Ei.
Kuten jussi jo hyvin selvensi, halltuksessa ollessa tehdään kompromisseja jossa painotetaan tiettyjä oman ohjelman kohtia (ne jotka nähdään prioriteetteina) ja sitten luovutaan osasta jne. jne. Näin tekee jokainen puolue joka on hallituksessa.
Tehdään yhteinen linja jossa jokainen antaa periksi jossain ja jossa jokainen saa läpi osan omia tavoitteitaan (ainakin osittain).
Nyt kun ei olla hallituksessa tätä velvoitetta ei tietenkään ole, koska yhteinen sopimus on purettu ja sitä sitoimusta ei tietenikään enää ole olemassa.
Esim.
Jos minä ja sinä olemme naapureita ja olemme sopineet että minä voin käydä uimassa sinun uima-altaassasi ja sinä taas puolestasi käyttää minun grillaus vehkeitäni.
Sinä muutat ja tilalle tulee uusi naapuri, jolle minä ilmoitan että minun puolestani vanha järjestely toimii, sinä grillaat ja minä uin. Uusi naapuri kieltäytyy ja sanoo että ei kiinnosta.
Se, että minä olen sanonut että vanha sopimus sopii, ei tietenkään tarkoita nyt sitä että minun pitäisi antaa sinun käyttää minun grillivehkeitäni koska olin valmis jatkamaan vanhaan malliin.
Tilanne on selkeästi muuttunut nyt vain minä olen antavana osapuolena (vrt. nyky persut eivät ole esittämässä mitään hallituksen ohjelmaan, eivätkä päätöksiin vaikuta, he eivät siis saas mitään siitä hyvästä että antavat jotain).
Ei, Halla-aho myös selkeästi painotti sitä että han tukee hallituksen politiikkaa JOS SOVITUSTA PIDETÄÄN KIINNI TARKASTI. Mikä tarkoittaa selkokielellä sitä, että persujen ei tarvitse tehdä sellaisia kompromisseja joista ei ole sovittu/on sovittu jotain muuta. Tämä on eritoten tärkeää kun ajatellaan tulevia EU:n integraatiota lisääviä päätöksiä jne.
Halliksellehan oli sanottu että ei saa näkyvästi edes kritisoida EU:ta ja integroitumista joka syksyllä luultavasti hyppää ranskan ja saksan tomesta eteenpäin.
UV siis myi perseensä (eu vastaisuuden,joka on yksi persujen oleellisimpia teemoja) eikä vaadi sitä mistä on sovittu, se antaa myöden, koska haluaa olla ennemmin hallituksessa kuin noudattaa sitä puolueohjelmaa jonka se äänestäjilleen esitti.
Tämän takia politiikka on hankalaa keskiverto äänestäjälle (kuten jaxx ja tommy) kokonaisuuksien ymmärtäminen on erittäin hankalaa ja kaikki pitää osata selittää juurta jaksain, käytännön esimerkein, että asia kokonaisuutena menee perille. Valveutuneet kansalaiset taas näkevät kokonaisuudet ja osaavat tehdä oikeita johtopäätöksiä, valitettavasti meitä valveutuneita on kuitenkin hyvin paljon vähemmän ja suurin osa näkee asian suoraviivaisen yksinkertaisena, kuten jaxx ja tommy yllä.
Mikä ihmeen omistava luokka?
Kokoomus on ensijaisesti palkansaajien ja yrittäjien puolue. Tässä tarkoitetaan sellaisia palkansaajia, jotka ymmärtävät, että yrittäjiäkin tarvitaan, joten FireFly Renaissance älä vaivaudu.
Paremmat taustatiedot jutun tekijöillä varmasti on kun tämän viestiketjun mutuilijoilla jotka kertovat totuutena että soini suunnitteli kaiken.
Jos ei keskustelu asiasta onnistu ilman, että täytyy kanssakeskustelijoita panetella niin sitten ei auta muu kuin pistää varoitusta tai bannia.
Viimeksi muokattu: