3770K:n kohdalla vieläpä että 1.4 volteilla se ei kestä Prime95 kuormaa edes paria sekunttia ennen kuin lämmöt ovat 100C ja sitten se onkin game over samantien.
Prime95:ssa olen huomannut että jos prossu kaatuu niin se kaatuu 45min kohdalla. Tiedä sitten muuttaako se laskentaa vielä raskaammaksi tuossa kohtaa, mutta aina tuossa errorit tulee jos tulee.
Itse aina 2 tuntia Small FFT:lla ja sitten perään custom blendillä 2 tuntia johon tökkään noin 80% koneen muististä käyttöön.
Mutta tuo että Cinebench vakaustestinä
Omat kokemukset että Prime95 blend kippaa eri alustoilla helposti 2, 4 tai 8 tunnin kohdalla. Jos pyörii yli 12h niin sitten harvemmin enää kippailee. Tosin tuo 12-14h on itselle sellainen että jos tuon verran pyörii niin harvemmin konekaan on enää kaatuillut, eipä 100 % vakautta saavuteta softissa vakionakaan. Eikä konetta käytetä yleensä yli 12h kerrallaan. Käsittääkseni noin 24h ainakin kestää vetää koko Prime-rundi läpi. On sitten joskus ollut niitäkin kiviä joilla ei vaan yksinkertaisesti voi edes testata Primeä koska lämmöt nousee tähtiin jo kättelyssä yhtään kellottaessa, esim. Core 2 Extreme QX6700 ilmalla, vaikka peleissä pyöriikin vakaasti.
Tuo tietyn ajan jälkeen kaatuminen johtunee siitä että noilla kohdin vaan aletaan testaamaan eri FFT-kokoja. Lokista voi kaivella sen viimesimmän mitä lähti suorittamaan eri ytimillä ja kokeilla sitten haarukoida vähän millä FFT:llä se kippaa ja ehkä säätää voltteja ylöspäin tms. Ei tuo vaan ole ihan yksinkertaista kun syinä voi nykyään olla esim. liian vähäinen core-jännite, cache-jännite/kerroin, muistiasetukset/muistijännitteet, jne. Voi myös tietysti kokeilla ajaa small/largeFFT:tä ihan erikseenkin.
Kukin tyylillään mutta Prime95-kellotukset olleet ainakin itsellä avain vakaisiin kelloihin varmaan jostain Core 2 Duo alkuajoista lähtien. Tuon lisäksi sitten normikäyttöä, Cineä, pelejä yms. Itse tosin en Primessä pidä AVX-käskyjä yleensä päällä, koska näillä 18- tai 28-ytimisillä jää kellot muuten todella mataliksi.