Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Tuo kyllä houkuttaisi. Kirjaimellisesti puoli-ilmaisia noi radit. Samperi kun jostain saisi selville onko nuo Lenovo OEM RTX 3070 korttiset jonkun tietyn PCB:n mukaiset, mihin kävisi tietty blokki. Tietysti sitä itte ei viitsisi laskea hashia parin tunnin takia että repisi yhden auki. Samalla tietysti saisi selvitettyä lämpötyynyjen paksuudet, ja niiden tarpeen.
Onko joku muuten aukonut noita, onko mitään huomionarvoista vinkkiä ennenkuin lähden tähän kuitenkin itse? HP:n rimpuloista joku sanoi että oli "erikoisia virityksiä" orggisjäähyä purkaessa?

Tuolle tankille saisi aivan minimi-effortilla piirrettyä TinkerCAD:lla tulostettavan mount-pidikkeen esim MagPro Tools hyllyyn :) Asennusohjeet kertoo vielä ystävällisesti ruuvien speksit (m4x6) ja jos oikein tarkkoja ollaan, manuaali myös kertoo suoraan missä kohtaa tulostetta pitää ruuvinreiät olla. https://www.alphacool.com/download/Eisstation80_DC-LT-Reservoir_manual.pdf
Kannattaa sitte noista kuvauksista lukea että mitä pakkauksesta puuttuu (google translate). Esimerkiksi noissa Eisstation 80 seteissä ei tule muuta mukana kuin tuo musta reservoir, eli mukana ei ole kiinnitysrautoja ja velcron palasta.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 302
Kannattaa sitte noista kuvauksista lukea että mitä pakkauksesta puuttuu (google translate). Esimerkiksi noissa Eisstation 80 seteissä ei tule muuta mukana kuin tuo musta reservoir, eli mukana ei ole kiinnitysrautoja ja velcron palasta.
Jep, just näin. Tykkään Alphacoolin tavasta tehdä noita asennusoppaita, niissä on keskimäärin enemmän tietoa kuin perusasennuksessa kukaan edes tarvitsee.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
EKWB sivulta onneksi löytyy ohje blockin asennukseen ja siellä on mitat patjoille ilmoitettu. Aiemmin tilannu 120x120mm levyn 1mm levyä ja maksoi amazon saksassa 28€ ja tuo pitäis riittää kahteen korttiin.
En tiiä mihin korttiin noin vähän menee padei mut ainaski 3090 söi kaikkia kokoja ja melko reippaasti

Sorry kökkö resulaatio kuvis
 

Liitteet

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Pistin nyt 140mm Noctuan puhaltamaan modatun 3090 Strixin backplateen. Muistien lämmöt tippui 98C-->92C...
Eli TG-PP10 hoiti hommansa oikein mallikkaasti, nyt backplaten tuuletus/lisäjäähdytys on ilmiselvästi ongelmana.
EDIT: ääh, se olikin vain parvekkeen ovelta tullut tuulahdus viileää ilmaa joka pudotti asteita. Oikeasti lämmöt putosivat vain pari astetta lisätuulettimella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Pistin nyt 140mm Noctuan puhaltamaan modatun 3090 Strixin backplateen. Muistien lämmöt tippui 98C-->92C...
Eli TG-PP10 hoiti hommansa oikein mallikkaasti, nyt backplaten tuuletus/lisäjäähdytys on ilmiselvästi ongelmana.
EDIT: ääh, se olikin vain parvekkeen ovelta tullut tuulahdus viileää ilmaa joka pudotti asteita. Oikeasti lämmöt putosivat vain pari astetta lisätuulettimella.
Ota se backplate veks ja tuunaat niille muisteille niitä pieniä alumiinisiilejä? tuulettimesta sillo jotai hyötyäki.. vaikka nyt hieman ghetto vaihtoehto onkii..
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
250
Mulla oli kortissa jokunen kuukausi ek’n tyynyt kii. Mainailin eetterii ja ihmettelin kun muistien lämmöt heiluu 90-95 asteen haarukassa. Netistä kattelin toiten lämpötiloja ja mietin itsekseni et miten mul käy vesillä näin lämpimänä nää kun muil on tosi paljon pienemmät luvut taulus.

Selkis toi 20-30 asteen lämpötila ero just noista skeida tyynyist. Ek’n tyynyt voi viakaa ensimmäiseen sekajäteastiaan mikä tulee vastaan ja laittaa just jotain järeempää tilalle. Sit alkaa eron huomaa.

Alibabasta tilailin tyynyt, hinnat oli muihin verrattuna mun mielest sieltä edukkaimmasta päästä. Tosin toimitusajathan on aina sellaset et kauhee kiire ei saa olla kun se kiinan poika hyppää tsygän selkää ja lähtee mankeloimaa kohti suomineitoa. Tarkkana sai olla myös mittojen kanssa! Aluks en niin tarkkaa kattonu et ne tyynythän onki herkästi sellasen pienen postimerkin kokoisia, eli tilatkaa riittävästi! Mul ek’n blocki näyttikses ja aktiivinen taustalevy, piti ohjekirjoista kattoo monta lituskaa tarvii mitäkin paksuutta. Ite tein just sen mokan et tilasin tiettyä paksuutta liian vähän, sai taas sit odotella viikkokausia ennen kun sai lisää

Täälä 3090 tuplablokeilla @130mh/s, EK:n vakio tyynyt ja muistit käy 72c. Kierrossa myös 2080ti louhimassa. Loopin tuulettimet sen verta hiljaisella ettei häiritse normaali elämää. Vedenlämpö 39. Omassa ainakin kontakti erittäin hyvä, blokkien yhdistävää siltaa/ruuveja ei saanut paikalleen ennenkuin seisoi kortin päällä. :O
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 818
Sinänsä tuon Ton kolikon tuotto voi jopa kasvaa tässä. Just sen takia että poliittisista ja tälläisistä syistä jotkut lähtevät kävelemään. Mä ajattelin vaan näitä, ja erityisesti wallet softien mahdollisesta turvallisuusuhista riippumatta siitä millaiset tarkoitusperät niillä itse kehittäjillä on, jos he toimivat Venäjällä niin se itsessään muodostaa jonkinasteisen riskin.


Mua vähän ihmetyttää miten kryptot eivät ole selvästi/merkittävästi reagoineet tuohon Ukrainan juttuun. Kryptot kun yleensä on herkkiä reagoimaan isompiinkin juttuihin ja kryptopörssit on auki 24/7, toisin kuin perinteiset.

(edit juuri ennen lähetystä, kirjoitin tän koko viestin enimmälti torstaina päivällä, jäi vain roikkumaan lähettämättä, nyt alkaa näyttää varmaan dollarin vahvistumisen myötä, että kryptot reagoi juu...ylöspäin. Bitcoinhan on reilun viikon verran tässä laskenut, ja muut pitkälti heijastavat sen kehitystä, mutta nyt vuorokaudessa parissa vuorokaudessa se on noussut reippaasti)

Esimerkiksi Ethereum siirtokulujen arvo on olematon tällä hetkellä, eli verkossa on kovin tavanomainen määrä liikennettä. Suurin osa Ethereumin lohkoista(sen eth bensan kokonaismäärä on siis rajoitettu per lohko) sisältää tuota DEF:ien treidaamista(kuten Uniswap jne.) ja toisinaan NFT:den luomista ja pyörittämistä, itse tavalliset ETH siirrot eivät juuri tuki sitä ETH verkon kapasiteettia. Mutta toisin kun odottaisin niin tuolla ei ole mitään ruuhkaa. Mulla on tuolla poolissa just tullut 1 ETH täyteen.

Mulla on nää perinteisesti oikukkaat big navit kehränneet nätisti yli kuukauden. Joskus aikaisemmin niillä parikin viikkoa oli hyvä saavutus.
Stats Uptime: 33 days, 16:53:38
[2022-02-24 12:08:36] ----------------------------------------- GPU Status -------------------------------------------
[2022-02-24 12:08:36] GPU 0 [55C, fan 83%] ethash: 62.06Mh/s, avg 62.01Mh/s, pool 61.74Mh/s a:44947 r:0 hw:1
[2022-02-24 12:08:36] GPU 1 [57C, fan 75%] ethash: 62.10Mh/s, avg 61.84Mh/s, pool 61.52Mh/s a:44783 r:0 hw:1
[2022-02-24 12:08:36] GPU 2 [53C, fan 68%] ethash: 62.13Mh/s, avg 61.35Mh/s, pool 60.69Mh/s a:44183 r:0 hw:2
[2022-02-24 12:08:36] Total ethash: 186.3Mh/s, avg 185.2Mh/s, pool 183.9Mh/s a:133913 r:0 hw:4
[2022-02-24 12:08:36] ----------------------------------------- Pool Status ------------------------------------------
[2022-02-24 12:08:36] eth-se.flexpool.io ethash: 189.3Mh/s, avg 183.3Mh/s, pool 183.9Mh/s a:133913 r:0
[2022-02-24 12:08:36] ------------------------------------------------------------------------------------------------

Mun pääkoneeni on kanssa saanut aika selkeän uptime ennätyksen tauluun samalla. Tietysti nyt kun mä menen sen sanomaan niin se varmaan kaatuu tai jämähtää.
1645869075720.png
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
298
En tiiä mihin korttiin noin vähän menee padei mut ainaski 3090 söi kaikkia kokoja ja melko reippaasti

Sorry kökkö resulaatio kuvis
Huh, tuota toista kuvaa missä nuo eri paksuiset patjat en ole nähnyt.
Tuossa tuo classic mikä tulossa ja sattumusten vuoksi on tulossa myös toinen.

Tätä keskustelua voisi jatkaa tuolla vesijäähdytyksen puolella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Mikähän kun mihinkään flexpool.io osoitteista ei pingaamalla saa yhteyttä? Teamredmineriin laittaa eth-se.flexpool.io niin ei yhteyttä.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Joku häikkä siellä äsken oli, nyt taas ainakin itsellä toimii. Näyttää pyörivän amazonin konesalissa, sieltä on oletuksena pingin vastaaminen estetty.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Joku häikkä siellä äsken oli, nyt taas ainakin itsellä toimii. Näyttää pyörivän amazonin konesalissa, sieltä on oletuksena pingin vastaaminen estetty.
No mut eihän tommoseen pooliin kannata mainata jos yhteys pätkii? Kai ton pingaamisen pitää toimia että voi odottaa että mainarin yhteys toimii kans? Nyt yritin pingata; ei.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 818
Mikähän kun mihinkään flexpool.io osoitteista ei pingaamalla saa yhteyttä? Teamredmineriin laittaa eth-se.flexpool.io niin ei yhteyttä.
Mä olen Flexpoolin Ruotsin palvelimeen tässä mainannut jostain huhtikuusta lähtien, pl. oliko se toukokuussa parin viikon ajan mainasin Sparkpooliin. En ole havainnut mitään merkittäviä ongelmia. Joku yhteysongelma niillä joskus oli jonkun päivän ajan, se taisi koskea ensisijaisesti Saksan palvelinta.

Mä en ainakaan tuossa minerin logissa neljän aikaan ja vähän päälle näe mitään.

Pingaus ei ole mainausta. Jos palvelin tai verkkolaite ei ole säädetty vastaamaan pingeihin niin se ei vastaa, ihan business as usual. Jos olet yleisellä tasolla kiinnostunut viiveestä niin tietysti viive Ruotsiin on lähes väkisin alhaisempi kuin Keski-Eurooppaan. Mutta ei sillä pitäisi olla suurta merkitystä.

pinging www.op.fi [157.124.1.11] with 32 bytes of data:
Request timed out.

Yllättävän nopeasti keksin tavallisen WWW palvelimen joka ei vastaa pingiin, vähän aikaa kesti kokeilla. Suurin osa kyllä vastaa, vaikkei sillä ole mitään merkitystä niiden toimintaan puolin tai toisin.(siis hyvässä tai pahassa) Mutta varsinkin erilaiset reitittimet ja vähemmän julkiseen käyttöön tarkoitetut erikoistuneet palvelimet eivät vastaa pingeihin koska niiden prosenssointi ei kuulu niille. Kryptoissa on erityisesti dossaaminen merkittävä ongelma.
Dossaamalla pooleja ja isoja yksittäisiä minereita voi saada varsinaisesta verkosta hashratea "peitettyä". Tämä nostaa muiden tuottoja koska louhinta on yhteisen kakun jakamista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Läxin 2minersilta ainakin toistaisexi pois ja kotiutin pienoisen ETH-pottini, siitä hupeni n. 13% jonnekin. Mitä vittua?
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
127
Sain juuri yhteen rigiin kiinni RTX A2000 kortin, on tää kova 38 MH/s ja 65W. Hiukan asetuksista riippuu, että meneekö yli 40MH/s.

ETH-hinta on nousussa todennäköisesti Venäjän pakotteiden takia. Venäläisillä ei ole kuin kryptot ja Kiina, joiden kautta siirtää rahaa ulkomaille.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
298
Laittakaapas louhinnat hetkeksi hyvään tarkoitukseen, eli Ukrainan hyväksi:



Pystyykö tuon jotenkin varmistamaan että menee oikeasti tarpeeseen?
 
Liittynyt
12.10.2020
Viestejä
280
Pystyykö tuon jotenkin varmistamaan että menee oikeasti tarpeeseen?
Tuolla ainakin vakuutellaan että on Ukrainan oma lompakko. Voihan se olla että rahat menee silti vaikka hallituksen ryyppyreissuun?
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
298
Tuolla ainakin vakuutellaan että on Ukrainan oma lompakko. Voihan se olla että rahat menee silti vaikka hallituksen ryyppyreissuun?
En nyt aivan varmuutta vielä itselle saanu, mutta laitoin yhden GPU louhimaan tuonne.

Nuita eth osoitteita oli muitakin, eli varmaan siellä myös huijareita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Olikos se nyt niin että jollain driveriversiolla kellot jämähti sinne idlelukemiin, no ei ole omalla kohdalla tullut enää pariin kuukauteen eteen..
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
555
Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
GPUZ auki ja vilasta onko perfcap reason mikä ja mitä on jännitteet virroissa ja onhan memory controller load 100% eikä joku 50%. Sen mukaa kahtoo onko piuhat hyvi, saako riittävät virrat/jännitteet ja jos memory clock on liikaa, joskus ei kaadukkaa vaa ei vaan toimi ni nökyy controllerin loadi alhasena.

Tietty jos ramissa vikaa/huono kosketus tms voi vaikuttaa järjestelmän vakauteen yms.

Myös koneen virtatila jos on vaihtunu ni voi olla pcie virranhallinta menny päälle.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 008
Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
Windows lienee itsestään käynyt päivittämässä uudet ajurit, jotka tekee tuota?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Mikäs mahtaa olla juniorin koneessa kun mainailee 3060ti non lhr:llä ja häs rate tipahtaa välillä 35:seen. Bootin kautta takas 61, mutta voi itsestään tippua jossain välissä 35.

Nicehas käytössä, mutta samaa teki oikeallakin miner softala kun testasin. Ajurit poistettu ddu ja asenettu uusiksi samoin miner softa. Näyttiskin vaihdettu toiseen.

Ongelma ajoittui siihen kun vaihdettiin 3200mhz ramit 3600mhz rgb palikoihin. Rgb:n pitäisi kyllä tuoda vaan lisää hasrate :hmm:

Ymmärtäisin jos olis 55 mikä on vakio tolle, että kelot vittuilis, mutta toi 35 on kyllä outo luku joku 3060:n hasrate. 3060ti lhr noilla lieville kellotuksilla pitäisi olla yli 40. Eikä t-rex:kään huudellut mitään lhr:stä.
Kannattaa tarkistaa ne ajurit ja että mikä versio quickminerista, jos sitä käytät
Nicehash blogista 4 päivää sitten
PSA: Mining issues with NVIDIA drivers v511.23 or newer

NiceHash - Leading Cryptocurrency Platform for Mining and Trading
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
ETH arvo taas noussut yli 3000 USDeen, nyt kun pysyisi siellä ikuisesti :- P

Edit minuutti myöhemmin: äh..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
ETH arvo taas noussut yli 3000 USDeen, nyt kun pysyisi siellä ikuisesti :- P

Edit minuutti myöhemmin: äh..
Siellä oli joku myy näpin päällä valmiiksi :D. Mutta taas meny yli...

Onhan tätä kiva katsella kun oman strategian mukaan kerran kuuhun kuun loppuun myynnit eli eilen meni helmikuu puoliksi hodliin ja myyntiin. Aika monta satasta tässä päivässä takkiin. No pakko pitää valituista linjoista kiinni ettei mene ihan tuuliviirinä.

Ruskit muuttaa varallisuutta cryptoihin vai mikä mahtaa olla? Länkkärien yhtenäisyys luo uskoa ja sen takia ylös... No mistä näistä tietää. Olin aika varma, että rommataan tässä alkuviikosta kautta linjan pörssissä ja cryptoissa, mutta mitä vielä XD.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
127
Pienet lompakot ovat kuulemma ostaneet ETHiä ja muita kryptoja. Ruplan (fiat) arvo sukeltaa, kryptot on "turvallisia" ja venäläiset laittavat omaisuutta kiinni niihin (tai laittaneet, ennen valuutan romahtamista).
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 818
Nää hinnat on silti aika meh. Joku 3500e ehkä myisin ethin pois jos se tulee tarpeeksi nopeasti ennen mergeä. Mutta sellainen hinta vaatisi hyvin kovan hinnan bitcoinille, tai ethin irtaatumisen bitcoinista kokonaan. Kummatkin hyvin hankalia tapahtuakseen.

Mä siis odotan että kun merge tapahtuu, pitkällä aikavälillä se nostaa arvoa kivasti, mutta lyhyellä aikavälillä juuri sen tapahtumisen aikaan, sell the news mukaisesti arvo tippuisi ainakin useammaksi kuukaudeksi. Jolloin jos myi kohtalaiseen hintaan sitä ennen, niin voisi ostaa ns. omansa takaisin.

Mulla on nyt yli yksi ethereum kertynyt ja tälläinen 2200-2700 euron välin sahaaminen on lähes evvk. Sama juttu jos tuo dollari jatkaa vahvistumistaan niin se syö näitä nousuja, kun dollari on kai se mitä suurin osa kryptosijoittajista käyttää/arvostaa.



Mä pääsin havainnoimaan tätä monen puhumaa "afterburnerin" kaatumista muutama päivää sitten. Tuskinpa se siis oli kaatunut, koska mä en pidä sitä normaalisti päällä. Kaikki softat mitkä pollaa tarkempia tietoja raudasta kuten afterburner ja erityisesti hwinfo64, ne voi selvästi aiheuttaa ongelmia jos niitä pitää pitkään päällä, niin sammutan sellaiset. Kun noi minerit myös pollaavat sitä rautaa hieman niin se voi aiheuttaa jotain konfikteja.

Mutta se mikä kaatuu/resetoituu on ajurit. Ja sen myötä siis mainausasetukset, jos on säätänyt ne afterburnerilla vs säätänyt minerista mitä en ole tehnyt kuin TRM:lla vähäsen. Radeoneilla, erityisesti tän pääkoneen big naveilla sitä ajureiden kaatumista on tapahtunut vaikka kuinka, mutta tuo oli eka kerta mulla kun Nvidialla sitä tapahtuu. Yllättäen oli tuo pakettikoneen viritelmä tarjonnut tälläisen kokemuksen, en edes kovin nopeasti huomannut asiaa kun se oli kyllä jatkanut mainaamista, mutta watit oli tyyliin 100 liian korkeat, lämmöt oli likemmäs 70 astetta ja hashrate oli jotain 12 liian alhainen. Huomasin vasta kun olin ollut pidempään pelaamatta tuota lost arkkia, ja vähän ihmetellyt että kokonais raported hashrate on hieman liian alhaalla. Kuitenkin kaikki näytti mainaavan niin piti katsella tarkkaan mikä oli vialla. Toisessakin koneessa oli yksi mineri jostain syystä toiminut alitehoilla, se näköjään oli toennut ennenkuin ehdin katsomaan sitä. Noiden kahden vaikutus yhteensä oli ollut jotain 40-50 mh/s, niin sitä on vähän hankalaa huomata kun pelaamisen vaikutus on samaa luokkaa.

Mun pääkoneeni on oikein tosissaan alkanut hermostumaan kun en ole antanut sille lupaa ajaa noita päivityksiä sisään. Nyt siihen tulee liki päivittäin tuollaisia popuppeja. Uptime on 56 vuorokautta ja muutama minuutti. En mä vaan haluaisi kun noi radeonit on niin kiltisti toimineet tässä.
1646198922297.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
elmo, poika peijjoona!

En arvannu et kiikutat rigejäs muualle sillä ajatuksel et joku muu maksaa sun sähkölaskus!
Vaikka mulla on diy rigejä niin ei ne sentään noin rumia ole :D. Siitä ottaa kortia kainaloon pantiksi, että saa kun maksaa ryöstetyt sähköt korkoineen. e: Näyttää olevan ihan asiallista korttia eikä mitään serriä.

Porukoille mä vaan vienyt pari rigiä :redface:. Ja sieltäkin maksan sähköt, just kuittasin sen 120€ helmikuun osalta.

Kävi kyllä mielessä, että etsiskös jonkun sopen töistä mihin noita vois jemmata. Kulutus on sellaset 150 000 - 200 000 kWh/kk joten ei paljon parit rigit näy. Samoin ostoreskontrasta sähkölaskut tulee mulle hyväksyttäväksi.

Aika nopeasti summasin kuitenkin, että ei jos nyt jonkun tonnin säästää lyhyellä tähtäimellä niin fudut kiinni jäädessä tulee maskamaan hitusen enempi XD
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Onneksi tuon sähkön voi sitte verovähentää. Helmikuussa meni pelkästään sähkön käytöstä 100€. Odotellaan sitten sähkönsiirtolaskua.. No 1/3 tai 1/4 varmaa laskusta menee muihin sähkölaitteisiin. Mut kyllä tuo vie aivan jäätävän siivun tuotoista. Kyllä kutkuttelisi viedä osa laitteista takas työpaikalle :lol: Tuotot päivässä 12-14€ luokkaa ollut nyt aika pitkään.

Kaippa sitä on säädettävä vielä noita. Tehoja alemmas ilman että hashratet liikaa kärsii.

Ja sopimus on toistaiseksi voimassaoleva 9,82snt/kwh ja 3.65€ perusmaksulla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 120
Onneksi tuon sähkön voi sitte verovähentää. Helmikuussa meni pelkästään sähkön käytöstä 100€. Odotellaan sitten sähkönsiirtolaskua.. No 1/3 tai 1/4 varmaa laskusta menee muihin sähkölaitteisiin. Mut kyllä tuo vie aivan jäätävän siivun tuotoista. Kyllä kutkuttelisi viedä osa laitteista takas työpaikalle :lol: Tuotot päivässä 12-14€ luokkaa ollut nyt aika pitkään.

Kaippa sitä on säädettävä vielä noita. Tehoja alemmas ilman että hashratet liikaa kärsii.

Ja sopimus on toistaiseksi voimassaoleva 9,82snt/kwh ja 3.65€ perusmaksulla.
Täällä kulutus oli huipussaa joulukuussa, 6380Kwh. Eikä talokaan lämpene suoralla sähköllä. Eikä ole sähkökiuasta enkä käytä edes lohkolämppäriä. Kyllä tuo nyt vieläkin on moninverroin sähköä kannattavampaa onneksi :)

käytettyjen näyttisten hinnat on muuten laskeneet jo kymmeniä prosentteja. Saa nähdä tuleeko ostettua 4000-sarjalaisia varmuuden vuoksi jokaista mallia yksi, ettei jää ilman :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Nää hinnat on silti aika meh. Joku 3500e ehkä myisin ethin pois jos se tulee tarpeeksi nopeasti ennen mergeä. Mutta sellainen hinta vaatisi hyvin kovan hinnan bitcoinille, tai ethin irtaatumisen bitcoinista kokonaan. Kummatkin hyvin hankalia tapahtuakseen.

Mä siis odotan että kun merge tapahtuu, pitkällä aikavälillä se nostaa arvoa kivasti, mutta lyhyellä aikavälillä juuri sen tapahtumisen aikaan, sell the news mukaisesti arvo tippuisi ainakin useammaksi kuukaudeksi. Jolloin jos myi kohtalaiseen hintaan sitä ennen, niin voisi ostaa ns. omansa takaisin.

Mulla on nyt yli yksi ethereum kertynyt ja tälläinen 2200-2700 euron välin sahaaminen on lähes evvk. Sama juttu jos tuo dollari jatkaa vahvistumistaan niin se syö näitä nousuja, kun dollari on kai se mitä suurin osa kryptosijoittajista käyttää/arvostaa.
Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään.

Täällä kulutus oli huipussaa joulukuussa, 6380Kwh. Eikä talokaan lämpene suoralla sähköllä. Eikä ole sähkökiuasta enkä käytä edes lohkolämppäriä. Kyllä tuo nyt vieläkin on moninverroin sähköä kannattavampaa onneksi :)

käytettyjen näyttisten hinnat on muuten laskeneet jo kymmeniä prosentteja. Saa nähdä tuleeko ostettua 4000-sarjalaisia varmuuden vuoksi jokaista mallia yksi, ettei jää ilman :D
On korttien hinnat rytisseet alas. Mutta eipä niitä silti ketään uskalla ostaa. Kurssit alhaalla, vaikeustaso pilvissä ja odotettavissa mainauksen loppuminen sekä 4000 sarja kolkuttelee ovilla taas suuremmilla pelitehoilla luvattuna.

Kyllähän neljätonnisia vähintään pitää yksi jokaista ostaa vähennyksien takia vaikka ei niillä mitään saisi enää silloin mainattua :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään. :)
Joo kyllähä näistä tuotoista vähintään 50% jää odottaa arvonnousua.. Tässä sen verran kädestä suuhun meiningillä eletty, että jossain kohtaa on varmaan pakko ottaa tuotoista ulos.
Onneksi näytönohjaimia saa aina myytyä, etenkin nuo 3060 ja 6600-sarjalaiset menee hyvällä hinnalla vielä kaupaksi.
Mainaus jatkukoon. Näytöohjaimien hinnan lasku oli ennustettavissa.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Heip HiveOS asiantuntijat!

Vaihdoin juuri muutaman rigin HiveOS puolelle windowsista ja nyt ihmettelen, että miksi etherminessä ei näy workerit listoilla, vaikka flight sheet on tehty omalla osoitteella ja etherminen pooliin mielestäni oikein.

HiveOS mukaan kaikki toimii normaalisti, joten kaikkien pitäisi olla kyllä linjoilla..

Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana?

edit: Näköjään jotain selitystä löytyykin, kun yhden rigin nimen alla on isompi hashrate.. Reported näyttää eri lukemaa kuin current..

Voiko jotain sotkea kun loin yhden farmin, jonka alle laitoin useamman rigin?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Heip HiveOS asiantuntijat!

Vaihdoin juuri muutaman rigin HiveOS puolelle windowsista ja nyt ihmettelen, että miksi etherminessä ei näy workerit listoilla, vaikka flight sheet on tehty omalla osoitteella ja etherminen pooliin mielestäni oikein.

HiveOS mukaan kaikki toimii normaalisti, joten kaikkien pitäisi olla kyllä linjoilla..

Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana?

edit: Näköjään jotain selitystä löytyykin, kun yhden rigin nimen alla on isompi hashrate.. Reported näyttää eri lukemaa kuin current..

Voiko jotain sotkea kun loin yhden farmin, jonka alle laitoin useamman rigin?

edit: Suomeks sanottuna siis reported tippui alas ja current on pysynyt ennallaan kun etherminen poolin päädystä tarkastelee tilannetta.

Edit: Ongelma ratkaistu tekemällä jokaiselle rigille oman Flight sheet, jonne kirjattuna jokaisen rigin nimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
edit: Suomeks sanottuna siis reported tippui alas ja current on pysynyt ennallaan kun etherminen poolin päädystä tarkastelee tilannetta.

Edit: Ongelma ratkaistu tekemällä jokaiselle rigille oman Flight sheet, jonne kirjattuna jokaisen rigin nimi.
Voit käyttää samaa flight sheettiä kaikilla rigeillä, kun worker name on %WORKER_NAME%. Tällä nimeksi tulee kyseisen rigin nimi.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Eli asennetaan joku kolmannen osapuolen komentorivityökalu, joka on vielä pakattu niin, että suoraan ei näe mitä se tekee. Tuohan saattaa näyttää ihan mitä vaan lukeamia, ja ottaa koneen hallintaan kun siltä tuntuu.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Eli asennetaan joku kolmannen osapuolen komentorivityökalu, joka on vielä pakattu niin, että suoraan ei näe mitä se tekee. Tuohan saattaa näyttää ihan mitä vaan lukeamia, ja ottaa koneen hallintaan kun siltä tuntuu.
clitool on mmpos:stä otettu (hiveos:n kilpailija) ja lukemat vaikuttavat olevan valideja. Toki omalla vastuulla tuon asentaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
852
Onneksi tuon sähkön voi sitte verovähentää. Helmikuussa meni pelkästään sähkön käytöstä 100€. Odotellaan sitten sähkönsiirtolaskua.. No 1/3 tai 1/4 varmaa laskusta menee muihin sähkölaitteisiin. Mut kyllä tuo vie aivan jäätävän siivun tuotoista. Kyllä kutkuttelisi viedä osa laitteista takas työpaikalle :lol: Tuotot päivässä 12-14€ luokkaa ollut nyt aika pitkään.

Kaippa sitä on säädettävä vielä noita. Tehoja alemmas ilman että hashratet liikaa kärsii.

Ja sopimus on toistaiseksi voimassaoleva 9,82snt/kwh ja 3.65€ perusmaksulla.

Ööh. Tuohon vielä siirtomaksut, ja myynneistä verot. Itse laittaisin kamat myyntiin tuossa tilanteessa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 818
Mulla menee noin 25% tuotosta sähköön. Laskin pikaisesti. Tuossa markqq:n tapauksessa ainoa ongelma mitä näen on että ne sähkön määrä pitäisi olla eritelty jos haluaa ne verotuksessa huomioida.



Tohon arvokehitykseen kannattaa suhtautua niin, että sinne huipuille ei nousta ennen seuraavaa btc puolitusta mikä on joskus -24. Itse jätän hodli koinit sillä periaattella, että ne nyt on jumissa ainakin pari vuotta tai pitempään.
Jo pelkästään edellisen puolituksen perusteella markkinat hinnoittelee sen puolituksen jotain vuotta aiemmin. Varsinainen nousu tulee sitten näkymään ehkä vuosi puolituksen jälkeen. Puoli vuotta taitaisi olla liian aikaisin, ja toisaalta tää kaikki perustuu siihen että kryptot olisi tyhjiössä. Mutta muut markkinat voivat vaikuttaa paljon kryptoihin enemmän kuin kryptojen sisäiset tekijät. Silti yhtä lailla, puolituksen pitäisi nostaa hintaa aina riittävällä aikavälillä, se on erittäin voimakas tekijä.

Tosiaan itse kyllä hyvin mielelläni myisin ethin jossain 3500 eurossa kunhan se tulisi tarpeeksi ennen mergeä. Vähän kyllä näyttää tiukalta sen suhteen. Odotukseni siis on että suuri osa kryptoharrastajista odottaa mergen nostavan hintaa. Mutta se olisi hinnoiteltu jo sisään ja sitä ei tapahdu ->ihmiset myy sen minkä myyntiä joka tapauksessa odottivat ->kurssi laskee jonkin verran.

Myös mergen jälkeen myöhemmmin tulee päivitys jossa staketetut ethit vapautuu markkinoille. Se staketus tapahtui yli vuosi sitten joten siellä on paljon ethiä joka on kirkkaasti voitolla, joten vähintään jonkin verran myyntiä pitäisi tapahtua. -> -> jos olisin myynyt kaiken ennen mergeä, niin sitten voisin laittaa sen kaiken takaisin ja odotella jokusen vuoden 5k- 6k hintoja.


Mä en tiedä, mutta odottaisin että ethereumin kurssi kunnolla nousee(tyyliin yli 4k) vasta aikaisintaan reilusti yli vuoden mergestä. Jos en saa kohtalaiseen hintaan myytyä selvästi ennen mergeä, niin sitten arvelisin että tulee pidettyä se reippaasti pidemmän ajan. Tyyliin pari vuotta ainakin.

Mä en tiedä tuleeko samanlaisia kryptotalvia enää kuin ennen. Mä olen jo pitkään sellaista odottanut. Ehkä sellaisia >70% tiputuksia kahteen isoimpaan ei enää tule. Tuntuu silti oudolta koska aina tähän mennessä on tullut. Korona sun muut on sotkenut asioita, mutta mä odottaisin että vain viivästyttänyt asioita.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Ööh. Tuohon vielä siirtomaksut, ja myynneistä verot. Itse laittaisin kamat myyntiin tuossa tilanteessa.
Niin no siis en mä varmaa ainut ole jolla näin paljo menee sähköä mainaukseen. Näillä sähkön hinnoilla tää tuotto ei vaa ole kovin tehokasta.
Mut jos vähintään puolet menee tuotoista sähköön niin ei täs mun mielestä ihan hirveästi järkeä ole.

Siis parhaan hyödyn saisin kun ostaisin mahdollisimman hyvällä hashratella ja pienellä tehonkulutuksella olevia näytönohjaimia.
Tässä nyt tutkin et luopuis noista "tehosyöpöistä" ja niillä rahoilla ostaisin sitten parempaa tai pienentäisi mainausta.

Säädin näytönohjaimia pienemmälle tehonkulutukselle. Ei se hashrate paljoa kärsi mutta tehot laskee, säästää sähkössä edes vähän.
Mietin sitten kunnon mainausemolevyn ja powerin hankkimista niin pääsis noista koneista eroon. Siinä säästäisi ehkä 100-200w tops. Mutta mainausemo + 1200w poweri kustantais jo sitten useamman satasen. Mulla nyt siis 3 konetta, joissa jokaisessa 3 näytönohjainta kiinni. (ja 2 läppäriä). Yksi GPU pyörii työpaikalla.

3x RX6600, RX6600XT, 2x GTX1060, 3060 LHR, 2060M, GTX1070, 3070M, RTX2070Super ja RX580. Tässä workerit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
323
Niin no siis en mä varmaa ainut ole jolla näin paljo menee sähköä mainaukseen. Näillä sähkön hinnoilla tää tuotto ei vaa ole kovin tehokasta.
Mut jos vähintään puolet menee tuotoista sähköön niin ei täs mun mielestä ihan hirveästi järkeä ole.

Siis parhaan hyödyn saisin kun ostaisin mahdollisimman hyvällä hashratella ja pienellä tehonkulutuksella olevia näytönohjaimia.
Tässä nyt tutkin et luopuis noista "tehosyöpöistä" ja niillä rahoilla ostaisin sitten parempaa tai pienentäisi mainausta.

Säädin näytönohjaimia pienemmälle tehonkulutukselle. Ei se hashrate paljoa kärsi mutta tehot laskee, säästää sähkössä edes vähän.
Mietin sitten kunnon mainausemolevyn ja powerin hankkimista niin pääsis noista koneista eroon. Siinä säästäisi ehkä 100-200w tops. Mutta mainausemo + 1200w poweri kustantais jo sitten useamman satasen. Mulla nyt siis 3 konetta, joissa jokaisessa 3 näytönohjainta kiinni. (ja 2 läppäriä). Yksi GPU pyörii työpaikalla.

3x RX6600, RX6600XT, 2x GTX1060, 3060 LHR, 2060M, GTX1070, 3070M, RTX2070Super ja RX580. Tässä workerit.
Ei varmaan maksa vaivaa alkaa säätämään, etenkin jos kaikki nyt toimii hyvin. Suhteellisen energiatehokkaita muutenkin nuo näyttikset. Kovaa ajoa vaan kohti mergeä..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 696
Viestejä
4 294 002
Jäsenet
71 688
Uusin jäsen
yhzt

Hinta.fi

Ylös Bottom