Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Klassinen oston paikka yleensä nämä paniikkimyynnit kun yleensä tapahtuu pullback perään.
Tai ihan vaan hodlaus...:)

Pienen määrän pistin takaisin jo louhittuja rahoja, kun Binance mainosti auto invest-palveluaan cost average -hengessä. Ja hyvähän se olisikin, mutta edellyttää stable coineja eikä semmosia jaksa vaihdella, kun tulee aina periaatteessa kirjanpidettävää lisää.

Tuleehan tässä louhiessa cost averagea automaattisesti, kun joka kuukausi tulee tasaisesti tavaraa säästöön.

Onko joku kokeillut voiko Coinbaseen mainaa suoraan?

Tai tietoa mihin pörsseihin voisi mainaa suoraan?

Bittrexiin, coinbaseen ja Binanceen ainakin mainallut suoraan ja ei koskaan ole ongelmia ollut ja tietyste se etu ettei mene siirtokuluja niin paljoa kun menee suoraan exchanceen josta kotiutella jos siltä tuntuu...

Bittrexiin, coinbaseen ja Binanceen ainakin mainallut suoraan ja ei koskaan ole ongelmia ollut ja tietyste se etu ettei mene siirtokuluja niin paljoa kun menee suoraan exchanceen josta kotiutella jos siltä tuntuu...
Binancen poolissa ei ole valittamisen sijaa, miksei mainaisi saman tien sitten sinne, niin ei mene kuluja ollenkaan, jos Binancea harkitsee.

Binance tarjoaa myös monenlaisia välineitä kryptojen sijoittamiseen, jos hodlaus kiinnostelee.

Binancen poolissa ei ole valittamisen sijaa, miksei mainaisi saman tien sitten sinne, niin ei mene kuluja ollenkaan, jos Binancea harkitsee.

Binance tarjoaa myös monenlaisia välineitä kryptojen sijoittamiseen, jos hodlaus kiinnostelee.
Tuotot on merkittävästi huonommat Binancen poolissa, kuin nyt vaikkapa Kucoin poolissa.

Onko joku kokeillut voiko Coinbaseen mainaa suoraan?

Tai tietoa mihin pörsseihin voisi mainaa suoraan?

Tottakai voi, ja myös Binanceen. Toi ei-suoraan pörssiin mainaamisen "kielto" perustuu aikoihin jolloin sitä tavaraa tuli paljon enemmän, siis ennenkaikkea useammin.

on kokeiltu, binance pool poistui valikoimista hyvin pian. Vertaile itse niin et tarvitse sen kummempia lähteitä.
Jaa, mielestäni kyllä vertailin Ethermineen, kun vaihdoin aikanaan Binanceen, enkä huomannut mitään merkittävää eroa tuotoissa. Muistaakseni tuota on ihan jossain vertailtukin, eikä siinä ainakaan silloisessa tilanteessa ollut eroja, en tiedä, miten viime EIPin jälkeiseen muutokset siirtokuluihin ovat mahdollisesti vaikuttaneet suuntaan tai toiseen.

Jaa, mielestäni kyllä vertailin Ethermineen, kun vaihdoin aikanaan Binanceen, enkä huomannut mitään merkittävää eroa tuotoissa. Muistaakseni tuota on ihan jossain vertailtukin, eikä siinä ainakaan silloisessa tilanteessa ollut eroja, en tiedä, miten viime EIPin jälkeiseen muutokset siirtokuluihin ovat mahdollisesti vaikuttaneet suuntaan tai toiseen.
tyypillistä, sulla oli itsellä tietoa mutta pihtailit niitä ja halusit lähteitä vaikka oli tietoa omasta takaa..pffff !

tyypillistä, sulla oli itsellä tietoa mutta pihtailit niitä ja halusit lähteitä vaikka oli tietoa omasta takaa..pffff !
En minä mitään lähteitä halunnut, @Ranon niitä kyseli.

Kommentoin vaan, että ei mielestäni Binancella ja Etherminellä suurta eroa ollut tuotoissa, kun alkuun niitä vertailin. Yritin nyt löytää jotain vertailuja, mutten ainakaan tähän hätään löytänyt.

En minä mitään lähteitä halunnut?

Kommentoin vaan, että ei mielestäni Binancella ja Etherminellä suurta eroa ollut tuotoissa, kun alkuun niitä vertailin. Yritin nyt löytää jotain vertailuja, mutten ainakaan tähän hätään löytänyt.
ah..sorry..luulin että oli op n vastaus..pahoittelut

on kokeiltu, binance pool poistui valikoimista hyvin pian. Vertaile itse niin et tarvitse sen kummempia lähteitä.
Binance kaikista paras itsellä kun on kokeiltu, jännä juttu. Kulutkin sopivasti binancella halvimpia niin saa samalla myydä ja ostaa siellä eikä tarvitse lähettää muualle.

Minulla on ihan eri tietoa siksi yllätyin tuosta mitä sanoit ja olisi ollut kiva nähdä jotain dataa.

Binance kaikista paras itsellä kun on kokeiltu, jännä juttu. Kulutkin sopivasti binancella halvimpia niin saa samalla myydä ja ostaa siellä eikä tarvitse lähettää muualle.

Minulla on ihan eri tietoa siksi yllätyin tuosta mitä sanoit ja olisi ollut kiva nähdä jotain dataa.
no mitä tietoa sulla on ?.. eiku dataa..

Joku on varmaan vertaillut jo, mutta mikä olisi edullisin tapa siirtää crypto.comiin louhitut ETHereumit euroiksi?

Lähinnä koska crypto.comin kurssi (tai piilopalkkio) näyttää olevan ihan älytön.

binancesta ei näköjään sepa-maksut onnistu.

Oishan se aika loogista, että binance tuottaa vähemmän siinä missä hiveoninkin pooli vaikka sitäkään ei lue missään. Toisaalta binance ei varmaan tartte rahaa poolin ylläpidosta niin paljon kuin hive niin kaipa heidän ei tartte skimmata välistä.

On kyl harmittavat nää laskevat kurssit kun tässä on taas sillee, että myykö vaiko eikö. Jos ei myy niin taas laskee lisää ja harmittaa ettei myynyt :D. Ehkä vaan suosiolla puolet lihoiksi ja puolet odottamaan lihavampia aikoja. Kassavirtaa pitää kuitenkin saada kun sen verran tuota sähkölaskua maksettavana :D. Sellanen ainakin 1000€/kk näyttää menevän nyt sähköön...

Joku on varmaan vertaillut jo, mutta mikä olisi edullisin tapa siirtää crypto.comiin louhitut ETHereumit euroiksi?

Lähinnä koska crypto.comin kurssi (tai piilopalkkio) näyttää olevan ihan älytön.

Mä oon nieleskellyt vaan sen kurssin. Todennut niin, että crypto.com näkyvä kurssi on korkeampi mitä todellinen kurssi ja taas myynti kurssi on lähempänä todellista kurssia.

Ei tullut kuolleen kissan pomppua. ETH:istä lähtee kaikki pois ennen kuin kuolee kokonaan. Käy kuin raptoriumille. Take the money and run!

Mitä siellä näkyy? Millaisia ulosmaksu kuluja tai millainen kurssi?

Mä meinasin just ottaa tuon Crypto.com käyttöön ja siirtää louhinnan sinne kun niiden pitäisi tukea polygon siirtoja, vielä en ole tätä tehnyt. Sain tuossa alkuviikosta tilin verifioitua. Vai onko sulla se wallet appi? Tuollaisissa "helpoissa kasuaaleille" tarkoitetuissa systeemeissä on yleensä eri kurssit ja kulut, kuten vaikka Coinbasesta vs. coinbase Pro. Coinbasen kohdalla se on vähän erikoista kun ne kaikki kryptot/rahat saa niin helposti ja ilmaiseksi siirrettyä noiden välillä.

Joskus tää nykyinen loppuvuodesta 2020/alkuvuodesta 2021 boomi vaihe nyt väkisin pitäisi puhjeta. Mä ajattelisin että silloin kun se tapahtuu, suurin osa ei pysty sitä etukäteen näkemään. Sitä voi vain veikata.
ttrxfv0fr1a81.jpg

Mitä siellä näkyy? Millaisia ulosmaksu kuluja tai millainen kurssi?
jos ostaisin 1000€:lla, saisin 0,342ETH. Jos myisin 0,342ETH saisin takaisin 969€. 3% häviää matkalla.

Muistaakseni KDA oston ja myyynnin välissä oli joku 20%.

jos ostaisin 1000€:lla, saisin 0,342ETH. Jos myisin 0,342ETH saisin takaisin 969€. 3% häviää matkalla.

Muistaakseni KDA oston ja myyynnin välissä oli joku 20%.

Hmm joo "noin" 1,5% kulu per vaihto on suuri. Mielestäni joskus aikoinaan vertailin noita kolmea, Coinbase, Binance ja Crypto.com, niin binancessa on promille, coinbasessa siis siinä prossa 5 promillea, ja mielestäni tuolloin crypto.com oli noilta väliltä. Joo, 4 promillea. Crypto.com Exchange

Kaksi tuollaista vaihtoa olisi 80 senttiä tonnista.

Hmm joo "noin" 1,5% kulu per vaihto on suuri. Mielestäni joskus aikoinaan vertailin noita kolmea, Coinbase, Binance ja Crypto.com, niin binancessa on promille, coinbasessa siis siinä prossa 5 promillea, ja mielestäni tuolloin crypto.com oli noilta väliltä. Joo, 4 promillea. Crypto.com Exchange

Kaksi tuollaista vaihtoa olisi 80 senttiä tonnista.
tämän kirjoitushetkellä Krakenin ETH-EUR vaihtokurssi on 2851,7. Crypto.comilla 2790. Tuossa kohtaa ottaisi myydessä takkiin 2,2% vain kauppapaikan takia.

Sama sekarigi 0,0025 binancessa ja kucoinissa 0,003. Tämä siis neljällä kortilla.
Paremmin kertoisi, millaisella hashratella tuo tulee? Binancessa tuntuu hashrate myös vaihtelevan jonkin verran vuorokauden sisällä, siis se, mitä pooli näyttää toteutuneen. Vuorokaudet itse sitten näyttävät tasaisempaa. Mutta jos mulla nyt on joku 190 MH/s hashrate minereiden mukaan, niin kyllä se siihen aika tarkasti poolin mukaan myös asettuu. Ja tuotot sitten sen mukaan. Otin Binancen poolista tilastoa:
- tällä hetkellä 10 päivän keskiarvon mukaan menee 70000 MH/s per 1 ETH, mun hashratella 0,00271 ETH/d
- elokuussa se oli alle 39000 => lähes 0,005 ETH/d

Eli difficulty on noussut rankasti. Tästä syystä, kun vertailee, niin pitäisi olla vähän samat ajankohdat myös. Olen siitä joskus aiemmin tännekin kirjoitellut, miten rankasti Binanceen louhiessani kesän jälkeen difficulty on laskenut tuottoja.

Sen verran googletin, että jotain yhteysongelmia jengi raportoi Binancen poolin suhteen. Se varmaan verottaa myös tuottoja. Itse olen huomannut, että välillä tulee rejectiä rankasti, mikä voi sekin olla yhteysongelmaa, koska Teamredminer näyttää jotain reject (stale) -ilmoituksia. Phoenix ei niistä mainitse stalea, rejectiä vaan. Ja aika paljon se vaihtelee.

Mutta olen itse ajatellut, että kun kaikki muut kulut ja hankaluudet välttää Binancen pooliin louhimalla, niin se olisi tällä volyymillä aika lailla ±0.

tämän kirjoitushetkellä Krakenin ETH-EUR vaihtokurssi on 2851,7. Crypto.comilla 2790. Tuossa kohtaa ottaisi myydessä takkiin 2,2% vain kauppapaikan takia.

Jep, suht paljon menee kuluihin, jos haluaa nopeasti ja edullisesti louhintatulot polygon verkon kautta euroiksi tai visalle crypto.comista. Siksipä olen itse siirrellyt crypto.comista krakeniin BCHna ja sieltä tilisiirto, jos kotiutan euroja.

Ois tossa muutama pelimerkki ylimääräistä, jokohan sitä uskaltais alennusmyynnistä ostaa vaikka ethiä (tai vaikka bnb:täkin, niin saisi korttiostoista cashbackkia).

Tuli vielä siirrettyä kertaallen takas toncoiniin vehkeet ja jopa niin häpeällisesti että asensin windowssinkin varsinaiseen mineriin (että saa alivoltitettua). Nimittäin tonuniverse näyttää kokoajan että heillä on ton/ghs ratio vielä 0.5 ja eilen oli toncoinikin vielä hyvin arvossa, kun eth sukelsi).. No täytyy katsoa pitääkö paikkansa, samaan aikaan lolminerissa ollut vaikka mitä bugeja, sieltä on nyt tullut pikaisesti päivän aikana kolme versiota, joskohan tuolla viimeisellä toimis.

Osaatteko sanoa jonkun varman ajankohdan milloin kannattais ostaa kryptoa jos haluaa esim tuplata sijoituksen tässä lähitulevaisuudessa? Ajattelin jos vaikka 5k sijoittaisi.

Osaatteko sanoa jonkun varman ajankohdan milloin kannattais ostaa kryptoa jos haluaa esim tuplata sijoituksen tässä lähitulevaisuudessa? Ajattelin jos vaikka 5k sijoittaisi.
Huomenna klo 12 on kuulemma todella hyvä aika ostaa. Kukaan vaan ei tiedä koska sitten kannattaa myydä (ja oikeasti, kukaan ei tiedä oikeasti ajoituksesta mitään, mutta pakosta joku aina voittaa ja muut häviää)

Ois tossa muutama pelimerkki ylimääräistä, jokohan sitä uskaltais alennusmyynnistä ostaa vaikka ethiä (tai vaikka bnb:täkin, niin saisi korttiostoista cashbackkia).

Tuli vielä siirrettyä kertaallen takas toncoiniin vehkeet ja jopa niin häpeällisesti että asensin windowssinkin varsinaiseen mineriin (että saa alivoltitettua). Nimittäin tonuniverse näyttää kokoajan että heillä on ton/ghs ratio vielä 0.5 ja eilen oli toncoinikin vielä hyvin arvossa, kun eth sukelsi).. No täytyy katsoa pitääkö paikkansa, samaan aikaan lolminerissa ollut vaikka mitä bugeja, sieltä on nyt tullut pikaisesti päivän aikana kolme versiota, joskohan tuolla viimeisellä toimis.
tonwhales näyttää 0,37/Gh. Voiko olla noin iso ero?

tonwhales näyttää 0,37/Gh. Voiko olla noin iso ero?

Sitä minäkin.. 19.00 saatiin lähes täydellä teholla koneet pyörimään. Palataan asiaan huomenna 19.00 ja katsotaan miten käy! Aika tarkkaan 30GH/s tehoa siellä. +1GH/s pitäis vielä tulla kun optimoidaan kellot ja alivoltitus.

Huomenna klo 12 on kuulemma todella hyvä aika ostaa.
Itse veikkaan että ylihuomenna klo 11.02 :). Mutta mitä cryptoa, se onkin eri asia. Ei kai kenelläkään sitä kristallipalloa ole.

Viimeksi muokattu:
1, 8, 11, 17, 21, 24, 31. Älkää nyt ainakaan noita lottonumeroita pelatko. Vituttaisi jakaa 6,5M euroa jonkun kanssa.

Milläs mielillä louhijat kun tuo ETH louhiminen on loppusuoralla? Vieläkö vaihdatte toiseen coiniin vai joko kohta poistomyyntiä kalustolle nyt kun on vielä älyttömät hinnat korteilla?

Nyt!

Tänään just töissä lupasin että huhtikuun loppuun mennessä bitcoin on 75000 eli arvo tuplattu. Vielä varmemmin voittoa tekee Aavella joka taitaa olla suhteessa vielä alempana.

Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:

Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:

Pankista saa jos on vakuudet kunnossa ja saa sitä 100k ilman vakuuksiakin. Luottokorteillakin voi ostella. Jos on noin varmaa tietoa niin ei pitäisi olla käteisestä kiinni.

Vois muutaman pelimerkin pistää kiinni, harmittavasti binancella 1.8% talletuskulut.. Coinmotion vois olla parempi? Saa heittää kutsukoodia, jos on..

Palkkapäivä viikon päästä. Mut nyt voi jo laittaa vähä almuja likoon. Pienellä googlettelulla löytää hyvät altcoinit johon sijoittaa. Ei voi kovin metsään mennä. Eth louhii 247, tähän ei voi vaikuttaa enempää. Mulla 400mh/s.

Pankista saa jos on vakuudet kunnossa ja saa sitä 100k ilman vakuuksiakin. Luottokorteillakin voi ostella. Jos on noin varmaa tietoa niin ei pitäisi olla käteisestä kiinni.

Niitä luottoja pitäisi pystya maksamaan takaisinkin siihen saakka kunnes jackpot kilahtaa tilille. Ja siihen ei perse taivu tällä hetkellä. Mutta olen kyllä ihan oikeasti miettinyt pientä luottoakin jopa. Perustuen siihen että jos bitcoin on ollut olemassa yli 10 vuotta, niin eihän se nyt yhtäkkiä kevättalvella 2022 lakkaa olemasta. Siihen sijoittaneita on aivan liikaa. Eli vaikka kyse on uskosta, niin usko kuitenkin perustuu täysin järkiperäiseen logiikkaan. Viime kesänä kun aloitin koko homman, silloinkin puhuttiin että kulta-aika on ohi ja toukokuussa syntyivät maailman viimeiset kryptomiljonäärit, eikä enää kannata lähteä touhuun mukaan. Uskoin satavarmasti että nousu tulee, ja niin se tulikin. Mutta kun persaukinen heittelee kymppejä kryptoihin, niin siinä ei paljon rikastu vaikka arvo kymmenkertaistuisi. Tuplattu 70€ on toki 140€ mutta ei sillä kuuhun mennä.

Mutta niinhän se on, että rikkaat näillä rikastuu, ja köyhät itse asiassa rahoittavat koko järjestelmää. Kuten osakemaailmassakin piensijoittajat.

Lisätään vaan näytönohjaimia rigiin niin kompensoi tuota kurssilaskua. Tänään laitoin yhden tilaukseen.

Samalla kaavalla olen kanssa mennyt tähän asti, mutta nyt alkaa olemaan kuuma sisällä :sad:
25 astetta tällä hetkellä joka huoneessa omakotitalossa eikä ole muuta lämmitystä kuin rigit.
Pitää alkaa etsimään ulkoruokintapaikkoja kohta noille ellei kelit viilene pärkele.
Ilpin heitin jäähdyttämään yks päivä mutta se ei oikein tykännyt asiasta.
Se alkoi nakkelemaan jääpaloja sisäyksiköstä lattialle :sclap:

• Tykkää
Reactions: dmn
Palkkapäivä viikon päästä. Mut nyt voi jo laittaa vähä almuja likoon. Pienellä googlettelulla löytää hyvät altcoinit johon sijoittaa. Ei voi kovin metsään mennä. Eth louhii 247, tähän ei voi vaikuttaa enempää. Mulla 400mh/s.

Ei tienaamiseen mitään altcoineja tarvita. Ihan mainstreamilla tuplaa rahat muutamassa kuukaudessa. Aave, Bitcoin, Ethereum jne... Altcoineilla voi tapahtua mitä vain. Niihin kannattaa sijoittaa vain rahoja joita on valmis häviämään. Itselläkin muutama miljoona shibaa, mutta sillä periaatteella että häviää jos häviää ja jos voittaa niin hyvä.

Niitä luottoja pitäisi pystya maksamaan takaisinkin siihen saakka kunnes jackpot kilahtaa tilille. Ja siihen ei perse taivu tällä hetkellä. Mutta olen kyllä ihan oikeasti miettinyt pientä luottoakin jopa. Perustuen siihen että jos bitcoin on ollut olemassa yli 10 vuotta, niin eihän se nyt yhtäkkiä kevättalvella 2022 lakkaa olemasta. Siihen sijoittaneita on aivan liikaa. Eli vaikka kyse on uskosta, niin usko kuitenkin perustuu täysin järkiperäiseen logiikkaan. Viime kesänä kun aloitin koko homman, silloinkin puhuttiin että kulta-aika on ohi ja toukokuussa syntyivät maailman viimeiset kryptomiljonäärit, eikä enää kannata lähteä touhuun mukaan. Uskoin satavarmasti että nousu tulee, ja niin se tulikin. Mutta kun persaukinen heittelee kymppejä kryptoihin, niin siinä ei paljon rikastu vaikka arvo kymmenkertaistuisi. Tuplattu 70€ on toki 140€ mutta ei sillä kuuhun mennä.

Mutta niinhän se on, että rikkaat näillä rikastuu, ja köyhät itse asiassa rahoittavat koko järjestelmää. Kuten osakemaailmassakin piensijoittajat.

No mutta jos se kesällä kolahtaa jo niin korot on luokkaa pähkinöitä. Puhut tuplaamisesta niin 100k vipistä 10% vuosikorko eli kesään mennessä 5k€ on liian iso nakki kun varma tieto, että se on kesällä 200k€.

Matikka ei nyt ihan täsmää miksei voisi ottaa 100k vippiä, muuten kuin puheet ei kohtaa tekoja eli mitään varmaa.

Tämä scene täsmää ihan hyvin tai ehkä paremminkin näihin cryptoihin kuin stokkeihin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

No mutta jos se kesällä kolahtaa jo niin korot on luokkaa pähkinöitä. Puhut tuplaamisesta niin 100k vipistä 10% vuosikorko eli kesään mennessä 5k€ on liian iso nakki kun varma tieto, että se on kesällä 200k€.

Matikka ei nyt ihan täsmää miksei voisi ottaa 100k vippiä, muuten kuin puheet ei kohtaa tekoja eli mitään varmaa.

Tämä scene täsmää ihan hyvin tai ehkä paremminkin näihin cryptoihin kuin stokkeihin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

No mikään ei tietysti ole ikinä satavarmaa, mutta kuka oikeasti uskoo että tämä oli tässä, että kaikkien maailman kryptojen arvo on puolen vuoden päästä nolla? Tuskin oikeasti kukaan! Mutta silti on jostain syystä sivistyneen muodikasta ja fiksua muistaa kertoa muille, ettei luota näihin juttuihin pätkääkään. Samalla tavalla siinä ei puheet ja teot kohtaa, jos kuitenkin itse sijoittaa valuuttaan tai louhintarautaan koko ajan kaiken mitä irti saa. Kyllä silloin pitää jossain määrin uskoa siihen mitä tekee, joten miksei sitä voi myöntää? Vain siksi, että sitten jos paska osuu tuulettimeen ja koko omaisuus menee, voi sanoa että "tiesin tämän ja siksi ei vituta yhtään"? Tokihan ne traagisimmat kohtalot ovat tulleet juuri tilanteissa joiden ei pitänyt mitenkään tapahtua. Mutta juuri nyt ei ole sellaisia merkkejä ilmassa, että se tapahtuisi ennen kesää tämän nykyisen notkon pohjalla. Se ei toki tarkoita ettei se voisi tapahtua, tai ettei se tapahtuisi vuoden tai kahden, tai kymmenen aikana.

Tuohon takaisinmaksuun, ensinnäkin velkaa on niin paljon jo kaikesta muusta (talo, auto jne) ettei satasenkaan lisäys kuukausilyhennykseen kertakaikkiaan onnistu. Kädestä suuhun mennään jo nyht. Puhumattakaan että pitäisi tonneja maksaa lyhennyksiä kesään mennessä. Ja mistään tuskin saa velkaa ilman vakuuksia sillä periaatteella, että vasta viiden kuukauden päästä on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Eli sitä pitäisi pystyä maksamaan takaisin jo nyt persaukisenakin, eikä vasta sen jälkeen kun on satatonnia puhdasta takataskussa. Ja toisekseen, olen joskus päättänyt paria ylivelkaantuneen kohtaloa sivusta seuranneena, etten ikinä lottoa, juo viinaa, tai tee riskisijoituksia velaksi. Mutta kaikkia noita voin omalla rahalla tehdä niin paljon kuin vain raaskin. Varmaan siksi olenkin tuomittu ikuisesti persaukiseksi. ;)

Ihan mainstreamilla tuplaa rahat muutamassa kuukaudessa. Aave, Bitcoin, Ethereum jne...
Tällaista puhuu herra jolla on kokemusta jopa kesäkuusta saakka louhimisesta ja cryptoista :).
Nyt sitä AAVEtta ja muuta cryptoa haltuun nopsaan kun tammikuun lopussa on jo voinut menettää mahdollisuutensa :mad:

Edit. Samaa mieltä olen että ei ne cryptot nollaankaan laske mutta tuollaiset neuvot mitä annat voivat olla todella haitallisia joillekin.

Viimeksi muokattu:
Jotkut ennustaa historiakäpyröistä tulevaa nousua, mutta käppyröissä näkyy myös viime hienäkuussa bitcoinille 25k€ arvo. Mielestäni maailma ei viime heinäkuussa ollut mitenkään erilainen nykypäivään verrattuna, joten ei ole mitään takeita etteikö ensi kesänä BTC voisi olla vaikka 20k€. Ei se nollaan ole menossa, mutta oikeaa arvoa ei kukaan pysty sanomaan.

Mites noi cash backit ja muut binancen bonuksina saatavat bnb:t, olen vähän ollut sormi suussa niiden kanssa, periaatteessahan tällaiset "plussa-pisteet" ovat verotonta tuloa kuten muutkin kanta-asiakasohjelmaan viittaavat? Mutta sitten niiden käyttö kuitenkin realisoi verotuksen, koska ovat kryptoja ja siitä pitäisi pitää kirjaa?

Bnb käyttäminen esim. kauppojen maksukolikkona olisi siis kirjanpidollisesti viheliäinen temppu? Pitäisi antaa bnb:tä kertyä ja sitten isommassa köntässä vaihtaa toiseen kryptoon/fiatiin, jolloin siitä "saisi" maksaa luovutusvoiton?

Kryptopuuhastelun sääntö numero 1: Nobody knows shit about fuck.
Kryptopuuhastelun sääntö numero 2: DYOR

Milläs mielillä louhijat kun tuo ETH louhiminen on loppusuoralla? Vieläkö vaihdatte toiseen coiniin vai joko kohta poistomyyntiä kalustolle nyt kun on vielä älyttömät hinnat korteilla?

ETHillä mennään ja todennäköisesti myyn kortteja pois ennen H-hetkeä kun niistä vielä saa enemmän kuin itse on maksanut. Lisää rautaa en enää näillä kuplahinnoilla ole hankkimassa. ETHin jälkeisen atomipommin laskeumassa kestää sen verran, että niiltä jäljiltä voi sitten myöhemmin napsia rautaa takaisin halvalla jos joku PoW vielä kiinnostaa.

No mikään ei tietysti ole ikinä satavarmaa, mutta kuka oikeasti uskoo että tämä oli tässä, että kaikkien maailman kryptojen arvo on puolen vuoden päästä nolla? Tuskin oikeasti kukaan! Mutta silti on jostain syystä sivistyneen muodikasta ja fiksua muistaa kertoa muille, ettei luota näihin juttuihin pätkääkään. Samalla tavalla siinä ei puheet ja teot kohtaa, jos kuitenkin itse sijoittaa valuuttaan tai louhintarautaan koko ajan kaiken mitä irti saa. Kyllä silloin pitää jossain määrin uskoa siihen mitä tekee, joten miksei sitä voi myöntää? Vain siksi, että sitten jos paska osuu tuulettimeen ja koko omaisuus menee, voi sanoa että "tiesin tämän ja siksi ei vituta yhtään"? Tokihan ne traagisimmat kohtalot ovat tulleet juuri tilanteissa joiden ei pitänyt mitenkään tapahtua. Mutta juuri nyt ei ole sellaisia merkkejä ilmassa, että se tapahtuisi ennen kesää tämän nykyisen notkon pohjalla. Se ei toki tarkoita ettei se voisi tapahtua, tai ettei se tapahtuisi vuoden tai kahden, tai kymmenen aikana.

Tuohon takaisinmaksuun, ensinnäkin velkaa on niin paljon jo kaikesta muusta (talo, auto jne) ettei satasenkaan lisäys kuukausilyhennykseen kertakaikkiaan onnistu. Kädestä suuhun mennään jo nyht. Puhumattakaan että pitäisi tonneja maksaa lyhennyksiä kesään mennessä. Ja mistään tuskin saa velkaa ilman vakuuksia sillä periaatteella, että vasta viiden kuukauden päästä on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Eli sitä pitäisi pystyä maksamaan takaisin jo nyt persaukisenakin, eikä vasta sen jälkeen kun on satatonnia puhdasta takataskussa. Ja toisekseen, olen joskus päättänyt paria ylivelkaantuneen kohtaloa sivusta seuranneena, etten ikinä lottoa, juo viinaa, tai tee riskisijoituksia velaksi. Mutta kaikkia noita voin omalla rahalla tehdä niin paljon kuin vain raaskin. Varmaan siksi olenkin tuomittu ikuisesti persaukiseksi. ;)

Ei ole ollenkaan mahdotonta koronahuuman jälkeen että keskustelu ilmastonmuutoksesta ja ekologisuudesta lähtee ensin laukalle ja sitten ylikierroksille. Sen jälkeen ei tarvita kuin USAn ja EU:n päätökset siitä että kryptot kielletään energiantuhlauksena (perinteisen finanssialan lobbaamana toki) ja perustetaan virastot bustaamaan ensin pörssejä/pooleja ja sitten isompia louhijoita vankilatuomion uhalla. Siinä menee toki PoSit ns. pesuveden mukana, mutta ei anneta sen haitata koska hyvän tarkoituksen puolestahan sitä taistellaan, maailma pelastuu ja sitä rataa.

Voisiko tämä tapahtua seuraavan puolen vuoden aikana? En usko ollenkaan. Seuraavien vuosien aikana? Ei mahdotonta.

Jos myy sitä mukaa kun lompsaan kolikoita kilahtaa niin tuolla ei edes ole merkitystä. Hodlaajille voi jäädä luu kouraan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
300 086
Jäsenet
81 741
Uusin jäsen
Warru

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom