No niin nyt menikin noviisilta pää sekaisin... tuolla trexissä on noita erilaisia batteja... ethermine kuulosti hyvältä kun sinne louhin muutenkin. tuttu paikka. Mutta onko niissä ohituksia vai pelkästään noissa missä on lhr unlock? Mitä se sitten tarkoittaa kun noissa on dual... pitääkö tässä alkaa louhimaan vielä jotain muutakin samaan aikaan vai mistä on kyse?
koitan selventää, olettaen että ymmärsin kysymyksesi/ihmettelysi oikein.
ethermine on hyvä pool. itse pool ei ota mitään kantaa siihen onko laskettu LHR vai ei kortilla, se ns 'ohittaen' tai ei. pool vaan vastaanottaa onnistuneet laskemiset, joista osoituksena sharejen löydöt.
LHR 'ohitus' ei ole nykyisellään ainakaan 100% ohitus vaan efektin väistö.
perinteisesti miner yrittää utilisoida GPU:ta 100% teholla, koska ei ollut rajoittimia. saaden vastineeksi 100% pyydetystä työstä.
LHR kortti toimii oletetusti siten, että se tutkii paljonko koodi käyttää aikaa tms muistihakuihin (tyypillistä ETH algoritmille).
sille on laitettu joku hatusta ja hihasta ravistettu arvo. koska en usko, että kortti tai driveri pystyisi tekemään koodianalyysiä mistä koodista cuda-kooodissa on kyse niin sen pitää luottaa arvioon, että paljonko muistihakuja osoittaa että kyseessä on louhiminen.
olisihan ikävää jos kortti alkaisi rajoittaa pelien toimintaa. eihän se tiedä milloin kyseessä oleva koodi on joku maailman peleistä. oma veikkaus on, että Nvidia on analysoinut itse ja/tai pelifirmojen kanssa mikä on semmoinen raja muistihakuja mitä pelit eivät koskaan ylitä. pelithän käyttää itse GPU:ta grafiikan laskentaan, eikä muistihakujen osuus ole merkittävä. sen sijaan ETH laskennassa itse GPU core idlettää suurimman osan ajasta (siksi core clockia voidaan laskea, kun corea ei juuri käytetä) ja suurin osa ajasta menee muistihakuihin.
Nvidia on sopinut pelifirmojen kanssa, että vedetään rajaksi esim. 70%-75% jottaa louhiminen hankaloituu mutta se ei koskaan vaikuta peleihin.
Jotta LHR rajoitin ei iske päälle niin et saa ylittää tuota sisäistä rajaa mistä kortti/driveri toteaa, että nyt on kyseessä louhiminen.
jos siis pyydät kortit 100% utilisaatiota, niin LHR rajoitin kicks in ja saat vain 50% tehoista.
mutta kun pyydät ~70% tehoista niin saat sen kun LHR rajoitin ei iske päälle. minerin cuda koodi on tehty sellaiseksi, että se idlettää sopivasti eikä yritä pyytää 100% tehoista.
jos et tee Dual-coin laskentaa, vaan vain yhtä kolikkoa esim ETH niin joudut rajoittamaan kortin utilisaation 70%-75%:iin.
nyt esim. Seb Hezlolla oli video missä on LHR 'full unlock'. vähän harhaanjohtavaa mutta tarkoittaa koko kortin 100% utilisaatiota.
mutta sitä ei saa 100% ETH laskentaan.
pitää valita semmoinen toinen kolikko joka on enemmän GPU core heavy, eikä käytä paljoa muistia, silloin niiden kahden algoritmin yhteenlaskettu utilisaatio on 100% mutta muistin käyttö ei ylitä sisäistä LHR rajaa.
videolla muistaakseni oli 30% vedetty ETH laskentaan ja 70% Ravencoiniin (joka ei ole niin memory usage heavy).
LHR:
Single coin: ETH 70%+ (uudella NBMiner 39.6:lla 74-75%) (kortin tehot ei ole 100% käytössä)
Dual coin: ETH 30% + Ravencoin 70% (kortin tehot on 100% käytössä)
voi sitten laskea kumpi tuottaa rahallisesti enemmän per pv.