Vahvasti tämä. Tuttu tyttö työskenteli pitkään Laakkosen varaosatiskillä ja ihmetteli että "mitä järkeä tilata nippeleitä ulkomailta kun meiltä saa heti hyllystä OEM-osia varmalla takuulla halvemmalla".. Ja on tuo tullut itsekin muutaman kerran todistettua.
Lähtökohtaisesti siis, kannattaa eka kysyä sieltä marmorilta, siinä voi yllättyä.
Kyllä voi yllättyä paikallinen BMW:tä myyvä ja huoltava merkkiliike, asioin tiskillä parin asian takia.
1)
Minä: Autossa on avoin takaisinkutsu johonkin egr-liittyen se oli teillä puolivuotta sitten loppukesästä päivän mutta ei tullut kuntoon kun osa puuttui, oliskohan uusi aika millon?
Huoltoneuvoja: Joo mikäs auto sulla on, joo tossa oli eri osanumerolla toi osa, ei saada tehtaalta edes ETA millon osat olisi tulossa.
2)
Minä: Tartteisin tohon takaoveen tollasen läpiviennin tulpan kun on jossain vaiheessa näköjään hävinnyt.
Huoltoneuvoja: Niin minkä tarvitset?
Minä: Näytän viereisestä vastaavasta esittelyautosta takaovessa olevaa tulppaa. Tollasen tulpan tartteisin.
Huoltoneuvoja: Joo-o en kyllä tiedä onko meillä soitan tohon alas työnjohtajalle. Ei taida kyllä olla mutta sä voit täyttää meidän verkkosivuilla varaosakyselyn niin voidaan tilata oikea osa.
Minä: Niin teillä on korikorjaamo eikö siellä mene tommosia tulppia, kun purkkaa ja heillä varmaan on rasia erikokoisia tulppia ja kiinnikkeitä mitä näissä on?
Huoltomyyjä: Ei kuulemma ole tarvinnut juuri koskaan vaihtaa laitettu vanhat takasin. Mut jos saat mitattua siitä omasta autosta oikeen kokoisen niin voit laittaa varaosakyselyn meidän verkkosivuiltamme…
Tuolla palvelulla ei tarvitse huolto ja varaosa asioissa paikallisessa asioida. Onneksi löytyy vaihtoehtoja merkkiliikkeistä ja merkkiin erikoistuneista toimijoista.
Pääkaupunkiseudulla missä tämänkin toimijan liikkeitä löytyy oli täysin eri ääni kellossa, puhelimitse sai tietoja huolloista ja varaosia sai ripeällä toimitusajalla kilpailukykyiseen hintaan.