Tällainen lapsi kuuluu hoitoon eikä kouluun. On se nyt saatana että yhden kakaran oikeuksien pitäisi mennä muiden koulun 300 oppilaan oikeuksien edelle.
Tästä samaa mieltä. Jos olisi oma lapsi, olisin todennäköisesti kusipää, ja pistäisin muut kärsimään, mutta ei näin saa antaa ihmisten tehdä. Lapsi erityiskouluun ja jos ei ole rahaa, niin huostaanotto ja koulukotiin.
Edelleen, jos olisi oma lapsi, niin olisin kaikkea tätä vastaan, mutta sitten vaan minut pitäisi opettaa tavoille/huostaanottaa lapsi, että suurin osa ei kärsi minun lapsestani. Kyllä minäkin oman lapseni etua ajaisin, mutta kun se ei ole paras ratkaisu ongelmaan, niin ei pidä antaa lapsen häiritä muita.
Ja vastasit siihenkin että jos kyseessä olisi oma lapsesi niin että "ei sun lapsi kyllä". Mut jos se tekisi siitä huolimatta. Mitä haluaisit että asialle tehtäisiin? Siinä on se pohja miten asia ratkaistaisiin, että miten "ei mun lapsi" porukka sanoo mihin toimenpiteisiin suostuisivat ihan valittamatta jos tilanne on vakava.
Jos sun lapsella esimerkiksi olisi se mitä sanoin aikaisemmin, neurologinen ongelma joka saa aikaan sen että on lähes 100% tilanteissa normaali ja joskus saa hillittömän raivarin, niin pitäisikö sinun maksaa sille henkilökohtainen avustaja kouluun vain kunnan velvoittaa sinun pysyvän mukana koulupäivien ajan vai mitä?
Kun sanoit että "Minun lapseni ei tällaista perseilyä kauaa jatkaisi, siitä voit olla varma. " Niin miten hoitaisit asian? Jos se kuitenkin jatkaisi. Niin mitä tekisit ettei varmasti jatka?
Ylempänä vastasin, että olisin kusipää ja vaatisin kaikkea. Ja en todellakaan omista rahoista maksaisi mitään avustajaa, vaan hakisin kunnan rahoittamaan sen. Lisäksi tämä pitäisi olla verorahoista maksettu palvelu, vammaisetkin saavat henkilökohtaisen avustajan arkeaan tukemaan kunnan/valtion maksamana.
Itsehän hakisin lapselleni kaikkia mahdollisia tukijärjestelyjä, ja pistäisin muut maksamaan ne. En kyllä tiedä, pistäisinkö kiusaamaan 300 muuta oppilasta, jos en saa sitä vaatimaani erityiskoulua, mutta ehkä..
Nyt kun ei ole nepsylapsia, niin voin vain spekuloida, mutta se olisi suuremmin moraalisesti oikein, että minut pakotettaisiin tekemään valintoja, jotka ei maksa pienelle kunnalle maltaita. Tietenkin olisin tästä ihan toista mieltä, jos olisin itse tässä vastaajana.
Yhteiskunnalle olisi kuitenkin parasta, että mentäisiin enemmistön ehdoilla.