100tkm samoilla jarrupaloilla on hyvin, +150tkm uskaltaisin väittää mahdottomuudeksi, ellei ole joku kesäauto. Pelkkä talvi ja ruoste syö ne palat pilalle tuossa ajassa.
Kaverin isä osti uuden Carinan 1989. Auto oli alusta asti lämpimässä tallissa. Vuonna 1992 muuttivat seinänaapuriksi ja Carina pääsi jatkamaan lämpimässä tallissa. Lämmintä tallia oli 1989-2014, ja pihapaikalla 2014-2016. Viimeisinä vuosina auto siirtyi isältä pojalle kokonaan.
Kaverin isä osti kyllä uudet jarrupalat vaihtaakseen ne itse, mutta jäivät vaihtamatta, koska vanhoissa oli pintaa reilusti. Pakkaus oli auton myyntiin asti isän tallin hyllyllä. Myyntihetkellä autolla oli ajettu 27 vuotta ja yli 260 tkm alkuperäisillä jarruosilla, eikä katsastuksissa tullut muuta sanomista kuin 2014-2015 vuotavasta jarruputkesta, mikä piti korjata.
Eli on se mahdollista, jos ajo on ennakoivaa, säilytys hyvää, pesu hyvää, huolto hyvää ja osat kestäviä (non-eco).
Minulla 2016 Auriksessa alkuperäiset palat eivät ole silmällä kuluneet mihinkään, ja alkuperäiset jarrulevyt ohentuisivat toteutuneella tahdilla vaihtorajalle 340 tkm/470 tkm kohdalla. Vain yhtenä vuonna oli pientä laahausta takajarruissa, kun kokeilin rutiinisti lämpöjä pidemmän ajon jälkeen. Valtuutettu huolto herkistää ja rasvaa jarrut joka toinen vuosi, koska se kuuluu isompaan huoltoon.
Regen säästää jarruja kulumiselta arjessa, ja teen silloin tällöin pieniä napakoita jarrutuksia, jos takalevyt ovat hapettuneet liikaa. Keskinopeus alkaa kolmosella, eli paljon on taajamaa/Hki.
Edit. Carinakaan ei ollut missään vaiheessa kesäauto, vaan talvisen arkiajon lisäksi Saariselälle useita hiihtoreissuja 90- ja 00-luvulla. Myöhemmin oli talvisen arkiajon lisäksi ajoa talviurheilun perässä eri puolille Suomea.
P.S. laturikin oli alkuperäinen 27 v/260 tkm kohdalla, mutta hiilet vaihdettu itse jossain 240 tkm kohdalla. Takaiskarit ja takapönttö oli kerran vaihdettu. Akku oli alkuperäinen vielä 20 vuoden kohdalla ja mahdollisesti jopa täydet 27 v. Itselläni paras akku on kestänyt vain 9,5 vuotta. Aina akkua uusiessani tuli puheeksi, että vieläkö Carina vetelee alkuperäisellä. Pellin alta paljastui aina sama ikivanhalla Toyotan tarralla varustettu akku.