Joo ei tuossa ole mitään ongelmaa.
Eli perusidea: luodaan k=32 plotteja. Yhdellä plotilla on koko, jotain 100 gigaa. Sen plotin luonti vaatii levysuorituskykyä ja jonkin verran laskentatehoakin, mutta eniten sitä SSD:tä. Sitten kun plotti on valmis se sijoitetaan ööö siis sen voi siirtää HDD:lle tai ulkoiselle levylle tms. Eli se valmis plotti ei vaadi kauheasti levynopeutta.
Mutta sen yhden plotin luonti vaatii jotain 1,8 teraa levykirjoitusta. Eli aivan totaalisen vitusti. Referessinä määrästä, mulla on nyt jotain 4++ kuukautta ollut NVME vanhan SSD:n rinnalla ei-järjestelmälevynä johon olen asennellut pelejä sun muita, 3100 tuntia ja alle 3 teraa kirjoitusta. Toi mun 3++ vuotta ollut, kolmessa eri koneessa järjestelmälevyvä(plus tietysti pelit sun muut pienet, tuon rinnalla ainoastaan ollut 2 TB HDD varastona) ollut SSD on saanut alle 20 teraa kirjoitusta
Eli noita plotteja ei varmaan edes kannata harkita millään heikoimmilla uusilla QLC levyilla luomaan, koska niiden takuuta rajoittavat kirjoitusrajat täyttyy hetkessä. Noi vaatii miltei jotain vanhoja enterprise luokan SLC/MLC SSD:tä jotka voivat sietää tuollaisia kirjoituskertoja, tai sitten reipasta seikkailumieltä ja ehkä muutaman vara SSD:n jos ongelmia alkaa ilmentymään.
Mä en itse tiedä vielä, mutta tuota voisi harkita. Ja mitä luin, noita plotteja "voi" toki luoda HDD:llä. Nopeella yhden voi saada ehkä vuorokaudessa. Hitaammalla ehkä kolmessa. HDD:n luulisi kestävän kirjoitusta paremmin ja ne on arvottomia, kun sitä tilaa tarvitaan vain n. 150 gigaa sen 100 gigan luomiseen.
Calculate how much you can earn from farming the Chia cryptocurrency (XCH), and what your setup costs will be.
chiacalculator.com
Chia is a great fiber supplement for your diet. But have you considered it as a supplement to your cryptocurrency mining? Please note: While this post was originally published in April 2021, and so…
rsts11.com
Chia Network is created by legendary programmer Bram Cohen, which can verify its block chain with inexpensive and redundant unused hard…
olexandersiryj.medium.com
Sitten kun noita plotteja on, niin niillä sitten osallistutaan arpajaisiin joilla voi voittaa 2 XCH.
Ja ilman poolia tuohon voittamiseen tarvitaan tolkuton määrä plotteja ja hitosti aikaa, eli se ei ilman poolia onnistu juuri keltään. Ja tuo hpool on "epävirallinen" pool, koska virallinen tuki pooleille ei ole vielä olemassa.
Kokonaisuudessaan todella houkuttelevaa settiä.