Kysymyksiä sähkömiehille

Onko ideoita?

Ikean (ehkä n. 10 vuotta vanha) erillisuuni meinaa satunnaisesti lähteä itsekseen päälle. Kiertoilmatoiminto räpsyy silloin tällöin nopeasti päälle ja pois, kestää ehkä sekunnin yhteensä.

Alkaakohan siinä olla tehoelektroniikka jo finaalissa vai kenties kämpän sähköissä jotain jännitehäröjä? Muuta poikkeavaa en ole huomannut. Uunille ja liesitasolle on 3xC16 JSK:t.
Eiköhän sieltä elektroniikka ole hajoamassa.
 
Varmaan pääpiirikortti mennyt? Joku yksinkertainen komponentti jos elektroniikan päälle jotain ymmärtää.

Se on 99% varmasti electroluxin malli, katto tuotenumero (löytyy muistaakseni siitä luukun kyljestä tai rungosta jota vasten luukku on. Sit numero electroluxin varaosa sivuille ja kattot mitä kortti maksaa.

Veikkaan 100-200€ sit voi peilata uunin hintaan et kannattaako, vaihto ei oo ihmeellinen homma. Rungos o 4 ruuvia kun luukku auki, ne irti ja vetää uunin ulos jakkaralle, johdonsuojat alas ja uunista joku 12 ruuvia irti niin saa yläpellin irti. Se pääpiirikortin boksi o sit siin käsillä, joku 5 liitintä irti, piirikortista ruuvit pois ja vääntää sen lukituksista irti ja uusi tilalle sekä loput päin vastaisessa järjestyksessä.

Huoltofirmat eikä tuki 99,9% varmasti kerro mikä vika tai mikä osa ja huoltofirmat oli luokkaa 90€ tarkastus tai min 200€+osat korjaus eli käytännössä ei mitään järkeä kun uuteen uunin hintaero jää pieneksi.

Ittellä meni kiertoilman vastus, mut oireet oli erikoiset, jos laitoit kiertoilmalle niin valot sytty ja tuuletinkaan ei pöhissyt ja mitään ei tapahtunut, nollalla piti pitää joku 5sec muuten ei auttanut vaikka vaihto esim ylä-ala lämpö. Muilla asetuksilla lämpeni ja lämpötila nappi näyttö järkeviä, mut jos tosta vaikka 100c:ssä vaihdoit kiertoilmalle niin lämpötila jäi näyttään 100c vaikka 2h päästä uuni oli kylmä :). Lennostakin se vaihto onnistui samoin ”5 sec resetillä.

Kiertoilman vastus oli helppo mitata palaneeksi, mut ei se oikein noita muita oireita selittänyt, otin riskin ja tilasin 25€ vastuksen (piirikortti oli 200€) ja vain sillä lähti pelittään. Olisin noilla oireilla uskonut et korttikin sökö kun lämpötila ei päivity mut ilmeisesti joku diagnostiikka noissa on et jos ”moodin vastukset paskana” niin vittujako sitä muutakaan tietoa näyttää tai oheistoimintoja kuten toimivaa tuuletinta pyörittää :).
 
Uunit hajottavat helposti konkat piirikortiltaan, kun lämmittävät makkaran lisäksi myös sitä piirikorttia.
 
Kiitos vastauksista, näinhän se on kun asiaa tarkemmin ajattelee. Ekan haun mukaan piirikorttia saisi 170 € hintaan ja joku perushyvä hinnat alkaen -uuni maksaa varmaan luokkaa 300-500 €.
 
Vanhassa keittiössä ollut hölmö keittiöseinämä apk+tiskiallas +liesi kaikki ahtaasti vierekkäin. Työtasot sitten erillisessä saarekkeessa.

Nyt haluaisi siirtää lieden etäämmälle ja vaihtaa saarekkeesta (I I-keittiö?) yhtenäiseen L-keittiöön. Tässä nousee vain kysymys lieden kytkennästä, kytkentäpaikka on tiskialtaan oikealla puolella ja jäisi suunnitelmassa piiloon kulmakaapin taakse, kuvassa nuoli osoittaa kytkentärasian kohdalle.

Onnistuuko sähkäreiltä tämmöisen kytkennän tekeminen siirtämättä kytkentärasiaa, ja kun huomioidaan 1) kaapin sijainti edessä ja 2) etäisyys? Mitäs käytännössä kytkentärasian sijainnin vaihtaminen tarkoittaisi taloyhtiössä, jos rasian paikkaa pitäisi alkaa siirtämään?

1739056086377.png
 
Vanhassa keittiössä ollut hölmö keittiöseinämä apk+tiskiallas +liesi kaikki ahtaasti vierekkäin. Työtasot sitten erillisessä saarekkeessa.

Nyt haluaisi siirtää lieden etäämmälle ja vaihtaa saarekkeesta (I I-keittiö?) yhtenäiseen L-keittiöön. Tässä nousee vain kysymys lieden kytkennästä, kytkentäpaikka on tiskialtaan oikealla puolella ja jäisi suunnitelmassa piiloon kulmakaapin taakse, kuvassa nuoli osoittaa kytkentärasian kohdalle.

Onnistuuko sähkäreiltä tämmöisen kytkennän tekeminen siirtämättä kytkentärasiaa, ja kun huomioidaan 1) kaapin sijainti edessä ja 2) etäisyys? Mitäs käytännössä kytkentärasian sijainnin vaihtaminen tarkoittaisi taloyhtiössä, jos rasian paikkaa pitäisi alkaa siirtämään?
Rasiaanhan pitää olla esteetön pääsy, eli siihen varmaan pääsee tuosta tiskikaapista käsiksi? Varsinaiseen kysymykseen, kaupasta saa ihan metritavarana liesien kytkennässä käytettävää H07RN-F kaapelia, joten tuo 1.5m + tarpeeksi kaapelia, että lieden saa vedettyä ulos kolostaan ei ole mikään ongelma.
 
Vanhassa keittiössä ollut hölmö keittiöseinämä apk+tiskiallas +liesi kaikki ahtaasti vierekkäin. Työtasot sitten erillisessä saarekkeessa.

Nyt haluaisi siirtää lieden etäämmälle ja vaihtaa saarekkeesta (I I-keittiö?) yhtenäiseen L-keittiöön. Tässä nousee vain kysymys lieden kytkennästä, kytkentäpaikka on tiskialtaan oikealla puolella ja jäisi suunnitelmassa piiloon kulmakaapin taakse, kuvassa nuoli osoittaa kytkentärasian kohdalle.

Onnistuuko sähkäreiltä tämmöisen kytkennän tekeminen siirtämättä kytkentärasiaa, ja kun huomioidaan 1) kaapin sijainti edessä ja 2) etäisyys? Mitäs käytännössä kytkentärasian sijainnin vaihtaminen tarkoittaisi taloyhtiössä, jos rasian paikkaa pitäisi alkaa siirtämään?

1739056086377.png
Kyllä se kytkentärasia saa tuolla kaapissa olla ja sieltä pitkällä kumikaapelilla sokkelin alta liedelle. Mikään mukavahan se ei ole tuolla kaapissa kytkeä, mutta kyllä se siellä saa olla.

e: Wasaur tuon näköjään jo kertoikin..
 
Ostin tuota bilteman ekrk kaapelia oli ihan made in sweden merkkistä Amo kable taisi lukea pieneen pinta-asennus hommaan valaisin ja pari pistoketta. Onko miten tärkeä tuo alumiinivaipan maadoitus? Tässä kaapelissa ei kyllä sellaista ole vaikka kuvan mukaan pitäisi olla pari tuollaista karvaa?EKRK (kulo) - Google-haku
3


Tuossa Mplm johtoa missä käsketään se maadoittaa.

EDit: Jaa tuolta löysin jotain tietoa: Olika typer av EKRK-kabel (KULO), "tarmen" (biledaren) är borta!?
Joku ihmetellyt samaa ei ole tarpeellinen ja 2014 poistettu vaatimus tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Otan huomenna paremmat kuvat niin että saan ehkä myös mallin mukaan, mutta miten mä vaihdan tähän palovaroittimeen paristot? En saa tuota kuorta/kotelos millään irti. Pari poikittaista muoviosa lähti kans irti mun räpellykseksi. Kohta koko palovaroitin hajoaa jos jatkan samaan malliin niin parempi kysyä apua.. :D Tuossa lukee ”unclip & slide” mitä en nyt oikein ymmärtänyt

IMG_8040.jpeg
 
Otan huomenna paremmat kuvat niin että saan ehkä myös mallin mukaan, mutta miten mä vaihdan tähän palovaroittimeen paristot? En saa tuota kuorta/kotelos millään irti. Pari poikittaista muoviosa lähti kans irti mun räpellykseksi. Kohta koko palovaroitin hajoaa jos jatkan samaan malliin niin parempi kysyä apua.. :D Tuossa lukee ”unclip & slide” mitä en nyt oikein ymmärtänyt

IMG_8040.jpeg

Talttapääruuvarilla pitää painaa sieltä missä lukee se unclip and slide ja nuoli. Siellä on kolo sivussa. Katso ohje. Sitten se liukuu nuolen suuntaan. On kyllä jo niin räpelletyn näköinen, että laittaisin vaihtoon suoraan.
 
Otan huomenna paremmat kuvat niin että saan ehkä myös mallin mukaan, mutta miten mä vaihdan tähän palovaroittimeen paristot? En saa tuota kuorta/kotelos millään irti. Pari poikittaista muoviosa lähti kans irti mun räpellykseksi. Kohta koko palovaroitin hajoaa jos jatkan samaan malliin niin parempi kysyä apua.. :D Tuossa lukee ”unclip & slide” mitä en nyt oikein ymmärtänyt

Kuvan perusteella voisi olla tämän mallinen varoitin: FONEL EI141 PALOVAROITIN IONI 230V IP20 - 7137661 | VirtaHirvi

Tuolta verkkokaupan sivulta löytyy linkki ohjeisiin, joissa tämmöistä irrotuksesta:

1739138076434.png
 
Kiitokset vastauksista. Varoitin ei ole montaa vuotta (tullut LVIS-remontin yhteydessä) vanha joten taidan mennä ihan pariston vaihdolla tässä kohtaa :)
 
Kyseessä juurikin tämä. Kiitos pidän mielessä.
Minkä ikäinen toi on? Kun sinä voi olla sellainen että siihen ei vaihdeta patteria vaan koko laite nimitäin ohjeissa ei mainita patteri vaihto vaan irotus ainostaan. Jos on taloyhtiönen niin huoltoyhtiön soito niin vaihtavat.
 
Minkä ikäinen toi on? Kun sinä voi olla sellainen että siihen ei vaihdeta patteria vaan koko laite nimitäin ohjeissa ei mainita patteri vaihto vaan irotus ainostaan. Jos on taloyhtiönen niin huoltoyhtiön soito niin vaihtavat.
Kuvan mukaisissa hälyttimissä on normaali 9V paristo varmistamassa virran saannin myös sähkökatkojen aikana.
 
Tuohon Ei141 varoittimeen voi laittaa 9V litium patterin, jolloin se patteri kestää sen minkä varoitinkin.

Virallisesti litiumpatteria ei saa käyttää, vaan pitää ostaa se 4x hintainen malli jossa on sisäinen litium akku. Tosin käytännössä tavallinenkin alkalipatteri kestää pitkään kun varoitin ei käytä patteria lainkaan, kun toiii verkkosähköllä. Ongelma on käytännössä siis se että alkali patterin päiväys menee.
 
Käsittääkseni palovaroittimet suositellaan vaihdettavaksi 10 vuoden välein ja alkaliparistoja saa 10 vuoden hyllyiällä... Eli jos paristo on vain varavirtana niin luulisi ettei tuollaista 10 vuoden hyllyiällä olevaa tarvitse vaihtaa ennen kuin koko laite menee vaihtoon.

Sinänsä koominen oli mun mielestä erään palovaroittimen mainos jossa luvattiin että "paristo kestää jopa 10 vuotta" ja itse palovaroittimella 1 vuoden takuu. Ja tuokin että jopa 10 vuotta on semisti huvittava, olisi edes joku vaihteluväli. Tarkoittaako se että jos varoitin huutaa minuutin siitä kymmenestä vuodesta lähtee puoli vuotta pois vai jotain muuta?
 
Milloha tuon taloyhtoön LVIS remontti nyt oli.. Mä olin ostanut asunnon vähä sen jälkeen. Oisko max 4-5 vuotta vanha toi palovaroitin? Ja tosiaan ei siinä mitää elämää ole joten ihan ekana tuli mieleen, että liekö paristo kuiva.

Pitäskö tuota nyt räplää ite vai pistää huoltoyhtiö vaan suoraa asialle?
 
Milloha tuon taloyhtoön LVIS remontti nyt oli.. Mä olin ostanut asunnon vähä sen jälkeen. Oisko max 4-5 vuotta vanha toi palovaroitin? Ja tosiaan ei siinä mitää elämää ole joten ihan ekana tuli mieleen, että liekö paristo kuiva.

Pitäskö tuota nyt räplää ite vai pistää huoltoyhtiö vaan suoraa asialle?
Selvität isännöitsijältä että kenen vastuulla se varoitin on ja etenet sen mukaan.
 
Siinä pitäisi palaa vihreä valo. Jos valo ei pala, niin soita hioltoon joka tapauksessa, oli patteri kunnossa tai ei, et voi sille tehdä itse mitään.
 
Selvität isännöitsijältä että kenen vastuulla se varoitin on ja etenet sen mukaan.
Sähköverkkoon kytketyt palovaroittimet kuuluivat taloyhtiön vastuulle jo ennen lainmuutostakin, joten suoraan vaan rimpautusta huoltoyhtiölle.

Vanha vastuunjako:
1739192743835.png
 
Sähköverkkoon kytketyt palovaroittimet kuuluivat taloyhtiön vastuulle jo ennen lainmuutostakin, joten suoraan vaan rimpautusta huoltoyhtiölle.

Vanha vastuunjako:
1739192743835.png
Juurikin näin. Isännöitsijä olisi varmaan kertonut _kysyttäessä_ tämän saman tiedon, samoin kiinteistöhuolto.
 
Mietin tässä vaihtoehtoista ratkaisua keittiön ja KHH välitilan valon kytkemiselle. Aikanaan sähkösuunnitelmissa molemmat oli suunniteltu toimivaksi siten, että välitilan yläosaan tulisi sellainen kolmion mallinen pistorasia, jonka sisällä olisi 24v muuntaja ja kotelossa olisi myös katkaisija valon päälle laittamiseksi. No suunnitelmat ovat suunnitelmia ja aikanaan kun ne tehtiin, ei ajateltu sitä, että niissä kuvissa sähkösuunnittelija varmaan ajatteli sen led-nauhan tulevan sinne yläkaapin perälle, eikä uraan keskelle yläkaappeja, mihin on nyt erikseen sellainen tehty keittiötoimittajan toimesta. Sähköasentaja laittoi yläkaappien yläosaan pistorasiat, joista voi aikanaan ottaa sähkön 24 v muuntajalle ja vetää sieltä johdon tuonne välitilaan kaapin sisällä. Mietin, että miten keksisin tuohon väliin jonkun fiksun katkaisijan ja sitten mietin, että olisikohan järkevää, jos laittaisin sinne välitilaan langattoman katkaisijan (esim. Wiser Exxact) ja pistorasian perään jonkun älypistorasian, jota tuo langaton katkaisija ohjaa? Lähinnä mietin tässä sitä, etten halua sähkökalusteisiin useita eri muotokieliä ja valmistajia, jos ei ole pakko. Meillä sähkökalusteet ovat Schneiderin valkoista Exxactia.

Tunteeko joku noita Wisereita tarkemmin, riittääkö pelkkä kytkin ja älypistorasia, vai kaipaako nuokin peräänsä jonkinlaista siltaa tms. (vrt Hue bridge)? Tarkoitus olisi yksinkertaisesti vain langattomalla kytkimellä ohjata pistorasiaa päälle ja pois. Enkä halua montaa nappia, yksi painonappi riittää, joka olisi joko tuo Exxact tai muotokieleltään hyvin lähelle se.
 
Mietin tässä vaihtoehtoista ratkaisua keittiön ja KHH välitilan valon kytkemiselle. Aikanaan sähkösuunnitelmissa molemmat oli suunniteltu toimivaksi siten, että välitilan yläosaan tulisi sellainen kolmion mallinen pistorasia, jonka sisällä olisi 24v muuntaja ja kotelossa olisi myös katkaisija valon päälle laittamiseksi. No suunnitelmat ovat suunnitelmia ja aikanaan kun ne tehtiin, ei ajateltu sitä, että niissä kuvissa sähkösuunnittelija varmaan ajatteli sen led-nauhan tulevan sinne yläkaapin perälle, eikä uraan keskelle yläkaappeja, mihin on nyt erikseen sellainen tehty keittiötoimittajan toimesta. Sähköasentaja laittoi yläkaappien yläosaan pistorasiat, joista voi aikanaan ottaa sähkön 24 v muuntajalle ja vetää sieltä johdon tuonne välitilaan kaapin sisällä. Mietin, että miten keksisin tuohon väliin jonkun fiksun katkaisijan ja sitten mietin, että olisikohan järkevää, jos laittaisin sinne välitilaan langattoman katkaisijan (esim. Wiser Exxact) ja pistorasian perään jonkun älypistorasian, jota tuo langaton katkaisija ohjaa? Lähinnä mietin tässä sitä, etten halua sähkökalusteisiin useita eri muotokieliä ja valmistajia, jos ei ole pakko. Meillä sähkökalusteet ovat Schneiderin valkoista Exxactia.

Tunteeko joku noita Wisereita tarkemmin, riittääkö pelkkä kytkin ja älypistorasia, vai kaipaako nuokin peräänsä jonkinlaista siltaa tms. (vrt Hue bridge)? Tarkoitus olisi yksinkertaisesti vain langattomalla kytkimellä ohjata pistorasiaa päälle ja pois. Enkä halua montaa nappia, yksi painonappi riittää, joka olisi joko tuo Exxact tai muotokieleltään hyvin lähelle se.


Tulee mieleen että jos sielä on jo kytkin asenneltuna ja sillä pitäisi ohjata ledinauhaa toisaalla, niin olisko joku tollanen zigbee kytkinmoduuli napin taakse ja parittaa se toimimaan jonkin zigbee pistorasian tai vaikka himmenninmoduulin kanssa, vaikka joku tällänen: ZigBee + 2.4G Yksiväri + CCT led himmennin ZB51/ZB61

En tiedä saako tuollaiset paritettua ilman erillistä siltaa, mutta tuommosia kytkinmoduleita siis löytyy ja sellaisella pitäis saada tehtyä mistä tahansa napista "älykäs".
 
Mitäs hyviä vaihtoehtoja on tuoda alakerran katossa "sivusuunnassa" yläkerrasta tulevia kaapeleita sellainen ~1,5m matka? Olisi putkijohtoa ja sitten ihan MMJ/cat/antenni piuhoja, yhteensä about 30kpl joista putkijohtoa enin osa. Putkijohdot mennee ihan metallisella reikänauhalla, mutta muille sitten vaihtoehtona lienee ainakin muovipinnoitettu reikänauha (ONNLINE PATENTTIVANNE MUOVI ONNLINE 17x1mm/10m | Asennusvanteet) tai sitten jotain sellaisia "viiksiä" johon kaapelita voi pujotella tyyliin Kaapelikiinnike 2033 muovia OBO Bettermann.

Käsitin eräistä jutuista että noita viiksiä olisi jotain sellaisiakin joista sen kaapelin saisi myöskin otettua pois itse kiinnikettä poistamatta, linkin viiksi on taas hyvin tiivisti katossa eli tuskin onnistuu siinä. Onko noita sellaista joissa "viikset" olisi jyrkemässä kulmassa kattoa kohti?
 
En ymmärtänyt kyllä yhtään mistä kyse ja linkitetyt tuotteet ei auttanut asiaa. Onko asiassa jotain ulkonäöllisiä asioita mitä huomioida vai kuhan saa kamat kattoon tms?
 
En ymmärtänyt kyllä yhtään mistä kyse ja linkitetyt tuotteet ei auttanut asiaa. Onko asiassa jotain ulkonäöllisiä asioita mitä huomioida vai kuhan saa kamat kattoon tms?
Kunhan saa kattoon kamat olisi se pääasia. Eikä nyt mitään kaapelihyllyään tarkoitus rakentaa kun keskus on heti siinä 1,5m päässä kun yläkerrasta tulee alas.

Metallisella reikänauhalla roikotin putkijohdot yläkerran katossa kun siellä vaan 2 lautaa + kipsilevy niin alimman laudan suuntaiset monen putkijohdon ”rinnakkaiset” vedot ei luonnollisesti pysy järjestyksessä jos ne vapaasti roikkuisi metrien matkan.

Paljasta MMJ:tä tuolla metallisella nauhalla ei viitsi/voi roikottaa eli muovipäällysteinen toimisi vastaavasti. Minulle vaan suositeltiin erään keskustelun lomassa ”jotain viiksiä” jotka olisi kuulemma kaikista ”helpoin” ratkaisu.
 
Putkijohdot saa ainakin isolla tc kiinnikkeellä siistiin riviin sinne kattoon, mutta MMJtä niillä ei saa sinne kiinnittää.

Ilmeisesti ne kuitenkin jää jonkun pintamateriaalin taakse piiloon, joten ulkonäkö ei ole niin justiin.
 
Mitäs hyviä vaihtoehtoja on tuoda alakerran katossa "sivusuunnassa" yläkerrasta tulevia kaapeleita sellainen ~1,5m matka? Olisi putkijohtoa ja sitten ihan MMJ/cat/antenni piuhoja, yhteensä about 30kpl joista putkijohtoa enin osa. Putkijohdot mennee ihan metallisella reikänauhalla, mutta muille sitten vaihtoehtona lienee ainakin muovipinnoitettu reikänauha (ONNLINE PATENTTIVANNE MUOVI ONNLINE 17x1mm/10m | Asennusvanteet) tai sitten jotain sellaisia "viiksiä" johon kaapelita voi pujotella tyyliin Kaapelikiinnike 2033 muovia OBO Bettermann.

Käsitin eräistä jutuista että noita viiksiä olisi jotain sellaisiakin joista sen kaapelin saisi myöskin otettua pois itse kiinnikettä poistamatta, linkin viiksi on taas hyvin tiivisti katossa eli tuskin onnistuu siinä. Onko noita sellaista joissa "viikset" olisi jyrkemässä kulmassa kattoa kohti?
Kyllä tuosta obosta saa kaapeleita otettua pois. Se joustaa se muovi ja tuo on tarkoituskin asentaa niin, että ruuvataan kattoon ensin pelkkä kiinnike ja sitten putket/kaapelit työnnetään sivusta/päädystä sisään.
 
Kyllä tuosta obosta saa kaapeleita otettua pois. Se joustaa se muovi ja tuo on tarkoituskin asentaa niin, että ruuvataan kattoon ensin pelkkä kiinnike ja sitten putket/kaapelit työnnetään sivusta/päädystä sisään.
No tuollainen se sitten varmaan on, tuossa vaan lukee että korkeus 9mm - jatkokappaleella 13mm niin eihän tuohon 9mm korkeuteen mahdu oikein mitään kaapelia (muuta kuin 3x1,5S). Saako noita/vastaavia mistään irtotavarana, tarve kun olisi "kaikki" 3-6kpl niin semisti turhaa olisi tilata 25kpl paketti, muussa tapauksessa taidan pistään muovitettua reikänauhaa "poikittain" ja kaapelit sinne päälle.
Putkijohdot saa ainakin isolla tc kiinnikkeellä siistiin riviin sinne kattoon, mutta MMJtä niillä ei saa sinne kiinnittää.

Ilmeisesti ne kuitenkin jää jonkun pintamateriaalin taakse piiloon, joten ulkonäkö ei ole niin justiin.
Ei kiinnosta nakutella 20 putkijohdolle kiinnikkeitä erikseen eli noin 40-60kpl, mielummin vedän pari-kolme reikänauhaa poikittain ja heitän ne sinne "hylylle".

Eipä tuohon oikein mitään pintamateriaali tule/saa kun IV:tä on sen verran katossa että minkäänlaista järkevää sisäkattoa ei pysty tekemään eli taitaa jäädä "naturel" ontelolaatta ihasteltavaksi.
 
Ihan älytöntä hommaa jahkailla ja jaaritella siitä että kannattaako käyttää kahta siipikiinnikettä vaiko korvata ne nauhalla.
 
Ihan älytöntä hommaa jahkailla ja jaaritella siitä että kannattaako käyttää kahta siipikiinnikettä vaiko korvata ne nauhalla.
No ensinnäkään en tiennyt että oliko nuo niitä kiinnikkeitä ylipäänsä mitä niiden kuvittelin olevan (olivat ilmeisesti lopulta), toisekseen niitä tai muita ei näytä saavan pienissä erissä (min 25kpl) -> lopputulos järkevämpi varmaan ostaa se 10m rulla sitä nauhaa niin sillä lopulla voi tehdä jotain muutakin. Olisihan tämän tietysti joku "tietävä" voinut kertoa heti ekassa vastauksessa, kysymyksessä käsittääkseni oli kaikki tarpeelliset lähtötiedot mukana :).
 
No ensinnäkään en tiennyt että oliko nuo niitä kiinnikkeitä ylipäänsä mitä niiden kuvittelin olevan (olivat ilmeisesti lopulta), toisekseen niitä tai muita ei näytä saavan pienissä erissä (min 25kpl) -> lopputulos järkevämpi varmaan ostaa se 10m rulla sitä nauhaa niin sillä lopulla voi tehdä jotain muutakin. Olisihan tämän tietysti joku "tietävä" voinut kertoa heti ekassa vastauksessa, kysymyksessä käsittääkseni oli kaikki tarpeelliset lähtötiedot mukana :).
Saa noita yksittäin myös KAAPELIKIINNIKE OBO 2033/SD JOHTOKIINNIKE 25KPL (1317433)

 
Pamahti 5v. vanhasta Gramin liedestä kiertoilmavastus. Palanut puhki. Tuo ei ole kallis osa, 30-40€ ja helppo ja nopea vaihtaa, mutta kiinnostaa, että mikä tuon on rikkonut ja mistä syystä se on hajonnut?

Snapchat-1457091583~2.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 716
Viestejä
4 645 766
Jäsenet
76 299
Uusin jäsen
jorma1111

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom