Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 762
Ekselöity yhtä ja tosita, mutta en ole laittanut mitään päivämääriä ja kenelle myynyt alkuvuonna pönttöjä mistä näyttikset jääneet omaan käyttöön. Summan olen kyllä nohevana laittanut taulukkoon mitä pöntöstä tullut. Ostopäivämäärä toki on, mutta se ole kuin puoli työtä. Yritä sitten kaivaa dokumentaatiota op/spankki/tori/huuto/iotekki/sähköposti/mobilepay/käteiskauppa. Voin sanoa, että VMP.
Mm. tän takia mä en ole yhtään myynyt mitään käteisellä pitkään aikaan. Toki mulla on suurempikin syy, jota en nyt viitsi sen enempää avata. Mä pystyn tarvittaessa osoittamaan kaiken rahaliikenteeni, koska se on kaikki sähköistä.

Samasta syystä en ole käyttänyt tuota Binancen visaa kuin ser-ostoksiin, tosin kerran erehdyin jostain syystä ostamaan muutaman paidan sillä Lidlistä, varmaan silloin kesällä tuntui että sitä voisi joutua käyttämään enenmän tavallisiin ostoksiin kun oli hiljaista näytönohjainten suhteen ja Binancella ei pystynyt ottamaan rahaa muulla tavalla ulos kulutta. Sitten niitä näyttiksiä alkoi taas rullaamaan alkusyksystä, pääosin vanhoja tilauksia alkuvuodesta.

"Tuottojenkin kanssa luovutin kun alkuvuodesta tuli otettua niin usein tuloutuksia ja samoin kaiken maailmaan kolikon muutosta siihen ja tähän, että maksoin koinlyyn 90€, että saan 900 transaction veroraportin (onneksi ei mennyt yli tuhatta)."

Joo itsella kanssa oli reilu pari ekaa kuukautta kun mainasin nicehashilla, niin sillä tuli otettua sen ja coinbase pron minimisummia eli jotain 20e-30e eriä, joita tuli noin pari kertaa viikossa. Ehkä ne olisi saanut siirrettyä kopioimalla jostain listasta, mutta näpyttelin ne käsin omaan taulukkoon. Sitten kun aloin mainamaan pooliin ja ottamaan 200-300 euron erissä ulos niin niitä oli paljon helpompi näpytellä taulukkoon.

Itse en ole vielä kaikkien pienimpiä ostoksia syöttänyt sisään, näyttikset, emot, prossut ja tuollaiset isommat olen, mutta kaikki virtalähteet ja niitä pienemmät tilpehöörit täytyisi kanssa innostua laittamaan. Ei kyllä näytä tänkään vuoden puolelta tulevan mitään ongelmia kuitata tuottoja vähennyksillä. Gigantiltakin pitäisi nyt joskus tässä olla tulossa pari 3070:aa. Melkein kaikki mun vanhat tilaukset on täytetty, Verkkokaupalta mulla on yksi 6800 XT julkaisupäivältä ja Powerilta ne koskaan tulemattomat 6600 XT. Jimmsilla ja Proshopilla ei ole mitään tilauksia ja muualta en ole tainnut edes näyttiksiä tilata.(siis sillee että olisi jäänyt tilaukseksi roikkumaan)

Teknisesti pari myöhään syksyllä Gigantista tilattua non-LHR 3060 Ti 800 euron hintaan on vielä mutta eihän ne ole edes hyvänhintaiset enää, eikä Gigantti sellaisia varmaan enää saa. Klarnaltakin taisi tulla joku viesti toisesta niistä että ne ilmeisesti on Gigantin päästä peruttu, ainakin ne maksut/laskut.


Kertokaapa tyhmälle 2,5kk mainaajalle, että olenko mennyt paljon metsään, kun tämän ajan RTX 3080 Asus Strix (no lhr) kortilla louhinut nanopoolista nanominerillä ETC ja välillä RavenCoinia, nyt ETC 250w powerlimet 68%, coretemp noin 50, mutta muistit käy kokoajan 100-108 yleensä 104-106 onko kestääkö muistit jatkuvaa lämpöä ton verran? Kopassa 8 tuuletinta, vakio fan profiililla huutaa 90-100% nykyisin jolloin core temp tippuu tyyliin 45, mutta muistit edelleen 100-108, jos manuaalisesti säätää n. 70% fanin niin saa hiljaisemman samoilla lämmöillä.

Toisessa koneessa taas sitten ollut viimeiset 2kk Asus Tuf RTX3070ti LHR kortti joka louhinut kokoajan Ravencoinia olikohan 230w powerlimit 80%, siinä muistit n. 100 astetta vain. Louhittu kans nanominerillä nanopoolista.

Oisko toiselle / molemmille korteille jotain järkevämpää mainaus kohdetta vai nämät ok? Joulukuun alun jälkeen molempien (ETC / Raven) arvot kyllä tippuneet aika kovasti.
Kyllä ne saattaa kestää mutta suositellut muistilämmöt on kyllä alhaisemmat. GDDR6X muisteilla ei ole helppoa päästä edes 95 asteeseen jollei modaa noita lämpötyynyjä, mitä yllättäen ei kaikkia innosta. Niitä voi lähinnä tiputtaa laskemalla muistikelloja.

Kukaan nyt ei voi vielä tietää miten noi oikeasti kestää, tuollaisen 3090 kortin elinikä pitäisi olla jotain 5 vuotta ainakin. Kuluttajansuojasta en tiedä takaako se ihan niin pitkää aikaa

ETH on huomattasti tuottoisampaa. Nää laskurit eivät sisällä aina täsmällisiä arvoja mutta ovat sentään sinnepäin. Rev(enue) ja profit rivit ovat ne merkitsevät.

 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
6900XT korteilla saa ihan kivat tuotot ETH+TON mainauksella, 3,48€ päivässä ennen sähköjä (230W).
6800XT:tä en saa konffattua noille hashrate.no lukemille. Nyt on konffattu 61MH/s eth ja 1,9GH/s ton @170W. Mulle tuokin kelpaa.
hashrate.no kautta tajusin että MPT:llä piti tosiaan laskea minimi vcorea (default 881mV) ja jo pelkästään sen laskulla (—> 800mV) ethissä sillä sain 150W —> 130W hyödyn. No parempi tietysti myöhemmin kuin ei koskaan…
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 094
Että mulla menee hermot :rage:

Pari tuntia hieronut eikä puuta pitemmälle ole päässyt. Verotusta yritän vihdoin ja viimein saada kirjoihin ja kansiin.

Ekselöity yhtä ja tosita, mutta en ole laittanut mitään päivämääriä ja kenelle myynyt alkuvuonna pönttöjä mistä näyttikset jääneet omaan käyttöön. Summan olen kyllä nohevana laittanut taulukkoon mitä pöntöstä tullut. Ostopäivämäärä toki on, mutta se ole kuin puoli työtä. Yritä sitten kaivaa dokumentaatiota op/spankki/tori/huuto/iotekki/sähköposti/mobilepay/käteiskauppa. Voin sanoa, että VMP.

Loppu vuonna tajusin tallentaa paremmin dataa noistakin, mutta alkuvuosi on ihan yhtä tuskaa ja kymmeniä pönttöjä myyty siellä ja täällä. Muutenkin tällänen jälkikäteen kauppojen kaivaminen on aivan totaalista syöpää. Voi helvatti jotain yksittäissiä komponentteja sieltä ja toisia täältä. Yksittäin mitättömiä summia, mutta kun niitä ostoja on kymmeniä niin kertyy... Aivan ehdottoman tärkeä olisi samantien siirtää tiedot talteen. Olen viime vuonna tehnyt niin monia kauppoja, että tää on yhtä painajasita yritää kaivaa tietoja eri alustoilta vaikka osittain onkin tallennettu mistä ostettu ja mitä ja mihinkä hintaan. Mutta nyt kun pitäs kaivaa sitten joku dokumentti kaupasta ja maksusta niin hidasta on.

Ainut onni mulla on, että vähennettävää on varmaan 20k€ enemmän kuin tuottoja XD. Eli ei ole niin nuukaa löytää kaikista kun sitten vaan deleteä riville jos ei löydy tarpeeksi dataa.

Tuottojenkin kanssa luovutin kun alkuvuodesta tuli otettua niin usein tuloutuksia ja samoin kaiken maailmaan kolikon muutosta siihen ja tähän, että maksoin koinlyyn 90€, että saan 900 transaction veroraportin (onneksi ei mennyt yli tuhatta).

Ehdottomasti kirjanpito jatkossa heti kuosiin kaikkine tarvittavine dokumentteineen, ettei tartte palata siihen asiaan enää koskaan :hammer:
Menee verotuksen puolelle, mutta kiinnostaisi todella paljon tietää, että meneekö sulla noi kaikki suorina vähennyksinä, vai laittaako verottaja menemään poistoina. Itsellä olisi vielä viime vuoden ilmoitus tekemättä ja huomattavasti pienemmän summan kanssa olen liikenteessä. Itse ainakin oletan että saisin kaiken vähentää suoraan, vaikka verottajalta olenkin saanut hyvin ristiriitaista infoa, että menisi minullakin jo poistoina. Kaikki kertahankinnat on alle 1000€ jne. mutta alkoivat höpöttämään "kokonaisuudesta" ja muuta shaibaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Menee verotuksen puolelle, mutta kiinnostaisi todella paljon tietää, että meneekö sulla noi kaikki suorina vähennyksinä, vai laittaako verottaja menemään poistoina. Itsellä olisi vielä viime vuoden ilmoitus tekemättä ja huomattavasti pienemmän summan kanssa olen liikenteessä. Itse ainakin oletan että saisin kaiken vähentää suoraan, vaikka verottajalta olenkin saanut hyvin ristiriitaista infoa, että menisi minullakin jo poistoina. Kaikki kertahankinnat on alle 1000€ jne. mutta alkoivat höpöttämään "kokonaisuudesta" ja muuta shaibaa..

"Nuo kohdat kannattaa jokaisen sisäistää, helpottaa huomattavasti verotusraportin tekoa myös tulevaisuudessa. Lain mukaan yksityishenkilö ei voi käyttää pienhankintapoistoa, katso alleviivattu lause tuloverolaista. Vaihtoehtona on joko 25% vuosittainen poisto tai ilmoittaa, että ostosten todennäköinen taloudellinen käyttöaika on enintään 3 vuotta. Itse olen käyttänyt emolevyissä, prosessoreissa, muisteissa yms. pohjakomponenteissa 25% poistoa ja näytönohjaimissa 100% vedoten alle 3 vuoden todennäköiseen taloudelliseen käyttöaikaan. Ajatuksena päivittää näytönohjaimia ajoittain energiatehokkaamman sarjan tullessa. Kaikki mitä ei saa poistettua tuloista, menee verotettavaksi. Toki saa sitten taas vähentää niitä samoja ostoksia seuraavana vuonna, mitä ei vähentänyt 100% heti. "

Tuon mukaan mennään kerran on koeponnistettu verottajallakin niin ei pitäisi olla nokan koputtamista.

Porukathan on vetänyt tätä ihan eri linjauksillakin, jotta tiedä onko yhtä oikeaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
313
6800XT:tä en saa konffattua noille hashrate.no lukemille. Nyt on konffattu 61MH/s eth ja 1,9GH/s ton @170W. Mulle tuokin kelpaa.
hashrate.no kautta tajusin että MPT:llä piti tosiaan laskea minimi vcorea (default 881mV) ja jo pelkästään sen laskulla (—> 800mV) ethissä sillä sain 150W —> 130W hyödyn. No parempi tietysti myöhemmin kuin ei koskaan…
Tuota corea voi laskea enemmänkin, itse koitin alimmillaan 612mV, jolla Eth louhinnassa alle 110W ja 62,6MH. Minimijännitettä voi joutua hakemaan yksilöstä riippuen. Ja powerlimitin alarajaa kannattaa laskea MPT:llä, mulla on nyt minimi -50% ja Ethillä käyttänyt sitten Radeon Softwaren asetuksena -41%.

Eth+Ton asetukset on vielä hakusessa, mutta tällä hetkellä menee jotain 61,6MH/s ja 3,1GH/s tehokulutuksen ollessa jotain 180-190W.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 302
Tuota corea voi laskea enemmänkin, itse koitin alimmillaan 612mV, jolla Eth louhinnassa alle 110W ja 62,6MH. Minimijännitettä voi joutua hakemaan yksilöstä riippuen. Ja powerlimitin alarajaa kannattaa laskea MPT:llä, mulla on nyt minimi -50% ja Ethillä käyttänyt sitten Radeon Softwaren asetuksena -41%.

Eth+Ton asetukset on vielä hakusessa, mutta tällä hetkellä menee jotain 61,6MH/s ja 3,1GH/s tehokulutuksen ollessa jotain 180-190W.
Kysyin tätä jo aiemmin, mutta onko muilla ollut ongelmia desktop käytössä jos lolminer ja eth+ton louhinta päällä... itsellä tulee ihan hirveitä jäätymisiä ja radeon software ilmoittaa havainneensa ongelmia. NBminer ja pelkkä ETH rokkaa kuin junanvessa vastaavassa surffailussa. ETH hommiin oli kans laskettu min jännitettä tolla mpt:llä, mutta ei auttanut vaikka palasi defaultteihin. Lämmötkin tuntuu pysyvän aisoissa jne.. johtuuko toi tökkiminen vain siitä, että gpu corella TONin myötä liikaa duunia?
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
Kysyin tätä jo aiemmin, mutta onko muilla ollut ongelmia desktop käytössä jos lolminer ja eth+ton louhinta päällä... itsellä tulee ihan hirveitä jäätymisiä ja radeon software ilmoittaa havainneensa ongelmia. NBminer ja pelkkä ETH rokkaa kuin junanvessa vastaavassa surffailussa. ETH hommiin oli kans laskettu min jännitettä tolla mpt:llä, mutta ei auttanut vaikka palasi defaultteihin. Lämmötkin tuntuu pysyvän aisoissa jne.. johtuuko toi tökkiminen vain siitä, että gpu corella TONin myötä liikaa duunia?
Kyllä mulla myös Teamredminerilla ihan pelkällä ETH:lläkin on välillä todella toivomisen varaa käyttiksen responsiivisuudessa, esim. etenkin kun kone palauttelee kuvaa kun näytöt olleet poissa päältä. Voi olla että herää puolen minuutin tai minuutin tökkimisen jälkeen, tai voi olla että on vaan pakko vetää hard reset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
313
Kysyin tätä jo aiemmin, mutta onko muilla ollut ongelmia desktop käytössä jos lolminer ja eth+ton louhinta päällä... itsellä tulee ihan hirveitä jäätymisiä ja radeon software ilmoittaa havainneensa ongelmia. NBminer ja pelkkä ETH rokkaa kuin junanvessa vastaavassa surffailussa. ETH hommiin oli kans laskettu min jännitettä tolla mpt:llä, mutta ei auttanut vaikka palasi defaultteihin. Lämmötkin tuntuu pysyvän aisoissa jne.. johtuuko toi tökkiminen vain siitä, että gpu corella TONin myötä liikaa duunia?
Mulla on käytössä TeamRedMiner, joten kokemus voi olla aivan toinen. Mutta siis alkuun, kun eth+ton asetuksia hain, niin ajurit jäätyi/resetoitui useamman kerran. Joka kerralla nostin hieman (25mV) jännitettä TRM:in komentoriviltä (.bat tiedostoon), kunnes ei enää kaatunut. MPT:llä laskettuun jännitteeseen en siis koskenut, vaan nimenomaan siihen komentoriviltä annettavaan. Ja se näyttäisi asettavan sen Radeon Softwaren sliderin kyseiseen arvoon, joten ehkä saman tuloksen voi saavuttaa vaan nostamalla jännitettä sieltä..? Ja vaikka se Radeon Softwaren slideri asettuu nyt kohtaan 1075mV, niin monitorointi näyttää silti jännitteeksi vain jotain 770mV, olkoonkin, että noin pienellä asetusarvolla ajurit kaatui heti. En nyt muista tarkkoja lukuja, kun oon vielä töissä, voin tarkastaa kotiin päästyäni...
Kyllä mulla myös Teamredminerilla ihan pelkällä ETH:lläkin on välillä todella toivomisen varaa käyttiksen responsiivisuudessa, esim. etenkin kun kone palauttelee kuvaa kun näytöt olleet poissa päältä. Voi olla että herää puolen minuutin tai minuutin tökkimisen jälkeen, tai voi olla että on vaan pakko vetää hard reset.
Pelkällä Ethillä sitä responsiivisuutta voi koittaa säätää asettamalla sinne .bat-tiedostoon --eth_config=Axxx, jossa tuo xxx on intensiteetti. 6800XT taitaa automaattisesti hakea tuon arvon johonkin 1024 pintaan ja itselläni silloin ainakin oli melko tahmeaa mikään muu käyttö. Asetin sen käsin A800, niin kyllä sillä jo Youtubea katselee tai muuta kevyttä puuhastelee.
Eth+Ton louhinnalla tuota ei ole suositeltu käytettäväksi, mutta eipä itselläni tuntunut olevan tarvettakaan, vaan autotune tuntui hakevan semmoiset asetukset, että edelleen Youtubea voi katsella. Ja kannattaa ne kellotus- ja jännitearvotkin antaa sieltä batin kautta, niin tuntuu toimivan paremmin.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 713
ETH+TON mainauksessa tuntuu TON hashratet nousevan sitä mukaa kun corelle antaa lisää kelloja.
6900XT korteilla core 2000mhz ja voltit 1100mv antaa 4,2gh/s tonnia.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
Restarttaileeko muilla HiveOS:ssä lolminer itseään eth+ton mainauksessa? Mulla molemmissa rigeissä (3070) epämääräisen ajan välein lolminer käynnistää itsensä uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
581
Restarttaileeko muilla HiveOS:ssä lolminer itseään eth+ton mainauksessa? Mulla molemmissa rigeissä (3070) epämääräisen ajan välein lolminer käynnistää itsensä uudestaan.
Ootko päivittänyt versioon 1.44? Se ainakin toimii paremmin. Whalespool tuntuu myös vakaammalta.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Restarttaileeko muilla HiveOS:ssä lolminer itseään eth+ton mainauksessa? Mulla molemmissa rigeissä (3070) epämääräisen ajan välein lolminer käynnistää itsensä uudestaan.
Whalespoolilla käytä v1.44. ton-poolilla käytä v1.43
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Kaksi tuntia sitten laitoin maksun menemään toncoin walletista FTX. Ei näy vieläkään. Viimeksi kun olen TON myynyt, niin se meni muistaakseni melko nopeasti, tosin toiseen kauppapaikkaan. Onko nuo maksuviiveet kasvaneet paljonkin?

Tuosta walletista ei löytynyt enää memo-kenttää, joten en sitä mihinkään saanut laitettua.

laitoin nyt FTX:lle kyselyä onko heidän osalta mitään tehtävissä, vai menikö nyt 85TON bittiavaruuteen.... Vai voiko tässä asiassa kukaan muukaan auttaa, kun TON walletista siirtää ulos?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
313
ETH+TON mainauksessa tuntuu TON hashratet nousevan sitä mukaa kun corelle antaa lisää kelloja.
6900XT korteilla core 2000mhz ja voltit 1100mv antaa 4,2gh/s tonnia.
Juu, eikö tuossa juuri se vähän ole ideana, että Eth rasittaa muistia, joten corelle voidaan laittaa samaan aikaan louhimaan jotain muuta (TON).
Se on sitten vaan kysymys siitä, paljonko corelle viitsii laittaa kelloja, kun tehonkulutus ja lämmöt nousee samalla...
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
Ehkä tässä nyt uskaltaa jo vähän hehkuttaa. Yksinkertainen on kaunista. Nimittäin se, kun kaikki kortit on Lenovo OEM RTX 3070 kortteja. Toki niitä on vaivainen määrä (6kpl), mutta silti.
Tässä syksyn/alkutalven aikana on tullut torissa kierrätettyä ensin HP:n 3060 Ti rimpulakortit pois kun olin vaihtamassa niitä ensin Lenovon 3060 Ti kortteihin (jossa oli merkittävästi parempi jäähy). Sitten päähänpisto Single's day hulinoista ja lopputuloksena aloin vaihtamaan Lenovo RTX 3060 Ti kortteja -> Lenovo RTX 3070 kortteihin. Nyt on viimeinenkin 3060 Ti hyvästelty, eikä upgrade 6 x 3060 Ti -> 6 x 3070 ole maksanut itselleni muuta kuin vaivaa Verkkokauppa.comin tiskillä. Tori jaksaa yllättää. Kiinnostavanhan tästä upgradesta tekee se, että niin ALPH:ssa kuin TON:nissa näillä 3070 korteilla saa parempaa hashratea, sikäli paremmin future-proof oletuksella, että joku louhinta jatkuu kesän jälkeenkin. Tottakai myös korttien huollettavuus on nyt helppoa, kun Alista saa tarviketuulettimia, ja samat tuulettimet käy kaikkiin kortteihin. Turha noita tuulettimia on varalle montaa kappaletta tilata, mutta tuosta kun nyt nasautin yhden parin tulemaan, niin onpahan varalla jos sattuu vahinko, tai joku tuuletin vain lahoaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 713
Juu, eikö tuossa juuri se vähän ole ideana, että Eth rasittaa muistia, joten corelle voidaan laittaa samaan aikaan louhimaan jotain muuta (TON).
Se on sitten vaan kysymys siitä, paljonko corelle viitsii laittaa kelloja, kun tehonkulutus ja lämmöt nousee samalla...
Referenssi 6800XT/6900XT kortteja löytyy sylillinen missä jäähdytys on mainaustouhuun aivan jäätävän hyvä.
65% tuuletinnopeuksilla ETH+TON lämmöt ovat 66C core / 78C muistit.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 680
Kaksi tuntia sitten laitoin maksun menemään toncoin walletista FTX. Ei näy vieläkään. Viimeksi kun olen TON myynyt, niin se meni muistaakseni melko nopeasti, tosin toiseen kauppapaikkaan. Onko nuo maksuviiveet kasvaneet paljonkin?

Tuosta walletista ei löytynyt enää memo-kenttää, joten en sitä mihinkään saanut laitettua.

laitoin nyt FTX:lle kyselyä onko heidän osalta mitään tehtävissä, vai menikö nyt 85TON bittiavaruuteen.... Vai voiko tässä asiassa kukaan muukaan auttaa, kun TON walletista siirtää ulos?
Kyllä mulla ainakin walletissa näkyy Comment -kenttä mihin se yksilöivä tunnus tulisi laittaa.

Ilmeisesti käyttävät jaettua wallettia sisääntuleville siirroille, niin joku viite täytyy olla. Tosin onneksi ei mene siirto bittiavaruuteen, vaan kohdistamattomaksi eräksi pörssin lompakkoon. Voi tosin olla että sanovat "kiitti rahoista" :)

EDIT: vai tarkoititkos niin että FTX:ssä ei tarvitse käyttää memoa/commenttia kohdistamiseen?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Kyllä mulla ainakin walletissa näkyy Comment -kenttä mihin se yksilöivä tunnus tulisi laittaa.

Ilmeisesti käyttävät jaettua wallettia sisääntuleville siirroille, niin joku viite täytyy olla. Tosin onneksi ei mene siirto bittiavaruuteen, vaan kohdistamattomaksi eräksi pörssin lompakkoon. Voi tosin olla että sanovat "kiitti rahoista" :)
Commentin ymmärtäisin tarkoittavan jotain vapaaehtoista viestiä siirrolle, kuten "viikkorahaa". Noh, elmolla oli käynyt sama homma joulukuussa, ja sai silloin rahansa takaisin. Toivottavasti minäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 302
Referenssi 6800XT/6900XT kortteja löytyy sylillinen missä jäähdytys on mainaustouhuun aivan jäätävän hyvä.
65% tuuletinnopeuksilla ETH+TON lämmöt ovat 66C core / 78C muistit.
Tuli nyt illasta viriteltyä tuo teamredminer tälle 6800xt kortille ja pelaa kyllä ihan helvetisti paremmin kuin lolminer. Ei minkäänlaista hidastelua/jäätymistä. Pikaisesti tässä säätöjä hakenut, joten vielä riittää optimoitavaa. Tällä hetkellä AMD:n softan kautta katsottuna:

core 1850mhz, core voltage 887mv, mem 2050mhz, 230-240W kulutus. Custom tuuletin profiilillani minerin kautta katsoen Tedge 57astetta, Tjct 65, fan 81% ja ETH 59,7H/s ja TON 3,56GH/s

edit: korttina red dragon
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Mitäs nuo ton+eth rigit oikeen sekoilee. Boottailleet tänä aamuna jo useampaan kertaan, ja kaikki samalla kellonlyömällä. Lolminer 1.45 & tonpool

EDit. HiveOS saanut myös 1.45 version.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Kaksi tuntia sitten laitoin maksun menemään toncoin walletista FTX. Ei näy vieläkään. Viimeksi kun olen TON myynyt, niin se meni muistaakseni melko nopeasti, tosin toiseen kauppapaikkaan. Onko nuo maksuviiveet kasvaneet paljonkin?

Tuosta walletista ei löytynyt enää memo-kenttää, joten en sitä mihinkään saanut laitettua.

laitoin nyt FTX:lle kyselyä onko heidän osalta mitään tehtävissä, vai menikö nyt 85TON bittiavaruuteen.... Vai voiko tässä asiassa kukaan muukaan auttaa, kun TON walletista siirtää ulos?
Ftx palautti rahat, saatesanoilla "anna olla viiminen kerta kun siirrät ilman memoa"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Oli eilen vähän kortti jumppaa rigistä toiseen ja samalla tuli takerruttua gigabyten 3060ti gaming jonka alisuorittamista oli tullut katsottua jo kohtalaisen monta kuukautta. Noin 50mhs ja lämmöt keittopisteessä.

2022-02-15 17.51.07.jpg


2022-02-15 17.58.26.jpg


Jumaliste, että on paskaa päästetään tehtaalta läpi. Taas tollanen metalli - metalli silta mikä oli HP 3080 OEM korteissakin. Enkä tiedä mitä tahnaa oli käytetty kun oli kuivinut niin korpuksi, että sai ikuisuuden rapsutella pois. Ei varmaan johtanut lämpöä paljon mitään. Gigabyten 3080ti gaming mallista on myös aiempaa kokemusta ja se oli sellainen kiuas ja paska suoriutuja, että lienevät käyttäneen molemmissa samaa paskaa suunnittelua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Oli eilen vähän kortti jumppaa rigistä toiseen ja samalla tuli takerruttua gigabyten 3060ti gaming jonka alisuorittamista oli tullut katsottua jo kohtalaisen monta kuukautta. Noin 50mhs ja lämmöt keittopisteessä.





Jumaliste, että on paskaa päästetään tehtaalta läpi. Taas tollanen metalli - metalli silta mikä oli HP 3080 OEM korteissakin. Enkä tiedä mitä tahnaa oli käytetty kun oli kuivinut niin korpuksi, että sai ikuisuuden rapsutella pois. Ei varmaan johtanut lämpöä paljon mitään. Gigabyten 3080ti gaming mallista on myös aiempaa kokemusta ja se oli sellainen kiuas ja paska suoriutuja, että lienevät käyttäneen molemmissa samaa paskaa suunnittelua.
Jotenkin kuvittelisi että ei olisi kovin vaikeaa tai kallista tehdä noita jäähyjä kunnolla. On taas säästetty tonnin kortin hinnassa dollari
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Jotenkin kuvittelisi että ei olisi kovin vaikeaa tai kallista tehdä noita jäähyjä kunnolla. On taas säästetty tonnin kortin hinnassa dollari
Voishan sitä kuvitella, että maalaisjärkeä saisi soveltaa. Kokonaiskustannus varmaan olisi tuota luokkaa kun oletettavasti joku immeinen tuon pellin tuohon ruuvaa niin samalla sipaisisi tahnat väliin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 302
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
616
Pitää muistaa ettei ole "tonnin" näyttis.

Valmistajalle ehkä parin satkun noi kalliimmat, tuskin satastakaan halvemmat. Huolellinen tarkka työ maksaisi liikaa, keskimääräiselle kuluttajalle parempi olisi ylilaatua ja lisäähintaa. En usko että huono jäähdytys tekee juurikaan RMA palautuksia.
 
Liittynyt
07.02.2022
Viestejä
36
Menetänkö PC:n käytön kannalta jotain jos kytken kaikki näytönohjaimet risereihin. Konetta käytetään harvakseltaan 3D piirtelyyn ja ehkä joskus tulee pelattua jotain, loppuajat louhitaan.
Mietin vain ennen rakentelun aloitusta, pitäisikö jättää yksi kortti emolle ja siitä kaapeli monitoriin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 966
Menetänkö PC:n käytön kannalta jotain jos kytken kaikki näytönohjaimet risereihin. Konetta käytetään harvakseltaan 3D piirtelyyn ja ehkä joskus tulee pelattua jotain, loppuajat louhitaan.
Mietin vain ennen rakentelun aloitusta, pitäisikö jättää yksi kortti emolle ja siitä kaapeli monitoriin.
Menetät kortin gpu-cpu välisen suorituskyvyn, eli pelit ei pyöri riserin läpi kovin hyvin. Totta ihmeessa kortti emolle tai 16x riser, jos pelata meinaat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Pitää muistaa ettei ole "tonnin" näyttis.

Valmistajalle ehkä parin satkun noi kalliimmat, tuskin satastakaan halvemmat. Huolellinen tarkka työ maksaisi liikaa, keskimääräiselle kuluttajalle parempi olisi ylilaatua ja lisäähintaa. En usko että huono jäähdytys tekee juurikaan RMA palautuksia.
Ei ole tonnin näyttis ei vaikka tonnin noi taisi jossian vaiheessa maksaa. Kyllä nuo metalli vasten metallia lämmön siirrot jäähdytyksessä on minkä hintaisessa kortissa vaan luokatonta toimintaa, eikä ylilaatua. Ylilaatua on lyödä strix tason jäähy RTX3050 korttiin. Kyseessä tosiaan ei ole kuin yksi työvaihe, mille ei voi tulla isoja kustannuksia kokonaisuutta silmällä pitäen.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
Mitäs nuo ton+eth rigit oikeen sekoilee. Boottailleet tänä aamuna jo useampaan kertaan, ja kaikki samalla kellonlyömällä. Lolminer 1.45 & tonpool
Täällä puolestaan rokkaa. lolminer v1.45 ja ton-pool. Hashrate jopa ehkä parani hiukan vrt itsestäänrestarttaileva v.1.44.
Oli eilen vähän kortti jumppaa rigistä toiseen ja samalla tuli takerruttua gigabyten 3060ti gaming jonka alisuorittamista oli tullut katsottua jo kohtalaisen monta kuukautta. Noin 50mhs ja lämmöt keittopisteessä.



Saisko tuohon vain hankittua paksummat tyynyt jotta ei tarvitse tuota ylimääräistä metallikilkettä? Vai onko siili juuri sopivasti huononmuotoinen?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 609
Ei ole tonnin näyttis ei vaikka tonnin noi taisi jossian vaiheessa maksaa. Kyllä nuo metalli vasten metallia lämmön siirrot jäähdytyksessä on minkä hintaisessa kortissa vaan luokatonta toimintaa, eikä ylilaatua. Ylilaatua on lyödä strix tason jäähy RTX3050 korttiin. Kyseessä tosiaan ei ole kuin yksi työvaihe, mille ei voi tulla isoja kustannuksia kokonaisuutta silmällä pitäen.
Siellä on kuule isot tuotannon optimointitiimit miettimässä mistä työvaiheesta saisi pikkuisen napsaistua pois, tai ehkä yhden kokonaisen työvaiheen pois. Sitä sitten verrataan että kuinka paljon se hyödyttää, vs. kuinka paljon tulee ehkä palautuksia tai ongelmia. Tätä optimointia tehdään 24/7.

Samoin tuon jäähyn kanssa. Kannattaako tehdä uutta jäähdytystä vai käyttää samaa kuin jossain toisessa kortissa. Saman käyttämällä on vain yksi varastokoodi vs. kaksi, ja logistiikan hallinta helpompaa. Sitä sitten peilataan siihen saadaanko enemmän hyötyä jos olisikin kaksi logistista koodia joista toinen on hieman halvempi kustannuksiltaan. Monesti päädytään siiten että yksi ja sama jäähy kaikkiin on paras ratkaisu, juuri tuon logistiikan ja komponenttien varaston hallinnan vuoksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Siellä on kuule isot tuotannon optimointitiimit miettimässä mistä työvaiheesta saisi pikkuisen napsaistua pois, tai ehkä yhden kokonaisen työvaiheen pois. Sitä sitten verrataan että kuinka paljon se hyödyttää, vs. kuinka paljon tulee ehkä palautuksia tai ongelmia. Tätä optimointia tehdään 24/7.

Samoin tuon jäähyn kanssa. Kannattaako tehdä uutta jäähdytystä vai käyttää samaa kuin jossain toisessa kortissa. Saman käyttämällä on vain yksi varastokoodi vs. kaksi, ja logistiikan hallinta helpompaa. Sitä sitten peilataan siihen saadaanko enemmän hyötyä jos olisikin kaksi logistista koodia joista toinen on hieman halvempi kustannuksiltaan. Monesti päädytään siiten että yksi ja sama jäähy kaikkiin on paras ratkaisu, juuri tuon logistiikan ja komponenttien varaston hallinnan vuoksi.
Sitä varten niissä yrityksissä on myös se laatuosasto, jonka tehtävä on sanoa paskoille laadusta tinkiville ratkaisuille EI. Niinkuin elmokin tuossa sanoi, niin osien lisääminen jäähdytyskontaktien väliin ei voi olla kovin suuri säästö, verrattuna siihen että vaikka se lämpötyyny ja tahna olisi paremmin mitoitettu.
Lisäksi, kun se kortti näyttäytyy kuluttajalle tonnin korttina, niin sen ylimääräisen dollarin voisi laskuttaa koko ketjun läpi kuluttajalle asti.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
292
Sitä varten niissä yrityksissä on myös se laatuosasto, jonka tehtävä on sanoa paskoille laadusta tinkiville ratkaisuille EI. Niinkuin elmokin tuossa sanoi, niin osien lisääminen jäähdytyskontaktien väliin ei voi olla kovin suuri säästö, verrattuna siihen että vaikka se lämpötyyny ja tahna olisi paremmin mitoitettu.
Lisäksi, kun se kortti näyttäytyy kuluttajalle tonnin korttina, niin sen ylimääräisen dollarin voisi laskuttaa koko ketjun läpi kuluttajalle asti.
Oli tuossa ratkaisussa kuitenki yritystä. Ehkä lämmöt olisivat karanneet paksuilla lämpötyynyillä liian isoksi, ja koitettiin saada muistin lämpötehot johtumaan paremmin käyttämällä metallia välissä. Lämmönjohtavuus on kuitenkin ihan toista luokkaa kuin lämpötyynyillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Saisko tuohon vain hankittua paksummat tyynyt jotta ei tarvitse tuota ylimääräistä metallikilkettä? Vai onko siili juuri sopivasti huononmuotoinen?
Ei onnaa koska tuo alue on pienempi eli tällöin muistit ei koskisi mihinkään jäähdyttävään osaan.

Siellä on kuule isot tuotannon optimointitiimit miettimässä mistä työvaiheesta saisi pikkuisen napsaistua pois, tai ehkä yhden kokonaisen työvaiheen pois. Sitä sitten verrataan että kuinka paljon se hyödyttää, vs. kuinka paljon tulee ehkä palautuksia tai ongelmia. Tätä optimointia tehdään 24/7.

Samoin tuon jäähyn kanssa. Kannattaako tehdä uutta jäähdytystä vai käyttää samaa kuin jossain toisessa kortissa. Saman käyttämällä on vain yksi varastokoodi vs. kaksi, ja logistiikan hallinta helpompaa. Sitä sitten peilataan siihen saadaanko enemmän hyötyä jos olisikin kaksi logistista koodia joista toinen on hieman halvempi kustannuksiltaan. Monesti päädytään siiten että yksi ja sama jäähy kaikkiin on paras ratkaisu, juuri tuon logistiikan ja komponenttien varaston hallinnan vuoksi.
Kyllä mä silti väitän, että on hyvinkin väärä paikka säästää se 5s työvaihe ja jonkun sentin materiaali kustannus.

Eri asia olisi jos tuossa tehtäisiin koneellisesti jotain ja välissä pitäisi ronkkia käsipelillä, mutta aivan varmasti tuo lätkä ruuvataan siihen käsin ja samoin muistien tyynyt laitetaan käsin. Sipaisu piitahnaa metallien väliin ei voi olla liian kallis yhdellekkään itseään kunnioittavalle valmistajalle.

Tehtaista puuhenollen tästä voi zoomailla zotacin prosessia 1070 kohdalla.



Oli tuossa ratkaisussa kuitenki yritystä. Ehkä lämmöt olisivat karanneet paksuilla lämpötyynyillä liian isoksi, ja koitettiin saada muistin lämpötehot johtumaan paremmin käyttämällä metallia välissä. Lämmönjohtavuus on kuitenkin ihan toista luokkaa kuin lämpötyynyillä.
Nimenomaan ei ole yritystä. Muissa gigabyten malleissa on järeämpi ja leveämpi jäähy jolloin muistit ottaa kiinni samaan metalliin kuin core. Tässä alue on pienempi niin pitänyt kikkailla ja kikkailut jätetty puolitiehen.

e: Enemmänkin näen tämän niin, että koska ks. prosessia ei varmaan tarvitse tehdä kaikissa korteissa niin heidän vakio työvaiheisiin ei taivu tuollainen toiminta ja täten sitä ei tehdä. Juuri sitä heikkoa laatua ja heikompaa laadunvarmistusta

Tässä kuvatus missä ks kortti ennen käsittelyä numero 3:
gb3060ti.jpg

Ja tässä kokoonpanossa ks. kortti numero 0:

gb3060ti_sipaisu.jpg

Tonnin häsrate vieläkin surkea jostain syystä, mutta eth nyt ainakin normaaleissa lukemissa ja lämmöt huomattavasti alempana myös coren osalta. Mikä varmaan johtuu siitä aivan kuivuneesta tahnasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
289
Sitä varten niissä yrityksissä on myös se laatuosasto, jonka tehtävä on sanoa paskoille laadusta tinkiville ratkaisuille EI. Niinkuin elmokin tuossa sanoi, niin osien lisääminen jäähdytyskontaktien väliin ei voi olla kovin suuri säästö, verrattuna siihen että vaikka se lämpötyyny ja tahna olisi paremmin mitoitettu.
Lisäksi, kun se kortti näyttäytyy kuluttajalle tonnin korttina, niin sen ylimääräisen dollarin voisi laskuttaa koko ketjun läpi kuluttajalle asti.
Projekti meetissä tavataan ja mietitään säästöjä: Optimointitiimi sanoo että tässä voidaan yksinkertaistaa ja säästetään, mutta laatutiimi yrittää kampittaa että ei voida tuossa säästää kun se on huono. Onko laatutiimillä ehdottaa parempaa säästökohdetta? Ei, koska on jo säästetty kaikessa. Sillä selvä.

Ei näissä monesti ole mitään järkeä, mutta näin nämä hommat toimii kunnes saadaan tekoälyt sanomaan mikä on pitkän ajan vaikutus asiaan.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 609
Tehtaista puuhenollen tästä voi zoomailla zotacin prosessia 1070 kohdalla.
Kovin on manuaalista meininkiä, tosin onhan 1070:sta jo aikaa. Nykyään kaikki ruuvaukset, testipenkit, jne on mahdollista automatisoida täysin, näytönohjaimessa robotille haastavinta nopeasti ajateltuna lienee pci ja etenkin poweriliitäntöjen kytkeminen, myös esd-pusseihin ja pahvipakkauksiin paketoiminen onnistuu nykyään. Tietty jos työvoima on halpaa niin manuaalinen ruuvailu voi kannattaa, mutta koneet hoitaa tuonkin moderneilla tuotantolinjoilla. Lämpötyynyt voi myös olla haastavia asennettavia koneellisesti, koska ne eivät ole kovia ja kiinteitä, tahnat on helpompi pursutella koneella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Mielenkiiintoinen juttu eth pos muutoksesta.. joskus pohtinut itse samaa


On muuten todella mielenkiintoinen näkökanta asiaan.

SoT:han on puhunut sitä, että eth flippaa 2.0 jälkeen ja itse vaihtaa varllisuutensa btc. Voisi olla kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto kun itsekkin hillonnut lähinnä eth:ta. Liian paljon yhden crypton varassa ja pitäisi varmaan hajauttaa osaa btc:n suuntaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 713
Ilmeisesti ETH+TON mainaus teamredminerilla vaatii että koneeseen on kytketty näyttö/dummy. Etäohjattu 6900XT referenssi on erittäin epävakaa ja tuottaa paljon staleja samalla kun oman työkoneen vesillä oleva 6900XT mainaa identtisillä asetuksilla mukisematta.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
616
Ei ole tonnin näyttis ei vaikka tonnin noi taisi jossian vaiheessa maksaa. Kyllä nuo metalli vasten metallia lämmön siirrot jäähdytyksessä on minkä hintaisessa kortissa vaan luokatonta toimintaa, eikä ylilaatua. Ylilaatua on lyödä strix tason jäähy RTX3050 korttiin. Kyseessä tosiaan ei ole kuin yksi työvaihe, mille ei voi tulla isoja kustannuksia kokonaisuutta silmällä pitäen.
Jos peruskuluttaja ei reklamoi tuotetta josta puuttuu lämpötyynyt kokonaan ovat lämpörtyynyt ylilaatua. Koska luokattoman huono riittää on kaikki sen päälle ylilaatua.

Mutta mutta kanssakaivurit, hallitus harkitsee apustusta sähkölämmitykseen. Meinasivatkohan tukea tätä meidänkin talon "sähkölämmitystä", mitäs luulette? :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Jos peruskuluttaja ei reklamoi tuotetta josta puuttuu lämpötyynyt kokonaan ovat lämpörtyynyt ylilaatua. Koska luokattoman huono riittää on kaikki sen päälle ylilaatua.

Mutta mutta kanssakaivurit, hallitus harkitsee apustusta sähkölämmitykseen. Meinasivatkohan tukea tätä meidänkin talon "sähkölämmitystä", mitäs luulette? :rofl:
Tottakai apustus hakemus sisään. Haettiinhan(ja saatiin) niitä koronatukiakin ties mihin kokoomus patukoihin.

Ihan realistinen tää 8MWh /kk kulutus on. Yritän vaan lämmittää autotallia, että pojalla olisi mukava räpeltää mopon kanssa. Eikä edes lämmitysteho riitä kun paukkupakkasilla hädin tuskin ollaan plussalla.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
616
Ihan realistinen tää 8MWh /kk kulutus on. Yritän vaan lämmittää autotallia, että pojalla olisi mukava räpeltää mopon kanssa. Eikä edes lämmitysteho riitä kun paukkupakkasilla hädin tuskin ollaan plussalla.
No tällä pohjalla teillä ainakin pitäisi apustaa, ihan kohtuuttoman kalliit lämmityskulut kyllä tulee!
E: Ja samat sanat, ei meinaa autotallissa pysyä plussalla paukkupakkasilla vaikka ikkuna ei ole kuin vähän raollaan..
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 281
E: Ja samat sanat, ei meinaa autotallissa pysyä plussalla paukkupakkasilla vaikka ikkuna ei ole kuin vähän raollaan..
On kyllä pöljää kun ikkunavalmistajat sanoo että hyttysverkkoja saisi käyttää vain kesäkaudella. Juuri mainiosti blokkaisivat ylimääräisen tuulen mukana tulevan lumen.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
616
On kyllä pöljää kun ikkunavalmistajat sanoo että hyttysverkkoja saisi käyttää vain kesäkaudella. Juuri mainiosti blokkaisivat ylimääräisen tuulen mukana tulevan lumen.
Käynyt pari kertaa mielessä laittaa pihalle kasvihuoneeseen parit rigit niin saisi ympärivuotisen käyttöön, mutta pelottaa vesivahingot liikaa. Ei tarviis lumiakaan pudotella niiden katolta sitten.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Mitäs kummaa tuo ton-pool nyt sekoilee. Mulla pitäisi olla tuolla suunnilleen joku 32Gh/s TON. muutama tunti sitten näytti vielä ihan ok...

1645035404321.png


Tuo kävisi jotenkin järkeen jos nämä HiveOS määrät olisi jostain syystä jääneet pois. Onko tuohon 1.45 lolmineriin laitettu 100% fee vai mitä ihmettä :D
1645035556756.png
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 680
Mitäs kummaa tuo ton-pool nyt sekoilee. Mulla pitäisi olla tuolla suunnilleen joku 32Gh/s TON. muutama tunti sitten näytti vielä ihan ok...



Tuo kävisi jotenkin järkeen jos nämä HiveOS määrät olisi jostain syystä jääneet pois. Onko tuohon 1.45 lolmineriin laitettu 100% fee vai mitä ihmettä :D
Liittyyköhän tähän.. Tosin mullakin näyttää jostain syystä ihan puuta heinää, eikä oo 1.45 käytössä.

Näyttökuva 2022-2-16 kello 20.40.56.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 105
Liittyyköhän tähän.. Tosin mullakin näyttää jostain syystä ihan puuta heinää, eikä oo 1.45 käytössä.

Hyvinkin mahdollista. Windowsille kun koitin 1.45 niin tuli erroreita yhteydestä.

Useampi 3060ti kortti muuten louhi vain joku 40mh ETH kun hivessä ajoi 1.45 versiota eth+ton. Heti kun vaihdoin takaisin 1.43 niin nuo samoilla asetuksilla louhii sen 60mh.

EDIT. nyt kun vaihdoin takaisin 1.43, niin alkaa luvut taas näyttää oikeilta. ainakaan pool balance ei ollut juurikaan noussut tuona 1.45 kokeilun aikana, niin veikkaan että jää saamatta.
1645039265175.png
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 590
Viestejä
4 252 470
Jäsenet
71 344
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom