- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 539
Käytännössä 99% kärryn vetäjistä ei koskaan laskeskele mitään massoja. Vedetään vaan se mitä tarvitaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Vetomassan kannattaisi olla 750kg tai ainakin lähellä. Tämä on siis jarruttoman kärryn maksimi (+ aisapainoa saa laittaa 75kg). Kuomullinen 1-akselinen jarruton kärry painaa helposti n. 300-350kg, eikä siinä tuollaisella 450kg vetomassalla jää kovinkaan paljoa kuljetusvaraa. Toki riski joutua kärryn punnitukseen lähentelee nollaa, olettaen, että lastaa kärryn järkevästi eikä se irtoa ajaessa tai lähde heittelehtimään ja ajaudu ojaan sen takia. Kuomuton kärry on toki kevyempi, mutta ensimmäisen vesisateen jälkeen sitä kuomua toivoo.Jos hommaa vetokoukullisen auton, minkälainen max vetomassa saisi vähintään olla jotta hommassa on järkeä?
Tarve koukulle tosi vähäinen, lähinnä jos joskus tarvii muuttaa tai muuten liikuttaa vuokrattavassa peräkärryssä jotain pesukonetta tms.
Yhdessä nettiauton autossa 450kg, random kärry jonka kuuklasin painaa 180kg, jäisi 270kg varaa. Äkkiseltään tuntuu paljolta tuo 270kg, mutta riittääkö silti
Kyllä nuo pumppaavat. Hitaasti mutta varmasti. Xiaomin malli on ainakin ollut suosittu. Fillareissakin on aika rajuja paineita joten kyllä ne auton paineet saadaan kuntoon mutta ei niin vikkelään. Itsellä ei tarkempaa kokemusta, kuunnellut vain sivusta kokemuksia.Mahtaakohan tällaisella pumpulla oikeasti tehdä mitään? Tuntuu aika uskomattomalta ajatukselta, että noin pieni vekotin jaksaisi pumpata ilmaa auton renkaisiin.
Berg automaattinen pumppu digitaalisella näytöllä | Motonet Oy
Akkukäyttöinen renkaantäyttölaite, automaattinen pumppu pallojen, polkupyörien, moottoripyörän ja auton renkaiden täyttämiseen. Erinomainen apuvälinen mm...www.motonet.fi
Tuli kiveniskemä tuulilasiin. Ei ole paha, mutta jos alkaa halkeilla ylös tai sivuille, ei mene katsastuksesta läpi. Kasko on, mutta en ole vielä katsonut, mitä se korvaa.
Jos kasko ei korvaa, kannattaako kokeilla korjautamista? Mainostavat kyllä korjaavansa kiveniskut, mutta onko ne korjausket oikeasti toimivia?
Kyllä noita porauksella on pelastettu paljon. Rajansa toki kaikella. Jos kaskossa on lasivakuutus, poraus on yleensä ilmaista ja ilman omavastuuta.Tuli kiveniskemä tuulilasiin. Ei ole paha, mutta jos alkaa halkeilla ylös tai sivuille, ei mene katsastuksesta läpi. Kasko on, mutta en ole vielä katsonut, mitä se korvaa.
Jos kasko ei korvaa, kannattaako kokeilla korjautamista? Mainostavat kyllä korjaavansa kiveniskut, mutta onko ne korjausket oikeasti toimivia?
Et tosiaan häviä mitään. Itsellä rysähti helvetin iso kivi vastaantulleesta rekasta tuulilasiin ja isoin kivenisku mitä olen nähnyt. Kelasin että tulee halkeamaan vaikka kuinka poraisi enkä sitten jaksanut mennä. Olisi kai pitänyt. Kesti meinaan viikkoja ilman ongelmia pahimmissa halkeamista provosovissa keleissä, kunnes kerran pistin auton käyntiin ja jäin jauhamaan paskaa kesken harjailun ja liikenteeseen lähtiessä olikin sitten koko lasin alalaidan mittainen halkeama.Taitaa olla myöhäistä sitten yrittää korjausta, koska on siitä jo useampi päivä kun se tuli ja näillä kurakeleillä siellä on varmasti paljon likaa
Pitää silti tarkastaa kasko. Ei kai se mitään muuta maksa kuin vaivan, jos käy jossain lasikorjaamolla näyttämässä sitä.
Lisää vielä mahdolliset soviterinkulat vanteen ja navan väliin. Prosessi on vanteet joihin lyödään venttiili/rengaspaineanturi/molemmat, renkaat vanteelle, paineet tappiin että rengas pamahtaa takuulla vanteelle, paineet karkeasti kuntoon, tasapainotus ja siitä autolle jossa sitten lyödään tuo muovirinkula jos sille on tarvetta vanteeseen ja pultit/mutterit kiinni, momenttiin kiristys ja paineet oikeaksi ja siinäpä se.Jos minulla on renkaat, vanteet ja rengaspaineanturit (joissa venttiilit) niin onko siinä kaikki mitä tarvitaan osien suhteen pyörään? Sitten vaan yhteen ja tasapainotus?
Kiitos paljon. Soviterinkulaa ei mielestäni tarvita, koska offsetti uusissa vanteissani on about sama kuin alkuperäisvanteissa. Aika paljon joutui googlailemaan alkuperäisen vanteen speksejä että löytyi niihin sopivat ja vielä silmääkin miellyttää.Lisää vielä mahdolliset soviterinkulat vanteen ja navan väliin. Prosessi on vanteet joihin lyödään venttiili/rengaspaineanturi/molemmat, renkaat vanteelle, paineet tappiin että rengas pamahtaa takuulla vanteelle, paineet karkeasti kuntoon, tasapainotus ja siitä autolle jossa sitten lyödään tuo muovirinkula jos sille on tarvetta vanteeseen ja pultit/mutterit kiinni, momenttiin kiristys ja paineet oikeaksi ja siinäpä se.
Kiitos paljon. Soviterinkulaa ei mielestäni tarvita, koska offsetti uusissa vanteissani on about sama kuin alkuperäisvanteissa. Aika paljon joutui googlailemaan alkuperäisen vanteen speksejä että löytyi niihin sopivat ja vielä silmääkin miellyttää.
Juurikin nuo.Toi puheena oleva soviterinkula EI ole spacer joka muuttaa offsetia vaan muovinen lirpake jonka tarkoitus on saada suuremmalla keskireiällä olevat vanteet istumaan keskiöön. Toki ostamalla oikeat vanteet ei noillekaan ole tarvetta.
Niinko tälläset juttuset
:
Kiitos selvennyksestä. Uudet vanteet on oikealla keskireiällä, joten tuotakaan ei tarvita. Ainoa ero uusissa vs vanhat on offset ja sekin vain 50->48 joten ei silläkään pitäisi olla väliä.Toi puheena oleva soviterinkula EI ole spacer joka muuttaa offsetia vaan muovinen lirpake jonka tarkoitus on saada suuremmalla keskireiällä olevat vanteet istumaan keskiöön. Toki ostamalla oikeat vanteet ei noillekaan ole tarvetta.
Niinko tälläset juttuset
:
En parempaa paikkaa keksinyt tälle kysymykselle. Kuinka yleinen on autoissa järjestelmä, joka jarruttaa automaattisesti törmäyksen jälkeen? Tuossa katsoin YouTubesta ison määrän kojelautavideoita joissa tapahtuu kolareita. Aika usein ensimmäisen törmäyksen jälkeen esimerkiksi peräänajaja aiheuttaa vielä lisää osumia, koska kuski ei paina jarrua ollenkaan tai painaa liian vähän.
AEB nykyautoissa varmaan pitää jarrut pohjassa myös törmäyksen jälkeen? Onko kaikissa?
Juurikin näin. Yleensä autoliikkeen myyjä on myynyt vakuutuksen auton oston yhteydessä.Miten tämä autovakuutus menee nykyään kun vaihtaa autoa. Auton jonka ostan autoliikkeestä on poistettu liikenteestä joka on käsittääkseni nykyisin normaali tapa.
Aiemmin autoliikkeen liikennevakuutus oli voimassa viikon jona aikana piti ottaa oma vakuutus. Nyt pitänee se oma vakuutus olla voimassa heti kun lähdet auton kanssa liikkeestä ulos..?
Joo, laitoin tänään viestiä omaan yhtiöön ja teen vakuutuksen uuteen autoon samana päivänä kun vaihto tapahtuu.Autoliikkeen myymiä vakuutuksia ei kannata ottaa.
Kannattaa kahlailla etukäteen itselle sopiva ja edullinen vakuutus ja yhtiö, ostohetkellä avaa esim netin kautta ostamalleen yksilölle vakuutuksen.
Netin kautta saa yleensä näitä "eka vuosi -50 %"-porkkanoita.
Tai jos kauppa on jo varma, avaa kotona alustanumerolla tai rekkarilla vakuutuksen voimaan.
Näin olen itse jo kauan toiminut ja ehtinyt kahlata sopivan ja edullisen vakuutuksen ostamilleni ajoneuvoille.
Boldattuun perusteluja, kiitos. Itse sain autoliikkeestä n. 15% halvemman vakuutuksen kuin netin laskureilla, useaa yhtiötä kokeilemalla. Toki alennushinta oli vain vuoden ajan voimassa, joten vuoden jälkeen kilpailutin vakuutuksen uudelleen.Autoliikkeen myymiä vakuutuksia ei kannata ottaa.
Kannattaa kahlailla etukäteen itselle sopiva ja edullinen vakuutus ja yhtiö, ostohetkellä avaa esim netin kautta ostamalleen yksilölle vakuutuksen.
Netin kautta saa yleensä näitä "eka vuosi -50 %"-porkkanoita.
Tai jos kauppa on jo varma, avaa kotona alustanumerolla tai rekkarilla vakuutuksen voimaan.
Näin olen itse jo kauan toiminut ja ehtinyt kahlata sopivan ja edullisen vakuutuksen ostamilleni ajoneuvoille.
Boldattuun perusteluja, kiitos. Itse sain autoliikkeestä n. 15% halvemman vakuutuksen kuin netin laskureilla, useaa yhtiötä kokeilemalla. Toki alennushinta oli vain vuoden ajan voimassa, joten vuoden jälkeen kilpailutin vakuutuksen uudelleen.
No kyllä tuo vaihtoehto on itselle ollut kallis.Boldattuun perusteluja, kiitos. Itse sain autoliikkeestä n. 15% halvemman vakuutuksen kuin netin laskureilla, useaa yhtiötä kokeilemalla. Toki alennushinta oli vain vuoden ajan voimassa, joten vuoden jälkeen kilpailutin vakuutuksen uudelleen.
Ehkä sinulla. Minä tuossa joku aika sitten ostin ja liikkeestä tarjottu Fennian kasko oli halvempi minulle. Aina hyviä tarjouksia ei ole mutta joskus on. Eli katso hinta ja sitten päätä.Tähän mennessä noin se kyllä on mennyt et automyyjän vakuutustarjous on huono. Ymmärtäähän sen kun vakuutusyhtiö varmaan jonkinnäköisen korvauksen tuosta maksaa.
Tähän mennessä noin se kyllä on mennyt et automyyjän vakuutustarjous on huono. Ymmärtäähän sen kun vakuutusyhtiö varmaan jonkinnäköisen korvauksen tuosta maksaa.
Ei ole normaalia. Se tuulilasi on liimattu kiinni, eikä siellä pitäisi olla mitään reikää mistä sataa sisään.Hitusen tuli A-pilarin suunnilta roiskeita autopesussa sisään. Harjaton painepesu koneessa. Autoon on vaihdettu tuulilasi joku aika sitten. Ennen en ole huomannut samaa. Kuinka usein tommonen tuulilasi asennetaan sillä lailla väärin, että pääsis käymään sen takia noin? Veisittekö auton heti takaisin? Vai onko se joskus vähän tuurista kiinni mistä suunnasta vettä ruiskutetaan, että joskus vaan käy niin? Koteloinnit estää sen verran näkyvyyttä, etten osaa sanoa tarkasti mistä tuli. Autossa on myös pikkuikkuna A-pilarilla.
Epäilyttävästi tuulilasin reunalla oli sisäpuolella huurua sen jälkeen, että mieli tekisi arvailla sinnepäin.
Hitusen tuli A-pilarin suunnilta roiskeita autopesussa sisään. Harjaton painepesu koneessa. Autoon on vaihdettu tuulilasi joku aika sitten. Ennen en ole huomannut samaa. Kuinka usein tommonen tuulilasi asennetaan sillä lailla väärin, että pääsis käymään sen takia noin? Veisittekö auton heti takaisin? Vai onko se joskus vähän tuurista kiinni mistä suunnasta vettä ruiskutetaan, että joskus vaan käy niin? Koteloinnit estää sen verran näkyvyyttä, etten osaa sanoa tarkasti mistä tuli. Autossa on myös pikkuikkuna A-pilarilla.
Epäilyttävästi tuulilasin reunalla oli sisäpuolella huurua sen jälkeen, että mieli tekisi arvailla sinnepäin.
Emmätiä onks tää oikea topic kysellä, mut kyselen silti.
Hakusessa ois järkevin tapa euroissa toteuttaa luotettavaa autoilua, eli hakusessa ns. hyvä luotettavuus/€-suhteen ratkaisu. Järkeilen itselleni, että jonkun kohtuullisten kilometrien laatuauto 2005-2010 tienoolta ei enää menetä paljoa arvoa käsissäni, mutta sydäntä särkis jotenkin ostaa tylsä 2006 Corolla.
Speksei:
- Ajoa alle 10k vuodessa
- Käyttövoima ei diesel
- Kartan vanhoja "halpismerkkejä", kuten Hyundaita ja Kiaa, en tiedä onko tämä järkiperäistä
- Tonninpommien ketjupaalutus ei kinosta
Ideoista johtaa nyt hakea joku 2020 Yaris hybridi vaan kaupasta ajoon, mutta mitä teillä on näkökulmia?
Toki kuinka pitkään meinaat pitää tulevaa autoa ja minkälainen ajopeli nyt on alla, siitä vähän osviittaa mikä voisi olla paremmin tai huonommin.
Ja sitten tietenkin:
Mikä auto minulle?
Tässä on riskipotentiaalia, jos vielä yhdistetty 6-loviseen manuaaliaskiin. Osasta noista moottoreista halkeaa turbo ja m32 laatikosta menee suurella todennäköisyydellä laakeri, ellei ole jo mennyt. Jos on suomessa myyty alunperin niin varmaan löytyy Start&Stop ja vaihdelaatikon tyyppinä M22...bbs.io-tech.fi
Käyttäisikö sitten 4g verkkoa?Ilmeisesti My Mercedes ei toimi ilman 3g verkkoa.
Miksi My BMW toimii?
4 v vanha ja 52 000 km ajettu Mersu maksoi 74 000 €, mutta pian valmistaja lopetti etää auton tärkeän kyvyn – Näin lautakunta ratkaisi riidan, jossa Timo syytti kauppaa valetiedosta
Mercedes-Benzin ostaja vaati mittavia korvauksia, kun auton etätoiminnot loppuivat puhelinverkkomuutoksen takia.www.tekniikkatalous.fi
Ei. Ehkä osaa käyttää 2g ja MB jostain syystä ei.Käyttäisikö sitten 4g verkkoa?
Ilmeisesti My Mercedes ei toimi ilman 3g verkkoa.
Miksi My BMW toimii?
4 v vanha ja 52 000 km ajettu Mersu maksoi 74 000 €, mutta pian valmistaja lopetti etää auton tärkeän kyvyn – Näin lautakunta ratkaisi riidan, jossa Timo syytti kauppaa valetiedosta
Mercedes-Benzin ostaja vaati mittavia korvauksia, kun auton etätoiminnot loppuivat puhelinverkkomuutoksen takia.www.tekniikkatalous.fi
Ei saa wifin kautta. Mulla tulee sää ja uutiset näyttöön auton datan kautta. Hämmentävää.Syynä ollut varmaankin se et ohjelmiston arkkitehtuuri nojannut liikaa mobiilidataan mikä ei enää oikein 2G riitä mihinkään. Mersullahan oli tuon kautta streamaukset, karttadata,päivitykset jne. Bemarin toteutus vissiin toisenlainen ja siinähän taitaa saada vaikka puhelimen wifin kautta kans?
Ulkomailla ne on noita 2G&3G-modeemeilla olevia mersuja päivitellyt 4G-modeemille mersun omilla osilla niin eiköhän nuo kohta saa varmaan muunnettua jollain nyrkkipajalla.
Parempakaan ketjua en löytänyt niin kysyn täällä, kun omat ajatukset on 50/50. Onko hölmöä vaihtaa autoa uudempaan jotta todennäköisesti karttaisi remonttikulut?
Nykyisestä autosta saisi noin 6000€ yksityisesti ja liikkeeltä ehkä 4500€, en ole kysellyt. Kisoja reilut 343k ja orkkis turbo sekä kytkin alla. Pelkkä kytkinpaketti + kaksoismassa on jo tonnin ja turbot 600€ paikkeilla eli reilu 2000€ remppoihin menisi. Kytkimen kulutuspinta vähissä, mutta ei kuitenkaan luista. Turbo ei oireile, mutta saattaa ruveta oireilemaan noilla kilsoilla.
Nykyisessä autossa jarrut ja alustan osat on uusittuja, eli niistä ei huolta. Mutta onko hölmöä lähteä vaihtamaan autoa jos ajattelee että investoi tulevat remppakulut siihen ja erotus on vaan "mukavuudesta ja turvasta" maksamista? Uusi auto tulisi olemaan 12-15k€ hintaluokassa.
No mitä se kuntoraportti kertoi niiden kumien kunnosta? Vai huvikseenko noita kuvailevat, ilman selostusta?Harkitsen erästä käytettyä autoa. Sain autosta kuntoraportin, jossa on muutamia kuvia. Rengaskuvassa kiinnitti huomiota tuo alareuna. Mikä ihme tuo on? Näyttää kuin pinnalta olisi kulunut kumi pois ja alta näkyy metallia, mutta en tiennyt, että renkaassa voi olla metallia noin levymäisessä muodossa. Voikohan tuo edes mennä katsastuksessa läpi? Oma veikkaus on, että on ajettu katukiveykseen ja pilattu vanne (mukana ei ole vanteita kesärenkaisiin) ja aiheutettu vauriota renkaalle.
Märältä kohdalta näyttää omaan silmään.Harkitsen erästä käytettyä autoa. Sain autosta kuntoraportin, jossa on muutamia kuvia. Rengaskuvassa kiinnitti huomiota tuo alareuna. Mikä ihme tuo on? Näyttää kuin pinnalta olisi kulunut kumi pois ja alta näkyy metallia, mutta en tiennyt, että renkaassa voi olla metallia noin levymäisessä muodossa. Voikohan tuo edes mennä katsastuksessa läpi? Oma veikkaus on, että on ajettu katukiveykseen ja pilattu vanne (mukana ei ole vanteita kesärenkaisiin) ja aiheutettu vauriota renkaalle.
Oli vain kulutuspinnan paksuus mainittuna. Noh, kohta kuulen jobbarin selityksen asialle.No mitä se kuntoraportti kertoi niiden kumien kunnosta? Vai huvikseenko noita kuvailevat, ilman selostusta?
Ei se koko aikaa lämmitä vaan tarpeen mukaisesti. Käännät nupin lämmitysasentoon ja jätät siihen, näin minä olen kaikkia Skodiani käyttänyt ja homma toimii, ei tarvitse uhrata ajatustakaan koko asialle. Toki keskellä kesää sen voi kääntää pois tuosta asennosta jos niin haluaa mutta ei sekään pakollista ole.Onko lämmitys kokoaikaisesti päällä nupin ollessa lämmitysasennossa, vai tapahtuuko lämmitys vain käynnistyksen yhteydessä?
Oletuksena ei saa. Asetuksen pystyy diagnostiikkaportin kautta aktivoimaan jos on sopivat laitteet (Obdeleven, VCDS jne) mutta tehtaan jäljiltä lukitus on väkisin aina päällä.Saako ovien automaattilukituksen pois päältä?
Ei saa.Saako MySkoda-sovelluksen kanssa hallittua auton ovien lukitusta?