Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Sain tuon nyt jotenkute rullaamaan. Mitäs USB-risereita porukka suosittelisi täällä? Neljä koppaa ja pari ylimääräistä näyttistä. En viittisi myydä noita, joten katsotaan jos keksisi ratkaisun.

En ole huomannut mitään eroa. Ottaisin halvimpia mitä saa.

Millä prossulla ajelet, eikös nuo vanhemmat näyttikset ollu aika virtarohmuja tehoihinsa nähden?
Tosin jos GPU:n ydintä alikellottaa niin toki kulutuskin laskee.
Tuolla powerilla en kyllä itse paljoo arvoa anna!

Mitähän tuo suluissa oleva hashrate muuten on?

Mainerin koodi on kauheaa, mutta suluissa oleva hashrate kertoo ns. välittömän hashraten eli nopeuden joka saavutetaan sillä hetkellä, siinä variantissa mitä satutaan laskemaan. Tästä syystä lukema vaihtelee rajusti, aivan kuten siinä sisäänrakennetussa benchmarkissakin.
Kaksi muuta lukemaa ovat keskiarvoja, joko lyhyeltä ajanjaksolta (speksattu erikseen) tai koko sessiolta.

Zen 2 prossuilla mainaavien kannattaa kääntää maineri itse, koska virallinen binääri on käännetty GCC:llä ja GCC:n Zen 2 optimoinnit tuottavat tässäkin tapauksessa hitaampaa koodia, kuin geneerinen tai kilpailijan optimoinnit :scrackmakeup:
GCC:llä käännetty "-march=znver2" binääri on hitaampi kuin esim. "-march=skylake" optimoinneilla käännetty. Nopein vaihtoehto on käyttää "znver3" optimointeja siten, että uudet Zen 2 tukemattomat laajennukset on kytketty pois päältä.

Mainerin koodi on kauheaa, mutta suluissa oleva hashrate kertoo ns. välittömän hashraten eli nopeuden joka saavutetaan sillä hetkellä, siinä variantissa mitä satutaan laskemaan. Tästä syystä lukema vaihtelee rajusti, aivan kuten siinä sisäänrakennetussa benchmarkissakin.
Kaksi muuta lukemaa ovat keskiarvoja, joko lyhyeltä ajanjaksolta (speksattu erikseen) tai koko sessiolta.

Zen 2 prossuilla mainaavien kannattaa kääntää maineri itse, koska virallinen binääri on käännetty GCC:llä ja GCC:n Zen 2 optimoinnit tuottavat tässäkin tapauksessa hitaampaa koodia, kuin geneerinen tai kilpailijan optimoinnit :scrackmakeup:
GCC:llä käännetty "-march=znver2" binääri on hitaampi kuin esim. "-march=skylake" optimoinneilla käännetty. Nopein vaihtoehto on käyttää "znver3" optimointeja siten, että uudet Zen 2 tukemattomat laajennukset on kytketty pois päältä.

Tekee kuka osaa

Olisko heittää jotain faktaa pöytään, nopeampi hashrate, pienempi virrankulutus vai miten vertaat lopputulosta?

Olisko heittää jotain faktaa pöytään, nopeampi hashrate, pienempi virrankulutus vai miten vertaat lopputulosta?

Paremmasta nopeudesta puhuttaessa voisi nopeuden olettaa olevan parempaa :tdown:

Kannattaa ymmärtää että maineri on kirjoitettu pääasiassa assemblylla, eli kääntäjä tai sen optimoinnit ei pääse enää kovin merkittävää eroa tekemään.
Zen 2 tapauksessa kääntämällä maineri itse, päästään maks. pari prosenttia parempaan suorituskykyyn samalla kellotaajuudella. Eli mistään sateentekijästä ei todellakaan ole kysymys, vaan lähinnä hyödystä joka kannattaa
hyödyntää jos aikoo pyörittää jotain isompaa operaatiota Zen 2 pohjaisilla prosessoreilla.

Zen 3 kanssa ei samanlaista ongelmaa ole, koska GCC:n sille sisältämät optimoinnit toimivat kunnolla.

Mainerista pitäisi olla tulossa vielä uusi julkinen 1.2.0 versio tällä viikolla, joten nykyisen version tunkkaamisessa ei muutenkaan enää ole hirveästi järkeä.

Milläs minerilla ajat ja mihin poolii?

Mä mainasin ekaksi pari viiva neljä tuntia tuohon r-pooliin. Mä luulen että noin neljä. Sitten väänsin jännitettä liian laihalle kun yritin optimoida kulutusta, kone kaatui/sammui ja menin nukkumaan kun en edes eth mainereita jaksanut käynnistää. Siinä tuli varmaan likemmäs 20 euroa laskennallista tappiota.

Seuraavana päivänä kun joskus viidelta ajoin konetta taas ylös, tuo r-pool ei edes näkynyt selaimella tuon ehkä dossaamisen takia, niin menin supernovaan. Maineri on tuo kai "virallinen" cpuminer-gr, sen 9th gen sopiva avx2 versio. Nyt kun tuo r-poolin nettisivu toimii niin mulla ei näy siellä mitään saldoa. Kyllä tuossa noin neljän tunnin aikana pitäisi jotain tulla, joten mun puolesta tuollaiset crazypool tasoiset viritelmät saa olla.

Oisko nyt tosiaan melko tarkkaan tullut vuorokausi tuonne näyteen kuten tuo alla näyttää, mielestäni joskus viideltä eilen laitoin tuonne menemään. Jaa ei kyllä aika tasan kuudelta illalla olin bat tiedoston kopioinut alkuperäisestä ja muokannut. Eli tuo keskiarvo olisi noussut 430 H/s, vähintään puolet ajasta kone on ollut käyttämättä.

Tuningia ei ole vielä ehtinyt ajaa kun ajattelin että siinä menee aikaa ja toisaalta se olisi hyvä ajaa kun voin katsoa tuon perään, mutta sellaisena ainana jolloin en käyttäisi konetta lainkaan. Tuolla oli siis joku valmis tiedosto 9600k:lle mutta vähän epäilen että se voisi olla vanhalle versiolle, jos Tiihokatti sanoo 3470K:lla saavan jotain 500 H/s. Näiden skylake johdannaisten pitäisi olla hieman paremmalla IPC:llä kuin Ivy bridgen, korkeimmilla kelloilla, DDR4 vs DDR3 ja sitten mulla on 2 ydintä enemmän. Hyperthreading prossujen vertailu toisiinsa tai non-HT tietysti on ihan eri asia, mutta Intel 4/4 pitäisi olla kohtalaisen lineaarisesti verrattavissa Intel 6/6 prossuun.

Tuonne mun wallettiin nyt on valunut yhteensä 40 RTM, wippajei. Keskimäärin näyttää liki 5 tunnin välein tulevan 10 RTM. Ethereum pooleihin verrattuna tuo Supernovakin on vähän epäselvä. Tuolla näkyy dashpoolissa että confirmed 7+ RTM, unformirmed 9+ RTM. Eli jos mä presiis nyt lopettaisin mainaamisen, niin tulisiko sieltä vielä 7+9, vaiko se 9?

Koska tuolla poolissa ei listata noita payoutteja mitenkään mitkä on mulle jo maksettu, niin mä en tiedä mitä ne laskee confirmed osuuteen. Täytyy kai yrittää tarkkailla sitä ja katsoa miten noi numerot vähenee kun osoitteen saldo lisääntyy taas kohta 10:llä. Mutta noi laskurit ennustaa jotain 60 RTM vuorokaudessa 350 H/s, ja siitä kyllä selvästi jää uupumaan paljon.

Koodi:
[2021-10-05 18:44:20] gr: rtm.suprnova.cc:6273
                      Periodic Report     0m16s        1d00h
                      Share rate        7.24/min     7.28/min
                      Hash rate        848.64h/s    431.67h/s   (736.95h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       4.34h/s
                      Submitted             2        10804
                      Accepted              2        10749       99.5%
                      Stale                 0           34        0.3%
                      Rejected              0           19        0.2%
                      Hi/Lo Share Diff  0.0033571 /  1.7146e-06
[2021-10-05 18:44:20] Share count mismatch: 2, stats may be inaccurate
                      Diff: Net 0.53947, Stratum 0.10731, Target 1.6374e-06
                      TTF @ 736.95 h/s: Block 36d09h, Share 0m09s

Paremmasta nopeudesta puhuttaessa voisi nopeuden olettaa olevan parempaa :tdown:

Kannattaa ymmärtää että maineri on kirjoitettu pääasiassa assemblylla, eli kääntäjä tai sen optimoinnit ei pääse enää kovin merkittävää eroa tekemään.
Zen 2 tapauksessa kääntämällä maineri itse, päästään maks. pari prosenttia parempaan suorituskykyyn samalla kellotaajuudella. Eli mistään sateentekijästä ei todellakaan ole kysymys, vaan lähinnä hyödystä joka kannattaa
hyödyntää jos aikoo pyörittää jotain isompaa operaatiota Zen 2 pohjaisilla prosessoreilla.

Zen 3 kanssa ei samanlaista ongelmaa ole, koska GCC:n sille sisältämät optimoinnit toimivat kunnolla.

Mainerista pitäisi olla tulossa vielä uusi julkinen 1.2.0 versio tällä viikolla, joten nykyisen version tunkkaamisessa ei muutenkaan enää ole hirveästi järkeä.
Ohjetta pöytään sitten vaan :)

Aussi tehnyt beta asteella olevan nettisivun missä häsrateja eri prossuilla. Kivempi zoomailla kuin taulukkoa: Raptoreum Mining Hashrate Calculator

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Saman tyypin löpinää vaikeustason noususta...

Allekirjoittanut ei tahtonut saada lämpöjä pysymään aisoissa, joten päädyin Intelillä (i7-11900k) vähentämään threadit puoleen, ja Ryzenillä (5800x) otin muutamat poies. Intelillä hashrate putosi about 30 % ja 5800x:ssä 10 %, mutta nyt ei enää thermal throttlaile silloin tällöin, vaan pysyy tasaisesti 70-80 asteessa. Eiköhän nuo tehonvähennykset ole vaivansa arvoisia, kun prossu ottaa merkittävästi vähemmän osumaa. Voisi tietenkin vähän koittaa optimoida ja katella, josko enemmänkin säikeitä saisi päälle ilman throttlausta. Pääasia kuitenkin, ettei kämppä palaisi tai kone kärähdä. Yllättävän hyvin 5800x jaksoi puskea täysillä säikeillä, vaikka kone GPU-mainailee samaan aikaan, ja toisinaan tulee vielä nettiäkin selailtua siihen päälle.

GPU mainaus ei tosiaan vie CPU:ta käytännössä ollenkaan.

mulla on pöytäkoneessa 5950X, 16 corea, 32 threads.
laitoin cpu mainauksen niin täysille kuin järkevästi voi. 32 threadia käytössä mutta nice 19 (konetta voi käyttää normaalisti eikä huomaa mitään lägiä).

otin top 60 sec intervallin niin cpu mainaus vei keskimäärin 3168% eli 31.68 corea / 32:sta.
gpu mainaus vei 0.2% (PhoenixMiner ja yksi 3060 ti non-lhr @ 60.x MH/s) eli 0.002 corea :)

cpu miner vie muistia 12MB, PhoenixMiner 301MB

Liitteet

• Screenshot from 2021-10-05 19-55-05.png
    Screenshot from 2021-10-05 19-55-05.png
    75,4 KB · Luettu: 49
Mitäs pörssiä täällä suositaan kun halutaan krypto muuttaa euroiksi?
Itse käytän Binancea ja myös louhin ETH:ta suoraan sinne, niin vältyn siirtokuluilta. Ei valittamista toiminnassa, tällä hetkellä SEPA-siirto ei onnistu, mutta Visa Debitillä saa 1 % kuluilla rahat tilille. Itselläni ei ole kuin S-Pankin Visa ja se tunnetusti on hiukan mopo, niin siirto kestää vuorokauden. Paremmilla Visa-yhteyksillä tulee 5...15 min.

Onkos täällä ehdottaa ylikelloja MSI RX480 4GB? Ravencoiniin tuli jälleen yksi hankittua. Vakiona tuo on Core 1303Mhz/1150mV ja Memory 1750/975mV. Ei meinaa mihinkää suuntaan pysyy stabiilina. Corea en ole vielä juurkaa säätäny, mutta tuo Memory ei pysy stabiilina jos nostaa 2000-2100, ihan normaalia? Täytys vissii vaa hiilata pikkuhiljaa ylöspäin ja volttei alaspäin? Mikä olisi tolle kortille sellainen ehdotetut arvot, vaikka yksilöitä ovatkin? Power Limitiä olen myös säätänyt alaspäin.

En tiiä vaikuttaako tuo ripulinen poweri, joku FSP Group 400w. Tuo tulee vaihtumaan pois, mutta nyt hetken aikaa olisi.
Kuten aiemmin sanoin, painelin menemään ihan samoilla asetuksilla kuin ETH:ta. Luultavasti ei ole stabiili, kun sulla on noin isot kellot, Asuksen Polaris kulkee 850 mV ja Pulse menee 875 mV. Kellot on 1175/2150 MHz.

Näillä ainakin oma kortit todella stabiilit, yli 2 vkoa yhtämittaista louhintaa, kunnes tein Windowsiin päivityksen ja buutti. Samassa yhteydessä laitoin myös hyväksi havaitut ETH-configit suoraan komentoriville (Teamredminer), niin ei mene aikaa tuningin arpomisessa. Joskus on käynyt niinkin, että ottaa hiukan liian aggressiiviset configit ja sitten tulee rejectiä turhan paljon. Ethashilla ei näytä olevan juuri merkitystä, onko config-numero pari pykälää sinne tai tänne, mutta rejectiin vaikuttaa.

Itse käytän Binancea ja myös louhin ETH:ta suoraan sinne, niin vältyn siirtokuluilta. Ei valittamista toiminnassa, tällä hetkellä SEPA-siirto ei onnistu, mutta Visa Debitillä saa 1 % kuluilla rahat tilille. Itselläni ei ole kuin S-Pankin Visa ja se tunnetusti on hiukan mopo, niin siirto kestää vuorokauden. Paremmilla Visa-yhteyksillä tulee 5...15 min.

Itse myös käyttänyt binancee. Louhin suoraan binance walletiin ja on käytössä heidän tarjoama visa kortti.

Eli louhin binancen pooliin eka eetteriä. Siirrän sen spottiin ja spotista visa kortille. Visalla sitten ostelen millon mitäkin. Oon tykänny et helppo ja toimiva systeemi.

Alkuvuodesta mainasin nicehashillä. Palkan sain bitcoinina, se piti siirtää coinbaseen ja sieltä sitten paypaliin (fee oli 2€ luokkaa) ja paypalista sain sitten siirrettyä rahan omalle pankkitilille. Joku viisas neuvo et kannattaa käyttää coinbase pro’ta niin säästää sen 2€ maksun, kerran kokeili ja se toimikin mut toisel kertaa se jotain alko nikottelemaan niin en jaksanu jatkos sit sen kaa enää vääntää

", kerran kokeili ja se toimikin mut toisel kertaa se jotain alko nikottelemaan niin en jaksanu jatkos sit sen kaa enää vääntää"

Coinbase pro:ssa on minimimäärä minkä verran voi ostaa tai myydä, se voi myös vaihdella kryptosta toiseen. Muistaakseni se BTC määrä oli silloin kun itse käytin nicehashia, jotain noin 30 euron arvoinen alkuvuodesta. Veikkaisin että tuosta oli kyse. Nykyään se olisi jotain 50 euron luokkaa, elleivät ole muuttaneet sitä määrää. Myynti/osto fee on siis Coinbase Pro:ssa 5 promillea, ja esim. Binancessa promille.

Binance on ihan hyvin toiminut mulla tässä ja olen joitain kotiutuksia tehnyt tuolla Binancen kortilla, jolloin ei tule muita kuluja kuin eth siirtokulu kun siirtää Binanceen(4-7 euroa) ja sitten tuo promille euroiksi myynnistä. Kauhean pieniä ostoksia en tuolla Visalla tee jotta noita pystyy helposti seuraamaan.

Kuten aiemmin sanoin, painelin menemään ihan samoilla asetuksilla kuin ETH:ta. Luultavasti ei ole stabiili, kun sulla on noin isot kellot, Asuksen Polaris kulkee 850 mV ja Pulse menee 875 mV. Kellot on 1175/2150 MHz.

Näillä ainakin oma kortit todella stabiilit, yli 2 vkoa yhtämittaista louhintaa, kunnes tein Windowsiin päivityksen ja buutti. Samassa yhteydessä laitoin myös hyväksi havaitut ETH-configit suoraan komentoriville (Teamredminer), niin ei mene aikaa tuningin arpomisessa. Joskus on käynyt niinkin, että ottaa hiukan liian aggressiiviset configit ja sitten tulee rejectiä turhan paljon. Ethashilla ei näytä olevan juuri merkitystä, onko config-numero pari pykälää sinne tai tänne, mutta rejectiin vaikuttaa.

Sain stabiiliksi Core 1000/1100 ja Memory 2000/975. Tai siinä ja siinä että on stabiili. Power Limitiä säätänyt niin että hashrate on nyt n. 8-9 mh/s.. Jos PL on nollassa niin saan lähelle 10 mh/s, mutta lämmöt nousee kanssa. Mitä voisi vielä testata?

Testailin vähän käännellä tuota sillisalaattia 5900X prossulle Ubuntulla. Se valmiiksi käännetty cpuminer-zen3 binääri on gcc 10.3:lla käännetty. Kokeilin gcc-9, sekä gcc-11 march=znver3 flagillä, jälkimmäisellä tuli parempi, mutta ei ihan pärjännyt sekään tuolle valmiiksi käännetylle kun benchmarkilla testaili. Eli se tuntuu olevan ihan ok.
Muokkaat samalla donatet nolliin? :)
Joo ja vinkkinä, siellä koodeissa näkyi olevan pieni jekku jos muokkaat donation_percent alle 1.25. Kai se olisi ihan hyvä antaa koodaajillekin jotain.

Alkuvuodesta mainasin nicehashillä. Palkan sain bitcoinina, se piti siirtää coinbaseen ja sieltä sitten paypaliin (fee oli 2€ luokkaa) ja paypalista sain sitten siirrettyä rahan omalle pankkitilille. Joku viisas neuvo et kannattaa käyttää coinbase pro’ta niin säästää sen 2€ maksun, kerran kokeili ja se toimikin mut toisel kertaa se jotain alko nikottelemaan niin en jaksanu jatkos sit sen kaa enää vääntää

", kerran kokeili ja se toimikin mut toisel kertaa se jotain alko nikottelemaan niin en jaksanu jatkos sit sen kaa enää vääntää"

Coinbase pro:ssa on minimimäärä minkä verran voi ostaa tai myydä, se voi myös vaihdella kryptosta toiseen. Muistaakseni se BTC määrä oli silloin kun itse käytin nicehashia, jotain noin 30 euron arvoinen alkuvuodesta. Veikkaisin että tuosta oli kyse. Nykyään se olisi jotain 50 euron luokkaa, elleivät ole muuttaneet sitä määrää. Myynti/osto fee on siis Coinbase Pro:ssa 5 promillea, ja esim. Binancessa promille.

Binance on ihan hyvin toiminut mulla tässä ja olen joitain kotiutuksia tehnyt tuolla Binancen kortilla, jolloin ei tule muita kuluja kuin eth siirtokulu kun siirtää Binanceen(4-7 euroa) ja sitten tuo promille euroiksi myynnistä. Kauhean pieniä ostoksia en tuolla Visalla tee jotta noita pystyy helposti seuraamaan.
Nicehashista pystyy siirtämään coinbaseen ilmaiseksi minimissään 0,0005BTC eli nyky hinnalla reilu 20€ edestä. Coinbase -> coinbase pro on ilmainen ja siellä sitten on toi 5 promillen fee kun muuttaa euroiksi tai toiseksi cryptoksi.
Eurot voi siirtää ilmaiseksi takaisin coinbasen puolelle ja sieltä ilmaiseksi paypal ja paypallista ilmaiseksi tilille. Ja coinbase pro puolella pystyy myös laittamaan suoraan sepa maksun tilille.
Joten ainoa kulu on toi coinbase pro alustan 5 promillen fee.
Edit. En muista onko coinbase pro:ssa joku minimi määrä mitä tarvitsee eri cryptoista toiseen cryptoon tai euroiksi muuttamiseen. Mutta muutaman kympin kaupat ainakin onnistuu ja ketä nyt jotain muutamia euroja haluisi muutella.

Viimeksi muokattu:
Testailin vähän käännellä tuota sillisalaattia 5900X prossulle Ubuntulla. Se valmiiksi käännetty cpuminer-zen3 binääri on gcc 10.3:lla käännetty. Kokeilin gcc-9, sekä gcc-11 march=znver3 flagillä, jälkimmäisellä tuli parempi, mutta ei ihan pärjännyt sekään tuolle valmiiksi käännetylle kun benchmarkilla testaili. Eli se tuntuu olevan ihan ok.

Joo ja vinkkinä, siellä koodeissa näkyi olevan pieni jekku jos muokkaat donation_percent alle 1.25. Kai se olisi ihan hyvä antaa koodaajillekin jotain.
Eli käytännössä smokehound meinaa että kannattaa ajaa zen3 binääriä zen2 prossulla jos ei ole kykyjä itse käännellä? What am i missing here?

Sain stabiiliksi Core 1000/1100 ja Memory 2000/975. Tai siinä ja siinä että on stabiili. Power Limitiä säätänyt niin että hashrate on nyt n. 8-9 mh/s.. Jos PL on nollassa niin saan lähelle 10 mh/s, mutta lämmöt nousee kanssa. Mitä voisi vielä testata?

Oletko käynyt läpi nuo TRM ohjeet : Kawpow tuning

Ja tarkasta nyt vielä että kortissa on ajureista compute mode käytössä. Hashrate pitäisi olla 11-14 Mh/s

Eli käytännössä smokehound meinaa että kannattaa ajaa zen3 binääriä zen2 prossulla jos ei ole kykyjä itse käännellä? What am i missing here?

Teknisesti hän (ymmärtääkseni) sanoi että skylake optimoidulla kääntäjäflagilla tuotettu koodi on nopeampi Zen2:lla kuin suoraan itse Zen2:lle optimoitu koodi. Ja että nopein olisi Zen3 optimoitu koodi josta on poistettu ne optimoinnit mitä Zen2 ei tue. (puhutaan koko ajan vain tuosta GCC kääntäjän optimoinneista)

Ne zen3 optimoinnit mitä Zen2 ei tue, voivat joko tehdä siitä hitaamman Zen2:lla, tai se exe mahdollisesti ei toimi lainkaan? Näin mä tulkitsisin. Mutta noihan on kuitenkin vähäisiä eroja. Enemmän keskittyisin viilaamaan virrankulutusta niin ettei hirveästi tuotto tipu.

Mä mainasin ekaksi pari viiva neljä tuntia tuohon r-pooliin. Mä luulen että noin neljä. Sitten väänsin jännitettä liian laihalle kun yritin optimoida kulutusta, kone kaatui/sammui ja menin nukkumaan kun en edes eth mainereita jaksanut käynnistää. Siinä tuli varmaan likemmäs 20 euroa laskennallista tappiota.

Seuraavana päivänä kun joskus viidelta ajoin konetta taas ylös, tuo r-pool ei edes näkynyt selaimella tuon ehkä dossaamisen takia, niin menin supernovaan. Maineri on tuo kai "virallinen" cpuminer-gr, sen 9th gen sopiva avx2 versio. Nyt kun tuo r-poolin nettisivu toimii niin mulla ei näy siellä mitään saldoa. Kyllä tuossa noin neljän tunnin aikana pitäisi jotain tulla, joten mun puolesta tuollaiset crazypool tasoiset viritelmät saa olla.

Oisko nyt tosiaan melko tarkkaan tullut vuorokausi tuonne näyteen kuten tuo alla näyttää, mielestäni joskus viideltä eilen laitoin tuonne menemään. Jaa ei kyllä aika tasan kuudelta illalla olin bat tiedoston kopioinut alkuperäisestä ja muokannut. Eli tuo keskiarvo olisi noussut 430 H/s, vähintään puolet ajasta kone on ollut käyttämättä.

Tuningia ei ole vielä ehtinyt ajaa kun ajattelin että siinä menee aikaa ja toisaalta se olisi hyvä ajaa kun voin katsoa tuon perään, mutta sellaisena ainana jolloin en käyttäisi konetta lainkaan. Tuolla oli siis joku valmis tiedosto 9600k:lle mutta vähän epäilen että se voisi olla vanhalle versiolle, jos Tiihokatti sanoo 3470K:lla saavan jotain 500 H/s. Näiden skylake johdannaisten pitäisi olla hieman paremmalla IPC:llä kuin Ivy bridgen, korkeimmilla kelloilla, DDR4 vs DDR3 ja sitten mulla on 2 ydintä enemmän. Hyperthreading prossujen vertailu toisiinsa tai non-HT tietysti on ihan eri asia, mutta Intel 4/4 pitäisi olla kohtalaisen lineaarisesti verrattavissa Intel 6/6 prossuun.

Tuonne mun wallettiin nyt on valunut yhteensä 40 RTM, wippajei. Keskimäärin näyttää liki 5 tunnin välein tulevan 10 RTM. Ethereum pooleihin verrattuna tuo Supernovakin on vähän epäselvä. Tuolla näkyy dashpoolissa että confirmed 7+ RTM, unformirmed 9+ RTM. Eli jos mä presiis nyt lopettaisin mainaamisen, niin tulisiko sieltä vielä 7+9, vaiko se 9?

Koska tuolla poolissa ei listata noita payoutteja mitenkään mitkä on mulle jo maksettu, niin mä en tiedä mitä ne laskee confirmed osuuteen. Täytyy kai yrittää tarkkailla sitä ja katsoa miten noi numerot vähenee kun osoitteen saldo lisääntyy taas kohta 10:llä. Mutta noi laskurit ennustaa jotain 60 RTM vuorokaudessa 350 H/s, ja siitä kyllä selvästi jää uupumaan paljon.

Koodi:
[2021-10-05 18:44:20] gr: rtm.suprnova.cc:6273
                      Periodic Report     0m16s        1d00h
                      Share rate        7.24/min     7.28/min
                      Hash rate        848.64h/s    431.67h/s   (736.95h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       4.34h/s
                      Submitted             2        10804
                      Accepted              2        10749       99.5%
                      Stale                 0           34        0.3%
                      Rejected              0           19        0.2%
                      Hi/Lo Share Diff  0.0033571 /  1.7146e-06
[2021-10-05 18:44:20] Share count mismatch: 2, stats may be inaccurate
                      Diff: Net 0.53947, Stratum 0.10731, Target 1.6374e-06
                      TTF @ 736.95 h/s: Block 36d09h, Share 0m09s

Sitten kun tuunauksen ajelet niin sammuta kaikki mahdolliset tausta jututkii et saapi mahdolisimman paljon prossua käyttöösä.. noita staleja ja rejectaja ymmärtääkseni voi tulla esim juuri siitä ettei tuunaus ja asetukset oo ihan tikissä.. mutta nuo vaivat saa kyllä pois ja testaamalla selvii..

Itse myös käyttänyt binancee. Louhin suoraan binance walletiin ja on käytössä heidän tarjoama visa kortti.

Eli louhin binancen pooliin eka eetteriä. Siirrän sen spottiin ja spotista visa kortille. Visalla sitten ostelen millon mitäkin. Oon tykänny et helppo ja toimiva systeemi.

Nicehashista pystyy siirtämään coinbaseen ilmaiseksi minimissään 0,0005BTC eli nyky hinnalla reilu 20€ edestä. Coinbase -> coinbase pro on ilmainen ja siellä sitten on toi 5 promillen fee kun muuttaa euroiksi tai toiseksi cryptoksi.
Eurot voi siirtää ilmaiseksi takaisin coinbasen puolelle ja sieltä ilmaiseksi paypal ja paypallista ilmaiseksi tilille. Ja coinbase pro puolella pystyy myös laittamaan suoraan sepa maksun tilille.
Joten ainoa kulu on toi coinbase pro alustan 5 promillen fee.
Edit. En muista onko coinbase pro:ssa joku minimi määrä mitä tarvitsee eri cryptoista toiseen cryptoon tai euroiksi muuttamiseen. Mutta muutaman kympin kaupat ainakin onnistuu ja ketä nyt jotain muutamia euroja haluisi muutella.

Dänks! (^^,) Tarttee ruveta tätäkii puolta tutkiskelemaan asiasta ettei sitten tarttee ruveta tuumailemaan kun toivottavasti joskus vielä kurssit nousee, holdaaminen kannattaa lopettaa ja sitten ruveta opettelemaan.. Meneehän se toistaseks hieman säätämiseks kun rtm mmää ei saa suoraan euroiksi eikä nuo coinbase ja binance tue ymmärtääkseni kyseistä kolikkoa niin saapi sitten vaihella jossain muualla vielä ellei sitten koita mainaa suoraan zergpoolii jossa ilmeisesti sais sen auto vaihdon ja sitä kautta sitten kikkailla noihin palveluihin..

Jätin yhden koneen loppukesästä työhuoneelle matalalla virralla Phoenixilla Powershellistä , reilun kuukauden ollut ainakin muttei ole kuulunut mitään .. aiemmin vähän tiehämmin tipahtanut lompakkoon. Mikä olisi todennäköisyys että joku olis häkännyt reitittimen? Siellä on mobiililaajakaista wifi-purkissa.

Jätin yhden koneen loppukesästä työhuoneelle matalalla virralla Phoenixilla Powershellistä , reilun kuukauden ollut ainakin muttei ole kuulunut mitään .. aiemmin vähän tiehämmin tipahtanut lompakkoon. Mikä olisi todennäköisyys että joku olis häkännyt reitittimen? Siellä on mobiililaajakaista wifi-purkissa.

Veikkaan että aika pieni, mobiililaajakaista on yleensä jo itsestään NAT:n takana (ellei ole tilattu julkista ip-palvelua). Silti jos joku sinne pääsisi, voisi siltä suojautua käyttämällä SSL-suojattua yhteyttä pooliin.

Ehkäpä on vaan väärä lompakon osoite tai startattu väärällä skriptillä ja kaikki menee skriptin esimerkkiosoitteen piikkiin :) Poolistahan tuon tietty näkee mitä se on puuhaillut ja kuinka paljon.

Oletko käynyt läpi nuo TRM ohjeet : Kawpow tuning

Ja tarkasta nyt vielä että kortissa on ajureista compute mode käytössä. Hashrate pitäisi olla 11-14 Mh/s

Compute modet on käytössä. Sählään vielä kellojen kanssa ja katson nuo ohjeet läpi. Millähä power limitillä / wattimäärällä tuo pitäisi saavuttaa? Jos tuo mun kortti höylää täysillä niin se saavuttaa helposti tuon, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus.

Veikkaan että aika pieni, mobiililaajakaista on yleensä jo itsestään NAT:n takana (ellei ole tilattu julkista ip-palvelua). Silti jos joku sinne pääsisi, voisi siltä suojautua käyttämällä SSL-suojattua yhteyttä pooliin.

Ehkäpä on vaan väärä lompakon osoite tai startattu väärällä skriptillä ja kaikki menee skriptin esimerkkiosoitteen piikkiin :) Poolistahan tuon tietty näkee mitä se on puuhaillut ja kuinka paljon.

No se on aiemmin toiminu .. ehkä sinne ei vaan oo kertyny vielä sit niin paljoa tai maksurajaa nostettu. Tai jäääny joku merkki pois osoitteesta :) pitää tutkia kun pääsee tonteille

Dänks! (^^,) Tarttee ruveta tätäkii puolta tutkiskelemaan asiasta ettei sitten tarttee ruveta tuumailemaan kun toivottavasti joskus vielä kurssit nousee, holdaaminen kannattaa lopettaa ja sitten ruveta opettelemaan.. Meneehän se toistaseks hieman säätämiseks kun rtm mmää ei saa suoraan euroiksi eikä nuo coinbase ja binance tue ymmärtääkseni kyseistä kolikkoa niin saapi sitten vaihella jossain muualla vielä ellei sitten koita mainaa suoraan zergpoolii jossa ilmeisesti sais sen auto vaihdon ja sitä kautta sitten kikkailla noihin palveluihin..
Joo, Binance ei tue Ergoa, mutta Ravencoinit saa esim. heidän oman kolikkonsa BNB:n kautta euroiksi. Ennen louhin ETH:n ja RVN:n Etherminessä ja siirsin tuonne vaihtoa varten. Nyt kesästä asti olen louhinut ETH:n suoraan sinne, niin ei tule siirtokuluja ja mining walletista ne saa itse siirrettyä exchangeen koska lystää.

Compute modet on käytössä. Sählään vielä kellojen kanssa ja katson nuo ohjeet läpi. Millähä power limitillä / wattimäärällä tuo pitäisi saavuttaa? Jos tuo mun kortti höylää täysillä niin se saavuttaa helposti tuon, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus.

Voi luoja. Katotaa saanko koskaa stabiilei hyviä asetuksia. NVIDIAN korteilla on vaa niin helppoa säätää kellot niin ylös ku ei kaadu ja PL niin alas kun hashrate pysyy suht hyvänä :D

Muuten mites kun tuossa toisessa koneessa on eri RX480 ja RX570 4GB mallit yhdessä. Mitäs piti lisätä teamredminerin skriptiin että mä saan omia asetuksia laitettua noihin?

Voi luoja. Katotaa saanko koskaa stabiilei hyviä asetuksia. NVIDIAN korteilla on vaa niin helppoa säätää kellot niin ylös ku ei kaadu ja PL niin alas kun hashrate pysyy suht hyvänä :D
Ei se mielestäni pitäisi olla ylivoimaista saavuttaa ns. semi-OK-asetukset, tosin ainakin ETH:lla olen tässä pikku hiljaa parannellut TRM:n asetuksia. Nyt viimeksi otin tosiaan ETH-configit vanhoista pohjista, ettei sitä arvota joka kerta.

Kyllä mielestäni ainakin Asuksen RX570 4GB Dual otti ihan noilla perus ETH-asetuksilla eli 1150@850 ja 2150@850 ja stabiilisti RVN:ää 13 MH/s. Ja samoilla asetuksilla suurin piirtein menee nyt 8 GB kortilla ETH:ta. Eli ETH-tuningissa se selitetään ihan OK, eli ensin muistit vaikka 2100 ja katsoo meneekö stabiilisti. 900 mV voltit molemmille. Core esim. 1200 MHz. Sitten voi kokeilla heittää vaikka 50 MHz lisää muisteille ja katoa, pysyykö stabiilina. Itselläni on hyvin vakaa vielä 2150, mutta jos menee yli, niin joku Polariksista saattaa heitellä "dead GPU". Sen jälkeen coren kelloja alas vaikka 25 MHz kerrallaan niin kauan ettei hashrate pahasti kärsi. Kun saavuttaa sen coren suurin piirtein optimin, niin SEN JÄLKEEN lähtee tiputtamaan voltteja taas vaikka 10 mV kerrallaan. Jos teet toisin päin, niin varmasti saat kortit kaatumaan, kun ajat liian kovilla kelloilla ja nafteilla volteilla.

Kuten sanoin aiemmin, eri valmistajien virransyötössä on ilmeisesti eroja, koska Sapphiret ei edes kelpuuta alle 875 mV, mutta Asus menee 850 mV. Kuitenkin ainakin ilmoitettu teho on Asuksella kovempi volteilla kuin Sapphirella.

Muuten mites kun tuossa toisessa koneessa on eri RX480 ja RX570 4GB mallit yhdessä. Mitäs piti lisätä teamredminerin skriptiin että mä saan omia asetuksia laitettua noihin?

En pääse nyt testaamaan mutta yleensä noi asetukset vaan erotellaan pilkulla ja jos jotain korttia ei halua välistä säätää niin sen kohdalle 0.
Olisiko kannattavampaa louhia ETC jos sillä saa pienemmillä wateilla vakaammaksi? Kannattavuus on aika sama noilla korteilla.

Nyt sain stabiiliksi niin, että Core 1050/900mV (Jos nostan yhtään core kelloja niin hashrate tippuu merkittävästi(?)) ja Memory 2050/950mV. A400. Power targetia säätämällä saan sitten hashraten sinne 9.5 - 14 mh/s välille.

Mutta joo vielä hienosäätää noita kahta muuta GPU :) Tuon KawPow tuning ohjeen mukaan rupesin tekemään. Ihan pätevä tuo testiajo.

E: No ei mennyt stabiiliksi. KawPow ohjeiden testeillä homma pysy stabiilina mutta hetiku lähti mainaa niin kaatu. Lisää testejä siis. Coret vaikuttas olevan ihan ok. Näköjään tuo Memory kaataa. Näillä näkymin on stabiilina 2000/975mV.

Viimeksi muokattu:
Nyt sain stabiiliksi niin, että Core 1050/900mV (Jos nostan yhtään core kelloja niin hashrate tippuu merkittävästi(?)) ja Memory 2050/950mV. A400. Power targetia säätämällä saan sitten hashraten sinne 9.5 - 14 mh/s välille.

Mutta joo vielä hienosäätää noita kahta muuta GPU :) Tuon KawPow tuning ohjeen mukaan rupesin tekemään. Ihan pätevä tuo testiajo.

E: No ei mennyt stabiiliksi. KawPow ohjeiden testeillä homma pysy stabiilina mutta hetiku lähti mainaa niin kaatu. Lisää testejä siis. Coret vaikuttas olevan ihan ok. Näköjään tuo Memory kaataa. Näillä näkymin on stabiilina 2000/975mV.
Mistä säädät power limitiä? Itse en ole koskenut siihen ollenkaan AMD:n vehkeillä, koska se ei oikein toimi. Ehdotan, että kokeilet ilman koskemista power limitiä seuraavaksi, annat olla vaikka nollilla. Tehot pitäisi AMD:n ollessa kyseessä säätää pelkästään volteilla. En tiedä, voiko tuosta tulla jotain ristiriitaa.

Mielestäni tuo Core on liian alhainen, en ole aiemmin kuullut, että polarikset kulkisivat noin alhaisella corella. Itsekin nostin 1175 MHz ethashilla, koska 1150 tiputtaa jo hieman. KawPow on vielä enemmän tehoja vaativa algo.

Mistä säädät power limitiä? Itse en ole koskenut siihen ollenkaan AMD:n vehkeillä, koska se ei oikein toimi. Ehdotan, että kokeilet ilman koskemista power limitiä seuraavaksi, annat olla vaikka nollilla. Tehot pitäisi AMD:n ollessa kyseessä säätää pelkästään volteilla. En tiedä, voiko tuosta tulla jotain ristiriitaa.

Mielestäni tuo Core on liian alhainen, en ole aiemmin kuullut, että polarikset kulkisivat noin alhaisella corella. Itsekin nostin 1175 MHz ethashilla, koska 1150 tiputtaa jo hieman. KawPow on vielä enemmän tehoja vaativa algo.

Overdriventool. Kyllä siinä power targetti toimii tosin vaihtelevasti. Toisella näyttiksellä skulaa oikein hyvin ja toisella elää omaa elämäänsä.
Tosiaan pitäskö se ihan corea säätämällä laskea sitä tehoa? Eli jos nyt 100w pyörii 1000mhz niin kun lasken coret 900, samalla laskee teho? Jos näin niin sittehä mie säädän memoryt siihe missä on stabiili ja leikin coren kanssa loput. Volttien säätö ei vaikuta tuohon, en ainakaa huomannut. Memory on todella herkkä eli sitä ei juurkaa voi hienosäätää. Core antaa enemmän periksi.

Eli parhaiten saan tehoja alas kun lasken power targettia. Tai sitten en tee jotain oikein.

E: Joo eli nähtävästi kun saan memoryn stabiiliks mahdollisimman alhaisella voltilla niin sitten leikin coren kellotaajuuden ja volttien kanssa niin saan hienosäädettyä tuon.

E2: Huomenna hienosäädän lisää mutta aivan pikaisilla muutoksilla sain noista enemmän irti:

RX570 4GB: Core1250Mhz/800mV ja Memory 2150Mhz/855mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 15mh/s
RX480 4GB: Core 950Mhz/800mV ja Memory 2150/905mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 12mh/s
Tuo yllä oleva RX480 4GB on eri näyttis eri asetuksilla. Sekin säätö on vielä vähä kesken.
Kaikissa nyt prog_config=A400

Viimeksi muokattu:
Overdriventool. Kyllä siinä power targetti toimii tosin vaihtelevasti. Toisella näyttiksellä skulaa oikein hyvin ja toisella elää omaa elämäänsä.
Tosiaan pitäskö se ihan corea säätämällä laskea sitä tehoa? Eli jos nyt 100w pyörii 1000mhz niin kun lasken coret 900, samalla laskee teho? Jos näin niin sittehä mie säädän memoryt siihe missä on stabiili ja leikin coren kanssa loput. Volttien säätö ei vaikuta tuohon, en ainakaa huomannut. Memory on todella herkkä eli sitä ei juurkaa voi hienosäätää. Core antaa enemmän periksi.

Eli parhaiten saan tehoja alas kun lasken power targettia. Tai sitten en tee jotain oikein.

E: Joo eli nähtävästi kun saan memoryn stabiiliks mahdollisimman alhaisella voltilla niin sitten leikin coren kellotaajuuden ja volttien kanssa niin saan hienosäädettyä tuon.

E2: Huomenna hienosäädän lisää mutta aivan pikaisilla muutoksilla sain noista enemmän irti:

RX570 4GB: Core1250Mhz/800mV ja Memory 2150Mhz/855mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 15mh/s
RX480 4GB: Core 950Mhz/800mV ja Memory 2150/905mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 12mh/s
Tuo yllä oleva RX480 4GB on eri näyttis eri asetuksilla. Sekin säätö on vielä vähä kesken.
Kaikissa nyt prog_config=A400
Tehohan on kiinni volteista, jota näyttikselle annat. Tietty kellotaajuus taas vaatii tietyt tehot. Eli ensin säädät kellot ja sitten tiputat voltteja niin, että vehkeet pysyy vielä stabiilina. Nyt varmasti muistit on aika liki OK, mutta coren voltit on tosi alhaiset, epäilen, että ei ole stabiili noilla tai sitten ei suostu menemään alle jonkun rajan kuten mulla Sapphiret ei suostu menemään alle 875 mV. Laita coren voltit nyt alkuun vaikka 900 mV.

Myös RX480 coren kello on turhan matala, laita 1200 MHz alkuun molempiin ja 900 mV, otat siitä sitten alas kelloja niin kauan kunnes hashrate tippuu ja sit pykälä takaisin. Sen jälkeen lähdet tiputtamaan voltteja, epäilen, että 850...875 mV on se raja myös corella.

Mitä käy, kun tiputat voltit liian alas kelloihin nähden, niin tulee mustaa ruutua/halttia, kun näyttis ei jaksa vääntää niillä volteilla.

Missaanko nyt jotain olennaista, kun minä vaan louhin (RTM ja ETH) enkä virittele ja säätele tai ihmettele lämpöjä sen enempää. Ja minä sentään ajelen kaikkien parjaamalla valmiskoneella, jossa piti olla aivan paska jäähy ja itsensä perkeleen päin persettä suunnittelema ilmankierto? GPU-muistien lämmöt 110, prossun lämmöt jotain 70. En ole edes katsonut vähään aikaan. Silloin ihan alussa vähän tarkkailin, mutta kun totesin että tuossa ne pysyvät, niin olen antanut mennä. Kone siis pyörinyt kohta pari kuukautta yötä päivää. Samoin tuo vanha i7 4770K-kone mainailee ihan default-säädöillä. Sen verran siihenkin tein että laitoin afterburneriin suositellut asetukset, pistin batin käyntiin ja siinä se. Mietin vaan kun porukalla on hirmu optimoinnit päällä ja koneet kaatuilee ja viilataan viimeisiä sadasosia lämpötiloista pois. Tekisi mieli kysyä että what's the point? Jos kone kaatuu yhden kerran keskellä yötä ja lopettaa mainauksen, niin menettää kaiken sen mitä sillä viilaamisella on saanut hyötyä.

Missaanko nyt jotain olennaista, kun minä vaan louhin (RTM ja ETH) enkä virittele ja säätele tai ihmettele lämpöjä sen enempää. Ja minä sentään ajelen kaikkien parjaamalla valmiskoneella, jossa piti olla aivan paska jäähy ja itsensä perkeleen päin persettä suunnittelema ilmankierto? GPU-muistien lämmöt 110, prossun lämmöt jotain 70. En ole edes katsonut vähään aikaan. Silloin ihan alussa vähän tarkkailin, mutta kun totesin että tuossa ne pysyvät, niin olen antanut mennä. Kone siis pyörinyt kohta pari kuukautta yötä päivää. Samoin tuo vanha i7 4770K-kone mainailee ihan default-säädöillä. Sen verran siihenkin tein että laitoin afterburneriin suositellut asetukset, pistin batin käyntiin ja siinä se. Mietin vaan kun porukalla on hirmu optimoinnit päällä ja koneet kaatuilee ja viilataan viimeisiä sadasosia lämpötiloista pois. Tekisi mieli kysyä että what's the point? Jos kone kaatuu yhden kerran keskellä yötä ja lopettaa mainauksen, niin menettää kaiken sen mitä sillä viilaamisella on saanut hyötyä.
Et missaa, vaan jos katsoo sun signeerauksesta komponentit, niin mainaus tapahtuu 3090 ja 1060, jotka vihreän leirin tuotteina on helpompi saada aika liki alueelle ihan vain perus core- ja muistikellot laittamalla ja power limitillä. AMD:llä elämä ei ole niin yksinkertaista, vaan on mentävä voltittamalla ja haettava noita asetuksia joku perussetti pohjana. Sitten sen jälkeen voi hieroa vaikka kuukausitolkulla niitä asetuksia :)

Ja nyt ei ole kyse mistään ihan viilaamisesta vaan ihan siitä, että jotta mainaus AMD:llä onnistuu edes jotenkuten järkevästi, niin se on hiukan hakemista ja volttien säätämistä. Samaa voi tehdä Nvidiallakin, mutta sitten se on jo sitä viilaamista. AMD:lla ei ilman jonkinlaista viilaamista tule toimeen, koska power limitiä ei voi säätää (käsittääkseni missään tapauksissa).

Just eilen katselin noita pidempään, ei noi euroiksi myynnin mitenkään varsinaisen vaikealta tai epäselvältä näytä.(ehkä tänään kokeilen)

Tradeogressa oli muistaakseni edullisemmasta päästä litecoin, sitten tuossa southexchangessa mitä itse ajattelin testata näytti olevan rtm/dash pari ja se dash näyttää halvalta siirtää, luokkaa 3 eurosenttiä. Noi muut on tyyliin kaksi dollaria, ja sitten monet noista krypto-krypto pörsseistä vaatii jotain 50 euroa eth siirroista eli ethistä ei kannata haaveilla mitään.

Kun sen saa vaihdettua litecoiniksi, dashiksi tai joksikin muuksi mitä valitsema pörssi tukee ja millä siirtokulut ovat mahdollisimman pienet, niin sitten siirtää sen oikeaan isoon pörssiin kuten binance/coinbase pro, ja siellä sitten myy sen siirtokrypton euroiksi.

Tuossa siis voi joutua tekemään siellä ekassa pörssissä useamman vaihdon, koska tuota rtm ei ole paritettu kuin bitcoiniin ja ehkä johonkin toiseen. Ja ne kummatkaan eivät tarvitse olla kovin järkeviä siirtokustannuksiltaan.
Suurin juttu mikä mun silmään paistoi tälläisessä random shitcoinissa suorastaan, että noi on selvästi paljon epälikviidimpejä mitä on ethereumissa tottunut. Myyntejä tai ostoja voi olla viiden minuutin välein.

Mutta sähkön jälkeen noi tuotot ovat todella hikiset, kyllä. Mulla on nyt pari vuorokautta ja vajaa pari tuntia kaupan päälle mainannut, on tuonne se 110 kertynyt. Noilla on jotain arvoa 1,05 euroa. Yli puolet tuotosta menee sähköön.

Ajattelin jos tänään kokeilisi tuota tuningia, jos ehtisi. Luultavasti ehdin. 470 H/s näyttää keskiarvoksi. Mulla siis ei ollut mitään stale-ongelmaa, se oli toinen jolla oli jotain 20% jollain aikavälillä. Ethereumissakin mulla on jotain 99% accepted.

Koodi:
                Periodic Report     0m19s        2d02h
                      Share rate        18.41/min     7.23/min
                      Hash rate       4416.62h/s    476.54h/s   (2731.05h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       5.74h/s
                      Submitted             6        21765
                      Accepted              6        21693       99.7%
                      Stale                 0           47        0.2%
                      Rejected              0           23        0.1%
                      Hi/Lo Share Diff  0.011197 /  3.3627e-06

Mulla on siis myös 5600X sekä joitain vanhempia 4 ydin prossuja joita myös kokeilla. Mutta mä haluan ensin nähdä tän tuottamat eurot binancessa ennenkuin rupean sähköä turhan päiten kuluttamaan näin vähätuottoiseen touhuun.

Mikäs mahtais olla vikana kun lakkasi yksi 3070 fuffi kulkemasta kun vaihtelin kortteja. Trex miner.

3070tuf.PNG

Tossa oli alunprin 4x tuf 1xdual ja 1x2070s. Nyt 6xtuf.

Tota GPU4:sta ei edes vaihdettu... Ei reagoi mihinkään conffin muutokseen. Oon yrittänyt nostaa corea ja pl sekä laskea muistia, mutta ei mitään...

--dag-build-mode 2 --fan 75,75,75,75,75,75 --pl 55,55,55,55,65,55 --lock-cclock 1080,1040,1100,1080,1250,1080 --cclock 0,0,0,0,0,0 --mclock 1275,1275,1275,1275,1000,1275 --kernel 4,4,4,4,4,4

Pitäiskö tuon Raptoreum-Qt:n käynnistyä kuinka nopeasti ensimmäisen kerran jälkeen? Kun käynnistää tuon ohjelman niin jumahtaa heti alkunäyttöön "Done loading" tekstin kanssa eikä etene siitä.

e: aikansa (tunti taikka kaks) jumiteltuaan yllättäen käynnistyi

Viimeksi muokattu:
Mutta mä haluan ensin nähdä tän tuottamat eurot binancessa ennenkuin rupean sähköä turhan päiten kuluttamaan näin vähätuottoiseen touhuun.
Sulta on tainnut mennä täysin ohi koko konsepti miksi uusia shitcoineja mainataan. Ei siksi että se tuottaisi hyvin just nyt. Vaan sen takia että vaikeustaso on toistaiseksi alhainen ja kolikon hinta toivon mukaan nousee tulevaisuudessa. Tuottoa ei siis lasketa nykyisellä hinnalla vaan tulevalla. Ei kannata jäädä odottelemaan liian pitkään että muut ehtivät myymään ensin ja hinta romahtaa.

Joo shitcoinit on spekulatiivista mainaamista parhaimmillaan. Ja isoin tekijä on siinä iskea johonkin kiinni ennenkuin se on hitti, että saa louhittua säkillisen arvotonta paskaa ja toivoa, että se joskus nousee johonkin :D. Itse palasin eetterin turvasatamaan takaisin kaikilla gpu:illa. Rtm:t on ainut mitä nyt spekulatiivisessa mielessä mainailee.

Mikäs mahtais olla vikana kun lakkasi yksi 3070 fuffi kulkemasta kun vaihtelin kortteja. Trex miner.

3070tuf.PNG

Tossa oli alunprin 4x tuf 1xdual ja 1x2070s. Nyt 6xtuf.

Tota GPU4:sta ei edes vaihdettu... Ei reagoi mihinkään conffin muutokseen. Oon yrittänyt nostaa corea ja pl sekä laskea muistia, mutta ei mitään...

--dag-build-mode 2 --fan 75,75,75,75,75,75 --pl 55,55,55,55,65,55 --lock-cclock 1080,1040,1100,1080,1250,1080 --cclock 0,0,0,0,0,0 --mclock 1275,1275,1275,1275,1000,1275 --kernel 4,4,4,4,4,4
Koititko laittaa täysin defaultit arvot? Pitäisi olla n. 50mh.
Mulla oli yksi 3080 joka teki vastaavaa. Johtui lopulta throthlaamisesta, joka alkoi heti kun lähti louhimaan. Lämmöt ei ehtineet edes antureille nousta. Voisiko tuon kortin lämpötyynyt olla "kypsät", tai joku pölypallo strategisessa paikassa? Tuuletin 100% koitettu?

Koititko laittaa täysin defaultit arvot? Pitäisi olla n. 50mh.
Mulla oli yksi 3080 joka teki vastaavaa. Johtui lopulta throthlaamisesta, joka alkoi heti kun lähti louhimaan. Lämmöt ei ehtineet edes antureille nousta. Voisiko tuon kortin lämpötyynyt olla "kypsät", tai joku pölypallo strategisessa paikassa? Tuuletin 100% koitettu?

Nyt on taas tyhmä fiilis. Menin uudestaan kiinni ja arvot olikin 58mhs niillä muutetuilla konffeilla. Sitten kattomaan koska ne nousi ja samalla sytytti, että kun tossa on remote desktopilla kiinni niin niin yhdellä kortilla tippuu häsratet alas. En tiedä mikä ominaisuus tuo on tossa rigissä kun ei mulla muut tee vastaavaa ja olin unohtanut asian.

Mitään hirveen suuria rahoja tää ei todellaan lyhyessä ajassa tee mutta jos kurssi lähtee nousemaan, sille omalle prossun raiskaamiselle ja sähkön tuhlaamiselle alkaa tulee järkeä.
Eli peukut pystyssä odotellaan tulevaa ja jos oikein menee veikkaukset, saa omalle vaivalle korvauksen. Jos homma kusee eli shitcoinista tuleekin ripulicoin ja homma sukeltaa entisestään, sit se lysti oli turhaa. Tosin pienellä panoksel ku pelaa, häviöt/tappiot on aika pienet. Toisaalta mahdolliset voitotkaan ei välttämätt tuo ferraria omaan parkkiruutuun mut jos tän ottaa akselilla urheilu/harrastus, niin ihan kivaa ajan kuluahan tää on.

Ja kuten kaikki tiedämme, miehel pitää olla harrastuksia

Liitteet

• 0CE3A272-3E09-4A24-8573-1DD1A35A8346.jpeg
    0CE3A272-3E09-4A24-8573-1DD1A35A8346.jpeg
    189,8 KB · Luettu: 78
Joku 300RTM päivässä tullut keskimäärin 3600+5600x, onhan se "pari euroa" voittoa päivässä ja kämpän lämmitystä. Ehkä tällä nyt jotain tulevaisuutta voi teoriassa olla, vaikka ainoa oljenkorsi tuntuu olevan tulevaisuuden smart contractit "kaikilla ohjelmointikielillä" jotta perusapinatkin osaa tehdä tietoturvakriittisiä sovelluksia heittämällä?

Joskus sentään onnistuu jossain kun 0.01BTC:llä ostin 150kRTM, myin 50k pois 4x nousussa kuitaten sijoitukset ja sähköjä takaisin ja 100k ikihodliin. Mietin kyllä jos olisi ostanut suoraan tarpeeksi smartnodea varten, mutta hyvähän se jälkikäteen viisastella. Tuonne iNodez.com pelleilyyn (lähetä massit random osoitteeseen ja kyllä ne turvassa siellä on, ok?) ei taida viitsiä lähteä vaikka 50% ROI:ta lupaileekin.

Täällä nyt 21KH, ja huomenna 24KH. Alkaa vaan halvat prossut loppumaan suomesta :D

Amazonissa oli 3950x myynnissä 500€:lla. Sain tilattua, mutta tuli viesti parin tunnin päästä että kaupat peruttu :(

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 977
Jäsenet
81 724
Uusin jäsen
Leivotech

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom