En tiedä onko tämä lvi asiaa vai sähkärin enemmän mutta laitetaan tänne:
Mulla on siis 1800l varaaja jossa on ylä-, ja alavastukset. Haluaisin lämmittää pelkästään ylävastusta näin lämpimillä säillä ja kesällä. Olenko nyt ihan ymmärtänyt väärin että tuosta päivä termarista lämpenee yläosa ja alavastus yösähköllä? Niin ja painoin kyllä varmuuden vuoksi tuosta lämpötilanrajoittajan kuittauksesta.
Joitain tunteja ollut tuo päiväasetus tuossa 70 asteessa ja varaajani ylälämpötila näyttää tältä ja siinä se on pysynyt.
Ottaako se vaan niin pirusti aikaa vastuksilla lämmittää isoa varaajaa että parissa tunnissa ei näy muutoksia vai käsitänkö nyt jotain väärin? Tuota yötermostaattia kun väännän vaikka sinne 60 asteeseen niin jotain ääntä alkaa kuulumaan varaajasta mutta tuntuu ettei tuo päivätermostaatti tee mitään.
Voisko joku kenties osata valaista minua että miten tuota varaajaa lämmitetään oikeaoppisesti sähköllä, kun tähän asti olen pelkällä puulla mennyt ja noihin vastuksiin en ole koskenut. Kesän käyttövettä ajatellen ajattelin lämmittää sähköllä yläosaa kun turhaa tuota koko varaajaa on lämmittää kuumaksi kesällä kun lämmitystä ei tartte.