kaarlos
Virallinen JimmZ-boikotoija
Tää on jännä miksi perheyrityksessä pitää saada omistusosuutta ilman mitään veroseuraamuksia, mutta jostain syystä samat argumentit ei toimi esimerkiksi työnantajan osakeinsentiiveihin. Itsellä noin 40k edestä vestaantumatonta insentiiviä ja ihan mieluusti mä noi ottaisin kyllä veroitta käteen samoin argumentein. Mun pääomaköyhyys vähenisi jos saisin verotta tuloa.Itse taas näkisin sen ennemmin mielekkäänä tapana turvata suomalaista omistajuutta. Teillä on joku ihme fiksaatio siihen, että ihmiset on pakko vähän niin kuin pitää köyhänä jotta ne tekisivät töitä, sen sijaan että edes sekunnin murto-osaksi pysähdyttäisiin miettimään sitä, mitä lisääntyneet pääomat tarkoittaisivat suomalaiselle omistajuudelle ja motivaatiolle kasvattaa niitä pääomia ja sitä kautta vaurautta - nyt nimittäin menee aika paljon energiaa myös sen pohtimiseen, miten ne perintöverot saataisiin mahdollisimman pieniksi. Siinä suhteessa esim. jälkikasvun ei suinkaan kannata tehdä yhtään mitään sen perintönsä eteen, koska heille jokainen tunti työtä mikä nostaa sen perinnön arvoa on työtä mistä joutuu myöhemmin maksamaan kalliisti. Jos perintövero olisi avain vaurauteen niin meidän pitäisi olla helkkarin rikkaita - muuta me emme ole. Toisin kuin tässä lähimaastossa ne maat mitkä ovat toimineet toisin kuin me.
Omalla kohdallani henkilökohtaisten insentiivien tavoittelu on kyllä ihan oikeasti vaikuttanut työhön laitettuun efforttiin, vaikka niistä joudunkin aika karvaat verot maksamaan.
Viimeksi muokattu: