Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Onko jotain myrkkyä, kunnon kaksikomponenttiliimaa tai vastaavaa millä saisi liimattua laatasta irronneen tarrakoukun takaisin seinään? Voittaisi loppujen irroittamisen ja kaikkien vaihdon.
Riippuu pinta-alasta ja koukun materiaalista. metallia vai muovia? Mitä muovia? Sika 221, superfix+ jne. luulisi pysyvän. ainakin meillä on pysynyt koukut seinillä vuosikaudet.

Saako muuten sanoa "jännitteinen", kun kyseessä ei ole sähköjännitteisyydestä. vaan mekaanisesti jännitteisestä objektista. Tässä tapauksessa oli eräänlainen hiirenloukku, jossa jousella "jännitys"

Sanoisin "Jousi on jännitetty".
Pahoittelen, etten kyennyt antamaan tarkempaa kuvaa;

Toimisiko tämä myös, jos esim. jännitetyn jousen varassa on oleva levy, olisiko silloin kelvollista sanoa, että "levy on jännitetty"?
Itsehän ilmaisin tuon levyn "jänitteiseksi"

Onko näistä jompikumpi oikea vai onko kumpikaan?

Miksi kukaan haluaisi missään tilanteessa laulaa tai seurata karaokea? Mikä siinä on se juttu? Kertokaa vastaus kaikki karaoke-ihmiset, jotta voisin ymmärtää mistä sillä on kyse.

Minun kokemus noista paikoista on ollut aina se että toinen toistaan huonommin laulavat nuottikorvattomat ja rytmitaidottomat ihmiset jokeltavat omia lohtubiisejään kaljaa kittaavien örisijöiden mankuessa omaa vuoroaan samalla kun tönivät toisiaan kuin taistelevat riikinkukot.

Jos tuollaisesta pitää, niin se on ihan ok, mutta tässä kysymyksessä on ihan vilpittömästi taustalla se kun pitäisi mennä yhteen tilaisuuteen, jossa porukka baariin siirtymisen myötä varmasti laulaa karaokea tuntitolkulla, eikä viitsisi epäkohtaliaisuuden vuoksi jättää menemättä, varsinkaan kun tätä väkeä olisi kuitenkin muuten kiva nahdä. Voiko tuota omituiselta vaikuttavaa viihdemuotoa siis oppia sietämään jollakin tavalla, vai onko se joku aina uusiutuva geneettinen lahja/vaiva, vähän niinkuin pahat peräpukamat?

Viimeksi muokattu:
Miksi kukaan haluaisi missään tilanteessa laulaa tai seurata karaokea? Mikä siinä on se juttu? Kertokaa vastaus kaikki karaoke-ihmiset, jotta voisin ymmärtää mistä sillä on kyse.

Minun kokemus noista paikoista on ollut aina se että toinen toistaan huonommin laulavat nuottikorvattomat ja rytmitaidottomat ihmiset jokeltavat omia lohtubiisejään kaljaa kittaavien örisijöiden mankuessa omaa vuoroaan samalla kun tönivät toisiaan kuin taistelevat riikinkukot.

Jos tuollaisesta pitää, niin se on ihan ok, mutta tässä kysymyksessä on ihan vilpittömästi taustalla se kun pitäisi mennä yhteen tilaisuuteen, jossa porukka baariin siirtymisen myötä varmasti laulaa karaokea tuntitolkulla, eikä viitsisi epäkohtaliaisuuden vuoksi jättää menemättä, varsinkaan kun tätä väkeä olisi kuitenkin muuten kiva nahdä. Voiko tuota omituiselta vaikuttavaa viihdemuotoa siis oppia sietämään jollakin tavalla, vai onko se joku aina uusiutuva geneettinen lahja/vaiva, vähän niinkuin pahat peräpukamat?
Itse lauleskelen kotosalla ainoastaan kun vehkeet on. Eikä haittaa ketään. Ei ole kokemusta baari karaokeista ollenkaan, en siellä varmaan kehtaisi lauleskella kyllä.

Ei se vaadi mitään muutako, että jättää tosikkomaisuuden narikkaan :) Tsemppaa muita, jotka uskaltaa ja saa esiintyä ilman pelkoa kritiikistä. Hyviäki laulajia toki on, mut ei karaokessa siitä laulutaidosta kyse lopulta ole. Ihmiset tykkää laulaa, vaikkei nuotillee osaiskaan. Itse en lauleskele koskaan, mut tykkään tunnelmasta.

Mistähän löytyisi notkeaa 2*0,75 tai 2*1 mm virtajohtoa korvaamaan monitoimityökalu Proxxon Micromot FBS 240/E jäykkä johto?
Googlella en löydä, saa löytyä Suomesta tai vaikka Kiinasta.

Nim. avuton
Kelpaisiko silikonikaapeli? Niitähän yleensä käytetään esimerkiksi juottimissa joten on melko taipuisaa. Google kertoi että 2x0.75 silikonikaapelia löytyisi vaikkapa Biltemasta tai Stareleciltä, varmaan aika monesta muustakin vastaavanlaisesta puljusta.

Kelpaisiko silikonikaapeli? Niitähän yleensä käytetään esimerkiksi juottimissa joten on melko taipuisaa. Google kertoi että 2x0.75 silikonikaapelia löytyisi vaikkapa Biltemasta tai Stareleciltä, varmaan aika monesta muustakin vastaavanlaisesta puljusta.
Kiitos!
No enpä tiennyt silikonikaapelista virtajohtona! Pitääpä tutkia.

Ei se vaadi mitään muutako, että jättää tosikkomaisuuden narikkaan :) Tsemppaa muita, jotka uskaltaa ja saa esiintyä ilman pelkoa kritiikistä. Hyviäki laulajia toki on, mut ei karaokessa siitä laulutaidosta kyse lopulta ole. Ihmiset tykkää laulaa, vaikkei nuotillee osaiskaan. Itse en lauleskele koskaan, mut tykkään tunnelmasta.
En oikein saa yhdistettyä pisteitä tosikkomaisuuden ja huonojen laulajien "tsemppaamisen" kanssa. Minusta tuo on täydellistä ajantuhlausta kaikille, mutta kun moiseen settiin puoliväkisin joudun menemään, niin ajattelin yrittää kysellä vinkkejä, että miten kokemus olisi vähän vähemmän ahdistava. Kaipa se on vaan pakko hammasta purren esittää iloista, vaikka taustalla kuuluu sitä kissan rääkkäystä. :D

Viimeksi muokattu:
Eipä tuota kannata ottaa niin vakavasti. Jotkut tykkää laulaa ja suodaan se heille, itse voi vaikka keskittyä juomaan kaljaa ja juttelemaan muiden kanssa. Monesti se karaoke taustalla on parempi kuin helvetillinen pauhu, jolloin keskustelustakaan ei tule mitään.

Omalta osalta käyn kyllä laulamassa karaokea jos sellainen on meneillään paikassa, johon kaveriporukalla päädytään. Olen siinä iässä, ettei enää hävetä yhtään ja usein jopa tarkoituksella vedän jotain muuta kuin niitä tavanomaisia helppoja juttuja. Vähän sellaista itsensä haastamista sekin.

Jotkut tykkää laulaa ja suodaan se heille, itse voi vaikka keskittyä juomaan kaljaa ja juttelemaan muiden kanssa.
Ehdottomasti näin, enkä sitä millään tavalla tarkoittanutkaan ettenkö soisi sitä muille. Samalla tavalla minulla on harrastuksia, jotka eivät kiinnosta kaikkia ja se on ihan ok. Yritän tässä vain minimoida omaa tuskaa.

Ehdottomasti näin, enkä sitä millään tavalla tarkoittanutkaan ettenkö soisi sitä muille. Samalla tavalla minulla on harrastuksia, jotka eivät kiinnosta kaikkia ja se on ihan ok. Yritän tässä vain minimoida omaa tuskaa.

Olen kanssasi täysin samassa veneessä ja luulen, ettet pysty minimoimaan. Siellä on vielä ikävän kova meteli yrittää enää keskustella.
Onneksi itselläni nämä laulajat on vain puolituttuja, joten en usein joudu kohteliaana ahdistaviin tilanteisiin. Yleensä tuossa kohtaa on myös kaljaa mennyt sen verran, että yhden juo vielä, kehuu ja jännittää mukana ja sitten huomaa kellon olevankin paljon ja kiittää seurasta.
Muista pitkittää lähtöä edellisessä baarissa. "on kesken, ajattelin vielä maistaa tuota, vedettäisiinkö vielä tapakset" kierros jotain konjakkia/Single Maltia, jota ei vedetä naamaan ykkösellä...

Karaokesta puheen ollen, tässä klipissä soi taustalla karaokelta kuulostavaa. Kysymys kuitenkin on, mikä tämän vekottimen tarkoitus on?

Samaan kallistuin. Jos olisi Suomessa, niin taideperformanssi. Vaikuttaa enemmän Afrikalta, joten arvaan soittopeli tai discovalo.
Ite katsoisin Intiaan, mutta on joka tapauksessa aika outo värkki, videon perusteella turhan monimutkainen siihen lopputulemaan mitä videolla nähtiin.
Ja lopustakaan ei oikein voinut päätellä juuri mitään.

Ite katsoisin Intiaan, mutta on joka tapauksessa aika outo värkki, videon perusteella turhan monimutkainen siihen lopputulemaan mitä videolla nähtiin.
Ja lopustakaan ei oikein voinut päätellä juuri mitään.
Tuossa on vaan pyörivällä rummulla tehty eräänlainen sekvensseri, rummun kontaktit kytkevät ja katkovat sähköjä samaan tyyliin kuin soittorasiassa tai vaikka vanhanmallisessa pesukoneen ohjelmarummussa. Vastaavia keksintöjä on käytetty (vähän siistimmin tehtynä) esimerkiksi ensimmäisissä flippereissä.

Tuossa on vaan pyörivällä rummulla tehty eräänlainen sekvensseri, rummun kontaktit kytkevät ja katkovat sähköjä samaan tyyliin kuin soittorasiassa tai vaikka vanhanmallisessa pesukoneen ohjelmarummussa. Vastaavia keksintöjä on käytetty (vähän siistimmin tehtynä) esimerkiksi ensimmäisissä flippereissä.
Kyllä sitä perinteistä soittorasiaa ensin resonoin, mutta tuossa on kuitenkin kaksi moista pyörivää rullaa ja sitten melkoinen sotku muita kytkentöjä, joten melkoinen viritys ja yllävää, että videota kuvattaessa ei ole tullut oikosulkua.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 511
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom