Asia selvä. Jätän siis molexit rauhaan ja haaroitan mieluummin PCIe-liittimet. Kiitokset kommenteista. Vähän ajattelinkin sitä, että siihen yhteen molex-johtoon ei ehkä rajattomasti kannata suunnitella niitä risereita kytkettävän.nuilla teet niin että jaat yhen GPU-virtajohdon silleen kun sehän on 2-haarainen toinen haara tohon jolla korttiin 2x6+2pin virta ja toinen vapaaksi jäänyt siihen riseriin, ei tarvitse molexia tai varsinkaan sataa käyttää.DeLock PCI Express power cable 6-pin female -> 2 x 8-pin male -adapterikaapeli, 30cm, musta/keltainen - 6,90€
Tekniset tiedot :Liitännät :1 x PCI Express virta 6-pin, naaras -> 2 x PCI Express virta 8-pin (6+2), uros Jännite : 12V Cable gauge :www.jimms.fi
Mulle tulee itse kehittämäni viritelmä, kun pelkään noita avorigejä: 2-kotelon ratkaisu Toisessa kopassa on 1 GPU, emo, PSU jne. Sitten risereilla ja PCIe-johdoilla lisää ainakin 2xGPU toiseen koppaan. Tuo PCIe-haaroitus on siinäkin mielessä parempi, että mun täytyy vetää PCIe-kaapeleiden lisäksi ainoastaan sata-kaapeli PSU:lta toisen kopan fan hubille. Pistän kopat vierekkäin kyljet auki yhteen ja kun haluan erottaa ne esim. GPU-huoltoa varten, pitää siis irrottaa PSU:lta PCIe- ja SATA-kaapelit.
Mitä tulee 850 W PSU:n kapasiteettiin, niin Corsairin manuaalista sain sen käsityksen, että 850 W olisi output, ei input? Mutta joka tapauksessa, TDP:stä laskien 4 x GPU olisi liikaa varman päälle ottaen. Pitänee ehkä siitä siihen GPU-koppaan myös 1 x PSU ja kytkeä se rinnalle Corsairin kanssa.
2 PSU:n ratkaisussa olennaista oli, että riser ja GPU on virroitettu samasta PSU:sta, mutta sekin tulee tuolla PCIe-haaroituksella automatic?
EDIT: Näkyy "yllättäen" olevan pulaa noista splittereistä, mutta jos ymmärsin oikein tuosta @Mäkkimies kaaviosta, niin periaatteessa molex-kaapelista voisi 2 riseria hätätapauksessa syöttää?
Viimeksi muokattu: