Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kysymyksen asettelusta voisi arvella, että nyt mietitään saisiko toisenkin oven korjautettua samalla, kun toiseen tuli tuore osuma.Autolla kaskon pysäköintiturva. Oikean puolelta etu-ja takaovessa syviä naarmuja, eli maalaukseen menee. Pitääkö todistaa vakuutusyhtiölle, että naarmut tulleet yhdestä tapauksesta?
Kuinkahan saa vuosimallin 2021 Skoda Octaviassa navigaattorin kartat päivitettyä? Ei tuo paska ainakaan itse osaa niitä päivittää, vaikka koko ajan netissä roikkuukin.
Olipas vitun hyödyllinen vastaus, kiitos siitä.Ainakaan ohjekirjaa ei ole luettu.
Tuoltahan ne kaiketi löytyy Update portalKuinkahan saa vuosimallin 2021 Skoda Octaviassa navigaattorin kartat päivitettyä? Ei tuo paska ainakaan itse osaa niitä päivittää, vaikka koko ajan netissä roikkuukin.
Ite miettisin pitkään. Noissahan on yleensä poissuljettu lähes kaikki. Myyjän vastuuta siirretään vaan sulle. Mun mielipide. En maksais. Noin uudessa on vastuuta myyjällä joka tapauksessa.Mietteitä myytävistä lisäturvista?
Teillä tulee se 10tkm ajoa vuodessa vaan, niin maksaisit ehkä turhasta 20tkm?Mietteitä myytävistä lisäturvista? Autoa olen ostamassa ja pyysin tarjoukseen mukaan tuon wetterin 12kk/20tkm turvan. Aika karvas 1080€ koska yli 200kw. Parissa autossa on tuo ollut aiemmin ja molemmissa kyllä pelasti isoilta laskuilta. Kamuxilta ostetusta seat exeo tdistä meni vauhtipyörä yms kilkettä, yli 2k€ remppa ja turvan piiriin meni täysin mukisematta. Oiskohan tuo jonkun 600€ sillon maksanu? Varmaan liikkeellä olisi ollut jonkinlainen vastuu myös ilman turvaa, mutta tuskinpa tälläiset menee 100% myyjälle. Oli se auto kyllä 8kk jo ollutkin.
Volvosta meni molemmat takaovien lukot ja toinen takaled. Tyyppivika ja volvolta ei yhtään goodwilliä silloin 5v vanhaan autoon. Rintajoupin turvaan meni, ja lisäksi ajovalojen pesurit. Rapiat 2k€ nuo kaikkineen myös. Turva oli 780€ ja sen sain kaupanpäälisiksi aika tuurilla, ilmoitin etten sitä halua ja silti se sopparissa oli ennekuin allekirjoitin. Sain sitten viimemetreillä sen 0€llä.
Uusi auto olisi 2019 v90 t8 67tkm ajettuna.
Kysytäänpäs raadin mielipidettä, mitä voi/kannattaa tehdä tai vaatia - oma kärsivällisyys on jo ns. hyvän tovin sitten lopahtanut.
Auto oli määräaikaishuollossa noin huhtikuun puolivälissä, ja siitä heti seuraavana päivänä havaitsin, ettei ilmastointi toimi. Tarkistin huoltorapsan, ja siellä oli tehty ilmastointijärjestelmän tarkastus, ruksattu ok. Samassa vaadin takuualaisen asian tarkastamista, ja siihen tilattiin osa, sekä varattiin uusi huolto n. 3vk päähän. Mainitsin tuon huoltovarauksen yhdeydessä ilmastointiasian.
Lopulta auto pääsi huoltoon toukokuun loppupuolella, jossa edellisellä kerralla reklamoitu takuuasia korjattiin. Ilmastoinnille ei kuitenkaan tehty mitään, vaan samassa yhteydessä taas tilailtiin uutta osaa ja huoltotiskillä varattiin huoltoaika juhannusta edeltävälle viikolle, 21.6. Tässä kohtaa painotin, että auton on sitten oltava kondiksessa juhannuksena, ja näin luvattiin sekä ”jos korjaus venyy niin saat sijaisauton”.
Huoltoaika lähestyi, tavanomaista ”muistutusta” varauksesta ei kuulunut. Soitin kaikki linjat läpi, ja lopulta taistelun kautta pääsin huollon kanssa juttusille, jotka tuumasivat että ei ole mitään varausta 21.6, vaan aika vaihtuikin jotenkin heidän itsensä toimesta 26.6, joka ei itselleni sopinut - puhelimessa sovittiin sitten 28.6.
Eletään nyt siis tätä viikkoa, ja huollon pitäisi olla perjantaina. Mitään muistutuksia ei kuitenkaan taaskaan tullut, joten epäilen asian taas jotenkin mystisesti siirtyneen hamaan tulevaisuuteen ilman sen kummempia ilmoituksia.
Mulla itselläni ei tästä ole muita ”todisteita”, kuin nuo puhelinsoitot ja homma niin sanotusti vituttaa jo kovasti - onhan uudehkolla, tehdastakuullisella koslalla ajeltu siis jo hyvän tovin ikkunat auki, eikä merkkikorjaamoa näytä asia paljoa vaivaavan.
Tämänhetkisenä suunnitelmana on vain kylmästi marssia perjantaina paikalle, tuli vahvistusta tai ei, ja ojentaa avaimet sinne saatesanoilla nyt se korjataan. Vaihtoehtoisesti jättävät auton sinne ja antavat vaikka sijaisauton, ilmastoinnilla, jolla ajella näillä helteillä, ja korjaavat omani kun korjaavat. Varmasti vastutelevat asiaa, joten mitä sitten? Jonkinnäköinen valitus lähtee asiasta joka tapauksessa suoraan automerkille.
Kitinä voi jostain tuntua toki naurettavalta, mutta mustalla autolla ajelu +20 varjolämmöissä on aikamoista tuskaa ilman ostettua ilmastointia, ja kilsojakin tulee sen 2-3k kuukaudessa, eli lämmöistä saa kyllä nautiskella.
Kai sen ilman vianoriakin tietää toimiiko se ilmastointi vai ei
Mistään lisäturvista ei kannata maksaa, Suomessa on kuluttajansuoja mikä kattaa enemmän kuin autoliikkeideiden yksikään lisäturva.Mietteitä myytävistä lisäturvista? Autoa olen ostamassa ja pyysin tarjoukseen mukaan tuon wetterin 12kk/20tkm turvan. Aika karvas 1080€ koska yli 200kw. Parissa autossa on tuo ollut aiemmin ja molemmissa kyllä pelasti isoilta laskuilta. Kamuxilta ostetusta seat exeo tdistä meni vauhtipyörä yms kilkettä, yli 2k€ remppa ja turvan piiriin meni täysin mukisematta. Oiskohan tuo jonkun 600€ sillon maksanu? Varmaan liikkeellä olisi ollut jonkinlainen vastuu myös ilman turvaa, mutta tuskinpa tälläiset menee 100% myyjälle. Oli se auto kyllä 8kk jo ollutkin.
Volvosta meni molemmat takaovien lukot ja toinen takaled. Tyyppivika ja volvolta ei yhtään goodwilliä silloin 5v vanhaan autoon. Rintajoupin turvaan meni, ja lisäksi ajovalojen pesurit. Rapiat 2k€ nuo kaikkineen myös. Turva oli 780€ ja sen sain kaupanpäälisiksi aika tuurilla, ilmoitin etten sitä halua ja silti se sopparissa oli ennekuin allekirjoitin. Sain sitten viimemetreillä sen 0€llä.
Uusi auto olisi 2019 v90 t8 67tkm ajettuna.
Melko raskas yleistys joka ei sellaisenaan kyllä pidä paikkaansa. Kuluttajasuojan turvin saa kaikenlaista hyvitystä mutta mitä vanhempi auto sitä enemmän joutuu osallistumaan itsekin kustannuksiin.Suomessa on kuluttajansuoja mikä kattaa enemmän kuin autoliikkeideiden yksikään lisäturva.
Tässä vielä nämä KKV:n ohjeet: Käytetyn auton virheMelko raskas yleistys joka ei sellaisenaan kyllä pidä paikkaansa. Kuluttajasuojan turvin saa kaikenlaista hyvitystä mutta mitä vanhempi auto sitä enemmän joutuu osallistumaan itsekin kustannuksiin.
Mietteitä myytävistä lisäturvista? Autoa olen ostamassa ja pyysin tarjoukseen mukaan tuon wetterin 12kk/20tkm turvan. Aika karvas 1080€ koska yli 200kw. Parissa autossa on tuo ollut aiemmin ja molemmissa kyllä pelasti isoilta laskuilta. Kamuxilta ostetusta seat exeo tdistä meni vauhtipyörä yms kilkettä, yli 2k€ remppa ja turvan piiriin meni täysin mukisematta. Oiskohan tuo jonkun 600€ sillon maksanu? Varmaan liikkeellä olisi ollut jonkinlainen vastuu myös ilman turvaa, mutta tuskinpa tälläiset menee 100% myyjälle. Oli se auto kyllä 8kk jo ollutkin.
Volvosta meni molemmat takaovien lukot ja toinen takaled. Tyyppivika ja volvolta ei yhtään goodwilliä silloin 5v vanhaan autoon. Rintajoupin turvaan meni, ja lisäksi ajovalojen pesurit. Rapiat 2k€ nuo kaikkineen myös. Turva oli 780€ ja sen sain kaupanpäälisiksi aika tuurilla, ilmoitin etten sitä halua ja silti se sopparissa oli ennekuin allekirjoitin. Sain sitten viimemetreillä sen 0€llä.
Uusi auto olisi 2019 v90 t8 67tkm ajettuna.
Hyviä kommentteja tullut.Mietteitä myytävistä lisäturvista? Autoa olen ostamassa ja pyysin tarjoukseen mukaan tuon wetterin 12kk/20tkm turvan. Aika karvas 1080€ koska yli 200kw. Parissa autossa on tuo ollut aiemmin ja molemmissa kyllä pelasti isoilta laskuilta. Kamuxilta ostetusta seat exeo tdistä meni vauhtipyörä yms kilkettä, yli 2k€ remppa ja turvan piiriin meni täysin mukisematta. Oiskohan tuo jonkun 600€ sillon maksanu? Varmaan liikkeellä olisi ollut jonkinlainen vastuu myös ilman turvaa, mutta tuskinpa tälläiset menee 100% myyjälle. Oli se auto kyllä 8kk jo ollutkin.
Volvosta meni molemmat takaovien lukot ja toinen takaled. Tyyppivika ja volvolta ei yhtään goodwilliä silloin 5v vanhaan autoon. Rintajoupin turvaan meni, ja lisäksi ajovalojen pesurit. Rapiat 2k€ nuo kaikkineen myös. Turva oli 780€ ja sen sain kaupanpäälisiksi aika tuurilla, ilmoitin etten sitä halua ja silti se sopparissa oli ennekuin allekirjoitin. Sain sitten viimemetreillä sen 0€llä.
Uusi auto olisi 2019 v90 t8 67tkm ajettuna.
Varmasti joskus saakin. Omakohtaista kokemusta on kahdesta tapauksesta joissa kuluttajariitalautakunta suositti korvaamista ja autoliike ilmoitti ettei voisi vähempää kiinnostaa ja mitään ei makseta. Aivan yhtä tyhjän kanssa.lähtökohtaisesti viimeistään kuluttajariitalautakunnan kautta saa myyjän osallistumaan kustannuksiin
Varmasti joskus saakin. Omakohtaista kokemusta on kahdesta tapauksesta joissa kuluttajariitalautakunta suositti korvaamista ja autoliike ilmoitti ettei voisi vähempää kiinnostaa ja mitään ei makseta. Aivan yhtä tyhjän kanssa.
Käräjäoikeus on seuraava vaihtoehto sitten mutta pitää olla tosi isoista rahoista kyse ennen kuin sinne uskaltaa keskiverto kuluttaja lähteä.
Missä vaiheessa liikennerajoitus tulee voimaan käytännössä, vasta nopeusrajoituksesta kertovan liikennemerkin kohdalta vai vähän ennen sitä? Esimerkiksi jos ajat 50 kmh alueella ja 200 metrin päässä on 80 kmh nopeusrajoituksesta kertova merkki, voitko saada peltipoliisilta sakot, jos ehdit kiihdyttää 80 kmh nopeuteen ennen kuin ohitat nopeusrajoituksen muuttumisesta kertovan liikennemerkin?
Liikennemerkin kohdalta alkaa rajoitus. Eli kiihdyttää saat alkaa vasta merkiltä. Ja vastaavasti pitää hidastaa ennen merkkiä, ettei nopeus ylity merkin jälkeen.
Jotkut autot jarruttaa/hidastaa vasta merkin kohdalla. Täytyisi siis ennakoida itse, että välttyy varmasti sakoilla Kiihdytys kyllä menee oikein, että nopeus alkaa nousemaan vasta merkin kohdalla.Jep, näin olen olettanut sen menneen kaikki nämä vuodet. Siitä huolimatta ihmetyttää, kun valtaosa autoilijoista kiihdyttää reilusti ennen ylempää nopeusrajoitusmerkkiä, tai vastaavasti hidastaa verkkaisesti vasta alemman nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Ehkä heillä on varmaa tietoa peltipoliisien sijainneista tai toimintalogiikasta tai sitten kokeilevat vain onneaan.
50metriä taitaa olla etäisyys merkistä milloin saa tutkata nopeutta sitä merkin nopeutta vastaanLiikennemerkin kohdalta alkaa rajoitus. Eli kiihdyttää saat alkaa vasta merkiltä. Ja vastaavasti pitää hidastaa ennen merkkiä, ettei nopeus ylity merkin jälkeen.
50metriä taitaa olla etäisyys merkistä milloin saa tutkata nopeutta sitä merkin nopeutta vastaan
Riippuu sen paikkamaalin alla olevan ruostevaurion laajuudesta.Autossa tämmöstä parissa kohtaa. Osaisko tietävät sanoa onko paha este ostamiselle?
Auton merkki ja malli olisi hyvä laittaa. Sen perusteella voi jo vähän päätellä, että onko ruostuminen ollut kyseisessä mallissa ongelma.Autossa tämmöstä parissa kohtaa. Osaisko tietävät sanoa onko paha este ostamiselle?
Corolla 2011.Auton merkki ja malli olisi hyvä laittaa. Sen perusteella voi jo vähän päätellä, että onko ruostuminen ollut kyseisessä mallissa ongelma.
Itsellä on Waze päällä juuri tämän takia, että kertoo kameroista. Ei tarvitse arvuutella.Jep, näin olen olettanut sen menneen kaikki nämä vuodet. Siitä huolimatta ihmetyttää, kun valtaosa autoilijoista kiihdyttää reilusti ennen ylempää nopeusrajoitusmerkkiä, tai vastaavasti hidastaa verkkaisesti vasta alemman nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Ehkä heillä on varmaa tietoa peltipoliisien sijainneista tai toimintalogiikasta tai sitten kokeilevat vain onneaan.
Tietääkseni kameroita ei asenneta niin että tuo olisi ongelma ja tutkaamiskielto on siksi että viranomainen ei saa tehdä ansoja kansalaiselle. Esimerkiksi kalastuksenvalvoja ei saa katosa vierestä kun joku laittaa kalastusvälineitä kasaan ja odottaa kunnes heittää vieheen veteen ja sitten kirjoittaa tutkintapyyntöä kalastusrikkomuksestaTutkata, onko se sen takia ettei mittausvirhettä, eli miten silmukat jos niille ei ole suoja etäisyyttä, niin koskeeko tuo tutka kiinteistä tutkia ?
Ei kyllä maksa. Kuluttajariitalautakunta antaa oman ratkaisunsa ja jos elinkeinonharjoittaja ei noudata sitä niin siihen loppuu lautakunnan osuus. Oikeuteen jos lähdetään niin ihan omilla rahoilla siinä pelataan.Ymmärtääkseni virasto vasta asianajajan hankinnasta ja palkkioista, jos vastaava keissi viedään oikeuteen, jossa myyjäliike ei ole noudattanut suositusta.
Ei kyllä maksa. Kuluttajariitalautakunta antaa oman ratkaisunsa ja jos elinkeinonharjoittaja ei noudata sitä niin siihen loppuu lautakunnan osuus. Oikeuteen jos lähdetään niin ihan omilla rahoilla siinä pelataan.
Tietysti sillä varauksella, ettei asia ole ihan viime vuosina muuttunut. Siinä tapauksessa tälle tiedolle varmasti löytyisi jokin lähde?
En ihan noin lähellä ole silmukka kameraa nähnyt tutkamerat kai voi säädellä.Tietääkseni kameroita ei asenneta niin että tuo olisi ongelma ja tutkaamiskielto on siksi että viranomainen ei saa tehdä ansoja kansalaiselle. Esimerkiksi kalastuksenvalvoja ei saa katosa vierestä kun joku laittaa kalastusvälineitä kasaan ja odottaa kunnes heittää vieheen veteen ja sitten kirjoittaa tutkintapyyntöä kalastusrikkomuksesta
Ruostetta tuolla alla on, sen näkee kuvasta, eli kannattaa rapsuttaa auki, MYÖS tiivisteen alta mitä pystyy. Sitten kunnon käsittely ruosteenmuunto aineella ja lopuksi paikkamaalaus päälle niin ei ruostu uudestaan.Autossa tämmöstä parissa kohtaa. Osaisko tietävät sanoa onko paha este ostamiselle?
Jos öljynkulutus nousee noin dramaattisesti, voisi kuvitella öljyn menettäneen joitain ominaisuuksia. Kauanko menee tuon vaihtovälin saavuttamiseen?Jos moottori kuluttaa maltillisesti öljyä vaihtovälillä, niin lyhennättekö mieluummin vaihtoväliä vai ostatteko täyttöpullon tai kaksi ajaaksenne vaihtovälin?
Oma kokemukseni on, että öljynkulutus kiihtyy vaihtovälin loppua kohden (20 tkm vaihtoväli). Edellisestä öljyvaihdosta on nyt 10 tkm, sinä aikana on hävinnyt n. 6-7 dl öljyä, eli 0,6-0,7 dl per 1000 km. Mutta edellisen vaihtovälin lopulla kun joutui lisäämään täyttöpullosta n. 15 tkm ajettuaan, niin litralla ei päästy kuin ~4 tkm lisää. Eli vaihtovälin lopulla öljynkulutus on 2,5 dl per 1000 km. Ja kun öljytilavuus on 3,75 litraa, niin tuolla vaihtovälin loppupuolen kulutuksella on jo taloudellisesti melkein sama vaihtaa öljyt hieman ennakkoon, kun miettii niiden pikkupönikoiden korkeampaa litrahintaa.
Moottorille parempi, jos öljyt ja suodattimen vaihtaa tosiaan 15tkm välein. Toki 10tkm olisi vieläkin parempi?Jos moottori kuluttaa maltillisesti öljyä vaihtovälillä, niin lyhennättekö mieluummin vaihtoväliä vai ostatteko täyttöpullon tai kaksi ajaaksenne vaihtovälin?
Oma kokemukseni on, että öljynkulutus kiihtyy vaihtovälin loppua kohden (20 tkm vaihtoväli). Edellisestä öljyvaihdosta on nyt 10 tkm, sinä aikana on hävinnyt n. 6-7 dl öljyä, eli 0,6-0,7 dl per 1000 km. Mutta edellisen vaihtovälin lopulla kun joutui lisäämään täyttöpullosta n. 15 tkm ajettuaan, niin litralla ei päästy kuin ~4 tkm lisää. Eli vaihtovälin lopulla öljynkulutus on 2,5 dl per 1000 km. Ja kun öljytilavuus on 3,75 litraa, niin tuolla vaihtovälin loppupuolen kulutuksella on jo taloudellisesti melkein sama vaihtaa öljyt hieman ennakkoon, kun miettii niiden pikkupönikoiden korkeampaa litrahintaa.
Jos öljynkulutus nousee noin dramaattisesti, voisi kuvitella öljyn menettäneen joitain ominaisuuksia. Kauanko menee tuon vaihtovälin saavuttamiseen?
Itse ehdottomasti vaihtaisin öljyt aikaisemmin, esim 15 kohdalla
Corolla 2011.
Jos aikoo yrittää pitää autoa pitkään vielä, niin jopa 10tkm välein öljynvaihto. Toki se voi jo olla "hifistelyä". Öljy pysyy kyllä hyvänä 15tkm.
Jotain moottorin pesuaineitakin on ilmeisesti? Eli 10min tyhjäkäyntiä öljyt + pesuaineet koneessa.
Lisään öljyä jos tarvetta, toki jos kulutus selvästi on kasvava nii sit ihan ammattilaisen tutkittavaks et mikä osa pettää ihan kohta kokonaan.Jos moottori kuluttaa maltillisesti öljyä vaihtovälillä, niin lyhennättekö mieluummin vaihtoväliä vai ostatteko täyttöpullon tai kaksi ajaaksenne vaihtovälin?
Oma kokemukseni on, että öljynkulutus kiihtyy vaihtovälin loppua kohden (20 tkm vaihtoväli). Edellisestä öljyvaihdosta on nyt 10 tkm, sinä aikana on hävinnyt n. 6-7 dl öljyä, eli 0,6-0,7 dl per 1000 km. Mutta edellisen vaihtovälin lopulla kun joutui lisäämään täyttöpullosta n. 15 tkm ajettuaan, niin litralla ei päästy kuin ~4 tkm lisää. Eli vaihtovälin lopulla öljynkulutus on 2,5 dl per 1000 km. Ja kun öljytilavuus on 3,75 litraa, niin tuolla vaihtovälin loppupuolen kulutuksella on jo taloudellisesti melkein sama vaihtaa öljyt hieman ennakkoon, kun miettii niiden pikkupönikoiden korkeampaa litrahintaa.
Jos moottori kuluttaa maltillisesti öljyä vaihtovälillä, niin lyhennättekö mieluummin vaihtoväliä vai ostatteko täyttöpullon tai kaksi ajaaksenne vaihtovälin?
Oma kokemukseni on, että öljynkulutus kiihtyy vaihtovälin loppua kohden (20 tkm vaihtoväli). Edellisestä öljyvaihdosta on nyt 10 tkm, sinä aikana on hävinnyt n. 6-7 dl öljyä, eli 0,6-0,7 dl per 1000 km. Mutta edellisen vaihtovälin lopulla kun joutui lisäämään täyttöpullosta n. 15 tkm ajettuaan, niin litralla ei päästy kuin ~4 tkm lisää. Eli vaihtovälin lopulla öljynkulutus on 2,5 dl per 1000 km. Ja kun öljytilavuus on 3,75 litraa, niin tuolla vaihtovälin loppupuolen kulutuksella on jo taloudellisesti melkein sama vaihtaa öljyt hieman ennakkoon, kun miettii niiden pikkupönikoiden korkeampaa litrahintaa.
Eli siis 5W30 tai 0W30 olisi oikeaa ja ensimmäinen toki halvempaa. Mikähän mahtaa olla se muu öljyluokitus? Esim Volvossa A5/B5 0W30.kyseessä on "tonnin pommi" ja omissa ajatuksissa on ajaa tuollaiset 3v/50tkm lisää matkamittariin.
Moottoripesuaine öljyn sekaan ennen seuraavaa vaihtoa, hetki tyhjäkäyntiä ja öljyn ja suodattimen vaihto, maksaa kymppejä. öljyrenkaat siellä jumittaa ja siksi syö öljyä.Joo, tuota olen hieman miettinyt. Mutta ehkä se ei puolusta paikkaansa, kuitenkin kyseessä on "tonnin pommi" ja omissa ajatuksissa on ajaa tuollaiset 3v/50tkm lisää matkamittariin. Siinä vaiheessa jakohihnasta olisi vuodet loppu ja kilometreistä ajettu kolme-neljäsosaa, kesärenkaat olisi loppu ja talvirenkaat parhaan teränsä menettäneet. Sitten jos katsastusmies vielä löytää mitään isompaa korjattavaa, niin siinä on hyvä hetki laittaa vanha auto pois sen sijaan että investoi siihen pari tonnia. Jakeluvelvoitteen nousukin osuu tuonne kolmen vuoden päähän, jolloin myös kohtuuhintaisia sähköautoja lienee saatavilla paremmin kuin nyt, ja kenties taloyhtiö saa siihen mennessä rakennettua latauspaikat...
Näitä en taida kokeilla, kun ei varsinaista ongelmaa ole öljynkulutuksen tai muunkaan asian suhteen. Kuitenkin tuo öljynkulutukseni on hyvin valmistajan toleranssien sisällä ja moni on sitä mieltä, että terveen moottorin pitääkin kuluttaa hieman öljyä.
Väitetysti kaikki vanhaan moottoriin kertynyt paska kun ei ole vain huono asia, vaan joskus se toimii kuin liima pitäen koneen kasassa. Sitten jos se pestään irti, niin yhtäkkiä voikin alkaa nesteet sekoittua ja vuotaa.