En ketään erikseen linkkaa tähän. Ihan yleisesti tuohon työtuvallisuuteen ja/tai sen puutteeseen.
Olinkohan 12-13vee, kun mut on laitettu klapikoneelle. Piti hetken Googlettaa, kun ei enää vissiin edes tehdä näin vaarallisia "giljotiini"koneita:
~23vee olin ~5vuotta mastomiehenä. Ei yhtään turhaa nykyisin kouluteta, JA AINA muituteta että se selässä oleva vitun turhan pitkä "naru" laitetaan aina johonkin kiinni. Olen yhden kerran siirtynyt mastossa toiselle sivulle, ja meinannut siirtää turvaköyden samalle puolelle. Kunnes huomasin että olin sen ~5 sekunttia @90m korkeudessa ilman mitään köysiä kiinni. Siinä oli tupakkatauon paikka. Pelästytti sen verran ihan itteäkin.
Edit: Videolla sentään on Valmetin ulosottoakselissa suojat päällä. Niihinkin on säännöllisesti vanhoja ukkoja kuollut, kun suojat heitetään vittuun, tai niitä ei uusita. Sitten jäädään haalarin hihasta kiinni jne.
Olinkohan 12-13vee, kun mut on laitettu klapikoneelle. Piti hetken Googlettaa, kun ei enää vissiin edes tehdä näin vaarallisia "giljotiini"koneita:
~23vee olin ~5vuotta mastomiehenä. Ei yhtään turhaa nykyisin kouluteta, JA AINA muituteta että se selässä oleva vitun turhan pitkä "naru" laitetaan aina johonkin kiinni. Olen yhden kerran siirtynyt mastossa toiselle sivulle, ja meinannut siirtää turvaköyden samalle puolelle. Kunnes huomasin että olin sen ~5 sekunttia @90m korkeudessa ilman mitään köysiä kiinni. Siinä oli tupakkatauon paikka. Pelästytti sen verran ihan itteäkin.
Edit: Videolla sentään on Valmetin ulosottoakselissa suojat päällä. Niihinkin on säännöllisesti vanhoja ukkoja kuollut, kun suojat heitetään vittuun, tai niitä ei uusita. Sitten jäädään haalarin hihasta kiinni jne.