- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 538
Vois kimmo välillä ottaa asioista itsekin selvää, viimeiset n. 100 kysymystä on olleet alle minuutissa omin voimin selvitettävissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viestiäsi edeltäneen viestin vinkeillä, tästä ketjusta liikkeelle lähtiessä kolme hiiren klikkausta ja noin 5 sekuntia, niin oli yhteystieto näkyvissä Vähän hei yritystäokei onks tolla nettisivuja mistä saan yhteistiedon?
Vettä väliin niin toimii.Auton teippauksesta kysyn: Miten voisi estää, että teippi ei ota niin tiukasti kiinni teipatessa. 3M:n teipissä on melkoisen tiukka liima ja nyt kun maalipinta ei ole mitenkään loistavan hyvä, niin teippi tarttuu todella tiukasti kiinni heti samantien, joka tekee uudelleenasemoinnista varsin vaikeaa. Ja sitten kun joutuu käyttämään voimaa, niin helposti repeää teippi.
En tiedä voisiko maalipinnan esim vahata vaikka pikavahalla tai lämmittää kuumailmapuhaltimella lämpimäksi ennen teippausta. Vahausta en ole vielä kokeillut, auto pestiin ennen teippausta kunnolla ja käytiin läpi rasvanpoistoaineella ja lisäksi ennen teippausta käytän IPA-sprayta, jotta pinta on täysin puhdas.
Menee teippiä vaan hukkaan nyt ihan turhan takia, niin olis kiva korjata tilanne.
Tai saippuavettä.Vettä väliin niin toimii.
Ihan turvallisesti tuota voi käyttää. Esteettinen ongelma vain. Näkisit miltä mun talvivanteet näyttää. Suola päässyt sinne vanteen lakkauksen väliin ja irroittanut maalipinnan.Pesin eilen talvivanteita ja yksi vanne alkaa näyttää aika pahalta.
Pinta on mennyt usemmasta kohtaa rikki. Kolme muuta vannetta osoittavat jonkinlaisia merkkejä kulumisesta mutta ovat vuosikausien päässä kuvan tilasta.
Ensinnäkin on tietysti törkeän näköinen, mutta lähinnä vauriot on vanteen sisäpuolella. Mutta onkohan vanne rakenteellisesti turvallinen vai onko pinnoite vaan kosmeettinen juttu?
Pystyykö jollain testerillä yms. lukemaan mitenkä täynnä skodan hiukkassuodatin on?
Lähinnä kun autossa jo 320tkm mittarissa ja alkuperäinen pönttö kiinni, niin olisi mielenkiintoista lukea minkä verran on täynnä. Jos alkaa lähestyä ylärajaa niin helpompi olisi lämpimillä keleillä urakoida puhdistus.
Itse olen kanssa katsonut mitä oma vehje näyttää ja se on tyyliin 0,5% täynnä 310tkm ajettuna. Että eipä siellä kai pitäisi olla oikein mitään, jos kaikki toimii niin kuin pitää.
Ja tietääkö tietokone kuinka tarkasti, en osaa sanoa.
Edit. Eipä sen niin väliä. Täytyy katsella mitä se oma näytti, kun saa piuhan päähän.Itse olen ymmärtänyt että se täyttyy lopulta tuhkasta se suodatin/loukku. Se kun ei sieltä poistu.
Omassa skodassa oli 200tkm ollut 60% täynnä, kun edellinen omistaja oli käyttänyt testissä.
Tarkoittaa että selkänojan voi kaataa kolmessa eri osassa joiden leveydet ovat 40%, 20% ja 40% koko selkänojan leveydestä. Keskiosasta voi siis kaataa kapean kaistaleen kokonaan alas ja reunoille jää silti kahdelle ihmiselle istumapaikat. Kuva kyseisen tyyppisestä selkänojasta:Mut mitä tarkoittaa jos esim autosta ilmoitetaan takapenkeistä näin: käännettävät selkänojat 40/20/40
Varmaan se kauppa osaisi myös neuvoa. Tai netistä varmasti löytyy asennusohjeita. Google löysi satoja vaihtoehtoja.Lämpönauha Titanium kaikki vinkit tämän asennukseen kastelenko ja todellatiukalli käärin? onks mitä äerikoista? jotkut puhuu että voi asentaa väärinpäinki mikä yleisin virhe
Mitenkä yleistä on, että tuntemattoman henkilön ajoneuvoverolasku tulee omaan verkkopankkiin? Tai mikä tämän aiheuttaa?
Ei ole/ollut mitään kytköstä kyseiseen henkilöön/ajoneuvoon, edelliseen omistajaan tai auton myyneeseen liikkeeseen. Vain vakuutusyhtiö on sama.
Katso nyt ensin trafista mitä autoja sulla on tai ei ole. Kerran kävi niin että rekkasin konttorilla silloin vanhaan aikaan jonkun corollan itselle, pihalla kun vilkaisin otetta - niin olinkin golfin omistaja. 180 astetta ympäri ja korjasivat virheen. Kaikki on mahdollista.
Ihan on omat, oikeat ajoneuvot traficomissa, eikä näy ylimääräisiä. Kuinka voisikaan näkyä, kuten jo aikaisemmin kirjotin, että ei mitään kytköksiä kyseiseen autoon. Omistajan tiedot näen laskusta ja katoin vielä maksulliset omistajatiedot, niin oli myös rahoitusyhtiö mukana. Eikä ole rahoitusyhtiön suuntaankaan mitään kytkyä.
Laitoin kyselyä jo aikaisemmin traficomille, mutta ei ole vastattu, eikä lasku ole myöskään poistunut/muuttunut. Siitä en tiedä, voiko olla jopa pankin vika, kun e-laskulla tuli.
Niin ihan pankin e-laskuna siis tuli? Katso mielenkiinnosta e-lasku tilaukset, että löytyykö listalta lasku tilattuna samalla viitenumerolla, kun mikä tuossa laskussa on.Mitenkä yleistä on, että tuntemattoman henkilön ajoneuvoverolasku tulee omaan verkkopankkiin? Tai mikä tämän aiheuttaa?
Ei ole/ollut mitään kytköstä kyseiseen henkilöön/ajoneuvoon, edelliseen omistajaan tai auton myyneeseen liikkeeseen. Vain vakuutusyhtiö on sama.
Varmaan rahoitusyhtiöön kyselyä että mitähän on tapahtunut, toki haltijaankin jos yhteystiedot löytyy jostain, siis puhelinnumero.
Rahoitusyhtiö siis omistaa auton, haltija on velallinen minkä tiedot saitkin jo. Myyjäliike tai rahoitusyhtiö kämmännyt jotain.
Tarkistin. Näkyi kolme traficomin laskua e-laskuissa ja yhdessäkään ei ollut sama viitenumero, kuin tässä toisen henkilön laskussa.Niin ihan pankin e-laskuna siis tuli? Katso mielenkiinnosta e-lasku tilaukset, että löytyykö listalta lasku tilattuna samalla viitenumerolla, kun mikä tuossa laskussa on.
Vähän eri tavalla ilmaistu kuin muistin. Tiedä sitten mitä tietokone arpoo...Itse olen ymmärtänyt että se täyttyy lopulta tuhkasta se suodatin/loukku. Se kun ei sieltä poistu.
Omassa skodassa oli 200tkm ollut 60% täynnä, kun edellinen omistaja oli käyttänyt testissä.
Itseä kiinnostaisi vain, miten/miksi minulle on osannut tulla.
Edes rekisteritunnus ei ole lähelläkään, mitä omissa ajoneuvoissa on.
No, oli miten oli. Pitää odotella tuleeko traficomista koskaan vastausta. Sen enempää omaa aikaa/ vaivaa ala käyttämään asian selvittämiseksi, saati soittamaan ja jonottamaan puhelimella.
Vähän eri tavalla ilmaistu kuin muistin. Tiedä sitten mitä tietokone arpoo...
Jos dieselin pakosarja/putki on niin kuuma että se tarvii lämpösuojaa, niin kannattaa laittaa kone tai säädöt kuntoon ennemmin kuin teippaila lämpösuoja. Ei se kone kauaa tuollaisia pakolämpöjä katsele.kiitos eli tuskin hätää taidampa tilata
Kai sä nyt tiedät edes mikä ero on nokka- ja kampiakselilla?
no en tosiaan.
missä se kampi tunnistin sijaitsee? onks kuvaa kellääKoneen kimpussa kun on jo näköjään oltu, niin kannattaa käydä läpi kaikki mihin on koskenut. Johtosarjat ja liittimet nyt lähinnä.
missä se kampi tunnistin sijaitsee? onks kuvaa kellää
mut miksi alko kuluttaa polttoainetta yhtä äkkiä? voiko kampiakseli siihen vaikuttaa?
joo no vaihdetaa molemmat sitte varuiks menee siinä samalla. ahdot piikkaa 1.4Jos kampiakseli pyörii kovin nopeasti niin vaikuttaa kyllä, samalla toki pitää muistaa että nokka-akselikin pyörii yhtälailla nopeammin. Sikäli universaali ilmiö että sama ilmenee kaikissa polttomoottoreissa merkistä riippumatta.
joo no vaihdetaa molemmat sitte varuiks menee siinä samalla. ahdot piikkaa 1.4
viimeks 2kk sitte ilmotti vikakoodia korjaamolla ja kampi anturi vaihettii toimi tähä päivää asti, nyt sama korjaamolla katottu ei siinä muuta ole.Ootko kysynyt miltään korjaamolta, ei merkkarilta siis - että mitä tuollainen kustantaisi osineen ja töineen? Itse veisin ihan jo senkin takia kun noissa voi olla jotain mitä ei itse huomaa, ei ainakaan menisi huonommaksi huonolla tuurilla.
Ei, ei ja ei, kuluttajasuojalaki on sitä varten...Kannattaako yleensä autoliikkeiden myytävät lisäturvat (kamux plus esim)?
Tulossa olisi -19 toyota prius 50tkm, johon tätä pohdin.
Turvan hinta olisi 20 000km / Vuosi 799€ ja 40 000km / 2 vuotta 1399€.
Pohdin tässä että aika paljon näin vähän ajettuun menee vielä virhevastuun piikkiin, taikka jopa toyota relaxiin.
Eroaako paljon (kokemuksella) toyota relax tästä kamux plussasta?
viimeks 2kk sitte ilmotti vikakoodia korjaamolla ja kampi anturi vaihettii toimi tähä päivää asti, nyt sama korjaamolla katottu ei siinä muuta ole.
tuon tempun voisi tehä suoraa downpipestä sisää muskelit pariks tunniks
ton voisi tehdä huomenna kanssa saisi vnt siivet puhistettuuu todella helppo mulla.