Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 720
Hashrate siirretty Binanceen ja ohjelmoitu viimeinen ulosmaksu Coinbaseen, harmi että ETH on taas muutamassa tunnissa tippunut roimasti. Binanceen en saanut varmistusta vielä hoidettua, otin kuvan ajokortista ja naamasta, mutta se vaatii erillisen naamakuvan oton suoraan kameralla. En ymmärrä miksi se haluaa valokuvan naamasta jos sille kelpaa vaan suoraan kameralla otettu kuva. No ei tietokoneella ole sellaista, ja täytyisi ehkä tuollainen sovellus asentaa. Haluaisin vaan pitää puhelimen kaikista kryptoista vapaana koska sitä käytetään erilaisissa varmistuksissa. Mutta tässä menee helposti viikko ennenkuin saan tarpeeksi kerättyä pooliin että sen voi nostaa, joten ei kiirettä tuolla.

Tuollainen Visa kortti olisi ehkä hieno muttei kovin käyttökelpoinen. Mulla tulee korttiostoksia jotain 90-120 euroa kuussa, mikä vastaa jotain 4 päivän tuottoa.

Edellispäivänä tuli 3 kuukautta mainausta täyteen. Poolissa on odottamassa ulosmaksua viimeinen satsi, yhteensä likemmäs 1500 euroa on mainattu bruttona, kulujen ja verojen jälkeen luokkaa kaksi näyttistä. Mulla on kaikki maksaneet 600-700. Jaa ei tuo yksi oli 520e. Yhteensä 6 näyttistä ja suurimman osan edelleenmyyntihinta on tällä hetkellä ainakin 200 euroa ostohintaa korkeampi. Mainaus on just ja just tuottoisampaa kuin näyttisten "myynti".

Jaa, just pari minuuttia sitten pooli näyttää maksaneen ulos. Hyvä että sen saa laitettua myyntiin ennenkuin menen nukkumaan.


Tuli säädettyä myös Googlen etähallinta kakkoskoneelle, aika helppo asentaa ja näin. Pikaisesti vilkaisin Windwsin remote desktoppia mutta tuo Googlen tuntui paljon helpommalta. Varsinkin kun tuossa kakkosessa on 3060 ja siinä hdmi dummy. Tähän asti olen erikseen kytkenyt näytön ja hiiren tuohon kiinni kun olen halunnut sen perään tarkemmin katsella, toki se yleisesti on mainannut vaan tasaisesti ja pelkästään poolista vilkuilu on riittänyt.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Hienosti onnistuin taas väistämään kurssihuiput, aina kun tilitys tulee niin ollaankin jo ATH:n krapulatiloissa kurssin kanssa :-(
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kortilla voi käyttää kryptoja suoraankin, itse en vaan halua hodlata ETH ta yhtään, vaan mieluummin pistän kaikki euroiksi sen hetkisellä kursilla. Hodlaillaan sitten jos kurssit tosissaan kyykkää, jos sillonkaan.
OK, eli Binance on joustava sille, mikä varanto taustalla on. Itsekin olen siis harrastanut samaa, että euroiksi vaan saman tien.

Sitä paitsi tuo ei poista sitä ongelmaa, että verottajan mukaan myös kryptojen käyttämisessä realisoituva arvonnousu on verotettavaa tuloa. Menee mielestäni aika hankalaksi niitä ainakaan mihinkään ilmoitella, eri asia sitten on, pääseekö verottaja kovin helposti jäljille, jos ei fiatin kautta kierrätä ollenkaan vaan käyttää kortilla suoraan kryptoina.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
170
OK, eli Binance on joustava sille, mikä varanto taustalla on. Itsekin olen siis harrastanut samaa, että euroiksi vaan saman tien.

Sitä paitsi tuo ei poista sitä ongelmaa, että verottajan mukaan myös kryptojen käyttämisessä realisoituva arvonnousu on verotettavaa tuloa. Menee mielestäni aika hankalaksi niitä ainakaan mihinkään ilmoitella, eri asia sitten on, pääseekö verottaja kovin helposti jäljille, jos ei fiatin kautta kierrätä ollenkaan vaan käyttää kortilla suoraan kryptoina.
Suomessa tuo verottajan kusettaminen on vähintäänkin arveluttavaa, jollei mahdotonta. Moni on koettanut huonoin tuloksin.
Vanha viidakon sanonta sanoo "pakko ei ole kuin, kuolla...ja maksaa verot"
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Sitä paitsi tuo ei poista sitä ongelmaa, että verottajan mukaan myös kryptojen käyttämisessä realisoituva arvonnousu on verotettavaa tuloa. Menee mielestäni aika hankalaksi niitä ainakaan mihinkään ilmoitella, eri asia sitten on, pääseekö verottaja kovin helposti jäljille, jos ei fiatin kautta kierrätä ollenkaan vaan käyttää kortilla suoraan kryptoina.
"Verotus realisoituu, kun kryptovaluuttaa vaihdetaan mihin tahansa viralliseen valuuttaan, toiseen kryptovaluuttaan tai sillä hankitaan jotakin. "
Mukavaa ilmoitella verottajalle jokaista makkaraostosta erikseen...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 191

Kuvanmukaiset setit menossa.

15imh05h - Lenovo Legion 5 / GTX2060 - Näytönohjain core -502 ja memory +700. En saa enempää irti tai vinkkejä otan vastaan. Prossun lämmöt n. 55 ja GPU n. 60.
GTX 1070 - Pöytäkone - Näytönohjain power limit 126% (tulen laskemaan kun siirrän töistä kotiin), core +50 ja memory +650. Vielä testin alla, että kuinka paljon voin noita nostaa ilman kaatumista.
Legion17 - Lenovo Legion 5 / GTX3070 - Näytönohjain core -502, memory +300. Vielä testissä kuinka paljon voin nostaa, mutta lämmöt ovat aika korkealla.

Tuo Lenovo Legion 5 (Ryzen 5800 / GTX3070) käy aikas kuumana. Prossun lämmöt ovat siinä 65-72, vaikka olen säätänyt virranhallinnasta asetuksia, turbon ottanut pois päältä rekisteritiedoista ja säätänyt eräällä ohjelmalla kellotaajuudet, niin että se pyörii jossain 500Mhz tienoilla. Yhdellä parilla klikkauksella saa sitten tehot takaisin normi sekä pelikäyttöön. Näytönohjain n. 71-73 astetta ja hotspot näytti max 82. Tulen vielä ostamaan koneelle paremman jäähdytysalustan mutta en odota mitään suurempia muutoksia. Kai nuo lämmöt ovat ihan siedettävät? Tuulettimet ei pöhise täysillä. Akun otan vielä viikonloppuna irti.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
98
kuva.PNG

Osaisko joku selittää nyypälle miksi binancella viimesen parin päivän mainittujen kolikoiden määrä ei korreloi toteutunutta hasratea ollenkaan?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658

Osaisko joku selittää nyypälle miksi binancella viimesen parin päivän mainittujen kolikoiden määrä ei korreloi toteutunutta hasratea ollenkaan?
Tuotto ei yksinomaan johdu hashratesta vaan eri blockkien selvittämisestä maksetaan erisuuruinen palkkio, joka sitten jaetaan louhijien kesken. Välillä voi olla parempi tuuri ja välillä ei, mulla sattui melkein aina huono tuuri binancen poolin kanssa...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959

Osaisko joku selittää nyypälle miksi binancella viimesen parin päivän mainittujen kolikoiden määrä ei korreloi toteutunutta hasratea ollenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Hienosti onnistuin taas väistämään kurssihuiput, aina kun tilitys tulee niin ollaankin jo ATH:n krapulatiloissa kurssin kanssa :-(
Täällä valmistu eilinen erä juuri peak arvoihin. Sai nyt muutaman kympin kuitattua kotiin päin :thumbsup:. Kerrankin näin päin...


Mites onko jollakulla automaaginen kannattavuuden vaihto mainerissa? Ennen erot olleet joitain kymmeniä prosentteja niin en ole uhrannut ajatusta aiheelle.

Nyt whattomine.com näyttää Ryo:lle huomattavasti isompaa kannattavuutta joten kannattaisi jo ennemmin louhia tuota väliaikaisesti. Manuaalisesti jaksa mitään säätää, mutta jos tuo hoituisi automaagisesti niin miksikäs ei. Mites toi lompakko homma toimii? Pitäs olla niille sadoille eri kolikoille tehty osoite ja se minerstattiin ja sitten se louhii sinne kun on kannattavempaa?

e: Crypto.com:ssa edes ole tollasta ryo:ta. Tuskin kannattaa miettiä tätä taas senkään enempää...
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
"Verotus realisoituu, kun kryptovaluuttaa vaihdetaan mihin tahansa viralliseen valuuttaan, toiseen kryptovaluuttaan tai sillä hankitaan jotakin. "
Mukavaa ilmoitella verottajalle jokaista makkaraostosta erikseen...
No ihan kiusallaankin voi ilmoittaa ja toimittaa printattuna! Tulee vuoden mittaa aika pitkä lista varsinkin jos kesällä vielä ravintolat aukeaa ja innostuu juomaan kaljaa terassilla... Onpahan sitten ainakin tarkka kirjanpito, itse laitan ATK:n tekemään tuon likaisen työn automaattisesti Binancen API:n yli, ainakin näin alustavasti kaikki tiedot on sieltä saatavissa automaattisesti.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 391
Onko Coinbasessa ja Binancessa jotain eroa jos haluaisi mainata ETH:ta sinne ja muuntaa muihin kryptoihin. Binancen sivut oli mulle ainakin hepreaa, Coinbasea en ole vielä katsellut. Nyt olen mainannut Coinmotioniin mutta sieltä ei pysty muita kryptoja juuri ostamaan.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797

Kuvanmukaiset setit menossa.

15imh05h - Lenovo Legion 5 / GTX2060 - Näytönohjain core -502 ja memory +700. En saa enempää irti tai vinkkejä otan vastaan. Prossun lämmöt n. 55 ja GPU n. 60.
GTX 1070 - Pöytäkone - Näytönohjain power limit 126% (tulen laskemaan kun siirrän töistä kotiin), core +50 ja memory +650. Vielä testin alla, että kuinka paljon voin noita nostaa ilman kaatumista.
Legion17 - Lenovo Legion 5 / GTX3070 - Näytönohjain core -502, memory +300. Vielä testissä kuinka paljon voin nostaa, mutta lämmöt ovat aika korkealla.

Tuo Lenovo Legion 5 (Ryzen 5800 / GTX3070) käy aikas kuumana. Prossun lämmöt ovat siinä 65-72, vaikka olen säätänyt virranhallinnasta asetuksia, turbon ottanut pois päältä rekisteritiedoista ja säätänyt eräällä ohjelmalla kellotaajuudet, niin että se pyörii jossain 500Mhz tienoilla. Yhdellä parilla klikkauksella saa sitten tehot takaisin normi sekä pelikäyttöön. Näytönohjain n. 71-73 astetta ja hotspot näytti max 82. Tulen vielä ostamaan koneelle paremman jäähdytysalustan mutta en odota mitään suurempia muutoksia. Kai nuo lämmöt ovat ihan siedettävät? Tuulettimet ei pöhise täysillä. Akun otan vielä viikonloppuna irti.
Ensinnäkin mitähän kortteja on GTX 2060 ja 3070? Ne on RTX kortteja, olettaen että nyt puhutaan RTX2060 ja RTX3070 korteista? Mitä tulee tuohon 2060 korttiin, niin ihan liian alas olet vedellyt coren kellot, enkä tiedä oikein mihin noi sun luvut perustuu, 30x0 sarjan kortit sitten -502 corelle, mutta ei se kyllä päde aiempiin malleihin. RTX2060, gminer, -280 ja 1760 (hiveos eli kai puolet tuosta jos windows) antaa täällä 32MH/s. Samaten sun 3070 aika alhainen lukema, mutta läppäri niin voi johtua siitä. Sille tosin taas muistin kellot todella alhaiset, kun normaalia ajaa +1000 vähintään, minulla 2650 (jaetaan taas kahdella jos Windows). Käytännössä kaikki nettisivutkin sanoo, että reilusti yli 1000mhz lisää jos 30x0 sarjan kortti, kunnes alkaa tulemaan rejectejä. Coren toki voi pitää tuolla -502 jos se suostuu sillä toimimaan. Niin ja mitä kuvia katselin, niin taitaa rajoittaa lämpöjen osalta se läppärin pohja ilman liikkumista ns. perhanasti, eli jos ei muuta käyttöä ole niin ihmessä pohjalevy irti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Onko Coinbasessa ja Binancessa jotain eroa jos haluaisi mainata ETH:ta sinne ja muuntaa muihin kryptoihin. Binancen sivut oli mulle ainakin hepreaa, Coinbasea en ole vielä katsellut. Nyt olen mainannut Coinmotioniin mutta sieltä ei pysty muita kryptoja juuri ostamaan.
Coinbasen mobiilisovellus (ja oikeastaan webbikin) on ainakin about hirveintä mitä on tullut vastaan, toisin kuin Binancen. Monipuolisuudesta ja toimintojen määrästä nyt puhumattakaan.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Coinbasen mobiilisovellus (ja oikeastaan webbikin) on ainakin about hirveintä mitä on tullut vastaan, toisin kuin Binancen. Monipuolisuudesta ja toimintojen määrästä nyt puhumattakaan.
Binancessa ongelma on lähinnä kun ekaa kertaa menee sinne, niin pitää osata painaa walleteista Fiat&Spot auki ja sieltä sitten etsiä nimellä se kolikko mitä haluaa mainata ja walletin löytää kun menee depositin alle. Jos tuota ei tajua niin saa menemään aikaa hukkaan kun yrittää ihmetellä. Se wallettien etusivu ei ole kauhean käytännöllinen. Sitten kun on kolikkoa lompakossa, niin ne hyppää kyllä Fiat & Spot sivulla sinne listan ylimmiksi.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Suomessa tuo verottajan kusettaminen on vähintäänkin arveluttavaa, jollei mahdotonta. Moni on koettanut huonoin tuloksin.
Vanha viidakon sanonta sanoo "pakko ei ole kuin, kuolla...ja maksaa verot"
Tästä olen vähän itsekin lähtenyt liikkeelle. Yksi syy siihen vaihtoon fiatiksi on juuri se, että vältyn kaikelta muulta raportoinnilta kuin louhintatulosta. Ja siihen teen sitten vähennyksiä laitteiden ja sähkön osalta.

Tuntuu silti mielestäni aika omituiselta tulkinnalta tuo, että krypton käyttämisessä realisoituu myös voitto... Kai siinä pitäisi ainakin joku alaraja olla määritelty, josta tollaset ei päde.

Mitenhän muuten asia oikeasti on: osakkeiden ja rahastojen osalta on voimassa 1000 verovapaa luovutus vuosittain, voisiko se päteä tähänkin yhteyteen? Eli kunhan coinien myynnit pysyvät alle tonnin vuosi, niin ihan sama, onko siinä voittoa vai. Kuuluu tietysti enemmän tuohon verolankaan, onkohan kukaan huomannut asiaa siellä käsitellä?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
AMD-korttien omistajat: minua alkoi riepomaan aika suuresti, kun Windows haluaa päivitysten yhteydessä tehdä myös AMD:n ajuripäivitykset. Ja nytkin tuli viikon välein uudet ajurit asennettavaksi. Eikä siinä mitään, mutta ainakin minun miner-kokoonpanossani jostain syystä tuo ajuripäivitys ei mene putkeen, vaan ajurit menee solmuun. Minkä jälkeen pitää manuaalisesti asentaa uudestaan ne, missä yhteydessä asennusohjelma ensin poistaa vanhat, buuttaa, asentaa uudet, buuttaa ja aikaa palaa. Onko muilla tämmöstä ongelmaa? Luulisi liittyvän jotenkin tähän useamman kortin maailmaan.

Taas, kun olisi Windows 10 Pro, niin nuo saisi group policyllä estettyä nuo ajuripäivitykset. Homella ilmeisesti löysin oikean avaimen yhdestä linkistä, jolla nuo WU-päivitykset sai blokattua. Ainakaan vielä ei ole tullut uudestaan sitä uusinta ajuria asennettavaksi. Sinänsä ihan päätön ideakin, miksei voisi olla niin kuin Nvidiallakin, että ohjelmisto itse ilmoittaa uusista ajureista, joista voi sitten päivitellä haluamaansa tahtiin. Mitään järkeä ei ole muutenkaan viikon parin välein noita päivitellä, jos ei ole mitään ongelmaa.

Löysin jonkun vanhan MS-toolinkin, jolla piti pystyä estämään ei-toivottujen ajurien asentaminen, mutta eihän se toiminut. Liekö ollut jotain Win 7-tekeleitä, jotka ei kympillä toimi. Löysi kyllä nuo ajurit ja valitsin, että piilotetaan, niin eiköhän se ruvennut kumminkin sitä AMD-ajuria asentelemaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
237
Aloittelevana mainaajana tätä ketjua tullut nyt jonkin aikaa seurattua.
Muutama kysymys painunut mieleen.

Louhimassa on nyt yksi 1070 @nicehash, 6700xt refu odottaa isompaa virtalähdettä.
Onko mahdollista / kannattavaa louhia punaisella ja vihreällä samaan aikaan, saako esim afterburnerilla säädettyä eri merkkisten korttien asetukset erikseen?
Voiko olla amd ja nvidia ajurit koneeseen asennettuna samaan aikaan?

Onko yhden tai kahden kortin tehoilla kannattavaa siirtyä oikeaan pooliin vai louhia nicehashilla?

Edellisten keskustelujen perusteella binance olisi järkevämpi kauppapaikka ja lompakko kuin coinmotion, oliko myös niin että coinmotion ilmoittaa tietoja suomen verottajalle suoraan?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Taas, kun olisi Windows 10 Pro, niin nuo saisi group policyllä estettyä nuo ajuripäivitykset. Homella ilmeisesti löysin oikean avaimen yhdestä linkistä, jolla nuo WU-päivitykset sai blokattua. Ainakaan vielä ei ole tullut uudestaan sitä uusinta ajuria asennettavaksi. Sinänsä ihan päätön ideakin, miksei voisi olla niin kuin Nvidiallakin, että ohjelmisto itse ilmoittaa uusista ajureista, joista voi sitten päivitellä haluamaansa tahtiin. Mitään järkeä ei ole muutenkaan viikon parin välein noita päivitellä, jos ei ole mitään ongelmaa.
Tuon gpedit.msc:n saa asennettua homeenkin, ainakin sillä itse blokkasin kaikki pakkoupdatet pois näistä homekoneista.

Näillä ohjeilla: How To Enable Gpedit.msc In Windows 10 Home Edition
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Aloittelevana mainaajana tätä ketjua tullut nyt jonkin aikaa seurattua.
Muutama kysymys painunut mieleen.

Louhimassa on nyt yksi 1070 @nicehash, 6700xt refu odottaa isompaa virtalähdettä.
Onko mahdollista / kannattavaa louhia punaisella ja vihreällä samaan aikaan, saako esim afterburnerilla säädettyä eri merkkisten korttien asetukset erikseen?
Voiko olla amd ja nvidia ajurit koneeseen asennettuna samaan aikaan?

Onko yhden tai kahden kortin tehoilla kannattavaa siirtyä oikeaan pooliin vai louhia nicehashilla?

Edellisten keskustelujen perusteella binance olisi järkevämpi kauppapaikka ja lompakko kuin coinmotion, oliko myös niin että coinmotion ilmoittaa tietoja suomen verottajalle suoraan?
Vastaan mihin osaa. Ainakin hiveos voi mainata korteilla sekaisin, windowssista en osaa sanoa.

Onko kannattavaa siirtyä pooliin, siis nicehash on jo pooli ja se ottaa niistä samoista tuotoista välistä oman provikkansa. Totta hemmetissä on kannattavampaa siirtyä pois nicehashista ihan itse mainaamaan sitä kolikkoa. Nicehash on hyvä kokeilun vuoksi, selkeä(mpi) verotuksellisesti ja toimii paremmin kuin osa-aika mainaa. Normi pooleissa on vähän poolista riippuen yleensä joku määrä kolikkoa mikä pitää mainata ennen kuin se maksetaan, joten se keskimäärin vaatii sitä, että ei vaan silloin tällöin mainaile pääkoneella, vaan on erikseen kortit sitä varten. Muuten se on aina kannattavampaa kuin nicehash. Tokikaan poolissa mainaamasi kolikot ei mihinkään katoa jos kone katoaa linjoilta, vaan se jatkaa siitä mihin jäit, mutta ajat maksuille venyy aika pitkiksi jos vain silloin tällöin mainaa suhteellisen vähäisillä tehoilla.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Voiko olla amd ja nvidia ajurit koneeseen asennettuna samaan aikaan?
Toimii hyvin, mulla on 3060 ja Vega56 samassa koneessa. Ei muuta ongelmaa kuin se että tuon Vega:n virittely on vähän salatiedettä, enkä tiedä miten saisi bootissa ladattua ne arvot.. Mutta väliäkö tuolla kun jauhaa noinkin luotettavasti.

Ainut ongelma tuli kun koneessa on virtalähteessä maksimikuorman haistelu 420w tienoilla, jo pelkästään Vegan DAG generointi riitti sammuttamaan koneen. Mutta reilusti kelloja alas niin hyvin toimii.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 191
Ensinnäkin mitähän kortteja on GTX 2060 ja 3070? Ne on RTX kortteja, olettaen että nyt puhutaan RTX2060 ja RTX3070 korteista? Mitä tulee tuohon 2060 korttiin, niin ihan liian alas olet vedellyt coren kellot, enkä tiedä oikein mihin noi sun luvut perustuu, 30x0 sarjan kortit sitten -502 corelle, mutta ei se kyllä päde aiempiin malleihin. RTX2060, gminer, -280 ja 1760 (hiveos eli kai puolet tuosta jos windows) antaa täällä 32MH/s. Samaten sun 3070 aika alhainen lukema, mutta läppäri niin voi johtua siitä. Sille tosin taas muistin kellot todella alhaiset, kun normaalia ajaa +1000 vähintään, minulla 2650 (jaetaan taas kahdella jos Windows). Käytännössä kaikki nettisivutkin sanoo, että reilusti yli 1000mhz lisää jos 30x0 sarjan kortti, kunnes alkaa tulemaan rejectejä. Coren toki voi pitää tuolla -502 jos se suostuu sillä toimimaan. Niin ja mitä kuvia katselin, niin taitaa rajoittaa lämpöjen osalta se läppärin pohja ilman liikkumista ns. perhanasti, eli jos ei muuta käyttöä ole niin ihmessä pohjalevy irti.
Nimenomaan RTX, meni sanat sekaisin. Mie voisin pelaa noide core kellojen kanssa vielä. Redditistä lueskelin vinkkejä noihin kelloihin, joten niiltä osin säädin core kellot. 3070 mobiili tosiaan antaa enemmän jos vaan laitan muistitaajuuksia ylöspäin. Aika radikaalisti se muuttuu kun sen kanssa pelailin. Kiitos vastauksesta.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Menossa aika iso dumppi nyt, kun -12% vuorokauden sisään. Saa nähdä onko itseään ruokkiva kierre. Vaihtoa tosin niin paljon, että pysynyt silti yli 10 dollarissa päivätuotot yhdellä rtx 3080 kortilla.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
112
Onko Coinbasessa ja Binancessa jotain eroa jos haluaisi mainata ETH:ta sinne ja muuntaa muihin kryptoihin. Binancen sivut oli mulle ainakin hepreaa, Coinbasea en ole vielä katsellut. Nyt olen mainannut Coinmotioniin mutta sieltä ei pysty muita kryptoja juuri ostamaan.
Coinmotion on erittäin kallis, käytä binancea tai coinbase(pro), ainoa syy käyttää coinmotionia on jos pelottaa lähettää henkkareista kuvat internettiin.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
Pitkästä aikaa laitoin taas louhintaharrastuksen tulille. Kun en uutta näytönohjainta saanut aikaisemmin hankittua, enkä sellaista aio hankkiakaan ennen kuin niiden hinnat palautuvat järkevälle tasolle, niin pistin prosessorin töihin. 3970x soveltuu tällaiseen käyttöön oikein mainiosti, ja tehoa riittää vielä siihenkin että tekee muuta samalla. Muistit kellotettuna @3733Mhz 15-15-15-30 niin saa lisää vauhtia hommaan. PBO ei päällä, koska virrankulutus kasvaa 100 watilla ja esim. kuvassa näkyvän algoritmin kohdalla (rx/wow) hyöty on noin 1500-2000 H/s lisää. Eihän tällä rikastumaan pääse, varsinkaan tämän päivän alennusmyyntien jälkeen, mutta tällä hetkellä ennustettu louhintatahti on noin 0.0217 XMR päivässä.
xm.jpg
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Pitkästä aikaa laitoin taas louhintaharrastuksen tulille. Kun en uutta näytönohjainta saanut aikaisemmin hankittua, enkä sellaista aio hankkiakaan ennen kuin niiden hinnat palautuvat järkevälle tasolle, niin pistin prosessorin töihin. 3970x soveltuu tällaiseen käyttöön oikein mainiosti, ja tehoa riittää vielä siihenkin että tekee muuta samalla. Muistit kellotettuna @3733Mhz 15-15-15-30 niin saa lisää vauhtia hommaan. PBO ei päällä, koska virrankulutus kasvaa 100 watilla ja esim. kuvassa näkyvän algoritmin kohdalla (rx/wow) hyöty on noin 1500-2000 H/s lisää. Eihän tällä rikastumaan pääse, varsinkaan tämän päivän alennusmyyntien jälkeen, mutta tällä hetkellä ennustettu louhintatahti on noin 0.0217 XMR päivässä.
Paljon tuo siis tuottaa euroissa noin kuukaudessa. Jumalauta on buli prossu :D
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
Paljon tuo siis tuottaa euroissa noin kuukaudessa. Jumalauta on buli prossu :D
Tuo 0.0217 XMR on noin $7.05, että ei tosiaankaan paljoa voitolle jäädä kulujen jälkeen :D tää nyt oli tämmönen "might as well" -idea kun aika ison osan ajasta teen niin kevyttä hommaa että hyvin voi samalla louhia. Ehkä tuolla Monerollakin arvo nousee joskus sen verran että tää homma oikeasti kannattaa :thumbsup:
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tuon gpedit.msc:n saa asennettua homeenkin, ainakin sillä itse blokkasin kaikki pakkoupdatet pois näistä homekoneista.

Näillä ohjeilla: How To Enable Gpedit.msc In Windows 10 Home Edition
Kappas, tämähän olikin mielenkiintoinen tieto. Omassa koneessani on Pro ja siinä esim. Windows-päivitykset säädin group policyssä niin, että ladataan, mutta asennus vain minun toimestani. Nyt olen nämä Windowsin automaattiset päivitykset taklannut metered connectionilla, mutta se ei auta tähän ajurihommaan, kun ne ajurit sitten lopulta asentuvat ja sotkevat pelin.

Policyt olisivat käyttökelpoinen tapa jossain muissakin asioissa eikä tarttisi sorkkia rekisteriä.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Tuo 0.0217 XMR on noin $7.05, että ei tosiaankaan paljoa voitolle jäädä kulujen jälkeen :D tää nyt oli tämmönen "might as well" -idea kun aika ison osan ajasta teen niin kevyttä hommaa että hyvin voi samalla louhia. Ehkä tuolla Monerollakin arvo nousee joskus sen verran että tää homma oikeasti kannattaa :thumbsup:
No onhan tuo silti ihan hyvä päivä tuottoa prossulla. :O itekkin miettinyt tota moneroa mutta tuskin maksaa vaivaa 5600x :D monero kiinnostaisi itseä myös
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
No onhan tuo silti ihan hyvä päivä tuottoa prossulla. :O itekkin miettinyt tota moneroa mutta tuskin maksaa vaivaa 5600x :D monero kiinnostaisi itseä myös
Suosittelen kyllä kokeilemaan, louhii vaikka vähän vähemmällä teholla jos haluaa samaan aikaan käyttää konetta mutta saada myös vähän virtuaalivaluuttaa varastoon :giggle: Toi moneroocean.stream on hyvä paikka aloittaa, sieltä saa semmosen version tuosta XMRigistä, joka osaa vaihdella algoritmia kesken louhimisen tuottavuuden mukaan.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Menossa aika iso dumppi nyt, kun -12% vuorokauden sisään. Saa nähdä onko itseään ruokkiva kierre. Vaihtoa tosin niin paljon, että pysynyt silti yli 10 dollarissa päivätuotot yhdellä rtx 3080 kortilla.
Taisi se investoijienkin hehkuttama Coinbasen pörssiin listautuminen ollakin huono juttu kryptokursseille. Monet ovat ilmeisesti ottaneet sen askeleena kohti (todellisuudessa väistämätöntä) sääntelyä ja paniikkilikvidointi on alkanut. Noh, mainaajille ainakin hyvä loppukiri tälle härkäjuoksulle, kun on tilisiirtoja. Pitää varmasti ostaa nyt jotain itsekin jos alkaa halvalla saada ja samalla mainaajille vähän hiluja.

E: Minä hetkenä hyvänsä BTC vajoaa alle 40k euron. Kyllä nyt on lopun alkua - kunnes alkaa taas seuraavat kekkerit. Katseet RTX 40- sarjan korttien hamstrauksessa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Chia-farmia nyt tunkannut pystyyn eilisestä lähtien, hidasta tuo plottaus kun 100G vie about 10h? Onneksi voi vetää rinnakkain monta prosessia jos levykapa, io ja muistin määrä antaa periksi sekä tietenkin eri koneilla. Pientä säätöä vaati että sai yhden full noden keskitetysti ajoon ja nuo muut farmer-koneet sitten vetää sen kautta, ei tarvi montaa nodea pyörittää.
Jotenkin tuntuu että onkonhan tässä taas mitään järkeä, mutta kokeillaan nyt kun levypintaa on tullut burstcoin-mainaukseen vuosien saatossa haalittua useita kymmeniä teroja. Menee hetki että saa nuo täytettyä, jos nyt viittii värkätä loppuun asti...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Taisi se investoijienkin hehkuttama Coinbasen pörssiin listautuminen ollakin huono juttu kryptokursseille. Monet ovat ilmeisesti ottaneet sen askeleena kohti (todellisuudessa väistämätöntä) sääntelyä ja paniikkilikvidointi on alkanut. Noh, mainaajille ainakin hyvä loppukiri tälle härkäjuoksulle, kun on tilisiirtoja.
Joo, Coinbasen osake on sukeltanut ihan kivasti $428 -> 292. Enemmän toi(kin) tais olla pidemmän ajanjakson sijoitteluun tietty.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
164
Chia-farmia nyt tunkannut pystyyn eilisestä lähtien, hidasta tuo plottaus kun 100G vie about 10h? Onneksi voi vetää rinnakkain monta prosessia jos levykapa, io ja muistin määrä antaa periksi sekä tietenkin eri koneilla. Pientä säätöä vaati että sai yhden full noden keskitetysti ajoon ja nuo muut farmer-koneet sitten vetää sen kautta, ei tarvi montaa nodea pyörittää.
Jotenkin tuntuu että onkonhan tässä taas mitään järkeä, mutta kokeillaan nyt kun levypintaa on tullut burstcoin-mainaukseen vuosien saatossa haalittua useita kymmeniä teroja. Menee hetki että saa nuo täytettyä, jos nyt viittii värkätä loppuun asti...
Saako vanhoja 4 TB verkkolevyjä hyötykäyttöön noissa Chia hommissa ? Vai mitä rautaa pitäisi olla
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
ChichichichiCHIA! :spenguin:

Ryzen 5800X
Noctua NH-D15S
Asus X570-F
2x Corsair MP600 1tb
1x Corsair 750RM
2x 8Gb DDR4 4000Mhz PC4-32K
+HDD

Jatkoa seuraa .. ehkä .. kun kaikki on kasassa.

Edit. Yllä siis ihannekokoonpanoa, jokainen toki maustaa omalla merkillä. Jos sattuu omistamaan paremman prosessorin voi mennä 32Gb RAM:lla. Muistin ja kovalevyn nopeus vaikuttaa mutta ei niin paljoa kuin prosessorin. Tein nyt ihannekokoonpanon suuntaan omaksi pelikoneeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Saako vanhoja 4 TB verkkolevyjä hyötykäyttöön noissa Chia hommissa ? Vai mitä rautaa pitäisi olla
Käsittääkseni pitäs toimia, ainoa missä tarvittee tehoja on plottausvaihe eli kun levyt tuutataan täyteen chiaa. Kattelin noita esimerkki-rigejä ja jollain rasperry-pi:llä tekevät tuota: Chia-Network/chia-blockchain.
Burstcoinin osalta levyjen nopeuksilla oli louhinta-vaiheessa jonkin verran vaikutusta, mutta kaiketi chiassa ei niin suurta merkitystä?
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
164
Käsittääkseni pitäs toimia, ainoa missä tarvittee tehoja on plottausvaihe eli kun levyt tuutataan täyteen chiaa. Kattelin noita esimerkki-rigejä ja jollain rasperry-pi:llä tekevät tuota: Chia-Network/chia-blockchain.
Burstcoinin osalta levyjen nopeuksilla oli louhinta-vaiheessa jonkin verran vaikutusta, mutta kaiketi chiassa ei niin suurta merkitystä?
Ryzen 3800 varmaan riittää prossuksi ja sit 2 kpl näitä...


Ja sit farmiin noita mitä nyt löytyykään HDD , ilmeisesti ei nopeuksilla oo merkitystä ?
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Mietin että olisko tätä chiaa järkevää lähteä mainaamaan jos sais noita hhd levyjä hommattua 100kpl. Kooltaan tosin varmaan 80gb-1tb välillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Ryzen 3800 varmaan riittää prossuksi ja sit 2 kpl näitä...


Ja sit farmiin noita mitä nyt löytyykään HDD , ilmeisesti ei nopeuksilla oo merkitystä ?
Joo noilla varmaan pärjää. En nähnyt missään selkeää vaatimusta että hdd:n pitäis olla jotain erityisen nopeaa, joten oletan että kapasiteetti on tärkeämpää.

Mietin että olisko tätä chiaa järkevää lähteä mainaamaan jos sais noita hhd levyjä hommattua 100kpl. Kooltaan tosin varmaan 80gb-1tb välillä.
Ha, sitä minäkin tässä mietin että kannattaako tätä jumppaa tehdä, aikaa ja sähköä menee plottaukseen ja systeemin säätämiseen. Arvoahan tuolla Chialla ei vissiin tällä hetkellä ole, vain hypeä...
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Joo noilla varmaan pärjää. En nähnyt missään selkeää vaatimusta että hdd:n pitäis olla jotain erityisen nopeaa, joten oletan että kapasiteetti on tärkeämpää.



Ha, sitä minäkin tässä mietin että kannattaako tätä jumppaa tehdä, aikaa ja sähköä menee plottaukseen ja systeemin säätämiseen. Arvoahan tuolla Chialla ei vissiin tällä hetkellä ole, vain hypeä...
Joo voi olla että muija kyllä hirttäis mut kasseista kattoon jos koitan meidän 60neliön kaksioon laittaa 100kpl hdd farmin :D ainahan tässä voi unelmoida :D
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Sellainen kuva jäi muutaman youtube pätkän perusteella, että chian osalta on tässä vaiheessa aloittaessa jo auttamattomasti myöhässä. Vai onkohan tubettajien omaan pussiin puhelua...?

Korjatkaa joku paremmin asiasta perillä oleva mikäli tarvetta. (Alla oleva vain omaa mutuilua/mitä luulin ymmärtäneeni sieltä täältä)
Chia kolikot "arvotaan" varastoitujen terojen perusteella. Jos omassa farmissa olisi vaikkapa 1% (karkea yleistys) verkon datamäärästä, olisi voittomahdollisuus myös tuon 1% verran. Farmin pystyssä pitäminen ei siis takaa kolikoiden saamista, kuten "perinteisesti" louhittaessa? Verkossa on tällä hetkellä vajaa 540 PiB, joten muutamalla teralla tai kymmenillä teroilla on voittomahdollisuudet melko marginaaliset. Mikäli haluaisi pitää kiinni voittomahdollisuuksistaan täytyisi lisäksi omaa datamäärää kasvattaa samassa tahdissa verkon kanssa. Toisin sanoen tällä hetkellä täytyisi vähintään tuplata datamäärä joka toinen viikko.
 

aaa

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
24
Sellainen kuva jäi muutaman youtube pätkän perusteella, että chian osalta on tässä vaiheessa aloittaessa jo auttamattomasti myöhässä. Vai onkohan tubettajien omaan pussiin puhelua...?

Korjatkaa joku paremmin asiasta perillä oleva mikäli tarvetta. (Alla oleva vain omaa mutuilua/mitä luulin ymmärtäneeni sieltä täältä)
Chia kolikot "arvotaan" varastoitujen terojen perusteella. Jos omassa farmissa olisi vaikkapa 1% (karkea yleistys) verkon datamäärästä, olisi voittomahdollisuus myös tuon 1% verran. Farmin pystyssä pitäminen ei siis takaa kolikoiden saamista, kuten "perinteisesti" louhittaessa? Verkossa on tällä hetkellä vajaa 540 PiB, joten muutamalla teralla tai kymmenillä teroilla on voittomahdollisuudet melko marginaaliset. Mikäli haluaisi pitää kiinni voittomahdollisuuksistaan täytyisi lisäksi omaa datamäärää kasvattaa samassa tahdissa verkon kanssa. Toisin sanoen tällä hetkellä täytyisi vähintään tuplata datamäärä joka toinen viikko.
Arpomista se on muissakin louhittavissa kryptoissa. Niissä vaan on poolit millä käytännössä saa taattua tasaista tuottoa. Chia-pooleista en tiedä mutta eiköhän semmosetkin ole mahollisia, joku muu enemmän tietävä vois avata ehkä tuota asiaa.
Pelottavaa tuossa touhussa on mun mielestä jos isot datacenterit lähtee mukaan tai muut yritykset löytää kätköistään/palvelimistaan tuhansia turhia kovalevyjä. SIinä on yksittäisen louhijan tuotot pienet sen jälkeen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Sellainen kuva jäi muutaman youtube pätkän perusteella, että chian osalta on tässä vaiheessa aloittaessa jo auttamattomasti myöhässä. Vai onkohan tubettajien omaan pussiin puhelua...?

Korjatkaa joku paremmin asiasta perillä oleva mikäli tarvetta. (Alla oleva vain omaa mutuilua/mitä luulin ymmärtäneeni sieltä täältä)
Chia kolikot "arvotaan" varastoitujen terojen perusteella. Jos omassa farmissa olisi vaikkapa 1% (karkea yleistys) verkon datamäärästä, olisi voittomahdollisuus myös tuon 1% verran. Farmin pystyssä pitäminen ei siis takaa kolikoiden saamista, kuten "perinteisesti" louhittaessa? Verkossa on tällä hetkellä vajaa 540 PiB, joten muutamalla teralla tai kymmenillä teroilla on voittomahdollisuudet melko marginaaliset. Mikäli haluaisi pitää kiinni voittomahdollisuuksistaan täytyisi lisäksi omaa datamäärää kasvattaa samassa tahdissa verkon kanssa. Toisin sanoen tällä hetkellä täytyisi vähintään tuplata datamäärä joka toinen viikko.
Jep, tätä laskeskelin itsekin, alkaa verkossa olla niin paljon kapaa että oma osuus on häviävän pieni. Sama kävi burstcoiniin osalta, jos olisi meinannut jotain tienata niin olisi pitänyt jatkuvasti kasvattaa levykapaa. Onneksi siinä ehti alkuun mukaan niin ehti tienata jonkin verran, myöhemmin sitten jatkoin louhinta soolona kun homma rullas taustalla ilman suurempaa ylläpitoa... välillä sieltä on jotain tullut mutta kun kolikon arvo on aika olematon niin turhaa hommaa.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Arpomista se on muissakin louhittavissa kryptoissa. Niissä vaan on poolit millä käytännössä saa taattua tasaista tuottoa. Chia-pooleista en tiedä mutta eiköhän semmosetkin ole mahollisia, joku muu enemmän tietävä vois avata ehkä tuota asiaa.
Pelottavaa tuossa touhussa on mun mielestä jos isot datacenterit lähtee mukaan tai muut yritykset löytää kätköistään/palvelimistaan tuhansia turhia kovalevyjä. SIinä on yksittäisen louhijan tuotot pienet sen jälkeen.
On jo isoille toimijoille parempaa ja tehokkaampaa tarjolla, Filecoinin muodossa. Siinä ei "mainata" sillä tilalla vaan annetaan (vuokrataan) sitä hyötykäytttöön, mutta nykyisellään vaatii n. 18 000$ että pääsee edes mukaan touhuun.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Itse asiassa tuolla chiaexplorer.com näyttäisi olevan statsejakin verkon nykyisestä tilasta.

Laskennallisesti menisi yhden kolikon voittoon reilu 66 päivää 1TB kapasiteetilla. Todellisuus voikin sitten olla jotain aivan muuta. kolikon voi voittaa heti ensimmäisenä päivänä tai farmi voi vastaavasti pyöriä loputtomiin ilman yhtään voittoa? Tähän ymmärtääkseni olisi tulossa poolit jossain vaiheessa, jolloin tilannetta saadaan mahdollisesti "tasoitettua"?
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Itse asiassa tuolla chiaexplorer.com näyttäisi olevan statsejakin verkon nykyisestä tilasta.

Laskennallisesti menisi yhden kolikon voittoon reilu 66 päivää 1TB kapasiteetilla. Todellisuus voikin sitten olla jotain aivan muuta. kolikon voi voittaa heti ensimmäisenä päivänä tai farmi voi vastaavasti pyöriä loputtomiin ilman yhtään voittoa? Tähän ymmärtääkseni olisi tulossa poolit jossain vaiheessa, jolloin tilannetta saadaan mahdollisesti "tasoitettua"?
Poolit pitäisi tulla toukokuun aikana. Itse päätin lähteä tähän mukaan juuri sillä ajatuksella, että olisi about 12 teraa valmiita plotteja odottamassa, kun poolaus astuu käyntiin, niin pääsee välittömästi sitten tienaamaan. Ostin 2x6TB kovot ja vedän ne täyteen firman macbookeilla. Tosissaan todennäköisyys, että arpalipuke osuu kohdalle omin avuin on lähes olematon, jollei heitä kiinni taaloja vähintään yhden RTX 30x näytönohjaimen verran. Toki hype on tällä hetkellä niin valtavaa tämän ympärillä, etten yllättyisi näin kryptomaailmassa, jos pelkästään se kantaisi top100-marcetcappiluokkaan. Joku pyöräytti laskimella, että yksi kolikko olisi siinä vaiheessa parin tonnin arvoinen, ja yhdestä lotto-osumasta kolikoita tulee 2 kpl. Ei mitään käryä, laskettiinko kolikoiden määrä liikkeellä olevien perusteella vai preminatut mukaan lukien. Monet veikkailleet hintaa satasten pintaan, muutaman kympin arvo per kolikko saattaanee tappaa ison osan hypestä (ketäpä kiinnostaisi lotota, jos osumasta saisi pari kymppiä oli ROI mikä tahansa).

Jos jokin on varmaa, niin ainoastaan se, että ne jotka lähtivät mainailemaan pre-mainnet kuukausi takaperin ja kiskoi läppärillä kolikon per päivä ilman erityisempiä investointeja, tullee vetämään lottovoiton tästä.

Itsellä on tällä hetkellä kiinni pari hunttia kovoissa. Huono puolihan tässä lienee se, että SSD:t palaa hemmetin nopeasti loppuun, jos isommin plottaa. Laskeskelin, että Macbookin boottausdiski kuluu noin 120 teran verran, kun vedän tuon 6 teran HDD:n täyteen (1 plotin lopputulema 100 gigaa, mutta sen valmistus taisi vaatia about 1,8 teraa TBW:tä). TBW:tä ei ole määritetty, mutta lienee kenties 300 tuntumassa, eli ei pitäisi vaikuttaa läppärin elinikään. Sen sijaan jos enempi plottailee, niin nuo perus 80 euron Sampan 500-gigaiset EVO 970 yms plottailee TBW:n (300 teraa) osalta jonkun 15 teraa kamaa ennen kuin elinikä on ylitetty. Terasella vääntää TBW:n osalta tuplat. Jos siis Suomesta ostaa laitteet ja maksaa sen 20 euroa per tera, niin tuommoinen 30 teran setti, jolla saa tällä hetkellä about yhden osuman viikkoon maksaisi kenties 600 euroa HDD:t, ja satasen pari muistin osalta. Siihen päälle sähköt. Veikkaisin, että tuo paketti makselee ajan myötä itsensä takaisin, vaikka hinta jäisi muutamiin kymppeihin. Kulut kuitenkin varsin rajalliset, kun jättää valmiit plotit viljelemään lipastoon. Isoimpina riskinä lienevät kolikon arvo ja se, riittääkö kiinnostus pitkällä aikavälillä, vai jääkö tähdenlento suutariksi niin kuin useimmilla edeltäneillä on tahtonut käydä.

Toisaalta samalla rahalla voisi ostaa RTX 3060:n, jonka jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin, ja jolle on muutakin käyttöä kuin loppuunpoltetulle SSD:lle tai kymmenille teroille HDD:itä. Ja takaisinmaksuaika lienee ainakin asteen ennustettavampaa. Chian etuina lienevät lähinnä se mainauksen helppous ja toive potentiaalisesta lottovoitosta (olo vähän kuin mainaisi pitkoa omillaan tai lottoisi lauantaisin - osumatsäänssi on teoreettinen, mutta homma on sitäkin jännempää).
 
Viimeksi muokattu:

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
Mietin että olisko tätä chiaa järkevää lähteä mainaamaan jos sais noita hhd levyjä hommattua 100kpl. Kooltaan tosin varmaan 80gb-1tb välillä.
Chian haasteita tulee verkosta farmerikoneelle sen verran usein, että HDD-levyjen kiekkoja ei ehdi päästää pysähtymään. Jos yksi HDD vie jatkuvasti pyöriessään noin 5W tehoa riippumatta siitä onko 1 TB vai 16 TB , niin kannattaa ensin arvioida sähkönkulutusta suhteessa mahdolliseen tuottoon.

Tähän ymmärtääkseni olisi tulossa poolit jossain vaiheessa, jolloin tilannetta saadaan mahdollisesti "tasoitettua"?
Poolit ovat tulossa. Mutta olemassa olevia plotteja ei voi siirtää pooliin. Itse mietin mitä tehdä, kun vanha pelikone plottaa vain ~1 TB päivässä. Ei tekisi mieli plotata levytilaa toiseen kertaan.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Poolit ovat tulossa. Mutta olemassa olevia plotteja ei voi siirtää pooliin. Itse mietin mitä tehdä, kun vanha pelikone plottaa vain ~1 TB päivässä. Ei tekisi mieli plotata levytilaa toiseen kertaan.
Tämä mietityttää allekirjoittanutta. Onko nykyisessä suhteellisen aikaisen vaiheen plottauksessa mitään järkeä, jos ja kun HDD:t on luultavasti saatu täyteen jo ennen pooleja. Coinejahan niillä tuskin kuitenkaan tulee saamaan jollei plottaile minimissään useita kymmeniä teroja. Mitään järkeähän tuskin on heittää valmiita plotteja alas vessanpöntöstä, mutta jos verkon koko alkaa olla sitä kokoluokkaa, että osumia tulisi alta kerran vuodessa, onko niitä myöskään järkeä pitää päällä? Toisaalta jos taskussa on jo kymmeniä teroja HDD:itä, niin eipä toisaalta kiinnostaisi lisääkään ostaa yhtä hypecoinia varten. Vaikea keksiä käyttöä edes yhdelle monen teran kovolle puhumattakaan nipusta moisia...

Näkisin melkeenpä 2 vaihtoehtoa:
1. Lyö vähän isommin rahaa kiinni ja vääntää sen 50 teraa, että saisi muutamia coineja ennen poolausta, ja toivoisi, että alkuhypessä arvo on satasissa, jotta saa omansa poies.
2. Vetää nykyisellä setillä pystyyn sen, mitä on, ja ottaa ilmaiseksi osaa hupilottoon.

Tämä välimuoto, jossa poltetaan muutamia satasia, lienee se tyhjä arpa, sillä rahaa palaa, mutta odotusarvo on edelleen varsin lähellä nollaa, kun useimmille pikkuviljelijöille ei tule ainuttakaan coinia.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 382
Viestejä
4 196 728
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom