Mikä on hashrate tuolla? Läppäreissä noi mallit eivät ole 1:1 erillisnäyttisten kanssa. Mulla ei aito 3060 mainaa sitä 49 MH/s millään 100W, vaan se vaatii jotain 119W.
Ethereumissa ja ainakin 3060-3070 itse core kelloilla ei ole merkitystä. Koko käyrää laskiessa voi helpoiten laskea kulutusta. Tuossa esimerkki mun 3070 & 3060 säädöistä. Tuota vaakasuoraa viivaa ei voi käyttää 3060:lla, koska silloin se näyttis tiputtaa jännitteen liian alas ja kaatuu/jumittuu. 3070 osaa automaattisesti tiputtaa jännitteen niin alas kuin tarpeen, eikä se koskaan kaadu.
3060:lla väännä suurin negatiivinen offset eli se -500 tms. Sitten alat manuaalisesti tiputtamaan jännitettä, sen teet tuolta käyrältä, painat siitä jonkin kohdan ja klikkaat L, ja klikkaat apply. Kokeile lähteä vaikka siitä mitä mulla on. Jos tiputat liikaa, kulutus tippuu huomattasti yhdellä pykälällä, kuten myös hashrate. Eli katsot siitä minerista että hashrate pysyy ylhäällä. Jos se läppärin 3060 on GA106 pohjainen kuten tietääkseni on, ja se on 6 GB, niin veikkaan että sen kulutuksen saa jonnekin 115W ehkä. Erillisnäyttiksessä kun on 12 GB niin se vie enemmän. Iso ehkä jopa 110W, epäilen ettei sen alle pääse. Mutta mulla ei ole läppäri GPU:ta, niin spekuloin erillisnäyttisten kokemusten kautta.
katso liitettä 604690katso liitettä 604693
Ei suoraan sulle, mutta osa 3070 läppäreistä joissa on siis oikea GA104, niillä TDP on rajattu 100W. Ne näyttikset eivät aika varmasti yllä mitenkään siihen normaaliin 62 MH/s lukemaan koska se vaatii jotain 115W vähintään. Eli sellaisilla malleilla hashrate on luultavasti jotain 40+ MH/s. Ellei sitten jollain saa ohitettua sitä TDP rajoitusta. Samaten 3060(GA106) ei saa antamaan 60 MH/s, koska ihan sama paljonko sille syöttää watteja, hashrate perustuu muistikaistaan, joten 130W 3060 läppäriversiot antavat sen jotain 49 MH/s.
Mainitaan vielä että läppäreissä 3080 on GA104 eli 3070, mutta suuremmalla muistilla ja varmaankin suuremmalla TDP:llä kuin normaali läppärin 3070. Aitoja 3080(GA102) läppäreissä ei vielä ainakaan ole.
En muista noita numeroita ulkoa mutta ota sellainen jossa on 6 pin liitin. Ja noita pcie 6+2 haaroittimia on hyvä olla varastossa. Ja jos sulla on hyvänhintaisia 3060 tilauksia jossain niin muutama extra hdmi dummyn voi tilata myös samalla.
Itse olen noita tilannut Amazonista sellaisilta myyjiltä joiden kamat tulee suoraan Amazonin varastosta. Tulee reilussa viikossa.
Mun mielestä tuo Chia on legit enough. Mä olen ymmärtänyt että se täyttää varsinkin Kiinassa hyvin tarvetta rahanpesulle ja erityisesti rahan(arvon) siirron ulkomaille turvaan Kiinan valtion kontrollista. Ne voi rautaa ostamalla hankkia Chiaa ja siirtää sitä turvaan. Kiinan oman rahan siirtoa Kiinan ulkopuolelle on rajoitettu.