Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Ois näköjää paskapoleitteihin pitäny heti sijoittaa. Yhessä yössä enemmän voittoo kuin 4kk 900mh/s louhinnasta
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Eli chia mainaus koneeseen laitetaan yksi ssd lätty ja loput vaan mahd halpoja ja suuria HDD lättyjä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Jep.
500 gigan ssd riittää yhden plotin luomiseen kerrallaan, terasella saa kolmea kerrallaan.
Eiks toi ssd vaan nopeuta tekemistä, mutta halutessaan voi vetää puhtaasti hdd:llakin? Nyt ollu menossa 8h ja 70% yhestä plotista tehtynä 2 teran kovolla (sama kovo tekemisee ja tallentamisee)
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Kaippa tuota voisi hakea parin teran ssd lätyn ja muutaman HDD siihen kylkeen. Mikä toi 21 miljoonan XCH prefarm juttu oikein on? Istuuko nuo tekijät siis tommosen läjän päällä vai mitä :hmm:

Eiks toi ssd vaan nopeuta tekemistä, mutta halutessaan voi vetää puhtaasti hdd:llakin? Nyt ollu menossa 8h ja 70% yhestä plotista tehtynä 2 teran kovolla (sama kovo tekemisee ja tallentamisee)
Eli mitä nopeampi levy, sen nopeampaa se tekee ton plotin?

Edit. Onko tuo Gate.io ainoa paikka missä noita voi vaihtaa eth tai vaikka usd jos arpaonni suosii? Jaksaisi kyllä miljoonaan paikkaan tehdä noita käyttäjätunnuksia ja lähetellä KYC dokumentteja
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 110
Eiks toi ssd vaan nopeuta tekemistä, mutta halutessaan voi vetää puhtaasti hdd:llakin? Nyt ollu menossa 8h ja 70% yhestä plotista tehtynä 2 teran kovolla (sama kovo tekemisee ja tallentamisee)
Muistelisin että tavan hdd plotin luominen kestäisi 1-3pv riippuen levyn nopeudesta.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Jep.
500 gigan ssd riittää yhden plotin luomiseen kerrallaan, terasella saa kolmea kerrallaan.

Voiko tossa touhussa käyttää ihan m.2 nvme lättyjä? Vai meneekö ne piloille kuinka nopeaa?
Varmaan tuolla on aika paljon merkitystä että paljonko lätyn pitäisi kestää kirjoittamista?
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
498
No huh, mikä juttu tää että nyt louhii ennätyksiä?

Your projected income
PROJECTED WEEKLY INCOME
0.004838 BTC
≈ €231.00
PROJECTED MONTHLY INCOME
0.020736 BTC
≈ €989.99
PROJECTED YEARLY INCOME
0.252288 BTC
≈ €12,044.92

edit. 4tunnin välein nicehashilla tätä
Mining PaymentFrom Your Mining Wallet

0.00011043 BTC
€5.27
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 110
laitoin yöl 3 aikaa menemään plotteja. eka plotti on nyt menny 72% (sama levy siis plottaauksee ja valmisteluun)
Mulla kaksi eri konetta nvme levyillä plottaamassa.

Eka kone aloitti plotin 5:40 ja nyt 61%
Toka kone aloitti plotin 6:24 ja nyt 50%

Mikähän noita sitten jarruttaa jos hdd levyllä tulee nopeammin? :confused:
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Mulla kaksi eri konetta nvme levyillä plottaamassa.

Eka kone aloitti plotin 5:40 ja nyt 61%
Toka kone aloitti plotin 6:24 ja nyt 50%

Mikähän noita sitten jarruttaa jos hdd levyllä tulee nopeammin? :confused:
Ookko kattonu vaikka task managerilla että työskenteleekö ne ihan täysillä ja mitä se näyttää disk transfer rateks?
Voiko winukkaa juoksuttaa ihan samalla levyllä millä plottailee vai hidastaako se sitä :hmm:
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 370
Vois tuon Chian feikkikolikon siivota tästä threadista pois, ihan oma mielipide. Vois keskustella oikeista asiosta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 110
Ookko kattonu vaikka task managerilla että työskenteleekö ne ihan täysillä ja mitä se näyttää disk transfer rateks?
Voiko winukkaa juoksuttaa ihan samalla levyllä millä plottailee vai hidastaako se sitä :hmm:
Tuo tietysti vaihtelee eri vaiheissa, mutta nyt 58% plottingissa näyttää tältä. SSD käy 45-95% välissä. Koitan muistaa ottaa kuvan plottauksen alkuvaiheesta. Tuo ekat 31% taitaa olla hitainta.

1620555054584.png
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Itse iskenyt muutaman GPUn suoraan emolle tohon SER-miningrigiin. nyt ensimmäistä kertaa tarvis laajennella kun loppuu tila kotelosta ja oon katsellu risereita. Onko väliä ottaako 008S vai 009S? en tajua mitä noilla eroa muuta kuin hinta. Molemmista näyttää olevan kulma ja suoraa mallia. jne.

Sama rigi plottaa tuossa yhtä plottia kerrallaan 2threads, 6gigaa ram annettuna ja temppinä 860evo samsung ja kohteena 5400rpm hdd... noin 3plottia per päivä saa aikaiseksi.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Vois tuon Chian feikkikolikon siivota tästä threadista pois, ihan oma mielipide. Vois keskustella oikeista asiosta.
Sekin on "louhintaa", jos on poistuakseen, niin varmasti katoaa täältä kuukaudessa:geek: omasta mielestä kanssa aika hölmö idea mutta tyhmille riskinottajille näköjään ollut kannattavaa, jotka silloin aluksi mainasi
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 370
Laita verkkojohto kiinni. Jos on wlanissa niin kirjoita wifi ja laite mylly verkkoon.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 802
Tuli ostettua lenovon kannettava rtx 3060 kortilla mainaus käyttöön mutta ollut vähän ongelmia sen kanssa alivoltituksen suhteen. Eli afterburnerilla kun tekee custom voltti/mhz käyrän niin läppäri toimii sillä about tunnin ja sen jälkeen nostaa taas kellot maksimiin. Muistitkin on kellotettu mutta niiden arvot ei muutu mihinkään. Missähän vika? Eli muistit ovat koko ajan +600mhz asetuksella. Tuossa kun on 130w tehonkulutus raja niin olisi mukavampi kun veisi vain sen 100w. Corella kellot 1400mhz. Mutta nostaa aina itsekseen ne takasin 1900mhz.
Mikä on hashrate tuolla? Läppäreissä noi mallit eivät ole 1:1 erillisnäyttisten kanssa. Mulla ei aito 3060 mainaa sitä 49 MH/s millään 100W, vaan se vaatii jotain 119W.

Ethereumissa ja ainakin 3060-3070 itse core kelloilla ei ole merkitystä. Koko käyrää laskiessa voi helpoiten laskea kulutusta. Tuossa esimerkki mun 3070 & 3060 säädöistä. Tuota vaakasuoraa viivaa ei voi käyttää 3060:lla, koska silloin se näyttis tiputtaa jännitteen liian alas ja kaatuu/jumittuu. 3070 osaa automaattisesti tiputtaa jännitteen niin alas kuin tarpeen, eikä se koskaan kaadu.

3060:lla väännä suurin negatiivinen offset eli se -500 tms. Sitten alat manuaalisesti tiputtamaan jännitettä, sen teet tuolta käyrältä, painat siitä jonkin kohdan ja klikkaat L, ja klikkaat apply. Kokeile lähteä vaikka siitä mitä mulla on. Jos tiputat liikaa, kulutus tippuu huomattasti yhdellä pykälällä, kuten myös hashrate. Eli katsot siitä minerista että hashrate pysyy ylhäällä. Jos se läppärin 3060 on GA106 pohjainen kuten tietääkseni on, ja se on 6 GB, niin veikkaan että sen kulutuksen saa jonnekin 115W ehkä. Erillisnäyttiksessä kun on 12 GB niin se vie enemmän. Iso ehkä jopa 110W, epäilen ettei sen alle pääse. Mutta mulla ei ole läppäri GPU:ta, niin spekuloin erillisnäyttisten kokemusten kautta.





Ei suoraan sulle, mutta osa 3070 läppäreistä joissa on siis oikea GA104, niillä TDP on rajattu 100W. Ne näyttikset eivät aika varmasti yllä mitenkään siihen normaaliin 62 MH/s lukemaan koska se vaatii jotain 115W vähintään. Eli sellaisilla malleilla hashrate on luultavasti jotain 40+ MH/s. Ellei sitten jollain saa ohitettua sitä TDP rajoitusta. Samaten 3060(GA106) ei saa antamaan 60 MH/s, koska ihan sama paljonko sille syöttää watteja, hashrate perustuu muistikaistaan, joten 130W 3060 läppäriversiot antavat sen jotain 49 MH/s.

Mainitaan vielä että läppäreissä 3080 on GA104 eli 3070, mutta suuremmalla muistilla ja varmaankin suuremmalla TDP:llä kuin normaali läppärin 3070. Aitoja 3080(GA102) läppäreissä ei vielä ainakaan ole.

Itse iskenyt muutaman GPUn suoraan emolle tohon SER-miningrigiin. nyt ensimmäistä kertaa tarvis laajennella kun loppuu tila kotelosta ja oon katsellu risereita. Onko väliä ottaako 008S vai 009S? en tajua mitä noilla eroa muuta kuin hinta. Molemmista näyttää olevan kulma ja suoraa mallia. jne.

Sama rigi plottaa tuossa yhtä plottia kerrallaan 2threads, 6gigaa ram annettuna ja temppinä 860evo samsung ja kohteena 5400rpm hdd... noin 3plottia per päivä saa aikaiseksi.
En muista noita numeroita ulkoa mutta ota sellainen jossa on 6 pin liitin. Ja noita pcie 6+2 haaroittimia on hyvä olla varastossa. Ja jos sulla on hyvänhintaisia 3060 tilauksia jossain niin muutama extra hdmi dummyn voi tilata myös samalla.

Itse olen noita tilannut Amazonista sellaisilta myyjiltä joiden kamat tulee suoraan Amazonin varastosta. Tulee reilussa viikossa.



Mun mielestä tuo Chia on legit enough. Mä olen ymmärtänyt että se täyttää varsinkin Kiinassa hyvin tarvetta rahanpesulle ja erityisesti rahan(arvon) siirron ulkomaille turvaan Kiinan valtion kontrollista. Ne voi rautaa ostamalla hankkia Chiaa ja siirtää sitä turvaan. Kiinan oman rahan siirtoa Kiinan ulkopuolelle on rajoitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
439
Mikä on hashrate tuolla? Läppäreissä noi mallit eivät ole 1:1 erillisnäyttisten kanssa. Mulla ei aito 3060 mainaa sitä 49 MH/s millään 100W, vaan se vaatii jotain 119W.

Ethereumissa ja ainakin 3060-3070 itse core kelloilla ei ole merkitystä. Koko käyrää laskiessa voi helpoiten laskea kulutusta. Tuossa esimerkki mun 3070 & 3060 säädöistä. Tuota vaakasuoraa viivaa ei voi käyttää 3060:lla, koska silloin se näyttis tiputtaa jännitteen liian alas ja kaatuu/jumittuu. 3070 osaa automaattisesti tiputtaa jännitteen niin alas kuin tarpeen, eikä se koskaan kaadu.

3060:lla väännä suurin negatiivinen offset eli se -500 tms. Sitten alat manuaalisesti tiputtamaan jännitettä, sen teet tuolta käyrältä, painat siitä jonkin kohdan ja klikkaat L, ja klikkaat apply. Kokeile lähteä vaikka siitä mitä mulla on. Jos tiputat liikaa, kulutus tippuu huomattasti yhdellä pykälällä, kuten myös hashrate. Eli katsot siitä minerista että hashrate pysyy ylhäällä. Jos se läppärin 3060 on GA106 pohjainen kuten tietääkseni on, ja se on 6 GB, niin veikkaan että sen kulutuksen saa jonnekin 115W ehkä. Erillisnäyttiksessä kun on 12 GB niin se vie enemmän. Iso ehkä jopa 110W, epäilen ettei sen alle pääse. Mutta mulla ei ole läppäri GPU:ta, niin spekuloin erillisnäyttisten kokemusten kautta.





Ei suoraan sulle, mutta osa 3070 läppäreistä joissa on siis oikea GA104, niillä TDP on rajattu 100W. Ne näyttikset eivät aika varmasti yllä mitenkään siihen normaaliin 62 MH/s lukemaan koska se vaatii jotain 115W vähintään. Eli sellaisilla malleilla hashrate on luultavasti jotain 40+ MH/s. Ellei sitten jollain saa ohitettua sitä TDP rajoitusta. Samaten 3060(GA106) ei saa antamaan 60 MH/s, koska ihan sama paljonko sille syöttää watteja, hashrate perustuu muistikaistaan, joten 130W 3060 läppäriversiot antavat sen jotain 49 MH/s.

Mainitaan vielä että läppäreissä 3080 on GA104 eli 3070, mutta suuremmalla muistilla ja varmaankin suuremmalla TDP:llä kuin normaali läppärin 3070. Aitoja 3080(GA102) läppäreissä ei vielä ainakaan ole.



En muista noita numeroita ulkoa mutta ota sellainen jossa on 6 pin liitin. Ja noita pcie 6+2 haaroittimia on hyvä olla varastossa. Ja jos sulla on hyvänhintaisia 3060 tilauksia jossain niin muutama extra hdmi dummyn voi tilata myös samalla.

Itse olen noita tilannut Amazonista sellaisilta myyjiltä joiden kamat tulee suoraan Amazonin varastosta. Tulee reilussa viikossa.



Mun mielestä tuo Chia on legit enough. Mä olen ymmärtänyt että se täyttää varsinkin Kiinassa hyvin tarvetta rahanpesulle ja erityisesti rahan(arvon) siirron ulkomaille turvaan Kiinan valtion kontrollista. Ne voi rautaa ostamalla hankkia Chiaa ja siirtää sitä turvaan. Kiinan oman rahan siirtoa Kiinan ulkopuolelle on rajoitettu.
Nyt sain setin rokkaamaan kun vaihdoin läppärin performance tilan auto asentoon. Tällä hetkellä louhii 43-44hashratella ja 80w kulutuksella. Muistit +800 ja core pyörii ajossa ~1200mhz kantturoissa.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
498
Lenovon läppäreistä vähä kokemusta niin lenovo vantagesta
Lämpö-tila-asetus
Valitse haluamasi tila. Voit vaihtaa tilaa käyttämällä pikanäppäintä Fn+Q.
×
Suorituskykytila
Paranna tietokoneesi suorituskykyä korkeammalla tuulettimen nopeudella ja virrankulutuksella. Suorituskykytila on käytettävissä vain, kun verkkolaite on liitetty tietokoneeseen.
Tasapainotettu tila
Säädä suorituskykyä ja tuulettimen nopeutta automaattisesti järjestelmävaatimusten mukaisesti.

Havaitse nykyinen peli automaattisesti ja säädä CPU:n/GPU:n suorituskykyä.
Hiljainen tila
Pidä laite hiljaisena alentamalla tietokoneen suorituskykyä ja tuulettimen nopeutta, jos mahdollista, alhainen virrankulutus.

Tuo suorityskyky tila antaa kaiken 130W ainaki tässä 3070 kortillisessa. Ja tasapainotettu tila 115w.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
67
Hohhoijaa. :p Rupesin vaatimattomaan rigiini lisäämään vanhaa Vega64:aa Radeon VII:n rinnalle, vesijäähdytettynä tietysti. Hyvin pian sitten sainkin huomata, miten mikään custom looppeihin liittyvä ei ikinä suju ongelmitta: alemman kortin vesiblokin ulostulo on niin lähellä ylemmän kortin sisääntuloa ja sen verran pois jiiristä että tuohon kulmaan ei kyllä suosiolla taida taipua mikään mulla oleva letku tai putki (löytyy siis 16/10 mm letkua ja jotain akryyliputkea). Mietin jo että pitää varmaan repäistä riser irti pääkoneesta ja sietää vähemmän esteettistä vertikaalista gpu:ta siinä sen aikaa että saan ostettua
toisen riserin.
DSC_0304.jpg DSC_0305.jpg

Tässä sitä vaan tuotot menee sivu suun kun pitää säätää!
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Voisin lisätä omaa louhinta kalustoa, mutta ei kelpaa auto vaihdossa näyttiksiin :rofl: ja omat louhinta tuotot on vielä sen verran pienet ettei niillä mitään saa
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Kylläpä vain on kiinalaiseen luottaminen, sieltä ensimmäinen maksu tuli vain reilussa vuorokaudessa Hpoolista.

Tämä on kryptovaluuttojen louhintathreadi, mielestäni Chia on sopiva tänne koska hyödyntää sellaisia koneenosia joita ei tällä hetkellä juurikaan käytetä louhintaan. Itse toivoisin että täällä avoimemmin tuotaisiin esille uusia louhintamahdollisuuksia.

Jos haluaa jotain tienata ja ottaa verkonkasvua kiinni pitäisi tällä hetkellä pystyä plottaamaan ainakin 2tb/pv jonnekkin 50-100tb asti, varmaan hyvä olisi se 300-500tb olla HDD varalla (mutu).
=> Tässä suurin riski on se ettei verkonkasvu hidastu lainkaan, tällöin tuotot jäävät tosiaan aika marginaalisiksi.

Ostin huvikseni myös Heliumin kaivurit kun sattuu olemaan keskustassa hyvä paikka mihin sijoittaa. Olisi 1 ylimääräinen louhin yhdelle kannsakaivurille 500m säteellä Joensuun torilta (oma hubi Greenstar hotellin kohdilla).

@Hottah jos tähän ralliin lähdet niin katso että voit ajaa mahdollisimman montaa plottia rinnakkain noilla aikaisemmilla raameilla, se että syöttää tupla threadit ja muistit ei plottaa merkittävästi nopeammin mutta vastaavasti kun laitat toisen plotin rinnalle ei se juurikaan hidasta ensimmäistä. Toki jos kovotila on rajoitettua niin sitten ei mitään väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Kylläpä vain on kiinalaiseen luottaminen, sieltä ensimmäinen maksu tuli vain reilussa vuorokaudessa Hpoolista.

Tämä on kryptovaluuttojen louhintathreadi, mielestäni tämä Chia on nimenomaan sopiva tänne koska hyödyntää sellaisia koneenosia joita ei tällä hetkellä juurikaan käytetä louhintaan. Itse toivoisin että täällä avoimemmin tuotaisiin esille uusia louhintamahdollisuuksia.

Jos haluaa jotain tienata ja ottaa verkonkasvua kiinni pitäisi tällä hetkellä pystyä plottaamaan ainakin 2tb/pv jonnekkin 200tb asti (mutu).
=> Tässä suurin riski on se ettei verkonkasvu hidastu lainkaan, tällöin tuotot jäävät tosiaan aika marginaalisiksi.

Ostin huvikseni myös Heliumin kaivurit kun sattuu olemaan keskustassa hyvä paikka mihin sijoittaa. Mikäli torin alueella on kiinnostuneita laittakaa PM, ois 1 ylimääräinen louhin.
Paljonko tuli per pooli (100gt) ? Mietin, että kuhan sähköt maksaa, nii samapa noita on vähän aikaa poyörittää
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Paljonko tuli per pooli (100gt) ? Mietin, että kuhan sähköt maksaa, nii samapa noita on vähän aikaa poyörittää
Toi maksaa aikalailla saman mitä saisit louhimalla "puhtaasti" mutta tilittää murusissa päivittän. Eli nyt olen plotannut ensin 1tb/pv vauhdilla ja opetellut asiaa, vauhti kasvanut 3,5tb/pv. Tänään 21tb kokonais HDD tila ja sain nyt ensimmäisen 0,2XCH itselleni "turvalompakkoon".

Sori, parempaa mutuilua ei kyllä pysty mitenkään antamaan :rofl:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Toi maksaa aikalailla saman mitä saisit louhimalla "puhtaasti" mutta tilittää murusissa päivittän. Eli nyt olen plotannut ensin 1tb/pv vauhdilla ja opetellut asiaa, vauhti kasvanut 3,5tb/pv. Tänään 21tb kokonais HDD tila ja sain nyt ensimmäisen 0,2XCH itselleni "turvalompakkoon".

Sori, parempaa mutuilua ei kyllä pysty mitenkään antamaan :rofl:
Noh, kyllä tosta sen verra osviittaa saa, että pitäs ainakin sähköt saada takas ihan 2 terankin näkkärillä, vaikka plottaaminen kestääkin.....
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Ainiin.. pitääpä keventää myös hieman liittyen "uuteen" gigabyten 3080 Turboon. Mihin käyttöön nykyään "stackataan" näytönohjaimia, keksiikö kukaan? No ainakaan lopputekstin perusteella EI MISSÄÄN NIMESSÄ louhintaan :D

"The inward-indented design on the cover makes room for the intake fan to breathe even when closely stacked to the adjacent card, allowing greater airflow and efficient heat dissipation within the limited space. "

"* GIGABYTE graphics cards, except those labeled “Mining Series”, are intended only for use with desktop PCs. Other types of use, such as blockchain computing or cryptocurrency mining, will render the product warranty void."
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Noh, kyllä tosta sen verra osviittaa saa, että pitäs ainakin sähköt saada takas ihan 2 terankin näkkärillä, vaikka plottaaminen kestääkin.....
Ainakin se mahdollistaa sen että pienelläkin osallistumisella ajan kanssa saa jotain, ihan urpoa etteivät alusta asti noita pooleja ole suunnitelleet.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
399
Oishan tässä kannattanut toistaiseksi ainakin haalia vieläkin enemmän näyttiksiä ja vieläkin myöhempänä. Hauska nähdä milloin se hupi loppuu. Tuntuu aika uskomattomilta nuo kurssit ja tuotot.

Tossa voi muuten käydä mukavasti jos hodlailee louhitut killinkit nolliin asti. Tällöin niiden tappiot menee pääomaverotukseen, mutta maksat ansiotuloveroa niistä silti.

Ihan vaan varotuksena...
Jos mun yhdellä 3080 hodlatut Eth:t raketoi tonttiin, niin en ajatellut verottajalle kertoa asiasta.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Erilaisista kryptolouhintamekanismeista puheenollen: Mikä siinä on niin vaikeaa kehittää algoritmi, joka hyödyntäisi kannattavasti prosessorin laskentatehoa? Onhan toki Cryptonite jne, mutten kutsuisi sitä kovinkaan kannattavaksi louhinnaksi. Nyt Chiakin osoitti, että ahneus saa ideat kukkimaan. Kun et voi ostaa näytönohjainta, niin kehitä uusi ekosysteemi hyödyntämättömälle resurssille :) Uusimmissa prosessoreissa alkaa sentään noita ytimiäkin olla jo hyödynnettäväksi. Ei tietenkään samassa suhteessa kuin vaikka CUDA-ytimiä Nvidialla näyttiksessä, mutta sehän se pointti onkin ettei niitä pidäkään verrata toisiinsa.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
287
Tuli ostettua lenovon kannettava rtx 3060 kortilla mainaus käyttöön mutta ollut vähän ongelmia sen kanssa alivoltituksen suhteen. Eli afterburnerilla kun tekee custom voltti/mhz käyrän niin läppäri toimii sillä about tunnin ja sen jälkeen nostaa taas kellot maksimiin. Muistitkin on kellotettu mutta niiden arvot ei muutu mihinkään. Missähän vika? Eli muistit ovat koko ajan +600mhz asetuksella. Tuossa kun on 130w tehonkulutus raja niin olisi mukavampi kun veisi vain sen 100w. Corella kellot 1400mhz. Mutta nostaa aina itsekseen ne takasin 1900mhz.
Käytätkö Nicehashia? Minulle tuli ihan äsken 2060:n kanssa samanlaista oiretta. Erehdyin kurkkaamaan Nicehashin ylikellotustyökalua ja sen jälkeen MSI Afterburner ei ole pitänyt alivoltituksia ja -kellotuksia kohdillaan kuin hetken aikaa. Muistien ylikellotus kyllä pysyy samana.

Tietäisikö joku, miten Nicehashin OCTunen saa pois häiritsemästä?
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
287
Käytätkö Nicehashia? Minulle tuli ihan äsken 2060:n kanssa samanlaista oiretta. Erehdyin kurkkaamaan Nicehashin ylikellotustyökalua ja sen jälkeen MSI Afterburner ei ole pitänyt alivoltituksia ja -kellotuksia kohdillaan kuin hetken aikaa. Muistien ylikellotus kyllä pysyy samana.

Tietäisikö joku, miten Nicehashin OCTunen saa pois häiritsemästä?
Ainakin itsellä toimiva konsti oli vain hyväksyä OCTunen olemassaolo ja laittaa siellä arvot kohdalleen. On taas hiljaista. :cigar2:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Käytätkö Nicehashia? Minulle tuli ihan äsken 2060:n kanssa samanlaista oiretta. Erehdyin kurkkaamaan Nicehashin ylikellotustyökalua ja sen jälkeen MSI Afterburner ei ole pitänyt alivoltituksia ja -kellotuksia kohdillaan kuin hetken aikaa. Muistien ylikellotus kyllä pysyy samana.

Tietäisikö joku, miten Nicehashin OCTunen saa pois häiritsemästä?
Eikös voi ottaa vain sen normaalin nicehash miner softan ja unohtaa tuon niiden quickminerin. Niin silloin pysyy afterburnerin asetukset normaalisti käytössä.
NiceHash - Leading Cryptocurrency Platform for Mining and Trading
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tämä raketointi saa hieman punttia vipattamaan ja nyt on taas mielessä toiminnan laajennus ja ensimmäistä kertaa astua risereiden maailmana. Perus molex-kytkentää piti siis suosia, mutta kuinka monta riseria voi kytkeä samaan molex-johtoon, onko sillä väliä? Vai riittääkö esim. Corsairin RM850x molex-kytkennässä poweria tarpeeksi esim. 3 x riserin syöttämiseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 532
Tämä raketointi saa hieman punttia vipattamaan ja nyt on taas mielessä toiminnan laajennus ja ensimmäistä kertaa astua risereiden maailmana. Perus molex-kytkentää piti siis suosia, mutta kuinka monta riseria voi kytkeä samaan molex-johtoon, onko sillä väliä? Vai riittääkö esim. Corsairin RM850x molex-kytkennässä poweria tarpeeksi esim. 3 x riserin syöttämiseen?
Helpottaa jos ajattelet riseriä ja korttia yhtenä kokonaisuutena mikä vie sitten sen mitä vie 100-400W. Ja mitottaa sen mukaan mitä kortti voi maksimissaan viedä.

Jos sulla on joku nuhapumppukortti mikä vie alta 100W niin voit haarottaa samasta pci-e virtaliittimestä riserin ja kortin. Jos taas 200W ja kahdella pci-e virtaliittimellä niin voit toisesta ottaa sähköt riserille.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Helpottaa jos ajattelet riseriä ja korttia yhtenä kokonaisuutena mikä vie sitten sen mitä vie 100-400W. Ja mitottaa sen mukaan mitä kortti voi maksimissaan viedä.

Jos sulla on joku nuhapumppukortti mikä vie alta 100W niin voit haarottaa samasta pci-e virtaliittimestä riserin ja kortin. Jos taas 200W ja kahdella pci-e virtaliittimellä niin voit toisesta ottaa sähköt riserille.
Jahas, minä ajattelin vetää paikalle powerilta molex-kaapelin ja siitä syöttää risereita ja sitten GPU-kaapeleilla GPU:t? Olisiko tässä kytkennässä joku ongelma? Onko joku etu nimenomaan haaroittaa pci-e-liittimiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 532
Jahas, minä ajattelin vetää paikalle powerilta molex-kaapelin ja siitä syöttää risereita ja sitten GPU-kaapeleilla GPU:t? Olisiko tässä kytkennässä joku ongelma? Onko joku etu nimenomaan haaroittaa pci-e-liittimiä?
Kestää enemmän virtaa se 6pin pci-e liitin ku perus molex tai sata virtaliittimet. Tästä väännetty kohtalaisesti täällä kk pari takaperin. Kyllä ne varmaan niilläkin toimii, mutta yleinen konsensus on, että pci-e virtaliittimellä virran syötöt.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 065
Kylläpä vain on kiinalaiseen luottaminen, sieltä ensimmäinen maksu tuli vain reilussa vuorokaudessa Hpoolista.

Tämä on kryptovaluuttojen louhintathreadi, mielestäni Chia on sopiva tänne koska hyödyntää sellaisia koneenosia joita ei tällä hetkellä juurikaan käytetä louhintaan. Itse toivoisin että täällä avoimemmin tuotaisiin esille uusia louhintamahdollisuuksia.

Jos haluaa jotain tienata ja ottaa verkonkasvua kiinni pitäisi tällä hetkellä pystyä plottaamaan ainakin 2tb/pv jonnekkin 50-100tb asti, varmaan hyvä olisi se 300-500tb olla HDD varalla (mutu).
=> Tässä suurin riski on se ettei verkonkasvu hidastu lainkaan, tällöin tuotot jäävät tosiaan aika marginaalisiksi.

Ostin huvikseni myös Heliumin kaivurit kun sattuu olemaan keskustassa hyvä paikka mihin sijoittaa. Olisi 1 ylimääräinen louhin yhdelle kannsakaivurille 500m säteellä Joensuun torilta (oma hubi Greenstar hotellin kohdilla).
Hitsi ku ois lähenpänä ollut. Täytyy ettiä jos Lehmosta löytys joku tuohon Heliumin hommaan. Toki ekaks pitäs se louhin saada :D
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Tämä raketointi saa hieman punttia vipattamaan ja nyt on taas mielessä toiminnan laajennus ja ensimmäistä kertaa astua risereiden maailmana. Perus molex-kytkentää piti siis suosia, mutta kuinka monta riseria voi kytkeä samaan molex-johtoon, onko sillä väliä? Vai riittääkö esim. Corsairin RM850x molex-kytkennässä poweria tarpeeksi esim. 3 x riserin syöttämiseen?
Molexejakaan ei kannata laittaa kuin 1 riseri per piuha, vaikka onhan noi corsairin kaapelit ihan hyviä. Samoja täällä, mutta silti kaikki riserit 6+2pin liittimillä. Molexilla rullaa vaan kotelotuulettimet ja SATA:lla kovalevyt.

Aikaisemmin joskus kirjoitinkin jotta oma tapa mitoittaa esim. toi 850 ois tolle gold tason PSU=0.89*850=756W max teho. Sittenpä vain korttien TPD:n mukaan, mahtuis esim. 3x 3070 tai 2x 3080 + emo. Tämä siksi että hakkeroituna harvemmin säätävät korttien virta-arvoja vaan pistävät 100% päälle siksi aikaa kun ehtivät.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Tämä raketointi saa hieman punttia vipattamaan ja nyt on taas mielessä toiminnan laajennus ja ensimmäistä kertaa astua risereiden maailmana. Perus molex-kytkentää piti siis suosia, mutta kuinka monta riseria voi kytkeä samaan molex-johtoon, onko sillä väliä? Vai riittääkö esim. Corsairin RM850x molex-kytkennässä poweria tarpeeksi esim. 3 x riserin syöttämiseen?
Nyt kannattaa pitää ostohousut nilkoissa, tilanne tasottuu. Kiitos tästä Akita ja Shiba, kolikot vaihto aika iloiseti omistajaa. ETH mainaaja kiittää.
Ehkä tästä kaaviosta on vähän apuja. Maximum Safe Wattage of PSU Cables
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 908
Viestejä
4 272 804
Jäsenet
71 580
Uusin jäsen
Sabelli

Hinta.fi

Ylös Bottom