Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
ne on niin matalat ne suositukset w211 aika löllöt on niillä

1707035515558.png
Anna ku arvaan. Mannelavetti on joku 400tkm ajettu ja alusta entinen. Mutta syy silti renkaiden paineissa.
 
Anna ku arvaan. Mannelavetti on joku 400tkm ajettu ja alusta entinen. Mutta syy silti renkaiden paineissa.
200tkm ajettu w211 alustassa kaikki uutta. Nii mikä sun pointti oli ja arvaus meni nii mönkää taas. Huomaa että oletellaa asioita ja tehdään itsestä ylimielinen
 
Oletan et kyseessä talvirenkaat, niin niissä on yleensä löysempi rakenne kuin kesärenkaissa. Sekin jo tuo hieman eri tuntumaa ajamiseen.
 
Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla? Vai onko toi joku kusetus missä auto tsekataan ennen katsastusta?
 
Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla? Vai onko toi joku kusetus missä auto tsekataan ennen katsastusta?
Tarkastushuollossa tarkistetaan auton kunto ja jos havaitaan jotain huollontarvetta niin se myydään sitten tietenkin erikseen, näin ainakin Crafterissa. Eli minusta aika kusetuskategoriaan menee, ainakin jos osaa itse avata konepellin :kahvi:

E: tuolla esim. paikallinen volkkarihuolto listaa mitä tarkastushuoltoon kuuluu, saahan sillä lasinpesunestettä sentään!
 
Viimeksi muokattu:
Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla? Vai onko toi joku kusetus missä auto tsekataan ennen katsastusta?
Volkkarimies en oo, muttta voipi olla kyseessä myös esim jarrunesteiden vaihto ( ilmansuodattimien vaihto) . Sehän on aikariippuvainen huolto, kun taas normaalit huollot ovat aika tai km riippuvaisia, Jos nämä eivät mene käsi kädessä, jarrunesteiden vaihto voi ajoittua normaalihuoltojen väliin.

Mutta kilauta marmorille, kyllä ne kertoo mistä on kysmys ja mitä aikovat tehdä.
 
Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla?
Se meinaa, että auto tarvitsee huoltoa. Tietämättä auton ikää, ajokilometrejä ja edellisten huoltojen toimenpiteitä on mahdoton kenenkään täällä kertoa sisältääkö kyseinen huolto tällä kertaa pelkkää valohoitoa vai osuuko tähän huoltoon myös jotain oikeasti tärkeää huollettavaa.
 
Se meinaa, että auto tarvitsee huoltoa. Tietämättä auton ikää, ajokilometrejä ja edellisten huoltojen toimenpiteitä on mahdoton kenenkään täällä kertoa sisältääkö kyseinen huolto tällä kertaa pelkkää valohoitoa vai osuuko tähän huoltoon myös jotain oikeasti tärkeää huollettavaa.

Lähinnä nyt tuo sana tarkistus tuossa pisti silmään, eka auto joka on noin fiksu että osaa muistuttaa huolloista niin oletin että toi sana tarkistus nyt meinaa jotain kun ei herjaa huollosta vaan TARKISTUShuollosta. En jaksais maksaa 250€ jollekin bensalenkkarille siitä että avaa konepellin ja nollaa tuon huollosta herjaamisen jos kyseessä tosiaan on TARKISTUShuolto
 
Soita sinne marmorille ja kysy. Näin minäkin tein. Kuten edellä mainittua, on tosi vaikea sanoa mistä on kysymys, kun ei tiedä autoa, sen ikää, huoltohistoriaa yms.. Asia on on monisyinen.

Ja jatkoa varten, kun auton oikea huolto on ajankohtainen, kysy että mitä se ei pidä sisällään ja koska seuraava tarkastushuolto on. Ne voi yhdistää jos niin haluaa ja on järkevää.
 
Soita sinne marmorille ja kysy. Näin minäkin tein. Kuten edellä mainittua, on tosi vaikea sanoa mistä on kysymys, kun ei tiedä autoa, sen ikää, huoltohistoriaa yms.. Asia on on monisyinen.

Ja jatkoa varten, kun auton oikea huolto on ajankohtainen, kysy että mitä se ei pidä sisällään ja koska seuraava tarkastushuolto on. Ne voi yhdistää jos niin haluaa ja on järkevää.

Vahvasti tämä. Tuttu tyttö työskenteli pitkään Laakkosen varaosatiskillä ja ihmetteli että "mitä järkeä tilata nippeleitä ulkomailta kun meiltä saa heti hyllystä OEM-osia varmalla takuulla halvemmalla".. Ja on tuo tullut itsekin muutaman kerran todistettua.

Lähtökohtaisesti siis, kannattaa eka kysyä sieltä marmorilta, siinä voi yllättyä.
 
Lähinnä nyt tuo sana tarkistus tuossa pisti silmään, eka auto joka on noin fiksu että osaa muistuttaa huolloista niin oletin että toi sana tarkistus nyt meinaa jotain kun ei herjaa huollosta vaan TARKISTUShuollosta
Volkkarissa on kahdenlaisia huoltoja. Öljynvaihtohuolto jossa vaihdetaan öljyt + suodatin ja tarkistushuolto jossa tehdään kaikki muu. Esimerkiksi oman autoni edellinen tarkistushuolto sisälsi raitisilmasuodattimen, sytytystulppien sekä haldex-öljyjen vaihdon. Seuraavassa taitaa tulla ainakin jarrunesteen vaihto.
 
Vahvasti tämä. Tuttu tyttö työskenteli pitkään Laakkosen varaosatiskillä ja ihmetteli että "mitä järkeä tilata nippeleitä ulkomailta kun meiltä saa heti hyllystä OEM-osia varmalla takuulla halvemmalla".. Ja on tuo tullut itsekin muutaman kerran todistettua.

Lähtökohtaisesti siis, kannattaa eka kysyä sieltä marmorilta, siinä voi yllättyä.

Kyllä voi yllättyä paikallinen BMW:tä myyvä ja huoltava merkkiliike, asioin tiskillä parin asian takia.

1)
Minä: Autossa on avoin takaisinkutsu johonkin egr-liittyen se oli teillä puolivuotta sitten loppukesästä päivän mutta ei tullut kuntoon kun osa puuttui, oliskohan uusi aika millon?

Huoltoneuvoja: Joo mikäs auto sulla on, joo tossa oli eri osanumerolla toi osa, ei saada tehtaalta edes ETA millon osat olisi tulossa.

2)
Minä: Tartteisin tohon takaoveen tollasen läpiviennin tulpan kun on jossain vaiheessa näköjään hävinnyt.

Huoltoneuvoja: Niin minkä tarvitset?

Minä: Näytän viereisestä vastaavasta esittelyautosta takaovessa olevaa tulppaa. Tollasen tulpan tartteisin.

Huoltoneuvoja: Joo-o en kyllä tiedä onko meillä soitan tohon alas työnjohtajalle. Ei taida kyllä olla mutta sä voit täyttää meidän verkkosivuilla varaosakyselyn niin voidaan tilata oikea osa.

Minä: Niin teillä on korikorjaamo eikö siellä mene tommosia tulppia, kun purkkaa ja heillä varmaan on rasia erikokoisia tulppia ja kiinnikkeitä mitä näissä on?

Huoltomyyjä: Ei kuulemma ole tarvinnut juuri koskaan vaihtaa laitettu vanhat takasin. Mut jos saat mitattua siitä omasta autosta oikeen kokoisen niin voit laittaa varaosakyselyn meidän verkkosivuiltamme…

Tuolla palvelulla ei tarvitse huolto ja varaosa asioissa paikallisessa asioida. Onneksi löytyy vaihtoehtoja merkkiliikkeistä ja merkkiin erikoistuneista toimijoista.

Pääkaupunkiseudulla missä tämänkin toimijan liikkeitä löytyy oli täysin eri ääni kellossa, puhelimitse sai tietoja huolloista ja varaosia sai ripeällä toimitusajalla kilpailukykyiseen hintaan.
 
12-vm avensikseen paukahti vikavaloja päälle, toimii kyllä siitä huolimatta normaalisti mutta aattelin jos vikakoodinlukijan ostais ja kattois mitä se meinaa. Siispä onko suosituksia jostain 100€ monimerkkilukijasta jos auto vaikka joskus vaihtuu.
 
Hain auton huollosta. Ihmettelin mukavan pehmeitä jarruja, että onpa positiivisesti jotenkin erilaiset. Ajattelin eka, että joku placebo, eihän niille tehty mitään. Mutta sitten muistin, että siihenhän vaihdettiin jarrunesteet, eli tuskin kuvittelen. Tuntuma oli ennen mielestäni sellainen jyrkempi, vähän turhankin äkäinen. Pitäisi olla ihan 2-vuoden nesteenvaihtovälillä mennyt. Olen aiemmin pistänyt terävyyden auton sporttisuuden piikkiin (Fiesta ST '18). Mistähän voi johtua? Ei siis haittaa, mutta mietin vaan. Vai onko siellä nyt ilmaa jossain? :tongue:
 
Hain auton huollosta. Ihmettelin mukavan pehmeitä jarruja, että onpa positiivisesti jotenkin erilaiset. Ajattelin eka, että joku placebo, eihän niille tehty mitään. Mutta sitten muistin, että siihenhän vaihdettiin jarrunesteet, eli tuskin kuvittelen. Tuntuma oli ennen mielestäni sellainen jyrkempi, vähän turhankin äkäinen. Pitäisi olla ihan 2-vuoden nesteenvaihtovälillä mennyt. Olen aiemmin pistänyt terävyyden auton sporttisuuden piikkiin (Fiesta ST '18). Mistähän voi johtua? Ei siis haittaa, mutta mietin vaan. Vai onko siellä nyt ilmaa jossain? :tongue:
Meinaatko siis että poljin on erittäin herkkä? Jos kyllä, auto on uutena tuoreilla nesteillä ERITTÄIN herkkä. Meinasin 2014 Ibiza Cupraan tottuneena lentää MK7 Fiesta ST:n tuulilasiin kun vain olevinaan hipaisin jarruja. ST:issä on todella nopeat ohjaukset (etenkin MK8) ja todella herkät jarrut.

Voi hyvin olla että olet vain tottunut pikkuhiljaa pehmenneeseen pedaaliin. Ei vaihdettu muita jarruosia?
 
Meinaatko siis että poljin on erittäin herkkä? Jos kyllä, auto on uutena tuoreilla nesteillä ERITTÄIN herkkä. Meinasin 2014 Ibiza Cupraan tottuneena lentää MK7 Fiesta ST:n tuulilasiin kun vain olevinaan hipaisin jarruja. ST:issä on todella nopeat ohjaukset (etenkin MK8) ja todella herkät jarrut.

Voi hyvin olla että olet vain tottunut pikkuhiljaa pehmenneeseen pedaaliin. Ei vaihdettu muita jarruosia?
Eikun nyt on päinvastoin! Ennen oli herkkä, nyt vähemmän herkkä, sopivampi. Ei vaihdettu muuta.
 
Veisin takaisin. Ei vaikuta että ilmattu kunnolla.
Kiitti. Otan yhteyttä sinne. Merkkihuolto.

Miten huonosti ilmattu systeemi yleensä tuntuu? Polkimessa voi olla vähän enempi "tyhjää", mutta sen jälkeen puree ihan ok? Onko normaalia, että poljin menee paikallaan pohjaan, kun enempi painaa? Olisi helppoa todeta asia, jos olisi verrokki, mutta kun ei ole. :p
 
Kiitti. Otan yhteyttä sinne. Merkkihuolto.

Miten huonosti ilmattu systeemi yleensä tuntuu? Polkimessa voi olla vähän enempi "tyhjää", mutta sen jälkeen puree ihan ok? Onko normaalia, että poljin menee paikallaan pohjaan, kun enempi painaa? Olisi helppoa todeta asia, jos olisi verrokki, mutta kun ei ole. :p

Polkimen ei pitäisi ehjässä järjestelmässä mennä missään tilanteessa "pohjaan". Huonosti ilmattu tuntuu pehmeältä ja poljin painuu lattiaan. Usealla polkaisulla jäykistyy ja jarruttaa kunnolla. Sulla on ilmaa jossain (abs-yksikkö ehkä, osa haastavia ilmata jos ilmaa päässyt).
 
Polkimen ei pitäisi ehjässä järjestelmässä mennä missään tilanteessa "pohjaan". Huonosti ilmattu tuntuu pehmeältä ja poljin painuu lattiaan. Usealla polkaisulla jäykistyy ja jarruttaa kunnolla. Sulla on ilmaa jossain (abs-yksikkö ehkä, osa haastavia ilmata jos ilmaa päässyt).
Joo, just tommonen se on. Kiitos.
 
Katsastusasiaa.
Mulla on auto jossa leimaa huhtikuulle asti. Auto on tällä hetkellä säilössä maaseudulla, kun en sillä talvella aja.
Meinasin ottaa auton käyttöön vasta toukokuussa kun en tarvi sitä aiemmin.
Voiko auton ajaa lähimmälle katsastamolle vaikka leima olisi mennyt jo umpeen?
 
Katsastusasiaa.
Mulla on auto jossa leimaa huhtikuulle asti. Auto on tällä hetkellä säilössä maaseudulla, kun en sillä talvella aja.
Meinasin ottaa auton käyttöön vasta toukokuussa kun en tarvi sitä aiemmin.
Voiko auton ajaa lähimmälle katsastamolle vaikka leima olisi mennyt jo umpeen?

Joo, mutta sulla pitää olla todistettavasti varattu aika sinne leimaukolle jos käy tuuri ja posliinit osuu kohalle. Eikä kannata ajella mitään hupilenkkejä sinne mennessä..
 
Joo, mutta sulla pitää olla todistettavasti varattu aika sinne leimaukolle jos käy tuuri ja posliinit osuu kohalle. Eikä kannata ajella mitään hupilenkkejä sinne mennessä..

Tietysti sääntöjen mukaan. Mitenhän tuossa menee vastuukysymykset jos juoksee vaikka hirvi tielle?
 
Mitenhän tuo muuten menee, liikennevakuutus on poikki jos auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta katsastukseen saa kuitenkin ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla ilman eri ilmoitusta. :hmm:

Hyvä kysymys muuten. Toisaalta sama se kai jos auton ottaa takaisin liikennekäyttöön siinä kohtaa kun leimalle menee. Varaa sen ajan netistä ja puhelimee txt varatusta ajasta, jos poliisi jotain kyselee.

Muuten melkein kysyisin konttorilta miten tuo liikennekäytöstä poistelulla ajelu toimii, kun se auto pitää sieltä konttorilta kotiinkin ajaa. Ja toivoa että saa oikean vastauksen...
 
Hyvä kysymys muuten. Toisaalta sama se kai jos auton ottaa takaisin liikennekäyttöön siinä kohtaa kun leimalle menee. Varaa sen ajan netistä ja puhelimee txt varatusta ajasta, jos poliisi jotain kyselee.

Muuten melkein kysyisin konttorilta miten tuo liikennekäytöstä poistelulla ajelu toimii, kun se auto pitää sieltä konttorilta kotiinkin ajaa. Ja toivoa että saa oikean vastauksen...


Auto on siis pois liikennekäytöstä ja vakuutksetkin on katkolla. Ainakin silloin kun ostin autoa ja yritin laittaa omiin nimiin ennen vakuutuksen ostoa, niin ei onnistunut. Trafi herjasi, että vakuutus tulisi olla voimassa. Pitää sit vielä kysyä tästä asemalta ennekuin lähtee mitään tekemään.
 
Mitenhän tuo muuten menee, liikennevakuutus on poikki jos auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta katsastukseen saa kuitenkin ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla ilman eri ilmoitusta. :hmm:
Kannattaa ottaa tuo taas käyttöön ja vakuutus voimaan,jos löytyy jotain korjattavaa tai ei mene leimasta läpi niin on jatko helpompaa.Eihän tuo maksa kuin 6€ + mahdollinen vakuutusmaksu kun laittaa uudestaan seisontaan.
 
Pitäähän se auto ottaa ennen katsastusta liikennekäyttöön, tai et pääse siitä katsastuksesta läpi. Samalla vakuutuksen pitäisi olla voimassa, eli vakuutusyhtiöstä ensin liikennevakuutus voimaan.

Edit. voi sen auton katsastaa ilman liikennekäyttöön ottamista, vakuutus pitää olla vain voimassa.
 
Ei tarvi olla mitään vakuutusta jos ei ole liikennekäytössä

Aapeeseella "tiesivät" että voi rauhassa ajella tuolla liikenteen seassa leimakonttorille ilman liikennevakuutusta? Lol.
 
Veisin takaisin. Ei vaikuta että ilmattu kunnolla.
Polkimen ei pitäisi ehjässä järjestelmässä mennä missään tilanteessa "pohjaan". Huonosti ilmattu tuntuu pehmeältä ja poljin painuu lattiaan. Usealla polkaisulla jäykistyy ja jarruttaa kunnolla. Sulla on ilmaa jossain (abs-yksikkö ehkä, osa haastavia ilmata jos ilmaa päässyt).
Laitetaan nyt ratkaisukin.

Autoon syttyi heti perään alhaisen jarrunesteen varoitukset. Oli jäänyt satulan ilmausruuvi "tihkumaan".

Tuohon "pohjaan menemiseen" pitää vielä hieman ihmetellä, kun hieman se vieläkin korjattuna tuntuu paikallaan kovempaa painaessa niinkuin lopulta stoppaisi johonkin kovaan. Mutta kun vertasin sitä oletettavasti ehjään Mondeoon, niin siinäkin tuntuu samalta. Kai ne semmosia on. Ajaessa tuntuu nyt tavalliselta.
 
Laitetaan nyt ratkaisukin.

Autoon syttyi heti perään alhaisen jarrunesteen varoitukset. Oli jäänyt satulan ilmausruuvi "tihkumaan".

Tuohon "pohjaan menemiseen" pitää vielä hieman ihmetellä, kun hieman se vieläkin korjattuna tuntuu paikallaan kovempaa painaessa niinkuin lopulta stoppaisi johonkin kovaan. Mutta kun vertasin sitä oletettavasti ehjään Mondeoon, niin siinäkin tuntuu samalta. Kai ne semmosia on. Ajaessa tuntuu nyt tavalliselta.
Noissa on eroja. Osan saa paikoillaan pumppaamalla menemään pohjaan, osa on aina yhtä jäykkä samassa kohdassa ja osa taas kovenee parin pumppauksen jälkeen.
 
Kannattaa ottaa tuo taas käyttöön ja vakuutus voimaan,jos löytyy jotain korjattavaa tai ei mene leimasta läpi niin on jatko helpompaa.Eihän tuo maksa kuin 6€ + mahdollinen vakuutusmaksu kun laittaa uudestaan seisontaan.
En nyt äkkiä keksi miten tuo vaikuttaa jatkoon, ajaa kotiin ja korjaa. Pääasiassa varmaan harrasteautot on niitä jotka on seisonnassa ylipäätään. Toisaalta nykyisin kun katsastusaika ei enää ole kiinteä niin se on hyvä siirtää vaikka syksyyn, ajelee kesän ja käyttää sitten kauden päätteeksi leimalla.
 
Hyundai Kona Electric MY21 ja latausportin lukitsemishäröily. Type 2 porttiin kaapeli ei lukittaannu kunnolla ja latausta ei voi aloittaa virheen takia. Latausasema pyytää uudelleen kytkemään kaapelia autoon ja se vika toistuu usein eri asemilla.

Pikalatausasemillakin tuota tulee myös.

Mikäköhän se voisi olla syynä
 
Hyundai Kona Electric MY21 ja latausportin lukitsemishäröily. Type 2 porttiin kaapeli ei lukittaannu kunnolla ja latausta ei voi aloittaa virheen takia. Latausasema pyytää uudelleen kytkemään kaapelia autoon ja se vika toistuu usein eri asemilla.

Pikalatausasemillakin tuota tulee myös.

Mikäköhän se voisi olla syynä

Meillä joutui vaihtaa latausportin lukon. Lukko ei auennut, lukittunut ja lataus ei toiminut aina. Vikakoodit lukuun sillä se selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos autosta joudutaan vaihtamaan tuulilasi, niin onko ne jotain standardi-mallisia vai saatetaanko sellainen joutua tilaamaan jostain kaukaa, jotta saadaan juuri sopiva?
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos autosta joudutaan vaihtamaan tuulilasi, niin onko ne jotain standardi-mallisia vai saatetaanko sellainen joutua tilaamaan jostain kaukaa, jotta saadaan juuri sopiva?

On ne mallikohtaisia, jotkin lasit voivat toki sopia useampaan automalliin. Ei kai niitä kovin kaukaa tartte tilata, Espoosta Pilkingtonilta löytynee jos ei liikkeen omassa varastossa ole.

Mutta noita vaihdetaan niin paljon että yleensä muutamassa päivässä onnistuu hankkia uusi lasi, riippuu toki missä vaihdatat.
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos autosta joudutaan vaihtamaan tuulilasi, niin onko ne jotain standardi-mallisia vai saatetaanko sellainen joutua tilaamaan jostain kaukaa, jotta saadaan juuri sopiva?

On ne mallikohtaisia, jotkin lasit voivat toki sopia useampaan automalliin. Ei kai niitä kovin kaukaa tartte tilata, Espoosta Pilkingtonilta löytynee jos ei liikkeen omassa varastossa ole.

Mutta noita vaihdetaan niin paljon että yleensä muutamassa päivässä onnistuu hankkia uusi lasi, riippuu toki missä vaihdatat.
 
Kysymys yksityisleasingistä. Onko kellään tietoa ottaako mikään toimija vanhaa autoa vaihdossa kun siirtyy yksityisleasingiin? Pari firmaa sanonut ei ja varmaan loputkin kysymällä selviää, mutta jos jollain olisi kokemusta auton käytöstä ns. käsirahana.
 
Auton ohjausyksikköjen vian takia jos joutuu vaihtamaan ECU tai BCM (moottorinohjain, koriohjain), niin käytetyn osan asennus saattaa olla mahdollista, mutta purkuosaan on koodattu alkuperäisen auton VIN, eli yksilöllinen valmistenumero - ja tätä ei aina ole mahdollista jälkikäteen muuttaa vastaamaan sitä autoa, johon purettu ohjausyksikkö asennetaan.

Tässä kysymys: tuleeko katsastuksessa vaikeuksia, jos auton ohjausyksiköissä on eri VIN kuin itse autossa?
 
Minkälaista autoveroa voi odottaa sähköautolle, jos tuo Saksasta tai Ruotsista? Ymmärsin että 10/21 tai sen jälkeen ensirekisteröidylle autolla ei autoveroa tai alvia määräydy. Tullin tuontitilastoissa näyttäisi olevan joillekin merkin malleille määrätty 2,7% vero, onko tuossa kaikki mitä siitä joutuu maksamaan?

Edit: Löytyikin tuon mallin tuontiveroja, 0 ja 2,7% ovat määränneet.
 
Viimeksi muokattu:
Auton ohjausyksikköjen vian takia jos joutuu vaihtamaan ECU tai BCM (moottorinohjain, koriohjain), niin käytetyn osan asennus saattaa olla mahdollista, mutta purkuosaan on koodattu alkuperäisen auton VIN, eli yksilöllinen valmistenumero - ja tätä ei aina ole mahdollista jälkikäteen muuttaa vastaamaan sitä autoa, johon purettu ohjausyksikkö asennetaan.

Tässä kysymys: tuleeko katsastuksessa vaikeuksia, jos auton ohjausyksiköissä on eri VIN kuin itse autossa?

Ei sitä VIN-numeroa sähköisesti lueta autosta katsastuksessa.
 
Auton ohjausyksikköjen vian takia jos joutuu vaihtamaan ECU tai BCM (moottorinohjain, koriohjain), niin käytetyn osan asennus saattaa olla mahdollista, mutta purkuosaan on koodattu alkuperäisen auton VIN, eli yksilöllinen valmistenumero - ja tätä ei aina ole mahdollista jälkikäteen muuttaa vastaamaan sitä autoa, johon purettu ohjausyksikkö asennetaan.

Tässä kysymys: tuleeko katsastuksessa vaikeuksia, jos auton ohjausyksiköissä on eri VIN kuin itse autossa?

BCMn vaihto onnistuu kyllä, olen vaihtanut ja koodaus riittää siinä ainakin VAGgilaisilla, ei sisällä tietääkseni VIN-numeroa. ECUn vaihto onnistuu myös ja sen saa koodattua vanhoilla tiedoilla. Mutta VINin vaihtaminen saattaa olla vaikeata ECUun.
 
Jos hommaa vetokoukullisen auton, minkälainen max vetomassa saisi vähintään olla jotta hommassa on järkeä?

Tarve koukulle tosi vähäinen, lähinnä jos joskus tarvii muuttaa tai muuten liikuttaa vuokrattavassa peräkärryssä jotain pesukonetta tms.

Yhdessä nettiauton autossa 450kg, random kärry jonka kuuklasin painaa 180kg, jäisi 270kg varaa. Äkkiseltään tuntuu paljolta tuo 270kg, mutta riittääkö silti :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 864
Viestejä
4 559 206
Jäsenet
75 056
Uusin jäsen
alfv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom