Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
okei onks tolla nettisivuja mistä saan yhteistiedon?
Viestiäsi edeltäneen viestin vinkeillä, tästä ketjusta liikkeelle lähtiessä kolme hiiren klikkausta ja noin 5 sekuntia, niin oli yhteystieto näkyvissä:rolleyes: Vähän hei yritystä
 
Auton teippauksesta kysyn: Miten voisi estää, että teippi ei ota niin tiukasti kiinni teipatessa. 3M:n teipissä on melkoisen tiukka liima ja nyt kun maalipinta ei ole mitenkään loistavan hyvä, niin teippi tarttuu todella tiukasti kiinni heti samantien, joka tekee uudelleenasemoinnista varsin vaikeaa. Ja sitten kun joutuu käyttämään voimaa, niin helposti repeää teippi.

En tiedä voisiko maalipinnan esim vahata vaikka pikavahalla tai lämmittää kuumailmapuhaltimella lämpimäksi ennen teippausta. Vahausta en ole vielä kokeillut, auto pestiin ennen teippausta kunnolla ja käytiin läpi rasvanpoistoaineella ja lisäksi ennen teippausta käytän IPA-sprayta, jotta pinta on täysin puhdas.

Menee teippiä vaan hukkaan nyt ihan turhan takia, niin olis kiva korjata tilanne.
 
Auton teippauksesta kysyn: Miten voisi estää, että teippi ei ota niin tiukasti kiinni teipatessa. 3M:n teipissä on melkoisen tiukka liima ja nyt kun maalipinta ei ole mitenkään loistavan hyvä, niin teippi tarttuu todella tiukasti kiinni heti samantien, joka tekee uudelleenasemoinnista varsin vaikeaa. Ja sitten kun joutuu käyttämään voimaa, niin helposti repeää teippi.

En tiedä voisiko maalipinnan esim vahata vaikka pikavahalla tai lämmittää kuumailmapuhaltimella lämpimäksi ennen teippausta. Vahausta en ole vielä kokeillut, auto pestiin ennen teippausta kunnolla ja käytiin läpi rasvanpoistoaineella ja lisäksi ennen teippausta käytän IPA-sprayta, jotta pinta on täysin puhdas.

Menee teippiä vaan hukkaan nyt ihan turhan takia, niin olis kiva korjata tilanne.
Vettä väliin niin toimii.
 
Pesin eilen talvivanteita ja yksi vanne alkaa näyttää aika pahalta.

20230821_065826.jpg

Pinta on mennyt usemmasta kohtaa rikki. Kolme muuta vannetta osoittavat jonkinlaisia merkkejä kulumisesta mutta ovat vuosikausien päässä kuvan tilasta.

Ensinnäkin on tietysti törkeän näköinen, mutta lähinnä vauriot on vanteen sisäpuolella. Mutta onkohan vanne rakenteellisesti turvallinen vai onko pinnoite vaan kosmeettinen juttu?

Kyseessä on BMWn orkkisvanne vuodelta -14.
 
Viimeksi muokattu:
Pesin eilen talvivanteita ja yksi vanne alkaa näyttää aika pahalta.

20230821_065826.jpg

Pinta on mennyt usemmasta kohtaa rikki. Kolme muuta vannetta osoittavat jonkinlaisia merkkejä kulumisesta mutta ovat vuosikausien päässä kuvan tilasta.

Ensinnäkin on tietysti törkeän näköinen, mutta lähinnä vauriot on vanteen sisäpuolella. Mutta onkohan vanne rakenteellisesti turvallinen vai onko pinnoite vaan kosmeettinen juttu?
Ihan turvallisesti tuota voi käyttää. Esteettinen ongelma vain. Näkisit miltä mun talvivanteet näyttää. Suola päässyt sinne vanteen lakkauksen väliin ja irroittanut maalipinnan.
 
Pystyykö jollain testerillä yms. lukemaan mitenkä täynnä skodan hiukkassuodatin on?

Lähinnä kun autossa jo 320tkm mittarissa ja alkuperäinen pönttö kiinni, niin olisi mielenkiintoista lukea minkä verran on täynnä. Jos alkaa lähestyä ylärajaa niin helpompi olisi lämpimillä keleillä urakoida puhdistus.
 
Pystyykö jollain testerillä yms. lukemaan mitenkä täynnä skodan hiukkassuodatin on?

Lähinnä kun autossa jo 320tkm mittarissa ja alkuperäinen pönttö kiinni, niin olisi mielenkiintoista lukea minkä verran on täynnä. Jos alkaa lähestyä ylärajaa niin helpompi olisi lämpimillä keleillä urakoida puhdistus.

Eiköhän se onnistu merkkitesterillä. Joko suoraan tai epäsuorasti, riippuen miten toteutettu. Joko merkkiliikkeeseen testerin perään, tai vag-harrastajille.
 
Itse olen kanssa katsonut mitä oma vehje näyttää ja se on tyyliin 0,5% täynnä 310tkm ajettuna. Että eipä siellä kai pitäisi olla oikein mitään, jos kaikki toimii niin kuin pitää.
Ja tietääkö tietokone kuinka tarkasti, en osaa sanoa.
 
Itse olen kanssa katsonut mitä oma vehje näyttää ja se on tyyliin 0,5% täynnä 310tkm ajettuna. Että eipä siellä kai pitäisi olla oikein mitään, jos kaikki toimii niin kuin pitää.
Ja tietääkö tietokone kuinka tarkasti, en osaa sanoa.

Itse olen ymmärtänyt että se täyttyy lopulta tuhkasta se suodatin/loukku. Se kun ei sieltä poistu.

Omassa skodassa oli 200tkm ollut 60% täynnä, kun edellinen omistaja oli käyttänyt testissä.
 
Itse olen ymmärtänyt että se täyttyy lopulta tuhkasta se suodatin/loukku. Se kun ei sieltä poistu.

Omassa skodassa oli 200tkm ollut 60% täynnä, kun edellinen omistaja oli käyttänyt testissä.
Edit. Eipä sen niin väliä. Täytyy katsella mitä se oma näytti, kun saa piuhan päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Auton takapenkeistä, kaveri kyseli et mistä tietää missä autoissa takapenkit saa varmasti paksin kanssa samalle tasolle suoraksi. Itse en tuohon osannut vastata mitään muuta kuin et kokeilemalla.

Mut mitä tarkoittaa jos esim autosta ilmoitetaan takapenkeistä näin: käännettävät selkänojat 40/20/40
 
Mut mitä tarkoittaa jos esim autosta ilmoitetaan takapenkeistä näin: käännettävät selkänojat 40/20/40
Tarkoittaa että selkänojan voi kaataa kolmessa eri osassa joiden leveydet ovat 40%, 20% ja 40% koko selkänojan leveydestä. Keskiosasta voi siis kaataa kapean kaistaleen kokonaan alas ja reunoille jää silti kahdelle ihmiselle istumapaikat. Kuva kyseisen tyyppisestä selkänojasta:
1692618137485.png
 
Lämpönauha Titanium kaikki vinkit tämän asennukseen kastelenko ja todellatiukalli käärin? onks mitä äerikoista? jotkut puhuu että voi asentaa väärinpäinki mikä yleisin virhe
 

Varmaan kannattaisi käyttää oikeita alueita niin saa ehkä parempia vastauksia.
 
Mitenkä yleistä on, että tuntemattoman henkilön ajoneuvoverolasku tulee omaan verkkopankkiin? Tai mikä tämän aiheuttaa?
Ei ole/ollut mitään kytköstä kyseiseen henkilöön/ajoneuvoon, edelliseen omistajaan tai auton myyneeseen liikkeeseen. Vain vakuutusyhtiö on sama.
 
Mitenkä yleistä on, että tuntemattoman henkilön ajoneuvoverolasku tulee omaan verkkopankkiin? Tai mikä tämän aiheuttaa?
Ei ole/ollut mitään kytköstä kyseiseen henkilöön/ajoneuvoon, edelliseen omistajaan tai auton myyneeseen liikkeeseen. Vain vakuutusyhtiö on sama.

Katso nyt ensin trafista mitä autoja sulla on tai ei ole. Kerran kävi niin että rekkasin konttorilla silloin vanhaan aikaan jonkun corollan itselle, pihalla kun vilkaisin otetta - niin olinkin golfin omistaja. 180 astetta ympäri ja korjasivat virheen. Kaikki on mahdollista.
 
Katso nyt ensin trafista mitä autoja sulla on tai ei ole. Kerran kävi niin että rekkasin konttorilla silloin vanhaan aikaan jonkun corollan itselle, pihalla kun vilkaisin otetta - niin olinkin golfin omistaja. 180 astetta ympäri ja korjasivat virheen. Kaikki on mahdollista.

Ihan on omat, oikeat ajoneuvot traficomissa, eikä näy ylimääräisiä. Kuinka voisikaan näkyä, kuten jo aikaisemmin kirjotin, että ei mitään kytköksiä kyseiseen autoon. Omistajan tiedot näen laskusta ja katoin vielä maksulliset omistajatiedot, niin oli myös rahoitusyhtiö mukana. Eikä ole rahoitusyhtiön suuntaankaan mitään kytkyä.

Laitoin kyselyä jo aikaisemmin traficomille, mutta ei ole vastattu, eikä lasku ole myöskään poistunut/muuttunut. Siitä en tiedä, voiko olla jopa pankin vika, kun e-laskulla tuli.
 
Ihan on omat, oikeat ajoneuvot traficomissa, eikä näy ylimääräisiä. Kuinka voisikaan näkyä, kuten jo aikaisemmin kirjotin, että ei mitään kytköksiä kyseiseen autoon. Omistajan tiedot näen laskusta ja katoin vielä maksulliset omistajatiedot, niin oli myös rahoitusyhtiö mukana. Eikä ole rahoitusyhtiön suuntaankaan mitään kytkyä.

Laitoin kyselyä jo aikaisemmin traficomille, mutta ei ole vastattu, eikä lasku ole myöskään poistunut/muuttunut. Siitä en tiedä, voiko olla jopa pankin vika, kun e-laskulla tuli.

Varmaan rahoitusyhtiöön kyselyä että mitähän on tapahtunut, toki haltijaankin jos yhteystiedot löytyy jostain, siis puhelinnumero.
Rahoitusyhtiö siis omistaa auton, haltija on velallinen minkä tiedot saitkin jo. Myyjäliike tai rahoitusyhtiö kämmännyt jotain.
 
Mitenkä yleistä on, että tuntemattoman henkilön ajoneuvoverolasku tulee omaan verkkopankkiin? Tai mikä tämän aiheuttaa?
Ei ole/ollut mitään kytköstä kyseiseen henkilöön/ajoneuvoon, edelliseen omistajaan tai auton myyneeseen liikkeeseen. Vain vakuutusyhtiö on sama.
Niin ihan pankin e-laskuna siis tuli? Katso mielenkiinnosta e-lasku tilaukset, että löytyykö listalta lasku tilattuna samalla viitenumerolla, kun mikä tuossa laskussa on.
 
Varmaan rahoitusyhtiöön kyselyä että mitähän on tapahtunut, toki haltijaankin jos yhteystiedot löytyy jostain, siis puhelinnumero.
Rahoitusyhtiö siis omistaa auton, haltija on velallinen minkä tiedot saitkin jo. Myyjäliike tai rahoitusyhtiö kämmännyt jotain.

Itseä kiinnostaisi vain, miten/miksi minulle on osannut tulla.
Edes rekisteritunnus ei ole lähelläkään, mitä omissa ajoneuvoissa on.

No, oli miten oli. Pitää odotella tuleeko traficomista koskaan vastausta. Sen enempää omaa aikaa/ vaivaa ala käyttämään asian selvittämiseksi, saati soittamaan ja jonottamaan puhelimella.
 
Testasin teippiasiaa ja laitoin suihkepulloon pisaran fairya ja vettä. Sitten puhdistin pinnan ensin IPA:lla ja sitten sumutin hieman vettä pinnalle ja teippi siihen päälle. Kyllä se helpotti asiaa selvästi, mutta samalla muutti vähän teippausta toisenlaiseksi. Lämpöä piti antaa enemmän ja muutenkin se oli vähän erilainen prosessi. Mutta kiitos vinkistä.
 
Itse olen ymmärtänyt että se täyttyy lopulta tuhkasta se suodatin/loukku. Se kun ei sieltä poistu.

Omassa skodassa oli 200tkm ollut 60% täynnä, kun edellinen omistaja oli käyttänyt testissä.
Vähän eri tavalla ilmaistu kuin muistin. Tiedä sitten mitä tietokone arpoo...
 

Liitteet

  • 1692726294715.png
    1692726294715.png
    17,4 KB · Luettu: 71
Itseä kiinnostaisi vain, miten/miksi minulle on osannut tulla.
Edes rekisteritunnus ei ole lähelläkään, mitä omissa ajoneuvoissa on.

No, oli miten oli. Pitää odotella tuleeko traficomista koskaan vastausta. Sen enempää omaa aikaa/ vaivaa ala käyttämään asian selvittämiseksi, saati soittamaan ja jonottamaan puhelimella.

Äh, mä jotenkin ymmärsin ja luin väärin että rahoitusmaksut olisi tullut sulle, sehän oli ajoneuvovero :beye: Eikä auto ole mitenkään sun nimissä. Toivottavasti ne vastaa edes joskus, siirrä eräpäivä tulevaisuuteen tai poista maksu. Trafiin on tai on ollut kyllä joku numero mihin piti soittaa kerran kun vahingossa rekkasin yhden auton eukon nimiin ja se piti perua asap, ei ollut iso juttu. Numeron penkominen kesti pidempään kun itse soitto.
 
Vähän eri tavalla ilmaistu kuin muistin. Tiedä sitten mitä tietokone arpoo...

No jopas. Seison korjattuna. Olen aina luullut, että se täyttyy ajanmittaa, mutta näköjään höpöhommia ollut.

Pitääpä päästä mittauttaa omakin auto.
 
kiitos eli tuskin hätää taidampa tilata
Jos dieselin pakosarja/putki on niin kuuma että se tarvii lämpösuojaa, niin kannattaa laittaa kone tai säädöt kuntoon ennemmin kuin teippaila lämpösuoja. Ei se kone kauaa tuollaisia pakolämpöjä katsele.
 
Kai sä nyt tiedät edes mikä ero on nokka- ja kampiakselilla?
 
Koneen kimpussa kun on jo näköjään oltu, niin kannattaa käydä läpi kaikki mihin on koskenut. Johtosarjat ja liittimet nyt lähinnä.
 
mut miksi alko kuluttaa polttoainetta yhtä äkkiä? voiko kampiakseli siihen vaikuttaa?
 
mut miksi alko kuluttaa polttoainetta yhtä äkkiä? voiko kampiakseli siihen vaikuttaa?

Jos kampiakseli pyörii kovin nopeasti niin vaikuttaa kyllä, samalla toki pitää muistaa että nokka-akselikin pyörii yhtälailla nopeammin. Sikäli universaali ilmiö että sama ilmenee kaikissa polttomoottoreissa merkistä riippumatta.
 
Jos kampiakseli pyörii kovin nopeasti niin vaikuttaa kyllä, samalla toki pitää muistaa että nokka-akselikin pyörii yhtälailla nopeammin. Sikäli universaali ilmiö että sama ilmenee kaikissa polttomoottoreissa merkistä riippumatta.
joo no vaihdetaa molemmat sitte varuiks menee siinä samalla. ahdot piikkaa 1.4
 
joo no vaihdetaa molemmat sitte varuiks menee siinä samalla. ahdot piikkaa 1.4

Ootko kysynyt miltään korjaamolta, ei merkkarilta siis - että mitä tuollainen kustantaisi osineen ja töineen? Itse veisin ihan jo senkin takia kun noissa voi olla jotain mitä ei itse huomaa, ei ainakaan menisi huonommaksi huonolla tuurilla.
 
Ootko kysynyt miltään korjaamolta, ei merkkarilta siis - että mitä tuollainen kustantaisi osineen ja töineen? Itse veisin ihan jo senkin takia kun noissa voi olla jotain mitä ei itse huomaa, ei ainakaan menisi huonommaksi huonolla tuurilla.
viimeks 2kk sitte ilmotti vikakoodia korjaamolla ja kampi anturi vaihettii toimi tähä päivää asti, nyt sama korjaamolla katottu ei siinä muuta ole.




tuon tempun voisi tehä suoraa downpipestä sisää muskelit pariks tunniks

ton voisi tehdä huomenna kanssa saisi vnt siivet puhistettuuu todella helppo mulla.
 
Kannattaako yleensä autoliikkeiden myytävät lisäturvat (kamux plus esim)?
Tulossa olisi -19 toyota prius 50tkm, johon tätä pohdin.
Turvan hinta olisi 20 000km / Vuosi 799€ ja 40 000km / 2 vuotta 1399€.
Pohdin tässä että aika paljon näin vähän ajettuun menee vielä virhevastuun piikkiin, taikka jopa toyota relaxiin.
Eroaako paljon (kokemuksella) toyota relax tästä kamux plussasta?
 
Kannattaako yleensä autoliikkeiden myytävät lisäturvat (kamux plus esim)?
Tulossa olisi -19 toyota prius 50tkm, johon tätä pohdin.
Turvan hinta olisi 20 000km / Vuosi 799€ ja 40 000km / 2 vuotta 1399€.
Pohdin tässä että aika paljon näin vähän ajettuun menee vielä virhevastuun piikkiin, taikka jopa toyota relaxiin.
Eroaako paljon (kokemuksella) toyota relax tästä kamux plussasta?
Ei, ei ja ei, kuluttajasuojalaki on sitä varten...
 
viimeks 2kk sitte ilmotti vikakoodia korjaamolla ja kampi anturi vaihettii toimi tähä päivää asti, nyt sama korjaamolla katottu ei siinä muuta ole.




tuon tempun voisi tehä suoraa downpipestä sisää muskelit pariks tunniks

ton voisi tehdä huomenna kanssa saisi vnt siivet puhistettuuu todella helppo mulla.

jos jollai on vnt ahdin nii envoikku suositella 200tkm ajettu auto ahdot säi pysyy koko vedon sielä minne ne määrätty ennen piikkas ja tippu. aivan tajuton ero autossa. tein 2h session suht vähällä määrällä huomenna uus setti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 057
Viestejä
4 418 176
Jäsenet
73 285
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom