Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Dänks! (^^,) Tarttee ruveta tätäkii puolta tutkiskelemaan asiasta ettei sitten tarttee ruveta tuumailemaan kun toivottavasti joskus vielä kurssit nousee, holdaaminen kannattaa lopettaa ja sitten ruveta opettelemaan.. Meneehän se toistaseks hieman säätämiseks kun rtm mmää ei saa suoraan euroiksi eikä nuo coinbase ja binance tue ymmärtääkseni kyseistä kolikkoa niin saapi sitten vaihella jossain muualla vielä ellei sitten koita mainaa suoraan zergpoolii jossa ilmeisesti sais sen auto vaihdon ja sitä kautta sitten kikkailla noihin palveluihin..
Joo, Binance ei tue Ergoa, mutta Ravencoinit saa esim. heidän oman kolikkonsa BNB:n kautta euroiksi. Ennen louhin ETH:n ja RVN:n Etherminessä ja siirsin tuonne vaihtoa varten. Nyt kesästä asti olen louhinut ETH:n suoraan sinne, niin ei tule siirtokuluja ja mining walletista ne saa itse siirrettyä exchangeen koska lystää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Compute modet on käytössä. Sählään vielä kellojen kanssa ja katson nuo ohjeet läpi. Millähä power limitillä / wattimäärällä tuo pitäisi saavuttaa? Jos tuo mun kortti höylää täysillä niin se saavuttaa helposti tuon, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus.
Voi luoja. Katotaa saanko koskaa stabiilei hyviä asetuksia. NVIDIAN korteilla on vaa niin helppoa säätää kellot niin ylös ku ei kaadu ja PL niin alas kun hashrate pysyy suht hyvänä :D

Muuten mites kun tuossa toisessa koneessa on eri RX480 ja RX570 4GB mallit yhdessä. Mitäs piti lisätä teamredminerin skriptiin että mä saan omia asetuksia laitettua noihin?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Voi luoja. Katotaa saanko koskaa stabiilei hyviä asetuksia. NVIDIAN korteilla on vaa niin helppoa säätää kellot niin ylös ku ei kaadu ja PL niin alas kun hashrate pysyy suht hyvänä :D
Ei se mielestäni pitäisi olla ylivoimaista saavuttaa ns. semi-OK-asetukset, tosin ainakin ETH:lla olen tässä pikku hiljaa parannellut TRM:n asetuksia. Nyt viimeksi otin tosiaan ETH-configit vanhoista pohjista, ettei sitä arvota joka kerta.

Kyllä mielestäni ainakin Asuksen RX570 4GB Dual otti ihan noilla perus ETH-asetuksilla eli 1150@850 ja 2150@850 ja stabiilisti RVN:ää 13 MH/s. Ja samoilla asetuksilla suurin piirtein menee nyt 8 GB kortilla ETH:ta. Eli ETH-tuningissa se selitetään ihan OK, eli ensin muistit vaikka 2100 ja katsoo meneekö stabiilisti. 900 mV voltit molemmille. Core esim. 1200 MHz. Sitten voi kokeilla heittää vaikka 50 MHz lisää muisteille ja katoa, pysyykö stabiilina. Itselläni on hyvin vakaa vielä 2150, mutta jos menee yli, niin joku Polariksista saattaa heitellä "dead GPU". Sen jälkeen coren kelloja alas vaikka 25 MHz kerrallaan niin kauan ettei hashrate pahasti kärsi. Kun saavuttaa sen coren suurin piirtein optimin, niin SEN JÄLKEEN lähtee tiputtamaan voltteja taas vaikka 10 mV kerrallaan. Jos teet toisin päin, niin varmasti saat kortit kaatumaan, kun ajat liian kovilla kelloilla ja nafteilla volteilla.

Kuten sanoin aiemmin, eri valmistajien virransyötössä on ilmeisesti eroja, koska Sapphiret ei edes kelpuuta alle 875 mV, mutta Asus menee 850 mV. Kuitenkin ainakin ilmoitettu teho on Asuksella kovempi volteilla kuin Sapphirella.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
323
Voi luoja. Katotaa saanko koskaa stabiilei hyviä asetuksia. NVIDIAN korteilla on vaa niin helppoa säätää kellot niin ylös ku ei kaadu ja PL niin alas kun hashrate pysyy suht hyvänä :D

Muuten mites kun tuossa toisessa koneessa on eri RX480 ja RX570 4GB mallit yhdessä. Mitäs piti lisätä teamredminerin skriptiin että mä saan omia asetuksia laitettua noihin?
En pääse nyt testaamaan mutta yleensä noi asetukset vaan erotellaan pilkulla ja jos jotain korttia ei halua välistä säätää niin sen kohdalle 0.
Olisiko kannattavampaa louhia ETC jos sillä saa pienemmillä wateilla vakaammaksi? Kannattavuus on aika sama noilla korteilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Nyt sain stabiiliksi niin, että Core 1050/900mV (Jos nostan yhtään core kelloja niin hashrate tippuu merkittävästi(?)) ja Memory 2050/950mV. A400. Power targetia säätämällä saan sitten hashraten sinne 9.5 - 14 mh/s välille.

Mutta joo vielä hienosäätää noita kahta muuta GPU :) Tuon KawPow tuning ohjeen mukaan rupesin tekemään. Ihan pätevä tuo testiajo.

E: No ei mennyt stabiiliksi. KawPow ohjeiden testeillä homma pysy stabiilina mutta hetiku lähti mainaa niin kaatu. Lisää testejä siis. Coret vaikuttas olevan ihan ok. Näköjään tuo Memory kaataa. Näillä näkymin on stabiilina 2000/975mV.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Nyt sain stabiiliksi niin, että Core 1050/900mV (Jos nostan yhtään core kelloja niin hashrate tippuu merkittävästi(?)) ja Memory 2050/950mV. A400. Power targetia säätämällä saan sitten hashraten sinne 9.5 - 14 mh/s välille.

Mutta joo vielä hienosäätää noita kahta muuta GPU :) Tuon KawPow tuning ohjeen mukaan rupesin tekemään. Ihan pätevä tuo testiajo.

E: No ei mennyt stabiiliksi. KawPow ohjeiden testeillä homma pysy stabiilina mutta hetiku lähti mainaa niin kaatu. Lisää testejä siis. Coret vaikuttas olevan ihan ok. Näköjään tuo Memory kaataa. Näillä näkymin on stabiilina 2000/975mV.
Mistä säädät power limitiä? Itse en ole koskenut siihen ollenkaan AMD:n vehkeillä, koska se ei oikein toimi. Ehdotan, että kokeilet ilman koskemista power limitiä seuraavaksi, annat olla vaikka nollilla. Tehot pitäisi AMD:n ollessa kyseessä säätää pelkästään volteilla. En tiedä, voiko tuosta tulla jotain ristiriitaa.

Mielestäni tuo Core on liian alhainen, en ole aiemmin kuullut, että polarikset kulkisivat noin alhaisella corella. Itsekin nostin 1175 MHz ethashilla, koska 1150 tiputtaa jo hieman. KawPow on vielä enemmän tehoja vaativa algo.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Mistä säädät power limitiä? Itse en ole koskenut siihen ollenkaan AMD:n vehkeillä, koska se ei oikein toimi. Ehdotan, että kokeilet ilman koskemista power limitiä seuraavaksi, annat olla vaikka nollilla. Tehot pitäisi AMD:n ollessa kyseessä säätää pelkästään volteilla. En tiedä, voiko tuosta tulla jotain ristiriitaa.

Mielestäni tuo Core on liian alhainen, en ole aiemmin kuullut, että polarikset kulkisivat noin alhaisella corella. Itsekin nostin 1175 MHz ethashilla, koska 1150 tiputtaa jo hieman. KawPow on vielä enemmän tehoja vaativa algo.
Overdriventool. Kyllä siinä power targetti toimii tosin vaihtelevasti. Toisella näyttiksellä skulaa oikein hyvin ja toisella elää omaa elämäänsä.
Tosiaan pitäskö se ihan corea säätämällä laskea sitä tehoa? Eli jos nyt 100w pyörii 1000mhz niin kun lasken coret 900, samalla laskee teho? Jos näin niin sittehä mie säädän memoryt siihe missä on stabiili ja leikin coren kanssa loput. Volttien säätö ei vaikuta tuohon, en ainakaa huomannut. Memory on todella herkkä eli sitä ei juurkaa voi hienosäätää. Core antaa enemmän periksi.

Eli parhaiten saan tehoja alas kun lasken power targettia. Tai sitten en tee jotain oikein.

E: Joo eli nähtävästi kun saan memoryn stabiiliks mahdollisimman alhaisella voltilla niin sitten leikin coren kellotaajuuden ja volttien kanssa niin saan hienosäädettyä tuon.

E2: Huomenna hienosäädän lisää mutta aivan pikaisilla muutoksilla sain noista enemmän irti:

RX570 4GB: Core1250Mhz/800mV ja Memory 2150Mhz/855mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 15mh/s
RX480 4GB: Core 950Mhz/800mV ja Memory 2150/905mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 12mh/s
Tuo yllä oleva RX480 4GB on eri näyttis eri asetuksilla. Sekin säätö on vielä vähä kesken.
Kaikissa nyt prog_config=A400
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Overdriventool. Kyllä siinä power targetti toimii tosin vaihtelevasti. Toisella näyttiksellä skulaa oikein hyvin ja toisella elää omaa elämäänsä.
Tosiaan pitäskö se ihan corea säätämällä laskea sitä tehoa? Eli jos nyt 100w pyörii 1000mhz niin kun lasken coret 900, samalla laskee teho? Jos näin niin sittehä mie säädän memoryt siihe missä on stabiili ja leikin coren kanssa loput. Volttien säätö ei vaikuta tuohon, en ainakaa huomannut. Memory on todella herkkä eli sitä ei juurkaa voi hienosäätää. Core antaa enemmän periksi.

Eli parhaiten saan tehoja alas kun lasken power targettia. Tai sitten en tee jotain oikein.

E: Joo eli nähtävästi kun saan memoryn stabiiliks mahdollisimman alhaisella voltilla niin sitten leikin coren kellotaajuuden ja volttien kanssa niin saan hienosäädettyä tuon.

E2: Huomenna hienosäädän lisää mutta aivan pikaisilla muutoksilla sain noista enemmän irti:

RX570 4GB: Core1250Mhz/800mV ja Memory 2150Mhz/855mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 15mh/s
RX480 4GB: Core 950Mhz/800mV ja Memory 2150/905mV ja ravencoin hashrate aavistuksen alle 12mh/s
Tuo yllä oleva RX480 4GB on eri näyttis eri asetuksilla. Sekin säätö on vielä vähä kesken.
Kaikissa nyt prog_config=A400
Tehohan on kiinni volteista, jota näyttikselle annat. Tietty kellotaajuus taas vaatii tietyt tehot. Eli ensin säädät kellot ja sitten tiputat voltteja niin, että vehkeet pysyy vielä stabiilina. Nyt varmasti muistit on aika liki OK, mutta coren voltit on tosi alhaiset, epäilen, että ei ole stabiili noilla tai sitten ei suostu menemään alle jonkun rajan kuten mulla Sapphiret ei suostu menemään alle 875 mV. Laita coren voltit nyt alkuun vaikka 900 mV.

Myös RX480 coren kello on turhan matala, laita 1200 MHz alkuun molempiin ja 900 mV, otat siitä sitten alas kelloja niin kauan kunnes hashrate tippuu ja sit pykälä takaisin. Sen jälkeen lähdet tiputtamaan voltteja, epäilen, että 850...875 mV on se raja myös corella.

Mitä käy, kun tiputat voltit liian alas kelloihin nähden, niin tulee mustaa ruutua/halttia, kun näyttis ei jaksa vääntää niillä volteilla.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Missaanko nyt jotain olennaista, kun minä vaan louhin (RTM ja ETH) enkä virittele ja säätele tai ihmettele lämpöjä sen enempää. Ja minä sentään ajelen kaikkien parjaamalla valmiskoneella, jossa piti olla aivan paska jäähy ja itsensä perkeleen päin persettä suunnittelema ilmankierto? GPU-muistien lämmöt 110, prossun lämmöt jotain 70. En ole edes katsonut vähään aikaan. Silloin ihan alussa vähän tarkkailin, mutta kun totesin että tuossa ne pysyvät, niin olen antanut mennä. Kone siis pyörinyt kohta pari kuukautta yötä päivää. Samoin tuo vanha i7 4770K-kone mainailee ihan default-säädöillä. Sen verran siihenkin tein että laitoin afterburneriin suositellut asetukset, pistin batin käyntiin ja siinä se. Mietin vaan kun porukalla on hirmu optimoinnit päällä ja koneet kaatuilee ja viilataan viimeisiä sadasosia lämpötiloista pois. Tekisi mieli kysyä että what's the point? Jos kone kaatuu yhden kerran keskellä yötä ja lopettaa mainauksen, niin menettää kaiken sen mitä sillä viilaamisella on saanut hyötyä.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Missaanko nyt jotain olennaista, kun minä vaan louhin (RTM ja ETH) enkä virittele ja säätele tai ihmettele lämpöjä sen enempää. Ja minä sentään ajelen kaikkien parjaamalla valmiskoneella, jossa piti olla aivan paska jäähy ja itsensä perkeleen päin persettä suunnittelema ilmankierto? GPU-muistien lämmöt 110, prossun lämmöt jotain 70. En ole edes katsonut vähään aikaan. Silloin ihan alussa vähän tarkkailin, mutta kun totesin että tuossa ne pysyvät, niin olen antanut mennä. Kone siis pyörinyt kohta pari kuukautta yötä päivää. Samoin tuo vanha i7 4770K-kone mainailee ihan default-säädöillä. Sen verran siihenkin tein että laitoin afterburneriin suositellut asetukset, pistin batin käyntiin ja siinä se. Mietin vaan kun porukalla on hirmu optimoinnit päällä ja koneet kaatuilee ja viilataan viimeisiä sadasosia lämpötiloista pois. Tekisi mieli kysyä että what's the point? Jos kone kaatuu yhden kerran keskellä yötä ja lopettaa mainauksen, niin menettää kaiken sen mitä sillä viilaamisella on saanut hyötyä.
Et missaa, vaan jos katsoo sun signeerauksesta komponentit, niin mainaus tapahtuu 3090 ja 1060, jotka vihreän leirin tuotteina on helpompi saada aika liki alueelle ihan vain perus core- ja muistikellot laittamalla ja power limitillä. AMD:llä elämä ei ole niin yksinkertaista, vaan on mentävä voltittamalla ja haettava noita asetuksia joku perussetti pohjana. Sitten sen jälkeen voi hieroa vaikka kuukausitolkulla niitä asetuksia :)

Ja nyt ei ole kyse mistään ihan viilaamisesta vaan ihan siitä, että jotta mainaus AMD:llä onnistuu edes jotenkuten järkevästi, niin se on hiukan hakemista ja volttien säätämistä. Samaa voi tehdä Nvidiallakin, mutta sitten se on jo sitä viilaamista. AMD:lla ei ilman jonkinlaista viilaamista tule toimeen, koska power limitiä ei voi säätää (käsittääkseni missään tapauksissa).
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Dänks! (^^,) Tarttee ruveta tätäkii puolta tutkiskelemaan asiasta ettei sitten tarttee ruveta tuumailemaan kun toivottavasti joskus vielä kurssit nousee, holdaaminen kannattaa lopettaa ja sitten ruveta opettelemaan.. Meneehän se toistaseks hieman säätämiseks kun rtm mmää ei saa suoraan euroiksi eikä nuo coinbase ja binance tue ymmärtääkseni kyseistä kolikkoa niin saapi sitten vaihella jossain muualla vielä ellei sitten koita mainaa suoraan zergpoolii jossa ilmeisesti sais sen auto vaihdon ja sitä kautta sitten kikkailla noihin palveluihin..
Just eilen katselin noita pidempään, ei noi euroiksi myynnin mitenkään varsinaisen vaikealta tai epäselvältä näytä.(ehkä tänään kokeilen)

Tradeogressa oli muistaakseni edullisemmasta päästä litecoin, sitten tuossa southexchangessa mitä itse ajattelin testata näytti olevan rtm/dash pari ja se dash näyttää halvalta siirtää, luokkaa 3 eurosenttiä. Noi muut on tyyliin kaksi dollaria, ja sitten monet noista krypto-krypto pörsseistä vaatii jotain 50 euroa eth siirroista eli ethistä ei kannata haaveilla mitään.

Kun sen saa vaihdettua litecoiniksi, dashiksi tai joksikin muuksi mitä valitsema pörssi tukee ja millä siirtokulut ovat mahdollisimman pienet, niin sitten siirtää sen oikeaan isoon pörssiin kuten binance/coinbase pro, ja siellä sitten myy sen siirtokrypton euroiksi.

Tuossa siis voi joutua tekemään siellä ekassa pörssissä useamman vaihdon, koska tuota rtm ei ole paritettu kuin bitcoiniin ja ehkä johonkin toiseen. Ja ne kummatkaan eivät tarvitse olla kovin järkeviä siirtokustannuksiltaan.
Suurin juttu mikä mun silmään paistoi tälläisessä random shitcoinissa suorastaan, että noi on selvästi paljon epälikviidimpejä mitä on ethereumissa tottunut. Myyntejä tai ostoja voi olla viiden minuutin välein.



Mutta sähkön jälkeen noi tuotot ovat todella hikiset, kyllä. Mulla on nyt pari vuorokautta ja vajaa pari tuntia kaupan päälle mainannut, on tuonne se 110 kertynyt. Noilla on jotain arvoa 1,05 euroa. Yli puolet tuotosta menee sähköön.

Ajattelin jos tänään kokeilisi tuota tuningia, jos ehtisi. Luultavasti ehdin. 470 H/s näyttää keskiarvoksi. Mulla siis ei ollut mitään stale-ongelmaa, se oli toinen jolla oli jotain 20% jollain aikavälillä. Ethereumissakin mulla on jotain 99% accepted.

Koodi:
                Periodic Report     0m19s        2d02h
                      Share rate        18.41/min     7.23/min
                      Hash rate       4416.62h/s    476.54h/s   (2731.05h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       5.74h/s
                      Submitted             6        21765
                      Accepted              6        21693       99.7%
                      Stale                 0           47        0.2%
                      Rejected              0           23        0.1%
                      Hi/Lo Share Diff  0.011197 /  3.3627e-06
Mulla on siis myös 5600X sekä joitain vanhempia 4 ydin prossuja joita myös kokeilla. Mutta mä haluan ensin nähdä tän tuottamat eurot binancessa ennenkuin rupean sähköä turhan päiten kuluttamaan näin vähätuottoiseen touhuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
Mikäs mahtais olla vikana kun lakkasi yksi 3070 fuffi kulkemasta kun vaihtelin kortteja. Trex miner.

3070tuf.PNG


Tossa oli alunprin 4x tuf 1xdual ja 1x2070s. Nyt 6xtuf.

Tota GPU4:sta ei edes vaihdettu... Ei reagoi mihinkään conffin muutokseen. Oon yrittänyt nostaa corea ja pl sekä laskea muistia, mutta ei mitään...

--dag-build-mode 2 --fan 75,75,75,75,75,75 --pl 55,55,55,55,65,55 --lock-cclock 1080,1040,1100,1080,1250,1080 --cclock 0,0,0,0,0,0 --mclock 1275,1275,1275,1275,1000,1275 --kernel 4,4,4,4,4,4
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
724
Pitäiskö tuon Raptoreum-Qt:n käynnistyä kuinka nopeasti ensimmäisen kerran jälkeen? Kun käynnistää tuon ohjelman niin jumahtaa heti alkunäyttöön "Done loading" tekstin kanssa eikä etene siitä.

e: aikansa (tunti taikka kaks) jumiteltuaan yllättäen käynnistyi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mutta mä haluan ensin nähdä tän tuottamat eurot binancessa ennenkuin rupean sähköä turhan päiten kuluttamaan näin vähätuottoiseen touhuun.
Sulta on tainnut mennä täysin ohi koko konsepti miksi uusia shitcoineja mainataan. Ei siksi että se tuottaisi hyvin just nyt. Vaan sen takia että vaikeustaso on toistaiseksi alhainen ja kolikon hinta toivon mukaan nousee tulevaisuudessa. Tuottoa ei siis lasketa nykyisellä hinnalla vaan tulevalla. Ei kannata jäädä odottelemaan liian pitkään että muut ehtivät myymään ensin ja hinta romahtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
Joo shitcoinit on spekulatiivista mainaamista parhaimmillaan. Ja isoin tekijä on siinä iskea johonkin kiinni ennenkuin se on hitti, että saa louhittua säkillisen arvotonta paskaa ja toivoa, että se joskus nousee johonkin :D. Itse palasin eetterin turvasatamaan takaisin kaikilla gpu:illa. Rtm:t on ainut mitä nyt spekulatiivisessa mielessä mainailee.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 131
Mikäs mahtais olla vikana kun lakkasi yksi 3070 fuffi kulkemasta kun vaihtelin kortteja. Trex miner.



Tossa oli alunprin 4x tuf 1xdual ja 1x2070s. Nyt 6xtuf.

Tota GPU4:sta ei edes vaihdettu... Ei reagoi mihinkään conffin muutokseen. Oon yrittänyt nostaa corea ja pl sekä laskea muistia, mutta ei mitään...

--dag-build-mode 2 --fan 75,75,75,75,75,75 --pl 55,55,55,55,65,55 --lock-cclock 1080,1040,1100,1080,1250,1080 --cclock 0,0,0,0,0,0 --mclock 1275,1275,1275,1275,1000,1275 --kernel 4,4,4,4,4,4
Koititko laittaa täysin defaultit arvot? Pitäisi olla n. 50mh.
Mulla oli yksi 3080 joka teki vastaavaa. Johtui lopulta throthlaamisesta, joka alkoi heti kun lähti louhimaan. Lämmöt ei ehtineet edes antureille nousta. Voisiko tuon kortin lämpötyynyt olla "kypsät", tai joku pölypallo strategisessa paikassa? Tuuletin 100% koitettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
Koititko laittaa täysin defaultit arvot? Pitäisi olla n. 50mh.
Mulla oli yksi 3080 joka teki vastaavaa. Johtui lopulta throthlaamisesta, joka alkoi heti kun lähti louhimaan. Lämmöt ei ehtineet edes antureille nousta. Voisiko tuon kortin lämpötyynyt olla "kypsät", tai joku pölypallo strategisessa paikassa? Tuuletin 100% koitettu?
Nyt on taas tyhmä fiilis. Menin uudestaan kiinni ja arvot olikin 58mhs niillä muutetuilla konffeilla. Sitten kattomaan koska ne nousi ja samalla sytytti, että kun tossa on remote desktopilla kiinni niin niin yhdellä kortilla tippuu häsratet alas. En tiedä mikä ominaisuus tuo on tossa rigissä kun ei mulla muut tee vastaavaa ja olin unohtanut asian.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Mitään hirveen suuria rahoja tää ei todellaan lyhyessä ajassa tee mutta jos kurssi lähtee nousemaan, sille omalle prossun raiskaamiselle ja sähkön tuhlaamiselle alkaa tulee järkeä.
Eli peukut pystyssä odotellaan tulevaa ja jos oikein menee veikkaukset, saa omalle vaivalle korvauksen. Jos homma kusee eli shitcoinista tuleekin ripulicoin ja homma sukeltaa entisestään, sit se lysti oli turhaa. Tosin pienellä panoksel ku pelaa, häviöt/tappiot on aika pienet. Toisaalta mahdolliset voitotkaan ei välttämätt tuo ferraria omaan parkkiruutuun mut jos tän ottaa akselilla urheilu/harrastus, niin ihan kivaa ajan kuluahan tää on.

Ja kuten kaikki tiedämme, miehel pitää olla harrastuksia
 

Liitteet

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
271
Joku 300RTM päivässä tullut keskimäärin 3600+5600x, onhan se "pari euroa" voittoa päivässä ja kämpän lämmitystä. Ehkä tällä nyt jotain tulevaisuutta voi teoriassa olla, vaikka ainoa oljenkorsi tuntuu olevan tulevaisuuden smart contractit "kaikilla ohjelmointikielillä" jotta perusapinatkin osaa tehdä tietoturvakriittisiä sovelluksia heittämällä?

Joskus sentään onnistuu jossain kun 0.01BTC:llä ostin 150kRTM, myin 50k pois 4x nousussa kuitaten sijoitukset ja sähköjä takaisin ja 100k ikihodliin. Mietin kyllä jos olisi ostanut suoraan tarpeeksi smartnodea varten, mutta hyvähän se jälkikäteen viisastella. Tuonne iNodez.com pelleilyyn (lähetä massit random osoitteeseen ja kyllä ne turvassa siellä on, ok?) ei taida viitsiä lähteä vaikka 50% ROI:ta lupaileekin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 131
Täällä nyt 21KH, ja huomenna 24KH. Alkaa vaan halvat prossut loppumaan suomesta :D

Amazonissa oli 3950x myynnissä 500€:lla. Sain tilattua, mutta tuli viesti parin tunnin päästä että kaupat peruttu :(
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 709
Näköjään näillä ilmoilla saisi (ainakin yhtä) 3080:aa kellotettua 106.66MH/s (gminer/eth). Mitäs teillä 3080:t kulkee "talvimoodissa" ?
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Joo shitcoinit on spekulatiivista mainaamista parhaimmillaan. Ja isoin tekijä on siinä iskea johonkin kiinni ennenkuin se on hitti, että saa louhittua säkillisen arvotonta paskaa ja toivoa, että se joskus nousee johonkin :D. Itse palasin eetterin turvasatamaan takaisin kaikilla gpu:illa. Rtm:t on ainut mitä nyt spekulatiivisessa mielessä mainailee.
Onko joku täällä langassa analysoinut RTM:ää ja sen tulevaisuutta?

Pikaisella googlauksella selviää ainakin se, että Raptoreumilla (minkä kehitys on alkanut 2009) on viimeisen vuoden aikana ollut kokonaiset 2 kehittäjää, joista toinen on tuottanut projektiin jotain viimeksi tämän vuoden keväällä.

Koko projekti on siis tällä hetkellä yhden kehittäjän harteilla. Jos tämä jää auton alle tai muuten vaan kyllästyy, niin se oli sitten siinä.

En siis ihan hirveän korkeita kertoimia laittaisi 12 vuotta vanhan kolikon raketoinnille tällä hetkellä.

Jos joku tietää jotain mitä en pikasherlockoinnilla saanut selville, saa vihjata...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Mitä tuo tarkoittaa, kun Coinbasella on oma kurssi euroillekin?
Itsellä on toi coinbase häröillyt välillä niin että se luulee eurot dollareiksi ja on siten näyttänyt valuuttavaihdon kurssia euroille, viimeksi oli 1€ on 0,86€.
Uudelleen kirjautuminen tai kännykän apilla katsominen on korjannut homman.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Onko joku täällä langassa analysoinut RTM:ää ja sen tulevaisuutta?

Pikaisella googlauksella selviää ainakin se, että Raptoreumilla (minkä kehitys on alkanut 2009) on viimeisen vuoden aikana ollut kokonaiset 2 kehittäjää, joista toinen on tuottanut projektiin jotain viimeksi tämän vuoden keväällä.

Koko projekti on siis tällä hetkellä yhden kehittäjän harteilla. Jos tämä jää auton alle tai muuten vaan kyllästyy, niin se oli sitten siinä.

En siis ihan hirveän korkeita kertoimia laittaisi 12 vuotta vanhan kolikon raketoinnille tällä hetkellä.

Jos joku tietää jotain mitä en pikasherlockoinnilla saanut selville, saa vihjata...
Mistäs tuon vuoden 2009 kaivoit? Twitter-tilit, repot yms tuntuvat olevan lähtöisin 2018-vuodelta (joka sekin on toki positiivinen signaali, ettei ole ihan viime yönä pyöräytetty käyntiin). Mutta yhdyn tähän ihan täysin, että kun katsoo vaikkapa tuota lompakkoa, jolla kaksi contributoria ja viimeiset päivitykset kuukausien takaa, niin eipä tuo kovin aktiiviselta kehitykseltä vaikuta. Ihan en edes hiffaa, mikä osa tästä raptoreumin projektista on sitä itseään, kun nuo CPU-minerit, raptoreum smart nodet yms tuntuvat olevan ihan satunnaisten devaajien omaa käsialaa.

Mutta näinhän nää projektit pyörii, että kun tarpeeksi kovaa huutaa ja pari tubettajaa innostuu mainaamaan miljoonasalkut ja hypettämään jengin mukaan, niin lopputuloksena on itse itseään toteuttava ennustus, kun jengi hurahtaa. Siihen jos osuu hyvään saumaan, niin saattaa komiat pikavoitot osua kohdalle. Kunhan ei vaan liikaa innostu, ettei jää musta pekka käteen. Itse taidan olla hurahtamatta satumaisiin 50 % vuosituottoihin, ja nauttia näistä hävyttömän kovista mainaustuotoista sen aikaa kun tätä hupia jatkuu, ja muuttaa nämä tuotot johonkin vähän vähemmän haisevaan projektiin, joka luultavasti hengittää vielä 5 vuoden päästäkin. Huonoja kokemuksia ihan riittävästi coinien säilyttämisestä tuntemattomissa lompakoissa toivoen, että ne sattuisi saamaan sieltä vielä joskus poieskin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
271
Mutta yhdyn tähän ihan täysin, että kun katsoo vaikkapa tuota lompakkoa, jolla kaksi contributoria ja viimeiset päivitykset kuukausien takaa, niin eipä tuo kovin aktiiviselta kehitykseltä vaikuta.
Kannattaa edes tutkia sitä githubia oikein, kehitys tapahtuu brancheissä:

Roadmapin mukaisia futuureja siellä yksi nimimerkki on puuhannut ihan viime päivinäkin.

Ihan en edes hiffaa, mikä osa tästä raptoreumin projektista on sitä itseään, kun nuo CPU-minerit, raptoreum smart nodet yms tuntuvat olevan ihan satunnaisten devaajien omaa käsialaa.
En nyt välttämättä sanoisi "satunnaisten" devaajien, kun Raptoreumin koodi on forkki DASHista, joka on forkki Bitcoinista. Mutta perusmenoa että otetaan muiden koodi ja sitten pöhistään anomuumeilla nimimerkeillä isoja whitepapereita ja roadmappeja (ei sillä etteikö Bitcoinkin olisi lähtöisin anonyymistä..).

Tuolla jonkinlainen puolusteluketju, eipä hirveästi vakuuta inodez häiskän argumentit vaikka koherenttia tekstiä tuottaakin:
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 305
Voiko riserin kytkeä ihan tavalliseen USB3.x -porttiin esim emolevyn takapaneelissa?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
853
Eiköhän tuossa ole tarkoitus, että saadaan hypeä aikaan. Suurimmat tubettajat jotka tota hehkuttaa, kuitenkin omistaa suurimman osan coineista. Kun on tarpeeksi lahkolaisia, niin sitten dumpataan kaikki pihalle ja nauretaan matkalla pankkiin.

Näin ainakin itse tekisin. Nyt eletään 2000-luvun alun kuplaa. Nyt istutaan kotona, eikä jonoteta osakkeita. Hienoa, että uusi sukupolvi pääsee kanssa kokemaan tämän. Kryptovaluutan louhiminen on typerintä ja samalla hauskinta mitä olen harrastanut. Pistää miettimään mitä lopulta tuolla kaikella romulla tekee. On ainakin lastenlapsille kerrottavaa. Siihen kun vielä lisää koronan, niin avot.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Kannattaa edes tutkia sitä githubia oikein, kehitys tapahtuu brancheissä:

Tuolla jonkinlainen puolusteluketju, eipä hirveästi vakuuta inodez häiskän argumentit vaikka koherenttia tekstiä tuottaakin:
Hyvä täydennys. Katsoin vain pikaisesti, ettei masteriin ole ihan hetkeen mergeilty, eikä nämä kaksi(!) anonyymiä(!) contributoria ole kovinkaan aktiivisia olleet githubin puolella. Tuntuu, että toiminta on huomattavasti aktiivisempaa Discordin, Twitterin ja bisnes- (listautumiset, coinmarketcap etc) puolella. Tuntuu olevan varsin yleistä tämä, että ensiksi luodaan se näkyvyys ja haetaan rahaa lupauksilla, ja sitten aikanaan ehkä anonyymit pojat ryhtyvät kehityshommiin, jos huvittaa.

Eikä allekirjoittanuttakaan iNodezin argumentit ihan auenneet. Siinä vaiheessa kun aletaan tuomaan jotain Sparkin ML-libejä mukaan argumentointiin, ja kerrotaan ETH:n ja ADA:n heikkouksista, joita tämä ratkoo, niin tietää, että nyt vedetään hölmöä nenästä.

Enivei, tuottaa edelleen hyvin, ja jos tulisi joku kiva paketti-PC-tarjous, niin voisi käydä ostamassa, sillä nämä CPU-tuotot kyllä maistuvat pirun hyvältä.
 
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Onkos kukaan käynyt mainaamaan tuota uutta Sheet coinia?

Aika vähän tietoa sivuilla ja roadmapissa ainakin vielä

 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
890
Onkos kukaan käynyt mainaamaan tuota uutta Sheet coinia?

Aika vähän tietoa sivuilla ja roadmapissa ainakin vielä

Laittelin samantien pari korttia mainailemaan suomi pooliin, tattista :thumbsup:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
271
Tosi legittiä. Juuri rekisteröity domaini, "community-driven", "for average user", bitcointalkissa perus mainoslauseet. Ravencoinin sorsakoodi käytännössä muuttumattomana kun heittää searchreplacet sheet->raven (tosin ei kai muuta luvattukaan "Built on top of up to-date Raven codebase").

Ettei Thoriom vaan omaa tekelettä mainostamassa kun poolikin on Suomalainen? Miksi ihmeessä kukaan muuten edes kyselisi tuollaisesta kötöksestä? :facepalm:
 
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
5
Tosi legittiä. Juuri rekisteröity domaini, "community-driven", "for average user", bitcointalkissa perus mainoslauseet. Ravencoinin sorsakoodi käytännössä muuttumattomana kun heittää searchreplacet sheet->raven (tosin ei kai muuta luvattukaan "Built on top of up to-date Raven codebase").

Ettei Thoriom vaan omaa tekelettä mainostamassa kun poolikin on Suomalainen? Miksi ihmeessä kukaan muuten edes kyselisi tuollaisesta kötöksestä? :facepalm:
Jos osaisikin tehdä tuollaisen :). Lähinnä pari kolme kuukautta sitten työkaverin puheista innostuin mainauksesta ja youtuben ihmeellisestä maailmasta tuli eteen tuollainen kun yritin etsiä jotain uutta kolikkoa, jota tällä vanhalla koneella pystyisi louhimaan. Korttina on amd r9 390 :rolleyes:, joten ei tällä oikein pysty louhimaan mitään missä on enemmän vaikeusastetta. Mitäs tällä voisi louhia?

Tuossa tuo video

 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Kryptovaluutan louhiminen on typerintä ja samalla hauskinta mitä olen harrastanut. Pistää miettimään mitä lopulta tuolla kaikella romulla tekee. On ainakin lastenlapsille kerrottavaa. Siihen kun vielä lisää koronan, niin avot.
Lisäksi tähän on kyllä pakko todeta, että en ihan aikuisten oikeasti keksi omalle kotitaloudelleni tällä hetkellä taloudellisesti parempaa tapaa lämmittää (siis muutenkin sähkölämmitteistä) yläkertaa, kuin antaa 3090n jauhaa Ethereumia ja puhaltaa siitä aiheutuvat lämmöt huoneilmaan. Tähän vuodenaikaan täällä etelässä tämä riittää yksinään lämmittämään lastenhuoneen ja työhuoneen yöaikaan, kunhan vain huolehtii siitä että ilma huoneiden välillä pääsee liikkumaan.

(Valitettavasti päiväsaikaan tulee kotitoimistossa kuuma, että ikkunaa pidän kyllä auki.)
Onko muilla ongelmia Nicehashin kanssa?
Mulla tipahti kaikki minerit, jotain yhteysvirheitä alkoi tulemaan.
Jotain isompaa ongelmaa oli äsken mulla Ethermineen yhdistämisessä. En tiedä onko jo korjaantunut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Täällä kans tilttas, t-rex ei yhdistä ethermineen :(

Edit: nyt lähti toimimaan, kumma katkos kyllä.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Onko muilla ongelmia Nicehashin kanssa?
Mulla tipahti kaikki minerit, jotain yhteysvirheitä alkoi tulemaan.
Täälläkin meni solmuun ja nyt kun palautu toimintaan, ni RTX 3060 mainaa enää 23Mh/s, vaikka on päällä olevassa monitorissa hdmi:llä kiinni. Mitähän kerpelettä. Normisti palautunu heti normaaliks, ku nykässy hdmin irti ja laittanu takas kii / näpäyttäny nätön pois päältä ja päälle.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
323
Jos osaisikin tehdä tuollaisen :). Lähinnä pari kolme kuukautta sitten työkaverin puheista innostuin mainauksesta ja youtuben ihmeellisestä maailmasta tuli eteen tuollainen kun yritin etsiä jotain uutta kolikkoa, jota tällä vanhalla koneella pystyisi louhimaan. Korttina on amd r9 390 :rolleyes:, joten ei tällä oikein pysty louhimaan mitään missä on enemmän vaikeusastetta. Mitäs tällä voisi louhia?

Tuossa tuo video

Jos tuo kortti on 8gb versio niin ihan mukavastihan se vielä Ethereumia louhii. jos 4gb niin sitten Ethereum classicia...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Sulta on tainnut mennä täysin ohi koko konsepti miksi uusia shitcoineja mainataan. Ei siksi että se tuottaisi hyvin just nyt. Vaan sen takia että vaikeustaso on toistaiseksi alhainen ja kolikon hinta toivon mukaan nousee tulevaisuudessa. Tuottoa ei siis lasketa nykyisellä hinnalla vaan tulevalla. Ei kannata jäädä odottelemaan liian pitkään että muut ehtivät myymään ensin ja hinta romahtaa.
No toki kyllä tälläinen käsitys on on tullut. En vaan pysty näkemään senkään ideaa. CPU mainaus on liian helposti saavutettavissa. Tuo toimii ja on nippa nappa tuottoisaa liian vanhoillakin prossuilla. Mun nähdäkseni se spekulatiivinen mainaus kannatti tehdä alkuvuodesta lähtien, ja alkaa myydä nyt kun pöhinä on päällä.

Mä en lähde tuollaiseen, jos lähtisi spekuloimaan niin luulisi olevan helpompaa ja lähes yhtä edullista vaan ostaa jotain tuoreita projekteja. Kyllä kun itsekin koko ajan fiilis tuosta raptoreumista on se että sitä hypetetään ihan liikaa. Selkeästi tuolla on kiinnostusta, mutta suurin osa siitä tuntuu olevan mainaajien keskuudessa. Mä en näe että mainaajat on se porukka takoo rahaa kryptopörsseihin sitä tahtia millä BTC nousi viime syksyn 9k:sta jonnekin 40k, hieman alle puolessa vuodessa.



Tuollaisen configin sain tehtyä. Prossu oli kai lähes tulkoon vakio, hieman olin jotain turbo power limittejä säädellyt, maksimi all core kerroin 43x(4300 MHz). Optimi on varmaan kellojen tiputus mutta tuolla nyt tein tuon tuningin.
Hieman on noussut eli kuten vähän arvelin se valmis tiedosto mikä löytyi tune_presets hakemistosta, on luultavasti jollain minerin vanhemmalla versiolla luotu.

Periodic Report 0m55s 1h02m
Hash rate 554.87h/s 638.21h/s (364.36h/s)
Lost hash rate 0.00h/s 8.14h/s

[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 20: 2 2 0 0 0 0 -> 834.05 H/s
[2021-10-06 22:18:49] X X 0 0 X 0 -> Lite (1way) + Turtle (4way) + Turtlelite (4way)
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 01 (0 1 2): 0 0 2 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 02 (0 1 3): 0 0 2 2 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 03 (0 1 4): 0 2 2 1 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 04 (0 1 5): 1 0 2 1 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 05 (0 2 3): 0 0 0 1 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 06 (0 2 4): 0 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 07 (0 2 5): 1 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 08 (0 3 4): 0 2 0 1 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 09 (0 3 5): 2 0 0 2 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 10 (0 4 5): 2 2 0 1 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 11 (1 2 3): 0 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 12 (1 2 4): 0 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 13 (1 2 5): 1 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 14 (1 3 4): 0 2 2 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 15 (1 3 5): 1 0 2 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 16 (1 4 5): 2 2 2 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 17 (2 3 4): 0 2 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 18 (2 3 5): 2 0 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 19 (2 4 5): 0 2 0 0 0 0
[2021-10-06 22:18:49] Best config for rotation 20 (3 4 5): 2 2 0 0 0 0

tune_config tiedostona:
Koodi:
0 0 2 0 0 0
0 0 2 2 0 0
0 2 2 1 0 0
1 0 2 1 0 0
0 0 0 1 0 0
0 0 0 0 0 0
1 0 0 0 0 0
0 2 0 1 0 0
2 0 0 2 0 0
2 2 0 1 0 0
0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0
1 0 0 0 0 0
0 2 2 0 0 0
1 0 2 0 0 0
2 2 2 0 0 0
0 2 0 0 0 0
2 0 0 0 0 0
0 2 0 0 0 0
2 2 0 0 0 0



Tuossa on nyt kohta täysi vuorokausi tullut täyteen tuon tuningin jälkeen. Kelloja tiputin hieman vielä vakioarvoista, en muista koska, luultavasti jonkun aikaa tuningin jälkeen eilen. Eli about samaa näyttää tuottavan kuin ennen tuningia, mutta nyt pienemmällä kulutuksella kun tiputin watteja laskemalla all-core kelllot 4100 MHz. Tuosta voisi vieläkin tiputtaa

Koodi:
[2021-10-07 20:09:08] gr: rtm.suprnova.cc:6273
                      Periodic Report     4m35s        21h50m
                      Share rate        6.97/min     7.38/min
                      Hash rate        285.83h/s    444.47h/s   (324.55h/s)
                      Accepted             32         9548       98.7%
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Telialla oli tänä iltana jokin isompi räpsy verkkoyhteyksissä joten siitä varmaan johtui.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
853
Jep. Netti tökki pidemmän aikaa. Telia käytössä. Toki Telian netti on ainoa joka täällä toimii, niin ei paljoa auta. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
No toki kyllä tälläinen käsitys on on tullut. En vaan pysty näkemään senkään ideaa. CPU mainaus on liian helposti saavutettavissa.
Pelitys tarkoitti yleisesti shitcoinien mainaamista ei sitä hypeen lähtemistä. Eli ei raptoreumia nyt tai raven liteä nyt. Se on jo myöhäistä tässä vaiheessa. Vaan joku random coin mitä kauhoo parissa päivässä ziljoona ja sitten vaan toivotaan sormet ristissä, että lähtee kuuhun.

Vähän kuten tässä minkä aiemminkin linkkasin:



700k RVL @ 72h. Jos toi coini joskus etenee isoihin pörsseihin niin silloin tekee sen tilin ja ison sellaisen. Noita vaan on X+1 ja suurin osa niistä ei lähde yhtään mihinkään vaikka jotain huomiota saisikin.






Sain oman CPU rigin kasattua:

2021-10-07 21.26.31.jpg



Katotaan jos saan 3d tulostimen pelittämään niin pitää tulostella pädejä emoille ja yrittää fiksailla tosta hyllyköstä joku oikea liikuteltava rigi ja niputella johtoja..

Vielä olis kamat 3x 5900x setteihin, mutta kun en lähde nykyisiä mainareita ronkkimaan (jos se toimii älä sekaannu :D) niin taidan laittaa nuo maitojunalla takaisin. Aina pitää rigillinen kaikkea uutta rautaa olla testissä.

Kuten oli 3060 'rigi':

2021-05-26 22.46.03.jpg


Ja nyt on 3060ti lhr rigi... 3060 rigistäkään ole muuta kuin kehikko käytössä. Lhr rigikin taitaa vaihtaa omistajaa. No mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja.


Kovat kulut olleet viimiset päivät eetterissä kun tulee pian 0,2 täyteen eikä ole maksua lähtenyt. En jaksanut sitä Polygonia ottaa käyttöön :facepalm:. Mutta menee se näinkin kun pitää reserviä exhangessa ja vaihtaa siellä kun 0,1 tulee täyteen. Sillä sitten niin ole väliä koska ne poolista siirtyy pörssiin.

Talviasetukset tuli myös laitettua. Ajattelin olla polttamatta takkaa tänä vuonna niin leivinuunin päälle sopi hienosti yksi 10x3060ti rigi ilppi vielä vaan tuuletuksella puhaltamaan kevyesti sitä päin niin lämpö leviää joka puolelle. Toi lämmön säätely sillä on vaan vähän heikkoa. Samoin varaston ja leffa huoneen puolelle meni eilen pienempi rigi, mutta sekin on jo liikaa ja hiki valuu... Mun piti keksiä jotain järkevää lämmön siirtely tapaa, mutta eipä siitten ehtinyt/jaksanut, jotta tämä talvi todennäköisesti hikoillaan.

Onhan se kyllä vähän erikoista tälleen puulämmittäjänä ja yleensä vähän viileässä olleena (nuukana en ole sähköpattereita pitänyt päällä sen reilun 10v aikana mitä tässä asuttu), kärsiä kuumuudesta lämmityskaudella ja sitten siitä vielä maksetaan sulle :woot:. Ei mitään helvetin puusavottaa ensin metsässä sitten pätkien ja kalapeja hakatan. Kuivatus kassassa ja pinoamiset varastoon ja sen jälkeen kantelu taloon ja sitten muistaa aina tulla kotiin lämmittämään takkaa vähintään joka päivä ja muistaa se pelti laittaa raolleen ettei lämpö karkaa... Eli en valita vaikka vähän hiki sisällä tuleekin XD

e: Olenko muuten ainut kenelle tulee pieni touhutippa kun katselee näitä tuotoksia:

2021-10-07 21.28.27.jpg


On se vaan hiano kun sai vihdoin ekan tuffi rivistön. En kyllä tiedä hiveleekö mieltä tässä nyt enempi se, että siinä on 6000€ edestä korttia nykyhinnoilla vai sitten kiehtooko tekniikka. Taitaa olla molemmat :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
127
T-Rex on ilmoittanut LHR purusta, tarkemmin sanottuna LHR-korteilla voi nyt louhia 2 kolikkoa yhtä aikaa, T-Rex jakaa ETHiltä jääneet tehot toiselle kolikolle.

--
LHR unlock dual mining mode:

You can now mine ETH (~30% of full speed) and other coins (~70%) simultaneously with LHR cards using their full potential.
Available combinations along with memory requirements:
• ETH+ERGO (8GB+)
• ETH+RVN (8GB+ on linux, 10GB+ on windows)
• ETH+CFX (10GB+)


--

Juuri ennen T-Rex julkaisua otin käyttöön uusimman lolMinerin (1.33), jossa on automaattinen LHR-kortin tunnistus (ja lhrtune-säätö). LolMiner tuntuu vakaalta ja antaa 60-70% tehot LHR-kortista ETH-louhintaan - toki osa LHR-kortin tehoista jää käyttämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
T-Rex on ilmoittanut LHR purusta, tarkemmin sanottuna LHR-korteilla voi nyt louhia 2 kolikkoa yhtä aikaa.

--
LHR unlock dual mining mode:

You can now mine ETH (~30% of full speed) and other coins (~70%) simultaneously with LHR cards using their full potential.
Available combinations along with memory requirements:
• ETH+ERGO (8GB+)
• ETH+RVN (8GB+ on linux, 10GB+ on windows)
• ETH+CFX (10GB+)


--

Juuri ennen T-Rex julkaisua otin käyttöön uusimman lolMinerin (1.33), jossa on automaattinen LHR-kortin tunnistus (ja lhrtune-säätö). LolMiner tuntuu vakaalta ja antaa 60-70% tehot LHR-kortista ETH-louhintaan - toki osa LHR-kortin tehoista jää käyttämättä.
Tämäpä kuulostaa hyvältä.

Tajusin hiljan, että näillä minereillähän on ihan helvetin moinen kilpailu asiakkaista. Eli siellä liikkuu varmaankin todella isot summat niissä 1% miner palkkioissa. Näillä on oikeasti motivaatiota etsiä kaikkia kikkakutosia ja kehittää hommaa, jotta saa mainaajat omaa softaa käyttämään.

e: Tossa ei kyllä näyttäisi olevan mitään järkeä.

ETH+RVN
Requires 8GB+ VRAM on linux and 10GB+ on windows.

GPUETH hashrateRVN hashratePower limitOverclock settings
3080Ti35.7 MH/s29.6 MH/sPL 82% (287W)mem +1000 (linux +2000), core 0
306014.8 MH/s13.9 MH/sPL 60% (102W)mem +1300 (linux +2600), core 0


Whattominestä 3080ti tuottaa eth 81mhs 5,99usd

Kun kortti splitataan niin eth tuotto 2,59usd ja rvn 3,17 eli 5,76usd yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Tämäpä kuulostaa hyvältä.

Tajusin hiljan, että näillä minereillähän on ihan helvetin moinen kilpailu asiakkaista. Eli siellä liikkuu varmaankin todella isot summat niissä 1% miner palkkioissa. Näillä on oikeasti motivaatiota etsiä kaikkia kikkakutosia ja kehittää hommaa, jotta saa mainaajat omaa softaa käyttämään.
Just näin, siksi tuntuu oudolta, että PhoenixMiner seisoo tumput suorana? Käytännössähän On otettava T-rex/Lolminer käyttöön, jos LHR-kortteja ottaa käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
Just näin, siksi tuntuu oudolta, että PhoenixMiner seisoo tumput suorana? Käytännössähän On otettava T-rex/Lolminer käyttöön, jos LHR-kortteja ottaa käyttöön.
Tuliko phoenixiin edes core lokkia mikä on käytännössä välttämättömyys jos haluaa viilata parhaat tuotot/wattia kohden? Itse aloitin tuolla, mutta kippasin sen daggi jutun takia mitä muut mainerit ei tehneet. T-rex on ollut hyvä ja lhr:ssä käytellyt lollia, gmaineria ja nbmineriä. Nyt varmaan trexiä niillekkin jos tuo lhr 70% on tulltu sinnekkin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 706
Tuliko phoenixiin edes core lokkia mikä on käytännössä välttämättömyys jos haluaa viilata parhaat tuotot/wattia kohden? Itse aloitin tuolla, mutta kippasin sen daggi jutun takia mitä muut mainerit ei tehneet. T-rex on ollut hyvä ja lhr:ssä käytellyt lollia, gmaineria ja nbmineriä. Nyt varmaan trexiä niillekkin jos tuo lhr 70% on tulltu sinnekkin.
Ei mun mielestä ole. Kyllä varmaan on ladattava T-rex, niin saa ton core lockin käyttöön. Jos mulle tähän nyt sitten tulee sekarigi, niin annan Teamredminerin hoitaa Rx580 ja T-rex saa vääntää Nvidian kanssa. Omituista myös, kun tuntuu, että Phoenix ei pysty samaan todelliseen hashrateen poolin kanssa, mitä Teamredminer, vaikka näyttää kyllä hyvää ETH-speediä...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 131
@elmo Pohdin myös tuollaisia paljaita emolevyjä autotalliin, mutta kun jimmsillä oli halvin kotelo 22,90€ sisältäen etupaneelin rgb tuulettimen, ja sinne mahtuu amd:n vakiojäähy, niin ajattelin että saa helpommin myytyä jollekin Jonnelle koneen kun prossulouhinnasta tulee taas kannattamatonta :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 543
@elmo Pohdin myös tuollaisia paljaita emolevyjä autotalliin, mutta kun jimmsillä oli halvin kotelo 22,90€ sisältäen etupaneelin rgb tuulettimen, ja sinne mahtuu amd:n vakiojäähy, niin ajattelin että saa helpommin myytyä jollekin Jonnelle koneen kun prossulouhinnasta tulee taas kannattamatonta :)
Kieltämättä yksi vaihtoehto. Siinä vaan on sellanen juttu, että sä et myy 3900x tai 5900x saati 3950x/5950x:ää kenellekkään jonnelle vaikka siinä olisi joku kotelo kaverina. Jonkun 3600:sen voit saada jonnen pelikoneeseen (kuten omalla jonnella XD). Noi prossut menee todennäköisesti yksittäin kaupaksi paremmin kuin pakettina.

Muutenkin mitä tämän vuoden aikana huomannut niin helpompi/paremman hinnan saat kun myy erikseen. Melkein menee niin, että jos näet vaivaa ja kasaat koneen testailet ja asennat softat niin osien summa + sen verran alennusta mitä sulla on työhön mennyt eikä toisin päin. Harvalle harrastajalle se paketti käy vaan siitä revitään osia pois ja sitten taas vaiva päästä niistä itse eroon ja sen takia siitä ei viitsitä maksaa osien summaa puhumattakaan, että siitä kasauksesta vielä kun itse joutuu purkamaan. Näin itse juuri tein kun ostin 5950x koneen. Eihän mulle kelvannut kuin emo ja prossu. Kaikki muu oli turhaa ja niistä on vaan vaivaa päästä eroon.

Homma on sitten eri tosiaan jos on joku budjettibangi kuten 3600 ympärille kasattu kone mikä pyörii ps5 hintaluokassa niin tällöin se sopii jonnen kukkarolle ja sillä on markkinat sellaisenaan.

Lisäksi vielä se, että tykkään rigeistä :D. Rigillinen sitä ja rigillinen tätä XD

e: Paitsi jos ajattelee parin vuoden päähän niin varmaan meneekin jonne koneeseen hyvin nuo tämän hetken top end prossut
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 885
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom