Huh mikä viikko, Sauli Niinistö, Juha Sipilä, Timo Soini kerralla kategroiaan petturit luuserit,seteliselkärankaiset.Orpo siellä oli jo aiemmin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Jaa, taidat sitten asua jossain aivan toisessa maassa kuin minä. Minä asun maassa, jossa YLE tarkoituksellisesti lavastaa A-studiossa "pakolaisperheitä" ja etenkin tämä iltalehdistö, josta puhuin, kirjoittaa niin täysin perustelemattomia juttuja joka ikinen päivä.Siellä mitään hatusta väännetä. Voit olla eri mieltä median poliittisista näkemyksistä, mutta totuuteen siellä ainakin pyritään. Aivan naurettavaa väittää juttuja hatusta väännetyksi. Tasapuolista se ei kyllä välttämättä ole, mikä voi vääristää mielikuvia, mutta hyvällä ajattelulla siitäkin pääsee yli.
Painotus muuttuu täysin?
Uusi johto illmoitti tukevansa 2v sitten neuvoteltua hallitusohjelmaa täysin. Siis noudattamaan sitä sitoutuneemmin kuin vanha johto joka pyyhki tuolla perseensä.
Pitäisikö näille sinun jutuillesi nyt itkeä vai nauraa?
Mitä? Persut eivät ole enää hallituksessa.Mites nuo ministerinpestit? Eikö puolueella(persut) ole oikeus ottaa kyseinen pesti pois k.edustajaltaan, ja laittaa uuden ehdokkaan?
Tämä on epäloogisin ja sekopäisin lausunto pitkään aikaan. Jos puolueen sisällä oleva tahtotila poikkeaa äänestäjien tahtotilasta, niin miten hemmetissä voi yhtäaikaa kunnioittaa molempia tahtotiloja?
Hallituksen päättää eduskunta. Ei puolueet. PS:llä ei siis ole oikeastaan mitään oikeuksia.Mites nuo ministerinpestit? Eikö puolueella(persut) ole oikeus ottaa kyseinen pesti pois k.edustajaltaan, ja laittaa uuden ehdokkaan?
Tästäkin keskusteltiin jo eilen. Edelliseslle johdolle tuo meno tuntui keplaavan ja uudelle ei. Onhan tuossa ihan selvä muutos. Hallitusohjelmaa ei noudatettu, koska persut antoivat siinä periksi itselleen tärkeissä asioissa. Tästä on vastuussa ihan koko eduskuntaryhmä.
Kerro toki jos olet tästä eri mieltä. En minä sitä henkilökohtaisesti ota.No sitten asiassa ei pitäisi olla enää mitään epäselvää kun olet ilmeisesti asiat jo itsellesi eilen selvittänyt.
Hallituksen päättää eduskunta. Ei puolueet. PS:llä ei siis ole oikeastaan mitään oikeuksia.
Ilmoitin jo.Kerro toki jos olet tästä eri mieltä. En minä sitä henkilökohtaisesti ota.
Mistä minä sen tiedän? Minulla on 0 persuäänestäjää. Etkä tiedä sinäkään.Millä perusteella puolueen tahtotila poikkeaa nyt äänestäjien tahtotilasta. Vanha johto ei noudattanut äänestäjien tahtotilaa ja kannatus suli katastrofaalista vauhtia. Puolue vaihtoi uuden johdon joka alkaa toteuttaa äänestäjien tahtotilaa pitämällä kiinni mm. hallitusohjelmasta ja nyt se on ongelma?
Periaatteessa ei huono ajatus. Ainakin yksittäisten loikkarien tapauksissa voisi olla oikeudenmukainen tapa.Suomessa on edelleen puoluevaalit suhteellisen äänitavan myötä. Sinänsä on hieman omituista, että eduskuntapaikan saa ylipäänsä pitää, jos eroaa puolueesta. Rehellisempäähän olisi, että tuon paikan perii seuraava varallaolija.
Periaatteessa ei huono ajatus. Ainakin yksittäisten loikkarien tapauksissa voisi olla oikeudenmukainen tapa.
Toisaalta tällaista tilannetta tuo tuskin korjaisi. Ehkä tuo loikkariporukka sitten vain toimisi puolueen sisällä omin päin.
Saakos jostain lähteen tälle lavastukselle? En muista että tapaus olisi sattunut silmääni. Samoin saanko esimerkin jostakin perustelemattomasta jutusta? Tosin jos juttu on perustelematon, se ei ole yleensä muutenkaan kovin vakavasti otettava, joten medialukutaidolla siitäkin selviää.Jaa, taidat sitten asua jossain aivan toisessa maassa kuin minä. Minä asun maassa, jossa YLE tarkoituksellisesti lavastaa A-studiossa "pakolaisperheitä" ja etenkin tämä iltalehdistö, josta puhuin, kirjoittaa niin täysin perustelemattomia juttuja joka ikinen päivä.
Aika pelottava uhkaus kyllä. Kertoo paljon keskustelun tasosta, jos eriäviä mielipiteitä ei sallita.Sano vielä uudestaan minulle, että iltalehdisto "pyrkii totuuteen" uutisoinnissa, niin pääset ignoreen välittömästi.
http://timosoini.fi/2017/06/juudas-meni-ja-hirtti-itsensa/
Tästä Soini saa kuulla useamman kerran. Tuli Soinista poliittinen ruumis,tuskin haittaa kun jää politiikasta pois, en olisi uskonut Soinista tulee seteliselkärankainen.
Mistä minä sen tiedän? Minulla on 0 persuäänestäjää. Etkä tiedä sinäkään.
Sen sijaan henkilöt jotka ovat asiassa oikeasti mukana väittävät tietävänsä. Se riittää.
Luetko/kuunteletko sinä ollenkaan henkilöiden itsensä kertomuksia vai keksitkö vaan omassa päässäsi että näin se asia on?
Ei se ihan noinkaan voisi toimia. Uusia vaaleja voitaisiin käyttää jopa kiristyskeinona tuollaisessa systeemissä. Sanoisin että puolueen hajoaminen on tällaisissa tapauksissa pienempi paha.Toimisi tälläisessakin tilanteessa, tulisi uudet vaalit. Nyt tuo ryhmä toimii täysin ilman sitä kuuluisaa poliittista vastuuta. (joka sekään ei ole kummoinen)
22 PS:n ryhmästä eronneesta kansanedustajasta.Mistä ihmeen henkilöistä sinä puhut?
Mites nuo ministerinpestit? Eikö puolueella(persut) ole oikeus ottaa kyseinen pesti pois k.edustajaltaan, ja laittaa uuden ehdokkaan?
22 PS:n ryhmästä eronneesta kansanedustajasta.
Eivät taida ymmärtää. Toivottavasti Timo ei hirtä itseään vaikka otti 30 hopearahaa.Loppuporukan motiivi ihmetyttää. Ymmärtävätkö oikeasti, että mitään tulevaisuutta ei enää ole.
Niin tämähän nyt on lähinnä saivartelua teknisistä yksityiskohdista. Todellisuudessaa hallituksen valitsee puolueiden johto.
Ei se ihan noinkaan voisi toimia. Uusia vaaleja voitaisiin käyttää jopa kiristyskeinona tuollaisessa systeemissä. Sanoisin että puolueen hajoaminen on tällaisissa tapauksissa pienempi paha.
20 vuotta kerralla viemäristä alas, oltiin valmis heittää vaikka... no kaikki junan alle kunhan mersun takapenkki säilyy. Legendaarin loppu, kyllä kansa muistaa.http://timosoini.fi/2017/06/juudas-meni-ja-hirtti-itsensa/
Tästä Soini saa kuulla useamman kerran. Tuli Soinista poliittinen ruumis,tuskin haittaa kun jää politiikasta pois, en olisi uskonut Soinista tulee seteliselkärankainen.
Itsekin olen tässä tilanteessa uusien vaalien kannalla, mutta tarkoitin ettei puolueen hajoaminen saisi automaattisesti johtaa uusiin vaaleihin.Tällaisissa tapauksissa uudet vaalit olisivat demokratian kannalta pienempi paha.
Toki se haittaisi nyt Sipilän ohjelman runttaamista väkisin läpi.
Sama homma. Tällä hetkellä kiinnostaa eniten se, että miten äänimäärät jakautuvat Soinin ja Halla-ahon puolueiden välille. Toivon Soinin ottavan takkiin niin maan perkeleesti. Ottaa päähän tuo toiminta.Mielenkiinnolla odotan uusia vaaleja, millon ikinä ne onkaan.
Uudet vaalit tulevat kyllä olemaan mielenkiintoiset. Mihinkään galluppeihinkaan ei voi oikein nyt luottaa pitkään aikaan, kun puoluekenttä voi tässä vielä elää.Sama homma. Tällä hetkellä kiinnostaa eniten se, että miten äänimäärät jakautuvat Soinin ja Halla-ahon puolueiden välille. Toivon Soinin ottavan takkiin niin maan perkeleesti. Ottaa päähän tuo toiminta.
Logiikkasi on jälleen kerran jäätävää. Et tykkää siitä mitä joku teki, niin siinä tapauksessa syyn tälle tekemiselle voi keksiä täysin itse omassa päässä ja se on totuus.Ehkä ei kannata aina uskoa kaikkea mitä poliitikko, etenkin loikkari, höpöttää. Minä olen puhunut äänestäjistä ja demokratiasta.
Logiikkasi on jälleen kerran jäätävää. Et tykkää siitä mitä joku teki, niin siinä tapauksessa syyn tälle tekemiselle voi keksiä täysin itse omassa päässä ja se on totuus.
Tiedossa olevia faktoja siitä, miksi kukainen on eronnut PS:n ryhmästä, on tasan se mitä he ovat itse kertoneet eronsa syistä.Minä perustan päätelmäni tiedossa oleville faktoille. Samaa ei voi sanoa kaikista muista keskusteluun osallistujista.
Se on toki totta, että en tykkää moraalittomista luusereista. Ja sama toki olisi pätenyt, jos vastaavaa temppua olisi tapahtunut toisinpäin.
Tiedossa olevia faktoja siitä, miksi kukainen on eronnut PS:n ryhmästä, on tasan se mitä he ovat itse kertoneet eronsa syistä.
Kiinnostaa seurata loikkaako lisää porukkaa persuista vielä, vai ovatko kaikki jäljelle jääneet tiukkoja mamukriitikkoja? 22 taitaa tällä hetkellä olla lukema lähtijöistä? Jollain tapaa voisi nyt jo päätellä että jos toinen puoli on selkeästi maahanmuuttolinjoilla tekemässä politiikkaa ja toinen muilla agendoilla niin tässä mittaillaan epäsuorasti kuinka suuri osa porukasta äänestettiin pallilleen mistäkin syystä. Nyt näyttää siltä että maahanmuuttokriittiset jäävät selkeäksi vähemmistöksi. Jatkossa tietenkin ei ole enää epäsuoraa päättelyä kun saadaan seuraavat vaalit mittaamaan tarkkaan eri agendojen kannatus.
Vahva oletus että lähipäivinä tapahtuu foorumeilla ja uutisten kommenttiosioissa samaa kuin muissakin maissa, joissa pietarin trollit tekevät pitkää päivää floodaamalla kaikki paikat täyteen eniten maahanmuuttoa vastustavan puolueen agendaa. Ranskassa meni aika pieleen kun Le Pennin puolue lakaistiin maton alle kaikesta venäläisestä trollituesta huolimatta. Nyt persujen jakautuminen tuli niin äkkiä että trollitehtaalla ei välttämättä heti saada ohjeistusta valmiiksi.
Tai sitten saavat enemmän ääniä, kun rasitteet ovat pois. Puolueen äänestäjistä kun ylivoimainen enemmistö äänesti lähteneitä...Järkevämmät voivat myös ymmärtää, että Soinin mukaan hyppäämällä uutta kautta eduskunnassa ei enää tule. Ei tuollaista pelleilyä moni puolueen äänestäjä hyvällä katso.
Järkevämmät voivat myös ymmärtää, että Soinin mukaan hyppäämällä uutta kautta eduskunnassa ei enää tule. Ei tuollaista pelleilyä moni puolueen äänestäjä hyvällä katso.
Järkevämmät voivat myös ymmärtää, että Soinin mukaan hyppäämällä uutta kautta eduskunnassa ei enää tule. Ei tuollaista pelleilyä moni puolueen äänestäjä hyvällä katso.
Tämä on se mielenkiintoisin juttu ensi vaaleissa. Tässä vaiheessa vielä vaikea sanoa, kenen puolelle äänestäjät lopulta asettuvat. Voihan käydä niinkin, että kumpikin puoli kärsii tästä paljon.Tai sitten saavat enemmän ääniä, kun rasitteet ovat pois. Puolueen äänestäjistä kun ylivoimainen enemmistö äänesti lähteneitä...
Moni "lähteneitä" äänestäneistä, itse mukaanlukien, äänesti Halla-ahon suorasta suosituksesta muissa vaalipiireissä ehdolla olleita nuivia eduskuntaan. Halla-ahohan on Scriptassa mainostanut monia nykyään kansanedustajina olevia persuja jo kymmenen vuotta sitten.Tai sitten saavat enemmän ääniä, kun rasitteet ovat pois. Puolueen äänestäjistä kun ylivoimainen enemmistö äänesti lähteneitä...
Periaatteessa voi, käytännössä epätodennäköistä. Tuskin on noiden etu nöyryttää Soinia enempää.Voiko tämä tilanne kärähtää vielä Soinin näpeille pahemman kerran? (tai lähinnä muiden loikkareiden) Tarkoitan siis tilannetta, jossa Sipilä ja Orpo tajuavat heillä olevan pirun suuri neuvotteluvoima ja sitäkautta alkavat jakelemaan noita salkkuja/muuttamaan hallituspohjaa oman agendansa mukaan. Mikäli tuo on mahdollista, ei uv-puolueen auta muu kuin laskea housut alas, pudottaa saippua ja yrittää nauttia viimeisestä 2 vuodesta poliitikkona.