Onhan se ihan hyvä että saavat sen rahan, mut ei oo okei, että työllistyessäänkin saavat ton rahan viel palkkansa päälle.
Se on se kansanedustajan perustulo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Onhan se ihan hyvä että saavat sen rahan, mut ei oo okei, että työllistyessäänkin saavat ton rahan viel palkkansa päälle.
Työmarkkina tuelle pitäs entiset kansanedustajat pistää kuten muutkin työttömät.
Kyseessä on massiivinen muutos suomalaisten asuintavoissa joten lienee selvää että tuolla on jonkinsorttista vaikutusta asumistukiin. Nopeasti nyt ainakin tulee mieleen se että kaupunkiasuminen tuppaa olemaan kalliimpaa.
Kansanedustajat saavat sopeutumisrahaa, joka on matalammalla tasolla kuin tavanomainen työttömyysturva. Ja sen maksaminen keskeytetään, jos menee kokopäivätyöhön.
Se nyt ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Nämä äärioikeat ovat kymmeniä vuosia perustelleet pikkupuolueitaan ja aina ne on hajonnut riitoihin. Mitä muuta voisi edes tapahtua, kun jotkut olavi mäenpäät ja wittit ovat hääräämässä sekä riitaantuvat varmaan itsensäkin kanssa säännöllisesti.Suomen Kansa Ensin ei välttämättä selviä edes vaaleihin asti.
Riittäisi että pj "jyrähtäisi" että PVL on epäisänmaallinen petturijärjestö eikä sillä ole mitään asiaa isänmaalliseen 612 kulkueeseen.Jos olisin nyt perussuomalaisten joku päättävä tyyppi, niin tässä olisi aika helppo tilanne kerätä lisäpisteitä ennen vaaleja.
Oulun tapauksen takia saa varmasti jonkun verran kannatusta, mutta nyt pitäisi vielä tajuta jättää 612-marssi väliin. Siihen osallistumalla ei varmasti voita yhtään ääntä vaaleissa, mutta pesäeron tekeminen PVL:n tyyppeihin (jotka de facto on aina siellä mukana isolla porukalla) tekisi todella hyvää persujen kannatukselle. Jos siihen marssiin ottaa osaa, niin joutuu ihan aiheesta selittelemään sitä sitten mediassa.
Se marssi tarvitsisi sellaiset järjestyksenvalvojat, jotka heittävät pvl:n pihalle. Ei pitäisi olla mahdoton homma.Turha sitä on yrittää maalata miksikään natsikulkueeksi vaikka joku PVL jäsen yrittäisi tunkea mukaa
Suosio on myös mahdotonta, koska yksikään normaali ihminen ei viitsi noiden kielenkäyttöä kuunnella, vaikka joskus ovatkin ns. oikeassa.
Tää on muuten jännä piirre noissa suami ensin -jengeissä ja vastaavissa. Vasta kun katsoo niiden videoita niin tajuaa, että ne tosiaan käyttää puhekielessään kaikkia niitä ilmauksia, joiden luulit oikeasti jäävän johonkin nettilaudoille. Ei kukaan kuuntele pitkään sellaista "polpo puolustaa vaan matuja ja siellä ne nyt on vihersuvakkimädättäjien leiriä suojelemassa niin!" juttua. Sama noiden "uutissivustoilla" paitsi että keksivät vielä omia sanoja ja väännöksiä tuomaan edgyä fiilistä juttuihinsa. Just luin jonkun Tajukankaan (?) jutun, jossa taisi käyttää sanaa "irakiaano" noin 20 kertaa. Ei kukaan sano "irakiaano", ei se vittu soikoon edes tarkoita mitään
Aivan turha piiloutua poliisin taakse asiassa, jossa mitataan vaan perussuomalaisten periaatteita. Kysymys kuuluu: "Sopivatko jäsenenne samalle marssille uusnatsien kanssa?". Tästä saisi helposti pisteitä vastaamalla ihan ilman kangertelua "Eivät mahdu".PVL:llä on oma marssi itsenäisyyspäivänä. 612-marssi on tunnukseton ja aatteeton poislukien isänmaallisuus. Turha sitä on yrittää maalata miksikään natsikulkueeksi vaikka joku PVL jäsen yrittäisi tunkea mukaan ja kiertää tunnukset kieltävää sääntöä jollain PVL kaulahuiveilla. Vähän tyhmää minusta hylätä kaikki mielenosoitukset tai kulkueet jos joku ääriryhmän jäsen yrittää tunkea mukaan. Samalla logiikalla myös se pride kulkue olisi pitänyt hylätä kun siihenkin osallistui jotain antifantteja jotka heilutti sirpit ja vasara lippuja.
Voi olla että poliisi kieltää ne kaulahuivitkin niin sitten niitäkään ei näy.
Ei kukaan kuuntele pitkään sellaista "polpo puolustaa vaan matuja ja siellä ne nyt on vihersuvakkimädättäjien leiriä suojelemassa niin!" juttua.
Aivan turha piiloutua poliisin taakse asiassa, jossa mitataan vaan perussuomalaisten periaatteita. Kysymys kuuluu: "Sopivatko jäsenenne samalle marssille uusnatsien kanssa?". Tästä saisi helposti pisteitä vastaamalla ihan ilman kangertelua "Eivät mahdu".
Osallistumalla marssille, perussuomalaiset tekevät vaan itselleen hallaa.
Aika höpöhöpöä väittää 612-kulkueen olevan joteenkin sitoutumaton, kun PVL:n perustajajäsenkin myöntää järjestön olleen aloittamassa koko kulkuetta.
Tuo on ihan pelkkää yritystä tehdä hommasta vähän enemmän salonkikelpoista.
Näin toimii Suomen Vastarintaliike
Minun puolestani jokainen saa tehdä millaisia linjavetoja itse haluaa. Lähinnä nyt itse analysoin tuota uusnatsien kanssa marssimista. Se nyt vaan paskaa julkisuutta mille tahansa puolueelle. Vielä kun tuo järjestö on ollut jonkun verran tapetilla viimeaikoina, niin pidän aika tällaista toimintaa aika hölmönä, mutta saahan sitä itseään jalkaan ampua vaikka vuodesta toiseen.Pitäisikö sitten Pride kulkueeseen ja muihin mielenosoituksiin ja ylipäätään lähes kaikkiin julkisiin tilaisuuksiin osallistuneilta poliitikkojen puolueilta tivata "Sopivatko jäsenenne samaan nönönnöö". Tuo on aivan turhaa leimausyritystä ja aivan helvetin tyhmää.
Jokainen voi tuosta lukea historiaa halutessaan. En ala sun kanssa tästä tämän enempää vänkäämään.No se on sitoutumaton kun järjestävät näin ovat itse linjanneet ja kaikki tunnukset on kielletty mitä poliisi valvoo.
Minun puolestani jokainen saa tehdä millaisia linjavetoja itse haluaa. Lähinnä nyt itse analysoin tuota uusnatsien kanssa marssimista. Se nyt vaan paskaa julkisuutta mille tahansa puolueelle. Vielä kun tuo järjestö on ollut jonkun verran tapetilla viimeaikoina, niin pidän aika tällaista toimintaa aika hölmönä, mutta saahan sitä itseään jalkaan ampua vaikka vuodesta toiseen.
Jokainen voi tuosta lukea historiaa halutessaan. En ala sun kanssa tästä tämän enempää vänkäämään.
En ole sanonut sitä "natsikulkueeksi". Se pointti on edelleen se, että perussuomalaiset ovat haluttomia tekemään periaatepäätöstä asiasta. Olisi helvetin hyvä PR-stuntti ilmoittaa, että jos yksikin PVL:n marssille osallistuva tulee 612-kulkueeseen, perussuomalaiset eivät osallistu.Sillä nyt ei ole tänä päivänä merkitystä vaikka PVL on 2014 ollut mukana järjestämässä ensimmäistä marssia.
Viime vuonna 2017 siellä marssi 2800 tai 3500 henkeä. Nyt mahdollisesti tulee taas suurempi marssi. Vastarintaliikkeen jäseniä oli joukossa muutama vai jopa kymmenkunta? Tuon takia sitten kyseessä on "natsikulkue"? Tässä haisee aika vahvasti tahallinen mustamaalaus jossa tarkoitus on yrittää prändätä tavallista isänmaallisuutta joksikin ääriliikkeeksi.
En ole sanonut sitä "natsikulkueeksi". Se pointti on edelleen se, että perussuomalaiset ovat haluttomia tekemään periaatepäätöstä asiasta. Olisi helvetin hyvä PR-stuntti ilmoittaa, että jos yksikin PVL:n marssille osallistuva tulee 612-kulkueeseen, perussuomalaiset eivät osallistu.
Sulle ilmeisesti tuolla PVL:n mukanaololla ei ole merkitystä, mutta mun pointti onkin että helvetin monelle potentiaaliselle äänestäjälle sillä on iso merkitys. Tämä oli se mun pointti.
E: tulipas taas pointti pariin kertaan
Kuten sanottu. Sulle tuossa ei ilmeisesti ole ongelmaa ja uusnatsit mahtuu samaan miekkariin. Uskallan kuitenkin väittää että iso osa potentiaalisista äänestäjistä ei ole kanssasi samaa mieltä.No minusta tuo olisi paska PR-stuntti. Isänmaallisuus on perussuomalaisten kenties korkein arvo ja tässä on kyseessä tavallisen väestön vuoden suurin isänmaallisuuden osoitus. Olisi paska juttu hylätä isänmaallisuus ja marssi jollekkin PVL:llä muutaman hengen kaulahuivien takia.
Tietenkin joillekkin tahoille se sopii oikein hienosti että isänmaallisuus brändätään joksikin natsiaatteeksi.
Kuten sanottu. Sulle tuossa ei ilmeisesti ole ongelmaa ja uusnatsit mahtuu samaan miekkariin. Uskallan kuitenkin väittää että iso osa potentiaalisista äänestäjistä ei ole kanssasi samaa mieltä.
Aika moni isänmaallinen ei myöskään edes kuse PVL:n suuntaan.
Kyllä ja siitä pitäisi niitä hiillostaa niin maan perkeleesti.Edelleen onko se ongelma että antifantit mahtuu pride ja muihin kulkueisiin? Pitäisikö vasemmistoliiton ja vihreiden ym. Hylätä pridekulkue ja muut mielenosoitukset kun antifantteja on väistämättä mukana?
Jaa meinaatko, että vihervasemmistolle pokkurointi on oikea tapa? Itse sanoisin että vapaa maa, jos menee hiekkaa manginaan senbtakia, että joku väärä tyyppi on väärässä paikassa, niin kannattaa varmaan tehdä vähän itsetutkiskelua.En ole sanonut sitä "natsikulkueeksi". Se pointti on edelleen se, että perussuomalaiset ovat haluttomia tekemään periaatepäätöstä asiasta. Olisi helvetin hyvä PR-stuntti ilmoittaa, että jos yksikin PVL:n marssille osallistuva tulee 612-kulkueeseen, perussuomalaiset eivät osallistu.
Sulle ilmeisesti tuolla PVL:n mukanaololla ei ole merkitystä, mutta mun pointti onkin että helvetin monelle potentiaaliselle äänestäjälle sillä on iso merkitys. Tämä oli se mun pointti.
E: tulipas taas pointti pariin kertaan
Edelleen onko se ongelma että antifantit mahtuu pride ja muihin kulkueisiin? Pitäisikö vasemmistoliiton ja vihreiden ym. Hylätä pridekulkue ja muut mielenosoitukset kun antifantteja on väistämättä mukana?
Uskallan itse väittää että suurimalla osalla ihmisistä on aivot ja nämä osaavat miettiä että vaikka muutama ääriliikeläinen osallistuu johonkin tilaisuuteen niin se ei tarkoita että tilaisuus itsessään olisi joku ääriryhmän tilaisuus. Varsinkin jos tuhansia ihmisiä on mukana.
Antifa on yhteisten tunnusten alla väkivaltaa harjoittava paskasakki, jolle kaikki erimieliset ovat fasisteja.Antifa taaskin on satunnainen kokoelma ties mitä vasemmistoaktivisteja joilla ei ole mitään yhtenäistä ideologiaa muuta kuin tuo erittäin epämääräinen fasismin vastustaminen. Joka taaskin ideologiana sinällään on erittäin hyvä ja prideenkin sopiva.
Ei käy kyllä kateeksi persujen johtoa kun pitäisi muka olla jatkuvasti irtisanoutumasta kaikenmaailman tapahtumista ja henkilöistä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia ja äänestäjien itse tehdä päätöksensä vailla jatkuvaa holhousta.
Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on jotenkin pitää antifaa ja PVL:ää mitenkään vertailukelpoisina?
PVL:stä tiedetään mitä ne on. Niillä on suht selkeät ohjelmat ja arvot ihan kirjoitettuna.
Antifa taaskin on satunnainen kokoelma ties mitä vasemmistoaktivisteja joilla ei ole mitään yhtenäistä ideologiaa muuta kuin tuo erittäin epämääräinen fasismin vastustaminen. Joka taaskin ideologiana sinällään on erittäin hyvä ja prideenkin sopiva.
Tätä paskaa jauhaa aina ne, jotka eivät ikinä äänestäisi persuja.Persut saisivat paljon kovemman äänisaaliin, jos eivät antaisi ihan kaikkien kukkien kukkia omassa puolueessaan.
Toisaalta tilanne on hankala. Ei saada nyttenkään listoja täyteen ja jos aletaan kovin karsimaan, niin on entistä tyhjempää. Saisivat kyllä jotenkin laittaa pahimmat möläyttelijät kuriin. Siitä ei ole kuin haittaa.Persut saisivat paljon kovemman äänisaaliin, jos eivät antaisi ihan kaikkien kukkien kukkia omassa puolueessaan.
Mä olen äänestänyt ja olen samaa mieltä.Tätä paskaa jauhaa aina ne, jotka eivät ikinä äänestäisi persuja.
Onhan se koomista että hakkarainen on ok mutta lokka ei. Molemmat hupiukkoja joita kyllä äänestäisin jos voisin.Toisaalta tilanne on hankala. Ei saada nyttenkään listoja täyteen ja jos aletaan kovin karsimaan, niin on entistä tyhjempää. Saisivat kyllä jotenkin laittaa pahimmat möläyttelijät kuriin. Siitä ei ole kuin haittaa.
Junes Lokka ei ole persujen listoilla, koska persut eivät sitä kelpuuttaneet. Siinäkin on kaveri, joka pienellä kielenkäytön viilaamisella, olisi koko maan ääniharava. Toki hieman reippaampi olemus ja selkeämpi ulosanti tekisivät myös ihmeitä.
Vähän tökerömmät sanavalinnat voisivat sopivasti karaista tätä aikuisvauvojen kansaa. Ei voi käsittää miten aikuista ihmistä voi väärä sana loukata. Sanomalla on merkitystä, ei sanoilla.Mä olen äänestänyt ja olen samaa mieltä.
Ei pidä aiheuttaa kohua sananvalinnoilla, vaan pitäisi yrittää saada huomiota itse asialle.
Toki vastapuoli yrittää aina kaivaa rasistikorttia, mutta jos persun lausuntonadiallinen, niin tekee vain itsestään pellen. Riikka Purrasta mallia.
Persut saisivat paljon kovemman äänisaaliin, jos eivät antaisi ihan kaikkien kukkien kukkia omassa puolueessaan.
En mielestäni ole ollut kieltämässä ketään, vaan paremminkin mietin persujen imagon kannalta tuota asiaa. Jokainen saa toki osallistua Suomessa mihin tahansa lailliseen tapahtumaan.Vaadit jostain kummallisesta syystä, etteivät Perussuomalaiset saisi osallistua tilaisuuksiin, joihin osallistuu myös PVL:n väkeä. Toisin sanoen vaadit, että PVL voisi kohtuullisen pienellä porukalla torpata persuilta pääsyn kaikkiin mahdollisiin kansallismielisiin tilaisuuksiin, ilmestymällä paikalle muutaman (?) henkilön voimin. Aika erikoinen näkemys, mutta saahan sitä netissä pauhata.
Tavoitteistamme lyhyesti | Kansallinen Vastarinta7. Pohjoismaisen valtakunnan julkistaminen
Pohjoinen ei ole automaattisesti osa Eurooppaa. Pohjoinen on oma kulttuurialueensa, ja sillä on oma tietty lajityyppi sekä erityiset ehtonsa taloudelliselle elämälle. Tavoitteemme on muodostaa sellainen vahva pohjoinen valtio, joka on täysin itsenäinen/riippumaton ulkoisista vaikutteista, EU mukaan lukien.
Vastarintaliike taistelee itsenäisen pohjoisen puolesta. Tavoitteenamme on vahva pohjoinen valtionrakenne vakaalla itsenäisyydellä. Tämän valtion tulee rakentua ainakin Suomesta, Ruotsista ja Norjasta, mutta jokaisen pohjoismaan tulisi loppukädessä liittyä tämän valtionrakentamisen alle; tulevaan Pohjoiseen valtakuntaan. Pohjoinen on tarpeeksi vahva säilyttämään asemansa taloudellisesti, sotilaallisesti ja kulttuurillisesti. Me emme halua orjuutta vaan vapaan Pohjolan!
Itse pidän parempana linjauksena sitä että tilaisuuteen on ihan kaikki tervetulleita katsomatta kenenkään rotua tai ihonväriä tai poliittisia taustoja. Perustuslakikin sitä paitsi kieltää syrjinnän poliittisten mielipiteiden perusteella niin sitäkin on kiva kunnioittaa. Isänmaallisuus aatteena on myös asia jonka pitäisi olla sellainen joka ei katso kenenkään poliittisia mielipiteitä tai sitä pitäisi keneltäkään kieltää. Eikä sitä pitäisi kenenkään omia niin linjaveto että kaikki poliittiset tunnukset on kielletty on hyvä.
Näin ihan yleisesti kysyn, mitä tarkoitatte isänmaallisuudella tai kansallismielisyydellä. Itse miellän omaavani kumpaakin ajatusmaailmaa, mutta jotenkin aika vaikea kuvitella PVL samaan porukkaan:
Tavoitteistamme lyhyesti | Kansallinen Vastarinta
Sulta ei vissiin saa vastauksia kuin jatkokysymyksinäIhan mielenkiinnosta, että sovellatko tätä samaa EU:n kannattajiin?
Sulta ei vissiin saa vastauksia kuin jatkokysymyksinä
Mutta joo, en kannata EU:n liittovaltiokehitystä. EU:a pitäisi kehittää enemmän vapaakauppa-alueena.
Miksi jollekin parinkymmenen sekopään natsipoppoo saa niin paljon huomiota? Luulisi ettei ketään kiinnosta joku PVL.
No miten eroaa äärivasemmiststa?Se nyt ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Nämä äärioikeat ovat kymmeniä vuosia perustelleet pikkupuolueitaan ja aina ne on hajonnut riitoihin. Mitä muuta voisi edes tapahtua, kun jotkut olavi mäenpäät ja wittit ovat hääräämässä sekä riitaantuvat varmaan itsensäkin kanssa säännöllisesti.
Suosio on myös mahdotonta, koska yksikään normaali ihminen ei viitsi noiden kielenkäyttöä kuunnella, vaikka joskus ovatkin ns. oikeassa.
No miten eroaa äärivasemmiststa?
No miten eroaa äärivasemmiststa?
Tää on muuten jännä piirre noissa suami ensin -jengeissä ja vastaavissa. Vasta kun katsoo niiden videoita niin tajuaa, että ne tosiaan käyttää puhekielessään kaikkia niitä ilmauksia, joiden luulit oikeasti jäävän johonkin nettilaudoille. Ei kukaan kuuntele pitkään sellaista "polpo puolustaa vaan matuja ja siellä ne nyt on vihersuvakkimädättäjien leiriä suojelemassa niin!" juttua. Sama noiden "uutissivustoilla" paitsi että keksivät vielä omia sanoja ja väännöksiä tuomaan edgyä fiilistä juttuihinsa. Just luin jonkun Tajukankaan (?) jutun, jossa taisi käyttää sanaa "irakiaano" noin 20 kertaa. Ei kukaan sano "irakiaano", ei se vittu soikoon edes tarkoita mitään
Niin, se on aika ihmeellistä, kun persujen pitäisi olla irtisanoutumasta vaikka mistä, vihervassarit eivät irtisanoudu juuri mistään, kun se on parempaa väkivaltaa.Ei käy kyllä kateeksi persujen johtoa kun pitäisi muka olla jatkuvasti irtisanoutumasta kaikenmaailman tapahtumista ja henkilöistä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia ja äänestäjien itse tehdä päätöksensä vailla jatkuvaa holhousta.