Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Jos joku kysyisi tällaisia vammaisia kysymyksiä minulta, todennäköisesti vastaisin kuten moneen muuhun että ei kuulu sinulle pätkääkään. Itseä ei kiinnosta muiden ihmisten hassuttelut jos en niitä erikseen pyydä tai henkilöä tunne. Yleensähän näitä uskalletaan kysyä a) pienempikokoisilta tai b) nuoremmilta.

Tuollainen tahallinen vahingoittaminen on myös turhaa oman pippelin venyttämistä. Toki jos teinin kiusaaminen tuottaa vanhemmalla iällä mielihyvää niin siinäpähän setämies sen tekee.

Sovitaanko, että olette molemmat väärässä? Ei nämä sinunkaan pari viestiä mitenkään rakentavia ole olleet, vaan juuri sitä pullistelua.

Salikulttuurissahan on oikeastaan just se vialla, että muiden ihmisten hassuttelut ei kiinnosta ja kaikki on itsekkäitä.

Jos joku kysyisi tällaisia vammaisia kysymyksiä minulta, todennäköisesti vastaisin kuten moneen muuhun että ei kuulu sinulle pätkääkään.
Ensin pyydät kysymään ja seuraavassa viestissä otat sitten vittuiluna jos joku kysyy sarkastisesti? Koita nyt tomi päättää äläkä hermostu.

Mun mielestä jokaisen salillakävijän pitäisi ajatella myöt muita: pyyhkiä omat hiet laitteista eikä varata niitä turhaan ym. Mutta aina on itsekkäitä jotka paskoo kaikki ja vessat.

Sovitaanko, että olette molemmat väärässä? Ei nämä sinunkaan pari viestiä mitenkään rakentavia ole olleet, vaan juuri sitä pullistelua.
Pullistelua koska ei jaksa tuntemattomien kitinää salilla? Ei minua haittaa jos joku nätisti kysyy monta sarjaa, kuinka kauan menee tai voinko tehdä välissä. Tällaista 90-luvun kovistelua ei vaan jaksa kuunnella.

En myöskään koe että hirveän moni olisi ok asian kanssa että joku tahallaan rikkoo sinun omaisuutta, vaan "näyttääkseen" ja todistaakseen jotain.

Itse kuuntelen nappien kautta musaa, puhelin aina kassin avonaisessa taskussa. Merkkaan sinne työsarjat ylös. Muuten ei kyllä tule räpläiltyä. Vähän kyllä ihmetyttää teinit, jotka katsovat jotaik tiktok -videoita ja ottavat selfieitä laitteissa istuen. Kyllä oman kokemuksen perusteella enemmän fokusta treeniin ja vähemmän puhelimeen.

Ensin pyydät kysymään ja seuraavassa viestissä otat sitten vittuiluna jos joku kysyy sarkastisesti? Koita nyt tomi päättää äläkä hermostu.

Mun mielestä jokaisen salillakävijän pitäisi ajatella myöt muita: pyyhkiä omat hiet laitteista eikä varata niitä turhaan ym. Mutta aina on itsekkäitä jotka paskoo kaikki ja vessat.
Liian hankala asia ymmärtää? Asiallisesti kun kysyy, niin saat asiallisen vastauksen. Jos hassunhauskasti yrität keksiä jotain nasevaa, niin saat tympeämmän vastauksen. Yksinkertaista.

Tätä koko puhelinkeskustelua en muutenkaan ymmärrä. Miten se selaaminen on pois treenaamisesta? Mitä pitäisi tehdä? Tuijottaa seinää? Ei se ole mistään työsarjasta pois. Ymmärrän että voi harmittaa että joku lepää pidempää sarjojen välissä, mutta ei tavalla ole mitään merkistystä.

Tätä koko puhelinkeskustelua en muutenkaan ymmärrä. Miten se selaaminen on pois treenaamisesta? Mitä pitäisi tehdä? Tuijottaa seinää? Ei se ole mistään työsarjasta pois. Ymmärrän että voi harmittaa että joku lepää pidempää sarjojen välissä, mutta ei tavalla ole mitään merkistystä.
Olen tästä jutellut monen kanssa ja kyllä se koetaan usein ongelmana. Kun tuota laitteessa istumista ja puhelimen selausta näkee lähes aina jos menee suosittuun aikaan salille. Moni taitaa tehdä sen huomaamattaan kun yleensä riittää että menee viereen seisomaan niin ne säpsähtää ja joskus jopa pyytävät anteeksi ja poistuvat. Kai se aika rientää kun on kivaa puhelimella.

Itse otit esille nuoremman (en tiedä miten liittyy jos et lapsia tarkoita ja he eivät yleensä pääse yksin salille…) ja pienemmän. Jotkut eivät vaan kehtaa tai uskalla kysyä kun se ”turhaan” laitteessa aikaansa viettävä kaveri voi olla vaikka mikä roid rage vaimonhakkaaja! :D Vaikka suurin osa taitaa kuitenkin olla naisia, riippuen salista…

Työsarjasta en tiedä mutta kun kunnolla vetää esim. jalat failureen ja puuskuttaa niin ei tulisi mieleenkään alkaa siinä mitään näpyttelemään. Kaikkien ei toki tarvitse treenata niin kovaa. On kyllä naisten treenauskin yleisesti muuttunut paremmaksi siitä mitä se oli jotain 10 vuotta sitten, mutta se ei liity suoraan tähän.

Työsarjasta en tiedä mutta kun kunnolla vetää esim. jalat failureen ja puuskuttaa niin ei tulisi mieleenkään alkaa siinä mitään näpyttelemään. Kaikkien ei toki tarvitse treenata niin kovaa.
Ihmiset on erilaisia. Ihan hyvin voin itse failure-sarjan jälkeen ottaa puhelimen esiin siihen asti, että hengitys on tasaantunut.

Olen tästä jutellut monen kanssa ja kyllä se koetaan usein ongelmana. Kun tuota laitteessa istumista ja puhelimen selausta näkee lähes aina jos menee suosittuun aikaan salille. Moni taitaa tehdä sen huomaamattaan kun yleensä riittää että menee viereen seisomaan niin ne säpsähtää ja joskus jopa pyytävät anteeksi ja poistuvat. Kai se aika rientää kun on kivaa puhelimella.

Itse otit esille nuoremman (en tiedä miten liittyy jos et lapsia tarkoita ja he eivät yleensä pääse yksin salille…) ja pienemmän. Jotkut eivät vaan kehtaa tai uskalla kysyä kun se ”turhaan” laitteessa aikaansa viettävä kaveri voi olla vaikka mikä roid rage vaimonhakkaaja! :D Vaikka suurin osa taitaa kuitenkin olla naisia, riippuen salista…

Työsarjasta en tiedä mutta kun kunnolla vetää esim. jalat failureen ja puuskuttaa niin ei tulisi mieleenkään alkaa siinä mitään näpyttelemään. Kaikkien ei toki tarvitse treenata niin kovaa. On kyllä naisten treenauskin yleisesti muuttunut paremmaksi siitä mitä se oli jotain 10 vuotta sitten, mutta se ei liity suoraan tähän.
Ongelma monesti on juurikin se, että kyseessä on puhelin. Jos käyttää aikaa sanotaan nyt vaikka 3min, niin ei pitäisi olla merkitystä käyttääkö sen tiktokkiin vai vaikka shakerin pyörittelyyn. Vanha kansa jostain syystä vaan ei pidä siitä. (Vanha kansa ei tässä tarkoita vanhaa iältään :D)

Muistaakseni Ayrton Kalek sanonut videolla että käyttää aikaa sarjojen välissä puhelimella. Ei vaan moni hänelle tai hänen kokoiselle uskaltaisi mitään nasevaa laukoa. Mies kuitenkin treenaa kovempaa kun 99% treenaajista.

(Sarja)Tauolla käydään läpi se edellinen tehty sarja tai suoritus, kirjataan kenties papruun/vihkoon (vaikka koutsia varten, jos ei itteä) RIRx/RPEx ja sitten käydään seuraava sarja mielessä läpi ja aletaan keskittymään + valmistaudutaan siihen huolella ja tosissaan. Tai sitten jauhetaan rehellisten ja kriittisten voimanosto- tai urheilijakaverien kanssa paskaa siitä, mitä vois tehdä paremmin/miks meni teknisesti niin tai näin + mitä ne meinaa tehä ja tarviiko apuja tms.. Moni kavereista kyllä kuvaa videolle sarjat ja analysoi sen perään siitä, mut mä en jaksa enää kun tunnen itteni jo sen verran riittävän hyvin, ettei mitään RIR>1:iä viitti kuvailla kun ei kuse mikään kuitenkaan vielä silloin ja treeni pyrkii oleen RIR2...3:sta vähintäänkin, jos nyt ei kerran kuukaudessa hulluttele AMRAP tai joku muu kokeilu. Kyllä ainakin voimanostossa aika yllättävän iso osa tulee korvien välistä, ittensä psyykkaus ja mikroskooppinen monessa välissä mielikuvaharjoittelu tekee tasan kaikille hyvää. Joskin noissakin rasittuu / pitää tehdä sopivissa määrin, aina ei voi olla 100 % fokus ja sellainen "80 % fokus" tuottaa usein parempia tuloksia. Yleensä jos kovasti haluaa kehittyä, niin kehittyy. Mut TikTokia selaamalla ei taatusti tule optimaalisin kehitys, eikä analyysi menneestä tai valmistautuminen/keskittyminen tulevaan -> adrenaliini ei virtaa ja sinivalo+nanosekunnin videoklipit todennäköisesti lamaannuttaa/väsyttää/aiheuttaa kuormitusta. Mut saa tehä ihan mitä haluaa silti, vaikka tulla 2 tunniksi salille TikTokkaamaan tai kuvaamaan persettään, kuhan ei makaa vaan somettaen tms. varaten mestoja tekemättä oikeesti mitään.

(Sarja)Tauolla käydään läpi se edellinen tehty sarja tai suoritus, kirjataan kenties papruun/vihkoon (vaikka koutsia varten, jos ei itteä) RIRx/RPEx ja sitten käydään seuraava sarja mielessä läpi ja aletaan keskittymään + valmistaudutaan siihen huolella ja tosissaan. Tai sitten jauhetaan rehellisten ja kriittisten voimanosto- tai urheilijakaverien kanssa paskaa siitä, mitä vois tehdä paremmin/miks meni teknisesti niin tai näin + mitä ne meinaa tehä ja tarviiko apuja tms.. Moni kavereista kyllä kuvaa videolle sarjat ja analysoi sen perään siitä, mut mä en jaksa enää kun tunnen itteni jo sen verran riittävän hyvin, ettei mitään RIR>1:iä viitti kuvailla kun ei kuse mikään kuitenkaan vielä silloin ja treeni pyrkii oleen RIR2...3:sta vähintäänkin, jos nyt ei kerran kuukaudessa hulluttele AMRAP tai joku muu kokeilu. Kyllä ainakin voimanostossa aika yllättävän iso osa tulee korvien välistä, ittensä psyykkaus ja mikroskooppinen monessa välissä mielikuvaharjoittelu tekee tasan kaikille hyvää. Joskin noissakin rasittuu / pitää tehdä sopivissa määrin, aina ei voi olla 100 % fokus ja sellainen "80 % fokus" tuottaa usein parempia tuloksia. Yleensä jos kovasti haluaa kehittyä, niin kehittyy. Mut TikTokia selaamalla ei taatusti tule optimaalisin kehitys, eikä analyysi menneestä tai valmistautuminen/keskittyminen tulevaan -> adrenaliini ei virtaa ja sinivalo+nanosekunnin videoklipit todennäköisesti lamaannuttaa/väsyttää/aiheuttaa kuormitusta. Mut saa tehä ihan mitä haluaa silti, vaikka tulla 2 tunniksi salille TikTokkaamaan tai kuvaamaan persettään, kuhan ei makaa vaan somettaen tms. varaten mestoja tekemättä oikeesti mitään.
No sinä et todellakaan sitä päätä mitä sarjatauolla tehdään :D Ymmärrän täysin ettei laitteita varailla turhaan somettamalla niissä mutta joku helvetin roti nyt tähänkin pullisteluun.

Jos olet huippu-tason kilpailija voimannostossa, niin ymmärrän. Muussa tapauksessa en mitenkään. Mutta käyttäjä taitaa olla trolli, joten annettakoot.

Suurin osa kuitenkin käy salilla yleisen kunnon ja hyvinvoinnin takia. Jolloin se pidetään mielekkäänä, ja yksi tapa voi olla puhelin sarjojen välissä. Jotkut valitsevat esim 1,5h treenit rauhassa kun 45min tehotreenit sekuntikellolla mitatuilla tauoilla.

Ylemmän hassuttelun vertaus olisi sama kun Veikkausliiga futaaja menisi lähimmälle kentälle naureskelemaan teineille jotka ovat vähän potkimassa palloa. Sitten ihmettelisi ja kävisi jotain nasevaa heille sanomaan koska eivät tee ketteryys- tai kestävyystreenejä vetojen välissä.

Ei mun sarjatauoista tietääkseni kukaan muu päätä kuin mä itse ja tähän asti valtaosin käyttänyt hyödyksi. Joskus tietysti laiskotuttaa / aivoähky, niin voi ottaa rennommin. Ihan ku ois kauhee asia, jos joku haluaa fokusoitua huolella ajatuksen kera. Mutta kuten sanoin, niin saatte tehdä ihan mitä ikinä tykkäätte. Mut urheilussa jos ei ole sitä nälkää, niin silloin on jo peli menetetty.

Ei mun sarjatauoista tietääkseni kukaan muu päätä kuin mä itse ja tähän asti valtaosin käyttänyt hyödyksi. Joskus tietysti laiskotuttaa / aivoähky, niin voi ottaa rennommin. Ihan ku ois kauhee asia, jos joku haluaa fokusoitua huolella ajatuksen kera. Mutta kuten sanoin, niin saatte tehdä ihan mitä ikinä tykkäätte. Mut urheilussa jos ei ole sitä nälkää, niin silloin on jo peli menetetty.
Tarkennatko lopun lausetta, että mikä peli on menetetty? Eli esimerkiksi hahmo Y treenaa salilla hyvällä meiningillä ja sarjataukojen välissä katotaan parempaa biisiä spotitfysta, laitetaan kaverille nopea viesti sekä tehdään seuraava sarja loppuun. Kehitystä tulee tasaisesti ja kaikki on mukavaa, mikä ongelma tässä on? Vai tarkoititko jotain oikeita kisaamiseen keskittyviä urheilijoita? Itse en nää mitään ideaa lähteä perus kuntoilijana autistiseen ja puristiseen treenaamiseen, siinä käy helposti niin että olet naurettavan ankara itsellesi mutta geeneistä riippuen et luultavasti tule pääsemään lähellekkään lajia oikeasti harrastavien kanssa joilla on geenit ja aloitusikä ollut kohdillaan.

Kokemukseni mukaan paras tapa on suhtautua rennosti tekemiseen, unohtamatta niitä kovia treenejä. Jos asioista tekee itselleen tarkoituksettomasti liian spartalaista niin kyllä se alkaa pikkuhiljaa heijastumaan yleiseen jaksamiseen sekä motivaatioon, etenkin kun aktiivisella ja kehitykseen pyrkivällä treenillä pääsee luultavasti ihan samoihin tuloksiin kuin bodymunkkeilemalla jonkun 70-luvun jäärän opeilla. Mutta eiköhän tämä aihe ala olemaan tästä, autistista vänkäämistä parin minuutin puhelimen käytöstä sarjataukojen välistä niin meno alkaa olemaan kuin pakkotoiston kulta-aikana.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 603
Jäsenet
80 720
Uusin jäsen
irstine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom