Itse olen tätä jo puolen vuoden ajan miettinyt. Toistaiseksi pitänyt koneet kopissansa siten, että itse rakennetuissa 2 korttia per kone, ja parissa pakettikoneessa vain yksi.
Syynä etenkin se, että luotan enempi siihen, että nuo eivät syty tuleen toisin kuin jotkut kiinalaiset riserit (vaikka ongelmakohta olisikin SATA-liitin). Kotelo myös kenties hieman suojaa koirankarvoilta (sekä omalta ja koirien osumilta) sekä näin talvella kun ainakin toistaiseksi yhä parvekkeella, niin kansi kiinni kenties se ilmasto siellä kopan sisällä on edes hieman inhimillisempi elektroniikalle.
Laskin, että GPUiden virrankulutus vähennettynä 3 näistä pakettikoneista kuluttaa yhteensä 350 wattia. Näistä yhdessä toki 5800x louhimassa RTM:ää, joka kenties syö mitä lie 80W(?), eli semmoiset 270W tulee hukkaa, joka tekee vajaat 80 senttiä päivässä. Onhan tuo melko iso tappio kuukausitasolla. Etenkin, kun olen ollut laiska, ja parit 3060:t on näytön päässä kiinni. Pitäisi siis jaksaa tilata HDMI dummyt, niin säästäisi 20-100W per näyttö. Sen jälkeen en tiedäkään, paljonko tuossa loppupeleissä jää kulutukseen eroa vs rigi.
Edit. systeemissä myös 7 Seagate Expansioo Chiaa louhimassa, jotka kuluttavat kait 7-18W, eli about 80W. Jos siis vähentää 350 watista nuo kovot ja näytöt, niin hukkaa tulisi lopulta ehkä 170W. Paljonkos rigin emo+prossu kuluttaa? Joku 50? Tässä tapauksessa sähkökulua tulisi about 35 senttiä enempi päivässä 3 koneella.