Tämä on ihan i7-2600K tasoinen kone. Tuota E5-1620 voi kellottaa, mutta hirveän paljon yli 4GHz en menisi.En tiedä onko tämä varsinainen löytö, mutta itse olen tyytyväinen. Fiksailen juuri parasta aikaa uutta työkonetta alla olevasta kokoonpanosta:
HP z620
Intel Xeon E5-1620 @ 3,6GHz
RAM 16GB
HDD 4 x 320GB raid 5
Radeon RX580
Olin viemässä roskia ja vähän elektroniikkaa kierrätykseen. Nakkasin omat serrit konttiin ja huomasin nurkassa tutun näköisen kopan. Nopea kurkkaus sisään ja muistithan siellä oli kiinni. Nappasin koko tekeleen mukaan, koska ajattelin ottaa muistit kotona irti ja syöttää ne foorumilta talteen kerättyy z400. Kokeilin ihan kiusallani käynnistyykö kone. Romukasassahan se oli, joten pakko olla jotain vikaa. Hyvin buuttas ja rauta paljastui paremmaksi, kuin nykyinen koneeni.
Eikun etsimään nurkista ylijäämärautaa. 4 x 320 vanhaa limppua löytyi ja omasta koneesta rx580 kiinni. Windowsin asennus käynnistyi, mutta ekassa buutissa tilttas. Yön yli vian etsintää ja biosin päivitys kahdessa vaiheessa ratkaisi ongelman. Luulen, että edellinen omistaja päivittin windows 7 -> 10 ja kone pimeeksi. Rikkinäisenä varmaan nakattu kierrätykseen.
Nyt on asentelut softille menossa ja sitten testaillaan. Luin, että joku oli kellottanut HP z-sarjalaisia intel extreme tuning utililyllä, onko tästä kokemuksia? Tutkin kyllä tuota, kun ehdin.
Muuta huomiota:
levyistä 2 on elämänsä päässä. Crystaldiskinfo antaa niille tuomion. Pitää etsiä SSD-levyjä ja vaihdella pikkuhiljaa.
Olen kyllä tyytyväinen löytöön. Ei ole vielä maksanut kuin 4e näyttiksen lisävirran adapterin hankintaan. Uuden koneen osto on ollut liipaisimella, mutta komponenttien saatavuus ja hinnoittelu vähän hiertää.
..ja nyt on kyllä haettu SER-kone ihan SER-lavalta, niin onnistuneesti harrastettu