Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Tosin kun käyttää eri vanneverkkokaupoissa rekisterinumerohakua, niin yhdessä täysin samasta vanteesta ilmoitetaan, että ei sovi kyseiseen autoon ja toinen kauppa ilmoittaa, että sopii ja vielä TUV todistus pdf-dokkarina vakuutena.
 
Tosin kun käyttää eri vanneverkkokaupoissa rekisterinumerohakua, niin yhdessä täysin samasta vanteesta ilmoitetaan, että ei sovi kyseiseen autoon ja toinen kauppa ilmoittaa, että sopii ja vielä TUV todistus pdf-dokkarina vakuutena.
Käytännössä meinaavat että vanteen pitäisi sopia autoosi, mutta eivät ota mitään vastuuta jos ei sovikkaan. Autoissa voi olla pieniä rakenteellisia poikkeavuuksia vuosimallin/myyntialueen mukaan.
 
Käytännössä meinaavat että vanteen pitäisi sopia autoosi, mutta eivät ota mitään vastuuta jos ei sovikkaan. Autoissa voi olla pieniä rakenteellisia poikkeavuuksia vuosimallin/myyntialueen mukaan.

Kysynpä vielä nyt vähän eri sanoin: kun esim. tuolla "renkaatvaihtoon.fi" sivulla löytyisi vanteet suoraan samoilla mitoilla kun tehtaan ilmoittamat. Tämä ei kuitenkaan sivun rekisterinumerohaulle käy, vaan ilmoittaa tehtaan mitoista poiketen eri et:tä ja suurempaa keskireikää samalle vanteelle. Onko se sitten niin, etten voi vanteita ostaa tehtaan mittojen mukaan vaan pelkästään pitää luottaa mitä kunkin sivuston rekkarinumerohaku sanoo. Vai onko rekisterinumerohaussa joku virhe.

Niin ja toisen sivuston hakukone taas sanoo, että kyseinen vanne taas käy tehtaan ilmoittamilla mitoilla....
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa kysy vanteen sopivuudesta suoraan myyjältä. @lospolloshermanos


Tuo pisti omaankin silmään. Ajattelin ensin, että uloshengitysilman raja vastaisi tuota 0,462 promillea, mutta pienen googlailusession jälkeen tämäkin jäi epäselväksi.
Ilmeisesti toi ”fakta” on peräisin jostain markkinointitiedotteesta. Tätä samaa ”uutista” alkoi löytyä useammankin lehden ”artikkeleista” kun googlasi ”0,462 promillea”.

Dräger – testaa ajokuntosi vesillä - Venelehti.fi

Sikäli millekään muunnoksille ei ole tarvetta, kun verikokeelle ja tarkkuusalkometrille löytyy rikoslaista ihan omat rajansa, 0,5 ‰ ja 0,22 mg/l.

Mutta pitäähän niille kesätoimittajille edes jotain hommaa keksiä.
 
Mihin, minne, miten peräkärryllisen auton saa ja pitää laillisesti parkkeerata?

Esim: scenaario yksi
Laillinen?

Viilaten tuo varmaan menisi niin että kärry jätetään yhteen ruutuun ja auto toiseen.
 
Kysynpä vielä nyt vähän eri sanoin: kun esim. tuolla "renkaatvaihtoon.fi" sivulla löytyisi vanteet suoraan samoilla mitoilla kun tehtaan ilmoittamat. Tämä ei kuitenkaan sivun rekisterinumerohaulle käy, vaan ilmoittaa tehtaan mitoista poiketen eri et:tä ja suurempaa keskireikää samalle vanteelle. Onko se sitten niin, etten voi vanteita ostaa tehtaan mittojen mukaan vaan pelkästään pitää luottaa mitä kunkin sivuston rekkarinumerohaku sanoo. Vai onko rekisterinumerohaussa joku virhe.

Niin ja toisen sivuston hakukone taas sanoo, että kyseinen vanne taas käy tehtaan ilmoittamilla mitoilla....
Lähtökohtaisesti eri sivustojen rekkarihakukoneet voi olla mitä vain, en siis luottaisi niihin. Toki jos olet sen perusteella vanteet ostanut eikä ne sovi alle, niin eiköhän ne saa palauttaa. Tehtaan sheetit luulisi pitävän paikkansa ellei ole jokin poikkeava malli. Täyden varmuudenhan asiaan saa kun käy mittaamassa allanooevan vanteen itse.
 
Ilmeisesti toi ”fakta” on peräisin jostain markkinointitiedotteesta. Tätä samaa ”uutista” alkoi löytyä useammankin lehden ”artikkeleista” kun googlasi ”0,462 promillea”.

Dräger – testaa ajokuntosi vesillä - Venelehti.fi

Sikäli millekään muunnoksille ei ole tarvetta, kun verikokeelle ja tarkkuusalkometrille löytyy rikoslaista ihan omat rajansa, 0,5 ‰ ja 0,22 mg/l.

Mutta pitäähän niille kesätoimittajille edes jotain hommaa keksiä.

No sitähän minäkin, että "toimittajalla" taas asiat hallussa. Jätän tämän tähän.
 
Suosituksia Turussa olevalla pajalla joka tekisi nelipyöräsuuntauksen bemariini? Hagströmiltä salosta kysyin, joka on ilmeisesti ihan hyväkin paikka suorittaa kyseinen operaatio, sanottiin hinnaksi 100-200€, vähän haluaisin kilpailuttaa :)
 
Suosituksia Turussa olevalla pajalla joka tekisi nelipyöräsuuntauksen bemariini? Hagströmiltä salosta kysyin, joka on ilmeisesti ihan hyväkin paikka suorittaa kyseinen operaatio, sanottiin hinnaksi 100-200€, vähän haluaisin kilpailuttaa :)
Kysy Teboil Yliopistonkadulta (Haapasalo). Hinnoista en tiedä tänäpäivänä, mutta siellä on ollut laserit ja tietokoneet hommaan yli 15 vuotta.
 
Saisko kanssatekkiläisiltä jotain kuvia helman ruostekorjauksista? Tuntuu ettei autokorjaamo ees halua saada tota korjattua kunnolla ja huvittais jo kuluttajasuojaan ottaa yhteyttä. Tietty eka kuvasarja korjaamolle mielellää hyvien mallien kera, jos vaikka ymmärtäisivät [emoji849]

Kuvassa korjaamon uusin taidonnäyte, onhan tää jo heidän toinen yritys, aiempaa ette halua ees nähdä [emoji16]
IMG-20180723-WA0001.jpeg


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Tuo näyttää joltain mitä minä olisin tehnyt kännissä näin puhelimen ruudulta tiirattuna. Eikai sitä tollasena sulle tarjottu takaisin?
 
Kaveri hoitaa atm ku en oo kotona piti vaan katsastuksesta saada läpi niin meni tolla kännityölläkin [emoji16] siksipä ooski kiva saada verrokkikuvia niin vois sit kattavat tekstit laitella korjaamolle ja kuluttajasuojaan. Ilmeisesti toiselle korjaamolle vois viedä noiden laskuun jos kuluttajasuojan kanssa käy hyvin

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Mitä siitä korjauksesta oli sovittu? Että paikkaavat sen niin, että menee leimasta läpi? Silloin on pakkelipaikka ollut riittävä ja kustannuskin maksimissaan varmaan 100€, jos taas on sovittu, että ruosteet poistetaan yms. niin menee helposti koko helma vaihtoon ja kustannus 500-1000€

Tuommoisia paikkauksia on korjaamot tehnyt iät ajat ja peltipaikatkin on usein pienet täpät nurkista kiinni ja ehkä kitattu ja maalattu, joskus ei edes sitä ole tehty, vaan jätetty paljas pelti ruostumaan.
Ihan tosta koko hoidosta sovittu hintaa tuli joku ~500

"
Tarjoamme tarjoamme helmojen vaihdon ja takajarrupalojen vaihdon hintaan 540€
sis.helmapellit,hitsauksen ruostesuojauksen ja autonvärisen maalin
"
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Just täs uusimmassa olevinaan vaihtoivat [emoji849]
Kuvassa näkyy korjaamon aiempi taidonnäyte josta tähän nykyiseen tilanteeseen on päädytty. Tuntuu tosiaan ettei korjaamoa vain yksinkertaisesti kiinnosta hoitaa tätä, siksipä ois kiva saada kuvia ns. Hyvistä korjauksista, joita vois sit käyttää ku pommittaa kuluttajasuojaa ja korjaamoa. Nykyään myös hyvä ku autojerryssä voi julkaista nää kaikkien nähtäville mahdollisissa riitatilanteissa [emoji16]
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
6002da3ce5beec71566687f022c707f0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joltain kesätyöpojan taidonnäytteeltä näyttäs.

Ei kyl mikään vakavasti otettava korjaamo tee tollasta.
 
Just täs uusimmassa olevinaan vaihtoivat [emoji849]
Kuvassa näkyy korjaamon aiempi taidonnäyte josta tähän nykyiseen tilanteeseen on päädytty. Tuntuu tosiaan ettei korjaamoa vain yksinkertaisesti kiinnosta hoitaa tätä, siksipä ois kiva saada kuvia ns. Hyvistä korjauksista, joita vois sit käyttää ku pommittaa kuluttajasuojaa ja korjaamoa. Nykyään myös hyvä ku autojerryssä voi julkaista nää kaikkien nähtäville mahdollisissa riitatilanteissa [emoji16]
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
6002da3ce5beec71566687f022c707f0.jpg
Ensimmäinen korjaus näyttää siltä, että ruosteen päälle läiskitty massaa ja maalia. Toinen näyttää samalta enemmällä massalla ja pienellä yrityksellä:D Ilmiselvästi kummassakaan ei ole mitään peltejä vaihdettu.

Toisaalta voiko tuohon hintaan olettaakaan saavansa parasta laatua varsinkin jos se sisältää ~100€ jarrupalojen vaihtoa? "Oikeassa" korjaamossa/maalaamossa pelkkä helmojen maalaus saattaa maksaa tuon 500€, mutta toki jos ovat luvanneet jotain niin pitäisihän se tehdä...

Niitä verrokkikuvia on tosiaan ihan turha hakea. Oikeaoppisen korjauksen jäljiltä pitäisi ko. korjauspaikan näyttää koskemattomalta.
 
Okay no tappeluksihan tämä varmaan menee. Kumminkin korjaamon peltiseppä(?) Oli noi hommat olevinaan tehnyt sillä sen takia vasta viime keskiviikkona oli onnistunut, kun hän palasi silloin lomalta.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Kyllä se hyvin vaihdettu helma on täysin uutta vastaava, mistään ei päällepäin ainakaan pitäisi huomata että siihen olisi ikinä edes kosketukaan.
Yhdestä edeltävästä autosta meni koko oikea helma uusiksi, ei edes hitsaussaumoja näkynyt maalin läpi. Täysin moitteetonta jälkeä tuli ja se paikka missä teetin työn ei edes ollut mikään äärimmäisen hyvämaineinen tai kallis.
 
Kyllä se hyvin vaihdettu helma on täysin uutta vastaava, mistään ei päällepäin ainakaan pitäisi huomata että siihen olisi ikinä edes kosketukaan.
Yhdestä edeltävästä autosta meni koko oikea helma uusiksi, ei edes hitsaussaumoja näkynyt maalin läpi. Täysin moitteetonta jälkeä tuli ja se paikka missä teetin työn ei edes ollut mikään äärimmäisen hyvämaineinen tai kallis.
Okay no täytyy soitella korjaamolle jahka tästä loppuviikosta takaisin auton äärellä ja voi vielä itse tarkastella mitä kaikkea ovat sohineet. Onko täällä kukaan ollut aiemmin riitatilanteissa/kuluttajasuojan kanssa tekemisissä korjausten tai siis "korjausten" takia? Olis kiva kuulla miten homma edennyt, tuskin mikään helppo tie on edessä [emoji853]

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Okay no täytyy soitella korjaamolle jahka tästä loppuviikosta takaisin auton äärellä ja voi vielä itse tarkastella mitä kaikkea ovat sohineet. Onko täällä kukaan ollut aiemmin riitatilanteissa/kuluttajasuojan kanssa tekemisissä korjausten tai siis "korjausten" takia? Olis kiva kuulla miten homma edennyt, tuskin mikään helppo tie on edessä [emoji853]

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Kuvista päätellen helmaa ei ole vaihdettu (ei siis myöskään sisällä uutta peltiä tai ruostesuojaa), eikä maalausta ole sävytetty

Vastaavaa jälkeä voi odottaa 15v einopetteriltä omalla pihalla kilikalimaalitölkin kanssa touhuten.

Tuo ruostuu uudelleen maalin läpi luultavasti alle vuodessa.

Pari kertaa kun jollain 500-600 eurolla ollaan jouduttu jotain äitimuorin -10+v vanhaa autoa korjaamaan, esim. konepelti vaihdettu B-osaan tai kaarta korjattu niin se maalausjälki oli sellaista ettei sitä erottanut kuin todella hyvässä valossa kun tiesi että osa on vaihdettu tai kohta ylimaalattu.
 
Käytin reilu kk sitten autoa leimalla ja eihän se läpi mennyt. Jälkitarkastus aikakin meni jo umpeen. Niin nyt kun menen uudelleen,niin tarviiko siitä ottaa pakokaasujen uudelleen vai käykö se katsastuskonttorin lappu? Siinähän näkyy kaasut ja se on alle 3kk vanha.
 
ei tarvii, tarkastaa lähinnä ne minkä takia ei menny läpi et on korjattu
 
Käytin reilu kk sitten autoa leimalla ja eihän se läpi mennyt. Jälkitarkastus aikakin meni jo umpeen. Niin nyt kun menen uudelleen,niin tarviiko siitä ottaa pakokaasujen uudelleen vai käykö se katsastuskonttorin lappu? Siinähän näkyy kaasut ja se on alle 3kk vanha.
Ei tarvitse
ei tarvii, tarkastaa lähinnä ne minkä takia ei menny läpi et on korjattu
Jos jälkitarkastusaika on mennyt umpeen, katsastus aloitetaan alusta eli pitää maksaa täysi hinta ja koko auto tarkastetaan uudelleen. Päästölappu on voimassa sen 3 kk.

A-katsastuksen sivuilta
Autolle tulee tehdä kokonaan uusi määräaikaiskatsastus. Mikäli päästömittaukset ovat olleen raja-arvojen mukaiset, katsastuksesta saatu päästömittaustodistus (tarkastuskortti) on voimassa kolme kuukautta.

Usein kysyttyä katsastuksesta: Jälkitarkastus | A-Katsastus
 
Sehän toki riippuu sitteb ihan katsurista miten tarkasti se sitä rupeaa uusiksi käymään. Itellä meni joskus pari viikkoa yli neljän kehoituksen kanssa, ei se katsuri käyny ku ne kattomassa ja näön vuoksi käveli kerran auton ympäri. Maksokin jälkitarkastuksen verran.
 
Aika kovin saa satula olla jumissa, ettei se lähde kampeamalla irti :rolleyes:
 
Eräs puolituttu nainen kertoi että hänen autonsa on epäkunnossa. Jarrut ovat jumissa. En sen tarkempaa tiedä että onko käsijarru vai jalkajarru jumissa. En aio puuttua tuon vian korjaukseen, kunhan tässä vaan mietin.
Tuli tässä mieleen että jos satulan mäntä on niin ruosteessa että mäntä ei palaudu niin satulahan on jumissa eikä sitä ehkä helposti saa irti. Millä konstilla satula lähtee helpoiten irti jos mäntä painaa koko ajan jarrupaloja levyyn?
Syitähän voi olla monia, levyjarrullisissa mäntä tai liukutapit. Rumpujarruissa sisäkilkkeet solmussa/irti. Käsijarruissa vaijerit/mekanismit jumissa. Joka tapauksessa kyllä ne yleensä hyvin purkaantuu ihan meisselillä ja oikein suunnatulla voimalla. Oikein pahoissa saattaa tarvia hienosäätölekaa parin kopsun verran. Tuollainen juminut satulan mäntäkin antautuu melko helpolla, kun siellä männän takana ei ole painetta...
 
Eräs puolituttu nainen kertoi että hänen autonsa on epäkunnossa. Jarrut ovat jumissa. En sen tarkempaa tiedä että onko käsijarru vai jalkajarru jumissa. En aio puuttua tuon vian korjaukseen, kunhan tässä vaan mietin.
Tuli tässä mieleen että jos satulan mäntä on niin ruosteessa että mäntä ei palaudu niin satulahan on jumissa eikä sitä ehkä helposti saa irti. Millä konstilla satula lähtee helpoiten irti jos mäntä painaa koko ajan jarrupaloja levyyn?
Edessä ainakin mäntää voi vain painaa sisäänpäin. Takana jos on myös käsijarru levyssä, niin mäntää täytyy pyörittää sisäänpäin. Etupää on siis vähän helpompi.
 
Siis silloin kun mäntä jumittaa ja painaa voimakkaasti paloja levyyn niin satula jokatapauksessa lähtee kampeamalla irti kun pultit irroittaa liukutapeista.? En vain ole omassa autonkorjaushistoriassa törmännyt jumittuneisiin jarruihin joten siksi asia tuli mieleen.
Ei mäntä paina voimakkaasti (tai ollenkaan) paloja levyyn, jos järjestelmässä ei ole painetta eli toisin sanoen jarrupoljinta ei paineta. Jos käsijarru on jumittunut päälle, niin silloin mäntä voi painaa jarrupalaa. Sekin jumi irtoaa (mutta ei korjaannu), kun naputtelee jarrusatulan päästä vaijerin vivun asentoon, jossa käsijarru on vapautettu.
 
Eräs puolituttu nainen kertoi että hänen autonsa on epäkunnossa. Jarrut ovat jumissa. En sen tarkempaa tiedä että onko käsijarru vai jalkajarru jumissa. En aio puuttua tuon vian korjaukseen, kunhan tässä vaan mietin.
Tuli tässä mieleen että jos satulan mäntä on niin ruosteessa että mäntä ei palaudu niin satulahan on jumissa eikä sitä ehkä helposti saa irti. Millä konstilla satula lähtee helpoiten irti jos mäntä painaa koko ajan jarrupaloja levyyn?
Papalla oli vanhassa volvossa takajarruista käsijarrun puolelta ruostunu pinta irti ja kiilautunu pahasti ja jumiuttanu koko toisen takarenkaan.
 
Okay no täytyy soitella korjaamolle jahka tästä loppuviikosta takaisin auton äärellä ja voi vielä itse tarkastella mitä kaikkea ovat sohineet. Onko täällä kukaan ollut aiemmin riitatilanteissa/kuluttajasuojan kanssa tekemisissä korjausten tai siis "korjausten" takia? Olis kiva kuulla miten homma edennyt, tuskin mikään helppo tie on edessä [emoji853]

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Okay nyt alkaa kasetti hajoamaan pahasti. Eilen auto korjaamolle ja tänään soittivat, että voi hakee. Pääsin sinne niin kattelin, että miltähän tällä kertaa näyttää -> eivät olleet tehneet mitään.

Ei vittu et alkaa kasetti hajoamaan, mutta ei oikein voi tehä hirveesti mitään.. Jos korjaamo alkaa heiluttelee käsiä niin sitten tietty joutuu kuluttajansuojan kanssa tappelee. Ei myöskään itsellä varaa viedä toiselle korjaamolle. Onneks sentään tää kyseinen korjaamo on lähellä alle kilsan päässä niin ei ainakaan etäisyyden kanssa temppuilu vituta. Ja pientä mielihyvää tulee kun tietää ettei nekään varmaan hirveästi tässä tee voittoa ku auto ravaa siellä.

Keskusteli meni jotakuinkin näin:

Korjaamon"vastuuhenkilö" sanoo: "Hitsaaja ei löytänyt reikää siitä"
Minä: "eihän siinä mitään reikää ollutkaan vaan se oli aiemmin korjattu massalla vaikka piti hitsata"
KorjaamonVH: "Mee puhuu hitsaajalle, mulla tässä kiire ja se tietää paremmin"
-> hitsaajan luokse ->
M: "Niin toi helma piti hitsaa, mutta massaahan siinä vain oli"
H: "Niin siis katsastaja oli tehnyt sen reiän siihen tökkimällä ja mä korjasin ja sit hakkasin sitä metallipuikolla ja pysy kasassa, luulis pysyvän tällä kertaa"
M: "Niin mutta oli sovittu, että se hitsataan niinkuin alunperinkin oli hitsattu(oli aiemmin hitsattu huonosti vuosi sitten ja nyt tässä tilanteessa)"
H:"No sitä minä en tiedä, en ollut täällä vuos sitten töissä, kysy KVHoolta se tietää tästä enemmän että mitä te ootte sopinut (Siis häh miten hitsaaja ei tiiä mitä on sovittu?!?!)"
-> kvh luokse->
kvh: "Mikä ongelma?"
M: "Niin toi sun hitsaaja tuolla ei tiennyt että pitikö se hitsaa vai ei että sä tiiät kuulemma.. ja pitihän se hitsaa.."
KVH: "Piti hitsata ja hitsataan, tuo ens viikolla ei oo nyt aikaa"
M: "Jos nyt tällä kertaa voisit sanoa sille hitsaajalle et mitä tehdä ennenkuin alkaa tekee"
 
@Azumiar. Jos vaikka firman nimen kerrot? Osaa muutkin viedä autonsa tuonne. Ja firman kunniaa ei voi loukata joten antaa mennä vaan.
 
Onko täällä porukkaa, joka blokannut egr venttiilin. Millaisia kokemuksia? Laskiko kulutus vai nousi?
 
Paljos muuten pitää yleensä firmoille pulittaa siitä että pyöräyttävät itse ostetut renkaat vanhoille vanteille?
 
skaala aika iso 13" pelti vs 20" överit mahti alut, mut sanotaan alkaen varmaa 40€
 
Saako mihinkään autoon tehdasvalmisteisena kiinteää parkkikiekkoa tai muuta pysäköintiajan ilmaisinta?

Monesti miettinyt että ei varmaan olis jollekkin Skodalle kallis integroida tuollainen, mutta eipä ole vakiona...
 
Paljos muuten pitää yleensä firmoille pulittaa siitä että pyöräyttävät itse ostetut renkaat vanhoille vanteille?
Muutaman kerran olen käynyt laitatuttamassa taksalla: 5e purku, 5e kasaus, 10e tasapainotus. Per rengas tietysti eli kierrokselle tulee hintaa se 80e. Kalliin puoleinen paikka, mutta 50e pitänee pulittaa melkein joka paikassa.

Saako mihinkään autoon tehdasvalmisteisena kiinteää parkkikiekkoa tai muuta pysäköintiajan ilmaisinta?

Monesti miettinyt että ei varmaan olis jollekkin Skodalle kallis integroida tuollainen, mutta eipä ole vakiona...
Ei tästä ole pitkään kun täällä Suomessa ei kelvannut kuin tietynlainen pysäköintikiekko. Autoon integroitu kiekko ei silloin olisi ollut pätevä laite pysäköintiajan ilmaisuun. Monessa maassa saattaa olla sama edelleen käytössä, mikä estäisi integroidun käyttämisen.
 
Kysytään josko täällä olisi osaavampia antamaan projektitietoa.
Elikkäs olisi tiedossa ns noutohintaan saatava Nissan silvia CA18DE-moottorilla (ilman turboa) joka on ajettu liu'ussa tolppaan suht rajusti. Mietinnässä olisi josko sen tekniikan saisi upotettua Datsun 180B HT malliin (tästä puuttuisi moottori) ja datsunin kori kyllä vaatisi ammattilaisen läpikäymisen ruosteiden takia ja uuden tekniikan sovittamisen/muutoksien teon. Itsellä kun hitsaamisessa syntyy enemmän tuhoa. Jotenkin olin ajatellut että korin kunnostamiseen (hitsaus, pellit, muutostyöt) menisi joku 3k + maalaus 2-3k sekä 3k muihin asioihin eli n.9k budjetilla + tuo nissanin raato. Onko nuo hinta-arviot edes sinneppäin? Sekä tietysti helkutisti omaa aikaa sähköjen jne tekemiseen.

Eli nissanista siirtäisi: konehuoneen sisällön, voimansiirron ja jarrut. Mietittää myös tuo sitten rekisteröinti, kun originaalissa olisi 65kW ja nissanissa 98kW... No tuota pitää vielä selvitellä.

Edit: Itse itselleni vastaten, kustannukset menisi reilusti yli ajatellun kun runko on mitä on
 
Viimeksi muokattu:
Quashqai 2016 - saako tähän takavaloja palamaan aina? Miliisit oli huomauttaneet faijalle, kun autossa on perä pimeänä ja hänellä nyt ottaa itsetunnon päälle tällainen ahdistelu. Imatran Nissan-huolto ei halunnut alkaa millekään.
 
Quashqai 2016 - saako tähän takavaloja palamaan aina? Miliisit oli huomauttaneet faijalle, kun autossa on perä pimeänä ja hänellä nyt ottaa itsetunnon päälle tällainen ahdistelu. Imatran Nissan-huolto ei halunnut alkaa millekään.
Ei kai miliisit aiheetta huomauttele. Jos tie on märkä tai ulkona hämärää, pitää kättä käyttää valokatkaisijalla ja kääntää eteen ajovalot ja taakse takavalot. Nissan-spesifiseen kysymykseen luulisi paras tieto löytyvän Nissan-foorumilta.
 
Ei kai miliisit aiheetta huomauttele. Jos tie on märkä tai ulkona hämärää, pitää kättä käyttää valokatkaisijalla ja kääntää eteen ajovalot ja taakse takavalot. Nissan-spesifiseen kysymykseen luulisi paras tieto löytyvän Nissan-foorumilta.


Tämä, kuskin pitää älytä laittaa ne valot päälle jos automatiikka ei sitä ymmärrä (esimerkiksi vesisateella).
 
Quashqai 2016 - saako tähän takavaloja palamaan aina? Miliisit oli huomauttaneet faijalle, kun autossa on perä pimeänä ja hänellä nyt ottaa itsetunnon päälle tällainen ahdistelu. Imatran Nissan-huolto ei halunnut alkaa millekään.
Tuon ikäisessä ei pitäisi enää tuikut loistaa jos auton sammuttaa ja valot olisikin päällä. Jos tuottaa tuskaa/vaikeuksia käyttää valoja oikein, niin valokatkaisija päälle-asentoon ja jättää siihen lopullisesti - problem solved.
 
Tuon ikäisessä ei pitäisi enää tuikut loistaa jos auton sammuttaa ja valot olisikin päällä. Jos tuottaa tuskaa/vaikeuksia käyttää valoja oikein, niin valokatkaisija päälle-asentoon ja jättää siihen lopullisesti - problem solved.
Itse mutuilen, että kovin harva auto on sellainen, ettei suostu pitämään erikseen päälle laitettuja valoja päällä.
 
Itse mutuilen, että kovin harva auto on sellainen, ettei suostu pitämään erikseen päälle laitettuja valoja päällä.
Ainakin ruotsalaisvalmisteiset autot minun kokemuksen mukaan sammuttaa valot kun sammuttaa auton, vaikka valokatkaisija olisi päällä-asennossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom