- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 067
Anna ku arvaan. Mannelavetti on joku 400tkm ajettu ja alusta entinen. Mutta syy silti renkaiden paineissa.ne on niin matalat ne suositukset w211 aika löllöt on niillä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Anna ku arvaan. Mannelavetti on joku 400tkm ajettu ja alusta entinen. Mutta syy silti renkaiden paineissa.ne on niin matalat ne suositukset w211 aika löllöt on niillä
200tkm ajettu w211 alustassa kaikki uutta. Nii mikä sun pointti oli ja arvaus meni nii mönkää taas. Huomaa että oletellaa asioita ja tehdään itsestä ylimielinenAnna ku arvaan. Mannelavetti on joku 400tkm ajettu ja alusta entinen. Mutta syy silti renkaiden paineissa.
Tarkastushuollossa tarkistetaan auton kunto ja jos havaitaan jotain huollontarvetta niin se myydään sitten tietenkin erikseen, näin ainakin Crafterissa. Eli minusta aika kusetuskategoriaan menee, ainakin jos osaa itse avata konepellinOnkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla? Vai onko toi joku kusetus missä auto tsekataan ennen katsastusta?
Volkkarimies en oo, muttta voipi olla kyseessä myös esim jarrunesteiden vaihto ( ilmansuodattimien vaihto) . Sehän on aikariippuvainen huolto, kun taas normaalit huollot ovat aika tai km riippuvaisia, Jos nämä eivät mene käsi kädessä, jarrunesteiden vaihto voi ajoittua normaalihuoltojen väliin.Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla? Vai onko toi joku kusetus missä auto tsekataan ennen katsastusta?
Se meinaa, että auto tarvitsee huoltoa. Tietämättä auton ikää, ajokilometrejä ja edellisten huoltojen toimenpiteitä on mahdoton kenenkään täällä kertoa sisältääkö kyseinen huolto tällä kertaa pelkkää valohoitoa vai osuuko tähän huoltoon myös jotain oikeasti tärkeää huollettavaa.Onkos jollain volkkarimiehellä tietoa mikä tuo tarkastushuolto on mitä auto (vw t-cross) nyt herjaa joka startilla?
Se meinaa, että auto tarvitsee huoltoa. Tietämättä auton ikää, ajokilometrejä ja edellisten huoltojen toimenpiteitä on mahdoton kenenkään täällä kertoa sisältääkö kyseinen huolto tällä kertaa pelkkää valohoitoa vai osuuko tähän huoltoon myös jotain oikeasti tärkeää huollettavaa.
Soita sinne marmorille ja kysy. Näin minäkin tein. Kuten edellä mainittua, on tosi vaikea sanoa mistä on kysymys, kun ei tiedä autoa, sen ikää, huoltohistoriaa yms.. Asia on on monisyinen.
Ja jatkoa varten, kun auton oikea huolto on ajankohtainen, kysy että mitä se ei pidä sisällään ja koska seuraava tarkastushuolto on. Ne voi yhdistää jos niin haluaa ja on järkevää.
Volkkarissa on kahdenlaisia huoltoja. Öljynvaihtohuolto jossa vaihdetaan öljyt + suodatin ja tarkistushuolto jossa tehdään kaikki muu. Esimerkiksi oman autoni edellinen tarkistushuolto sisälsi raitisilmasuodattimen, sytytystulppien sekä haldex-öljyjen vaihdon. Seuraavassa taitaa tulla ainakin jarrunesteen vaihto.Lähinnä nyt tuo sana tarkistus tuossa pisti silmään, eka auto joka on noin fiksu että osaa muistuttaa huolloista niin oletin että toi sana tarkistus nyt meinaa jotain kun ei herjaa huollosta vaan TARKISTUShuollosta
Vahvasti tämä. Tuttu tyttö työskenteli pitkään Laakkosen varaosatiskillä ja ihmetteli että "mitä järkeä tilata nippeleitä ulkomailta kun meiltä saa heti hyllystä OEM-osia varmalla takuulla halvemmalla".. Ja on tuo tullut itsekin muutaman kerran todistettua.
Lähtökohtaisesti siis, kannattaa eka kysyä sieltä marmorilta, siinä voi yllättyä.
Meinaatko siis että poljin on erittäin herkkä? Jos kyllä, auto on uutena tuoreilla nesteillä ERITTÄIN herkkä. Meinasin 2014 Ibiza Cupraan tottuneena lentää MK7 Fiesta ST:n tuulilasiin kun vain olevinaan hipaisin jarruja. ST:issä on todella nopeat ohjaukset (etenkin MK8) ja todella herkät jarrut.Hain auton huollosta. Ihmettelin mukavan pehmeitä jarruja, että onpa positiivisesti jotenkin erilaiset. Ajattelin eka, että joku placebo, eihän niille tehty mitään. Mutta sitten muistin, että siihenhän vaihdettiin jarrunesteet, eli tuskin kuvittelen. Tuntuma oli ennen mielestäni sellainen jyrkempi, vähän turhankin äkäinen. Pitäisi olla ihan 2-vuoden nesteenvaihtovälillä mennyt. Olen aiemmin pistänyt terävyyden auton sporttisuuden piikkiin (Fiesta ST '18). Mistähän voi johtua? Ei siis haittaa, mutta mietin vaan. Vai onko siellä nyt ilmaa jossain?
Eikun nyt on päinvastoin! Ennen oli herkkä, nyt vähemmän herkkä, sopivampi. Ei vaihdettu muuta.Meinaatko siis että poljin on erittäin herkkä? Jos kyllä, auto on uutena tuoreilla nesteillä ERITTÄIN herkkä. Meinasin 2014 Ibiza Cupraan tottuneena lentää MK7 Fiesta ST:n tuulilasiin kun vain olevinaan hipaisin jarruja. ST:issä on todella nopeat ohjaukset (etenkin MK8) ja todella herkät jarrut.
Voi hyvin olla että olet vain tottunut pikkuhiljaa pehmenneeseen pedaaliin. Ei vaihdettu muita jarruosia?
Veisin takaisin. Ei vaikuta että ilmattu kunnolla.Eikun nyt on päinvastoin! Ennen oli herkkä, nyt vähemmän herkkä, sopivampi. Ei vaihdettu muuta.
Kiitti. Otan yhteyttä sinne. Merkkihuolto.Veisin takaisin. Ei vaikuta että ilmattu kunnolla.
Kiitti. Otan yhteyttä sinne. Merkkihuolto.
Miten huonosti ilmattu systeemi yleensä tuntuu? Polkimessa voi olla vähän enempi "tyhjää", mutta sen jälkeen puree ihan ok? Onko normaalia, että poljin menee paikallaan pohjaan, kun enempi painaa? Olisi helppoa todeta asia, jos olisi verrokki, mutta kun ei ole.
Joo, just tommonen se on. Kiitos.Polkimen ei pitäisi ehjässä järjestelmässä mennä missään tilanteessa "pohjaan". Huonosti ilmattu tuntuu pehmeältä ja poljin painuu lattiaan. Usealla polkaisulla jäykistyy ja jarruttaa kunnolla. Sulla on ilmaa jossain (abs-yksikkö ehkä, osa haastavia ilmata jos ilmaa päässyt).
Katsastusasiaa.
Mulla on auto jossa leimaa huhtikuulle asti. Auto on tällä hetkellä säilössä maaseudulla, kun en sillä talvella aja.
Meinasin ottaa auton käyttöön vasta toukokuussa kun en tarvi sitä aiemmin.
Voiko auton ajaa lähimmälle katsastamolle vaikka leima olisi mennyt jo umpeen?
Joo, mutta sulla pitää olla todistettavasti varattu aika sinne leimaukolle jos käy tuuri ja posliinit osuu kohalle. Eikä kannata ajella mitään hupilenkkejä sinne mennessä..
Vakuutukset pitää olla voimassa ja päällä.Tietysti sääntöjen mukaan. Mitenhän tuossa menee vastuukysymykset jos juoksee vaikka hirvi tielle?
Mitenhän tuo muuten menee, liikennevakuutus on poikki jos auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta katsastukseen saa kuitenkin ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla ilman eri ilmoitusta.Vakuutukset pitää olla voimassa ja päällä.
Mitenhän tuo muuten menee, liikennevakuutus on poikki jos auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta katsastukseen saa kuitenkin ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla ilman eri ilmoitusta.
Hyvä kysymys muuten. Toisaalta sama se kai jos auton ottaa takaisin liikennekäyttöön siinä kohtaa kun leimalle menee. Varaa sen ajan netistä ja puhelimee txt varatusta ajasta, jos poliisi jotain kyselee.
Muuten melkein kysyisin konttorilta miten tuo liikennekäytöstä poistelulla ajelu toimii, kun se auto pitää sieltä konttorilta kotiinkin ajaa. Ja toivoa että saa oikean vastauksen...
Kannattaa ottaa tuo taas käyttöön ja vakuutus voimaan,jos löytyy jotain korjattavaa tai ei mene leimasta läpi niin on jatko helpompaa.Eihän tuo maksa kuin 6€ + mahdollinen vakuutusmaksu kun laittaa uudestaan seisontaan.Mitenhän tuo muuten menee, liikennevakuutus on poikki jos auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta katsastukseen saa kuitenkin ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla ilman eri ilmoitusta.
Ei tarvi olla mitään vakuutusta jos ei ole liikennekäytössä
Varsinkin kun liikennevakuutus on tarkoitettu muita varten, eikä omaksi hyödyksi.Aapeeseella "tiesivät" että voi rauhassa ajella tuolla liikenteen seassa leimakonttorille ilman liikennevakuutusta? Lol.
Veisin takaisin. Ei vaikuta että ilmattu kunnolla.
Laitetaan nyt ratkaisukin.Polkimen ei pitäisi ehjässä järjestelmässä mennä missään tilanteessa "pohjaan". Huonosti ilmattu tuntuu pehmeältä ja poljin painuu lattiaan. Usealla polkaisulla jäykistyy ja jarruttaa kunnolla. Sulla on ilmaa jossain (abs-yksikkö ehkä, osa haastavia ilmata jos ilmaa päässyt).
Noissa on eroja. Osan saa paikoillaan pumppaamalla menemään pohjaan, osa on aina yhtä jäykkä samassa kohdassa ja osa taas kovenee parin pumppauksen jälkeen.Laitetaan nyt ratkaisukin.
Autoon syttyi heti perään alhaisen jarrunesteen varoitukset. Oli jäänyt satulan ilmausruuvi "tihkumaan".
Tuohon "pohjaan menemiseen" pitää vielä hieman ihmetellä, kun hieman se vieläkin korjattuna tuntuu paikallaan kovempaa painaessa niinkuin lopulta stoppaisi johonkin kovaan. Mutta kun vertasin sitä oletettavasti ehjään Mondeoon, niin siinäkin tuntuu samalta. Kai ne semmosia on. Ajaessa tuntuu nyt tavalliselta.
En nyt äkkiä keksi miten tuo vaikuttaa jatkoon, ajaa kotiin ja korjaa. Pääasiassa varmaan harrasteautot on niitä jotka on seisonnassa ylipäätään. Toisaalta nykyisin kun katsastusaika ei enää ole kiinteä niin se on hyvä siirtää vaikka syksyyn, ajelee kesän ja käyttää sitten kauden päätteeksi leimalla.Kannattaa ottaa tuo taas käyttöön ja vakuutus voimaan,jos löytyy jotain korjattavaa tai ei mene leimasta läpi niin on jatko helpompaa.Eihän tuo maksa kuin 6€ + mahdollinen vakuutusmaksu kun laittaa uudestaan seisontaan.
Hyundai Kona Electric MY21 ja latausportin lukitsemishäröily. Type 2 porttiin kaapeli ei lukittaannu kunnolla ja latausta ei voi aloittaa virheen takia. Latausasema pyytää uudelleen kytkemään kaapelia autoon ja se vika toistuu usein eri asemilla.
Pikalatausasemillakin tuota tulee myös.
Mikäköhän se voisi olla syynä
Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos autosta joudutaan vaihtamaan tuulilasi, niin onko ne jotain standardi-mallisia vai saatetaanko sellainen joutua tilaamaan jostain kaukaa, jotta saadaan juuri sopiva?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos autosta joudutaan vaihtamaan tuulilasi, niin onko ne jotain standardi-mallisia vai saatetaanko sellainen joutua tilaamaan jostain kaukaa, jotta saadaan juuri sopiva?
Auton ohjausyksikköjen vian takia jos joutuu vaihtamaan ECU tai BCM (moottorinohjain, koriohjain), niin käytetyn osan asennus saattaa olla mahdollista, mutta purkuosaan on koodattu alkuperäisen auton VIN, eli yksilöllinen valmistenumero - ja tätä ei aina ole mahdollista jälkikäteen muuttaa vastaamaan sitä autoa, johon purettu ohjausyksikkö asennetaan.
Tässä kysymys: tuleeko katsastuksessa vaikeuksia, jos auton ohjausyksiköissä on eri VIN kuin itse autossa?
Auton ohjausyksikköjen vian takia jos joutuu vaihtamaan ECU tai BCM (moottorinohjain, koriohjain), niin käytetyn osan asennus saattaa olla mahdollista, mutta purkuosaan on koodattu alkuperäisen auton VIN, eli yksilöllinen valmistenumero - ja tätä ei aina ole mahdollista jälkikäteen muuttaa vastaamaan sitä autoa, johon purettu ohjausyksikkö asennetaan.
Tässä kysymys: tuleeko katsastuksessa vaikeuksia, jos auton ohjausyksiköissä on eri VIN kuin itse autossa?