Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Vastaan omaan kysymykseen. Eli jos sinulla on yhtään eetteriä jo hodlissa, niin eipä onnistu uusien tuottojen heti myyminen ja pääomaveron välttäminen, koska mennään juurikin tällä FIFO periaatteella. Eli ei muuta kuin jatketaan hodlailua.
Mikäli tarkoitus on myydä potti heti, eikä ole tapana hodlata kolikoita pörssin lompakossa, niin joko a) tee tyhjä lompakko, mainaus sinne, siirto pörssin lompakkoon (jossa ei saa olla samaa kolikkoa jo ennestään),tai b) mainaa suoraan pörssin lompakkoon jossa ei ole ko. kolikkoa ennestään. Sitten myynti välittömästi saman päivän aikana kuin mainaustuotto on kilahtanut sinulle.
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
45
Jokos jossain on päästy testaamaan miten Intelin ARC Alchemist -näytönohjaimet louhii ETH tai muuta? Taitavat tulla myyntiin jo heti alkuvuodesta:hmm:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 923
Mikäli tarkoitus on myydä potti heti, eikä ole tapana hodlata kolikoita pörssin lompakossa, niin joko a) tee tyhjä lompakko, mainaus sinne, siirto pörssin lompakkoon (jossa ei saa olla samaa kolikkoa jo ennestään),tai b) mainaa suoraan pörssin lompakkoon jossa ei ole ko. kolikkoa ennestään. Sitten myynti välittömästi saman päivän aikana kuin mainaustuotto on kilahtanut sinulle.
Olikohan tässä jokin pointti jota en ymmärtänyt? Ainoa tapa lienee välttää kurssin arvomuutos on tuo poolissa pitely ja kun maksu tulee pörssin lompakkoon, niin välitön myynti. Muussa tapauksessa kurssi ehtii muuttua. Toki jos myynti menee aina samalla kaavalla, niin kaiketi tuollainen a vaihtoehtokin verottajalle menisi läpi
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Olikohan tässä jokin pointti jota en ymmärtänyt? Ainoa tapa lienee välttää kurssin arvomuutos on tuo poolissa pitely ja kun maksu tulee pörssin lompakkoon, niin välitön myynti. Muussa tapauksessa kurssi ehtii muuttua. Toki jos myynti menee aina samalla kaavalla, niin kaiketi tuollainen a vaihtoehtokin verottajalle menisi läpi
Verotuksessa on mahdollista käyttää "päivän kurssia". Toki sitten pitää käyttää kaikkien kurssien kohdalla, esim. päivän päätöskurssi. Se "päivän kurssi" on toki sama saman päivän sisällä. Eli samana päivänä myynti niin ei tule pääomatuloa. Näin mä sen käsittäisin.

Tärkein pointti on se, että jos olet heti myymässä etkä halua pääomatuloa, niin et saa mainata sitä lompakkoon jossa on jo ko. kolikkoa, etkä siirtää pörssiin mikäli siellä on ko. kolikkoa jo ennestään, koska silloin iskee FIFO, ja myydyt kolikot ei ole niitä jotka juuri mainasit vaan myynnit menee vanhimmasta päästä.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Jokseenkin absudria miten helppoa Hivessä oli ottaa uusi 3070 käyttöön. kortti sisään ja virrat päälle. OC-kellot se arpoi samaksi mikä oli poistuneella 3060 Ti:llä.
Mitenkähän nyt tuota 3070 tonnin hashia lähtis tuunailemaan, tuo tuttu konffi pitää hashit ihan samassa kuin 3060 Ti kollegoillakin. Ei kyllä kiinnostaisi kirittää PL nostolla, sähköä menee nyt jo ihan riittävästi.
Kokeile vielä ton-pool mineria, core 1920, mem -500, pl 150. Pitäisi kulkea ~2,7ghs. Sit voit tallentaa erilaisia oc templateja niin onnistuu nopeasti oc:n ja algon vaihto esim. ETH.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Onko tuohon toncoiniin kannattava siirtää 3070 ja 3080 korteilla mainaukset? Jos se skaalaa paremmin ser raudalla ni kokeilisko tuota ensin 1060 korteilla. Vielä päivä aikaa oisi rassata kalustoa eri mainerille kun sitte taas töihin kotoa kauaksi... Toisaalta eth mainaaminen on menny jo jonkun aikaa niin hienosti ilman säätämistä niin antasko vaan olla. :geek:
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
105
Onko tuohon toncoiniin kannattava siirtää 3070 ja 3080 korteilla mainaukset? Jos se skaalaa paremmin ser raudalla ni kokeilisko tuota ensin 1060 korteilla. Vielä päivä aikaa oisi rassata kalustoa eri mainerille kun sitte taas töihin kotoa kauaksi... Toisaalta eth mainaaminen on menny jo jonkun aikaa niin hienosti ilman säätämistä niin antasko vaan olla. :geek:
Uusi täällä mutta oli pakko kommentoida, jos olet tyytyväinen niin turha säätäminen pois:thumbsup::giggle:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 470
Tulkittenko oikein onko tonnin tuotto laskenut näin paljon?

25.12:
Daily revenue: 40.398220556 TON

Effective hashrate 24h: 72.01 GH/s

1.1:
Daily revenue: 28.2439565 TON
Hourly revenue: 1.08885 TON

Effective hashrate 24h: 68.7 GH/s
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 665
Tulkittenko oikein onko tonnin tuotto laskenut näin paljon?

25.12:
Daily revenue: 40.398220556 TON

Effective hashrate 24h: 72.01 GH/s

1.1:
Daily revenue: 28.2439565 TON
Hourly revenue: 1.08885 TON

Effective hashrate 24h: 68.7 GH/s
Eikös tuo linjassa ole, suunnilleen 0.44 tuotto päivässä per GH (joulukuun alkupuolella oli 1.6), ton-poolissa vähän vähempi koska fee. Kokeilen virittää just systeemit niin että ton-coin minerilla whales pooliin, ja jos jaksan niin puukotan mineristä dev-feen pois (python sorsat löytyy githubista).
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 665
Mites muuten nämä AMD:n uudet kortit, pystyykö käyttämään samaan aikaan työpöytä/peli-käytössä kun mainaa? Jos tuo TON nyt jaksaa sinnitellä, niin siihen louhintaan käyttöön ihan hyviä kortteja..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 470
Eikös tuo linjassa ole, suunnilleen 0.44 tuotto päivässä per GH (joulukuun alkupuolella oli 1.6), ton-poolissa vähän vähempi koska fee. Kokeilen virittää just systeemit niin että ton-coin minerilla whales pooliin, ja jos jaksan niin puukotan mineristä dev-feen pois (python sorsat löytyy githubista).
Eihän se nyt linjassa ole tai onhan se tohon joulukuun alkupuoleen verrattuna samassa laskevassa linjassa jos sitä tarkoitit.

Noista arvoista 25.12 0,561 TON / GH ja nyt 0,411.

Samassa suhteessa jos jatkaa droppia niin päästään nopeammin ales tuotoissa kuin rtm:n kohdalla. Mikä on kyllä ihan loogista, koska gpu kolikko niin markkinoilla löytyy kapasiteettia. No jatketaan kuitenkin kait täällä joku huutelee sitten kun ei enää kannata XD
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
627
Mites muuten nämä AMD:n uudet kortit, pystyykö käyttämään samaan aikaan työpöytä/peli-käytössä kun mainaa? Jos tuo TON nyt jaksaa sinnitellä, niin siihen louhintaan käyttöön ihan hyviä kortteja..
Käytännössä pelikäytössä ei voi käyttää samaan aikaan. Nicehashia käytän itse samalla kun teen jotain muuta kuin pelaan. Itselläni TON maineri kaataa ajurit jostain syystä todella usein vaikka vain katsoisi youtube videoita. Korttina 6800xt ja uusimmat ajurit sisässä. 2 eri ajureilla sama kaatuminen tapahtuu. TONnaria louhin vain yöt ja sellaiset tilanteen joissa en käytä konetta lainkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 470
Mikäli tarkoitus on myydä potti heti, eikä ole tapana hodlata kolikoita pörssin lompakossa, niin joko a) tee tyhjä lompakko, mainaus sinne, siirto pörssin lompakkoon (jossa ei saa olla samaa kolikkoa jo ennestään),tai b) mainaa suoraan pörssin lompakkoon jossa ei ole ko. kolikkoa ennestään. Sitten myynti välittömästi saman päivän aikana kuin mainaustuotto on kilahtanut sinulle.
Onko tästä faktaa, että eri lompakko poistaa FIFO:n? Eli tyyliin poolista ledgeriin eth hodlit ja poolista pörssiin eth myynnit. Ja ledgerien eth:n arvon nousu realisoituu pääomaverotettavaksi vasta kun ne myy?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 301
Onko tästä faktaa, että eri lompakko poistaa FIFO:n? Eli tyyliin poolista ledgeriin eth hodlit ja poolista pörssiin eth myynnit. Ja ledgerien eth:n arvon nousu realisoituu pääomaverotettavaksi vasta kun ne myy?
Eikös se ole sama osakkeiden kanssa. Jos sulla eripankeissa arvo-osuustilejä niin tällöin voi luotettavasti osoittaa milloin ostetut osakkeet on myyty koska ja ei tarvi FIFON mukaan mennä?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Eikös se ole sama osakkeiden kanssa. Jos sulla eripankeissa arvo-osuustilejä niin tällöin voi luotettavasti osoittaa milloin ostetut osakkeet on myyty koska ja ei tarvi FIFON mukaan mennä?
Kyllä se käsittääkseni näin on. Ja jopa samassa pankissa/palvelussa voi olla useampia osakesalkkuja, ja FIFO on aina salkkukohtainen. Hodlisalkku ja pelisalkku kannattaa olla siis erikseen. Miksei sama kryptolompakonkin kanssa.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
317
Milläs tehoilla jengi saa kulkee 5950x avn coinis itellä avg 15.49 KH/s
5950 +-20KH 5900x&3900x siellä vähän alle..n 16KH about ja 5600x ja 3700x sit vähemmän. Nää vähän liian kovilla kulutuksilla, kuulostaa tuo sinun 15kh passelilta luvulta kohtuu wateilla
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
585
Kyllä 22kh/s pitäisi saada 5950x:lla suht helposti. Itse käytän SRBMiner:ia ja olen rajoittanut 5950x tehot 150W:iin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 553
Kauhia lämmöntuotto ainakin tuolla avianin cpu algolla. 10940x @4.7ghz ja lämmöt meinaa karata vedelläkin. 10corella vielä pysyy hallittavissa ja hashrate 10corella 13.64kh/s
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
317
Kyllä 22kh/s pitäisi saada 5950x:lla suht helposti. Itse käytän SRBMiner:ia ja olen rajoittanut 5950x tehot 150W:iin.
Aika tiukoille menee lopputulos tuottojen kanssa jo noillakin wateilla päivähinnoilla, toki jos spec mainausta vaan niin tuleehan sitä kolikkoa..itse päätin unohtaa ton hypen
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 274
Mä ajattelin kaluston antaa raksuttaa ehkä vielä viikon AVN:ää lompsaan, ja kahtellaan joskus vuosien päästä löytyykö edes ko kolikkoa enää mistään markkinapaikalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 470
Mä ajattelin kaluston antaa raksuttaa ehkä vielä viikon AVN:ää lompsaan, ja kahtellaan joskus vuosien päästä löytyykö edes ko kolikkoa enää mistään markkinapaikalta.
Toivottavasti avn lompsa toimii vielä tuolloin kun ovat pari kertaa vaihtaneet nimeä tuossa välissä :rofl:


e: Jatketaas TONnari spekulaatiolla.

25.12 0,561 TON / GH
1.1.2022 0,411
2.1.2022 0,397


Tasanen droppi jatkuu about 0,015 on aika kova tahti päivässä. En usko, että laantuu ennemminkin nousee kun tietoisuus nousee, koska ei ole mm. ollut yhdelläkään isolla jenkki tubettajalla. Tai en ainakaan minä löytänyt videoita.

Avainsanahan tässä nyt on, että jättääkö tuoton myymättä kerran hetkenpäästä se tuleen pähkinöitä eli luottaako siihen, että kurssi rokkaa jatkossa koiliseen?

Määrällisen tuoton suht nopea romahtaminen (nopeamin kuin rtm) on mun mielestä fakta. Toinen fakta on se, että euromääräinen tuotto ei tule tälläsellä shitcoinilla pysymään ylähäällä. Tähän on heittää niin paljon tehoa ympäri maailmaa, että se saadaan romutettua hetkessä.

RTM:n kohdalla tein jo sen virheen, että jätin 100k myymättä silloin kun kurssi oli 0,08usd. Joku muu myi kun kurssi oli 0,01... Ajotus on pirun vaikeaa. Jos TON piikkaa se piikki tulee oletettavasti olemaan lyhyt, mutta kuinka korkea. Sitä ei tiedä. Eli jos lähtee hodl linjalle kannattaa ehdottomasti etukäteen päättää hinta millä myy ja pysyä siinä päätöksessä. Pitemmällä tähtäimellä tämän hodlaaminen tuskin tuottaa yhtään mitään, kuten ei tule rtm tai mikään muukaan. En mä ainakaan näe näillä paskakillingeillä mitään muuta kuin pyramidi arvon. Joku voi vetää herneen nenään, mutta tuon on mun näkökulma. Ehkä sitä pyramidia voi sitten taas saada rakennettua vuoden parin päästä kun päästään seuraavaan bullrunniin ja jos kolikko on hengissä ja joku juttu saatu kaivettua siitä taas silloin, että ihmiset saadaan tunkemaan siihen lisää rahaa.

e: Ja tähän voisin painottaa, että ne ketkä lyö hönkää tälläseen jonkun GPU farmin voimin mikä pyörii teollisesti ei mainaa kolikkoa hodliin vaan ne myy ne heti, eli silloin kun tälläsiä pelaajia tulee mukaan kurssi donkkaa alas. Pienlouhijat voi olla hodl linjalla jolloin niiden mukaan tulo ei vielä välttämättä romuta. Mutta tosiaan kolikon kannattavuus ei tule missään nimessä pysymään ylhäällä.

e2: Olihan siellä yksi:



katotana alkaako sataa muita isompia...
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 665
Toivottavasti avn lompsa toimii vielä tuolloin kun ovat pari kertaa vaihtaneet nimeä tuossa välissä :rofl:


e: Jatketaas TONnari spekulaatiolla.

25.12 0,561 TON / GH
1.1.2022 0,411
2.1.2022 0,397


Tasanen droppi jatkuu about 0,015 on aika kova tahti päivässä. En usko, että laantuu ennemminkin nousee kun tietoisuus nousee, koska ei ole mm. ollut yhdelläkään isolla jenkki tubettajalla. Tai en ainakaan minä löytänyt videoita.

Avainsanahan tässä nyt on, että jättääkö tuoton myymättä kerran hetkenpäästä se tuleen pähkinöitä eli luottaako siihen, että kurssi rokkaa jatkossa koiliseen?

Määrällisen tuoton suht nopea romahtaminen (nopeamin kuin rtm) on mun mielestä fakta. Toinen fakta on se, että euromääräinen tuotto ei tule tälläsellä shitcoinilla pysymään ylähäällä. Tähän on heittää niin paljon tehoa ympäri maailmaa, että se saadaan romutettua hetkessä.

RTM:n kohdalla tein jo sen virheen, että jätin 100k myymättä silloin kun kurssi oli 0,08usd. Joku muu myi kun kurssi oli 0,01... Ajotus on pirun vaikeaa. Jos TON piikkaa se piikki tulee oletettavasti olemaan lyhyt, mutta kuinka korkea. Sitä ei tiedä. Eli jos lähtee hodl linjalle kannattaa ehdottomasti etukäteen päättää hinta millä myy ja pysyä siinä päätöksessä. Pitemmällä tähtäimellä tämän hodlaaminen tuskin tuottaa yhtään mitään, kuten ei tule rtm tai mikään muukaan. En mä ainakaan näe näillä paskakillingeillä mitään muuta kuin pyramidi arvon. Joku voi vetää herneen nenään, mutta tuon on mun näkökulma. Ehkä sitä pyramidia voi sitten taas saada rakennettua vuoden parin päästä kun päästään seuraavaan bullrunniin ja jos kolikko on hengissä ja joku juttu saatu kaivettua siitä taas silloin, että ihmiset saadaan tunkemaan siihen lisää rahaa.

e: Ja tähän voisin painottaa, että ne ketkä lyö hönkää tälläseen jonkun GPU farmin voimin mikä pyörii teollisesti ei mainaa kolikkoa hodliin vaan ne myy ne heti, eli silloin kun tälläsiä pelaajia tulee mukaan kurssi donkkaa alas. Pienlouhijat voi olla hodl linjalla jolloin niiden mukaan tulo ei vielä välttämättä romuta. Mutta tosiaan kolikon kannattavuus ei tule missään nimessä pysymään ylhäällä.

e2: Olihan siellä yksi:



katotana alkaako sataa muita isompia...
Aika pienellä virrankulutuksella tuossa näyttää menevän, itsellä jos 3080:n pistää kulkemaan täyttä laukkaa imaisee se 100W enemmän kuin videoilla väitetty..
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 665
No kappas, just vaihdoin tänään tunti sit takas ton-pooliin.. noh laitetaan takas whalesiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 103
Vaihdoin eilen lhr riginkin takaisin eth. Jäi mulle vissiin joku satakunta TONnia vielä myymättä.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Toivottavasti avn lompsa toimii vielä tuolloin kun ovat pari kertaa vaihtaneet nimeä tuossa välissä :rofl:


e: Jatketaas TONnari spekulaatiolla.

25.12 0,561 TON / GH
1.1.2022 0,411
2.1.2022 0,397


Tasanen droppi jatkuu about 0,015 on aika kova tahti päivässä. En usko, että laantuu ennemminkin nousee kun tietoisuus nousee, koska ei ole mm. ollut yhdelläkään isolla jenkki tubettajalla. Tai en ainakaan minä löytänyt videoita.

Avainsanahan tässä nyt on, että jättääkö tuoton myymättä kerran hetkenpäästä se tuleen pähkinöitä eli luottaako siihen, että kurssi rokkaa jatkossa koiliseen?

Määrällisen tuoton suht nopea romahtaminen (nopeamin kuin rtm) on mun mielestä fakta. Toinen fakta on se, että euromääräinen tuotto ei tule tälläsellä shitcoinilla pysymään ylähäällä. Tähän on heittää niin paljon tehoa ympäri maailmaa, että se saadaan romutettua hetkessä.

RTM:n kohdalla tein jo sen virheen, että jätin 100k myymättä silloin kun kurssi oli 0,08usd. Joku muu myi kun kurssi oli 0,01... Ajotus on pirun vaikeaa. Jos TON piikkaa se piikki tulee oletettavasti olemaan lyhyt, mutta kuinka korkea. Sitä ei tiedä. Eli jos lähtee hodl linjalle kannattaa ehdottomasti etukäteen päättää hinta millä myy ja pysyä siinä päätöksessä. Pitemmällä tähtäimellä tämän hodlaaminen tuskin tuottaa yhtään mitään, kuten ei tule rtm tai mikään muukaan. En mä ainakaan näe näillä paskakillingeillä mitään muuta kuin pyramidi arvon. Joku voi vetää herneen nenään, mutta tuon on mun näkökulma. Ehkä sitä pyramidia voi sitten taas saada rakennettua vuoden parin päästä kun päästään seuraavaan bullrunniin ja jos kolikko on hengissä ja joku juttu saatu kaivettua siitä taas silloin, että ihmiset saadaan tunkemaan siihen lisää rahaa.

e: Ja tähän voisin painottaa, että ne ketkä lyö hönkää tälläseen jonkun GPU farmin voimin mikä pyörii teollisesti ei mainaa kolikkoa hodliin vaan ne myy ne heti, eli silloin kun tälläsiä pelaajia tulee mukaan kurssi donkkaa alas. Pienlouhijat voi olla hodl linjalla jolloin niiden mukaan tulo ei vielä välttämättä romuta. Mutta tosiaan kolikon kannattavuus ei tule missään nimessä pysymään ylhäällä.

e2: Olihan siellä yksi:



katotana alkaako sataa muita isompia...
Tuohan oli hyvä video. Laitoin kaikki 3000-sarjalaiset core +250, mem -2000 ja pl 300W (3090), 230W (3080), ja 130W (3070). Hashrate nousi ihan hyvin ja pienemmillä wateilla.
 
Liittynyt
02.01.2022
Viestejä
2
Hyvää iltaa kaikille!
Nyt olis haussa näistä enemmän ymmärtävä tekijä, kenltä sais jeesiä ekan setupin tekemiseen.

Ideana olisi siis sijoittaa 4000-5000e laitteistoon (myös käytetty kelpaa) jolla saisi mahdollisimman hyvän tuoton aikaiseksi. Huomioitavaa tässä on se, että minulla on ilmainen sähkö käytössä, joten kulutusta ei tarvitse murehtia.
Jos koet olevasi etsimäni tyyppi, niin ota ihmeessä yhteyttä. Maksan toki sinulle kaikesta jeesistä jonka tarjoat.

Email: Juuso.kuukkanen@gmail.com

E: Haussa siis mieluiten "avaimet käteen" tyyppinen ratkaisu opastuksineen, sillä oma ymmärrys näistä on täysi 0. Kiitos!

-Jupe
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 274
Tuohan oli hyvä video. Laitoin kaikki 3000-sarjalaiset core +250, mem -2000 ja pl 300W (3090), 230W (3080), ja 130W (3070). Hashrate nousi ihan hyvin ja pienemmillä wateilla.
Kiitos, että avasit avainluvut.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
462
E: Haussa siis mieluiten "avaimet käteen" tyyppinen ratkaisu opastuksineen, sillä oma ymmärrys näistä on täysi 0. Kiitos!
-Jupe
Mikset ennemmin osta 5000€:llä dipissä kolikoita ja myy kun kurssi nousee tuplana tai x kerrannaisena pois?
-verojen kanssa helppoa jos/kun et josset asu portugalissa
-ei vaaraa laitteiden hajoamisesta
-ei pois myymisen tuskaa ja tappiota niistä
-ei tuulettimien melua
-opettelukäyrä on pitkä ja vaatii perehtymistä sekä jatkuvaa ylläpitoa
Päällä myyt sen ilmasen sähkön jollekin ja vedät itse välistä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 103
Mikset ennemmin osta 5000€:llä dipissä kolikoita ja myy kun kurssi nousee tuplana tai x kerrannaisena pois?
-verojen kanssa helppoa jos/kun et josset asu portugalissa
-ei vaaraa laitteiden hajoamisesta
-ei pois myymisen tuskaa ja tappiota niistä
-ei tuulettimien melua
-opettelukäyrä on pitkä ja vaatii perehtymistä sekä jatkuvaa ylläpitoa
Päällä myyt sen ilmasen sähkön jollekin ja vedät itse välistä.
-jos myy heti poolimaksun jälkeen, tai vaihtaa toiseen kolikkoon, ei verot ole sen monimutkaisempia kuin treidatessakaan.
-vaaraa laitteiden hajoamisesta? Laitteilla on takuu, ja jos ei ole niin se näkyy laitteen hankintahinnassa.
-miksi pitäisi myydä, ja mitä tuskaa se aiheuttaa?
-tuulettimen melu tuskin on iso ongelma, ellei asu yksiössä, tai osta asicia.
-opettelukäyrä ei ole kovin pitkä, ja tähän aiheeseen löytyy paljon opetusmateriaalia.

:)
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Hyvää iltaa kaikille!
Nyt olis haussa näistä enemmän ymmärtävä tekijä, kenltä sais jeesiä ekan setupin tekemiseen.

Ideana olisi siis sijoittaa 4000-5000e laitteistoon (myös käytetty kelpaa) jolla saisi mahdollisimman hyvän tuoton aikaiseksi. Huomioitavaa tässä on se, että minulla on ilmainen sähkö käytössä, joten kulutusta ei tarvitse murehtia.
Jos koet olevasi etsimäni tyyppi, niin ota ihmeessä yhteyttä. Maksan toki sinulle kaikesta jeesistä jonka tarjoat.

Whatsapp: 0456390561
Email: Juuso.kuukkanen@gmail.com

E: Haussa siis mieluiten "avaimet käteen" tyyppinen ratkaisu opastuksineen, sillä oma ymmärrys näistä on täysi 0. Kiitos!

-Jupe
Parempi lähteä ensin liikkeelle pienemmällä summalla ja hieman opettelemaan miten homma toimii. "Heti mulle kaikki nyt" on alku siihen, että mennään perse edellä puuhun, jos kerran ymmärrys on 0. Korjaaminen on myös helpompaa, jos olet rakentanut itse kaiken alusta
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 728
Hyvää iltaa kaikille!
Nyt olis haussa näistä enemmän ymmärtävä tekijä, kenltä sais jeesiä ekan setupin tekemiseen.

Ideana olisi siis sijoittaa 4000-5000e laitteistoon (myös käytetty kelpaa) jolla saisi mahdollisimman hyvän tuoton aikaiseksi. Huomioitavaa tässä on se, että minulla on ilmainen sähkö käytössä, joten kulutusta ei tarvitse murehtia.
Jos koet olevasi etsimäni tyyppi, niin ota ihmeessä yhteyttä. Maksan toki sinulle kaikesta jeesistä jonka tarjoat.


E: Haussa siis mieluiten "avaimet käteen" tyyppinen ratkaisu opastuksineen, sillä oma ymmärrys näistä on täysi 0. Kiitos!

-Jupe
Itse en jakaisi kännykkänumeroa ja sähköpostia täällä julkisella foorumilla. Viestit voi lähettää myös yksityisesti täällä. Edit. tosin olet uusi käyttäjä niin yv:t ei toimi vielä sulla pariin viikkoon
Ja lisäksi et kertonut mistä päin suomea olet. Tuskin ketään lähtee esim helsingistä vaasaan auttelemaan.

Nämä ihan vinkiksi, ja tervetuloa foorumille :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
462
-jos myy heti poolimaksun jälkeen, tai vaihtaa toiseen kolikkoon, ei verot ole sen monimutkaisempia kuin treidatessakaan.
-vaaraa laitteiden hajoamisesta? Laitteilla on takuu, ja jos ei ole niin se näkyy laitteen hankintahinnassa.
-miksi pitäisi myydä, ja mitä tuskaa se aiheuttaa?
-tuulettimen melu tuskin on iso ongelma, ellei asu yksiössä, tai osta asicia.
-opettelukäyrä ei ole kovin pitkä, ja tähän aiheeseen löytyy paljon opetusmateriaalia.

:)
-5000€ ei nykyisillä hinnoilla kovin kummoisia määriä rautaa valitettavasti saa edes että sais
äkkiä tehtyä saman määrän kolikkoa vs 5000€ kun ostaa jonkun myydessä heti kolikkonsa sadessaan "huippu" hintaan. Takuuaikana tuotto on nolla. Jos ei tuulettimien niin emännän ääni todnäk on se pahempi.
Opettelun määrä nimenomaan iso vs siihen että teet muutaman oston ja sitten myynnin.
Kyllä tuossa kun alkaa cryptotalvi ja 2v kurssit laskee putkeen niin tappiota tekee moni myydessään romunsa pois.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
95
Mikset ennemmin osta 5000€:llä dipissä kolikoita ja myy kun kurssi nousee tuplana tai x kerrannaisena pois?
-verojen kanssa helppoa jos/kun et josset asu portugalissa
-ei vaaraa laitteiden hajoamisesta
-ei pois myymisen tuskaa ja tappiota niistä
-ei tuulettimien melua
-opettelukäyrä on pitkä ja vaatii perehtymistä sekä jatkuvaa ylläpitoa
Päällä myyt sen ilmasen sähkön jollekin ja vedät itse välistä.
Oletat, että asiasta tietämätön tunnistaa dipin. Jos se olisi niin helppoa niin kaikki tekisi niin. Ja ilmeisesti meinaat, että tuossa 5000€ sijoittamisessa kolikoihin ei ole riskiä? Mainaamisessa sentään jää pääomaksi sentään laitteisto, jos valuutan arvo menee nollaan. Totta on kyllä se, että mitään laitteistoa ei ennen ETH 2.0 mergeä ehdi tienaamaan. Varsinkaan, kun ottaa vielä huomioon vetokulut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 103
-5000€ ei nykyisillä hinnoilla kovin kummoisia määriä rautaa valitettavasti saa edes että sais
äkkiä tehtyä saman määrän kolikkoa vs 5000€ kun ostaa jonkun myydessä heti kolikkonsa sadessaan "huippu" hintaan. Takuuaikana tuotto on nolla. Jos ei tuulettimien niin emännän ääni todnäk on se pahempi.
Opettelun määrä nimenomaan iso vs siihen että teet muutaman oston ja sitten myynnin.
Kyllä tuossa kun alkaa cryptotalvi ja 2v kurssit laskee putkeen niin tappiota tekee moni myydessään romunsa pois.
Sillä saa kyllä esimerkiksi 8 kortin rigin käytettynä. Jos tuosta yksi hajoaa, niin tuotto laskee 12,5%.

Jos se treidaaminen olisi niin helppoa ja varmaa, niin kaikki tekisi sitä, eikä louhisi. Sanoisin että ostamalla laitteita, ei arvo mene nollaan "ikinä". Kryptoihin sijoittamalla voi mennä.

Ne harvat jotka jatkoi louhimista edellisestä kryptotalvesta tähän päivään, eivätkä myyneet, ovat nyt miljonäärejä.

Mulla on oktalossa sisällä kuusi pöytäkonetta ympäri kämppää, eikä vaimo valita. Jos rouva ei kestä, niin ei ole vaimomatskua. En tiedä miksi kysyjällä ei ole sähkökustannuksia, enkä tiedä hänen sivilisäätyään, joten kaikki on vain spekulointia.
 
Liittynyt
02.01.2022
Viestejä
2
Kiitos kaikille nopeista ja varsin asiallisista vastauksista! Hyviä pointteja olitte heitelleet.
Tässä muutama tarkennus vielä:
-Ensisijainen ajatus siis oli hyödyntää tuota ilmaista sähköä ja näinollen maksimoida tuotto kun kulut on minimissä
-Tuulettimien yms. ääni ei tule olemaan ongelma koska laitteisto sijoitettaisiin suureen teollisuushalliin jossa melua piisaa 24/7 muutenkin
-Sijaintipaikkana Lahti

Toki olisi mahtavaa myös kuulla teidän mielipiteitä siitä, että onko nyt täysin väärä aika ryhtyä tälläiseen touhuun vai odotella jonkun aikaa?
Ja myös se, että onko täysin tuhoon tuomittu idea kuvitella saavuttavansa näillä lähtökohdilla minkäänlaista voittoa esim. muutaman vuoden aikajänteellä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 103
Kiitos kaikille nopeista ja varsin asiallisista vastauksista! Hyviä pointteja olitte heitelleet.
Tässä muutama tarkennus vielä:
-Ensisijainen ajatus siis oli hyödyntää tuota ilmaista sähköä ja näinollen maksimoida tuotto kun kulut on minimissä
-Tuulettimien yms. ääni ei tule olemaan ongelma koska laitteisto sijoitettaisiin suureen teollisuushalliin jossa melua piisaa 24/7 muutenkin
-Sijaintipaikkana Lahti

Toki olisi mahtavaa myös kuulla teidän mielipiteitä siitä, että onko nyt täysin väärä aika ryhtyä tälläiseen touhuun vai odotella jonkun aikaa?
Ja myös se, että onko täysin tuhoon tuomittu idea kuvitella saavuttavansa näillä lähtökohdilla minkäänlaista voittoa esim. muutaman vuoden aikajänteellä.
Ei minusta ollenkaan tuhoon tuomittu. Varsinkin kun sähköstä ei tarvitse maksaa, niin laitteet maksavat itsensä luultavasti 10-20kk kuluessa takaisin. Sen jälkeen voittoa. Tuo takaisinmaksuaika on täysin arvausta, koska kukaan ei tiedä mikä on ethereumin arvo vuoden päästä.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
462
Pahoittelut pitkästä postista jo etukäteen..

Oletat, että asiasta tietämätön tunnistaa dipin. Jos se olisi niin helppoa niin kaikki tekisi niin. Ja ilmeisesti meinaat, että tuossa 5000€ sijoittamisessa kolikoihin ei ole riskiä?


En oleta ja tottakai on riskinsä enkai koskaan niin väittänytkään. Jos haluaa varmasti tienata niin sitten laittaa bank norwegianiin 0,75% korolla kasvamaan - ei kryptoihin, osakkeisiin tai muihin rahastoihin joissa voi menettää rahansa. Tosin voi se fiat järjestelmäkin jossain vaiheessa kipata.

Sillä saa kyllä esimerkiksi 8 kortin rigin käytettynä. Jos tuosta yksi hajoaa, niin tuotto laskee 12,5%.

Jos se treidaaminen olisi niin helppoa ja varmaa, niin kaikki tekisi sitä, eikä louhisi. Sanoisin että ostamalla laitteita, ei arvo mene nollaan "ikinä". Kryptoihin sijoittamalla voi mennä.

Ne harvat jotka jatkoi louhimista edellisestä kryptotalvesta tähän päivään, eivätkä myyneet, ovat nyt miljonäärejä.

Mulla on oktalossa sisällä kuusi pöytäkonetta ympäri kämppää, eikä vaimo valita. Jos rouva ei kestä, niin ei ole vaimomatskua. En tiedä miksi kysyjällä ei ole sähkökustannuksia, enkä tiedä hänen sivilisäätyään, joten kaikki on vain spekulointia.
Mikään tässä ei ole helppoa jos olisi ei tätä keskustelua käytäisi. Jos ostaa talvella (niin silloin ollaan oltu pitkään kyykyssä eikä sitä voi olla huomaamatta) ja hodlaa kunnes kurssi on sillä tasolla että kelpaa myydä pois, viime "talven" dipissä 5000e kiinni laittamalla ois tällä hetkellä abaut 165000e tekemättä yhtään mitään, nada, zero, ньето - paitti venata.


ETH2 tuloon taitaa olla jotain 180-240 päivää ja jos päivässä saa (0,0507€/MHs) ja oletetaan että että ne 8 korttia olisi vanhoja ei takuullisia 580:iä jotka voi laueta kaikki milloin vain ja tuottaa ny kaikki hajoamatta vaikka yläkanttiin ruhtinaalliset 240MHs niin yhteensä kuussa saisi heti myymällä 12,16€ per päivä. 5000e sijoitukselle työllä ja vaivalla jossa ylläpitämistä riittää jos taidot nolla yhteensä siis n. 2450-3300e miinus verot tai hodlimalla yhteensä n. 0,92ETH jos vaikeusaste ei kauheasti nouse ennen loppua. Se on paljon vähemmän kun mitä tällä hetkellä saisi ostamalla etheriä päivän kurssilla.

Ok no voihan se toki mainata altteja sen jälkeen sitten kun etheriä voi enää mainaa mutta spekuloin sillä että niin aika moni muukin aikoo tehdä saman ja jos tarjonta lisääntyy jo valmiiksi alhaisten kurssit tuppaa rommaamaan. Kun kurssit rommaa niin kuten viime talvellakin korttinsa myi suuri osa pois ja korttienkin arvot rommasi aika lähelle nollaa, rx580 4G 50e, 8G 100e. Se siitä sitten mainerinkin arvosta, nyt ei olekaan sitten kun enää abaut 2000e ja kasa vanhoja amd kortteja oleva rigi. Riittääkö kaverilla ilmasta sähköä ja mielenkiintoa mainata spekulatiivisia altteja miten pitkään 2 vuotta ja miten pitkään vanhat jo paljon mainatut räxsät jaksaa jatkaa laulua varmaan sitten ratkasee tämän casen jos siihen lähtee. Oman twistinsä tähän antaa vielä se kun tietääkseni ETH2 vapauttaa 7,4 miljoonaa ethereumia steikeistä joten eetterin kurssikin voi rommaa ja pahasti mutta hei sitten on hyvä hetki ostaa sillä 5000e:llä niitä mainereita 10 tai pelkkää kryptoa.;) Vaihtoehtoja piisaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 103
En oleta ja tottakai on riskinsä enkai koskaan niin väittänytkään. Jos haluaa varmasti tienata niin sitten laittaa bank norwegianiin 0,75% korolla kasvamaan - ei kryptoihin, osakkeisiin tai muihin rahastoihin joissa voi menettää rahansa. Tosin voi se fiat järjestelmäkin jossain vaiheessa kipata.
Norwegianin korko lähinnä lieventää inflaation vaikutusta.

Tulisitko tänne kertomaan koska pitää ostaa ja myydä? Mielellään etukäteen :)
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Buy low sell high on ihan toimiva ihan strategia. ;)
Ongelma onkin lähinnä siinä että ne dipit ja high:t tiedetään vasta jälkikäteen. Kun kurssi laskee, ei koskaan voi varmuudella tietää kauanko lasku kestää, milloin ollaan pohjilla, onko se sittenkin pitkä luisu lähelle nollaa... Samoin nousussa, moni varmaan dumppasi bitcoinit kun niiden arvo oli jotain 1000 dollaria ja kurssi alkaa luisumaan ajatellen että nyt ollaan huiput nähty. Koskaan ei voi tietää myydäkö nyt, vai odotankin pari kuukautta ja myyn vielä kalliimmalla, vai romahtaako se ennen sitä.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
462
Niin se menee kaikessa uhkapelissä, sitähän tämä on mutta twisteillä joita voi yrittää päätellä. Katoppa tuo video minkä postasin..
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 665
Oman twistinsä tähän antaa vielä se kun tietääkseni ETH2 vapauttaa 7,4 miljoonaa ethereumia steikeistä joten eetterin kurssikin voi rommaa ja pahasti mutta hei sitten on hyvä hetki ostaa sillä 5000e:llä niitä mainereita 10 tai pelkkää kryptoa.;) Vaihtoehtoja piisaa.
Tämä ei taida pitää ihan paikkansa, totta on jos haluaakin omat rahat pois stakesta, se onnistuu vasta kun eth2 on käytössä virallisesti. Nythän sinne saa jo taskurahoja (32eth +) siirtää jos haluaa tulla validaattorinodeksi. Eli käytännössä tolla systeemillä virallisesti alkaa tienata vasta kun PoS tulee käyttöön (=eth2), tai mahdollisesti tuolla myös häviää, jos olekaan oma ATK ja nettiyhteys ihan huippuluokkaa...
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
462
Tämä ei taida pitää ihan paikkansa, totta on jos haluaakin omat rahat pois stakesta, se onnistuu vasta kun eth2 on käytössä virallisesti. Nythän sinne saa jo taskurahoja (32eth +) siirtää jos haluaa tulla validaattorinodeksi. Eli käytännössä tolla systeemillä virallisesti alkaa tienata vasta kun PoS tulee käyttöön (=eth2), tai mahdollisesti tuolla myös häviää, jos olekaan oma ATK ja nettiyhteys ihan huippuluokkaa...
Niin mikä ei siinä pidä paikkansa? ETH 2.0 Contract Exceeds 7.4 Million Ether, Close to $30 Billion Locked, Liquid Staking Pools Grow – Technology Bitcoin News
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 270
Viestejä
4 231 414
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom