Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
GPUZ auki ja vilasta onko perfcap reason mikä ja mitä on jännitteet virroissa ja onhan memory controller load 100% eikä joku 50%. Sen mukaa kahtoo onko piuhat hyvi, saako riittävät virrat/jännitteet ja jos memory clock on liikaa, joskus ei kaadukkaa vaa ei vaan toimi ni nökyy controllerin loadi alhasena.

Tietty jos ramissa vikaa/huono kosketus tms voi vaikuttaa järjestelmän vakauteen yms.

Myös koneen virtatila jos on vaihtunu ni voi olla pcie virranhallinta menny päälle.

Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
Windows lienee itsestään käynyt päivittämässä uudet ajurit, jotka tekee tuota?

Kannattaa tarkistaa ne ajurit ja että mikä versio quickminerista, jos sitä käytät
Nicehash blogista 4 päivää sitten
PSA: Mining issues with NVIDIA drivers v511.23 or newer

NiceHash - Leading Cryptocurrency Platform for Mining and Trading

Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
ETH arvo taas noussut yli 3000 USDeen, nyt kun pysyisi siellä ikuisesti :- P

Edit minuutti myöhemmin: äh..

ETH arvo taas noussut yli 3000 USDeen, nyt kun pysyisi siellä ikuisesti :- P

Edit minuutti myöhemmin: äh..

Siellä oli joku myy näpin päällä valmiiksi :D. Mutta taas meny yli...

Onhan tätä kiva katsella kun oman strategian mukaan kerran kuuhun kuun loppuun myynnit eli eilen meni helmikuu puoliksi hodliin ja myyntiin. Aika monta satasta tässä päivässä takkiin. No pakko pitää valituista linjoista kiinni ettei mene ihan tuuliviirinä.

Ruskit muuttaa varallisuutta cryptoihin vai mikä mahtaa olla? Länkkärien yhtenäisyys luo uskoa ja sen takia ylös... No mistä näistä tietää. Olin aika varma, että rommataan tässä alkuviikosta kautta linjan pörssissä ja cryptoissa, mutta mitä vielä XD.

Pienet lompakot ovat kuulemma ostaneet ETHiä ja muita kryptoja. Ruplan (fiat) arvo sukeltaa, kryptot on "turvallisia" ja venäläiset laittavat omaisuutta kiinni niihin (tai laittaneet, ennen valuutan romahtamista).

Nää hinnat on silti aika meh. Joku 3500e ehkä myisin ethin pois jos se tulee tarpeeksi nopeasti ennen mergeä. Mutta sellainen hinta vaatisi hyvin kovan hinnan bitcoinille, tai ethin irtaatumisen bitcoinista kokonaan. Kummatkin hyvin hankalia tapahtuakseen.

Mä siis odotan että kun merge tapahtuu, pitkällä aikavälillä se nostaa arvoa kivasti, mutta lyhyellä aikavälillä juuri sen tapahtumisen aikaan, sell the news mukaisesti arvo tippuisi ainakin useammaksi kuukaudeksi. Jolloin jos myi kohtalaiseen hintaan sitä ennen, niin voisi ostaa ns. omansa takaisin.

Mulla on nyt yli yksi ethereum kertynyt ja tälläinen 2200-2700 euron välin sahaaminen on lähes evvk. Sama juttu jos tuo dollari jatkaa vahvistumistaan niin se syö näitä nousuja, kun dollari on kai se mitä suurin osa kryptosijoittajista käyttää/arvostaa.

Mä pääsin havainnoimaan tätä monen puhumaa "afterburnerin" kaatumista muutama päivää sitten. Tuskinpa se siis oli kaatunut, koska mä en pidä sitä normaalisti päällä. Kaikki softat mitkä pollaa tarkempia tietoja raudasta kuten afterburner ja erityisesti hwinfo64, ne voi selvästi aiheuttaa ongelmia jos niitä pitää pitkään päällä, niin sammutan sellaiset. Kun noi minerit myös pollaavat sitä rautaa hieman niin se voi aiheuttaa jotain konfikteja.

Mutta se mikä kaatuu/resetoituu on ajurit. Ja sen myötä siis mainausasetukset, jos on säätänyt ne afterburnerilla vs säätänyt minerista mitä en ole tehnyt kuin TRM:lla vähäsen. Radeoneilla, erityisesti tän pääkoneen big naveilla sitä ajureiden kaatumista on tapahtunut vaikka kuinka, mutta tuo oli eka kerta mulla kun Nvidialla sitä tapahtuu. Yllättäen oli tuo pakettikoneen viritelmä tarjonnut tälläisen kokemuksen, en edes kovin nopeasti huomannut asiaa kun se oli kyllä jatkanut mainaamista, mutta watit oli tyyliin 100 liian korkeat, lämmöt oli likemmäs 70 astetta ja hashrate oli jotain 12 liian alhainen. Huomasin vasta kun olin ollut pidempään pelaamatta tuota lost arkkia, ja vähän ihmetellyt että kokonais raported hashrate on hieman liian alhaalla. Kuitenkin kaikki näytti mainaavan niin piti katsella tarkkaan mikä oli vialla. Toisessakin koneessa oli yksi mineri jostain syystä toiminut alitehoilla, se näköjään oli toennut ennenkuin ehdin katsomaan sitä. Noiden kahden vaikutus yhteensä oli ollut jotain 40-50 mh/s, niin sitä on vähän hankalaa huomata kun pelaamisen vaikutus on samaa luokkaa.

Mun pääkoneeni on oikein tosissaan alkanut hermostumaan kun en ole antanut sille lupaa ajaa noita päivityksiä sisään. Nyt siihen tulee liki päivittäin tuollaisia popuppeja. Uptime on 56 vuorokautta ja muutama minuutti. En mä vaan haluaisi kun noi radeonit on niin kiltisti toimineet tässä.
1646198922297.png

elmo, poika peijjoona!

En arvannu et kiikutat rigejäs muualle sillä ajatuksel et joku muu maksaa sun sähkölaskus!

Vaikka mulla on diy rigejä niin ei ne sentään noin rumia ole :D. Siitä ottaa kortia kainaloon pantiksi, että saa kun maksaa ryöstetyt sähköt korkoineen. e: Näyttää olevan ihan asiallista korttia eikä mitään serriä.

Porukoille mä vaan vienyt pari rigiä :redface:. Ja sieltäkin maksan sähköt, just kuittasin sen 120€ helmikuun osalta.

Kävi kyllä mielessä, että etsiskös jonkun sopen töistä mihin noita vois jemmata. Kulutus on sellaset 150 000 - 200 000 kWh/kk joten ei paljon parit rigit näy. Samoin ostoreskontrasta sähkölaskut tulee mulle hyväksyttäväksi.

Aika nopeasti summasin kuitenkin, että ei jos nyt jonkun tonnin säästää lyhyellä tähtäimellä niin fudut kiinni jäädessä tulee maskamaan hitusen enempi XD

Onneksi tuon sähkön voi sitte verovähentää. Helmikuussa meni pelkästään sähkön käytöstä 100€. Odotellaan sitten sähkönsiirtolaskua.. No 1/3 tai 1/4 varmaa laskusta menee muihin sähkölaitteisiin. Mut kyllä tuo vie aivan jäätävän siivun tuotoista. Kyllä kutkuttelisi viedä osa laitteista takas työpaikalle :lol: Tuotot päivässä 12-14€ luokkaa ollut nyt aika pitkään.

Kaippa sitä on säädettävä vielä noita. Tehoja alemmas ilman että hashratet liikaa kärsii.

Ja sopimus on toistaiseksi voimassaoleva 9,82snt/kwh ja 3.65€ perusmaksulla.

Onneksi tuon sähkön voi sitte verovähentää. Helmikuussa meni pelkästään sähkön käytöstä 100€. Odotellaan sitten sähkönsiirtolaskua.. No 1/3 tai 1/4 varmaa laskusta menee muihin sähkölaitteisiin. Mut kyllä tuo vie aivan jäätävän siivun tuotoista. Kyllä kutkuttelisi viedä osa laitteista takas työpaikalle :lol: Tuotot päivässä 12-14€ luokkaa ollut nyt aika pitkään.

Kaippa sitä on säädettävä vielä noita. Tehoja alemmas ilman että hashratet liikaa kärsii.

Täällä kulutus oli huipussaa joulukuussa, 6380Kwh. Eikä talokaan lämpene suoralla sähköllä. Eikä ole sähkökiuasta enkä käytä edes lohkolämppäriä. Kyllä tuo nyt vieläkin on moninverroin sähköä kannattavampaa onneksi :)

käytettyjen näyttisten hinnat on muuten laskeneet jo kymmeniä prosentteja. Saa nähdä tuleeko ostettua 4000-sarjalaisia varmuuden vuoksi jokaista mallia yksi, ettei jää ilman :D

Nää hinnat on silti aika meh. Joku 3500e ehkä myisin ethin pois jos se tulee tarpeeksi nopeasti ennen mergeä. Mutta sellainen hinta vaatisi hyvin kovan hinnan bitcoinille, tai ethin irtaatumisen bitcoinista kokonaan. Kummatkin hyvin hankalia tapahtuakseen.

Mä siis odotan että kun merge tapahtuu, pitkällä aikavälillä se nostaa arvoa kivasti, mutta lyhyellä aikavälillä juuri sen tapahtumisen aikaan, sell the news mukaisesti arvo tippuisi ainakin useammaksi kuukaudeksi. Jolloin jos myi kohtalaiseen hintaan sitä ennen, niin voisi ostaa ns. omansa takaisin.

Mulla on nyt yli yksi ethereum kertynyt ja tälläinen 2200-2700 euron välin sahaaminen on lähes evvk. Sama juttu jos tuo dollari jatkaa vahvistumistaan niin se syö näitä nousuja, kun dollari on kai se mitä suurin osa kryptosijoittajista käyttää/arvostaa.

Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään.

Täällä kulutus oli huipussaa joulukuussa, 6380Kwh. Eikä talokaan lämpene suoralla sähköllä. Eikä ole sähkökiuasta enkä käytä edes lohkolämppäriä. Kyllä tuo nyt vieläkin on moninverroin sähköä kannattavampaa onneksi :)

käytettyjen näyttisten hinnat on muuten laskeneet jo kymmeniä prosentteja. Saa nähdä tuleeko ostettua 4000-sarjalaisia varmuuden vuoksi jokaista mallia yksi, ettei jää ilman :D

On korttien hinnat rytisseet alas. Mutta eipä niitä silti ketään uskalla ostaa. Kurssit alhaalla, vaikeustaso pilvissä ja odotettavissa mainauksen loppuminen sekä 4000 sarja kolkuttelee ovilla taas suuremmilla pelitehoilla luvattuna.

Kyllähän neljätonnisia vähintään pitää yksi jokaista ostaa vähennyksien takia vaikka ei niillä mitään saisi enää silloin mainattua :)

Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään. :)

Joo kyllähä näistä tuotoista vähintään 50% jää odottaa arvonnousua.. Tässä sen verran kädestä suuhun meiningillä eletty, että jossain kohtaa on varmaan pakko ottaa tuotoista ulos.
Onneksi näytönohjaimia saa aina myytyä, etenkin nuo 3060 ja 6600-sarjalaiset menee hyvällä hinnalla vielä kaupaksi.
Mainaus jatkukoon. Näytöohjaimien hinnan lasku oli ennustettavissa.

Heip HiveOS asiantuntijat!

Vaihdoin juuri muutaman rigin HiveOS puolelle windowsista ja nyt ihmettelen, että miksi etherminessä ei näy workerit listoilla, vaikka flight sheet on tehty omalla osoitteella ja etherminen pooliin mielestäni oikein.

HiveOS mukaan kaikki toimii normaalisti, joten kaikkien pitäisi olla kyllä linjoilla..

Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana?

edit: Näköjään jotain selitystä löytyykin, kun yhden rigin nimen alla on isompi hashrate.. Reported näyttää eri lukemaa kuin current..

Voiko jotain sotkea kun loin yhden farmin, jonka alle laitoin useamman rigin?

Liitteet

• Näyttökuva 2022-03-04 210706.png
    Näyttökuva 2022-03-04 210706.png
    21,5 KB · Luettu: 37
Viimeksi muokattu:
Heip HiveOS asiantuntijat!

Vaihdoin juuri muutaman rigin HiveOS puolelle windowsista ja nyt ihmettelen, että miksi etherminessä ei näy workerit listoilla, vaikka flight sheet on tehty omalla osoitteella ja etherminen pooliin mielestäni oikein.

HiveOS mukaan kaikki toimii normaalisti, joten kaikkien pitäisi olla kyllä linjoilla..

Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana?

edit: Näköjään jotain selitystä löytyykin, kun yhden rigin nimen alla on isompi hashrate.. Reported näyttää eri lukemaa kuin current..

Voiko jotain sotkea kun loin yhden farmin, jonka alle laitoin useamman rigin?

edit: Suomeks sanottuna siis reported tippui alas ja current on pysynyt ennallaan kun etherminen poolin päädystä tarkastelee tilannetta.

Edit: Ongelma ratkaistu tekemällä jokaiselle rigille oman Flight sheet, jonne kirjattuna jokaisen rigin nimi.

Viimeksi muokattu:
edit: Suomeks sanottuna siis reported tippui alas ja current on pysynyt ennallaan kun etherminen poolin päädystä tarkastelee tilannetta.

Edit: Ongelma ratkaistu tekemällä jokaiselle rigille oman Flight sheet, jonne kirjattuna jokaisen rigin nimi.
Voit käyttää samaa flight sheettiä kaikilla rigeillä, kun worker name on %WORKER_NAME%. Tällä nimeksi tulee kyseisen rigin nimi.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Todettu toimivaksi

Eli asennetaan joku kolmannen osapuolen komentorivityökalu, joka on vielä pakattu niin, että suoraan ei näe mitä se tekee. Tuohan saattaa näyttää ihan mitä vaan lukeamia, ja ottaa koneen hallintaan kun siltä tuntuu.

Eli asennetaan joku kolmannen osapuolen komentorivityökalu, joka on vielä pakattu niin, että suoraan ei näe mitä se tekee. Tuohan saattaa näyttää ihan mitä vaan lukeamia, ja ottaa koneen hallintaan kun siltä tuntuu.
clitool on mmpos:stä otettu (hiveos:n kilpailija) ja lukemat vaikuttavat olevan valideja. Toki omalla vastuulla tuon asentaa.

Ööh. Tuohon vielä siirtomaksut, ja myynneistä verot. Itse laittaisin kamat myyntiin tuossa tilanteessa.

Mulla menee noin 25% tuotosta sähköön. Laskin pikaisesti. Tuossa markqq:n tapauksessa ainoa ongelma mitä näen on että ne sähkön määrä pitäisi olla eritelty jos haluaa ne verotuksessa huomioida.

Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään.

Jo pelkästään edellisen puolituksen perusteella markkinat hinnoittelee sen puolituksen jotain vuotta aiemmin. Varsinainen nousu tulee sitten näkymään ehkä vuosi puolituksen jälkeen. Puoli vuotta taitaisi olla liian aikaisin, ja toisaalta tää kaikki perustuu siihen että kryptot olisi tyhjiössä. Mutta muut markkinat voivat vaikuttaa paljon kryptoihin enemmän kuin kryptojen sisäiset tekijät. Silti yhtä lailla, puolituksen pitäisi nostaa hintaa aina riittävällä aikavälillä, se on erittäin voimakas tekijä.

Tosiaan itse kyllä hyvin mielelläni myisin ethin jossain 3500 eurossa kunhan se tulisi tarpeeksi ennen mergeä. Vähän kyllä näyttää tiukalta sen suhteen. Odotukseni siis on että suuri osa kryptoharrastajista odottaa mergen nostavan hintaa. Mutta se olisi hinnoiteltu jo sisään ja sitä ei tapahdu ->ihmiset myy sen minkä myyntiä joka tapauksessa odottivat ->kurssi laskee jonkin verran.

Myös mergen jälkeen myöhemmmin tulee päivitys jossa staketetut ethit vapautuu markkinoille. Se staketus tapahtui yli vuosi sitten joten siellä on paljon ethiä joka on kirkkaasti voitolla, joten vähintään jonkin verran myyntiä pitäisi tapahtua. -> -> jos olisin myynyt kaiken ennen mergeä, niin sitten voisin laittaa sen kaiken takaisin ja odotella jokusen vuoden 5k- 6k hintoja.

Mä en tiedä, mutta odottaisin että ethereumin kurssi kunnolla nousee(tyyliin yli 4k) vasta aikaisintaan reilusti yli vuoden mergestä. Jos en saa kohtalaiseen hintaan myytyä selvästi ennen mergeä, niin sitten arvelisin että tulee pidettyä se reippaasti pidemmän ajan. Tyyliin pari vuotta ainakin.

Mä en tiedä tuleeko samanlaisia kryptotalvia enää kuin ennen. Mä olen jo pitkään sellaista odottanut. Ehkä sellaisia >70% tiputuksia kahteen isoimpaan ei enää tule. Tuntuu silti oudolta koska aina tähän mennessä on tullut. Korona sun muut on sotkenut asioita, mutta mä odottaisin että vain viivästyttänyt asioita.

Ööh. Tuohon vielä siirtomaksut, ja myynneistä verot. Itse laittaisin kamat myyntiin tuossa tilanteessa.

Niin no siis en mä varmaa ainut ole jolla näin paljo menee sähköä mainaukseen. Näillä sähkön hinnoilla tää tuotto ei vaa ole kovin tehokasta.
Mut jos vähintään puolet menee tuotoista sähköön niin ei täs mun mielestä ihan hirveästi järkeä ole.

Siis parhaan hyödyn saisin kun ostaisin mahdollisimman hyvällä hashratella ja pienellä tehonkulutuksella olevia näytönohjaimia.
Tässä nyt tutkin et luopuis noista "tehosyöpöistä" ja niillä rahoilla ostaisin sitten parempaa tai pienentäisi mainausta.

Säädin näytönohjaimia pienemmälle tehonkulutukselle. Ei se hashrate paljoa kärsi mutta tehot laskee, säästää sähkössä edes vähän.
Mietin sitten kunnon mainausemolevyn ja powerin hankkimista niin pääsis noista koneista eroon. Siinä säästäisi ehkä 100-200w tops. Mutta mainausemo + 1200w poweri kustantais jo sitten useamman satasen. Mulla nyt siis 3 konetta, joissa jokaisessa 3 näytönohjainta kiinni. (ja 2 läppäriä). Yksi GPU pyörii työpaikalla.

3x RX6600, RX6600XT, 2x GTX1060, 3060 LHR, 2060M, GTX1070, 3070M, RTX2070Super ja RX580. Tässä workerit.

Viimeksi muokattu:
Niin no siis en mä varmaa ainut ole jolla näin paljo menee sähköä mainaukseen. Näillä sähkön hinnoilla tää tuotto ei vaa ole kovin tehokasta.
Mut jos vähintään puolet menee tuotoista sähköön niin ei täs mun mielestä ihan hirveästi järkeä ole.

Siis parhaan hyödyn saisin kun ostaisin mahdollisimman hyvällä hashratella ja pienellä tehonkulutuksella olevia näytönohjaimia.
Tässä nyt tutkin et luopuis noista "tehosyöpöistä" ja niillä rahoilla ostaisin sitten parempaa tai pienentäisi mainausta.

Säädin näytönohjaimia pienemmälle tehonkulutukselle. Ei se hashrate paljoa kärsi mutta tehot laskee, säästää sähkössä edes vähän.
Mietin sitten kunnon mainausemolevyn ja powerin hankkimista niin pääsis noista koneista eroon. Siinä säästäisi ehkä 100-200w tops. Mutta mainausemo + 1200w poweri kustantais jo sitten useamman satasen. Mulla nyt siis 3 konetta, joissa jokaisessa 3 näytönohjainta kiinni. (ja 2 läppäriä). Yksi GPU pyörii työpaikalla.

3x RX6600, RX6600XT, 2x GTX1060, 3060 LHR, 2060M, GTX1070, 3070M, RTX2070Super ja RX580. Tässä workerit.

Ei varmaan maksa vaivaa alkaa säätämään, etenkin jos kaikki nyt toimii hyvin. Suhteellisen energiatehokkaita muutenkin nuo näyttikset. Kovaa ajoa vaan kohti mergeä..

Ei varmaan maksa vaivaa alkaa säätämään, etenkin jos kaikki nyt toimii hyvin. Suhteellisen energiatehokkaita muutenkin nuo näyttikset. Kovaa ajoa vaan kohti mergeä..

Tuon mainausemon ja powerin kohtaloa vielä mietin. Saishan noista vanhojen koneiden osista sitte takaisinpäin.
Nyt kuitenkin Pistin kaikki GPU:t mahdollisimman alhaiselle virrankulutukselle. Vielä kellotaajuuksia säädän. AMD kortit nyt puskee jo aika minimillä, mutta nuo NVIDIAT, riittääkö PL niin alas kuin menee vai kannattaako lähteä volteja eriksee säätämään?

Muuten menin säätää BIOSista prosessorin ja muistien voltteja niin alas kun kone pysyy vain käynnissä :D Muuten kanssa katselin virranhallinta-asetuksia ja laitoin kaikkien vehkeiden tuulettimet minimille. Näytönhjaimetkin nyt käy niin pienellä kuin lämmöt antaa myöten.

Kai näillä vähän säästöä tekee..

E: Vielä ku sais ledejä pois noista koneista mut osa tuulettimista on yhdistetty niin ettei niitä saa pois päältä.. Taidan kiinnittää huomiota nyt jo liian pieniin asioihin :)

Esim GTX1070 virrankulutus kuitenkin tippui liki 40%, hashrate ehkä 20%. GTX1060 sama juttu. Parempi porskuttaa noilla pienemmillä tehoilla.

Viimeksi muokattu:
Jahas, nyt meni jo toisesta Lenovon 3060ti kortista tuuletin. Tällä kertaa tuuletin on kännistyy-sammuu-käynnistyy loopissa. Noh, kyllä tuo yksi tuuletinkin näyttää riittävän jäähdyttämään.

Viimeksi muokattu:
Jahas, nyt meni jo toisesta Lenovon 3060ti kortista tuuletin. Tällä kertaa tuuletin on kännistyy-sammuu-käynnistyy loopissa. Noh, kyllä tuo yksi tuuletinkin näyttää riittävän jäähdyttämään.
Näistä tuntuu lähtevän se muovinen propellin kiinnike prikka irti, jolloin tuuletin ottaa välillä pyrähdyksiä käyntiin ja sitten taas sammuu. Helposti korjattavissa, jos kyseinen ongelma. Purkaa tuulettimen irti näytönohjaimesta ja prikka löytyy sen takaa löytyvän tarralapun alta todennäköisesti ehjänä, sen voi laittaa takaisin paikalleen, ihan vaan painamalla.

Tuon mainausemon ja powerin kohtaloa vielä mietin. Saishan noista vanhojen koneiden osista sitte takaisinpäin.
Nyt kuitenkin Pistin kaikki GPU:t mahdollisimman alhaiselle virrankulutukselle. Vielä kellotaajuuksia säädän. AMD kortit nyt puskee jo aika minimillä, mutta nuo NVIDIAT, riittääkö PL niin alas kuin menee vai kannattaako lähteä volteja eriksee säätämään?

Muuten menin säätää BIOSista prosessorin ja muistien voltteja niin alas kun kone pysyy vain käynnissä :D Muuten kanssa katselin virranhallinta-asetuksia ja laitoin kaikkien vehkeiden tuulettimet minimille. Näytönhjaimetkin nyt käy niin pienellä kuin lämmöt antaa myöten.

Kai näillä vähän säästöä tekee..

E: Vielä ku sais ledejä pois noista koneista mut osa tuulettimista on yhdistetty niin ettei niitä saa pois päältä.. Taidan kiinnittää huomiota nyt jo liian pieniin asioihin :)

Esim GTX1070 virrankulutus kuitenkin tippui liki 40%, hashrate ehkä 20%. GTX1060 sama juttu. Parempi porskuttaa noilla pienemmillä tehoilla.

Periaatteessa saat nuo kaikki näyttikset yhteen emoon mutta tuossa sitten taas tulee omat ongelmansa, etenkin jos kone rupeaa epävakaaksi ongelmien ratkaisu/etsiminen vaikeutuu sekä jos kone kaatuu ni mainaus pysähtyy täysin.
Tuosta saisi helposti kaksi konetta, radeonit toiseen ja nvidiat toiseen, 6 kortin setupit taitaa olla yleisimpiä.

Oliko sinulla millaiset virtalähteet? oletko mitannut minkä verran jokainen kone vie seinästä?
Whattomine antaa hieman kuvaa millaisissa lukemissa pitäisi olla, vaikkakin virrat yleensä hieman yläkanttiin.

Tuli viel vastaan tämmöinen video, saa viimeisetkin turhat watit pois käytöstä, ainakin itsellä RX6600 tiputti HiveOS:n kulutuksen 39w kun nosti coren 901.

RX 6600 XT vs RX 6600 - Which is the Mining Efficiency KING?

Viimeksi muokattu:
Periaatteessa saat nuo kaikki näyttikset yhteen emoon mutta tuossa sitten taas tulee omat ongelmansa, etenkin jos kone rupeaa epävakaaksi ongelmien ratkaisu/etsiminen vaikeutuu sekä jos kone kaatuu ni mainaus pysähtyy täysin.
Tuosta saisi helposti kaksi konetta, radeonit toiseen ja nvidiat toiseen, 6 kortin setupit taitaa olla yleisimpiä.

Oliko sinulla millaiset virtalähteet? oletko mitannut minkä verran jokainen kone vie seinästä?
Whattomine antaa hieman kuvaa millaisissa lukemissa pitäisi olla, vaikkakin virrat yleensä hieman yläkanttiin.

Tuli viel vastaan tämmöinen video, saa viimeisetkin turhat watit pois käytöstä, ainakin itsellä RX6600 tiputti HiveOS:n kulutuksen 39w kun nosti coren 901.

RX 6600 XT vs RX 6600 - Which is the Mining Efficiency KING?

Jep. Eli saisin mä nipisteltyä kahteen emolevyyn nuo. Onko sitten vaivan arvosta.. Joutus ostaa kaksi uutta emolevyä, mahdollisesti prosessoriakin jos ei suoraan käy. Toki ei tuo vaivana iso. Lisäksi lisää risereita sekä telineitä näyttiksille. Vaneria alle ja viritykset jotka pysyy lattialla, en tarvitse rigikehikkoja :). Vanhat osat saa aina myytyä niin se on takaisinpäin. Mun powerit ovat kaikki goldia. Pari 650w ja yksi 750w. Powerit menisi vaihtoon, ainakin yksi, eri riitä johdot niin moneen näytönohjaimeen. Eli tilalle varmaan +1000w platinaa tms.

En ole mitannut virrankulutusta. Olisi varmaa fiksua ostaa joku palikka väliin. Onko ehdottaa jotain?

RX6600 ja RX6600XT käy siinä 50-60w välissä ja hashratet 28-31mh/s. Saako Windows10llä jotenkin nipisteltyä tuota virrankulutusta vielä?

Jep. Eli saisin mä nipisteltyä kahteen emolevyyn nuo. Onko sitten vaivan arvosta.. Joutus ostaa kaksi uutta emolevyä, mahdollisesti prosessoriakin jos ei suoraan käy. Toki ei tuo vaivana iso. Lisäksi lisää risereita sekä telineitä näyttiksille. Vaneria alle ja viritykset jotka pysyy lattialla, en tarvitse rigikehikkoja :). Vanhat osat saa aina myytyä niin se on takaisinpäin. Mun powerit ovat kaikki goldia. Pari 650w ja yksi 750w. Powerit menisi vaihtoon, ainakin yksi, eri riitä johdot niin moneen näytönohjaimeen. Eli tilalle varmaan +1000w platinaa tms.

En ole mitannut virrankulutusta. Olisi varmaa fiksua ostaa joku palikka väliin. Onko ehdottaa jotain?

RX6600 ja RX6600XT käy siinä 50-60w välissä ja hashratet 28-31mh/s. Saako Windows10llä jotenkin nipisteltyä tuota virrankulutusta vielä?

Joo kuten sanoin ettei tuo luultavasti ole vaivan arvoista, tietysti jos jostain sattuu halvalla saamaan emon johon vanha prossu ja muistit käy niin miksei mutta tuollekkin on hyvä laskea ROI :)

Ei nyt ole ehdottaa mitään tiettyä mittaria, kuitenkin kannattaa muistaa ettei mittareita ei yleensä kannata jättää siihen väliin jatkuvaan mittaukseen vaan käyttää säätämiseen.

Ja windowsista en tiedä miten jännitteet saa noin alas, joku muu ehkä osaa neuvoa.

Nedis SmartLife Wifi älypistorasia ulkokäyttöön energiankulutusmittarilla 16 A I | Motonet Oy
Suositelluin virrankulutusmittari taitaa olla tuo, kun samaan pakettiin saa etäohjattavan pistorasian mikä on kullanarvoinen silloin kun etäohjattu kone menee täysin juntturaan.

Kyllä tollanen 6 on aika minimi mitä rigissä pitää kortteja. Ite tykkään mitä enempi sen parempi, toki vian selvityksessä voi mennä enempi aikaa. Juuri kävi niin, että 12 kortin rigissä yksi häviksissä, mutta en tiennyt mikä kortti eikä lämpötiloistakaan huomannut hipelöimällä niin vaan yksitellen sitten korttia irti. Mutta harvoin tollasta tarttee tehdä. Sen sijaan hiveos/minerstat kuluissa säästää sekä energia tehokkuus kasvaa sen 100-200W kun ei tartte ylimäärästä muuta romua ruokkia virralla. Toinen miinus on ehkä se, että jos sulla on 2kW rigejä niin niiden ryhmittäminen sulakeryhmiin ei oikein oo helpoa. Toki 1 sellanen per 10A on idiootin varma, mutta jos 16A ryhmä niin ei niitä voi kahta pistää samaan...

Itse tykkään laittaa 1 normi poweri luokkaa 750-850W ja sitten noita 750W serveri powereita x määrä. Laittaisin 1200W serveri powereitakin, mutta en ole missään niitä nähnyt tässä vuoden aikana inhimilliseen hintaan.

Laittakaapas louhinnat hetkeksi hyvään tarkoitukseen, eli Ukrainan hyväksi:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Pistäkäähän koneet ryskyttämään, ikävästi hash on tippunut tässä viikon aikana. Hätä ei ole tuolla hävinnyt minnekään.

Kyllä tollanen 6 on aika minimi mitä rigissä pitää kortteja. Ite tykkään mitä enempi sen parempi, toki vian selvityksessä voi mennä enempi aikaa. Juuri kävi niin, että 12 kortin rigissä yksi häviksissä, mutta en tiennyt mikä kortti eikä lämpötiloistakaan huomannut hipelöimällä niin vaan yksitellen sitten korttia irti. Mutta harvoin tollasta tarttee tehdä. Sen sijaan hiveos/minerstat kuluissa säästää sekä energia tehokkuus kasvaa sen 100-200W kun ei tartte ylimäärästä muuta romua ruokkia virralla. Toinen miinus on ehkä se, että jos sulla on 2kW rigejä niin niiden ryhmittäminen sulakeryhmiin ei oikein oo helpoa. Toki 1 sellanen per 10A on idiootin varma, mutta jos 16A ryhmä niin ei niitä voi kahta pistää samaan...

Itse tykkään laittaa 1 normi poweri luokkaa 750-850W ja sitten noita 750W serveri powereita x määrä. Laittaisin 1200W serveri powereitakin, mutta en ole missään niitä nähnyt tässä vuoden aikana inhimilliseen hintaan.

Tämä tosiaan totta mutta kannattaa muistaa että tuommoinen 100W säästö tekee näilläkin sähköhinnoilla ~10€ kuukaudessa. Kuinka paljon töitä tuon takia kannattaa sitten tehdä tai siihen sijoittaa on jokaisen itse arvioitavissa. (Toivottavasti laskin oikein).
Kaikki tietysti myös riippuu kuinka pitkällä tähtäimellä hommaa tekee yms.
(Täällä Rigit kulkee ~1200W kuluttajapuolen virtalähteillä / 6 korttia per rigi)

Tämä tosiaan totta mutta kannattaa muistaa että tuommoinen 100W säästö tekee näilläkin sähköhinnoilla ~10€ kuukaudessa. Kuinka paljon töitä tuon takia kannattaa sitten tehdä tai siihen sijoittaa on jokaisen itse arvioitavissa. (Toivottavasti laskin oikein).
(Täällä Rigit kulkee ~1200W kuluttajapuolen virtalähteillä / 6 korttia per rigi)

Tosiaan tällä hetkellä mainaa 2 läppäriä (näille ei voi nyt hirveästi tehdä muuta kuin säätää bios / muuten windows-asetuksista virrankulutuksia alemmaksi). Sitten mulla on 3 rigiä, joista kahdessa 3 korttia ja yhdessä 2 korttia. Tähän yhteen olisi tarkoitus ostaa vielä yksi GPU, 3060/RX6600 tasoinen (näistä jokaisesta rigistä on BIOSin virransyötöt laitettu lähestulkoon minimiin. Eli kone pysyy päällä ilman BSOD). Töissä pauhaa yksi rigi, jossa 2 korttia.

Päivityksen avulla pääsisin tämänhetkisen tilanteen mukaan yhdestä rigistä pois. Työpaikalta kone joskus siirtyy, joten siinä kohtaa puhutaan kahdesta rigistä - jolloin sähkönsäästö on jo huomattava.

Voisin pitää silmällä käytettyjä emolevyjä (johon saisi sen 5-6 näytänohjainta kiinni) ja käytettyjä tehokkaita virtalähteitä. En mä uutena lähde noita hankkimaan. Jos löytyy sopivia yksilöitä niin päivitän hiljalleen ilman sen suurempaa stressiä asian suhteen. Vanhat sitten myy pois.

Toki näillä sähkönhinnoilla kaikki säästö on kotiin päin.

Juu riippuu tietenkin monesta. Energia tehokkuus tulee olemaan vaan aika isossa roolissa tulevaisuudessa jos hommaa meinaa jatkaa. Jos 1-3 korttia ruokitaan yhdellä pc:llä niin sinä saa oikeasti laskea sen 150W - 50W per kortti kulutuksiin lisää. Jos esim 3x6600 niin ne onkin 100W/30mhs mikä on aika paska hyötysuhde.
Laakista tuon varmaan olisi tarkoitus yleensä tehdä valmiiksi. Tai ainakin itsellä olisi tavoitteena ettei tarttis jumpata ja tehdä rukkasten jälkiä kortteihin. Toki joku voi tykätä ruuvata.

Onhan tässä tullut kokeiltua ties millasia rigi virityksiä. Aika paljolta jumpalta olisi säästynyt jos olisi heti tajunnut tämän nykyisen ratkaisun mikä itselle toimii. Toki ei sitä tiedä mikä toimii ellei kokeile :).

Juu riippuu tietenkin monesta. Energia tehokkuus tulee olemaan vaan aika isossa roolissa tulevaisuudessa jos hommaa meinaa jatkaa. Jos 1-3 korttia ruokitaan yhdellä pc:llä niin sinä saa oikeasti laskea sen 150W - 50W per kortti kulutuksiin lisää. Jos esim 3x6600 niin ne onkin 100W/30mhs mikä on aika paska hyötysuhde.
Laakista tuon varmaan olisi tarkoitus yleensä tehdä valmiiksi. Tai ainakin itsellä olisi tavoitteena ettei tarttis jumpata ja tehdä rukkasten jälkiä kortteihin. Toki joku voi tykätä ruuvata.

Onhan tässä tullut kokeiltua ties millasia rigi virityksiä. Aika paljolta jumpalta olisi säästynyt jos olisi heti tajunnut tämän nykyisen ratkaisun mikä itselle toimii. Toki ei sitä tiedä mikä toimii ellei kokeile :).

On myös hyvä ottaa huomioon toiminnan koko, jos koko homman kannattavuus on kiinni tuosta 10€/kk niin voi olla jo kannattavaa laittaa kortit myyntiin ja koko homma pakettiin.

mutta joo jokainen tehköön tyylillään.

On myös hyvä ottaa huomioon toiminnan koko, jos koko homman kannattavuus on kiinni tuosta 10€/kk niin voi olla jo kannattavaa laittaa kortit myyntiin ja koko homma pakettiin.

mutta joo jokainen tehköön tyylillään.

Onko se nyt jotenkin väärin mainattu jos pyrkii energia tehokkaampaan setuppiin :hmm:

Vähän sillee, että miksi ostaa R6600 jos käyttää sitä muuten virtaa vievässä kokoonpanossa. Esim vaikka 3 noita yhdessä koneessa ja laskee sen 100W muulle ja muuten 50W ja 30MH/s niin se on 0,344MH/W. Jos 6kpl niin 0,455MH/W. Jäkimmäinen on 30% energia tehokkaampi. Jos taas 12 ollaan 0,48MH/W eli ei niin iso enää, mutta viilaa porukka muutenkin viimisiä desimaaleja tehokkuudesta. Tuo MH/W on yksi tärkeimmistä luvuista.

Miksi maksaa preemiota energia tehokkaasta R6600 kun voi samantien ostaa vaikka 1060 kortteja pari kappaletta yhden R6600 hinnalla? Saa 10+ megahässiä lisää. Virtaakin menee vaan 100W enempi eli kuussa se 10€.

Oisko nyt kuitenkin vaan, että varsinkin kun näytetään beariin siirtyvän niin energiatehokkuus on kaiken A ja O. Toki siihen vaikuttaa kaikki mahdollinen onko vain kokeilu vai pidempi hupi, joutuuko hommaamaan ja mihin hintaan risereita, powereita, emoja sekä missä mittakaavassa harrastaa kulutus kun kertaantuu sen mukaan. Mutta ei todellakaan ole sellanen asia mille kannattaa viitata kinttaalla.

Onko se nyt jotenkin väärin mainattu jos pyrkii energia tehokkaampaan setuppiin :hmm:

Vähän sillee, että miksi ostaa R6600 jos käyttää sitä muuten virtaa vievässä kokoonpanossa. Esim vaikka 3 noita yhdessä koneessa ja laskee sen 100W muulle ja muuten 50W ja 30MH/s niin se on 0,344MH/W. Jos 6kpl niin 0,455MH/W. Jäkimmäinen on 30% energia tehokkaampi. Jos taas 12 ollaan 0,48MH/W eli ei niin iso enää, mutta viilaa porukka muutenkin viimisiä desimaaleja tehokkuudesta. Tuo MH/W on yksi tärkeimmistä luvuista.

Miksi maksaa preemiota energia tehokkaasta R6600 kun voi samantien ostaa vaikka 1060 kortteja pari kappaletta yhden R6600 hinnalla? Saa 10+ megahässiä lisää. Virtaakin menee vaan 100W enempi eli kuussa se 10€.

Oisko nyt kuitenkin vaan, että varsinkin kun näytetään beariin siirtyvän niin energiatehokkuus on kaiken A ja O. Toki siihen vaikuttaa kaikki mahdollinen onko vain kokeilu vai pidempi hupi, joutuuko hommaamaan ja mihin hintaan risereita, powereita, emoja sekä missä mittakaavassa harrastaa kulutus kun kertaantuu sen mukaan. Mutta ei todellakaan ole sellanen asia mille kannattaa viitata kinttaalla.

Oikeastaan energiatehokkuus ei ole kaiken A ja O vaan energiasta maksettu hinta yhdistettynä tehokkuuteen.
Jos maksettu hinta on 0c/kWh niin tehokkuudella ei ole mitään merkitystä vain MH merkitsee tällöin (Esim. mainittu kone työpaikalla)
Muutenkin aika monisyinen asia johon ei ole oikeaa vastausta... Tyyli vapaa :)

Oikeastaan energiatehokkuus ei ole kaiken A ja O vaan energiasta maksettu hinta yhdistettynä tehokkuuteen.
Jos maksettu hinta on 0c/kWh niin tehokkuudella ei ole mitään merkitystä vain MH merkitsee tällöin (Esim. mainittu kone työpaikalla)
Muutenkin aika monisyinen asia johon ei ole oikeaa vastausta... Tyyli vapaa :)

Juu tottakai. Ei kannata ostaa mitään 300€ mainaus emovelyjä, että saa sinne monta korttia tai 15€/kpl risereitä jne. jne.

Jos sähköstä maksaa niin kannattavuus stoppi tulee nopeammin vastaan mitä enemmän enrgiaa tuhlaava laitteisto on. Se paljonko kannattaa uhrata euroja tuon asian parantamiseksi on sitten taas eri asia, mutta energia tehokkaampiin laitteistoihin lähes kaikki pyrkii.

TON - Ryssä kytkös on imho aika selvästi osotettavissa nykyisessä kurssi kehityksessä. BTC, ETH rommaa, mutta tonni lähti vetämään ylöspäin. Samoin ftx vaihto noussut miljuunasta 3,5miljoonaan. Kokonaisvaihdon ollessa 10 miljoonan paikkeilla miningpoolstatsin mukaan. Aika todennäköistä, että ruplaa karkaa ryssä kolikkoon karkuun ja se nostaa kursseja.

Löytyhän siitä uutinenkin:

piti laittaa yhdestä rigistä varoiksi TON pois päältä, kun iltapäiväksi luvattu jo 6C niin pitää hiukan laskea watteja teltasta.

Eikös tuon TON louhinnan voi ajatella niin, että mitä enemmän sitä louhitaan muualla kuin venäjällä, sitä pienemmän tuoton venäläiset louhijat siitä saa kun verkon laskentateho pysyy korkealla?

Tuliskohan lisäaikaa (taas) PoSiin siirtymiseen?

We present two attacks targeting the Proof-of-Stake (PoS) Ethereum consensus protocol. The first attack suggests a fundamental conceptual incompatibility between PoS and the Greedy Heaviest-Observed Sub-Tree (GHOST) fork choice paradigm employed by PoS Ethereum. In a nutshell, PoS allows an adversary with a vanishing amount of stake to produce an unlimited number of equivocating blocks. While most equivocating blocks will be orphaned, such orphaned `uncle blocks' still influence fork choice under the GHOST paradigm, bestowing upon the adversary devastating control over the canonical chain. While the Latest Message Driven (LMD) aspect of current PoS Ethereum prevents a straightforward application of this attack, our second attack shows how LMD specifically can be exploited to obtain a new variant of the balancing attack that overcomes a recent protocol addition that was intended to mitigate balancing-type attacks. Thus, in its current form, PoS Ethereum without and with LMD is vulnerable to our first and second attack, respectively.

Mulla on asus rogin z370-h emo ja laitoin siihen asuksen 3070 ti strixin. Huomenna tulee toinen samanlainen näyttis, niin kysyisin voiko sitä laittaa, koska väliin jää ilmeisesti 2mm koska näyttis on 58mm paksu? kolmanteen paikkaan se ei mahdu koska poweri tulee eteen.

Kotelo on fractalin r5

Mulla on asus rogin z370-h emo ja laitoin siihen asuksen 3070 ti strixin. Huomenna tulee toinen samanlainen näyttis, niin kysyisin voiko sitä laittaa, koska väliin jää ilmeisesti 2mm koska näyttis on 58mm paksu? kolmanteen paikkaan se ei mahdu koska poweri tulee eteen.

Kotelo on fractalin r5
Blowerit toimivat jotenkin pienelläkin hajuraolla, mutta normi tuulettimilla ei 2mm kyllä riitä minkäänlaiseen jäähdytykseen vaikka siihen pistäisi 120mm tuuletinta avittamaan ilman siirrossa. Hanki riser kaapeli.

Tuliskohan lisäaikaa (taas) PoSiin siirtymiseen?

Eikös nyt pitäisi olla niitä aikoja kun bbt ilmoitteli, että jos ei ole kunnon testejä pihalla niin ei oo tulossa kesälläkään.

Joku vielä ostellut lähiaikoina kortteja?

Itse jättänyt tankkaamatta vaikka nyt voisi saada halvalla... 40x0 luvattu niin hurjaa tehon nousua ettei viitsi investoida enää vanhaan rautaan :). Toki voi olla väärä liike...

Eikös nyt pitäisi olla niitä aikoja kun bbt ilmoitteli, että jos ei ole kunnon testejä pihalla niin ei oo tulossa kesälläkään.

Joku vielä ostellut lähiaikoina kortteja?

Itse jättänyt tankkaamatta vaikka nyt voisi saada halvalla... 40x0 luvattu niin hurjaa tehon nousua ettei viitsi investoida enää vanhaan rautaan :). Toki voi olla väärä liike...
Vaikuttaa kovasti että syksympään taas siirtyy PoS. Aika ympäripyöreitä kommentteja tullut tuota koodaavilta. Mitä pari haastattelua katsonut, niin ei ne mitenkään varmuutta ole huokunut. Pikkuhiljaa alkaa olla todella kiirekkin, jos kesäkuussa meinaisi siirtyä. Ei tuon mittaluokan muutosta vain ilmoiteta, että tapahtuu ensiviikolla. Luulisi että tarkemmat askelmerkit ja päivämäärät siirtymään olisi tiedossa ainankin parikuukautta ennen h-hetkeä.

Nyt on kyllä saanut 'halvallakin' kortteja, niin jokusen ostanut, vanhoja myynyt samalla pois. Harva tässä laajentaa kuitenkaan farmejaan. Palstalta irtosi esim. MSI:n OEM 3060ti 650eurolla, vaikea tuosta nyt paljoa tappiollekkaan jäädä, vaikka siirtymä tulisikin kesäkuussa :hmm: 4x00 sarja ja varsinkin AMD:n 7x00 sarjan huhut kertovat hurjista harppauksissa pelisuorituskyvyssä - Noiden mainauskyky ei kuitenkaan pitäisi nousta samassa suhteessa, muistit vaan aavistuksen nopeampia ja kaistanleveys ei kasva.

[merge] Vähän itse kanssa alkaa tuntumaan siltä että aikaisintaan syksyllä olisi jotain odotettavissa. Kesä tuntuu olevan liian lähellä kun mitään ei ole oikein kuulunut muutamaan kuukauteen.

Enemmän alkaa (spekulaation suhteen) olemaan mielenkiintoista mitä puhutaan tuosta kryptotalven tulemisesta.

Eli että jos ei sitä tulekaan? Silloin noita tuoreitakin näyttiksiä voisi shitcoineja mainatessa ajaa loppuun.

:hmm: 4x00 sarja ja varsinkin AMD:n 7x00 sarjan huhut kertovat hurjista harppauksissa pelisuorituskyvyssä - Noiden mainauskyky ei kuitenkaan pitäisi nousta samassa suhteessa, muistit vaan aavistuksen nopeampia ja kaistanleveys ei kasva.

Niin eth mainauskyky vai? Kaiken muun mainauskyvyssä kuitenkin seuraavassa sukupolvessa on paljon enemmän vääntöä. Ethillä on tosi hankalaa saada mitään tässä ja nyt hankittua kuoletettua kokonaan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
299 910
Jäsenet
81 715
Uusin jäsen
mikrom

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom