Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Mielenkiinnosta utelen, että miten paljon "pesetoa" jengi täällä on viime syksystä alkaen lyönyt kiinni louhintakalustoon? Niin te "valaat" kuin "katkaravutkin"?

Itselläni mennyt vain 400 euroa tähän buumiin. Kuten oon jo aiemmin kertonut niin tällä kertaa nukuin onneni ohi ja RTX-korteissa oma kipuraja hankintahinnoissa on ylitetty ajat sitten, joten aktiivisesti en ole edes etsinyt täydennystä. Toki ellei ole valmis investoimaan niin eipä tule isoja voittojakaan.

Mielenkiinnosta utelen, että miten paljon "pesetoa" jengi täällä on viime syksystä alkaen lyönyt kiinni louhintakalustoon? Niin te "valaat" kuin "katkaravutkin"?

Itselläni mennyt vain 400 euroa tähän buumiin. Kuten oon jo aiemmin kertonut niin tällä kertaa nukuin onneni ohi ja RTX-korteissa oma kipuraja hankintahinnoissa on ylitetty ajat sitten, joten aktiivisesti en ole edes etsinyt täydennystä. Toki ellei ole valmis investoimaan niin eipä tule isoja voittojakaan.
viimeisin hankinta oli reilu 3000e, joka kylläkin jo ROI

Itsekin olen tässä lurkkaillut tätä ketjua ja lukenut mielenkiinnolla teidän muiden ajatuksia louhinnasta. Helmikuun lopulla päätin alkaa itsekin louhimaan kesällä hankitulla RTX 2060 Super kortilla ja tällä hetkellä lompakon arvo on ylittänyt tuon kortin hankinta-arvon, joten ihan hyvällä mielin voi louhia tästä eteenpäin. Tarkotus on hodlata kaikki tuotot ja sen lisäksi sijoittaa pieni määrä fiattia kuukausittain. :)

Itse ostin näyttiksen puhtaasti pelikäyttöön, mutta yllätyin sitten kun youtubea selasin että kaikki videot liittyi louhintaan. Joten päätin kokeilla itse, ja nyt menny kohta 2kk että konetta ei ole juurikaan sammutettu. Ainoa louhimiseen puhtaasti hankittu juttu oli tuo älypistorasia, eli 25 euroako se nyt maksoi. Tuottoa on nyt sen verran tullut että rasia sekä vuoden sähköt kuitattu.

Myös sijoittamista harrastettu, binancen käppyrät vilisee silmissä yötä päivää, kun innostuin vähän reilummin

Tässäpä ois pieni vinkki TUF3080 OC kortilla mainaajille. Vaihdoin nämä lämpötyynyt muisteille Thermalright ODYSSEY Thermal Pad,Non Conductive GPU Card Water Cooling Thermal Mat 12.8W/mk 85x45 0.5/1.0/1.5/2.0/2.5/3.0mm|Fluid DIY Cooling| - AliExpress , mutta näillä ei ollut oikeastaan juuri mitään vaikutusta muistien lämpöihin vs alkuperäiset.
Syy tähän on, että lämpö ei johdu tehokkaasti muistin päällä olevasta "blokista" gpu blockiin, jota tuulettimet jäähdyttävät.
Tänään tuli 2mm paksua kuparilevyä, josta tein lämpötyynyn tilalle shimmin, joka johtaa lämmön todella tehokkaasti muistiblokilta.

Muistien lämmöt tippui mainatessa 90 asteesta 100% tuuletin nopeudella 74 asteeseen.

living_death

★ Still alive ™
ETH kävi sen verran korkealla tänään, että oli pakko kotiuttaa 2/3 osaa tuotoista euroiksi lompsaan ja jäädä odottelemaan kun se taas putoaa kunnolla alas ja ostella sitten taas takaisin.

Coinmotionilla on vaan sen verran isot välityspalkkiot, etten tiedä oliko tässä taas mitään järkeä.

ETH kävi sen verran korkealla tänään, että oli pakko kotiuttaa 2/3 osaa tuotoista euroiksi lompsaan ja jäädä odottelemaan kun se taas putoaa kunnolla alas ja ostella sitten taas takaisin.

Coinmotionilla on vaan sen verran isot välityspalkkiot, etten tiedä oliko tässä taas mitään järkeä.
Nousevaan kurssiin myyminen on vähän ku vastatuuleen kuseminen -Parhaimmillaan käy niin, ettei kastu paljoa.

Pienet myy tietysti ihan pikku notkahduksistakin, mutta miten isompien rigien omistajat on ajatelleet exit plania? Vai ajetaanko ns. Loppuun asti ja seuraavassa genissa vaan kortit vaihtuu?

living_death

★ Still alive ™
Nousevaan kurssiin myyminen on vähän ku vastatuuleen kuseminen -Parhaimmillaan käy niin, ettei kastu paljoa.

Pienet myy tietysti ihan pikku notkahduksistakin, mutta miten isompien rigien omistajat on ajatelleet exit plania? Vai ajetaanko ns. Loppuun asti ja seuraavassa genissa vaan kortit vaihtuu?
En ole saanut vasta kuin 3 kertaa tuottoa lompakkoon ~62MH/s mainauksella, joten aika pienissä rahoissa vielä liikutaan aloittelijana.

Tiedä sitten nouseeko ETH jopa tuonne 3000€ ja sen yli lähiaikoina. Jotkut ennustaneet jopa 10 000$ lukuja vuoden loppuun mennessä.

En ole saanut vasta kuin 3 kertaa tuottoa lompakkoon ~62MH/s mainauksella, joten aika pienissä rahoissa vielä liikutaan aloittelijana.

Tiedä sitten nouseeko ETH jopa tuonne 3000€ ja sen yli lähiaikoina. Jotkut ennustaneet jopa 10 000$ lukuja vuoden loppuun mennessä.
2017 bullrunnissa jo ennusteet puhui 5000$ jo ja bitcoin ois päätynyt 100000$ asti. Ennusteet on arvauksia ja kukaan ei tiedä mitään.

living_death

★ Still alive ™
Meneeköhän tänään 3000€ rikki?

Mielenkiintoista seurata, vaikka nyt ei ole ostohousut jalassa.

Jos haluaa pelata varman päälle voi esimerkiksi aina realisoida esimerkiksi 10% kolikoistaan, kun kurssi noussut oman määritellyn rajan mukaan esimerkiksi 5%.

Tuossa mun ja Elmon numerot.

Oma tilanne on päivittynyt yhdellä kortilla. Teknisesti tuosta on ajat sitten maksettu tammikuussa, mutta nyt on tulossa kohtuuhintainen 3070. Tai siis että vaikka tuosta on maksettu niin aikaisemmassa viestissä ei laskenut sen hintaa, koska laskin vain niiden hinnan jotka on mulla, sitä tarkoitin. Lähes mun kaikki sähkönklutus tulee mainauksesta ja tältä hashraten kasvu näyttää energialaitoksen mukaan.

Mitä kryptoihin tulee mä myyn ne aina pois. Jos mulla olisi kryptoja niin mulla olisi kaksinkertainen riski romahduksen suhteen. Sekä niiden kryptojen arvo romahtaisi, että näyttisten arvo tippuisi jos nää romahtaa. Myymällä noi aina pois, mulla on enää riski näyttiksistä. Mä kyllä seuraan noiden kursseja aktiivisesti mutta ei niillä kursseilla ole mitään suurempaa hetkellistä merkitystä, jos suurimmillaan omistaa jonkun 0.15 ETH lastin.

Just tätä postatessa Binancen käppyrän mukaan ETH otti taas uuden ATH enkan. Toki edellistä jotain euron tai pari korkeamman, mutta silti.

1620252975034.png

Kuinka suuret?

Coinbase pro veloittaa myynnistä 5 promillea, Binance 1 promillen. Coinbasesta Paypaliin on ilmainen, Binancesta pankkitilille maksaa 0,8 euroa. Binance on tällöin halvempi 200 euron jälkeen, kun tuo 4 promilleyksikön ero on 0,8 euroa siinä 200 eurossa. Huom Coinbasesta suoraan myynti maksaa enemmän. Sen takia ne siirretäänkin coinbase prohon ilmaiseksi ja välittömästi, myydään siellä ja tuodaan takaisin Coinbaseen. Yhtään syytä en ymmärrä miksi siinä täytyy tuolla tavalla kikkailla mutta siten se toimii.

Veikkaan että Coinbase on kalliimpi, kuitenkin. Verrattain pieniä noiden kahden kulut ovat.

Jos haluaa pelata varman päälle voi esimerkiksi aina realisoida esimerkiksi 10% kolikoistaan, kun kurssi noussut oman määritellyn rajan mukaan esimerkiksi 5%.
Hmm tuollaista voisin kokeilla. Kasvattaa pikku hiljaa sitä ETH riskinalaista osuutta, ilman että se nousee kovin nopeasti.

living_death

★ Still alive ™
@leffo 200€ siirsin lompakkoon ja siitä oli 1,8% välityspalkkiota, eli 3,67€ siirron päälle, joka veloitettiin ETH:sta.

Tuntuu isolta summalta, kun olen vasta aloittelija ja kokonaissumma payouteista on vähäinen kuuden viikon mainauksesta.

Mulla tulee payout aina 14vrk välein, kun mainailee SER-näytönohjaimilla.

living_death

★ Still alive ™
Joko teillä on hashrate pudonnut PhoenixMinerissä ETH kaivamisessa?

Itselläni porskuttaa vielä suhteellisen normaalisti ja muistaakseni viime viikolla putosi aikaisemmin viikosta pohjamutiin.

hashrate.PNG

Reilu pari vuotta sitten tuli koottua uusi kone johon hankin RTX2060:n hintaan 398,80€. Viime vuonna tuli koronatutkimusten innoittamana laitettua Folding@home pyörimään. Sitten kun porukka alkoi valua F@H -hommista kryptoja kohti niin pitihän sitä itsekin kokeilla. Maaliskuun lopulta on kone louhinut ympäri vuorokauden. Alikellotettuna tulee pidettyä tuota jotta pysyy lähes äänettömänä. 1500MHz, 792mV ja tuulettimet 33%. Näytönohjain pysyy 66 asteessa ja kone hiljaisena. 26 - 27MH/s jos ei mitään raskasta tule tehtyä koneella, pelatessa tietenkin vähemmän.

Eihän tässä montaa kymppiä kuukaudessa tule, mutta jotain hiluja kuitenkin. Kryptot kotiutan euroiksi. :)

Tommoseen on helppo askarrella:
Kuinka monta milliä paksuja hyllyt ovat? Suunnittelen parhaillaan SSD mountia hyllytason pohjaan, jossa on upotetut M3 mutterit vastakappaleina.
Kai tuo millin paksusta peltiä on.
Jos jotain kiinnostaa, niin tuollainen tuli SSD holderista m3 kiinnikkein: PrusaPrinters
Saa hyödyntää ja parannella. Alapuolella on m3 mutterien paikat upotettuna.
Jahka saan oman hyllyn, voi olla että teen version, jossa sen saa kiinnitettyä suoraan katkaistuun tukeen isommilla pulteilla. Täytynee brändätä se MagPro Tools SSD holderiksi :D

Voin myös tulostaa naurettavaa korvausta vastaan jos joku haluaa.

Onko herrasväki perehtynyt Heliumiin?

Vaikuttaa lupaavalle, olisiko Joensuun alueella henkilöitä jotka haluaisivat mahdollisesti perustaa pienen Helium ringin?

Edit. Ainiin.. CHIA:n plotit muuttuvat pooleja tukeviksi, jos haluaa kaivaa poolissa pitää plotata kaikki uusiksi ellei käytä Hpoolia tai vastaavaa joka hyväksyy kaikki plotit. Tarvitsee kylläkin toisen accon minne tallettaa CHIA:t jos ei halua luottaa avaimensa kanssa kiinalaisiin.

Paljonko tolla nicehash minerillä häviää vrt itse säätämällä/vaihtelemalla coineja jne? Mietin että laittaisi oman 1070ti:n nakuttamaan, kun näemmä pysyy hiljasena n. 70c:ssä ja tuotto jotain 2½e/päivä..... Jos ero säätämiseen on pieni, nii saa mennä taskurahan tekijänä, mutta jos ero on kymmeniä%, niin voisi alkaa tutkimaan enemmän.....

Paljonko tolla nicehash minerillä häviää vrt itse säätämällä/vaihtelemalla coineja jne? Mietin että laittaisi oman 1070ti:n nakuttamaan, kun näemmä pysyy hiljasena n. 70c:ssä ja tuotto jotain 2½e/päivä..... Jos ero säätämiseen on pieni, nii saa mennä taskurahan tekijänä, mutta jos ero on kymmeniä%, niin voisi alkaa tutkimaan enemmän.....
Nicehash taitaa ottaa 3% ja "palkka" maksetaan BTC:nä, joten tietty mahdollista ETH:n arvonnousua ei tässä tule, toki vastaavasti jos pidät BTC:tä niin sen arvo voi elää sekä tuon Nicehashin sisäisessä pörssissä voi vaihdella eri cryptoihin (valikoima aika suppea).

Louhimalla suoraan ETH tuotto on jonkun verran parempi, tässä sitten eroa kuinka usein maksuja tulee jne, joku paremmin tietävä voisi tarkentaa vielä.

Nicehash on hashpowerin välitysfirma. Ajoittain sieltä voi jopa saada enemmän kuin itse mainaamalla, mutta pääsääntöisesti ottavat palkan töistään. Taisi olla jotain 5-10% välillä keskimäärin tappio. Järkevää (ehkä) microtasolla, mutta heti kun alkaa 24/7 jauhattaa ohjaimia kannattaa kaivaa "puhtaasti".

Mitä tuossa oon laskeskellu tässä vain kahdella kortilla mainatessani niin Nicehashille on mennyt euron per kortti per kuukausi. Heidän 'palvelukonseptinsa' on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto varsinkin jos näin pienellä kalustolla kaivelee. Mutta tuleehan tuosta parin prosentista huomattava summa heti jos on vähänkin ammattimaisemmin mukana kryptolouhinnassa, niin silloin ehkä on parempi poolin kautta.

Itsellä tämä jäi nyt tällä erää niin pienimuotoiseksi, etten ole missään vaiheessa edes vakavasti harkinnut muuta kuin Nicehashia. Jos mulla ois enemmän kortteja töissä niin sitten eri asia. On toi NH kypsynyt paremmaksi myös tässä ajan kuluessa.

Tuo chia kiinnostelee hieman.. Pitää seurailla mihin se etenee ja mitä sen kanssa tapahtuu.. Saako/Tuleeko siitä tuottavaa vai ainoastaan yksi nopeasti häviävä pyrkyri markkinoille... Tilaa olisi reilusti toteuttaa tämä mutta ei viittisi aikaa tuhlata kuitenkaan jos tämä on vain yksi floppi..

Mitä muut mieltä tästä valuutasta? Kuinka moni ajelee ja millä määrillä tilaa? Rahallista arvoa näissä ei vielä taida olla?

Tuo chia kiinnostelee hieman.. Pitää seurailla mihin se etenee ja mitä sen kanssa tapahtuu.. Saako/Tuleeko siitä tuottavaa vai ainoastaan yksi nopeasti häviävä pyrkyri markkinoille... Tilaa olisi reilusti toteuttaa tämä mutta ei viittisi aikaa tuhlata kuitenkaan jos tämä on vain yksi floppi..

Mitä muut mieltä tästä valuutasta? Kuinka moni ajelee ja millä määrillä tilaa? Rahallista arvoa näissä ei vielä taida olla?
Eilen taisi chian kurssi olla jossain 600$ paikkeilla. Pooleja ei vielä taida olla, ja voitto perustuu lottonumeron kaltaiseen systeemiin, joten voi olla että saa rahaa, tai sitten ei.

HUOM: EI ENÄÄ TARVETTA. TEIN KAUPAT JO JA HAEN LAUANTAINA.

Olisiko teillä jollain myydä edullisesti toimivaa konetta ilman näytönohjainta? Vaimo haluaa alkaa koodailemaan neuroverkkohommia, niin tarttisi pöytäkoneen, johon voi iskeä sitten näytönohjaimen. Tämä tulee ihan harrastuskäyttöön, koska koodailee työkseen ihan muita juttuja. Plussaa olisi, jos sen voisi hakea jostain pääkaupunkiseudulta tai max. 150km etäisyydeltä.

Viimeksi muokattu:
Olisiko teillä jollain myydä edullisesti toimivaa konetta ilman näytönohjainta? Vaimo haluaa alkaa koodailemaan neuroverkkohommia, niin tarttisi pöytäkoneen, johon voi iskeä sitten näytönohjaimen. Tämä tulee ihan harrastuskäyttöön, koska koodailee työkseen ihan muita juttuja. Plussaa olisi, jos sen voisi hakea jostain pääkaupunkiseudulta tai max. 150km etäisyydeltä.
vähän taitaa olla väärä paikka kysyä.. laita osto osioon foorumilla

vähän taitaa olla väärä paikka kysyä.. laita osto osioon foorumilla
Täytyy ehkä pistää joo. Ajattelin vain, että täällä on näitä usean markettikoneen ostajia ollut jonkin verran, joista ovat näyttiksen repineet pois ja eivät ole ehkä vielä kaikkia pistäneet myyntiin minnekään.

Tiktok sijottajat luulee ostavansa Etheriä ja ostavat Ethereum classicia. whattomine näyttäs et tällä hetkellä olis kannattavampaa louhia sitä. :rofl:

Täytyy ehkä pistää joo. Ajattelin vain, että täällä on näitä usean markettikoneen ostajia ollut jonkin verran, joista ovat näyttiksen repineet pois ja eivät ole ehkä vielä kaikkia pistäneet myyntiin minnekään.
Myyntipuolellahan noita juuri on monta

Itse ajellut nicehashia nyt kohta 3kk. Yhdellä kortilla vain ja välillä saattaa olla kone kiinni pari päivää. Nopea pistää louhimaan ja yksinkertainen käyttää. Maksavat 4h välein palkkion btc:nä. 0.0001btc(n.47-50e) on minimi summa minkä voi siirtää nicehashin lompakosta pois muualle. Itse tykkään ja ei harmita vaikka 3% vetävätkin välistä.

Itse ajellut nicehashia nyt kohta 3kk. Yhdellä kortilla vain ja välillä saattaa olla kone kiinni pari päivää. Nopea pistää louhimaan ja yksinkertainen käyttää. Maksavat 4h välein palkkion btc:nä. 0.0001btc(n.47-50e) on minimi summa minkä voi siirtää nicehashin lompakosta pois muualle. Itse tykkään ja ei harmita vaikka 3% vetävätkin välistä.
Nykyään n. 25€ on rajana ainakin coinbaseen

Missä tuota Chiaa voi ostaa ja myydä? Vähän harkinnut tuon kokeilemista, mutta ei kiinnosta vetää 3 vuotta vanhaa Samsungia puhki plotteja tahkotessa jonkun höpöcoinin takia jos se ei ole edes nimellisesti likvidi.

Pystyykö tuota Chiaa farmaamaan samalla koneella jolla louhii esim. ethereumia?

Tiktok sijottajat luulee ostavansa Etheriä ja ostavat Ethereum classicia. whattomine näyttäs et tällä hetkellä olis kannattavampaa louhia sitä. :rofl:
Tai sitten se nousee ETH-mainauksen kuolinuutisten äärellä. Who knows.
Nostaakohan toi Chia-hype samalla BTT:tä?

Just testasin ekaa kertaa kotiuttaa pienen summan nicehashilta. 0.001BTC siirsin coinbaseen ja sieltä vaihto euroksi ja sieltä paypal. Siitä reilusta 47€ summasta rapia 45€ kotiutu paypal. N.2€ otti tuo coinbase välistä vaihtamalla btc > euroiksi.

Ihan vaan testasin miten kauan menee nicehash siirrosta coinbaseen. Ja minimiksi näytti, Minimum withdrawal amount is 0.0005 BTC

Tätä näyttää nyt nicehash tuottona 3060ti, 3070 ja 3080 kortit jauhaa.
CURRENT ACTUAL PROFITABILITY / 24H
0.00055872 BTC
≈ €26.53

Pitänee antaa ainakin vkl asti jauhaa tällä nicehash ja sitten katella jaksaako säätää mainaamaan ihan ETH. Tosin näin casuaali maineri ni eipä ne tuotot mahda siitä juuri kasvaa. Tosin jäisi tuo bitcoineista ETH vaihto pois. Jos mietin sitä jos säästelis ETH kolikoita hetken aikaa.

Tai sitten vaan jauheskelen nichehashilla ja kotiuttelen pieniä euroja välillä.... Enpä tässä muutenkaan nyt ole ku sunnuntaista asti harrastanut useammalla näyttiksellä tätä hommaa ni.

Jimmsillä näköjään Seagate Exos X16 16TB 3.5" SATA-levyn toimitusaika on 20 päivää ja hinta nyt 713€. Toivottavasti Chia-hype saa jäitä hattuun ennenkuin näkyy mitään SSD hintojen nousua.

Siitä reilusta 47€ summasta rapia 45€ kotiutu paypal. N.2€ otti tuo coinbase välistä vaihtamalla btc > euroiksi.
Siirrä ne bitcoinit coinbasesta coinbase pro alustaan niin euroiksi muutto maksaa vain 0,5% summasta. Tuo itse coinbasessa vaihto on kallista.

Siirrä ne bitcoinit coinbasesta coinbase pro alustaan niin euroiksi muutto maksaa vain 0,5% summasta. Tuo itse coinbasessa vaihto on kallista.
Tätä juuri yrittelin etsiä mutten äkkiseltään osannu ja en jaksanut etsiä siitä tietoa... Onko jotain helppoa ohjetta tälle operaatiolle?

TheMeII

Übertaktungspotenzial
En nyt kattonu muuntosuhdetta mutta nicehash siirtää kyl virosta rahaa sulle ihan tilille jos tahot

On tehnyt mieli nopeampaa näytönohjainta, mutten ole korkeiden hintojen takia raaskinut ostaa. Jokin aika sitten huomasin louhinnan olevan nykyään aika kannattavaa, joten päätin ostaa RTX2070 Superin ja katsoa josko se maksaisi itsensä takaisin. Saa nähdä riittääkö tuottoja siihen asti, että kortin hinta on kuoletettu. Joku viitisen kuukautta siihen menisi.

Tällä hetkellä koneessa on vanha GTX 1060 tuon uutukaisen kaverina. Olen vähän miettinyt jos hankkisi vielä jonkun tehokkaamman kortin sen tilalle. Luulisi olevan aika riskitön sijoitus, kun vaikka louhinta lakkaisikin tuottamasta, niin ei kortti täysin arvottomaksi menisi.

Uutinen jäi vähän klikkiotsikon tasolle, mutta mielenkiintoista nähdä miten tähän suhtaudutaan jatkossa, jos louhinta on tullut jäädäkseen.

Viimeksi muokattu:
Oisko heittää lyhyt tutoriaali? Toimiiko siis jo aikaisemmin tehdyt plotit ja miten/kannattaako laittaa hpooliin?
Vanhat toimivat, käytännössä joudut antamaan oman Mnemonic avaimesi heidän generaattorilleen jonka voi tehdä offlinessa, tämän jälkeen kys. avainta voi käyttää harvesterissa jolle kelpaavat kaikki tekemäni plotit. Väittävät etteivät näe niitä avaimia, mutta epäillä sopii. Eli tarvitsee myös turvallisen lompakon rinnalle.

Redditin kautta löytyy ohjeita, on niin hämyistä toimintaa etten linkkaa mutta etsivä löytää kyllä helposti :)

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
131 422
Jäsenet
50 551
Uusin jäsen
Snuskabe

Hinta.fi

Ylös Bottom