Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
NiceHash minerilla voisi vkl ajan kokeilla mitä tuottoa saa 3060ti ja 3080 korteilla. Molemma kortit omissa koneissaan kiinni.


Olen niin amatööri tässä asiassa ettei mitään rajaa. Niin siksi tuo nicehash tuntus olevan helppo kun painaa vaan start nappia ja homma lähtee käyntiin.. Kiinnostaa vaan jos tuolla 3060ti kortilla jotain voi tienatakkii niin en kiikuta tuota konetta takasi giganttiin (999€ hp paketti kone jossa 3060ti kiinni).

Vai onko mitään järkeä semmosessa ajatuksessa jos innostuu mainaamaan niin nakkaan tuon 3060ti tuon 3080 kortin kaveriksi ja mainaus onnistus kahdella kortilla yhdellä koneella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Tämä mietityttää allekirjoittanutta. Onko nykyisessä suhteellisen aikaisen vaiheen plottauksessa mitään järkeä, jos ja kun HDD:t on luultavasti saatu täyteen jo ennen pooleja. Coinejahan niillä tuskin kuitenkaan tulee saamaan jollei plottaile minimissään useita kymmeniä teroja. Mitään järkeähän tuskin on heittää valmiita plotteja alas vessanpöntöstä, mutta jos verkon koko alkaa olla sitä kokoluokkaa, että osumia tulisi alta kerran vuodessa, onko niitä myöskään järkeä pitää päällä? Toisaalta jos taskussa on jo kymmeniä teroja HDD:itä, niin eipä toisaalta kiinnostaisi lisääkään ostaa yhtä hypecoinia varten. Vaikea keksiä käyttöä edes yhdelle monen teran kovolle puhumattakaan nipusta moisia...
Sama täällä. Nähdäkseni pitäisi osata arvioida XCH-kolikon hintaa. Jos nyt 30 TiB farmi "osuu palkintoon" noin kerran viidessä vuorokaudessa, tuon nouseminen 500 päivään vaatisi network spacen kasvun nykyisestä 570 PiB koosta myös satakertaiseksi. Sen rakentaminen taas vaatisi X määrän käteistä. Eli voisiko sanoa, että verkon koon kasvu väkisinkin taittuu ellei XCH:n hinta nouse reilusti :hmm:

Mahdoton kyllä ennustaa. Itse voin hyvinkin jättää levyt farmiin 4-5 vuodeksi. Pidän kuitenkin todennäköisenä, että jossain vaiheessa talouden moottori yskii pahemmin -> pörssit tulevat alas -> BTC niiden perässä alas -> altit ja Chia BTC:n perässä alas -> näyttisten ja kiintolevyjen hinnat alas -> allekirjoittanut rakentaa uuden tykin pelikoneen -> Chiaan hukatut eurot ei harmita, kun nauttii peleistä
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
NiceHash minerilla voisi vkl ajan kokeilla mitä tuottoa saa 3060ti ja 3080 korteilla. Molemma kortit omissa koneissaan kiinni.


Olen niin amatööri tässä asiassa ettei mitään rajaa. Niin siksi tuo nicehash tuntus olevan helppo kun painaa vaan start nappia ja homma lähtee käyntiin.. Kiinnostaa vaan jos tuolla 3060ti kortilla jotain voi tienatakkii niin en kiikuta tuota konetta takasi giganttiin (999€ hp paketti kone jossa 3060ti kiinni).

Vai onko mitään järkeä semmosessa ajatuksessa jos innostuu mainaamaan niin nakkaan tuon 3060ti tuon 3080 kortin kaveriksi ja mainaus onnistus kahdella kortilla yhdellä koneella?
Vähän voi lämmöt ja melutaso nousta kun samaan koppaan laittaa,, mutta ei kai tuossa muuten suurempia ongelmia. Nuo HP:n 3060ti:t mainaa sen 61-63mh/s mikä on oikein hyvin. Senverran kannattaa ainankin säätää, että powerlimittiä vaikka afterburnerista alas sinne~70%

Jos ei mainaaminen nappaa, niin jopa +900euroa noista HP n 3060ti korteista ollaan viimeikoina makseltu. 850e irtoisi varmaan aika heti
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Nyt testasin tuon uuden pikku purkin. En tiedä yhtään mitään mainauksesta. Tuo HP 999€ paketti kone 3060ti kortilla. Kattoin googlella vaan hieman vinkkiä asetuksiin ja nyt on power limit -64%, core -502, mem +1500. Hienosti ainakin toistaiseksi rullaa. 55-56GPU lämmöt ja minkä ohjelman sitä asentaa millä muistit näkee?? Olen uusi mainaaja ja siksi testailen helpointa mahollista nicehash. Nicehash näyttää tuota reilua 62MH/s ja power 127-129W. Tuotoksi reilu 6,2dollaria per päivä.

Jos tästä innostuu niin pitänee tuo 3080 kortti kans mainaamaan laittaa :O ... Sähkö ei maksa mitään kun työn puolesta. Hieman vaan ääni haittoja tietty, toki joku eri huoneen nurkka löytyy sitte minne kone mainaamaan josko oikein innostuu ettei koneet tuossa sängyn vieressä huuda :D 75% tuularin nopeus näin testi ajossa 3060ti kortille..
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Tuo +1500 saattaa olla epävakaa pidemmänpäälle, mutta jos jaksaa puksuttaa, niin mikäs siinä. Laske hiukan jos kaatuu. 62mh/s ja 128w on oikein hyvä. 3060ti ssä et taida nähdä muistiläpöjä mistään(?) mutta ei ne siinä niin kriittiset, sen verran vähävirtainen kortti. 3080 kortilla se muistien lämpötilasäätö menee jo kriittiseksi, ainankin joissain malleissa...
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
169
Mulla on toi gigantin 999e 3060ti pörisemässä -500/+1200 PL 60% ja fanit oon pistäny täysille niin pysyy kivasti 44 asteisena GPU ja hotspot 58 astetta. 59,5 MH/s
Toiseen koneeseen iskin juuri tuliterän 3080 suprimx:n (-150/+900/68%PL fanit 80% gpu temp 39, mem temp 86) ja siihen riserillä vanha 2060 pelikortti (-300/+900/73%PL /80%fan 49 astetta) niin se puskee 95+31 MH/s

Tässä käyttökoneessa on strix 3090 OC jota ajelen maltillisesti 0/0/65% PL / 63% fanit (että on hiljainen) ja mem tempit pysyy just alle sadassa. MH/s vaatimaton 80. (tällä pääsee 122mhs mutta vaatii jo meteliä ja lisätuuletusta, että mem temp alle 100)
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Tuo +1500 saattaa olla epävakaa pidemmänpäälle, mutta jos jaksaa puksuttaa, niin mikäs siinä. Laske hiukan jos kaatuu. 62mh/s ja 128w on oikein hyvä. 3060ti ssä et taida nähdä muistiläpöjä mistään(?) mutta ei ne siinä niin kriittiset, sen verran vähävirtainen kortti. 3080 kortilla se muistien lämpötilasäätö menee jo kriittiseksi, ainankin joissain malleissa...
Kyllä se oli epävakaa. Reilu puol tuntia se taidai jauhaa +1500mem ja antoi errorin. +1300memorylle reilu 61MH/s ja 127W niin katotaan miten rullaa.

Pitänee vertailun vuoksi laittaa myös tuo 3080 kone rullaamaan...

Nyt laitettu tuokin 3080 kone jylläämään kaveriksi.
Total speed
158.16 MH/s
Niin on varmaan vielä hieno säätöä vailla... 97+MH/s nyt tuo 3080 ja asetukset on power limit 70, core -400, mem +1050. fan 55% lämmöt 55 core.

edit2. Millä nuita kortin muistin lämpöjä kahtoa 3080 kortista?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 364
Binancessa ongelma on lähinnä kun ekaa kertaa menee sinne, niin pitää osata painaa walleteista Fiat&Spot auki ja sieltä sitten etsiä nimellä se kolikko mitä haluaa mainata ja walletin löytää kun menee depositin alle. Jos tuota ei tajua niin saa menemään aikaa hukkaan kun yrittää ihmetellä. Se wallettien etusivu ei ole kauhean käytännöllinen. Sitten kun on kolikkoa lompakossa, niin ne hyppää kyllä Fiat & Spot sivulla sinne listan ylimmiksi.
Öö siis missä se deposit on, haluaisin löytää lompsan osoitteen? Voihan tonne lompsaan mainata suoraan?

Entä osaisko joku neuvoa miten ETH vaihdetaan muihin kryptoihin? Pitääkö vaihtaa ensin fiatiksi tms?

Noi sivut on kyllä hirveimmät mitä vastaan on tullut.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Kyllä se oli epävakaa. Reilu puol tuntia se taidai jauhaa +1500mem ja antoi errorin. +1300memorylle reilu 61MH/s ja 127W niin katotaan miten rullaa.

Pitänee vertailun vuoksi laittaa myös tuo 3080 kone rullaamaan...

Nyt laitettu tuokin 3080 kone jylläämään kaveriksi.
Total speed
158.16 MH/s
Niin on varmaan vielä hieno säätöä vailla... 97+MH/s nyt tuo 3080 ja asetukset on power limit 70, core -400, mem +1050. fan 55% lämmöt 55 core.

edit2. Millä nuita kortin muistin lämpöjä kahtoa 3080 kortista?
HWINFO64 lataukseen. Jottei ihan nollapostaus niin kiva hashrate tolla 3080.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 364
Kyllä se oli epävakaa. Reilu puol tuntia se taidai jauhaa +1500mem ja antoi errorin. +1300memorylle reilu 61MH/s ja 127W niin katotaan miten rullaa.

Pitänee vertailun vuoksi laittaa myös tuo 3080 kone rullaamaan...

Nyt laitettu tuokin 3080 kone jylläämään kaveriksi.
Total speed
158.16 MH/s
Niin on varmaan vielä hieno säätöä vailla... 97+MH/s nyt tuo 3080 ja asetukset on power limit 70, core -400, mem +1050. fan 55% lämmöt 55 core.

edit2. Millä nuita kortin muistin lämpöjä kahtoa 3080 kortista?
Mulla on nyt pyörinyt 3060TI -502/+1200. Toimii muistit 1500 asti mutta stalejen osuus näyttäisi korreloivan tuon kellotuksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Öö siis missä se deposit on, haluaisin löytää lompsan osoitteen? Voihan tonne lompsaan mainata suoraan?

Entä osaisko joku neuvoa miten ETH vaihdetaan muihin kryptoihin? Pitääkö vaihtaa ensin fiatiksi tms?

Noi sivut on kyllä hirveimmät mitä vastaan on tullut.
Oikea yläkulma--->wallet-->overview-->deposit.
Itte oon poolista tonne suoraan siirtäny, eikä siinä mitään ongelmaa. Toki tuolla nyt ei mitään miljoonia kannata hautoa.

Trade valikkosta convert, jos vaan haluat pikamuuntaa, sit pörssin puolelle jos haluat jättää osta/myyntitarjouksia.

Juu, alkuun hiukan sekavat, mutta äkkiä tottuu.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
No nyt katottuna lämpöjä tuosta 3080 kun on hetken mainannu. Kuumana se käy muistin lämmöt avg noin 95c. Voi olla että kokeilla laskea tuosta +1100 alemmas muisteja. Vai paljonko näille on semmonen lämpö muisteille millä vielä kannattaa ajella?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Coinmotion on erittäin kallis, käytä binancea tai coinbase(pro), ainoa syy käyttää coinmotionia on jos pelottaa lähettää henkkareista kuvat internettiin.
Kuinka kallis verrattuna? Tällä hetkellä louhii coinmotioniin. Mietinnässä, että onko kannattavaa vaihtaa..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
No nyt katottuna lämpöjä tuosta 3080 kun on hetken mainannu. Kuumana se käy muistin lämmöt avg noin 95c. Voi olla että kokeilla laskea tuosta +1100 alemmas muisteja. Vai paljonko näille on semmonen lämpö muisteille millä vielä kannattaa ajella?
Löytyykö noihin muisteihin jotai hyvää softaa millä näkee lämmöt?

Vähä mietityttää tuon 3070m muistin lämmöt kun hotspot on 80. Vai onko läppärillä niin ettei siellä ole anturia?
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Löytyykö noihin muisteihin jotai hyvää softaa millä näkee lämmöt?

Vähä mietityttää tuon 3070m muistin lämmöt kun hotspot on 80. Vai onko läppärillä niin ettei siellä ole anturia?
Ite oon käyttäny muistilämpöjen tsekkaamiseen TechPowerUp:ia, mutta tuosta 3070 kortista et niitä näe millään.
Käsittääkseni vain 3080 ja 3090 korteista löytyy anturi muistien puolelta.
 

MineMineMine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
130
Legion17 - Lenovo Legion 5 / GTX3070 - Näytönohjain core -502, memory +300. Vielä testissä kuinka paljon voin nostaa, mutta lämmöt ovat aika korkealla.
GDDR6 ei ole niin lämpiä.
Jos Windowsissa, sitten Afterburner Curve Editoristä saa säätä corein noin 1100-1300hz flat.
Muisti @ +1000, ei ole ylimääräisestä ongelmia ollut kaikilla 3070 mallila jota olen käyttänyt.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Jahas, yksi näyttis osui lopulta mullekin, TUF 3070 saapui noudettavaksi ja ETH hashrate nousi ei enempää tai vähempää kuin 50 %. Saas nähdä, tuleeko niitä muita tilattuja vehkeitä joskus, sitten pitäisi ruveta keksimään paikkoja niille. Joko rigiä rakentelemaan tai sitten pääkoneeseen upgrade ja vanhat osat pyörittämään nätissä ja neutraalissa kotelossa johonkin olohuoneen kulmaan emännän iloksi :D

Ravenin jauhaminen loppui sitten tältä erää...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
GDDR6 ei ole niin lämpiä.
Jos Windowsissa, sitten Afterburner Curve Editoristä saa säätä corein noin 1100-1300hz flat.
Muisti @ +1000, ei ole ylimääräisestä ongelmia ollut kaikilla 3070 mallila jota olen käyttänyt.
Vedin Lenovon asetuksista Suorituskyvytilasta -> Tasapainotettu -> Hiljainen (tämä käytössä nyt). Hashrate tippuu aika paljon mutta lämmöt laski aika reippaasti. Prossu melkein 10 astetta ja näytönohjain 5-6 astetta. Täytyy testaa ja löytää se kompromissi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Ite oon käyttäny muistilämpöjen tsekkaamiseen TechPowerUp:ia, mutta tuosta 3070 kortista et niitä näe millään.
Techpowerup on netti sivusto, ei sillä mitään seurailla. Tarkoittanet varmaan GPU-Z ohjelmaa jota jaetaan siellä sivustolla. HWinfo64 (joka pitäisi olla kaikilla säätäjillä asennettuna) on myös hyvä softa lämpöjen seurantaan mutta tosiaan 3060/3060Ti/3070 korteilla ei pysty seuraamaan GDDR6 muistien lämpötiloja, ainoastaan coren lämpötilaa (core+ hotspot)
TechPowerUp GPU-Z (v2.38.0) Download
Free Download HWiNFO Sofware | Installer & Portable for Windows, DOS
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
EVGA 3070 FTW3'llä olla se iCX sensori muistille:
(XC3'llä en ole)

EVGA:n vehkeissä tuntuu olevan kaikenlaista spesiaalia, kun joku täällä aiemmin jo kyseli tuulettimista, kun kaikille on oma kontrolleri. Yleensä näissä Asuksissa ja MSI:n vehkeissä ainakin on vain 2: laitimmaiset toisen ja keskimmäinen toisen perässä. Menee sit samoilla vehkeillä oli dual tai 3-tuuletinmalli.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse en meinaa saada tuota gigabyte gaming oc pro 3060 Ti korttia millään alle 140w lukemiin. Tai saan mutta hashrate tippuu myös. Olen voltti kurviin kokeillut eri voltteja lukita ja siitä kokeilla sitten säätää muita parametrejä, mutta aika heikosti onnistuu. Käytän nicehashiä, joka näyttää 61mh/s lukemia näyttö päällä ja näytön kiinni laittamalla nousee sitten 61,5-62mh/s
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itse en meinaa saada tuota gigabyte gaming oc pro 3060 Ti korttia millään alle 140w lukemiin. Tai saan mutta hashrate tippuu myös. Olen voltti kurviin kokeillut eri voltteja lukita ja siitä kokeilla sitten säätää muita parametrejä, mutta aika heikosti onnistuu. Käytän nicehashiä, joka näyttää 61mh/s lukemia näyttö päällä ja näytön kiinni laittamalla nousee sitten 61,5-62mh/s
Onko core vedetty -502 lukemiin? (tai kai on jos olet curvella säätänyt) Itsellä oli 3060Ti kortti millä sain 62-63MH/s 120W ja nykyään on RTX3070 61-62MH/s 122W. Riippuu juuri siitäkin onko näyttö sammuksissa kun kyseessä primääri näytönohjain. Kai se on myös piilotosta kiinni, jotkut ovat vaan energiatehokkaampia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Core -502 mutta se ei vaikuta wattimäärään. Saan kortin hetkellisesti droppaamaan 115w lukemaan mutta palaa sieltä 134w joka on alin mihin olen päässyt. Silloin nopeus on 59-60mh/s. Tubessa on ohjeita tuolle kortille mutta ei mulla voltti lukituksella tipu watit niinkuin videolla. Powerlimit 59%
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
AMD-korttien omistajat: minua alkoi riepomaan aika suuresti, kun Windows haluaa päivitysten yhteydessä tehdä myös AMD:n ajuripäivitykset. Ja nytkin tuli viikon välein uudet ajurit asennettavaksi. Eikä siinä mitään, mutta ainakin minun miner-kokoonpanossani jostain syystä tuo ajuripäivitys ei mene putkeen, vaan ajurit menee solmuun. Minkä jälkeen pitää manuaalisesti asentaa uudestaan ne, missä yhteydessä asennusohjelma ensin poistaa vanhat, buuttaa, asentaa uudet, buuttaa ja aikaa palaa. Onko muilla tämmöstä ongelmaa? Luulisi liittyvän jotenkin tähän useamman kortin maailmaan.

Taas, kun olisi Windows 10 Pro, niin nuo saisi group policyllä estettyä nuo ajuripäivitykset. Homella ilmeisesti löysin oikean avaimen yhdestä linkistä, jolla nuo WU-päivitykset sai blokattua. Ainakaan vielä ei ole tullut uudestaan sitä uusinta ajuria asennettavaksi. Sinänsä ihan päätön ideakin, miksei voisi olla niin kuin Nvidiallakin, että ohjelmisto itse ilmoittaa uusista ajureista, joista voi sitten päivitellä haluamaansa tahtiin. Mitään järkeä ei ole muutenkaan viikon parin välein noita päivitellä, jos ei ole mitään ongelmaa.

Löysin jonkun vanhan MS-toolinkin, jolla piti pystyä estämään ei-toivottujen ajurien asentaminen, mutta eihän se toiminut. Liekö ollut jotain Win 7-tekeleitä, jotka ei kympillä toimi. Löysi kyllä nuo ajurit ja valitsin, että piilotetaan, niin eiköhän se ruvennut kumminkin sitä AMD-ajuria asentelemaan.
Mulla AMD:n ajurit ovat pysyneet paikallaan. Pääkoneessa kumpaakin näyttistä, muutaman kerran erikseen olen ajureita päivittänyt. Pitäisi koko Windows vetää uusiksi että saan tuon resize barin käyttöön.

Yhdessä vaiheessa kyllä Windows oli kakkoskoneessa jossa 3060 ja sen upouudet ajurit, oli Windows vetänyt vanhemmat ajurit jostain marraskuulta 2020 tilalle, jolla se 3060 ei edes toiminut! Jos Windows päivittää ajurit niin kannattaa laitehallinnasta vetää ne vanhat takaisin. Sieltä pitäisi löytyä manuaaliselta listalta ne, menee noin minuutissa ihan HDD koneellakin.

Tässä mulla näkyy että kaksi kertaa Windows on asentanut samat Nvidian ajurit (27.21.14.5751), 20.‎3.‎2021 ja 12.‎2.‎2021. Nykyiset ajurit (10.3.2021 27.21.14.6192) asennettu 30.3.2021. Kun taas AMD:n ajureista ei mitään mainintaa WU:ssa.

Samaten Windows ei itsestään käynnisty vaikka päivitykset on odottamassa, nytkin on yli viikon odottanut yksi päivitys kiltisti.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Core -502 mutta se ei vaikuta wattimäärään. Saan kortin hetkellisesti droppaamaan 115w lukemaan mutta palaa sieltä 134w joka on alin mihin olen päässyt. Silloin nopeus on 59-60mh/s. Tubessa on ohjeita tuolle kortille mutta ei mulla voltti lukituksella tipu watit niinkuin videolla. Powerlimit 59%
Huomasin juuri, kun TUF Gaming meni paikalle vrt. aiempi MSI Ventus, että samoilla asetuksilla TUF kiskoo suurin piirtein mainitsemasi 145 W, kun MSI meni 130 W. Power limit taisi olla 60 %. Nyt pienensin power liimitin 56 % ilman että hash rate juuri muuttui ja teho tippui reiluun 130 W, joka se oli MSI:lläkin.

Olet kai seurannut vähän aikaa, kun räpläät niitä säätöjä, että mihin hashrate asettuu. Tiputa power limitiä alas päin, "rauhoita tilanne" ja kattele mikä se hashrate on. Siinä, kun touhuaa, niin tippuu hashratekin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Mulla AMD:n ajurit ovat pysyneet paikallaan. Pääkoneessa kumpaakin näyttistä, muutaman kerran erikseen olen ajureita päivittänyt. Pitäisi koko Windows vetää uusiksi että saan tuon resize barin käyttöön.

Yhdessä vaiheessa kyllä Windows oli kakkoskoneessa jossa 3060 ja sen upouudet ajurit, oli Windows vetänyt vanhemmat ajurit jostain marraskuulta 2020 tilalle, jolla se 3060 ei edes toiminut! Jos Windows päivittää ajurit niin kannattaa laitehallinnasta vetää ne vanhat takaisin. Sieltä pitäisi löytyä manuaaliselta listalta ne, menee noin minuutissa ihan HDD koneellakin.

Tässä mulla näkyy että kaksi kertaa Windows on asentanut samat Nvidian ajurit (27.21.14.5751), 20.‎3.‎2021 ja 12.‎2.‎2021. Nykyiset ajurit (10.3.2021 27.21.14.6192) asennettu 30.3.2021. Kun taas AMD:n ajureista ei mitään mainintaa WU:ssa.

Samaten Windows ei itsestään käynnisty vaikka päivitykset on odottamassa, nytkin on yli viikon odottanut yksi päivitys kiltisti.
Juu, no ongelmahan tuossa on vaan se, että tappiin asti ei uskalla odottaa niitä päivityksiä, kun mulla on WLAN metered connection, minkä takia Windows ei niitä päivityksiä automaattisesti lataa. Windows tapansa mukaan toimii vähän "hasardisti", yhtäkkiä se unohtaakin pikku pikku rajoitteensa, lataa päivitykset ja sitten on hommat solmussa.

Mutta tosiaan kriittisin vaihe meni ohi, kun AMD:n kortti lähti minerista. Integroidun GPU:n takia (2200 G), josta kuva tulee, kannattaa ehkä pitää ajurit asennettuna, Windowsin oma lienee vähän kökkö.

Jätän nyt kuitenkin sen puukotuksen rekisteriin, että ei suotta päivittele noita ajureita Windows Updaten mukana. Sinänsä mielenkiintoinen tieto oli, mitä en tullut ajatelleeksikaan, että group policyt pystyy Homessakin ottamaan käyttöön.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Huomasin juuri, kun TUF Gaming meni paikalle vrt. aiempi MSI Ventus, että samoilla asetuksilla TUF kiskoo suurin piirtein mainitsemasi 145 W, kun MSI meni 130 W. Power limit taisi olla 60 %. Nyt pienensin power liimitin 56 % ilman että hash rate juuri muuttui ja teho tippui reiluun 130 W, joka se oli MSI:lläkin.

Olet kai seurannut vähän aikaa, kun räpläät niitä säätöjä, että mihin hashrate asettuu. Tiputa power limitiä alas päin, "rauhoita tilanne" ja kattele mikä se hashrate on. Siinä, kun touhuaa, niin tippuu hashratekin.
Joo aina rauhoittanut tilanteen. Touhutessa heilahtelee rajusti. Tässä kortissa on joku powerlimit ongelma, jonka tuo volttilukitus pitäs korjata, mutta ei vaan jotenkin pelaa siltikään. 130w ois ihan kiva lukema, mutta ei niin ei.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Joo aina rauhoittanut tilanteen. Touhutessa heilahtelee rajusti. Tässä kortissa on joku powerlimit ongelma, jonka tuo volttilukitus pitäs korjata, mutta ei vaan jotenkin pelaa siltikään. 130w ois ihan kiva lukema, mutta ei niin ei.
Paljonko se hashrate tippuu? Kyllähän ihan "tappiin" trimmaamalla pystyy jonkun 1 MH/s saamaan aikaiseksi, mutta siinä ei ole oikeinjärkeä. Olen jättänyt muistikellot laittamatta ihan tappiin ja tehojakin ehkä voisi taas katsella, paljonko kestäisi tiputella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ehkä se sen 1mh/s tippuu, mutta onko se taas sen 4-5watin erotuksen arvoista? 130w lukemaan tippuisi varmasti enemmän kuin 1mh/s.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Ehkä se sen 1mh/s tippuu, mutta onko se taas sen 4-5watin erotuksen arvoista? 130w lukemaan tippuisi varmasti enemmän kuin 1mh/s.
Joo, no mulla nää 3070 louhii jotain reilu 61 mh/s näillä reilu 130 w lukemilla. Jos 4...5 w nostaa ja muistikellot tappiin niin ei siihen mielestäni 1 mh/s enempää tule.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Oishan tuota muistikellojakin mahdollista nostaa varmaan, mutta näissä kun ei ole anturia noiden lämpöihin niin en uskalla tappiin vetää. Nyt ne on +1300mhz. Core lämmöt 44c. Hotspot oli 53c.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Ehkä se sen 1mh/s tippuu, mutta onko se taas sen 4-5watin erotuksen arvoista? 130w lukemaan tippuisi varmasti enemmän kuin 1mh/s.
Seuraa mieluummin sitä minerin kH/W lukemaa kuin MH tai W -lukemia erikseen. Kaikki yli 500 kH/W on plussaa 3060ti/3070:llä. 520-530 kH/W ja yli alkaa olemaan jo piilottovoitto.
 

Series^

Super huolto jumala
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
456
520-530 kH/W ja yli alkaa olemaan jo piilottovoitto.
Nicehash Quickminer sekä Excavator oli mulla avain noihin 520+ lukemiin niiden OPTIMIZE-juttujen avulla, Asus 3070 EK vetelee 62.3MH/s @ 117w, huiput 530.99Kh/J.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Mitäs teillä MHz:nä noi 3070 kellot on, kun mulla on ne linuxin alla, ja säätömetodiikka hieman eri? Pyörii näköjään suht sulavasti 8300MHz kieppeillä, mutta pitäiskö ottaa vähän takapakkia ...

Koodi:
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
| ID  GPU  Temp  Fan     Speed     Shares  Core  Mem  Power  Efficiency  |
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
|  0  3070 48 C 100 %  63.72 MH/s 3209/0/0  825  8300 140 W  455.16 KH/W |
|  1  3070 41 C 100 %  63.75 MH/s 3164/0/0  915  8300 140 W  455.37 KH/W |
|                     127.47 MH/s 6373/0/0            280 W  455.27 KH/W |
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
593
Saisiko täältä vinkkejä HiveOS + RX 5700 XT (Strix) kombon parantamiseen?
Vai kulkeeko tämä niin kuin kuuluukin?

Tällähetkellä OC asetuksina:
Core clock: 1300 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock 890 Mhz
Fan 50%

50.50 MH/s
core 47c
Mem 88c
110w

Kovin kummoista ymmärrystä kellotuksista ei ole.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Tuotot taas pamahti katosta lattiaan :S
Mikä tää kolikko on mikä nyt on tuottavin?
Kellään hajua tosta bittubecashistä? Miksi nicehash tuottaa nyt pikkusen enemmän?
 

Liitteet

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Saisiko täältä vinkkejä HiveOS + RX 5700 XT (Strix) kombon parantamiseen?
Vai kulkeeko tämä niin kuin kuuluukin?

Tällähetkellä OC asetuksina:
Core clock: 1300 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock 890 Mhz
Fan 50%

50.50 MH/s
core 47c
Mem 88c
110w

Kovin kummoista ymmärrystä kellotuksista ei ole.
Kun valitset hiveos:ssä kortin ja sieltä kellottaminen, niin siinä on alavalikko, että "popular presets". Sieltä voit valita millä mainaat, mitä mainaat ja kortin. Sitten näkyy moniko sata/kymmenen ihmistä käyttää sitä kellotusta. Sieltä saa aina hyvät lähtökohdat.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
593
Kun valitset hiveos:ssä kortin ja sieltä kellottaminen, niin siinä on alavalikko, että "popular presets". Sieltä voit valita millä maintaat, mitä mainaat ja kortin. Sitten näkyy moniko sata/kymmenen ihmistä käyttää sitä kellotusta. Sieltä saa aina hyvät lähtökohdat.
Sieltä nuo säädöt on pääosin otettukin. Ymmärtääkseni kulku pitäisi olla kuitenkin lähempänä 55 MH/s? Joten sillä kyselen, että puuttuuko tuosta jotain oleellista/onko jokin pielessä.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
28
Mitäs teillä MHz:nä noi 3070 kellot on, kun mulla on ne linuxin alla, ja säätömetodiikka hieman eri? Pyörii näköjään suht sulavasti 8300MHz kieppeillä, mutta pitäiskö ottaa vähän takapakkia ...

Koodi:
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
| ID  GPU  Temp  Fan     Speed     Shares  Core  Mem  Power  Efficiency  |
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
|  0  3070 48 C 100 %  63.72 MH/s 3209/0/0  825  8300 140 W  455.16 KH/W |
|  1  3070 41 C 100 %  63.75 MH/s 3164/0/0  915  8300 140 W  455.37 KH/W |
|                     127.47 MH/s 6373/0/0            280 W  455.27 KH/W |
+---+-----+----+-----+-----------+--------+----+-----+-----+-------------+
6* 3070 kortteja. coret 1095-1175 Mhz, power 115-121W, muistit 8200 Mhz, eff. 515-545 kH/J, speed 60,5- 62,5MH/s. huonoin tosiaan menee vaan 60,5Mh/s. yks 62MH/s ja 4 muuta 62,5Mh/s.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
28
Itse en meinaa saada tuota gigabyte gaming oc pro 3060 Ti korttia millään alle 140w lukemiin. Tai saan mutta hashrate tippuu myös. Olen voltti kurviin kokeillut eri voltteja lukita ja siitä kokeilla sitten säätää muita parametrejä, mutta aika heikosti onnistuu. Käytän nicehashiä, joka näyttää 61mh/s lukemia näyttö päällä ja näytön kiinni laittamalla nousee sitten 61,5-62mh/s
oma asus tuf 3060ti suostuu menemään ~150w 60-61,5MH/s.
Tyydyin 59,4MH/s kun sillon vie vaan ~108w ja eff 0,55MH/J.
En tiedä onko poikkeuksellisen huono yksilö? kun niiden kuulemma pitäs mennä samoihin mitä 3070.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Sieltä nuo säädöt on pääosin otettukin. Ymmärtääkseni kulku pitäisi olla kuitenkin lähempänä 55 MH/s? Joten sillä kyselen, että puuttuuko tuosta jotain oleellista/onko jokin pielessä.
55mh/s taisi jo vaatia MPT BIOS-modausta joka nostaa maksimi muistikelloja mitä ylikellotus sallii. Eli jos tappiin nostettu muistien kellotaajuus ei auta niin sitten nostat maksimi rajaa More Power Toolilla.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
6* 3070 kortteja. coret 1095-1175 Mhz, power 115-121W, muistit 8200 Mhz, eff. 515-545 kH/J, speed 60,5- 62,5MH/s. huonoin tosiaan menee vaan 60,5Mh/s. yks 62MH/s ja 4 muuta 62,5Mh/s.
Pudottelin tuota 8300 -> 8150 on alkoi kuitenkin invalid sharea tulemaan, no eiköhän nuo saa nyt olla noin, ainakin saatu tyhjät pois :) Kiitos varmistuksesta.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Muistithan juuri käy pir
Saisiko täältä vinkkejä HiveOS + RX 5700 XT (Strix) kombon parantamiseen?
Vai kulkeeko tämä niin kuin kuuluukin?

Tällähetkellä OC asetuksina:
Core clock: 1300 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock 890 Mhz
Fan 50%

50.50 MH/s
core 47c
Mem 88c
110w

Kovin kummoista ymmärrystä kellotuksista ei ole.
Biossia pitää modata jos lujempaa haluat kulkemaan. Ei mitenkään vaikea homma, toki siinäkin on riskinsä jos ei tiedä mitä tekee
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Yksi yö takana kokeilua 3060ti sekä 3080 korteilla.
0.00019801 BTC
≈ €8.18
näkyy olevan yön tulos. Enpä tarkalleen ajatellu kuinka monta tuntia ne jauhamassa oli kun sammutin jo aikaisemmin 3080 jauhamisen.

NiceHash minerilla 3060ti 61,5MH/s ~125w ja 3080 reilu 97MH/s 225w.

Tiedä jos tästä innostuu enemmänkin mainailemaan kohan takasi työn puolesta olevaan majotukseen missä sähkö sisältyy asumiseen. (Olisi tässä ollut jo aika monta kk aikaa mainailla 3080 kortilla kun peli koneessa istunut paikallaan kotona ja joka toinen vkl kerinny pelaamaan... Josko jatkossa antais vaan mainata tai suosiolla möisi tuon pois nyt kun hinnat on pilvissä.)

Pitäs vielä kokeilla säädellä asetuksia nuille korteille.


Testattu 1060 6gb läppärillä niin lähelle 20MH/s sillä näytti pääsevän.
 
Liittynyt
21.03.2021
Viestejä
13
Saisiko täältä vinkkejä HiveOS + RX 5700 XT (Strix) kombon parantamiseen?
Vai kulkeeko tämä niin kuin kuuluukin?

Tällähetkellä OC asetuksina:
Core clock: 1300 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock 890 Mhz
Fan 50%

50.50 MH/s
core 47c
Mem 88c
110w

Kovin kummoista ymmärrystä kellotuksista ei ole.
Muistien taajuudella iso merkitys nopeuteen. 1400/780/945 57MH/S
Bios modi toi 2-3Mh/s lisää. Erittäin simppeli homma hiveOS:llä tehdä tuo. Overclock tabilta download VBIOS -> red bios editorilla kopioidaan 1500mhz timingit noihin korkeampiin ja mikäli kortissa memory type alla toiset niin myös niille sama temppu. Sitten tallennetaan ja overclock tabilta taas flash VBIOS. Tallenna alkuperäinen bios vaikka pari kertaa johonkin talteen että varmasti jää originaali johonkin.Näyttökuva 2021-04-24 130933.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 351
Ensviikolla alkaa ekan rigin rakentelu. Prossu, jäähy ja parit riserit enää niin pääsee pulttaan osia. Yläpeltiin leikkaan ilmanpoistolle avauksen. Ja vielä sen päälle vois yhden tason laittaa niin ei osu terävät pellinreunat näppeihin. Ja vaakatuki etutuulettimille, ehkä taaksekkin niin saa johdot nipustettua siistimmin.
 

Liitteet

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
No nyt katottuna lämpöjä tuosta 3080 kun on hetken mainannu. Kuumana se käy muistin lämmöt avg noin 95c. Voi olla että kokeilla laskea tuosta +1100 alemmas muisteja. Vai paljonko näille on semmonen lämpö muisteille millä vielä kannattaa ajella?
Tähän kiinnostaisi kanssa saada vastausta täälläkin. Tämän threadin olen selaillut viimeiset muutama kymmenen sivua läpikotaisin, enkä ole ainakaan huomannut vastausta löytyneen. Googlella tulee lähinnä vastausta Nvidian ilmoittamasta "on ok jos Junction piikkailee käytössä 100-110c" mutta itseä vähän kammottaa nuo +90c lämmöt jatkuvassa käytössä. Jos jollain jotain valistunutta mutua, niin kuulisin kyllä mielelläni.

Olen nyt reilun viikon ajan louhintaa vasta höntsäillyt ja omalla 3080 TUF OC:lla:
Core -178, Memclock hävyttömästi +1700, Power target 64% ja tuulettimia pyöräytellyt tuossa 75-82% koska nuo junctionin lämmöt ahdistaa.

Junctionin lämmöt seilaa 88c-94c, vähän nyt säistä riippuen keskiarvo on siinä 90c-92c. Viileä (vielä toistaiseksi) hirsitalo asuimena ja konehuoneessa lämpötila ~19c.

+96mhs kulkee, 217w ja muistaakseni ~445kh/w.

Muistikelloja jos laskee vähänkin, niin näkyy aika välittömästi vauhdin tippuvan sinne 90mh/s tietämiin, lämpöihin ei vaikutusta, sama homma mikäli power targettia laskee esim 60%.

Etupaneelissa kolme Noctuan kotelotuuletinta puhistelee viileää ilmaa näyttikselle ja koneen kylki on auki. Louhijana T-Rex.

Jos siis noista Mem Junctionin turvallisista lämmöistä on oikeasti jotain "varmaa tietoa/mutua" niin kiinnostaisi kuulla. Pelikortiksi kuitenkin kortti ostettu, eikä huvittaisi käräyttää - louhiminen tuli vain yllättävänkin mukavaksi harrastukseksi tähän muun käytön kylkeen. Kaikkia vinkkejä kanssa otan mielelläni vastaan, näin nyyppä kun asian suhteen olen :asif: Louhimisen myötä olen ensimmäistä kertaa alkanut pohtia myös näyttiksen lyömistä vesille :D Ainut asia mikä kuumottaa on mahdollinen takuun menetys.

PS: Yksilöitähän nämä rajusti tosin on, kaveri koitti louhintaa samalla kortilla, eikä saanut Junctionia tippumaan alle sadan koneen kopan ollessa auki, ilman että tuulettimet oli lähempänä 100%, jätti siis leikin sikseen...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 486
Viestejä
4 163 990
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom