Kenelläkään kokemuksia tuosta elmox?
On kokemusta, pysykää kaukana!
Ensinnäkin, yrityksen pääjehu Elmo Koivunen ei ole taustaltaan juristi eikä kirjanpitäjä, vaan intersportin kassalta lähtenyt B2B myyjä. Ja melkoinen koijari onkin!
Heiltä toimeksiannon ottaessaan he laittavat verottajalle valtakirjan jolla asioivat puolestasi verottajan kanssa. Sitten he eivät paljasta mitä he ovat verottajalle nimissäsi lähettäneet.
Tein näiden kanssa sopimuksen että laskevat mulle veroilmoituksen eräiltä vuosilta. Tekivät sitten sovitusti ja ilmoittivat minkälaiseen tulokseen olivat tulleet. Kertoivat lähettäneensä ilmoituksen verottajalle.
Kun pyysin itsellenikin nähtäväksi omaa veroilmoitusta, hankaluudet alkoivat.
Tässä lainaus Elmo Koivuselta:
> Yleisten sopimusehtojemme kohdan 6 mukaan emme luovuta aineistoja asiakkaalle; ” Myyjän palvelun tarjoamisen yhteydessä käyttämät laskentadataa sisältävät tiedostot pysyvät Myyjän liikesalaisuuden piiriin kuuluvina ja laskentasisältö ja sen oikeudet, ml. immateriaalioikeudet, kuuluvat Myyjälle, eikä Myyjä luovuta näitä laskentatietoja asiakkaalle.”."
Olen urallani nähnyt monenlaista koijaria, mutta vielä en sellaista että asiakkaan kirjanpito pimitetään asiakkaalta itseltään immateriaalioikeuksiin vedoten.
He siis tekevät puolestasi veroilmoituksen ja jättävät sitten sinulle kertomatta ilmoituksen sisällöstä.
Poistin heidän valtakirjan verottajan suuntaan, niin Elmo soitti todella agresiivisen ja epäammattilaisen puhelun, jossa uhkaili mitä kaikkea valtakirjan mitätöimisestä seuraa. Sanoin että jatkossa viestit verottajan suuntaan minun kautta.
Kun sanoin että kyllähän minä saan heidän lähettämän veroilmoituksen verottajalta, niin väittipä tämä Elmo vielä sellaistakin, ettei verottaja immateriaalioikeuksien vuoksi saa lähettää sitä minulle. Verottaja ei siis saisi lähettää omaa veroilmoitustani itselleni.
Tästä seurasi puhelupommitus jossa he halusivatkin irtautua koko sopimuksesta, mutta en suostunut, sopimus on sopimus.
Lähettivät sitten minulle uuden verolaskelman, jonka luvut poikkeavat täysin siitä mitä aikaisemmin ilmoittivat tehneensä, ja joka on tarkoituksella tehty kannaltani mahdollisimman epäedullisesti.
Nämä ovat siis epäammattimaisia ylimielisiä koijareita, jos haluatte verolaskelmaa kääntykää oikeiden kirjanpitäjien tai juristien puoleen, älkää intersportin myyjälle.