• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Juuh nämä natsimesimäyrät ja natsipesukarhut kravatissa ei olekkaan yhtään absurdeja.

Tuntuu ottavan koville että joillain ihmisillä on huumorintajua ja kaikki ei vedä natsivitseistä herneitä nenään.
Entäpä KKK-päivitykset ja muut vastaavat. Mainitsemasi oli pienimmät asiat etkä ottanut kantaa noihin vakavampiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 535
Sehän näissä äärioikeiston tyypeissä onkin hassua että kaikki mahdolliset vihjaukset natseihin on vaan sattumaa tai sitten harmitonta vitsailua. Ihmeellistä että näitä vaan kertyy jatkuvasti samalle kaverille. Noh, sillä nyt ei ole mitään merkitystä mitä täällä foorumilla väitellään asiasta. Sen sijaan on mielenkiintoista nähdä miten nämä vihjailut ja huumori otetaan vastaan esim. Saksassa.
Ehkäpä tuossa on myös vastareaktiota sille kuinka vasemmisto näkee Natseja joka nurkalla ja pyrkii käyttämään teemaa keppihevosena. Ihan naurettavuuteen asti, kuten tämä pesukarhujuttu nyt. Se mitä olen Saksalaisia tavannut ja työn puolesta samoissa kuvioissa liikkunut, niin tuskin mitenkään otetaan vastaan. Noille kun koko teema on niin tabu, ettei siitä juurikaan puhuta.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Ehkäpä tuossa on myös vastareaktiota sille kuinka vasemmisto näkee Natseja joka nurkalla. Se mitä olen Saksalaisia tavannut ja työn puolesta samoissa kuvioisas liikkunut, niin tuskin mitenkään otetaan vastaan. Noille kun koko teema on niin tabu, ettei siitä juurikaan puhuta.
Vähemmän vasemmisto näyttää näkevän natseja kuin oikeistokonservatiivit punikkeja ja kommunisteja.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Junnila taisi kertoa jo että ne olivat vitsejä.
Läpällä ja kännissä on vaan niin mennyttä. Ei sitä usko kuin ne jotka muutenkin puolustelisivat häntä. Laitoin jo aiemmin linkin aiheesta miten äärioikeisto piiloutuu vitsien taakse.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
HS etsinyt näköjään oikein mustan miehen kehumaan häntä, kaikkialta näitä natseja löytyy:
"
Mies ihmettelee, miksi vanhoja asioita kaivellaan esiin juuri nyt, kun Junnilan omassa elämässä on valoisaa. Hän uskoo sen johtuvan kateudesta ja siitä luulosta, että oma huono olo helpottaa, kun sen vyöryttää toisten päälle.

Kun koronapandemia alkoi, Mbing painiskeli isoissa vaikeuksissa kioskinsa kanssa. Sitten paikalle ilmestyi Junnila, joka auttoi miestä.

”Hän tuli tänne, neuvoi minua ja kertoi, mistä voin pyytää apua ja mitä minun pitää tehdä. Olen maahanmuuttaja, en tiedä kaikkea. Kukaan muu ei näitä asioita selittänyt minulle kuin Vilhelm. Hän on aina ollut valmis tukemaan minua ongelmissa.”
"

Kääntyyköhän tämä joksikin psyopiksi vasemmistolaista päissä? Natsiko tuosta vaan menisi auttamaan tummaihoista ja valmis tukemaan ongelmissa? Does not compute.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 336
HS etsinyt näköjään oikein mustan miehen kehumaan häntä, kaikkialta näitä natseja löytyy:
No eipähän pääse Hesaria hylkivät syyttämään lehteä yksipuolisesta ajojahdista, kun näkökulmaa etsitään kummaltakin puolelta. Aiemmin HS julkaisi jutun, jossa avataan, miksi nämä vihjailut häiritsevät.

 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
412
Siinä on vissiin ero kun PS porukka pelkästään vitsailee natseihin liittyvää läpändeerusta, mutta sitten taas vasemmisto kannattaa ja toimii sosialistisesti ja ajaa sosialismia.
Kannatetaan antifaa ja hyväksytään "parempi väkivalta" jne jne...

Taas nykypäivän "paremmassa" ja "hyväksyvässä" yhteiskunnassa ajatusrikos/vitsi on pahempi rikos kuin poliisihevosen hakkaaminen tai "natsin" piekseminen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
"
Mies ihmettelee, miksi vanhoja asioita kaivellaan esiin juuri nyt, kun Junnilan omassa elämässä on valoisaa. Hän uskoo sen johtuvan kateudesta ja siitä luulosta, että oma huono olo helpottaa, kun sen vyöryttää toisten päälle.

Kun koronapandemia alkoi, Mbing painiskeli isoissa vaikeuksissa kioskinsa kanssa. Sitten paikalle ilmestyi Junnila, joka auttoi miestä.

”Hän tuli tänne, neuvoi minua ja kertoi, mistä voin pyytää apua ja mitä minun pitää tehdä. Olen maahanmuuttaja, en tiedä kaikkea. Kukaan muu ei näitä asioita selittänyt minulle kuin Vilhelm. Hän on aina ollut valmis tukemaan minua ongelmissa.”
"

Kääntyyköhän tämä joksikin psyopiksi vasemmistolaista päissä? Natsiko tuosta vaan menisi auttamaan tummaihoista ja valmis tukemaan ongelmissa? Does not compute.
Ei ole uutta tuollainen, tuosta menee korkeintaan persujen pää sekaisin. Miksei voisi auttaa? Aika moni on erilainen tutuilleen. Varsinkin rasistit sanovat monesti 'en minä kun mun kaveri on tumma'.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Vähän hankalaa olla näkemättä kun osa poliitikoista avoimesti tunnustautuu kommunisteiksi joka ei ole mikään ongelma puolueelle.
Kuinka moni Kokoomuslainen esimerkiksi? Taikka edes kuinka monta prosenttia vihervasemmistosta? Persut kävivät yhdessä vaiheessa niin ylikierroksilla että syyttelivät Kokoomustakin kommunistiseksi.

Siinä on vissiin ero kun PS porukka pelkästään vitsailee natseihin liittyvää läpändeerusta, mutta sitten taas vasemmisto kannattaa ja toimii sosialistisesti ja ajaa sosialismia.
Kannatetaan antifaa ja hyväksytään "parempi väkivalta" jne jne...

Taas nykypäivän "paremmassa" ja "hyväksyvässä" yhteiskunnassa ajatusrikos/vitsi on pahempi rikos kuin poliisihevosen hakkaaminen tai "natsin" piekseminen.
Tuo taisi olla pahemmanlaatuinen olkiukko.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 671
Olisi hauska kesäprojekti koodata politiikkaosaston etusivulle laskuri: x päivää siintä kun whatabout parempi väkivalta on mainittu
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Ketä on ne äärioikeistolaiset ihmiset joille junnila näitä piiloviestejään lähettelee? Ei tavalliselle perussuomalaisia äänestävälle nää asiat ees aukene. Itsekin kävin elokuvissa katsomassa elokuvan jossa oli pääosassa pesukarhu ja oli disneyn tekele. En ymmärtänyt että se oli holokaustiin liittyvä natsi elokuva. Meni täysin ohitse.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Ketä on ne äärioikeistolaiset ihmiset joille junnila näitä piiloviestejään lähettelee? Ei tavalliselle perussuomalaisia äänestävälle nää asiat ees aukene. Itsekin kävin elokuvissa katsomassa elokuvan jossa oli pääosassa pesukarhu ja oli disneyn tekele. En ymmärtänyt että se oli holokaustiin liittyvä natsi elokuva. Meni täysin ohitse.
Eikö nämäkään aukea keskiälykkäälle persuäänestäjälle?
1688031597749.png

1688031613638.png
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Mää äänestin 2014 aikoihin keskustaa. Aika jännä jos tarpeeksi kauas kelataan niin kaikki saksalaiset asui natsi valtiossa. Ja kummasti kaikki haluu heidän kanssaan eussa olla.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
No, kun kolmasosa maan työikäisistä miehistä äänestää laitaoikeistoa (taas yksi asia, jossa naiset on fiksumpia), niin tietenkään kaikki heistä ei ole varttinatseja. Varmasti viime hallituskauden aikana moni vaan koki olleensa ahtaassa raossa, minkä lisäksi nuo polttoaineenhintajutut sun muut kanavoi persuille protestimielisiä ja muutosta haluavia.

Senpä takia onkin aivan erinomaisen hyvä, jos seuraavat neljä vuotta koko poppoo on suurennuslasin alla. Ja onhan he, koska tässä hallituksessa on selvää, että eniten rosoa on juuri persuissa. Kokoomus on saippuaa, rkp ja hihhulit pieniä ja tylsiä, mutta persuista tarinoitavaa kyllä löytyy loputtomiin.
 

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
147
Junttihan persujen ministeri on, mutta alkaa lähtemään laukalle myös opposition touhu. Hallituksen muodostamisen jälkeen annettiin lausuntoa, että oppostiossa keskitytään asiakysymyksiin, mutta nyt väännetään lumiukoista ja kravateista. :facepalm::facepalm::facepalm:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
No, kun kolmasosa maan työikäisistä miehistä äänestää laitaoikeistoa (taas yksi asia, jossa naiset on fiksumpia), niin tietenkään kaikki heistä ei ole varttinatseja. Varmasti viime hallituskauden aikana moni vaan koki olleensa ahtaassa raossa, minkä lisäksi nuo polttoaineenhintajutut sun muut kanavoi persuille protestimielisiä ja muutosta haluavia.
Ei äänestä. Ei persut ole mitään laitaoikeistoa vaikka hörhöt näin kuvittelevat.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 671
Junttihan persujen ministeri on, mutta alkaa lähtemään laukalle myös opposition touhu. Hallituksen muodostamisen jälkeen annettiin lausuntoa, että oppostiossa keskitytään asiakysymyksiin, mutta nyt väännetään lumiukoista ja kravateista. :facepalm::facepalm::facepalm:
Huomenta! Nukuit varmaan aika hyvät neljän vuoden päikkärit kun täällä väännettiin sivutolkulla siitä kuka maksaa aamupalat
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Ei äänestä. Ei persut ole mitään laitaoikeistoa vaikka hörhöt näin kuvittelevat.
Näyttäisi lähes kaikki politiikan tutkijat viime viikkojen aikoina positioineen persut pääosin populistiseen laitaoikeistoon tai radikaalioikeistoon, jotkut jopa äärioikeistoon. Heitähän on haastateltu aiheesta paljon.
Perustellusti, sillä kun katsoo kaavion edellytyksiä, näkee hyvin helpolla, että laitaoikeiston ja jopa sen radikaalioikeiston piirteet ovat perussuomalaisten ydinpolitiikkaa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Näyttäisi lähes kaikki politiikan tutkijat viime viikkojen aikoina positioineen persut pääosin laitaoikeistoon tai radikaalioikeistoon, jotkut jopa äärioikeistoon. Heitähän on haastateltu aiheesta paljon.
Perustellusti, sillä kun katsoo kaavion edellytyksiä, näkee hyvin helpolla, että piirteet ovat perussuomalaisten ydinpolitiikkaa.
Näkee helposti että puhut paskaa. Teillä on joku foliohattuteoria että "persut haluaa vaihtaa liberaalin eliitin" Tämä on idioottimaista. Persut ei halua vaihtaa mitään ja persut on monessa asiassa paljon liberaalimpia kuin nämä lumiukoista ja kravateista ulisevat kuinka ei saisi vitsailla heidän mielestään vääristä aiheista.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Eipä tuollaiset tempaukset viellä mitään todista että henkilö on todellinen natsi, joka haluaa holokaustin ajat takaisin.
Eikö henkilö ole natsi jos ei halua holokaustia? Sinullahan tiukat rajat. Ei tainneet edes KKK miehet täyttää natsin määritelmää.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Näkee helposti että puhut paskaa. Teillä on joku foliohattuteoria että "persut haluaa vaihtaa liberaalin eliitin" Tämä on idioottimaista. Persut ei halua vaihtaa mitään ja persut on monessa asiassa paljon liberaalimpia kuin nämä lumiukoista ja kravateista ulisevat kuinka ei saisi vitsailla heidän mielestään vääristä aiheista.
Nyt meni ohi, sillä se on siellä radikaalioikeiston tavoitteiden määrittelyissä.
Itse käytän termiä laitaoikeisto, sillä en näe, että meillä Suomessa edes olisi mitään eliittiä. Tosin, olen joskus kuullut persujen puhuvan eliitistä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 535
Todistettavasti ei 1

Edelleen tämä että urbandictionary kertoo jokin eläimen nimen olevan haukkumanimi myöskin ei ole todiste mistään, etenkään tässä teemassa (jonka mukaan pesukarhu on yleinen äärioikeiston symboli). Jos argumentit on jatkossa näin luokattomia, niin pääset ainoaksi ihmiseksi tällä foorumilla joka minulla on estolistoilla (tuskin sinulle merkitystä). Myönnä nyt vaan että äärivassarit tässä tapauksessa lähti kiimassaan laukalle, ja keksivät koko yhteyden omasta päästään.

Upolta saa myös Pesukarhu mallisen pesukoneen. Löytyyköhän myös SS:n mustana :)
 
Viimeksi muokattu:

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Nyt meni ohi, sillä se on siellä radikaalioikeiston tavoitteiden määrittelyissä.
Itse käytän termiä laitaoikeisto, sillä en näe, että meillä Suomessa edes olisi mitään eliittiä. Tosin, olen joskus kuullut persujen puhuvan eliitistä
Eli kaaviosi on siis idoottimainen kun perussuomalaiset ei sovi siinä mihinkään lokeroon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 190
Mää äänestin 2014 aikoihin keskustaa. Aika jännä jos tarpeeksi kauas kelataan niin kaikki saksalaiset asui natsi valtiossa. Ja kummasti kaikki haluu heidän kanssaan eussa olla.
Miten saksalaiset suhtautuvat natseihinnja siihen viittaavaan? Junnila käyttää vaan kännissä ja läpällä tekosyytä. Natseja taas on pitkään jahdattu oikeuteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
263
Näkee helposti että puhut paskaa. Teillä on joku foliohattuteoria että "persut haluaa vaihtaa liberaalin eliitin" Tämä on idioottimaista. Persut ei halua vaihtaa mitään ja persut on monessa asiassa paljon liberaalimpia kuin nämä lumiukoista ja kravateista ulisevat kuinka ei saisi vitsailla heidän mielestään vääristä aiheista.
Näyttää vihervasemmistolla edelleenkin olla vaikeuksia äänestystuloksen hyväksymisessä, kun tuonkaltainen paska puskee aika ajoin läpi, vaikka kuinka yrittää pitää maskia yllä.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 803
Huomenta! Nukuit varmaan aika hyvät neljän vuoden päikkärit kun täällä väännettiin sivutolkulla siitä kuka maksaa aamupalat
Kummasti ministerin kevyt koulutuspohjakin oli pilkan aiheena edellisen hallituksen aikana, mutta ei vissiin enää.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Eli kaaviosi on siis idoottimainen kun perussuomalaiset ei sovi siinä mihinkään lokeroon.
Se on tällä hetkellä valtavirtaa länsimaisessa politiikan tutkimuksessa. Ts. ei minun kaavioni, vaan kreditoituun yhteiskuntatieteellisen tutkimukseen perustuva karkea jako. Tutkimustakin toki tehdään koko ajan lisää, ja myös PS puolueena voi toki ajan myötä liukua kohti joko maltillisempaa tai sitten vielä äärimmäisempää linjaa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 894
No, kun kolmasosa maan työikäisistä miehistä äänestää laitaoikeistoa (taas yksi asia, jossa naiset on fiksumpia), niin tietenkään kaikki heistä ei ole varttinatseja.
Hmm, meinaatko muuten että naisilla on enemmän semmoista "moraalista älykkyyttä" että paremmin älytään että mitä sopii sanoa tai ajatella, ja että mikä on oma paikka yhteiskunnassa? Voihan se olla, että monet vähemmän koulutetut miehet eivät tajua "omaa paikkaansa" tulevaisuuden vastuullisessa maailmassa... :hmm:

Kuten olen aiemminkin heittänyt esimerkkinä, mietitään vähän sellaisen vähän reppanan hepun tilannetta joka ei ole saanut geeni- tai yhteiskuntaluokkalotossa ihan niitä parhaita kortteja käteen. Mitä muuta kyseisellä hepulla on näyttää tässä ylikansoitetussa maailmassa, kuin ne meidän paljon parjatut etuoikeudet? Olisihan sitä vähän tyhmä, jos tuollaisessa tilanteessa kannattaisi ideologiaa jonka ytimessä on kaikkien ihmisten samanarvoisuus, sekä ihmisten vapaan liikkumisen esteiden purkaminen...
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
423
Jopa Italiassa näytetään ottavan asia vakavammin. Jalkapalloliitto kielsi numeron 88.
Lasketaankohan Italiassa nyt 86, 87, 89, 90. Kyllä vähintään pitäisi, ehkä myös voisi ajatella numeron 14 poistoa myös, ja 1488 sehän se vasta paha. Ja aakkosistakin voisi poistaa s-kirjaimen tai ainakin kaikista sanoista tuplakonsonantin ss. Kyllä tää on sellasta kummeli sketsiä taas ettei paremmasta väliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 535
Jopa Italiassa näytetään ottavan asia vakavammin. Jalkapalloliitto kielsi numeron 88.
Minusta typerää ylireagointia, vaikka Italiassa onkin aiheessa kyllä korjattavaa. Kävin pienemmän kylän ravintolassa ei niin kauan aikaa sitten, seinällä paraatipaikalla oli vielä Mussolinin kuva. Ruoka sinänsä oli varsin hyvää, englantia eivät tosin puhuneet.

Lisäys: taisi tuo tosin olla paikallista mustaa huumoria, varmana en tosin osaa sanoa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Se on tällä hetkellä valtavirtaa länsimaisessa politiikan tutkimuksessa. Ts. ei minun kaavioni, vaan kreditoituun yhteiskuntatieteellisen tutkimukseen perustuva karkea jako. Tutkimustakin toki tehdään koko ajan lisää, ja myös PS puolueena voi toki ajan myötä liukua kohti joko maltillisempaa tai sitten vielä äärimmäisempää linjaa.
Hyvä sitten että voidaan yhdessä sitten todeta että perussuomalaiset ei sovi tähän kreditoituun yhteiskuntatieteellisen tutkimuksen Far Right jakoon joka siis kääntyy sinusta laitaoikeistoksi. Perussuomalaiset ei näin ollen siis ole laitaoikeistoa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 894
Ennemminkin siksi, että se on politiikantutkimuksessa yhdessä tunnetussa teoreettisessa viitekehyksessä varsin käytetty ja yksinkertainen malli jäsentää näitä eroja. Ja on vaikka kuinka aiheuttaisikin peppukipuilua. Toki se on vielä suhteellisen uusi, joten terminologiaa käytetään muualla myö toisissa merkityksissä tai, kuten Oula, kieltäydytään käyttämästä koska kiinnitytään hieman erilaiseen viitekehykseen.
"Cultural nationalism" -laatikko ei loppujen lopuksi kuulosta kauhean radikaalilta, varsinkin lievemmin sanakääntein ilmaistuna se taitaa olla jopa aika yleistä. Esim. aika takapajuista meininkiähän Lähi-Idässä on, tuskinpa sitä kovin moni on kiistänyt?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 671
Edelleen tämä että urbandictionary kertoo jokin eläimen nimen olevan haukkumanimi myöskin ei ole todiste mistään, etenkään tässä teemassa (jonka mukaan pesukarhu on yleinen äärioikeiston symboli).
Argumenttiin ei ollut että se on yleinen symboli vaan että sanalla on ollut ennen eilistä myös rasistinen merkitys, minkä mielestäni todistin.
Jos argumentit on jatkossa näin luokattomia, niin pääset ainoaksi ihmiseksi tällä foorumilla joka minulla on estolistoilla (tuskin sinulle merkitystä). Myönnä nyt vaan että äärivassarit tässä tapauksessa lähti kiimassaan laukalle, ja keksivät koko yhteyden omasta päästään.
Myönnä pois että termi on ollut käytössä ennen kesäkuuta 23. Toki jos haluat väitellä jotain sellaista vastaan mitä en ole sanonut ehkä se estolistalle pääsy on parasta
En laske jotain avoimesti esiteltyjä mauttomia kuvia tai juttuja numerosta piiloviesteiksi tai koirapilleiksi.
Tuo on suunnilleen koirapillin toinen tarkoitus. Toinen on ohut metalliputki jonka läpi puhallettu ääni värisee korkealla taajuudella
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Hyvä sitten että voidaan yhdessä sitten todeta että perussuomalaiset ei sovi tähän kreditoituun yhteiskuntatieteellisen tutkimuksen Far Right jakoon joka siis kääntyy sinusta laitaoikeistoksi. Perussuomalaiset ei näin ollen siis ole laitaoikeistoa.
Älä yritä laittaa sanoja suuhuni - se on myös politiikka-alueella sääntöjen mukaan kiellettyä.
Tieteen itsemäärittelyyn kuuluu se, että tieteentekijöiden tutkimustöiden välinen vuoropuhelu on se, mikä määrittelee käsitystä. Perussuomalaiset näyttää sen mukaan olevan ainakin laitaoikeistoa, mutta mahdollisesti jopa radikaalioikeistoa.
Itse käytän jatkossakin johdonmukaisesti termiä laitaoikeisto. Aivan kuten tutkijatkin pääosin.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Älä yritä laittaa sanoja suuhuni - se on myös
Tieteen itsemäärittelyyn kuuluu se, että tieteentekijöiden tutkimustöiden välinen vuoropuhelu on se, mikä määrittelee.
Perussuomalaiset näyttää sen mukaan olevan ainakin laitaoikeistoa, mutta mahdollisesti jopa radikaalioikeistoa.
Itse käytän jatkossakin johdonmukaisesti termiä laitaoikeisto. Aivan kuten tutkijatkin pääosin.
Etkö osaa tulkita tuota kaaviota? "Laitaoikeisto" jakautuu tuossa radical rightiin ja extreme rightiin. Myönsit ihan äsken että persut ei sovi kumpaankaan ryhmään.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Etkö osaa tulkita tuota kaaviota? Laitaoikeisto jakautuu tuossa radical rightiin ja extreme rightiin. Myönsit ihan äsken että persut ei sovi kumpaankaan ryhmään.
Laitaoikeisto on sateenkaaritermi, jolla on vähäisemmät edellytykset kuin radikaali- ja äärioikeistolla. Radikaali- ja äärioikeisto siis tarkentuu. Esim. tuolta tai tuolta lisää.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Laitaoikeisto on sateenkaaritermi, jolla on vähäisemmät edellytykset kuin radikaali- ja äärioikeistolla. Radikaali- ja äärioikeisto siis tarkentuu. Esim. tuolta tai tuolta lisää.
Juuh eli persut ei omallakaan määritelylläsi sovi "laitaoikeiston" lajitteluun mutta silti haluat vängätä ja yrittää asettaa persuja väkisin joksikin laitaoikeistoksi vaikka edes oma aineistosi ei sitä tue. Ihan vaan koska haluat yrittää lyödä persuihin äärioikeistoleimaa koska tiedät varsin hyvin että far right kääntyy suomeksi äärioikeistoksi eikä miksikään laitaoikeistoksi mikä ei edes ole yleisesti käytetty termi ja koetaan synonyymiksi äärioikeiston kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 951
Viestejä
4 297 573
Jäsenet
71 735
Uusin jäsen
Mesimeloni

Hinta.fi

Ylös Bottom