikutus loppusummaan muutaman euron)
 
Ainoa mikä tuossa minua ihmetyttää on laskutettu jarrutyösylinteri, vaikka työn mukaan jarrusatula on vaihdettu
)

Jarrutyösylinteri on jarrusatula. Polkimella käytetään jarrupääsylinteriä, joka käyttää nesteen avulla jarrutyösylintereitä, jotka painavat palat kiinni levyihin.
 
Jarrutyösylinteri on jarrusatula. Polkimella käytetään jarrupääsylinteriä, joka käyttää nesteen avulla jarrutyösylintereitä, jotka painavat palat kiinni levyihin.
Kiitos korjauksesta. Arvelinkin, että tässä on jokin kompa kyseessä.
 
Mikähän voisi olla, kun auto lämpenee todella huonosti ja polttoaineenkulutuskin hieman mielestäni noussut?

Autona 2010 seat exeo 2.0 tdi CR CAGA moottorikoodilla, huonohan tämä on aina ollut lämpiämään. Eilen tuli motarilla ajettua noin 30min putkeen 100kmh ja ei lämmennyt edes 90C, ulkonakin taisi olla +1C lämmintä. Pakkasillakin jos pysähtyy valoihin hetkeksi niin kyllä laskee taas lämmöt.

Termostaattia kaverit epäili.
 
Mikähän voisi olla, kun auto lämpenee todella huonosti ja polttoaineenkulutuskin hieman mielestäni noussut?

Autona 2010 seat exeo 2.0 tdi CR CAGA moottorikoodilla, huonohan tämä on aina ollut lämpiämään. Eilen tuli motarilla ajettua noin 30min putkeen 100kmh ja ei lämmennyt edes 90C, ulkonakin taisi olla +1C lämmintä. Pakkasillakin jos pysähtyy valoihin hetkeksi niin kyllä laskee taas lämmöt.

Termostaattia kaverit epäili.
Kavereille kaliaa palkaksi arvauksesta ja termari vaihtoon.
 
Aikaisemmin jo ihmettelin kun Pösö ei vedä kylmänä ja nyt on vika pahentunut.

Tänään sammui koko kone kun tyhjäkäynti tippui niin alas. Ja aina kun ajaa esim 50 metriä, niin sen jälkeen kone toimii normaalisti. Lämpötila-anturi ja termostaatti vaihdettu. Vikakoodi tuli secondary air pump -laitteesta, mutta minun mielestäni sekin pyörii kyllä kylmänä.

Auto on Pösö 307 cc 2.0l bensa vm 2005.

Mitähän sitä seuraavaksi miettis, MAP-anturi?
edit: polttaa bensaa putkessa ja sammuu kun kaasua painaa, eli ilmiselvästi on sytytyskatkos jostain syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän voisi olla, kun auto lämpenee todella huonosti ja polttoaineenkulutuskin hieman mielestäni noussut?

Autona 2010 seat exeo 2.0 tdi CR CAGA moottorikoodilla, huonohan tämä on aina ollut lämpiämään. Eilen tuli motarilla ajettua noin 30min putkeen 100kmh ja ei lämmennyt edes 90C, ulkonakin taisi olla +1C lämmintä. Pakkasillakin jos pysähtyy valoihin hetkeksi niin kyllä laskee taas lämmöt.

Termostaattia kaverit epäili.

Jatkoa.

Onko auton ilmastoinnilla vaikutusta lämpeämiseen? 18c ja ilmastointi automaatille ei oikein lämpene. Aamulla laitoin 22c ja automaatille ja kas kummaa, näytti lämpenevän ok. Jostain myös muistaisin lukeneeni, että ilmastointia suositellaan pitämään 22c:ssä.

Lähti juuri uusi termari saksasta.. Noh samapa tuo on vaihtaa sitten vaikkei olisikaan rikki. Tuleepahan nesteetkin sitten vaihettua, ole ainakaan 3 vuoteen vaihtanutt.
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoa.

Onko auton ilmastoinnilla vaikutusta lämpeämiseen? 18c ja ilmastointi automaatille ei oikein lämpene. Aamulla laitoin 22c ja automaatille ja kas kummaa, näytti lämpenevän ok. Jostain myös muistaisin lukeneeni, että ilmastointia suositellaan pitämään 22c:ssä.

Lähti juuri uusi termari saksasta.. Noh samapa tuo on vaihtaa sitten vaikkei olisikaan rikki. Tuleepahan nesteetkin sitten vaihettua, ole ainakaan 3 vuoteen vaihtanutt.
Eikös ilmastointi ole automaagisesti pois päältä, kun lämpötila laskee jonkun +5 tms. alle? Ellei sitten puhallus ole lasille.

Onkohan tuo Gasumin kaasutarjous voimassa kaikilla asemilla, mitä Gasumin sivuilla on lueteltu? Vai ainoastaan noilla Gasumin omilla asemilla?
 
Eikös ilmastointi ole automaagisesti pois päältä, kun lämpötila laskee jonkun +5 tms. alle? Ellei sitten puhallus ole lasille.
Niillä main ilmastointi kytkeytyy pois päältä. Joissakin autoissa pakkasella ei saa lämmintä ilmaa tuulilasille ollenkaan.
 
Millähän katteella ne autoliikkeet myyvät vaihtoautot? Meidän tapauksessa olisi tarkoitus hankkia uusi auto luokkaa polo, rio, fiesta, i20, yaris... ja vaihdossa meidän 11v vanhaan farmariin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 621
Viestejä
4 493 846
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom